Układ wtryskowy VW Digifant silnik oznaczenie 2E. Przepływomierz powietrza m-ki BOSCH nr. 0280 202 130 czujnik temp. zasysanego powietrza o ujemnej wspołczynniku temperaturowym mierzonej rezystancji umieszczony w przepływomierzu. Rezystancja czujnika mierzona jest miedzy zaciskami 1 i 4 przeplywomierza powietrza. Rezystancja : - przy 0 st. 5500 Ohm....
Witam! I ja się tu podepnę. Mam VW Passata z silnikiem 1.8 PF (wielopunkt Digifant 2). Przepływomierz oczywiście (niestety) klapkowy Bosh, o numerze 0 280 202 025 (nie mam pewności czy to oryginalny przepływomierz do tego silnika). Czy przy zastosowaniu Pana układu jest możliwość zastąpienia tej przepływki odpowiednikiem termicznym? Z góry dziękuję...
Temat zamykam, kupiłem inną przepływke i smigam golfikiem.
na fullgrupie nie ma prawa działać poprawnie bez drogich, bardzo szybkich wtryskiwaczy. Regfasty czy ich substytuty nie są jakoś strasznie drogie. Mikser absolutnie się nie nadaje do "wielopunktów", sam się osobiście przekonałem, to po czasie powoli dewastuje dolot strzałami, a auta są wiekowe i nietrudno o problemy - które czasem upierdliwe o dziwo...
W mono motronicu był regulator ciśnienia paliwa sterowany podciśnieniem w kolektorze, więc jakaś tam namiastka korekty dawki po obciążeniu była (no i była sonda). Auta na tym wtrysku dużo paliły i były strasznie mułowate. Digifant miał przepływomierz klapowy.
Odepnij przepływomierz i zobacz czy jest różnica. Róznicy nie będzie, bo Digifant bez przepływomierza nie odpali. W przepływomierzu zgięła się oś klapy pomiarowej na skutek wybuchu gazu, teraz się zacina i stąd dziwne problemy To możliwe, z tym że z reguły przy strzale to tam dno obudowy wyrywało od razu.
Nie ma możliwości, nawet mechanicznie na ma możliwości tps musi być zgodny jak i przepływomierz klapkowy..
2l na pełnym wtrysku mechanicznym 150KM Pomijając to że ten samochód nigdy takiego silnika nie miał, to wtrysk mechaniczny to zupełnie co innego niż Digifant tutaj. Przepływomierz można dopasować - chyba ze starych Opli był zbliżony, silnik poprawnie na nim pracował. Można poszukać kogoś kto zrobi konwersję VAF-MAP, odpadnie kłopot z szukaniem przepływomierzy...
sprawdź świece. przepływomierz odpowiada za "wchodzenie" na oboroty. i to może być przyczyna problemu. miałem ten problem w passacie 1,8 PF 107 kucyków. jeszcze pytanie czy auto na zimnym i na ciepłym silniku ma ten problem?? jeżeli tak to przepływomierz na 99%. Teraz jest mi ciężko powiedzieć nie widząc auta, ale przy tych obiawach obstawiam przepływomirz.
czy ten przepływomierz nie jest od silnika 1,8 ?
Sprawdź przepływomierz (czy nie zacina się klapa) oraz oglądnij kopułkę i palec rozdzielacza. Podobny problem w tym wtrysku może powodować też zły styk czyjnika temperatury płynu Pzd
Raz sie wybuch trafił i rozdupczyło wszystko. Skoro maja różne charakterystyki czemu napięcie wyjścia jest takie samo od 0,5v do 5v zależnie od wychylenia klapy? Przy różnych charakterystykach bylo by inne dla każdego z nich. Piny w nich są identyczne. Zostawiając ten z tdi te benzynowe sprawdza sie w sam sposób wszystkie są do silnika 2.0 ABK i pracują...
Witam pojawił się kolejny problem. Gdy zapale samochód(golf mk1 2.0 2e do chwili nagrzania jest b.dobrze, lecz gdy złapie temp.(odczyt z waga 209 ohmów) po przegazowaniu zaczyna przykapcać na czarno. Sonda lambda jest wymieniona, tłumik jest szczelny. Pompa paliwa 3 barowa z opla więc nie zalewa. Oto błędy które wyświetlił mi vag: KODY BŁĘDÓW - Silnik...
kolego ttomasb sprawdź przepływomierz powietrza i jego połączenia do sterownika usterka wygląda tak jakby sterownik nie widział ilości powietrza i z tego powodu nie może dawkować odpowiednio paliwa
Witam mam problem z moim Golfem II gti z silnikiem na wtrysku digifant PB bez katalizatora. Auto sporo pali dymi na czarno rura wydechowa i świece są pokryte czarną sadzą. Jak się przyśpiesza w czasie jazdy to obroty wchodzą na max i auto samoczynnie się rozpędza mimo iż nie naciskam na pedał gazu. Zimny silnik zapala na dotyk ale rozgrzany trzeba długo...
Oczywiście że wiem ,montowało się dodatkowy siłownik pneumatyczny do podwieszenia klapy spiętrzajacej przepływomierza na podciśnienie stałe. W polsce nie do kupienia ale napewno do zrobienia,namówić trzeba do tego jakiś warsztat.Powodzenia. A ja naiwny myślałem że coś nowego wymyśliłem :) A tak poważnie to zastanawiałem się nad takim mechanizmem w...
>pietrek_pl jesteś wielki ! ponieważ mam przepływomierz i potenc. od razu domyśliłem się który schemat jest dla mnie :) Nie masz może całego schematu Audi 80 B4 1992 , silnik ABK benzyna 2E , wielowtrysk Digifant 1,6 ? Pozdrawiam
Witam wszystkich, i jednocześnie proszę o pomoc w pewnej kwestii: Mianowicie od zakupu mojego VW cały czas mama kłopot z obrotami na biegu jałowym. Po odpaleniu jest około 2000 i rośnie, dopiero po dodaniu gazu obroty spadają na 1000 - 1100. Zazwyczaj na rozgrzanym trzyma 1000 - 1100 obr. z rzadka 900. I powiem od razu że to nie jest przepływomierz,...
Po pierwsze - to jest wtrysk Digifant i silnik 2E, po drugie - sprawdź czy na wtyczce zaworu obejściowego wolnych obrotów masz 12V i czy zawór brzęczy w ogóle po włączeniu zapłonu. Wszystkie świece czarne = uszkodzony przepływomierz na przykład. Sprawdź ponadto czy gumowa rurka, tzw. portki wychodzące spod czarnej puszki na pokrywie zaworów nie są dziurawe.
Dzień dobry, Skorzystałem z wyszukiwarki jednak o tym wtrysku przesadnie dużo nie ma. Posiadam VW Golf Country, jest w nim fabryczny silnik 1P na wielopunktowym (prymitywnym) wtrysku Digifant II. Silnik sam w sobie chodzi poprawnie - z odłączoną sondą. Może ma nieco przy wysokie obroty ale po czyszczeniu krokowca spadły. Rocznik 1991 Silnik 1P 98KM...
Najprościej cały silnik z osprzętem, inaczej jest sporo kłopotów dodatkowych kosztów, różne głowice, inne kolektory dolotowe kupa pracy, rozpisać szczegółowo co po kolei z głowy nie potrafiłbym. Chcesz jeździć na LPG - to najlepiej albo właśnie wtrysk jednopunktowy albo wielopunktowy elektroniczny - i tu najlepiej się spisują silniki na wtrysku Digifant...
chce założyć digifant z golfa2 PB Dodano po 9 Map daje do 4,8v a przepływka do 4,6 i tak se myślałem że skoro na maksa obciążony silnik i przepływka daje do 4,6 a Map daje gdy na maksa obciążony silnik 4,8v więc myślałem że te sygnały można zamienić, po prostu jak mamy wolne obroty to dają podobnie,a jak wzrastają obroty to przepływka przez to że się...
Witam wszystkich.Silnik to 2.0l typ 2e 8 zaworowy, wielopunktowy wtrysk, sterownik digifant pierwszej generacji. Temat przerywającej pracy silnika było wiele i skorzystałem bardzo. Lewego powietrza nie bierze, wysokie ok, przepływomierz na 80%ok, został mi ten czujnik jak w temacie i sonda lambda. Silnik jak jest zimny to działa super jak temp. wzrasta...
Knock sensor nie ma nic do odpalania, czy działa, zobaczysz dopiero powyżej 2500 obrotów obserwując lampą stroboskopową jakiś element koła zamachowego. Skoro twierdzisz, że sterownik jest dobry, przyglądnij się przepływomierzowi, może klapa pomiarowa zacięła się w pozycji otwartej
Panowie, on ma gniazda wtryskiwaczy w głowicy ! Nie da się założyć monowtrysku bez jej zmiany. Albo zostawić tak jak jest, tylko pompa paliwa musi być do k- jetronic (6bar), drogo Albo przerobić na digifant (przepływomierz, listwa z wtryskami, wiązka, komputer, zawór iacv,), też tanio nie będzie
a kto to sprawdza przepłwomierz omomierzem podaj rocznik tego autka
???? 2E???? to jesli chodzi o typ silnika to 2E jest to 2.0L 8V na wielopunkcie system wtrysku DIGIFANT ( przeplywomierz powietrza z klapą zawór regulacji biegu jalowego w kanale by-pass aparat zaplonowy z rozdzielaczem i czujnikiem halla itp.itp.) Ja osobiscie posiadam takiego passata w automacie i jak najbardziej laczy sie z programami zarówno silnik...
Akurat silnik ABK 115KM w 80 B4 ma zwykły elektroniczny pełny wtrysk. Który się nazywa Digifant. I ma przepływomierz z klapką.
Błagam - pomocy! Co mogę jeszcze zrobić?! Zezłomować? Zrób dokładne foto silnika i osprzętu - mam brzydkie podejrzenia, będziemy powoli tłumaczyć jak go reanimować. Digifant to prosty system, ale ma "zagrywy". Skoro rozsadziło klapę antystrzałową i uszkodziło przepływomierz, to od razu rozejrzyj się za nowym boxem filtra - cudów nie ma, musi być pęknięty....
ad CLIT byłeś na świecie jak to auto wyprodukowali ? O ile się pomyliłem w latach produkcji ? Kto szanownemu koledze rangę "specjalisty" dał ? 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika. Nie ma tam żadnego mapsensora w sterowniku - to digifant, z przepływomierzem...
Prosta sprawa do odróżnienia. Jak ma przepływomierz klapowy to silnik 2E (Digifant), jak termiczny to ADY (Simos).
2E to raczej tylko Digifant Bosch-a z klapowym przepływomierzem, a tu masz Simensa więc kod silnika to AGG lub AKR. Niebieski tak samo, pin 39, a odcięcie kompresora na pinie 15.
A co ma numer nadwozia do sterownika Digifant z VAF-em (2E) w tym przypadku ?
mam dostęp "chyba do wszystkich blokow" jest to digifant 1.7.
przepraszam ale jestem zielony, kto pyta nie błądzi, regulator wymieniłem, jak sprawdzić jego działanie? no i ta klapka w przepływomierzu, gdzie ona się znajduje?, Dodano po 26 i czy u mnie wogóle znajduje się przepływomierz?
Digifant/ Digifant II będzie działał poprawnie z instalacją Z klapowym przepływomierzem nie koniecznie.
Regulator(elektrozawór) wg mnie jest w obudowie filtra powietrza przed przepływomierzem. Jest to silnik ABK 2.0 (Digifant).
Czyli Digifant. Jeśli nie ma strzałów w kolektor, to popatrz czy klapa przepływomierza się nie przycina.
Przepływomierz,wzglednie styki pełnego otwarcia i połozenia spoczynkowego przepustnicy.
Sprawdż masy w szczególności komputerowe,usterka wskazuje na brak masy .Wszystkie odkręć oczyść przesmaruj wazeliną będzie dobrze.Wartość nap.na b.jał. pytaj na priwat./przepływomierz/
i membrane w aparaturze wtryskowej (jeśli to k-jetronik). To nie jest wtrysk mechaniczny tylko w pełni elektoniczny Digifant i nie ma tej "membrany" czyli płytki przepływomierza przy rozdzielaczu paliwa ( rozdzielacza zresztą też). Skłaniałbym się do uszkodzenia silnika krokowego.
Tak, 6st przed gmp bez czujnika, oczywiscie silnik rozgrzany. Naucho to sobie mozna co innego, ale nie w tym silniku. kolego nie wprowadzaj innych w błąd! Zapłon: 6* Z czujnikiem, to nie Digifant :idea: Sprawdzić jeszcze natężenie prądu w regulatorze ciśnienia i ew. skorygować położeniem klapy co to tych 3 kabelków: KE-Motronic ma coś takiego jak czujnik...
bo ktoś nie wiedział że akurat ten silnik przy odpiętej przepływce nie zapali, hymm... dziwne ale toledo zapaliło. Dzieciom możesz opowiadać takie bajki. 2E za żadne skarby nie zapali z odpiętym przepływomierzem. Digifant dawkuje paliwo stosownie do wychylenia klapy, z uwzględnieniem korekcji lambda i czujnika temperatury. Będzie łapał po kilka taktów...
Witam! Proszę nie pisac mi na wstepie "użyj opcji szukaj na forum" bo już to robiłem, przewertowałem kilkadziesiąt tematów i postów, ale nie uzyskałem odpowiedzi konkretnej, która brzmi: Jaka jest procedura ustawienia zapłonu w Audi 80 B4 2.0 z roku 1992? Wiem, że jest tam digifant i blokuje się go tak: 1. Włączam silnik ( nie ma znaczenia czy zimny...
Przeplywomierz powietrza - usterki nie wykryjesz ani vagiem ani niczym bo przeplywomierz ten uszkadza sie w ten sposob że jego pomiar masy powietrza zostaje rozkalibrowany czyli zapodaje do CPU falszywe dane ale mieszczące się w granicach przyjętych jako dane wlasciwe ( trochę zawile to napisalem ale to nie pierwszy taki wadliwy przeplywomierz jaki...
jeśli dobrze pamiętam to jest to motor 2E, może problem tkwi w przepływomierzu powietrza? czy dobrze ustawiony jest zapłon? w tym motorze zapłon ustawia się przy ściągniętym czyjniku temperatury i przy ok. 2200 obr na 6 st.
Witam, trafiłem w sieci na artykuły o "Vanagon syndrom" czyli zaburzeniach w pracy przepływomierza klapkowego sterowników Digifant. Problem na tyle częsty i poważny że doczekał się nawet serwisowego rozwiązania o numerze 025 906 302A http://obrazki.elektroda.pl/1281766000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1063500400_1...
Jaki system wtrysku jest zamontowany w twoim silniku.Teoretycznie powinien być Digifant (to tam niema silnika krokowego tylko zawór dodatkowego powietrza). Teoretycznie winę za taki stan rzeczy może ponosić czujnik temperatury silnika lub fałszywe powietrze.
Co do pierwszego to odłączony czujnik temperatury płynu (z przodu silnika jest) i zapłon ustawiać przy 2500 obrotów. Co do czujnika spalania stukowego chetnie bym sie dowiedział gdzie on jest i jak go prosto zbadać :-) Wogóle chetnie bym sie dowiedział wszystkiego o wszystkich czujnikach. Przepływomierz działa ok - tyle sprawdziłem :-) edit: A! I może...
vw 2.0 benz digifant wielopunktowy wtrysk BYŁEM W SERWISIE BOSCHA NIBY ZROBILI CHODZI TERAZ WMIARĘ DOBRZE .POWIEDZIELI ZE PRZEPŁYWOMIERZ JEST DO WYMIANY ALE POPRAWIŁEM TROCHU I JEST DOBRZE. ALE OBROTY SCHODZĄ NA 2 TRZY RAZY. PODOBNO TAK MA BYĆ.
digifant iskra digifant wtyczka sterownik digifant
montaż relingów dachowych czujki wibracyjne płyta główna foxconn n15235
regulacja beretta kompakt satel perfecta
Diagnostyka wtrysku gazu LPG/CNG: Jak sprawdzić? Jak ustalić faktyczną moc chińskich wzmacniaczy estradowych?