Posprawdzaj diody w alternatorze
Jak 1.7cdi, a taki masz to jest problem tego typu iż nie doładowuje akumulatora, może jeździsz na krótkich odcinkach i jest problem.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Ok,zapominamy o diodach.Zrób prządek z przewodem,podłącz akumulator i alternator i będzie dobrze.Jak nie będzie ładowania to wtedy zajmiemy się diodami i resztą.
Alternator nie jest maszyną samowzbudną, żeby zaczął dawać napięcie, przez wirnik musi popłynąć niewielki prąd, żeby go wstępnie namagnesować, tą rolę pełni kontrolka ładowania, żarówka o mocy ok 2W, w samochodach, w których jako kontrolka jest stosowana dioda led, jest zamontowany rezystor, który wzbudza alternator, prąd płynący przez led byłby zbyt...
Diody w alternatorze poszły się....
Zaraz, a tam nie ma bezpiecznika 120A na ładowaniu?
Kilka dni temu zmieniałem w takim alternator po tym jak odwrotnie podłączyli kable rozruchowe i diody padły. Z nowym alternatorem napięcie ładowania na mrozie dochodzi nawet do 15.5V, im cieplej tym niższe. Więc domyślam się że tak ma być.
Problemem jest zwarta dioda (lub diody) alternatora
Ubita dioda w alternatorze
Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
Zmierz na alternatorze napięcie i będziesz wiedział czy wychodzi prawidłowe napięcie. Bezpiecznik nie ma nic do tego. Altek się kręci i podaje napięcie. A to że coś kiedyś działało to diody od leżenia też się psują. A może coś dotknął jak go demontował i padła dioda??
Tak jak się sprawdza diody miernikiem ale rób to żarówką bo miernik może przekłamać. Ma zaświecić w jedną stronę w drugą ma nie świecić. Sprawdzasz tak wszystkie diody w mostku.
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Diody sprawne ?
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Ten regulator był zamontowany na alternatorze 6 diod I kontrolka ładowania gaszona przekaźnikiem
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
Uwalone diody wzbudzenia.Wymień i będzie git.
dioda 1A powinna wystarczyć katodą do regulatora
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Pewnie napięcie będzie miał ponad 15v. Miałem podobny przypadek i była padnięta jedna dioda. :D
To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Kontrolka to skutek , znajdź przyczyne i napraw ją, - alternator.
A mierzyłeś jakie masz napięcie na D+ przy odłączonej kontrolce ładowania i styku do regulatora?
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
Przewód niebieski z alternatora idzie na lamkę kontrolną ładowania (po drodze ma diodę i rezystor, ale to pewnie w zegarach).
To będzie bardzo podobny schemat instalacji jak w Twoim traktorku. Ten, który darłeś w pierwszym swoim poście to zupełnie co innego i nie sugeruj się nim. http://obrazki.elektroda.pl/7211030600_1... Czerwony to ładowanie, ale po drodze jest jeszcze dioda lub regulator, trzeba sprawdzić czy nie jest uszkodzony. Działanie świateł nie świadczy...
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
Brak wzbudzenia sprawdz diody.
Sprawdź ładowanie. Dodano po 2 Zauważyłem, że jeden z przewodów jest odłączony, jednak nie bardzo wiem, gdzie go wpiąć. Bez znaczenia jeśli drugi żółty dochodzi do alternatora. Dodano po 2 Witam, mam problem, a mianowicie po uruchomieniu ciągnika przez cały czas pali się dioda ładowania. To nie dioda tylko zwykła żarówka T2W.
Mam miernik do sprawdzania z 3 diodami i pokazuje że alternator ładuje Napięcie sprawdź multimetrem.
W 99% alternatorów Hitachi padały diody prostownicze.
Jak dodałeś gazu to napięcie mogło skoczyć nawet do 100V i mogłeś uszkodzić dużo rzeczy. chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V w moim maluszku jak pracuje wolno silnik to się zarzy kontrolka ładowania jak dodam gazu to kontrolka przygasa ale nie calkiem Miałem taki...
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
Brak ładowania. prawdopodobnie uszkodzona dioda (diody) w alternatorze.
Zatem pytanie czy radiatory mostka są czyste? Podejrzewam upływność na diodach pomocniczych (wzbudzenia) być może przez zanieczyszczenie pyłem ze szczotek.
No to alternator do sprawdzenia. Najprawdopodobmiej diody w mostku padly.
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
Diody i uzwojenia tez sprawdziles podczas wymiany regulatora ? Masz mozliwosc sprawdzic w testerze wykres napiecia w instalacji ? Moze dioda siada i pikuje a elektronika wariuje.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Posiadam tester naładowania akumulatora i ładowania alternatora, jest to bardzo prosty model, posiada 3 diody naładowania (czerwona 11,5V, żółta 12,0V, zielona 12,6V) oraz 3 diody ładowania alternatora (czerwona 12,2V, żółta 14,5V, czerwona 15,5V). Niestety od nowości po podłączeniu do różnych akumulatorów jak również przy sprawdzaniu ładowania zapala...
Główne diody uszkodzone.P
Możesz założyć żarówkę 4W to będzie szybciej się wzbudzał. Ma to jedną małą uboczną wadę - jak zgasisz ciągnik i nie wyjmiesz kluczyka, to mocniejsza żarówka potrafi po czasie przygrzać plastyk kontrolki (2W tego nie zrobi).
Nie wiem po co grzebać w liczniku skoro wzbudzenie wmusza rezystor i dioda M28. To trzeba zlokalizować i sprawdzić.
https://obrazki.elektroda.pl/2878608800_... To jest taka dioda Jeden przewód od kontrolki idzie bezpośrednio do alternatora, drugi od kontrolki idzie do tej diody, i od niej też do alternatora
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
Trzeba ustalić kierunek przepływu pradu przez kontrolkę w czasie pracy silnika. Po włączeniu zapłonu prąd płynie od stacyjki poprzez kontrolkę do alternatora gdzie ma ujście do masy. Po odpaleniu sytuacja może być odwrotna, prąd może płynąć z alternatora poprzez kontrolkę do wiązki elektrycznej. JAk ustalimy w którą stronę płynie prąd kontrolki po odpaleniu...
Kwestia przypadku, trzeba demontować alternator, najczęściej lecą diody/stojan/regulator napięcia.
więc sprawdź zasilanie na zacisku 30 gruby przewód ,sprawdź masę alternatora dalej zobaczymy
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Nie zgasi, trzeba usunąć fizycznie diodę
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
jest to przewód żółto czerwony na 5 miejscu w kostce licznika przed opdpaleniem jest masa po odpaleniu pojawia sie plus oddiel sygnał dioda i możesz wysterować np. przekażnik
Wypalone diody w alternatorze, mimo że ładował, to sterownik coś wyczuwał
Witam kolegów. Mam ponownie problem z Seicento . Od czasu do czasu ginęło ładowanie. tzn światła słabo świeciły , po zgaszeniu auta nie chciał odpalić tak jak by aku był rozładowany. Lecz dziś zapaliła się kontrolka ładowania. Co może być przyczyną?? Gdzie znajdują sie diody w alternatorze? Dodam także ,że auto zaczęło dużo palić . po zatankowaniu za...
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Do sprawdzenia pasek klinowy, potem masa silnika i pradowy akumulator, alternator. Jak to nie pomoże, wymieniasz diody...takie życie
Może przewody mają zwarcie. Albo diody
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Dzięki koledze za podpowiedz chyba tak zrobię pominę tą diodę ponieważ masuje wzbudzenie i zero ładowania
A nie ma jakiejś diody po drodze przypadkiem.......
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
Daj diodę 1A w szereg z zasilanie reglera z D+ Nie rozumiem, wyjaśnisz mi to bardziej szczegółowo? I czy to podniesie napięcie ładowania w całym zakresie czy tylko kiedy jest rozgrzany? Ta dioda wprowadzi spadek napięcia w układzie napięcia odniesienia dla regulatora który zareaguje na to podbijając napięcie ładowania.
Oczywiście na tym można jeździć jeżeli napięcie nie spada gwałtownie po włączeniu obciążenia na które ma wpływ słaba izolacja uzwojenia stojanu i sprawność głównych diod bo pewnie już ma swoje za sobą.P
Diody alternatora do sprawdzenia
jak zdiagnozowac ile diod w alternatorze?
Tam nie ma alternatora, do którego można było by się podpiąć pod D+. Jedyne wyjście, to układ w stylu wtykanych w samochodową zapalniczkę wskaźników ładowania z 3 diodami led
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Sprawdź diody pomocnicze w alternatorze.
Nie wiem jaki tam jest typ alternatora ale jeżeli bez żadnych japońskich usprawnień, to powinno być tak że jeżeli alternator ładuje a kontrolka aku się swieci to znaczy że wzbudza się przez lampkę = uszkodzone diody wzbudzenia.
Napewno zwarcie diody dodatniej no i szczotki na 100% do wymiany
po takim ładowaniu pewnie i diody w alternatorze już nie wytrzymały
witam nie ładuje mi alternator w Fordzie co moze być przyczyną diody są dobre :) pozdrawiam
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Witam posiadam auto dostawcze a w nim ogrzewanie postojowe . Chcę zamontować dodatkowy akumulator aby zasilał vebasto . Przez około 40tyś kilometrów podpięte były dwa po 100ah poprzez przekaźnik, po tym czasie w alternatorze skończyły się szczotki. Auto jest nowe, serwis wymienił alternator ale stwierdził że to wina tego dodatkowego aku. Pierwszy raz...
Naprawione, wszystko przez diody w alternatorze...
Więc pakuj szeregową diodę i ciesz sie ładowaniem na poziomie.
sprawdź, czy jest napięcie wzbudzenia, jak nie to prawdopodobnie regulator nie żyje. Mało prawdopodobne by uszkodzxił się sam alternator...ew szczotki lub diody Pozdrawiam...
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
masz uszkodzona jedną z diod
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
Racja- było by politycznie poprawnie i była by kontrolka ładowania , ale musiałbym rozkopać alternator bo wyprowadzenia uzwojeń są w nim wewnątrz. Ładowanie w tym układzie działało dobrze- nie narzekałem na brak prądu. Czy miałbym jakieś korzyści z dołożenia tych trzech diod? (oprócz kontrolki ładowania)
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Żzżenie się kontrolki ładowania jest spowodowane uszkodzeniem diody (diód) wzbudzania alternatora.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Szukaj innej przyczyny, podejrzewam diodę.
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
Dioda ma byc wpieta pomiedzy diody wzbudzenia a wejscie regulatora !
Jak wtyczka jest z kilkoma przewodami to alternator może nie mieć diod wzbudzania.
Na mocy alternatora nic nie zyskasz. Jeżeli dasz 9 diod, musi być kontrolka ładowania ( bez niej nie wzbudzisz alternatora)
Uszkodzona dioda dodatnia,czyli mostek prostowniczy-szrot.
usterka ładowania alternatora obwód ładowania alternatora miernik ładowania alternatora
dostałam maila fatek wyjście kolektor ssący honda civic
wysyłanie załączników delonghi dynamica
Wpływ wypiętego przewodu podciśnienia na odpalanie VW LT 2.5 Opóźnione działanie hamulca górskiego w Volvo - przyczyny i diagnostyka