A jeszcze takie pytanko co do głowicy. Zaworki jednak wystarczyło solidnie przeczyscic. Ale pytanie brzmi. Czy te denka zaworu dolotowego są wciskane? Ponieważ po przedmuchaniu powietrzem wyszły po bokach takie sznurki... Uszczelniac to jakoś? Jak tak to czym. I jak uszczelnić zawory wydechowe? Podkładki miedziane? Też były tam takie Ala sznurki...
ośkę gdyby urwało były by większe szkody. Nawet gładzi nie ruszyło, kilka pieczątek na denku i krzywe dwa ssące.
Zawory w vw stoją pionowo . Już nie raz rozbierałem te silniki i na denkach były tylko odbicia od zaworów. A pomyślałes dlaczego dobiera się grubośc uszczelki?Pomyślałeś ile zawór wystaje jak jest otwarty i dokąd dochodzi tłok?
reksie 2.0 mają regulatory hydrauliczne i cała zabawa polega na tym ze jak masz zabardzo zurzyty olej albo za niskie ciśnienie to nic nie zrobisz :) jak rozpoznać regulator hydrauiczny ?? bardzo prosto wygląda on jak walec o średnicy gdzieś 15mm i na samym czybku w miejcu styku z "kołyską" ma tłoczek o średnicy 10mm wystający na jakieś 5mm gdy jest...
Wyjątkiem mogą być diesle, z racji b. małej odległości grzybka zaworu od denka tłoka - przy remontach niektórych silników wykonuje się wtedy pogłębianie gniazd zaworowych. Lub dobiera się grubszą uszczelkę pod głowicę. ;)
Nadal widzę nie łapiesz w czym rzecz. Inaczej - przed montażem głowicy sprawdziłeś czy "denka" zaworów nie wystają poza płaszczyznę głowicy ? Bo zagłębione to one powinny być, tym niemniej konstrukcja gniazda zaworowego powoduje że jakkolwiek optycznie wydają się być faktycznie zagłębione, to w rzeczywistości nie są, jeśli głowica była piłowana już...
Nawet lekka kolizja to skrzywienie zaworu i brak szczelności. 1.8 turbo to musiał by być cud by jakiegoś zaworu nie skrzywiło przy urwaniu paska. Przeważnie połowa zaworów jest krzywa (lub więcej). Tłoki przeważnie mają tylko poodbijane grzybki zaworów na denkach.
Złapało pierścień tłokowy po uderzeniu zaworów w denko. Rowek zrobił się za ciasny. Trzeba zajrzeć endoskopem do środka.
Nie tylko stopień sprężania ale tez i wysokość suwu tłoka, jego średnica, kształt denka tłoka, komory wirowej, szczelność zaworów, pierścieni itd.
Mierzysz poprzez oparcie grzybka zaworu o denko tłoka. Żeby było wygodniej, trzeba rozpiąć zawór na zamontowanej głowicy, wyjąć sprężynę, a trzonek zaworu zabezpieczyć przed spadnięciem do cylindra. Lepiej aby zrobił to doświadczony mechanik. Inaczej trzeba mierzyć przy naciskaniu na zawór i mierząc np. wysokość od płaszczyzny głowicy do talerzyka sprężyny,...
Na denkach tłoków są ślady po kolizji zaworów ssących czy fabryczne podfrezowania ? Jak masz inną głowicę pod ręką, to zmierz suwmiarką jej wysokość i porównaj z tą zdjętą
Ja pisze o zaworze regulującym natrysk na denka tłoków, pompa oleju nowa pierburg, po rozgrzaniu do 70 stopni falowanie ustępuje. Zaworu regulującego ciśnienie, tego na dole kolo pompy brak - jest zaślepka. Jak SD wyłączę zawór ciśnienia na tłoki to przestaje falować. Ciśnienie na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach ok 1 bar. Witam.Mam taki sam...
W tym silniku po zderzeniu tłoka z zaworem uszkodzeniu ulega denko tłoka które ma w sobie komorę spalania.Ostatnio robiłem mondeo mk4 z podobnym silnikiem i tam niestety wszystkie tłoki na szrot.Szukaj sobie silnika.
Zmiana planów, sprawdź gdzie w twojej okolicy jest warsztat. Zanim zrobisz szkodę w samochodzie. Poważnie. Nie chcesz na powypalać zaworów albo denek w tłokach? A jesteś na dobrej drodze: zamknalem ja na 3/4 auto nabralo mocy Proszę też poprawić pisownię. Temat przenoszę do początkujących.
Rozrząd ustawiony? Tłok założyłeś dobrze, na denku są wgłębienia na zawory, z napisem IN dla zaworu ssącego.
Pytałem po co dokręcałeś śruby głowicy? Co wykręciłeś? Jak rozrząd przeskoczył to wałka nie trzeba wyciągać. I głowicy nie trzeba ściągać żeby wyciągnąć wałek (chyba). Przy połamanych dźwigniach masz pogięte trzonki zaworów i może popękane denka tłoków.
Coś jest nie tak z którymś tłokiem, może mieć nawet pęknięte denko po kolizji z zaworami.
Panowie, miał ktoś bliżej z Was do czynienia z tymi agregatami walizkowymi? Trafił mi sie taki, który nie dość że kopci, to jeszcze pluje olejem z wydechu jak szalony. Pierwsze podejrzenie padło na tłok - okazało się że zarówno gładź cylindra, jak i tłok wyglądają dobrze - bez widocznych wad, mogących wskazywać na przegrzanie/przytarcie. Podobnie prowadnice...
Daj sobie spokój z obniżaniem ciśnienia -to staroć z bezpośrednim pojedynczym wtryskiem i zawsze będzie głośniejszy, tym bardziej przy początku tłoczenia ustawianym na "oko". Ustaw wzorcowo początek wtrysku przy użyciu czujnika zegarowego, to i głośny klekot powinien się uciszyć - wymagana kontrola dynamicznej regulacji kąta początku tłoczenia, możliwe...
Próba olejowa wskazuje, że uderzenie w denko tłoka zakleszczyło pierścień w rowku, gdyby była to kwestia zaworów, nie było by tak znacznego wzrostu ciśnienia z olejem w cylindrze
Było kilka typów. TDI- wzmocnione tłoki, korby, chłodzenie denka tłoka, wtryski, pompa, powrót oleju z turbo, smarowanie turbo. Nie pamiętam co tam jeszcze. A po co to? Jak nie wiesz na pewno, to nie pisz bzdur. Blok silnika, wał i korbowody są te same, tak samo jak kadłub głowicy. Różnice są w tłokach - konkretnie denka są inne ( SDI ma wgłębienia),...
Poczytaj w fachowej literaturze po co jest gradacja grubości uszczelek do diesla i nie pisz bzdur. Chodzi o wystawanie denka tłoka ponad krawędź przylegania głowicy. Panowie, prawda jest jedna-nie ma to związku z pracą mechanika. Nawet gdyby się walnął, to nie pęknie wałek, a pokrzywi trzonki zaworów lub wybije dzury w denkach tłoka , albo tak zaklepie...
in - 0,50 ex- 0,55 jezeli fizycznie nie widac sruby regulacyjnej, mozliwe ze regulujesz gruboscia denka szklanki (lub płytki). W zaleznosci co tam masz.
moim zdaniem kosiarka jest do ogarnięcia. rysy nie są głębokie denko tłoka nie wygląda źle- widać nagar od strony wydechu- kolor zaworów ok.
Temat podnoszę bo auto to samo. Około miesiąca temu urwał się "grzybek" zaworowy podczas jazdy. Efekt taki że zniszczyło głowice denko tłoka i porysowało gładz cylinda czyli silnik rok po remoncie na śmietnik ;/ Zamontowałem uzywany sprawny. Po odpaleniu w okolicach 3000-4000rpm zaczyna "walić" jakby w silniku. Bardzo wystarszony ustaliłem jednak że...
,,Zaniedbanie rozrządu to ciężki grzech kierowcy,, - zgadzam się w 100%. Jednak w moim przypadku było inaczej i bardzo pechowo. Zaniedbanie wymiany paska napędu alternatora w KANGOO 1,4. Potem wszystko potoczyło się lawinowo i bardzo szybko. Efekt końcowy - wszystkie zawory do wymiany ( wyraźnie odbite ślady kontaktu wszystkich zaworów na denkach wszystkich...
Witam Mam dokładnie ten sam model. Przed świętami zaczął się problem - para ucieka spod zaworu. Lampka z tyłu obudowy świeci cały czas. Przeczytałem Wasze posty i po świętach podjąłem próbę naprawy. Ponieważ wymiana termostatu u bobi70 nic nie dała skupiłem się na starym. Miernik pokazuje przejście. Temperatura 160 stopni. Na wodę za dużo. Wlałem więc...
Jestem ciekaw czy dało by się ustawić precyzyjnie poczatke wtrysku w c330 za pomocą lampy stroboskopowej do diesel ? Bez problemu. Robię tak od 15 lat. Najtańsza lampa, do tego czujnik piezo i mała modyfikacja samej lampy. Ustawienie zajmuje maksymalnie 2 minuty. Ale w C-330 tak się nie da, bo jak spojrzysz na znaki na kole zamachowym lub pasowym i...
To jest fizycznie niemożliwe, żeby w dieslu po zerwaniu paska nic się nie stało dokładnie a autor tematu opisuje to dość chaotycznie bo, Rozebrałem pokrywę zaworów i tam jest wszystko dobrze rozrząd dobrze pracuje zawory też no to właśnie pękł ten pasek czy nie , sugestia nawet kręcąc kluczem wałek rozrządu bez tego paska to i tak napotkamy kolizję,...
Niestety to tak nie działa. Silniki Diesla 2T produkowano zawsze z przepłukiwaniem jednokierunkowym stosując okna w cylindrze. Kierunek przepływu w górę lub w dół. Istnienie okien w gładzi cylindra uniemożliwia całkowite odseparowanie skrzyni korbowej pierścieniami, więc mamy przeciek oleju do okien. Dokładność przepłukania ma ogromny wpływ na sprawność...
Rura owiercona zwana filtrem powinna mieć podfiltrówkę jest to około pół merta lub nawet więcej od spodu nieowterconego filtra który w spodniej części tej nieowierconej rury powinien być zaślepiony denkiem najlepiej dębowym bo woda konserwuje wszystko co dębowe.Po wciśnięciu denka na obwodzie rury do kilka cm owiercić i montować denko do rury wkrętami...
Wytrzyma, na denku powinna być wybita próba ciśnieniowa, ale lepiej zastosować starą gaśnicę śniegową (małą) z metalowym zaworem (dużo wyższa próba ciśnieniowa i łatwiej cokolwiek podłączyć (gotowe gwinty znormalizowane)).
W niektórych silnikach, tłoki mają na denku wgłębienia. Jedno większe (zawór wydechowy), drugie mniejsze (zawór ssący) ważne jest wtedy prawidłowe założenie tłoka względem zaworów. Tak, aby każde wgłębienie trafiło pod swój zawór.
Witam. Jeżeli chcesz poprawnie wszystko wykonać, to podaj swój adres emailowy. Nie musisz nic zaznaczać, koła rozrządu posiadaja fabryczne znaki pomocne w ustawieniu.Po odkręceniu pokrywek łożysk wałka rozrządu, popychacze wyjmiesz bez problemu. Pokrywki łozysk wałka musisz ułożyć sobie w kolejności, lub oznaczyć numerami.Musisz sobie równiez zapamiętac,...
Jeżeli na tłoku są wgłębienia pod zawory, to napis "IN ma być od strony zaworu ssącego. Powodem tego jest różnica w wielkości zaworu, ssący jest większy. W przeciwnym razie, tłok będzie uderzał w zawór Strzałkę na denku, kierujemy w stronę wydechu, w silnikach dwusuwowych.
Najlepsze jest to zmniejszanie temperatury spalania o... 6°C. Homeopatia normalnie. Ta lubryfikacja to pic na wodę i nic więcej. Wymyśla się fikcyjny problem a potem cudowne jego rozwiązanie. Tak jak z tymi lekami na "zakwaszenie" i "syndrom niespokojnych nóg" :D . Faktem jest, że mieszanka LPG z powietrzem ma wyższą niż w przypadku benzyny temperaturę...
Witam Kiedyś dawno temu miałem taką maszynę parową, była zaprzęgnięta do pracy , generowała prąd na małej stacji kolejowej na makiecie / mały silnik piko robił za prądnicę/ kocioł podgrzewany był paliwkiem turystycznym i to był cały tego urok. Dlaczego chcesz udziwniać takie piękne dzieło sztuki? Ale powracając do pomysłu. Musisz pomyśleć o rozrządzie...
Witam budowniczych troche się tego naczytałem :D bc30se powiem tak do napędu tego bloku co jest na zdjęciu z napędem bezpośrednim i obrotach 1400 więcej sie nie stosuje musiał byś użyć silnika spalinowego bynajmniej sw400 lub podobnego który przy tych obrotach ma minimum 70km dla uzasadnienia moich obliczeń dam wam do myslenia [url=]https://www.youtube.com/watch?v=R9...
Wracając do pytania o załączanie turbo- żadna turbosprężarka nie wyłacza się na wolnych obrotach a tak zwane włączenie turbiny to efekt nagłego wzrostu momentu obrotowego wynikający z sumy większego momentu związanego z wzrostem obrotów siłnika i efektu doładowania który też jest zauważalny przy wyższych obrotach poprostu wyższe ciśnienie ,a wzrost...
Wtrysk bezpośredni = możliwy spory nagar na denku tłoka i komorze spalania. Dla tego rzeczywisty stopień sprężania może być wyższy od konstrukcyjnego i to może być przyczyną wyższego ciśnienia sprężania, nawet mimo nieszczelności zaworów/ pierścieni...
Nic nie znaczy. A tym bardziej endoskopowe zdjęcia które są niestety zazwyczaj bardzo wątpliwej jakości. Do tego na tłokach zawsze w okolicy zaworów ssących będą jaśniejsze ślady bo zasysane paliwo wypłukuje nagar z denka tłoka. Mało wypłukuje, tam zachodzą spore przemiany cieplne przy spotkaniu chłodnej benzyny i gorącego tłoka. Jakieś cztery tysiące...
co najwyżej wlot przechodzi po cylindrze chłodząc go, a zaworki pewnie w głowicy od środka. Owszem były takie sprężarki w ifach i manach podobne do tej z fotografii i miały kanał jak piszesz . ale to były dwu cylindrowe i kalał był wyrażnie widoczny że idzie do głowicy . W tej na drugiej fotce widać że idzie do skrzyni korbowej . A zresztą , co zgadywać...
Wygląda na to, że rozrząd przeskoczył. Co prawda jest to nieznaczne przestawienie, ale jest. Najlepiej byłoby wykręcić świecę zapłonową i kamerą inspekcyjną wjechać do środka. Pozwoli to zobaczyć jak wygląda denko tłoka. Z racji tego, że nowa uszczelka podgłowicowa nie kosztuje majątku pokusiłbym się też o zrzucenie głowicy i wykonanie dokładnych oględzin....
Musisz poznać zasadę działania takiego kompresora. Masz tam zawór zwrotny oraz specjalny "upuszczacz" ciśnienia w przełączniku. Gdy zawór będzie zbyt sztywny (a właściwie gumka znajdująca się w nim) to może przepuszczać ciśnienie na tłoki i wtedy silnik nie ma mocy aby obrócić pompę. Może być też tak że gumka w zaworze przymarzła do denka (po drugiej...
Skoro tak twierdzisz to nie będę się spirał, ale z twojego opisu to coś słabo widzę działanie takiej instalacji. Musisz uwierzyć, że rok mi już działa :D Podciśnienie trzyma słup wody w rurze, od zaworu zwrotnego do ziemi. Wsadź do pełnego zlewu szklankę, zalej ją w całości, po czym wyciągaj ją denkiem do góry. Woda będzie wypełniała całą szklankę,...
Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby , dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju) odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej wymyć głowicę z oleju - można wcześniej...
Jeśli mamy posługiwać się prawidłową terminologią to termostat może być co najwyżej samochodowy:) W sprzęcie AGD występują regulatory temperatury. Jak już Kolega chce zabłysnąć to radził bym najpierw zapoznać się ze znaczeniem słowa. Regulatory temperatury Rozróżniane są dwa rodzaje rozwiązań regulatorów temperatury. W pierwszym przypadku czujnik temperatury...
No tak, tylko gdyby był przegrzany to tłoki by spuchły i byłyby rysy na cylindrach i ślady przytarcia. Tu są widoczne ślady (wgniecenia ) na denku tłoka i w komorze spalania głowicy. Na zdjęciu głowicy na drugim cylindrze (nad tym najczystrzym zaworem) są dwa wgnioty jeden jest głęboki na milimetr widać je jak się zdjęcie powiększy. Właśnie miałem takiego...
Witam. Mam traktorek MTD z silnikiem Briggs 12.5HP (281707 type 0195), od kilku tygodniu ciężko odpalał, tzn. jak odłączyłem kosisko to jakoś tam odpalił, trochę pochodził i jak podłączałem znowu to za którymś tam kręceniem w końcu odpalał. Jak kręcę kołem silnika to jest takie miejsce bardzo dużego oporu, tego chyba wcześniej nie było. Rozebrałem rozrusznik,...
Jeżeli silnik kręci bez świecy i nic o nic nie uderza to znaczy że rozrusznik nie daje rady kręcić albo świeca uderza o denko tłoka które jest przecież wypukłe. Może świeca jest nie od tego modelu? Podczas montażu można było tam gdzie znajdują się zawory i wypukłe denko tłoka nad tłokiem wsadzić zwinięty drut cynowy w ślimak żeby przykryć nim całą powierzchnię...
Samochód starszy, bo rocznik 93 silnik V6 3,5 litra, ale dla klienta stanowi wartość sentymentalną i trzeba go zrobić. Przyciągnęli to z innego warsztatu, że nie ma iskry na dwu cylindrach, i rzeczywiście na wyprowadzeniach cylindrów 3 i 6 zespolonej cewki zapłonowej iskry nie było. Tam jest już zapłon bezrozdzielaczowy, potrójna cewka i 6 wyprowadzeń...
Jeśli chcesz tak zrobić, to ustaw tłoki wszystkie w jednej lini, czyli 90 stopni wałem od znaku na wale, wlej tyle aby sie zakryly denka tloków czyli ok50ml. A zeby się pozbyć poprostu przewietrz cylindry kręcąc rozrusznikiem bez świec aż wypluje nadmiar, wiadomo troszkę zostanie ale przepali. Pomyśl o uszczelniaczach na trzonkach zaworów, ktore też...
Wyjaśniło się po oględzinach wałków i trzonków zaworów. Wałki nie maja użycia, zresztą dziwne żeby miały od strony która nie naciska popychacza. Z kolei trzonki zaworowe z dużym luzem wyglądają tak: https://obrazki.elektroda.pl/5865764900_... Wszystkie denka popychaczy są jak to: https://obrazki.elektroda.pl/7187061400_...
Jak już zdejmiecie głowicę (bez tego raczej się nie obejdzie)to powinniście założyć uszczelkę jeden stopień grubszą,gdyż w końcu coś przy zaworach było robione. Co ma "coś robienie przy zaworach" do potrzeby dania grubszej uszczelki ? Jeśli głowica byłaby planowana to tak bo zawory byłyby bliżej denek tłoków i komora spalania byłaby trochę mniejsza....
->Janek Bień Jakoś zupełnie nie mogę sobie wyobrazić uszczelnienia na trzonku zaworu bez uszczelniacza, szczególnie w "kredensie" przy znacznych rozrzutach pasowań. Co do innego stopnia sprężania to w większości fiato-pochodnych zmieniano go przez zmianę kształtu denka tłoka(np silnik do benzyny LO78 ze stopniem sprężania około 8 ma poprostu płaskie...
Zrobiłem małe doświadczenie. Do zbiornika o głębokości 25cm zanurzyłem denko z rury PCV (zaślepke) zrobiłem improwizoryczny zawór z folii i 5 groszy :) I zacząłem pompować powietrze. (schemat mojego załącznika z zaworem w tłoku) I po napompowaniu ok 100cm^3 powietrza zawór się otwiera i powietrze ucieka. Zaślepka ma wysokość 5cm(na tej wysokości znajdował...
(...) chem tylko przez filtr powietrza, próba palenia na płaka podlanie paliwa na denko tłoka tym samym się kończy linka gazu i rozruchu w dobrej pozycji. 1. Iskra jest. 2. Świeca mokra. 3. Kompresja jest. 4. Pływak w gaźniku cały sprawny. 5. Gaźnik wyczyszczony. Co może być powodem problemu z rozruchem? Witaj! Rozumiem, że masz problem z uruchomieniem...
Oto moja konstrukcja. Silnik zbudowany na podstawie własnego projektu (otworki rozrządcze i ramię korby wyznaczone wykreślnie). Cały model powstał praktycznie z odpadów. Tokarz wykonał wał, koło zamachowe, tłok i cylinder. Kocioł powstał z miedzianej tuby na pipety pomiarowe, jedno denko jest fabrycznie zaprasowane na korpusie, drugie należało wyklepać...
Przecież w myjkach ciśnieniowych stosowane są pompy tłokowe. Wydaje mi się że do uzyskania wysokiego ciśnienia najbardziej odpowiednie są właśnie sprężarki tłokowe. Dlaczego przy 30 at. miało by rozerwać tłoki. te "tloki' wyglądaja jak zwykłe tłoki róznica polega na tym że sa to jakby kawalki metalu czyli tłok jednorodny bez pustej przestrzeni w nim...
Nie znam budowy tego akurat modelu ekspresu ale u mnie winę za niezaparzanie kawy i przelewanie wody ponosił zaparzać. Zapewne Twój model jest inny bo nie wiem co w zaparzaczu może opadać?. Przez zaparzacz rozumie zaciskaną "łyżkę" z ubitą kawą przez który przeciskana jest pod ciśnieniem gorąca woda (para). U mnie winny był kamień który zablokował filtr....
Prawidłowo zregenerowana głowica jest sprawdzana na szczelność. Przylgnie zaworów i gniazda po ich wymianie są docierane, głowica planowana. Sprawdzenie szczelności zaworów, wykonuje się poprzez wlanie nafty na ok. 12 godzin na grzybki zaworów (zwykle przed oddaniem głowicy do regeneracji). Według mnie, głowica jest jedyną częścią która jest dobra -...
ja ci powiem z doswiadczenia ze w tych silnikach da sie rozrzad przestawic max o 2 zeby, pozniej juz zawro dobija o denko tloka, ale nawet przy przestawionym rozrzadzie o te 2 zeby silnik powinien ci zapalic! bedzie slaby, bedzie nim mocno trzeslo ale zapalic powinien! jesli wiec u ciebie silnik sie "kreci", zawory nie dobijaja o tloki, a mimo to nie...
Jeśli nie widać wycieków, to winne mogą być pierścienie. Mierzyłeś ciśnienia sprężania na poszczególnych tłokach :?: Jesli nie to tak właśnie może być. Pozatym sprawdź szczelność pokrywy zaworów, szczególnie przy nakrętkach mocujących. Oraz simering pod koszem sprzęgła na wale. Zwykle tak obudowane jest, że nie widać czy cieknie, jedynie kropelka zwisa...
Witam dziś zdemontowaliśmy głowicę zrobiliśmy próbę z naftą wszystkie tłoki ustawione na jednej wysokości zalaliśmy naftę i po 1h 44 minutach ubytek był ledwo zauważalny. Denka tłoków czyste bez osadu - były czyszczone przy wymianie UPG. Jedyne co dało się zauważyć to zaciek z oleju na prowadnicach 2 zaworów ssących w cylindrach 2 i 3. Za chwilę przeprowadzę...
Problem jest taki, że skuter 4t nie miał kompresji, wymieniłem tłok, pierścienie i cylinder. Tłok włożyłem symbolem IN do góry, Tego nie rozumiem... Jaki symbol IN do góry? To da się tłok zamontować denkiem w dół? ustawiłem prawidłowo rozrząd i zawory i nadal nie ma kompresji. O co chodzi? Na pewno prawidłowo? Skąd ta pewność? A głowica, uszczelniacze...
Witam. Od jakiś 2 tygodni mam problem z zapowietrzająca się studnią, i nie za bardzo wiem co z tym faktem zrobić. Studnia jest oddalona o 200 m powyżej mojego domu i woda płynie pod własnym ciśnieniem, nigdy nie miałem z nią problemów, ale tegoroczna susza dała się we znaki nam i to bardzo. Studnia (kopana-kręgowa) jest dosyć płytka,bo tylko 3m, ale...
Kolego Jenny piszesz takie bzdury, że koń by się uśmiał :D Jeżeli w suwie dolotu czy jak to zwiesz ciśnienie ma działać na tłok i pomagać mu to to nie będzie już suw dolotu. Taka sytuacja może mieć miejsce gdy nie będzie zaworów w głowicy ale to już abstrakcja. A co do zbiorników to proszę Cię, zjadłem zęby na tym temacie a Ty kłócisz się z wytycznymi...
Jesli urwal sie zawor lub jego kawalek to podejrzysz skutki po wykreceniu swiecy, w otwor po swiecy przyswiec mala latareczka i obejrzyj tlok z gory, jesli cos wpadlo to zapewne zauwazysz jakies kawalki powbijane w denko tloka ,opilki lub inne zniszczenia. Mozna tez wprowadzic przez otwor swiecy mala zaroweczke np. od kontrolki z deski rozdzielczej...
Po włączeniu klimy za pojemność skokową jest odpowiedzialny specjalny zawór, który reguluje ciśnienie od strony denek tłoków (zamontowany jest w centralnym otworze wraz z zespołem zaworowym). Wypadkowa sił działających na tłok powoduje, że tłoczki mogą zmieniać skok. To co pokazałes na filmie w żaden sposób nie świadczy o uszkodzonej sprężarce. Problem...
1. Źle/niestarannie zrobiona głowica przed montażem. Wystarczy, że są wytarte prowadnice zaworów i nowe uszczelniacze niewiele pomogą. 2. Coś niedobrego stało się z tłokiem/korbowodem po katastrofie. Wystarczy, że korba będzie podgięta w minimalnym stopniu, a już może pompowac olej z powodu nieprawidłowej współpracy pierścieni z tuleją cylindrową. Jak...
Podkreślam, jeśli masz taki zawór upustowy to tak. Wkręcasz zaślepkę, a zawór do woreczka z wtyczką mocujesz trytką:). Proces sterowania tymi zaworami jednym i drugim jest dość skomplikowany. Inżynierowie w MB stosując w silniku OM651 ale i nie tylko, zawory upustowe przy pompie obniżające ciśnienie w układzie i sterowania szyną spryskiwaczy, chcieli...
Witam. Temat zakładam chyba z powodu swojego lenistwa, połączonego z ciekawością, ale proszę o wyrozumiałość. Posiadam Opel Zafira 1,8L 115 KM z 1999 r. Autem jeżdżę od dwóch lat i muszę przyznać, że nie sprawiało mi większych problemów. Pewnego dnia po wyjściu z pracy odpalam, a silnik pracuje na trzy cylindry. Zgasiłem, znów odpaliłem, zapala ładnie,...
Z Twojego opisu można wywnioskować, że sprężyna zaworu zostaje ściśnięta do końca a krzywka jeszcze nie przeszła w najwyższym punkcie. Możliwe przyczyny: 1 - zbyt długa sprężyna 2 - minimalnie różnica w wysokości cylindra (ten nowy) 3 - inna uszczelka pod głowicą 4 - odwrotnie założony tłok (ma dwa gniazda na denku, różnej wielkości, to większe pod...
Tamte też były płaskie, nie wziąłbym z denkiem bo wiadomo że komora by się powiększyła tak nie może być .Z suwmiarką mój błąd z przecinkiem ..sorry.., ale mam dużą tak że mogłem to załapać.Nie mam już pomysłu jak sprawdzić czemu ta kompresja jest taka,pod wtryski podkładałem nawet podkładki dmuchane.Dopiero wymiana uszczelki dała mi domyślenia że silnik...
A jak sie zalalo do Junaka 'zolta 94 Okt.' - to moc spadala nawet ponizej 10 KM , bo silnik osiagal na niej max 4300 / 4400 obr./min, i koszmarnie sie grzaly Oj tam, oj tam. Eksploatowałem junaka gdy była E94 jak i E86. Żadnej różnicy w mocy silnika i jego pracy nie stwierdziłem. Gdyby taka wystąpiła to po prostu wystarczy dokonać korekty punktu zapłonu...
Wałek rozrządu do C-328 jest podobno inny, ale nie wiem czy to kwestia rozmiarów tulejek w bloku, kształtu i wymiaru krzywek, czy zmiany w mocowaniu koła rozrządu. Znajomy twierdzi że w C-330M był stosowany też inny wałek, bo remontował silnik (tłoki z płaskimi denkami) i gdy kupił wałek od C-330 to się okazało że były zupełnie inne krzywki. Chyba że...
Tak W piewszej kolejności sprawdż rozrząd bo to on wskazuje na to że tłok uderza w zawory Czyli ten dźwięk możę sugerować uderzanie zaworów o tłok? Tykanie było przed remontem ale tylko na ciepłym silniku, teraz po planowaniu głowicy jest znacznie głosniejsze i słychac je nawet na zimnym silniku. Przeglądając fora wyczytałem iż nadmierny szlif głowicy...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP). Wzrost stopnia sprężania zwiększa termodynamiczną sprawność silnika, ale pod warunkiem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam w C16NZ jest przełącznik LO91/LO95. Multec jest dość "głupim" układem sterowania...
Witam, mam problem z silnikiem MTZ 80 w ciągniku. Po przegrzaniu płyn chłodniczy był wyrzucany przez korek. Zrobiłem test uszczelki i wyszło, że kompresja idzie do układu chłodzenia, więc zrobiłem remont: nowe zestawy motor detal, nowa głowica, ruski oryginał, klawiatura, panewki korbowodowe, ogarnięte korbowody, końcówki wtrysków i pompa po regeneracji....
Pracowałem wtedy w PP-Polmozbyt, Jako placowy chyba. Zgłoszona usterka - samochód słaby i głośny i rzężenia w silniku. Po weryfikacji okazało się ze to rozrząd po demontażu stwierdzono łańcuch rozrządu z roku 1988, a samochód był chyba o 5 lat młodszy. Otóż mogłem się pomylić z rokiem bo mógł to być rok 78. Wtedy nie były to samochody FSO 1500 tylko...
Obserwuj przy pobieraniu. Kilka elementów do sprawdzenia: 1. Przepływomierz, czy generuje impulsy. Kilka metod sprawdzenia, najprostsza to odpiąć wtyczkę i miernikiem na "pikanie" odsłuchać przy pobieraniu wody czy wydobywa się przerywane pikanie. Przy okazji zobaczyć czy zachowa się inaczej niż na podpiętej wtyczce. Przy uszkodzeniu tego elementu powinien...
Kolega tak na trzeźwo? Chciałeś lapidarnie to jest lapidarnie. Dalej piszesz, sam nie wiesz o czym. Wtryskiwacz jest właśnie takim zaworem "on-off" - tyle tylko że bardzo szybkim i przez to precyzyjnym. Dałem przykład z atomizerem, ale widzę że dalej zbyt trudny. Przepuszczając przez układ całkujący impulsy PWM co uzyskujesz na wyjściu? To co dzieje...
Z tego co widać na zdjęciu to zawory wydechowe na 3 i 4 cyl, są popękane więc po co sprawdzać szczelność zaworów jak widać gołym okiem że nie jest szczelnie.Jeśli ubywało płynu to nie splanowanie głowicy spowoduje ponowną usterkę bo na bank silnik był wielokrotnie przegrzany i głowica jest krzywa.Po stanie denka tłoka widać że silnik ostro olej żłopie...
Bez przesady. Tłok od SHL to cofanie się w rozwoju. Stop K12, grube pierścienie i jakość Almotu... Żeby to jeździło, potrzebny jest tłok ze stopu K20 aby długo pojeździł, zmniejszonej średnicy na denku (stożkowość) aby nie zatarł się przy pierwszym dodaniu gazu i z pierścieniami o grubości 1.5 mm aby "dzwonienie" nie odcinało przy 6000-7000 RPM. Jeśli...
Jakie porcelanki? jakie tłoczki? niczego takiego nie ma w Scani! Pompa olejowa to zwykłe żelastwo z 2 trybami. Są 2 uszczelniacze gumowe ( fasonowe oringi) na rurze ssącej smoka i tyle. Po latach twardnieją i przy dotyku potrafią się rozsypać, ale to nie jest porcelanka. Uszczelniacze trzonków zaworów na wydechu nigdy nie spowodują wycieku oleju do...
Nie piaskuje się denek tłoków (tu chyba cały tłok 'wyczyściłeś'), komór spalania - oblepią się nagarem, aż miło... Gniazda zaworowe później trudno dotrzeć, szczególnie z japońskiej stali. Podobnie cylinder z zewnątrz oblepi się brudem. Nie piaskuje się również powierzchni po obróbce mechanicznej czy po szlifowaniu - jak otwory na łożyska, czopy wałów,...
To raczej oczywiste, że nikt bez osobistych oględzin stanu elementów silnika nie da merytorycznej porady. A nawet te merytoryczne nie będą zgodne z racji różnych doświadczeń. Po kilku dniach dyskusji ja odczuwam brak pomiaru średnicy cylindra w odpowiednim miejscu oraz informacji, czy jest jakiś próg. Z domysłów wynika, że może mieć miejsce jakieś szlifowanie...
Generalnie pierwszy Transit 2,5D był z 1986 roku imiał pompę CAV Lucas. Moc 68 KM/143 Nm W 1999 roku wprowadzono liczne zmiany, włączając w to system spalania z przeprojektowaną częścią wlotową komory spalania zagłębionej w denku tłoka, nowe, cienkie tzw ołówkowe (SLIM type) wtryskiwacze Stanadyne oraz zawór recyrkulacji spalin EGR. Wprowadzono pompę...
A ja pobawiłbym się inaczej - mam takie próby za sobą w L-jettronicu mojej byłej mazdy - szykowana była pod nitro - stąd modyfikacje, ok już do rzeczy. Jak napisane zostało wcześniej - moc zależy od pojemności - ale nie bezpośrednio - dwa czynniki - powierzchnia denka tłoka, tej nie zmienimy, założeniem jest że zostanie silnik 1,4. Drugim czynnikiem...
Chciałbym zebrać rady ekspertów - sposoby zwiększenia wydajności istniejącej studni głębinowej (plastikowej rury fi 11 cm w gruncie). Podczas pracy pompy głębinowej (zanurzonej w wodzie w rurze studni) spada ciśnienie wody dostarczanej rurą niebieską PE do zbiornika hydroforowego. Sytuację odziedziczyłem po poprzednim wlascicielu (nieżyjącym od wielu...
http://obrazki.elektroda.pl/3893553100_1... Na portalu "Elektroda" dużo jest cennych opisów wykonanych samodzielnie przez forumowiczów różnego rodzaju spawarek. Nie ma jednak jeszcze żadnego opisu spawarki elektronowej. Wypełniając tę lukę, zamieszczam opis wykonanej przeze mnie około 3 lata temu spawarki elektronowej. Nieco prowokacyjny...
Według dtr luz w zamku po włożeniu pierścienia do cylindra może być w granicach 0,3 - 0,45 mm. Wymiary pierścieni: 2,5 mm wysokości, średnica: nominał - fi 100,0 mm, I nadwymiar fi 100,5 mm, II nadwymiar fi 101,0 mm Kolego, czy w Twojej sprężarce wszystkie cztery pierścienie są jednego typu tak jak przewiduje producent(zgarniający noskowy) i czy odpowiednio...
Witam. Posiadam Vectre z silnikiem 1.8 122 km, niby wszytko do tej pory było ok oprócz (naprawy ECU, wymiana sondy przed katalizatorem i za, wymiana wszystkich amortyzatorów, wachaczy, tulei w sumie całego zawieszenia a a tak coś puka, itp itd lista jest długa). W sumie to nie jest ok ale do rzeczy. Ostatnio coraz głośniej silnik zaczął pracowac. Charakterystyczny...
Witam, to i tak wszystko przyslowiowy 'pikus' - bo stuningowane 'na max-a bzyczki 50cc' firmy NSU z lat 50-tych, 'krecily' nawet 17.500 obr./min., osiagaly przy tym moce od 13 - do 17/18 KM, no i predkosci 195 km/h - tylko wymagaly pozycji lezacej i pelnego oprofilowania [ pelna owiewka ] na calym motorku... Silnik poza tym - to byl 'bezzaworowy 4-suw'...
Tak wygląda ale w tym modelu dysze są z zaworkiem,przykręcane i trafiają w otwór chłodzący denko tłoka.. Jak źle podgięte to się ułamią. Ale zatarł się właśnie na płaszczu tłoka...
http://obrazki.elektroda.pl/9539374300_1... W każdej dziadkowej szopie kryje się skarb... http://obrazki.elektroda.pl/6112474800_1... Witam szanownych forumowiczów! Pierwszy mój taki temat, choć nie pierwszy raz na forum. Od jakiegoś czasu zaczęły mi się podobać wszelakie urozmaicenia w stylu retro/wintage/loft czy jakoś...
. To wszystko, trochę tego dużo, ale chciałeś, aby coś więcej o tym napisać. gimak Tak -chciałem i dziękuję.A co do obszerności to dziękuję tym bardziej za wysiłek i obszerne wyjaśnienia. (at)hmm007 -obiecane , niestety liche fotki grzałki(na szybko telefonem w garażu).Moc jak byk napisana 15W.Po kilku minutach przy plus 10 nie dała się dotknąć -wniosek...
1. Zimny start i zgęstniały olej, rozrusznik ma cieżej przekręcić wałem, olej tak szybko nie dociera do powierzchni które wymagają smarowania, pompa oleju wolniej buduje ciśnienie, ma też mniejszy wydatek. Jak brakuje filmu olejowego, to tarcie metal-metal jest ogromne, zwłaszcza w dieslu, korbe bokiem potrafi wywalić, jak ktoś zaraz po odpaleniu zimnego...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Okazuje się, że płytki zaworowe są w porządku, ale denko tłoka jest poszarpane na krawędzi i płytka, o którą opiera się ścianka cylindra ma wyszczerbienie, uszczelka również. Poczyściłem, obróciłem trochę uszczelkę żeby te uszczerbki się nie pokrywały i po złożeniu kompresor nawet się wyłącza po nabiciu zbiornika. Widać, że sprzęt już się kończy, więc...
denko tłok oznaczenie zawor podcisnienia zawor peugeot
impulsowy regulator zapora firewall amilo wentylator
hasło nazwa użytkownika router hasło nazwa użytkownika router
Podświetlenie licznika w Skodzie Fabii I 2000: żarówki czy LED? Chrysler Pacifica 4.0 - Wolny powrót obrotów do jałowego