próbować naginać silnik, ewentualnie ją uciąć i zastosować nową
minus na masie jest Czyli +masz na śrubie alternatora.
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Co prawda nie wymieniałem z jednego na drugi ale jakoś róznic w mocowaniu nie dostrzegłem. Jeden i drugi na 3 śruby.
Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=g-2dkfqE...
W środku jest śruba i odkręca sie ją zwyczajnie tylko trzeba wał zablokowac najlepiej przy kole zamachowym .
Zmierz napięcie na śrubie B+ alternatora i porównaj z tym na klemach akumulatora
To, że jest pod maską to dość logiczne, nie uważasz? Podpięcie bezposrednio pod śrubę alternatora może coś pomóc, ale gwarancji nie ma. Podgrzewacz w necie krązy info sprawny bierze 120A na starcie I dziwisz się, że napiecie siada jak on się załącza? Jaki dystans pokonujesz autem, że aż potrzebny Ci podgrzewacz?
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Nie masz gwintu w obudowie alternatora i stąd problemy. Bierzesz dowolną śrubę M8 i przelekasz tak aby wystawała poza obudowę alternatora i można było dać nakrętkę tzw samokontrujacą. Teoretycznie powinna być to śruba twarda tj min 10.9 ale będzie trudniej taką kupić więc kup coś w budowlanym będą mieć na miejscu
Jak dla mnie to nie ma połączenia między alternatorem a akumulatorem. Weź jaką żarówę reflektorową i zobacz na stojącym silniku czy normalne zaświeci się między korpusem alternatora a śrubą plusową.
Bardzo ważne są obydwie masy ponieważ podłączając tylko minus akumulatora z obudowa alternatora ( np. śruba łącząca alternator z silnikiem) pomijasz karoserię , a z niej masz przeciez brany minus na wzmaka. Myślę , że u Ciebie problem jest z masą pomiędzy alternatorem ( silnikiem ) , a karoserią.
Gruba śruba -> akumulator. Cienka śruba -> kontrolka.
Mam ! juz znalazłem.faktycznie urwał sie przewod,tuz przy rozruszniku.wina lezy po stonie "skakającego "na boki silnika. dzieki !!!
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Aby wyciągnąć alternator, musisz poluzować przewody - wiązkę która idzie właśnie do góry pokrywy zaworów - dlaczego? Ponieważ nie wyciągniesz dolnej śruba alternatora - jeżeli nie przesuniesz delikatnie całej wiązki - oczywiście można to zrobić łyżką czy długim wkrętakiem mocno ją naciągnąć -ale możliwe, że coś nie wytrzyma. Sprawdz czy są nowe opaski...
Naciąg masz w alternatorze, tzn górna śruba 17 popuszczasz, na dole (JEŚLI NIE WYROBIONE SA TRYBY) popuszczasz śrubę 13, oraz naciąg kluczem 22. Jeżeli nie dojedziesz, to spróbuj łomikiem naciągnąć alternator, przytrzymując dokręcaj śruby.
Nakrętka śruby mocującej alternator z wąsami pozwalającymi na odkręcenie/dokręcenie bez potrzeby jej przytrzymywania
Przeczyść połączenia na bezpieczniku na akumulatorze i na śrubie alternatora. Sprawdź napięcie między śrubą - nie nakrętką i obudową alternatora. Alternator może nie mieć dobrej masy. Zrób to.
Masz z po stronie kierowcy dwa kable, grubszy na śrubę alternatora, cieńszy na wsuwkę alternatora przy regulatorze napięcia. Dodatkowo plecionka masowa między alternator a belkę tylną. Z boku będziesz miał jeszcze kostkę do oświetlenia tablicy rejestracyjnej i drugą do światła przeciwmgłowego. Analogiczna kostka jest z prawej do światła cofania. Z prawej...
Witam alternator/uchwyt z alternatorem/ musi drgać że urywa śrubę
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Dwie rury od klimy przylegają do pokrywki alternatora i dlatego nie widzę innej opcji niż odkręcenie alternatora. Co do napinacza na sprężynie do paska, to znaczy, że jakoś mogę docisnąć ten Tensioner i poluzować napięcie paska bez odkręcania dodatkowych śrub?
Przewód plusowy od alternatora do górnej śruby na rozruszniku , dolna tylko do rozrusznika, taka plecionka.
Arku zmierz napięcie na wsówce alternatora i na śrubie prądowej alternatora . Czyli na grubym i cienkim przewodzie. Ten pomiar WSZYSTKO wyjaśni.
Często problem był w śrubie B+ na alternatorze, ona się luzowała i jej łeb nie łączył dobrze z płaszczyzną radiatora diod plusowych.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Na dolnej śrubie są dwa czarne, alternator i akumulator (chyba). Ten czerwony to pewnie wjście na instalacje.
Tyle, że przy krótkich odcinkach te 13,8 to mało. Nie zdąży „wepchać odpowiednio dużo prądu”. Najpierw sprawdziłbym ładowanie na śrubie alternatora a potem sprawdził w skrzynce, czy nie przegrzało się oczko przewodu na bezpieczniku akumulatora. W Golfie V to bedą te bezpieczniki z przodu skrzynki, montowane pionowo na szynie.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Bicie koła pasowego ,zatarte/blokujące się sprzęgiełko kółka alt. jeśli jest.
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Zmierz napięcie na obudowie alternatora i na śrubie gdzie przykręcony gruby przewód .
Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
Kup dobry kontakt spray np z Wurtha spryskaj wtyczki i gniazdo, zapnij wypnij kilka razy. Znajdź miejsce gdzie dostaje się woda. W razie czego wtyczki można wymienić, gorzej z modułami, bo to wyższe koszty. Jakie jest teraz ładowanie na śrubie alternatora, a jakie na akumulatorze.
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
Ok, sam to mogę zrobić mając multimetr? Tak. Mierzysz napięcie między śrubą plusową alternatora, a słupkiem +, potem między obudową alternatora, a słupkiem -.
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora bez żadnych odbiorników i po włączeniu tego co używasz normalnie światła. radio itp.Jeżeli to jest możliwe zrób te same pomiary na alternatorze. Mierz napięcie pomiędzy śrubą do której jest podłączony gruby przewód a obudową alternatora jak najbliżej te śruby i podaj wyniki, wtedy będzie można sensownie coś podpowiedzieć....
Właśnie oryginalne alternatory miały dwie śruby i dwie szpilki, zamiast śrub. Do tego różnica była w piaście wiatraka, miała inny kształt zewnętrzny, mniej "stożkowaty". Mówimy oczywiście o alternatorach z zieloną obudową.
Nie,coś a'la kontra w rowerze,lub bendiks rozrusznika
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Tam gdzie masz 2 duże wsówki w starym po połącz je razem i do B+ czyli tam gdzie ta większa śruba, a tam gdzie mniejsza wsówka to do mniejszej śruby D+.
Czy ja dobrze widzę, ze mierzysz na śrubie B+ alternatora z odłączonym kablem ?
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
ZMierz napięcie bezpośrednio na śrubie alternatora.
Zła masa na przekaźnik, jest masowany na śrubie alternatora.
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
A masz sprawdzone żarówką zasilanie na śrubie alternatora?
To nie ma bata spadek musi być gdzieś pomiędzy diodami a śrubą wyjściową. Lub masa alternatora. Zresztą możesz pomierzyć bezpośrednio na płytce diodowej jak jesteś zręczny.
Napięcie na śrubie alternatora przy włączonym silniku to 8.65V Ludzie ogarnijcie się, jakby faktycznie tam było 8 z hakiem V to jak by zapalił na tak rozładowanym akumulatorze ?
Żarówką sprawdz czy masz napięcie na alternatorze na śrubie.
Kolego podstawa to pomiar na obydwu śrubach alternatora.
Z tego co pamiętam to trzyma się to na śrubach miski olejowej.
To napięcie na B+ mierzysz bezpośrednio na tej śrubie alternatora czy na akumulatorze?
Wyjęcie samej wiskozy nic nie da. Kółko pasowe i tak zostaje i blokuje możliwość wyjęcia śruby alternatora.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Na alternatorze, na śrubie M6 musi być 12V. Przewód alternator > śruba na rozruszniku ma być 6 mm^2. To jest alternator 6 diodowy czy 9 ? Stary fiat mógł mieć 6 diodowy.
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Wtyczka alternatora L kontrolka , IG zasilanie po zapłonie. Sprawdz żarówką , i zasilanie na śrubie alternatora równiez żarówką.
Wyłącz dogrzewanie świec żarowych i zrób nowy przewód + ze śruby alternatora na klemę +.
Prawa śruba do rozrusznika, lewa śruba z szerokim konektorem-akumulator ,alternator, wsuwka skośna sterowanie z stacyjki. Prosta wsuwka nie podłączona.P
Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem . Gruba śruba na+ akumulatora a cieńsza na kontrolkę od ładowania. Masa jest w obudowie. Nie kombinuj inaczej.
ale stojan był spuchnięty, niekiedy po około milimetr przerwy między klatkami No tak je rozdyma, korozja pomiędzy poszczególnymi blachami. Czasami tak, że potrafi nawet wyrwać śrubę spajającą obie połówki alternatora.
Odkręcasz śrubę m6, wyciągasz szczypcami krzywkę i w wirniku alternatora zobaczysz nacięty gwint, wkręcasz śrubę z długim gwintem i w ten sposób ściągasz wirnik ze stożka czopa wału. Okno wylotowe czyste, bez śladu nagaru, który by blokował wylot spalin
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Wygląda mi to na śrubę do przykręcenia dodatkowej masy na alternatorze :)
Zrób pomiar napięcia na śrubie alternatora,Sprawdź dokładnie przewód prądowy alternatora a nie tylko czyszczenie.Albo słabe połączenie albo spaprany a nie zregenerowany.A jak włączysz np tylną szybę to to samo?
Dobrze byłoby zmierzyć to napięcie przy alternatorze i wtedy wyciągnąć wnioski alternator czy instalacja. Było mierzone bezpośrednio na śrubie alternatora i róznica tylko 0,1V max 0,2 o czym pisałem w wcześniejszym poście (..) i bezpośrednio na śrubie alternatora waha się ±0,1V chyba nie doczytane :D
Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
To wszystko to raptem kilka śrubek - ja mam wersję z DPF, jest tam zdecydowanie najwięcej maneli (klapy, przepustnice, czujniki), ja zdejmuję to prawie w całości, uprzednio odpinając wiązkę. Napinacz - odkręcić jedną ze śrub, naciągnąć go, zablokować kołkiem (wiertło 4 mm), pasek na bok, i odkręcić pozostałe dwie śruby. Alternator górą wychodzi, w odpowiedniej...
Daj zdjęcie tego alternatora. Wystarczy wymienić mostek na arc6020 trzeba jedynie przełożyć śrubę z M8 ma M6 z oryginalnego Alternatora.
W to zazwyczaj wyjście do obrotomierza, prąd zmienny z jednej z faz uzwojeń stojana. Podłącz + po stacyjce poprzez żarówkę 3W do cienkiej śruby alternatora, jak się okaże, że to nie jest D+, to do tego konektora W, nic nie uszkodzisz
Odpal samochód, nie wyjmuj akumulatora i weź miernik i sprawdź napięcie przy akumulatorze a potem minus miernika daj na obudowę alternatora a plus na główną śrubę plusową przy alternatorze i porównaj czy napięcia są podobne, wyeliminujesz tym problem z masą/przewodem +. Ten prąd to jak mierzyłeś? Na wyjętym akumulatorze?
zmierzyłem ładowanie na śrubie alternatora bez obciążenia i wynik 13,7 do 13,76v. Jeżeli po odpięciu wtyczki ładowanie jest na poziomie 13,7 to oznacza że regulator "wystawia" takie napięcie awaryjnie, oraz to że jest sprawny. Zrób jak pisze (at)decybel91 , masz zwyczajną przerwę na tym niebieskim kabelku. Podejrzewam że nie dalej niż 0,5 metra od...
Tak wystarczy , ale zasilanie podciągnij ze śruby alternatora, bo instalacja nie jest przwidziana do kolejnych 25A poboru prądu, a i halogeny będą ci wyraźnie jaśniej świecić.
Witam, jak rozebrać ten alternator w celu wymiany pierścieni ślizgowych komutatora? Wykręciłem cztery śruby zaznaczone na zdjęciu, ale dalej coś jakby trzymało. Czy w tym modelu trzeba rozpinać mostek prostowniczy żeby go rozpołowić? Pamiętam żę kiedyś wymieniałem pierścienie w alternatorze poloneza i wystarczyło odkręcić te 4 śruby. Alternator to VALEO...
kupiłem używany alternator Ford mondeo mk5 2.0 tdci 210KM po wypadku ładowanie alternatora jest teraz stabilne cały czas 15,20V, nie wiem czy to za dużo? Ale kontrolka ładowania nadal się pokazuje i znika. Jak było źle tak dalej jest źle. Błąd należy skasować testerem. Robiłem kiedyś identyczny przypadek, ładowanie cały czas falowało od 13 do 15 V....
Bardzo ciekawe rozwiązanie: miedziany kabel, zaprasowana aluminiowa złączka, zamiast gwintu na alternatorze przykręcane śrubą M6 do aluminiowego radiatora z diodami.
Tak. Odkręć nakrętkę M6 ze śruby alternatora po odłączeniu akumulatora od instalacji a następnie zdejmij ten kabel z tej śruby. Zarób kawałek przewodu o przekroju od 6 do 10 mm2 o długości takiej aby od tej śruby alternatora z jednej strony a z drugiej strony abyś go podpioł na śrubę tego zabudowanego amperomierza .Ten poprzednio odpięty przewód od...
Normalnie skóra cierpnie. Czerwone przewody (jeden z akumulatora drugi z alternatora) do górnej śruby automatu, czarny do dolnej. Sterowanie do śrubki "6". Tak jak na foto z postu nr 5, tylko czerwony z dolnej śruby przełóż na górną śrubę.
Wszystkie wyżej porady u mnie nie działają. Bo nie będą działać. Rozumie że 13,1 masz bezpośrednio na akumulatorze. Teraz wypadałoby sprawdzić napięcie bezpośrednio na pracującym alternatorze, tzn masę bierzesz z obudowy alternatora a plus z zacisku energetycznego (ze śruby 8). Jeżeli wynik będzie powyżej 14 V to oznacza duży spadek napięcia na "plusie"...
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Na początek sprawdz instalacje a przedewszystkim mase silnika i karoseri może styki jakieś zaśniedziały przeglądnij wszystko dobrzea później momyślimy co zrobić z alternatorem. Regulator to kwestja dwóch śrub (zależnie od modelu). POZDRAWIAM
Po pierwsze sprawdzał bym ładowanie ,raz na śrubie przy alternatorze, drugi pomiar na klemach akumulatora , Na wsuwce 15 misi być ( tyle co stan akumulatora ) pomniejszony o pobór 2 W żarówki wzbudzenia . Sprawdzeniu poddał bym wszystkie miejsca łączenia przewodów z końcówkami a zwłaszcza tu przy rozruszniku . A puść bezpośrednio przewód ze śruby alternatora...
Zdejmij ten czarny dekiel z tyłu prądnicy (alternatora) to zobaczysz łeb śruby o której pisałem (przechodzi przez całą długość osi wirnika i jest wkręcona w wał korbowy)
pomierz napięcie między śrubą + alternatora i obudową alternatora. A nie na akumulatorze.
Jak napinasz alternatorem to musisz popuścić jeszcze drugą śrubę która trzyma alternator.
Bierzesz klucz 14 i 12 mm. 14 luzujesz - na górze alternatora. Z boku na dole alternatora masz regulację naciągu paska. 12 luzujesz śrubę trzymającą, a następnie odkręcasz tę długą śrubę regulacyjną. Alternator powinien opuszczać się w dół i pasek robić coraz luźniejszy. Montaż odwrotnie.
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
wychodzi z regulatora ok ale bardziej chodziło mi czy nie zerwał się jakiś drucik czy cuś jak mi mechanior przekręcił śrubę.....
Wartość ta wskazuje, że akumulator jest ładowany. Jak kolega ma podłączony kabel prądowy? Ze śruby na alternatorze, na śrubę na rozruszniku, czy inaczej. Altek-rozrusznik-akumulator
to sprawdź na zacisku alternatora a konkretnie na śrubie alternatora tam gdzie masz gruby przewód ,podejrzewam że to będzie m8. Przy dużym poborze prądu z alternatora może pojawić się spory spadek np. na niepewnym łączeniu przewodów.
Rozpołów alternator, odkręć tą nakrętkę szóstkę, wybij śrubę i dokładnie przeczyść papierem ściernym płytę diod plusowych w miescu gdzie kontaktuje łeb śruby. Tak samo przeczyść pilniczkiem łeb śruby. Całość mocno skręć. Do sprawdzenia diod trzeba odczepić przynajmniej dwa końce stojana.
jak podłączyć alternator w golfie2 z kostką na 3 wsówki gdzie wcześniej był z podłączeniem na dwa przewody pod śrubę
Wiesz co mam Daewoo Tico i tam jest tak minus to obudowa alternatora a + to śruba na deklu.
Do śruby M8 przykręcasz dwa przewody- od akumulatora i alternatora. Odwrotnie kabli raczej nie da się połączyć.
zwarcie alternatorze szczotki alternatorze kondensator alternatorze
czujnik dolot powietrza skoda czujnik obwodu mazda katalizator emulator
blokowanie numeru telefonu radio figaro
Przybywa olej po wycięciu DPF w Mercedes Vito - przyczyny Twardy pedał hamulca Toyota Corolla E12 po demontażu przepustnicy