nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Witajcie, Mam problem z ciągle odkręcającą się śrubą w alternatorze od fiata/poloneza, który mam zamontowany w ciągniku. Regularnie co kilka dni muszę ją dokręcać. Chodzi dokładnie o tą śrubę: https://obrazki.elektroda.pl/9959989200_... Mam tam daną podkładkę sprężynującą którą za każdym razem wymieniam ale to nic nie daje. Śruba i...
Może najpierw coś zmierz sam. I co to za "remont instalacji" skoro widać że śruba +B na alternatorze przez 30 lat nie była odkręcana ? Rozumiem że słowo remont oznaczał wymianę akumulatorów czy też tylko zdjęcie klem i przeczyszczenie ?
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Ja tak miałem w c360, że były brudne styki w gnieździe żarówki. Po wyczyszczeniu kontrolka świeciła we właściwy sposób. Sprawdzenie czy regulator działa - podłączenie od akumulatora (gruba śruba na rozruszniku) do wejścia regulatora. Już to zrobiłeś i nie działa. W starym alternatorze można wymienić regulator. Nowy alternator wymień w ramach rękojmi....
Wiesz co mam Daewoo Tico i tam jest tak minus to obudowa alternatora a + to śruba na deklu.
(at)krzysztofkamienski A jaki może to być alternator, skoro przeleżał chyba ze 20 lat gdzieś w najczarniejszym koncie. Jak pamiętam to była jakaś Renówka, której skorupę wywieziono na złom, samochody z tamtych lat niestety nie miały zintegrowanego regulatora na alternatorze i była to elegancka czarna puszeczka przykręcana gdzieś w komorze silnika....
no właśnie tak przepuszczałem... choć niby mi mówili ze w orginalny wspornik bedzie pasować a tu nie ma szans brakuje właśnie trochę ahh.. te nowe z expom nowy typ pasują niby idealnie na wspornik od prądnicy lecz u mnie w sklepie nie mieli takiej tylko tą starego typu... trudno sprubuję kupić nowy wspornik ewentualnie jakiś dedykowany pod alternator...
próbować naginać silnik, ewentualnie ją uciąć i zastosować nową
A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje nie słyszałem o takim ale człowiek uczy się całe życie 😌 Sprawdź przewód masowy i klemy jak pisałem, i połączenie przewodów przy rozruszniku gdzie zapewne idzie przewód od alternatora. Akumulatory jak masz podpięte plus czy minus na masę? Alternator przykrecony jest śruba do bloku...
słyszałem że przy alternatorze jest śruba napinacza i tam coś trzeba dokręcić lub odkręcić Dodano po 2 ok dzięki za pomoc jutro spróbuje się z tym pobawić
Nie sądzę aby falowanie obrotów silnika było spowodowane napięciem wyższym o 0.2v, zapewne problem powróci a znikł przez odpinane klemy, ale raczej już tutaj się do tego nie przyznasz. Piękne podsumowanie. :D Raz tylko miałem falowanie obrotów (ford) spowodowane alternatorem. Śruba energetyczna na alternatorze była tak mocno skorodowana że stanowiła...
Napięcie masz na pewno za niskie, tylko teraz w czym tkwi problem. Jeszcze sprawdź napięcie na alternatorze bezpośrednio. Kiedyś miałem taki przypadek że napięcie na akumulatorze wynosiło 13,4 V a na alternatorze 14,2 V. Śruba B+ na alternatorze była strasznie zaśniedziała i był duży spadek napięcia.
https://obrazki.elektroda.pl/4099735800_... https://obrazki.elektroda.pl/8314419200_... Na początek mała uwaga i wyjaśnienie dotyczące montażu alternatora Jubana w legendzie PGRu, czyli w Zetorze 3011/4011 (może dotyczyć także Ursusa C-4011). Otóż w Zetorze stosowano innej konstrukcji wspornik prądnicy - spawany z...
to nie jest szczotka tylko zacisk na tym alternatorze przy tych zaciskach mogą być oznaczenia "w" i "t" jes tam również śruba 6mm jeżeli wskaźnikiem ładowania jest amperomierz to jeden zacisk jest wolny bo to środek gwiazdy uzwojen stojana alternatora sprawdz czy na śrubie(30) jest napiecie akumulatora później podaj z tej śruby napięcie na jeden z tych...
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
Witam serdecznie Jak w temacie do czego służy śruba widoczna w prawym górnym rogu zdjęcia alternatora.Nie miałem do niej nic podpięte podczas wymontowywania z samochodu. Pozdrawiam
Nie masz zasilania na alternatorze śruba M6. Sprawdż kabel na rozruszniku .P
-naładuj na max.akumulator -odpal na nim auto i nic nie włączając z obiorników -pomierz napięcia na alternatorze i akumulatorze -jak masz taki spadek alternator-akumulator poszukaj gdzie używajac miernika (na alternatorze mierz tak aby masa i plus były dotykane miernikiem bezpośrednio z niego czyli obudowa i śruba plus)
Alternator wrócił z warsztatu, diody i regulator napięcia były ok, przygrzana i nadpalona śruba przy B+ (wymieniona) - chyba już wiemy co jest przyczyną - wspominałem o spadku napięcia na przewodzie... Było chyba ukruszone ucho na przewodzie zasilającym przy alternatorze - jakiś mechanior na jego resztki nałożył nowe i zacisnął jedynie kombinerkami......
Troche musiałem się pomęczyć, bo ta śruba w alternatorze nie była podłączona i musiałem dolutować. Jeszcze musiałem popsiukać kostkę, bo nie łączyła. Teraz działa aż miło popatrzeć :-) Dzięki wszystkim za pomoc
B+ jest to śruba w alternatorze do której jest przykręcony przewód od akumulatora, taki gruby. To zależy w sumie od prostownika, około 13,5V. Sprawdzić jeszcze można czy altek nie jest gdzieś pęknięty, bo w tych modelach to się zdarza.
Witam serdecznie, jakiś czas temu założyłem tu temat o padających alternatorach właśnie w tym silniku. od wymiany regulatora w alternatorze minęło prawie 35tyś. Niedawno na forum pytałem się ile mogę przejechać bez ładowania... W dzisiejszy słoneczny dzień jadę sobie po mieście i przy ruszaniu ze świateł usłyszałem dziwny dźwięk i od razu zapaliła się...
Jeszcze jedno pytanie, jak "ściągnąć" ten alternator? długa śruba wybita, z lewej strony mocowania alternatora (od strony pompki) jest jakaś tulejka i z nią mam problem czy należy ją wybić od srt. kółka pod pasek-między kołnierzem tulejki a uchem alternatora jest szczelina ok 3 mm ???
Witam Mam pytanie następujące: do czego służy i jak się ustawia śrubę na alternatorze w MTZ-cie (śruba zaznaczona czerwoną strzałką z prawej strony zdjęcia). Alternator mi ładuje 13,6 V i mam wątpliwości, czy to nie za mało, dlatego zainteresowała mnie ta śruba. http://obrazki.elektroda.net/24_12618548... Wiem, że jest to alternator oryginalny...
minus na masie jest Czyli +masz na śrubie alternatora.
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Jak się otrzymuje takie informacje: " Czarny masa/31, czerwony szczotka górna pod triodę, niebieski do śruby wystającej z szczotkotrzymacza- z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora." Lampa elektronowa w alternatorze do tego "sensor akumulatora" kosmiczne bzdury i tyle. Ten czarodziejski zaciska to czujnik obrotomierza...
Proszę o pomoc. Mam alternator od TARPANA firmy Elmot z oddzielnym regulatorem. Na alternatorze są 3 styki- 2 wsuwki oznaczone 15 i 67 oraz śruba (czy może to ta śruba jest oznaczona tym numerem, są blisko więc trudno powiedzieć). Na regulatorze są 2 styki 15 i 67. Jaki to alternator, 6 czy 9 diodowy??? Bo wtedy inaczej będe musiał podłączyć kontrolkę...
mam inny problemik szczotki ładnie założone dzieki za pomoc ale teraz pojawia się problem czysto elektryczny tzn. skręcilem wszystko chce odpalac auto i po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka od akumulatora a silnik kręci choćby mu się nie chciało posprawdzałem kabelki idące do rozrusznika i alternatora i tak do rozrusznika idzie podwójny...
Co prawda nie wymieniałem z jednego na drugi ale jakoś róznic w mocowaniu nie dostrzegłem. Jeden i drugi na 3 śruby.
Na samym alternatorze powinna być śruba M6 lub większa i mała złączka do kontrolki ładowania. Odłączyć obydwa przewody i zabezpieczyć przed przypadkowym zwarciem do masy.
A może jest mechaniczne uszkodzenie w alternatorze.... Jeśli śruba jest mocno gorąca, to być może wewnątrz alternatora w jej okolicy jest jakaś rezystancja. Być może jej styk w alternatorze nie jest "pewny" i stąd ta jej wysoka temperatura. Generalnie gorący jest styk posiadający wysoką rezystancję, ale w ten sposób można zajeździć alternator, gdyż...
Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=g-2dkfqE...
Więc tak: sprawdziliśmy ciągłość przewodów, B+ był dobry, D+ wyglądał na dobry, nie mogliśmy znaleźć dokąd idzie... nie ważne. Próbowaliśmy zmierzyć pobór prądu na odłączonym alternatorze i niby nadal pokazywało 270 mA, czyli tak jakby alternator nic nie brał, ale nie wiem czy dobrze wykonaliśmy pomiar. Jednak po którymś odpaleniu silnik zaczął pracować...
U mnie oznaczenia w moim alternatorze są następujące. Kostka w której są dwa piny ( W i D+ ) Oraz śruba 8mm ( B+) co zapewne idzie do rozrusznika . Mała śrubka 6 mm na obudowie alternatora to chyba masa. Gdzie podpiąć W i D+ ?? Proszę o podpowiedź.
Tak całkiem z dowolnego to nie - musisz popatrzeć gdzie się da przykręcić. Śruba musi mieć odpowiednią średnicę. Nie pamiętam zbytnio co znalazłem na silniku. W alternatorze mam na pewno z śruby mocującej ( ale uwaga – trzeba ponownie ustawić naciąg paska). Paski miedziane można kupić chyba w każdym sklepie i to o różnej długości. Więcej na ten...
Witam ! Ja mam problem w seacie ibiza 1.4 MPI (99-01). A mianowicie wszystkie kontrolki świecą się i gasną prawidłowo. Kontrolka ładowania gaśnie gdy silnik zacznie pracować. Na akumulatorze napięcie ładowania zmienia się od 13 - 13,6V. Sprawdziłem na alternatorze jest 14,5. Jest problem z przewodem pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Stąd moje pytanie...
W kwestii odłączania akumulatora przy pracującym silniku to bym nie radził . Zdarza się że po takim zabiegu uszkodzi się któraś dioda w alternatorze od przepięć. Najpierw dla pewności przy niepracującym silniku włącz światła mijania. Następnie przystaw woltomierz na jakimś małym zakresie 2V między końcówkę akumulatora a klemę na nią założoną , woltomierz...
Nie musiałeś widzieć w skrzynce, ja też bym nie wiedział gdybym przypadkiem nie dotknął klemy - parzyła. Nastał czas że połączenie całkiem zawiodło, brak ładowania i checki z powodu niskiego napięcia objawiły się akurat wtedy. Mogły dzisiaj... Mnie w ogóle nie podoba się sposób obsadzenia śrub w plastyku, nie ma oparcia dla metalowego bezpiecznika i...
Wszystko OK. Tylko sprawdź czy w twoim aucie na alternatorze jest wolne koło bo z moich ustaleń wynika że to jest raczej normalne koło pasowe. Powinieneś je odróżnić już w oględzinach zewnętrznych bez rozbierania alternatora. A tak swoją drogą wracając do czopa wału to fakt iż urwała ci się śruba trzymająca koło wskazuje właśnie na wyrobienie czoła...
W środku jest śruba i odkręca sie ją zwyczajnie tylko trzeba wał zablokowac najlepiej przy kole zamachowym .
Zmierz napięcie na śrubie B+ alternatora i porównaj z tym na klemach akumulatora
Witam. Na samym początku wspomnę, że problem z elektryką jak i ładowaniem w kombajnie zbożowym FORTSCHMITT E514 jest przeze mnie zwalczany już sporo roboczogodzin poprzez przeszukiwanie instalacji, sprawdzanie elementów powiązanych z ładowaniem jak i na czytaniu forum i przeglądaniu różnych schematów dla instalacji 24V z alternatorem 6 diodowym. Alternator...
Nie masz gwintu w obudowie alternatora i stąd problemy. Bierzesz dowolną śrubę M8 i przelekasz tak aby wystawała poza obudowę alternatora i można było dać nakrętkę tzw samokontrujacą. Teoretycznie powinna być to śruba twarda tj min 10.9 ale będzie trudniej taką kupić więc kup coś w budowlanym będą mieć na miejscu
To teraz takie szybkie pytanie czy orientujecie się gdzie w Lublinie (okolice) można znaleźć jakiś auto złom gdzieś, gdzie by można było wymontować taki alternator. ew. w jakim przedziale cenowym oscylują takie alternatory. no i skąd ta pewność że to alternator zepsuty, jak pisałem, czasami kontrolka ładowania się nie świeci tuż po załączonym zapłonie,...
W alternatorze j.w. uległo uszkodzeniu termicznemu uzwojenie wzbudzenia . Nie wiem jak się do niego dobrać (za kołem na pasek klinowy jest śruba na klucz 24, ale ani drgnie, nie wiem czy to lewy czy prawy gwint czy może jest naprasowana). Być może trzeba się do niego dobrać od strony pierścieni (np. ściągnąć łożysko, pierścienie a następnie jedną z...
Witam. Po sprawdzeniu kabla od alternatora do rozrusznika na całej jego długości było napięcie 28V ale na kablu od rozrusznika w kierunku akumulatorów już był spadek napięcia w granicach 25V więc przyczyna była na zacisku przy rozruszniku. Dokręciłem kabelki i problem zniknął ale niestety kiedyś ktoś to naprawiał i za mocno dokręcił nakrętkę i był lekko...
To, że jest pod maską to dość logiczne, nie uważasz? Podpięcie bezposrednio pod śrubę alternatora może coś pomóc, ale gwarancji nie ma. Podgrzewacz w necie krązy info sprawny bierze 120A na starcie I dziwisz się, że napiecie siada jak on się załącza? Jaki dystans pokonujesz autem, że aż potrzebny Ci podgrzewacz?
Czesc co do oleju to powinna być śruba kontrolna na boku skrzyni w okolicach wyjscia poloski a poziom oleju to okolo 1/4 wysokosci czyli jakieś 2L. w alt. masz 2 łożyska z przodu od koła wieksze, bedzie pewnie obudowane 2 blachami ktore sa przewaznie zanitowane, trzeba je zeszlifowac (nity) i zamienic srubami tylko zeby nie były za wysokie bo bedą obcierac...
zwarcie alternatorze szczotki alternatorze wiatrak alternatorze
sonda lambda objaw punto pęknięta karta swiatla dzienne przekaznik
zmywarka niedomywa radio chorus regulacja głośności
Toyota Starlet EP91 4E-FE/4E-FTE – numery pinów ECU, pinout, złącza A/B/C, immobilizer Mercedes X164 – lokalizacja bezpiecznika i przekaźnika oświetlenia komfortu w kabinie