DFM nie ma znaczenia dla pracy alternatora, ma znaczenie dla pracy sterownika silnika.
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
CPU Control.
Tak trzeba lutować. To jest zakuć jak orginalny i dać cyny aby nie puściło.
DFM do prób nie jest potrzebny.
schemat ci nic nie da, jest prosty-deska->zacisk DFM alternatora.
Podobnie jak tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Tam jest L i DFM i się da, u kolegi jest COM i DFM, sygnał pwn z Boedentza.
Do sprawdzania alternatorów sterowanych sygnałem z ECU wymagane są specjalne testery,( nawet nie typowe diagnostyczne) koszt to ponad 2000 zł.... Jeden pin to sterowanie, kolejny sygnał DFM czyli obciążenie alternatora, kolejne mogą byc nieaktywne... Ale tak jak pisałem , bez testera który sprawdzi komunikacje po odpowiednim protokole nic nie zrobisz......
Masz opisane złącza niebieski L, zielony DFM Alternator trzeba solidnie zamocować w imadle i przygotować się na naprawdę duży opór na wiertarce jak się wzbudzi i zacznie ładować
DFM to sygnał z komputera.
DFM wisi w powietrzu. Zostawiasz nie podłączony.
W tych typach jak sterowanie tylko kontrolką zwykłe koło jak DFM -wolnobieg.P
Brak wyjścia DFM z alternatora.
Dzieki ale opis pinów jest taki: "L" a drugi "DFM"
A gdzie widzisz sens takiego rozwiązania? Stosowano to jakieś 100lat temu. Dziś masz ładowarki i przetwornicę. Znaczne sprawniejsze od silnika i alternatora. W L 15 S DFM
Ten alternator jest wzbudzany sygnałem cyfrowym z modułu PSF1, typ sterowania DFM (Digital Field Monitoring), swego czasu to rozgryzałem z alteratorem CL18 Mitsubishi w P407. V.
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
Sprzęgło tylko wytłumia drgania napinacza ,nie zaszkodzi załozyc ale to nie to. Odepnij wtyk i zobacz co wtedy. Może dfm-com cos psuje.
hi nie mogę znaleźć schematu do tego auta w programach jakie mam w domu - miałem już kilka aut z wv które miały ten problem ,i po sprawdzeniu tego sygnału okazał się on nie prawidłowy - wymiana alternatora załatwiła sprawę - jeżeli masz oscyloskop sygnał ten mierzony na zacisku DFM alternatora ma przebieg prostokątny - 2v/10ms -na włączonym zapłonie...
Mój Boże, u kogo ty byłeś, może u szewca. Jest nr alternatora, wejście na neta - wynik przy półkolu "L" jak lampa , drugi to "DFM". Dosłownie niecała minuta roboty. To jest usterka do zdiagnozowania góra 10 minut, ale nie 5 dni. Masz wszystko podane gdzie szukać.
L-kontrolka ,DFM-sygnał obciążenia alternatora.
Czyli plus z akumulatora na śrubę fi8 tj B+, kontrolkę do D+. A co mam podłączyć do DFM?
Zadne cany ,liny w tym aucie nie mają nic do ładowania,jeden przewod to jest wzbudzenie z bordnetza a drugi to dfm -sygnał obciązenia alternatora,idzie do ECU a ten wie kiedy podniesc obroty. Czesto w tych autach uszkadzaja sie przewody na wtyczce przy skrzyni biegow-ale nawet wtedy nie dzieją sie takie rzeczy jak tu opisano-poprostu nie ma wzbudzenia...
Wsadz zwykły z L i po sprawie dfm nie potrzebny.
Witam ,w oplu są 3 przewody do alternatora a na wejściu do alternatora vsleo tyko 2 czy to znaczy ,że mogę podać tylko D+i B+,a dfm zostawić luzem?
DFM - digital field monitor, Nowa wersja - z CAN. Jeżeli jest takowa - to masz problem - musi być podłączona do sterownika ECU samochodu. Nie wiem, jak ten alternator zachowa się bez CANu. Znalazłem jeszcze w internecie po numerach taki opis tej wtyczki gdzie jeden pin to L, a drugi to DFM - digital field monitor, czy jeśli by tak było, to dalej podpinamy...
Wg mnie altek nie wysyła tylko odbiera, bo jeśli upc chce 15V to rozkazuje altkowi właśnie przez dfm. No chyba że to transmisja dwukierunkowa.
Firma Konceptis Katarzyna Adamiec Jest bezpośrednim dysrybutorem tego testera w Polsce. cena to około 1600 netto z tego co pamiętam.
Bo one tak padają, ale często daje się go naprawić. I sugerują kupić oryginał. To samo co Transit. Jest drogi, mimimum 180 zł. Ten elektryk to powinien zamknąć warsztat, zobacz jak gra na mierniku złącze tej śruby z zaciskiem fazy w pobliżu. Ten ragulator można sprawdzić na stole, jeden skrajny to plus za stacyjka drugi skrajny to lampka. Środkowy to...
czytając o pinach wtyczek alternatorów faktycznie są różne, mimo że tak samo wyglądają (zależy od konkretnego modelu). Nie wiem, czy dobrze myślę, ale w moim przypadku byłby najlepszy alternator z wtyczką 2-pin o złączach L (lampka ładowania) i DFM (sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora), gdzie DFM nie musi być podłączony. Niestety na...
Może od starego DENSO podejdzie, zobaczymy. Aha, ja nie wykorzystuje pinu DFM, wisi jakiś przewód jeszcze, pewnie to właśnie DFM, ale wtyczka, która była z alternatorem tylko L ma podłączone. Może spróbować te DFM podłączyć? Od Denso do Boscha nie podejdzie regulator. Lin a DFM to różne tematy nie da się zamiennie stosować. Regulator napięcia w alternatorze...
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
Tam nie ma żadnej inteligencji, alternator zwykłe wyjścia L i dfm . Umarł i tyle.
wg mnie to na jednym styku alternatora jest wzbudzenie +12v (d+) a na drugim sygnal obciazenia alternatora dfm i ten powinien isc do sterownika silnika zeby ten wiedzial ze ma podniesc obroty , sprawdz czy masz wzbudzenie
przy f00m to nie zadziała bo ma kontrole napięcia wyjsciowego na kabelocxku Masz na myśli przyłącze DFM ? Rozwiń swą myśl. Mam 20 letniego boscha 120A i daje 14.22 (14.1 na aku) Z tego co się orientowałem to dfm informuje ecu o obciążeniu alternatora.
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
1om na wirniku to moim zdaniem zbyt dużo. Wirnik zazwyczaj bierze 3A czyli jego opornosc powinna mieć 4 omy. Z prawa ohma przy jednym omie, prąd to 12A. Zdecydowanie za duzo. W corolli masz regulator trzy pinowy. Jeden pin to lampka, dwa kolejne do dwa plusy, jeden "15", drugi "30". Złącze DFM? W alternatorach w yarisie takowe występowało. W corolli...
Na zwykłym stole to można go rozebrać i pomierzyć wszystkie elementy, ale 100% pewności że działa dopiero po uruchomieniu. Aby sprawdzić go nie w samochodzie potrzeba urządzenia w którym się go podłączy, poda obroty na wałek i obciąży odbiornikami. To samo z regulatorem. Da się sprawdzić wymontowany i podłączony pod regulowane źródło zasilania i obciążenie....
Jesli masz regulator L DFM i dwa przewody to tylko ew. przyczyna w alternatorze. Zobacz jak sie zachowuje po odpaleniu i odpieciu wtyczki z regulatora
Mały update,po wypięciu kabelka Dfm z wtyczki alternatora Auto nawet nie zakręci rozrusznikiem,po wypięciu całej wtyczki z alternatora gaśnie kontrolka akumulatora na zegarach ale też nie zakręci rozrusznikiem. Po wypięciu wtyczki alternatora na odpalonym aucie ,silnik chodzi ale też nie ładuje,wyczytałem gdzieś na angielskim forum że powinien przejść...
Albo pomyliłeś kontrolkę L z DFM przy podłączaniu albo alternator.P
Jakie wzbudzenie panowie elektonicy??? DFM to sygnał WYJŚCIOWY informujący o obciążeniu alternatora(field report) z alternatora do ECU. Daj foto tego regulatora, w jakim to samochodzie?
Sorki, mam taką rozpiskę (dopiero dzisiaj na firmie sprawdziłem) 1 - W wzbudzenie 2 - L lampka 3 - 15 4 -S 5 - DFM
witam, problem z autkiem u kolegi - peugeot 206 z silnikiem benzynowym 1.4. mierząc napięcie akumulatora wynosi ono 14,8V. Po lekkim rozgrzaniu się auta zaczyna się usterka nasilać - napięcie skacze chwilowo na ułamek sekundy do zera, 18v, 13, 14 i tak sobie skacze. reakcja elektroniki na to jest - mruganie świateł drogowych, choinki na zegarach, samoczynne...
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
Jest tak jak zdjęciu. L- lampka ładowania, DF /DFM to napięcie podawane na wirnik. Dzięki.
Podłączenie cewki przekaźnika pod DFM czy L ? wydawało by się że DFM (sterownik) ? Dodano po 59 L (kontrolka), a czy nie uszkodzi się sterownik silnika jak podłączę pod DFM ?
do sprawdzenia wiązka pod obudową filtra powietrza - często się przeciera. Te objawy, to brak ładowania. Alternator ma sygnał dfm, który "mówi" sterownikowi silnika, że się obraca, jeśli jest uszkodzony, nie wzbudzi się na wolnych obrotach. Sprawdź czy masz ładowanie po odpaleniu auta bez dodawania gazu, a następnie dodaj i powinno być. To że zginęło...
Śruba M8 B+, w gnieździe terminale L i DFM.
Witam, pytanie jak w tytule. Czy w tym alternatorze jest możliwość wpłynięcia na napięcie regulowane z zewnątrz? Są piny L i DFM; nie wiem, czy pomiar napięcia jest realizowany na L czy na B+?
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Do alternatora dochodzą dwa cienkie kable czy jeden? Inaczej-jest tylko DF czy jest DF i DFM?
2.2 vectra b 0124415025 alternator F00M144110BOSCH F00M144168BOSCH F00M144171BOSCH F00M145228BOSCH F00M145265BOSCH F00M145283BOSCH F00M145342BOSCH F00M145364BOSCH F00M145371BOSCH F00M145409BOSCH F00MA45304BOSCH to masz zamienne. Wszystkie są typowe L , dfm
Oznaczenie na regulatorze L i DFM?
Zgadzam się z kolegą oprócz tego DF (DF lub DFM sygnał sterujący wirnikiem lub sygnał obciążenia alternatora) powinno być D+.
W aucie zainstalowane będą 2 akumulatory (105Ah oraz 74Ah) oraz dodatkowy osprzęt silnika i wyposażenie. Jeden z głównych odbiorników to podgrzewacz małego obiegu cieczy który w zależności od temperatury potrafi pobierać do 130A. Alternator 180A posiada także sygnał DFM co pozwoli mi na monitorowanie obciążenia przez układ czuwający nad akumulatorami
To może jest COM, ja nawet nie wiem z którego roku to auto, być może tam siedzi najzwyklejszy regulator. Chodzi w tym wszystkim o to że sterowanie alternatora idzie z zewnątrz , a czy to jest LIN, COM, DFM czy jeszcze coś innego to dla autora tematu nie ma to większego znaczenia. W Volvo sterowanie alternatora to chyba idzie z czegoś innego niż ze sterownika...
A co to denso? Kostka 4 pin? Sprawdziłeś IG , S,DFM ? Jak alt zamiennik to tez mogą być cyrki.
W- obrotomierz 15 - plus po zaplonie 30- plus staly L/D+ - kontrolka DFM - sygnal ECU
Podłączyłem multimetr do klem akumulatora na biegu jałowym (tj. ok. 700obr/min) wyświetlało mi 12,43V i stopniowo rosło do 12,55V przy zwiększaniu obrotów silnika napięcie spadało. Przy max obrotach (tj. 2700 obr/min) napięcie spadło do 12,05V. Lampka kontrolna po odpaleniu silnika od razu zgasła nie jarzyła ani też się nie zapaliła. Może do tego alternatora...
Młody kolego łukasz m nie wprowadzaj innych w błąd i jak nie widziałeś tego alternatora to nie pisz , więc co wg Ciebie oznacza L i DFM. P Powyżej zamieściłem w poście zdjęcie takiego alternatora i jest oznaczenie jak piszesz: DFM, L, B1+ (gruby przykręcany przewód). Czyli niebieski przewód jest właśnie od kontrolki (diody) w zegarach? Ta dioda się...
W A6 C5 komutator jest wymienialny tak jak piszesz. Jest to zwykły alternator z 3 pinami (dwa w kostce), L czyli lampka, DFM odczyt obciążenia altka dla ecu oraz B+ do podłączenia plusa ładowania.
W alternatorach Denso np. 63321734 jest montowana kostka L911L5 P firmy ST. Jest to nic innego jak L9911P lecz w innej obudowie niedostępnej w detalu. Z terminala alternatora wychodzą dwa przewody L i DFM. L biegnie do BSI i w cale nie do pinu ze schematu jaki jest powszechnie dostępny w internecie (przewód koloru jasno siwego). Pracą alternatora steruje...
Na jednym ma być sygnał DFM (obciążenie), na 2-gim sygnał L (kontrolka), chyba że założony został regulator z łącznością BSS cyfrową.
5 wyjść czyli W L 15 S(30) i DFM czy jakoś tak. Sprawdź żarówką czy masz 15 i 30. Z tego co kojarzę to bez któregoś z tych napięć nie ruszy. W chyba nie jest wykorzystane bo obrotomierz jest z komputera a DFM nie bo nie :D . Sprawny alternator nie ładuje od razu po uruchomieniu tylko napięcie rośnie w niecałą minutę do prawidłowego - taki soft start.
Witam, Chciałbym zmienić oryginalny alternator Valeo 150A w BMW E46 330d na alternator z E60 - 170A. Problem jest taki, że w starym 150A we wtyczce są piny L i DFM https://obrazki.elektroda.pl/8581730600_... natomiast w 170A we wtyczce są piny COM nie będzie więc działać lampka sygnalizacyjna ładowanie. https://obrazki.elektroda.pl/5239705200_...
Witajcie, VW Polo 1.4 TDI 2002 AMF Alternator na postoju pobiera około 0.31 A, co po kilku dniach powoduje całkowite rozładowanie akumulatora. Przy odłączonej lini L i DFM jest taki sam pobór, także wykluczam wzbudzenie i kontrole obciążenia alternatora. Pomaga dopiero odłączenie czarnego przewodu B+ od alternatora. Co może być przyczyną upływności...
Witam Parę dni temu sam zgłębiałem tematykę regulatora napięcia w swojej Ibizie. Tak nagle padł - gdzie przez kilkanaście kilometrów świeciła się lampka brak ładowania a później już sama zgasła, a samochód też po kolejnych 50 km jazdy (w trasie). U mnie też był regulator F00M145225 bosch'a. Zdemontowany regulator nie dawał znaku życia. Generalnie ten...
Witam , mam taki sam problem z tym alternatorem na pin 3 zasilanie po stacyjce jest puszczone przez opornik 2,2 k ohma i dlatego próbówka nie swieci a na multimetrze jest 24v. Jak podam 24v na ten pin alternator ładuje ale na desce (zegarach) nie pokazuje napiecia akumulatorów i jest błąd MID 140 PID158 FMI4. Sprawdziłem regulatory dostępne do tego...
No wg twojego numeru powinieneś mieć regulator tylko z śrubką wyjścia kontrolki, ale jeżeli masz wtyczkę która jest z jednej strony prosta a z drugiej półokrągła to styk od strony półokrągłej to podłączenie kontrolki a od strony prostej to styk DFM - CPU Control czyli obciążenie alternatora.P
Wtyczka jest pięcio pinowa lecz przewodów jest cztery DFM - pusty pin S - stałe napięcie 24v i takie jest 15 - +24v po zapłonie i takie jest L - ..........impuls na kontrolkę?...czy tak? W - ........impuls na tachograf?...czy tak? Dla jasności: "W" nie jest do tachografu - bo po co w tachografie sygnał z alternatora. To sygnał sinusoidalny (sprzed...
S to sense ,napięcie akumulatora, niepodłączony może ładować 14,7 14,9 V I ignition , zapłon pomaga we wzbudzeniu L lamp,kontrolka P sygnał wyjsciowy obciążenia na ECM, chyba to samo co DFM w Boschu
Witam czy jest możliwość w tym samochodzie dobrania tak regulatora napięcia na alternatorze 120A aby można było wsadzić aku głębokiego rozładowania bo mają większy prad rozruchowy i dłuższą żywotność? Może ktoś już tak robił i mógłby podać symbol regulatora który ma dfm analogowy jeszcze a napięcie regulowane tak że agm będzie zadowolony.
Witam jeżeli chodzi o zamianę regulatorów to jest raczej nie możliwe ponieważ każdy z regulatorów działa zupełnie inaczej, co do wyjść (DFM L) owszem są to wyjścia L-lampka; DFM-sygnał do komputera o obciążeniu alternatora , ale wyjścia SAT1 i SAT2 są wyjściami zasilającymi regulator czyli regulator zasilany jest dwoma fazami alternatora i to nie są...
Nie dokońca rozumiem, CL9 ma: fi8 - zasilanie + wtyk typu francuzkiego, czyli L oraz DFM. Ten drugi powinnien być identyczy, choć opis jest dość chaotyczny.
Alternator jest z VW: BOSCH 0124525128 CHRYSLER 05033757AB Regulator ma wyjście D+ oraz DFM. Wychodzi że uszkodzone ECU.
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi przecież pisze że jest w niemczech co mu to da że...
Pacjent MB vito II 115d 2.2 cdi 4x4 4-matic , klient przyjechał z brakiem ładowania , winny okazał się regulator napięcia , został wymieniony cały alternator na nowy , po czym po założeniu i odpaleniu po około 10 -15 sek zapala się kontrolka braku ładowania lecz w tym senk że owe ładowanie jest ,po podpięciu pod WOW-a (Skaner Wurtha) pokazuje on tylko...
Regulator napiecia padl, pewnie alternator Bosch i tam masz dwa wyjscia L oraz DFM- sygnal na ECU. A to cuda moga byc spowodowane np. uszkodzeniem licznika lub instalacji CAN.
Witam serdecznie Temat z pozoru banalny ale napisze o co chodzi. Alternator bosch 150A silnik 2.2 tdci. Terminal oznaczony jako L i DFM napięcia na pinach po uruchomieniu silnika 12v drugi ok 10-11V (czy są prawidłowe?). Napięcia ładowania na alternatorze brak = napięciu akumulatora. Kiedy kupiłem auto , alternator był już zdjęty. Po założeniu, kiedy...
Właśnie tu jest problem że alternator został zregenerowany kawałek od miejsca zamieszkania. Więc będę tam przy okzaji za 2 tygodnie. Prawdopodobnie jest włożony regulator z pinami COM a Powinien być regulator z pinami L+DFM Można na szybko to jakoś zweryfikować?
Witam, mam do sprawdzenia taki regulator: https://obrazki.elektroda.pl/4070180200_... Układ do jego sprawdzenia może chyba wyglądać mniej więcej tak: https://obrazki.elektroda.pl/2702372700_... I tu pytanie: co z zaciskami W i DFM? Wydaje mi się że DFM nie będzie potrzebny do sprawdzenia bo według definicji to sygnał...
Mam takie pytanie. Zamontowalem alternator z innego samochodów, konkretnie renault w swojej audi. Regulator napięcia jest inny niż oryginalny, nie ma sygnału l i dfm jest jedynie com. Moje pytanie brzmi czy da się zaprojektować układ sterowania napięciem ładowania za pomocą tego wejścia com? Zamiast 14,4v ładowanie na poziomie 14,7v? .
Ok.Rozumiem,że można jeśli jest we wtyczce taki pin L-lampka.A jeśli takowej L niema i jest tylko COM-Komunikacja z komputerem i DFM-Sterowanie, Wyjście na komputer? Czy lepiej dla pełnego zobrazowania wkleić zdjęcia samego regulatora i wtyczki?
żarówki od kontrolki nie zmieniałem.jest takie wyjście dfm do komputera silnika.czy jest taka możliwość że jest tam coś nie tak.kiedyś sprawdzałem taki alternator na stole bez podpinania tego wyjścia i normalnie ładował.no ale kto wie?a może jest to problem ze słabą masą,lub kablem który idzie do kontrolki?
Witajcie. Mam dziwny problem z moim Seatem Toledo. Mam wersję Seato Toledo 2, 99r, 1.9TDI AHF. Ostatnio zauważyłem, że podczas przekręceniu kluczyka w ogóle nie świeci się lampka akumulatora. Po włączeniu silnika napięcie na akumulatorze wynosi 12V. Po dodaniu gazu wskakuje na prawidłowe napięcie czyli ~14V. Alternator był wymieniany ok. roku temu....
Borykam się od dzisiaj z problemem braku ładowania akumulatora przez alternator. Kontrolka akumulatora pojawiła się tylko raz, gdy się zatrzymałem. Na zapłonie kontrolka akumulatora się świeci, gdy się odpali to znika. Ładowanie jest na poziomie 12V, gdy przygazuję skoczy maksymalnie do 12,8V. Kupiłem ze stacji demontazu pojazdów używany alternator,...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
I po kłopocie dzięki za pomoc Widzę że ,,Fachowcy,, dla was najlepsza rada, to zmiana alternatora. Drogi kolegi, bardzo dobrze że cię nie posłuchałem, koszt naprawy to 31 zł i 5 godzin pracy Sprawdziłem najpierw instalacje i jest OK Później chciałem pomierzyć diody, odkułem pozgrzewane uzwojenia i to całkiem nie potrzebnie :x bo wszystkie 8 diod i...
Witam Przyszedl Nowy Rok wiec pora skonczyc ten watek. Alternator poszedl na stol pomiarowy w serwisie i zmienili regulator oraz lozyska i piersienie slizgowe (ale te byly w dobrym stanie). Okazalo sie ze i woltomierz na desce po zmianie reglera przestal plywac (nie wiem jak to mozliwe skoro napiecia na D+ i L nie plywaly Moze w jakis sposob bierze...
Niestety nie wiem na ile w B6 jest już "inteligentny" układ ładowania, ale podejrzewam, że ta kontrolka to już nie jest taka żaróweczka wpięta w obwód wzbudzania, tylko steruje nią elektronika, więc informuje o większej liczbie usterek, niż tylko brak ładowania. Raczej faktycznie nie jest to już taka zwykła żaróweczka wpięta w obwód wzbudzenia. Alternator...
Uwaga przy rozruchu Diesla akumulator daje setki amper więc obniżenie elektroniczne na akumulatorze raczej odpada ze względu na prądy. Podczas rozruchu alternator nie ładuje akumulatora (zbyt niskie obroty), więc tutaj troszkę "pobłądziłeś". Czytaj ze zrozumieniem. Wolałbym nie regulować napięcia na kablach (klemach akumulatora ze względu na ogromne...
Ma dużo. Jeżeli deska zobaczy że spracował czujnik ciśnienia oleju, a nie zobaczy że pracuje alternator, czyli tak jakby silnik stał uzna to za stan abnormalny i zazwyczaj zapala kontrolkę oleju. I nie należy się sugerować tym, że impulsy obrotomierza bierze z całkiem innego źródła. Urwany/ugnity przewód DF i DFM (niebieski i czerwony)to bardzo częsta...
Witam serdecznie, od niedawna posiadamy stół do sprawdzania alternatorów/rozruszników jak i samych regulatorów po obciążeniem. Model MS004 COM, Jest to firma zagraniczna i ciężko z nimi się dogaduje odnośnie podpowiedzi jak daną rzecz sprawdzić. W prostszych alternatorach, czy regulatorach nie mam problemu Typu D+, czy COM, gorzej z regulatorami Typu...
Używanie alternatory to loteria. Powiedz, gdy wymieniałeś niczego nie zwarłeś ani nie próbowałeś podpinać prąd lub masę? Układ jest prosty. Kabel niebieski oznacznie D+ to kontrolka bezpośrednio do licznika. Drugi to najpewniej DFM - sygnał obciążenia idzie do sterownika silnika. Coś nie tak z kablami wychodzi. Sprawdź jeszcze napięcie na klemach przy...
Niestety te regulatory są kiepskie i często wysiadają nawet szczotek w nich się nie wymienia. Tego regulatora jak nie masz wiedzy nie sprawdzisz.ap Mało wiesz kolego. Orginalne F00My Boscha nie są złe. Problemem jest połączenie linek szczotek w aluminiowymi wyprowadzeniami regulatora. Szczotki wymienia są poprzez odseparowanie coverka po przeciwnej...
zwarcie alternatorze śruba alternatorze szczotki alternatorze
centrala alarmowa allegro softstart silnik schemat kosiarka silnik indukcyjny
blady obraz koszenie wysokiej trawy
Problemy z zamkami drzwi w Passacie B6 - przyczyny i rozwiązania Stabilizacja obrotów silnika z prądniczką tacho