Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
http://www.wysylkowo.pl/product_info.php...
Nakrętka na resztę gwintu i ją przyspawać. Musi puścić
Tam powinno tylko przy szczęściu dźwigienki polamac, i nie skrzywic zaworów.
Miłej lektury https://www.automotive-manuals.net/peuge... z tej rozpiski jeśli dobrze rozumiem wynika że problem z zapłonem i fazą zaworów wydechowych.
emperatura jest ok tak jest a wskaźnik jest tylko do miłego patrzenia przy wolnych obrotach ciśnień powinno od 250-350 sprawdź kostkę od czujnika ciśnienia i można spróbować adaptacji zaworu pompy
Tak ma hydrauliczne kasowniki luzu zaworów
Wymontuj zawór i wyczyść filtr na jego końcu i bedzie brykał
niestety ale jest tam sterowane przez silniczek systemem zmiennego unoszenia zaworów
Kompresja sprawdzona? Co się dzieje po zdjęciu przewodu ze świecy a co po wykręceniu świecy? Sprężyny zaworów sprawdzone?
Błąd od górnego ogranicznika wzniosu zaworów P1023 i błąd od adaptacji P1025
Pracuje w tej grupie ale w tym modelu tego nie miałem . W 1.6 jest to czesta usterka. Pekła membrana w pokrywie zaworów.
Oringi/uszczelki idą po obu stronach zaworu,nie pamiętam jak ten konkretny wygląda z drugiej strony,ale napewno ten z Twojej fotki z jej strony nie pasuje,może z drugiej.
Kręcisz silnikiem i patrzysz na którym cylindrze dźwigienka zaworowa wydechowa się podnosi a ssąca chce w dół( takie przejście) i regulujesz cylinder bliźniaczy Jak na pierwszym masz przejście regulujesz 4rty. Jak na 4rtym masz przejście regulujesz 1. Drugi i trzeci tak samo.
Od zaworu regulującego ciśnienie doładowania.
czy to może być wina źle ustawionych zaworów
Do regulacji luzu za pomocą płytek niczego nie trzeba demontować. Potrzebny jest za to odpowiedni przyrząd ściskający sprężynę zaworu - bez tego nie wymienisz płytki. Opracja raczej niewykonalna w warunkach amatorskich, m. in. dlatego, że potrzebny jest opisany przyrząd, oraz zestawy płytek o różnych grubościach (nie wiesz przecież, jakiej będziesz...
Peugeot 1.4 VTi wyświetla dwa błędy P1023 i P1062, nie przechodzi procesu adaptacji wałka wzniosu zaworów. Silniczek wymieniony. Odpala, ale ma mało mocy i przerywa czasem. AI: Jaki dokładnie komponent został wymieniony? Czy to był silniczek krokowy, czy inna część? Silniczek Valvetronic AI: Jakie kroki diagnostyczne zostały podjęte oprócz wymiany komponentu?...
Dźwigienka pęka, jak zawór dostał tłokiem, albo tłok dostał zaworem.
To znaczy, jak to zrobić, ta górna podstawa pod uszczelkę jest odkręcalna, czy są tam jakieś śruby, które są widoczne po zdjęciu pokrywy zaworów, tak
Kolego tu masz skopiowane z angielskiej książki: Valve clearances (engine cold) 1.4 litre engine: Inlet 0.20mm Exhaust 0.40mm Pozdrawiam
Mozesz miec walniety czujnik cisnienia roznicowego fapa,ale musisz to odczytac planetem najlepiej.
Co to jest zawor dolotowy do turbiny ?
NIE REGULUJESZ PRAWIDŁOWO bo "Dźwigienka zaworu ssącego jest max. w dół, a wydechowego max w górę". Jeśli już chcesz "na mijankę" to wygląda to tak że kręcisz silnikiem zgodnie z kierunkiem jego pracy, obserwujesz koniki na pierwszym cyl i musisz wyłapać moment kiedy wydechowy nie skończył się jeszcze zamykać a zaczął już otwierać ssący. w tym momencie...
Gdzie umieszczony jest zawór EGR w Peugeot 3008 I 2,0 Blue HDi 150 KM?
Kompem robiłem.
Masz Kolego gdzieś lewe powietrze. Sprawdź działanie zaworu obejściowego wolnych obrotów.
Warto jeszcze po magnesówce zrobić DEmagnetyzację, bo inaczej płytka może zbierać odrobinki metalu. pzdr Nix
Zacznij od prawidowego oleju i sprawdzenia stanu drożnośći sitek zaworów
Jak chcesz usunąć EGR i go zaslepic to posesji wsad z ECU to Ci usunę EGR za free.
Sprawdź wężyki do gaźnika i zaworu.
Witam, bardzo proszę o pomoc , wałki zdemontowane a głowica po regeneracji, jeżeli ktoś może podpowiedzieć jak ustawić rozrząd i jakie sa momenty dokręcania śrub głowicy, zaworów , pokrywy zaworów,
Jest kolizyjny jak każdy nowoczesny diesel.Konstrukcja jest taka że są tam delikatne,kruche dźwigienki które pękają podczas kolizji zaworów z tłokiem.Jest to zaleta.
Diesle w common railu twardo pracują gdy cisnienie paliwa jest za wysokie. Trza by sprawdzić. Jutro sprawdzę dam znać co i jak Dzięki za info
Tam oprócz rozrządu sa inne kwiatki w silniku odnośnie zmiennego skoku zaworów .
Obowiązkowo trzeba wymienić dzwigienki zaworowe!!!
Błąd P2173 jest błędem związanym z niesprawnym zaworem EGR. P2173 Peugeot 308 znaczenie: PKodeks układu napędowego - Problem jest związany z silnikami, skrzynią biegów i systemami emisji spalin. 2MFG - Specyficzne dla producenta 1Pomiar paliwa i powietrza 7Zawór układu recyrkulacji spalin 1 3Napęd położenia zaworu TFP bez przełożenia napędu W konsekwencji...
Odpowietrzenie zaworu turbo
Masz jakiś regulator PWM do wysterowania zaworu?
Często siada odma jest razem z pokrywą zaworów.
Czytałem trochę na temat tego silnika, bo taki silnik jest w samochodzie córki. Z tego co czytałem to ten silnik nie ma przepustnicy, jej funkcję spełnia zmienny wznios, a w zasadzie większe lub mniejsze otwarcie zaworów ssących.
z tylu za rozrządem, przeje****
Jak masz np dremela z tarczami do cięcia to możesz próbować się dostać do zaworu.
Wiec na pewno jest immo i nie ma dostepu do zaworu.
No ja też mam z tym problem, rozrząd wymieniony, potem fzatory i nadal P000B wolna reakcja na położenie wałka rozrządu zaworów wydechowych.
Króciec gaźnika, do zaworu paliwa.
Wygląda na usterkę pokrywy zaworów ( odmy ) lub nieszczelność na uszczelce tej że pokrywy.
jeżeli chodzi o robociznę to by dużo mniej zapłacił - gdzieś z połowę
Czyli wentylator sprawny. Proszę rozwiń myśl na temat zaworu.
Cześć, mam pytanie – chodzi o silnik od Peugeot 207 1.4 16V 65 kW o oznaczeniu KFU, a konkretnie o pokrywę zaworów. Chciałbym uniknąć błędów przy składaniu. Potrzebuję dokładnych informacji: 1. Jakim momentem dokręca się śruby pokrywy zaworów? 2. Jaka jest prawidłowa kolejność dokręcania śrub? https://obrazki.elektroda.pl/5590789300_...
Podmieniałem przepływomierz z auta kolegi i wykresy były identyczne, więc to raczej nie to. W takim razie czas zajrzeć do zaworu EGR.
Trzeba przyuczyć. Sprawa i tak zakończy się na wymianie na nowy. Tutaj nie chodzi o czystość zaworu tylko o odczyt jego pozycji. Blokuje się grzybek w zaworze lub siada czujnik na nim. Kupuj Valeo lub Hella i będzie ok. Szkoda czasu na czyszczenie czy kombinowanie. Tutaj zazwyczaj siada czujnik lub blokuje się grzybek ale nie jest to spowodowane zabrudzeniem...
No to tak sam sobie odpowiem na mój problem w samochodzie zawor egr robił zwarcie dla tego na listwę nie było puszczane paliwo przez zawor ciśnienia paliwa wystarczyło odłączyć zawor egr.
A ma Kolega jakiś link do zdjęcia tego zaworu.
Zajmij się zaworem egr
sorawdz szczelność zaworów
A rozrząd sprawdziłeś ?Bardzo w to wątpię.To że ustawiłeś na znaki nic ci nie da.Sprawdź górne koło bo pewnie ścięło klina jak to bywało i renówkach itp.Wtedy próbuj, może masz szczęście i nie pogięło zaworów.
Leje się czy masz przedmuch? przyjrzyj się dokładnie czy oby spod wtrysków ci cieknie bo wtedy widziałbyś wydobywający się dymek, może spod pokrywy zaworów jest przeciek?
Najpierw wymienia się zawór później kompresor jeśli dalej nie będzie działać. Kupowanie używanego w ciemno to w zasadzie proszenie się o zonka, jeśli już to regenerowany, kto wie skąd ten używany, może leżał pół roku w garażu u Zdzicha z otwartymi króćcami i rdzewiał.
Witam. Potrzebne momenty dokręcania wałków rozrządu w silniku THP 1,6 150KM. Dotyczy panewek, wałka i pokrywy zaworów. Dzięki.
Napewno kodowy, też mysle że trzeba go przyuczyć ( telekdowanie) , ale z drugiej strony może zostawić jak jest ? Bartek, robię to Lexią 3, napewno w konia nie robi. Jesli auto kienta to lepiej uaktywnic. Jesli nie, to mozesz byc pociagniety do odpowiedzialnosci w przypadku kradziezy. Ubezpieczenie moze szukac dziury w calym.
Nie jest to przypadkiem silnik o zmiennym skoku zaworów ssących?
ECU jest odblokowane. Tutaj wszystko gra. Tak jak wspominałem jedynym objawem teraz jest brak sterowania pompy wtryskowej przez ECU. Ale to nie przez immo czy brak parowania ponieważ nawet przez test urządzeń wykonawczych nie ma możliwości aktywacji zaworu.
Przyczyną okazał się, że przesunięty grzebień na wałku wzniosu zaworów. Przesunięcie nie było widoczne gołym okiem.
Sprężyny zaworów trzymają :)
Załóż ta głowicę, która była planowana, bez mieszania zaworów. Zawory powinno wymieniać się na nowe, dotarte do frezowanych/szlifowanych gniazd. Te wżery są w mało istotnych miejscach i nie będą miały wpływu na działanie silnika.
Wygląda na kabel albo od czujnika poziomu albo zaworu dozującego (pompki) płynu eolys
7 stopni to super wynik.
Tak jak pisał kolega grala1 chodzi o błąd P1598. Więc wymiana zaworu konieczna?
To jest HDI, więc pompa i common rail a nie pompowtrysk. Jakby Ci paliwo z szyny uciekało, to pewnie miałbyś błąd w komputerze (chyba że wyciek minimalny i komputer nie widzi ubytku) Jeśli to mokre, to to co na filmiku było widać pod pokrywą od przedniej lewej strony (czyli prawej samochodu) to obstawiam wyciek oleju pod pokrywą zaworów.
Luzy zaworów ok?
Wszystko wskazuje na popychacze , pompa ma zawór nadciśnieniowy ale jak silnik stoi to ciśnienie oleju 0 , jak kręcisz rozrusznikiem to ciśnienie jest niewielkie ,no i jak pisał georgesgr nawet 20 at nie podniesie zaworu.
mam ten sam problem z p2562 czy mógłby ktos podac jakie paramtery omów w stosunku do cisnienia?
Jest to regulacja luzu zaworowego. Kręcisz silnikiem w prawo tak aby krzywka na wałku była po drugiej stronie "popychacza". Mierzysz szczelinę za pomocą szczelinomierza i regulujesz śrubą. Zawór ssący 0,10mm Zawór wydechowy 0,25mm Sprawdzenie poprawności regulacji odbywa się przez niemożliwość włożenia płytek szczelinomierza grubszych o 0,05mm. Czyli...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Obojętnie. Dodano po 2 Według schematu 1 to masa z ECU, dwa to prąd po zapłonie (+12V) kolorów nie mam, ale mimo wszystko obojętnie to tylko cewka bez diody.
Przewody podciśnieniowe musisz sprawdzić sam, albo oddac do warsztatu. Co do samego EGR to podpiąć kompa i zobaczyć ilość zasysanego powietrza i już cos będziesz wiedział. Wymontuj zawór regulacyjny z pompy, przedmuchaj, sprawdź pod kontem opiłków(siateczkę zaworu).
Witam serdecznie, Panowie mam 307 2.0 hdi z 2002 i tak: Jeździłem normalnie czasami zapalała się kontrolka antipollution fault. Później zgasła i wogule się nie pojawiała i któregoś pieknego ranka chcę odpalić auto i nic. Kręci ale nie łapie. BYł już sprawdzany zawór cisnieńa paliwa ale jest ok. Samochód odpala na plaku. Czy możliwe że to tylko czujka...
807. EGR.wymienilem 2 przetworniki cisnienia turbiny /2 x 165/ i guzik. czekam na poweot z urlopu mecanika i wtedy powiem wiecej. prawdopodobnie zawieszony - otwarty- gl.EGR za 436 ,- /piteburgh/.co jakis czas komunikat antipllusion faul po pozytywnej naprawie przwkaze szcsgoly
Ewidentnie masz uszkodzony któryś z popychaczy zaworów(hydrostosy)
Problem spowodowany jest oczywiście brakiem płaskości powierzchni Czasem kiepskiej jakości uszczelką. I tyle co do płaskości głowicy czy pokrywy. W tym miejscu gdzie opisał kolega Daro 122,uszczelka nie występuje.
forum jest zeby sb pomagac jak sie wie a nie odsylac dovmechanika Tak szczególnie jeżeli ktoś ma 0 pojęcie o samochodzie. Że nawet nie wie jak używać miernika... Jeżeli samochód ma przejechane 50 tyś km na gazie to należy wykonać regulacje luzu zaworowego. To jest 30 min roboty, do tego nowa uszczelka pod pokrywę zaworów.
Czy rozwiązał Pan problem głośnej pracy zaworów? U mnie pojawiło się to samo po wykonaniu przez mechanika wymiany kompletu rozrządu. Też w niższych temperaturach!
To coś jakby turbo przeładowywało. Skupił bym się na sprawdzeniu podciśnień i zaworów sterujących podciśnieniem.
problem rozwazany, powod? zawor na pompie oleju czasami nie otwieral sie dokonca i to robilo robote
Jak ma panować nadciśnienie jak przecież zrobił wyście z prawej strony mimo zaslepienia tylnego wyjścia odmy. Tak że według mnie te nadciśnienie będzie schodzić z prawej strony przez p-shela który jest przymocowany do zaworu z prawej strony.
O czym te błędy?
zaworki wszystkie sprawdzone i sa OK gdzie dalej szukac ma moze ktos schemat podlaczenia ecu
Nie siedzę w tym, ale trochę się tym interesowałem, bo córka ma coś takiego. Nie wiem jak to kosztowo by wychodziło, ale ja bym się skłaniał ku naprawie głowicy, bo bo używka lub wymiana silnika na taki sam, to trochę jak kupowanie kota w worku. Tu masz namiar na gościa co te silniki robi i ma pozytywne opinie - możesz zasięgnąć jego opinii i podejmiesz...
Potrzebuje schemat ustawienia zaworów peugeot 207 1.4 16V (88kw)2006r benzyna
Ale jaki zawór, bo tych zaworów jest wiele
Pompka powietrza dodatkowego do wydechu. Poprawia działanie katalizatora dzięki dopalaniu niespalonych węglowodorów przed trafieniem do katalizatora. Można to usunąć, tylko trzeba zastosować odpowiednią "zaślepkę" otworu w skrzyni korbowej oraz wydechu. Tylko patrząc na cenę używek na Allegro (30 zł) chyba nie warto się bawić w przeróbki, tylko po prostu...
Najpierw sterownik musi "zobaczyc" ze silnik pomimo wylaczenia stacyjki nadal pracuje, dlatego trwa to kilka sek. zanim wylaczy wtryski. Co do wzrostu cisnienia to musi byc tam jakis zawor bezpieczenstwa.
Zawor regulacji cisnienia oleju. To co widzisz to tylko przelotka. Tam idzie dalej kabel pod miska prosto do tego zaworu.
Jak zerwał się pasek, to do wymiany masz oprócz pogiętych zaworów również wałek rozrządu, krzywki są na wcisk i przestawiają się podczas kolizji
A czy nie ma tam zaworka z wbudowanym modułem Immo? Nie mam pewności ale jeżeli tak to pozostaje wymiana tego zaworu na zwykły i dalej jak napisał mój poprzednik.
No właśnie wiec sie nie zastanawiałem tylko zamówiłem. Razem za zaworem. Caly zestaw.
uwazam ze reset nie pomoze , bardziem stawialbym na zawieszony lub uszkodzony lub brak sterowania zaworem nagrzewnicy
Kolego zaslep EGR i bedziesz mial po klopocie, wsadz blaszke na laczeniu rurki ze spalinami i zaworem EGR
Zawor EGR - 0490 - pozycja, odchylka dodatnia 1162 - "sklejony" podczas jazdy Zawor do wymiany.
zawor podcisnienia zawor podcisnieniowy volvo zawor
monitor gateway słuchawki a4tech bloody naped bramy schemat
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Trudności z odpalaniem VW LT 2.5 po przestoju Migająca czerwona kontrolka w żelazku Philips - przyczyny i rozwiązania