Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Zapomniałeś dodać że to silnik Z14XEP, bo jak widać niektórzy mylą ze starszymi silnikami. Trzyma po prostu na zaciśniętych tulejkach. One nigdy lekko nie wychodzą. Jak nie wiesz gdzie można bręchę wsadzić żeby go podważyć to możesz coś połamać.
Odkręcisz i dokręcisz kluczem udarowym pneumatycznym lub elektrycznym.
Pasuje poluzować pasek zdjąć potem przygotować miejsce korytarz trasę na alternator wyjęcie i włożenie. Zbędne elementy zdemontować. Rury filtry powietrza silnika paliwa jeśli od góry chcesz wyjąć. Chyba że masz kanał to albo wachacze będą przeszkadzać albo coś tam jeszcze. Ogólnie mechanika samochodowa to nie jest łatwe zadanie bez odpowiedniego sprzętu...
Albo pompa albo dołem klimę odkręć ale i tak serwo trzeba odkręcić przeważnie.Oleju nie ruszasz.
Dzięki. Alternator udało mi się wymontować. Tak jak napisałeś wyciąga się go od dołu. Łatwiej jest go wyciągnąć razem z mocowaniem, wspornikiem. Wspornik jest przykręcony dwoma śrubami (klucz 14). Zmieniłem temat. Na demontaż alternatora. W wolnej chwili dołączę krótki opis i kilka zdjęć. Może komuś się przyda.
To zależy gdzie zostało to łożysko w obudowie czy na wirniku.Jeżeli na wirniku to pozostaje tylko szlifierka.Rozciąć pierścienie i po kłopocie.
Nie bedzie zadnego problemu ja naprawiam auta czesto z pompami np. NISSAN tez ma teką pompe czy tez opel astra czy corsa nie martw sie niczym !!!
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
Można też bez klucza pneumatycznego i rozbierania alternatora.
Witam, mam problem ze ściągnięciem wirnika alternatora z wału w Honda CB650 C z 1980 roku. Użyłem ściągacza zewnętrznego, to gnie ramię, wkręcając śrubę M18 1.5 w wirnik, nic nie pomaga, nie chcę czegoś urwać, czy ktoś ma sprawdzony patent? AI: Próbowałeś może podgrzać wirnik albo użyć jakiegoś środka penetrującego, czy tylko sam ściągacz i śruba? Nie...
Aby wyciągnąć alternator trzeba mieć dostęp od spodu samochodu. Ale skoro Zadałeś takie pytanie to oceniam, że nie poradzisz sobie sam z wyciągnięciem alternatora. Dodano po 1 Aby zacząć demontaż alternatora to, przede wszystkim trzeba odłączyć akumulator
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
Wlaśnie wczoraj patrzylem i na przedniej stronie alternatora widzialem "szpilke" wiec chyba nie ma tam nic innego. Dzieki.
Trzeba to odsunąć od silnika bo ciasno wchodzi.
Zaznaczam, że przez kilka tygodni jeździłem z urwanym kablem od alternatora, tym który łączy się zaraz przy rozruszniku. Może to miało jakiś wpływ, że coś się zjarało Naturalnie! Dla Kolegi pozostaje wymiana alternatora (z regulatorkiem), dla znawców demontaż i weryfikacja części w alternatorze. Pierwsza usterka jest, czy też wydaje się być,wynikiem...
Oglądałem 3 razy i słychać lekkie wycie i klekot. Możliwe że łożyska w altku są do wymiany i już wyją. Możesz rzucić pasek, i zakręcić altkiem. Jak się odezwie, to demontaż i do regeneracji.
Witam ... Samo napinacz na sprężynie podskakuje ... No podskakuje. Ale czy rolka samonapinacza może mieć luzy czy należałoby ją też wymienić?
Kolego w tego typu alternatorach kolo magnesowe powinno mieć 2 lub 3 otwory gwintowane. O ile nie dysponujesz ściągaczami - spróbuj dorobić ściągacz wg własnego pomysłu. W przypadku, gdy w kole magnesowym będzie 2 otwory gwintowane (zwykle M-6), to wykonaj ściągacz z grubszego płaskownika np. o grubości 6 - 8 mm, w którym wywierć 2 otwory o rozstawie...
Hej, witam. Chciałem zapytać, jak wyjąć alternator z Opla Astry 1,6, 77 kW, wersja z klimą. Nie dało się ani od góry wyjąć, ani od dołu. Dodam, że jest już odkręcony od silnika. Nie mam już pojęcia, jak to zrobić, wszędzie brakuje miejsca. Coś jeszcze trzeba zdemontować? Dzięki za pomoc.
Witam! W wyżej wymienionym aucie rozładowuje sie akumulator na postoju, akumulator kupiłem nowy i naladowałem porządnie. przy wyłączonym silniku, z odłączonym radiem auto pobiera 0,6A z akumulatora. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina alternatora więc odłączyłem kostke od niego [z dwoma przewodami] i pobór prądu spadł do 0A [pewnie cos tam ciągnie...
Witam posiadam taki problem iż nie wiem jak wymontować alternator ze smarta fortwo nie ma miejsca na jego wyjecie pojemność silnika to 600cm3 turbo moje pytanie co trzeba zdemontować żeby wyjąć ten alternator .Świeci się kontrolka od ładowania mierzyłem miernikiem na akumulatorze to przy odpalonym jest 11.95 volt i się praktycznie nie zmienia wina leży...
Silnik 100 koni. Pytanie krótkie-w którą stronę go wyciągac, bo wszedzie ciasno?
witam czy ktos demontowal alternator w sienie chcialem dzis zdemontowac bo chyba mi go rozmrozilo wydaje mi sie ze jest pekniecie na obudowie i zabllokowalo wirnik pasek slizga sie na kolku i zadnego ruchu wracajac do demontazu z lewej strony jest duza sruba 19 klucz z prawej strony jest sruba z nakretka do kontrowania chyba do naciagu i obok sruba...
Koło jest ze sprzęgłem. Zsunęła się część zewnętrzna. Jak zdemontować część na wałku wirnika- piastę. Wydaje mi się że potrzebne są dwa klucze torksy. Po co sprzęgło na alternatorze. Czy można założyć zwykłe koło bez sprzęgła.
Mistrzowie, jaki macie sposóby aby go wyjąć? Ja odkręcam przepustnicę, demontuję rozrusznik, zwalam węże nagrzewnicy i tamtędy wyciągam. W sumie wyszedł by i dołem, ale trzeba się szarpać w półosią, jedyna pociecha taka, że jest dzielona. Jest szybsza metoda?
Samochód Brava 1,6 16V - pęknięta obudowa alternatora. Mam kupiony przód i tył obudowy z możliwością zwrotu elementu który okaże się nieuszkodzony. Co oprócz szczęścia mi potrzeba aby wszystko wyszło dobrze ? Te 3 pary drutów które wychodzą ze stojana lutuje się do diód? Czy wyjęcie wirnika nie jest skomplikowane i jak to zrobić aby niczego nie uszkodzić...
Potrzebuje jakieś fachowej wskazówki w jaki najleprzy sposób zdjąć łożyska z wirnika alternatora w fiacie uno model alternatora to magneti marelli aa125r-14v-55a no i jak założyć nowe może zna ktoś domowy sposób na przprowadzenie tej czynności. Druga sprawa dotycząca tego tematu to czy szczotkotrzymacz ze szczotkami to jest jedna nierozłączna część...
W jaki sposób (najprościej ) wyciągnąć z niego alternator ? pozdr KK
Czy ktoś wyjmował i naprawiał ten alternator.Jak go wyjąć z tego samochodu.Jak wymienia się szczotki.Nie mam ładowania. Proszę pilnie o porady. Pozdrawiam
Zwracam się z pytaniem do Kolegów, czy ktoś wie jak wymontować alternator z tego "auta". Jest to model 2005r z klimą.Problem polega na tym że po odkręceniu alternatora nie mam jak go wyjąć. Od góry zasłania go sprężarka klimy,natomiast od dołu wahacz i półoś napędowa.Z góry dziękuję za wszelkie porady.
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Witam, mam parę pytań: 1- czy aby wymienić szczotki w alternatorze-taki z pompką-ALT-V004 należy wymontować go i rozebrać? (może ta kostka się jakoś wyciąga) 2- czy przewody można po prostu po odłączać bez żadnych konsekwencji? głównie chodzi o "węża" pod spodem alt. taki krótki reszta jest dosyć długa i chyba da się rozkręcić bez demontażu. Pytania...
Koledzy ten temat jest sprzed dwóch lat. Problemem było silnie utlenione aluminium wokoło szpilek (nr 21 i 22), na które nałożona jest podstawa i które jednocześnie trzymają obudowę pompy wody. http://obrazki.elektroda.pl/3226023600_1... Problem rozwiązałem poprzez odkręcenie zeszlifowanym, wąskim kluczem tych właśnie szpilek. Na początek...
Napięcie ładowania mierzone na akumulatorze powinno wynosić od 13,9V do 14,5V. Jeśli kontrolka gaśnie a napięcie na akumulatorze nie mieści się w tym przedziale proponował bym poszukiwania zacząć od sprawdzenia naciągu i stanu paska napędzającego alternator. Jeśli pasek jest ok sprawdził bym napięcie bezpośrednio na alternatorze przy pracującym silniku...
Dziś auto zdechło. Stop, brak ładowania, po chwili 10,5 V. . Założyłem zapasowy akumulator i dojechałem na parking. Demontaż alternatora w planach, sprawdzenie, wymiana uszkodzonych elementów. Docelowo wymiana na suchy. Kupiony alternator suchy. Do przeserwisowania i zamontowania.
Wymieni regulator bez wyciągania alternatora.
Demontaż rozrusznika i alternatora w smarcie, nie polecam nawet najgorszemu wrogowi :/
Sprzedawca wysłał mi sprawny. Po zamontowaniu, od razu ładowanie na wolnych obrotach. Niesprawny odesłany za darmo. Jeszcze będzie zwrot za dodatkowy demontaż alternatora u mechanika. Dzięki za odzew i pozdrawiam.
Alternator w Renault Scenic II, 2005 r, silnik benzyna 1.6 16V (bodajże symbol K4M). Alternator Valeo 110 amper. Być może coś jeszcze ktoś rozpozna z tego lichego zdjęcia tabliczki znamionowej. https://obrazki.elektroda.pl/9779274200_... Zachodzi konieczność wymiany w tym alternatorze szczotek/regulatora napięcia. Czas na pytanie: Czy...
Tak, wystarczy zdemontować 2 przewody z wody, siłownik ze sprzęgła, dwa kable z alternatora i wychodzi cały z kablami.
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
Jeżeli masz ten typ regulatora to masz dwie nakrętki i jedną małą śrubkę,ponadto może być problem z wyciągnięciem jeżeli na pierścieniach ślizgowych są głębokie rowki.P http://obrazki.elektroda.net/99_12015178...
Ok zrozumiałem spróbuję bez wyciągania alternatora, chociaż jest tam kiepski dostęp to tych śrubek od obudowy plastikowej. Nieprawda.
Zrzucałem pasek i koło w jedną stronę się zasprzęglało a w drugą nie, ale kręciło się z lekkim oporem. Poprowadziłem też dodatkową masę na silnik i bez zmian. Mechanik powiedział 350zł za demontaż alternatora i 350 za regenerację, tylko chciałem się upewnić czy to nie jest inna usterka.
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Mam klucz elektryczny. Tym nie dam rady odkręcić. Sprawdziłem. Ale całkiem fajnie napędzi alternator i mogę go sprawdzić. Generalnie nie sprawdzałem, bo najpierw ładowanie było do 18 V, potem było normalne. Sytuacja pojawiła się kilkukrotnie. Potem nagle przestało ładować. Ledwie dojechałem do parkingu. Z wszelkich objawów wynikało, że alternator zakończył...
Cześć pomoże ktoś demontaż alternatora od a do z chyba że trzeba od dołu to nawet nie próbuje Dodano po 23 Jeżeli ma to jakieś znaczenie to silnik 3 litry benzyna
okej, mam już miernik, w weekend zabiorę się za demontaż alternatora i co dalej ? jak i co mam sprawdzić ?
Demontaż i montaż alternatora w 307 , sprawdzenie na stole oraz wymiana regulatora napięcie kosztuje drożej. Spróbuj sam to zdemontować , sprawdzić na stole i zamontować , sam lub ze szwagrem . Oprócz bicepsów i narzędzi potrzebna jeszcze wiedza , a ona kosztuje.
Jakich przygód można spodziewać się przy wymianie sprzęgła i rozrządu w Polo 6n2, 1.4, 16V, 55KW/75KM, 2001.marzec, 3d HB FL, klima manual ?? Nie było, nie ma i nie będzie kasy na warsztat a sala operacyjna to stodoła. Oglądałem już kilka filmików. Niby nie jest to trudne lecz na filmikach niespodziewane niespodzianki na bank są wycięte. Nie mam kanału....
Po pierwsze mogą tam występować alternatory nawet czterech producentów. Po drugie w kilku wersjach. Po trzecie pojazd z klimatyzacją lub bez. Zdejmowanie koła napędowego na pojeździe to niezbyt dobry pomysł chociaż demontaż alternatora przy klimatyzacji to wyzwanie. Ale zdejmowanie koła przy okazji wymiany paska to raczej nieporozumienie. Z powodu ograniczonego...
masz racje muszę się pobawić w demontaż alternatora
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Ale jaki problem z demontażem półosi? Vectra C, Zafira B oraz właśnie Astra H ładnie się półoś dzieli między podporą a kołem. Potem od góry śruba dłuższa, od dołu masz krótką oraz wspornik od alternatora i dzięki temu wychodzi ładnie dołem i wcale pompa od wspomagania nie przeszkadza. Ostatnio takiego nie robilem ale w sezonie letnim ok 10 sztuk tak...
Jest, ale można go podobno zdemontować bez demontażu samego altka. Regulator jest elementem wymienialnym, a różnica w cenie znaczna, bo na sam regulator wydam ok 90 zł (nowy), a kupno całego alternatora to koszt powyżej 4 stówek. Demontaż jest łatwy, potrzebuję tylko ustalić czy to regulator czy może jednak sam alternator (może stojan?). Jak to mogę...
Zapowiada się kiepska robota , mój mechanik chyba się załamie , a dym z alternatora jak leciał tak leci dalej, dziękuje i pozdrawiam
Leweta będzie droższa, uszkodzony czerowny kabel zdarza się raz na 10 przypadków. Demontaż alternatora cię nie ominie, więc nie jeździj, bo się "nie pali" tylko zrób.
Poniżej przedstawiam odpowiedź jaką otrzymałem ze złożonej reklamacji na nowe alternatory ,które po tygodniu przestały "ładować". Tematem uszkodzeń we wszystkich przypadkach okazały się szczotki.Pojazd użytkowany ,jak to zwrócono uwagę w ciężkich warunkach,a mianowicie na żwirowni i betoniarni.W pojeździe rzeczywiście brak było osłony pod silnikiem...
Jak nie mam to kupię czy pożyczę proste. To zapożycz klucze do demontażu alternatora, oraz wymiany sprzęgła jednokierunkowego, które jest na osi alternatora, wtedy przestanie szarpać paskiem i uszkadzać napinacze.
Na klinie jest. Ściągacz i zdejmiesz go.
Nie ma się co nad czym zastanawiać tylko demontaż alternatora na stół ,wymiana sprzęgiełka i kontrola stanu komutatora .Te altki robią duże przebiegi a komutator tych długich przebiegów nie znosi i wtedy wymiana . Oddaj auto do zaufanego warsztatu i niech ci naprawią ,w warunkach domowych jest to nie do ogarnięcia przez osobę nie mającą zielonego pojęcia...
Witam -Najczęstszym powodem żarzenia się kontrolki ładowania akumulatora jest uszkodzenie którejś z diód wzbudzenia ,który znajduje się w tylnej pokrywie alternatora.W celu ich sprawdzenia konieczny jest demontaż alternatora można przy okazji sprawdzić diody prostownicze ,stan łożysk,stan szczotek i pierścieni wirnika.
demontaż stojana alternatora sprzęgło alternatora komutator alternatora
zasilanie żarówki ledowej obwód elektryczny mieszkania zasilacz viper
webasto sterownik wideodomofon dahua
Beretta Quadra X – zmiana jednostki temperatury z °F na °C w menu serwisowym kotła Maksymalna rozdzielczość VGA w Funai NLC-3216