Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Wymien regulator i bedzie ok jak nie to jeszcze w akumulator bedziesz musial zainwestowac i sprawdz sobie odrazu uklad prostowniczy moze byc upalona dioda od wzbudzeniia
I tu kol. Quarz ma rację (podziwiam wzrok), z tym że ja obstawiałbym że to diody krzemowe, "wyrabowane" z alternatora - o takie: http://www.diax.pl/pic/2716s.jpg tylko z wyprowadzeniem w postaci linki dł. ok. 3cm zakończonym "kabeloczkiem" - jak to stosowano w prostownikach alternatorów "supersamochodów" PF125 i Polonez z tamtych czasów, i które to...
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Uszkodzona była jedna z diod wzbudzenia - jak stukali w alternator to pękło wyprowadzenia z diody. Nie pozwalajcie ,,kowalom'' aby naprawiali Wasze samochody.
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
A skąd żes ty takiego starocia wziął? Po pierwsze piszecie bzdury, oboje. Ten alternator nie ma ani dziewięciu diod, ani nawet wyprowadzonego środka gwiazdy. Ten altenator pracował w układzie w którym był zwykły amperomierz informujący o tym czy akumulator jest ładowany, czy na odwrót. Nie miał też regulatora ani w sobie, ani na sobie. Nic, tylko szczotkotrzymacz....
Nie ma jednej diody wzbudzenia jest to wyprowadzenie z jednej fazy.P
Witam ponownie,mam jeszcze jedno pytanie . W jakim celu ze środka gwiazdy uzwojenia stojana alternatora są wyprowadzone dwie diody plusowa i minusowa oprócz sześciu normalnych z trzech uzwojeń.
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
coś się dzieje z elktryką . Na pierwszy ogień powinien iść alternator ( szczotki , diody , wyprowadzenie przewodów ) sprawdzenie tego nieszczęsnego kondensatora . Potem regulator napięcia ( być może jest integralną częścią alternatora ). Potem oczyszczenie : -wszystkich przewodow z alternatora ( szcególnie masa) - połączenie masy aku -oczyszcenie klem...
Masz rację. Jest to prostownik dwu połówkowy z diodami od alternatora. Masz dwie diody ujemne na jednym radiatorze i dwie dodatnie na drugim. diody są spięte wyprowadzeniami do których przylutowane są przewody wychodzące z transformatora.Natomiast na radiatorach mamy na jednym plus a na drugim minus prądu stałego /wyprostowanego/. Musisz tylko uważać...
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
Czyli Bosch też stosował w niektórych alternatorach wyprowadzony punkt środkowy uzwojeń i dwie dodatkowe diody w mostku Szkoda że w tym manualu nie napisali w jakim celu to jest robione. Jest tylko info że mogą być dwie wersje alternatora i jak jest wyprowadzony środek to mostek ośmiodiodowy a jak nie ma to wtedy mostek sześciodiodowy. Na końcu są ciekawe...
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Należy wymienić prostownik w alternatorze Są tam trzy małe diody ,które obsługują kontrolkę a z prostownika jest wyprowadzony przewód do obrotomierza jeśli jest to alternator do diesla
Witam. Czy zacisk D+ w tym alternatorze to "klasyczne" wyprowadzenie diod wzbudzenia, czy wyjście do sterowania lampką ładowania? W moim przypadku mam na D+ 12V na B+ 14V lampka zachowuje się poprawnie.
Regulator w tym modelu jest prawie zintegrowany z mostkiem, ma kilka wyprowadzeń i podłaczany jest pomiedzy diody itp. z samego alternatora są 3 lub 4 wyprowadzenia (w zalezności od wyposażenia auta w obrotomierz) oraz wyprowadzenie pradowe do akumulatora, z alternatorem spięta jest pompa waku do wspomagania hamulca, życzę powodzenia w naprawie. Dodam...
Kolego radek55 widzę na rysunku, że jest tabliczka znamionowa na alternatorze mógłby kolego odczytać typ dla pewności. Może się okazać że wyprowadzenie oznaczone kolorem niebieskim nie jest z diod wzbudzenia tylko ze środka uzwojeń i wtedy trzeba zmienić schemat. Pozdrawiam
Tak mi się też wydawało że on jest walnięty ,nie wiesz gdzie i za ile można taki dostać lub jakiś zamiennik ,u nas w sklepach nie mają takich w ofercie. A jeszcze jedno ,w jakim celu ze środka gwiazdy stojana jest wyprowadzenie na dwie diody + i - .
Jeśli chodzi o oznaczenia to B prądowy są jeszcze 3 wyprowadzenia N F E
Tam jest alternator Magneton PAL.To samo co w skodach. -diody prostownicze -wylutowane wyprowadzenie stojanu-i ile pamietam skojażony w trójkąt
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Dobrze myślisz. Albo z wyjścia ze stojana albo z diody pod nakrętką. Z jednej fazy musisz wyprowadzić przewód na zewnątrz.
Jak te diody sprawdzić, są w regulatorze czy wyprowadzone z uzwojeń alternatora ? Jaką powinny mieć wartość ? W międzyczasie zamówiłem nowy regulator - wymiana nic nie dała. Czekam na alternator. Czy jego wymiana jest trudna ? Odkręciłem 2 śruby mocujące od spodu, a co z paskiem ? Widzę 1 śrubę od góry z napinacza, czy wystarczy ją poluzować czy jeszcze...
Gosciu mi powiedzial ze to nie tego typu diody co trzeba (nie do tego alternatora). Mimo ze wszytkie wyprowadzenia i sruby idealnie pasowaly. Teraz mam nowy mostek i pieknie dziala.
A dlaczego on został wyprowadzony? Czy ktoś ma schemat 9 diodowego alternatora ? (12 z diodami wzbudzenia)
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
Oryginalnie są 1-amperowe BY 144.Tak że 1N4007 też jest odpowiednia,ale problemem w tych alternatorach jest najczęściej to ,że od wibracji ukruszają się wyprowadzenia diody.Tak że lepiej wstawiać 3 amperowe (mają grubsze końcówki)
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Wszytkie były rozłączone i prze każdą przepuszczałem 10A w jednym i drugim kierunku. Podczas tego sprawdzenia trzeba było mierzyć napięcie pomiędzy wyprowadzeniem diody, a radiatorem. Czasami są właśnie problemy na połączeniu dioda - radiator.
Zajrzyj wewnątrz alternatora ,tam gdzi był zamo ntowany regulator. Zobaczysz tam taką blaszkę. To jest ten drugi plus z małych diód. Służacy do s=zasilania regulatora A zatem i wirnika. Regulator z drugiej strony ma taką blaszkę, czy kawałek metalu który po zamontowaniu dotyka do tego czegoś w alternatorze. Dobrze jest to oczyścić. Przy wymianie regulatora....
Wyjścia są dwa: 1. Regulator "6d" i przekaźnik ładowania (chyba 7V ~) i trochę inaczej połączyć układ 2. Rozebrać alternator, dolutować 3 diody prostownicze, wyprowadzić D+ i zmienić szczotkotrzymacz. Pamiętam że kiedyś takowe mutacje robiłem. Można też zmienić szczotkotrzymacz na ten bez masy, podłączyć +15 na jedną szczotkę i zasilić regulator prosto...
Z tym wyłącznikiem zapłonu sobie poradziłem, potrzebuję schemat elektryczny całości. http://obrazki.elektroda.net/81_12724008... Widok alternatora http://obrazki.elektroda.net/31_12724034... Alternator ma dwa uzwojenia i dwa wyprowadzenia jedno zakończone diodą. Jedno uzwojenie jest grubsze. Obydwa uzwojenia połączone są z masą z jednej strony...
Wyprowadzenia stojana nie dotykają płyty z diodami. Odpiąłem przewód od śruby B na alternatorze. Po przekręceniu stacyjki nadal brak kontrolki ładowania.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Dołożyć 3 diody . Połączyć w całość. Wyprowadzić kabel na zewnątrz. Ja tak przerobiłem lat do tyłu i działa w c330.
Będzie działać. Miejsce wzajemnego połączenia tych dwóch dodatkowych diod będzie po prostu "wisieć w powietrzu" a same diody będą w takiej sytuacji podłączone zaporowo, więc nie wpłyną na działanie alternatora. Tak na marginesie to masz po prostu stojan z trzema wyprowadzeniami (bez wyprowadzonego punktu wspólnego) bo to że ma trzy uzwojenia to akurat...
Oczywiście że można, nie wypisuj bzdur. Bardzo w takim bądź razie proszę o schemat. Alternator taki jaki mam w UAZie - 6 diodowy, bez wyprowadzanego przewodu ze środka gwiazdy. Są dwie możliwości, wyprowadzenie z środka gwiazdy albo przekaźnik i dioda zenera.
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki Coś mi się wydaje, że jeśli w mostku są diody wzbudzenia to wirnik wchodzi wskład obwodu lampki, ściąga terminal D+ do masy przy braku ładowania. Brak przejścia na wirniku daje taki sam efekt jak odłączenie przewodu lampki z alternatora, terminal wisi w powietrzu. Sytuacja ma oczywiście miejsce gdy...
Oryginalny regulator padł, był kupiony jakiś uniwersalny z 5 przewodami żółty, zielony, biały, czarny, czerwony. Został podłączony do instalacji ale nadal brak ładowania. Zielony, czarny, biały podłączony były do 3 faz a czerwony do + żółty do minus. Skąd wiesz że ten zamiennik to regulator trójfazowy? Nie ufam tym regulatorom z nietypową kostką i...
czasami nie działa prędkościomierz A co ma prędkościomierz wspólnego z alternatorem? Do alternatora dochodzi 4 przewody, jeden od wzbudzenie, jeden od ładowania oraz plus i minus Wyprowadzenie oznaczone jako "W" to nie wzbudzenie tylko wyjście do obrotomierza. Zasilenie wzbudzenia w pierwszej fazie odbywa się poprzez kontrolkę ładowania, a jak alternator...
niekombinuj z wyprowadzeniem tego na zewnatrz bo inżynierowie projektując alternator z jakiegos powodu umiejscowili to w srodku. mozesz zmienic same diody , niema z tym wiekszego problemu jesli masz o tym jakies pojecie
Ja mam zamiar zbudować agregat małej mocy... Tylko sie nie śmiejcie... Nie wiem czy to ma szanse działać... doradźcie... chce do silnika od komara podłączyć alternator od malucha, mam zamiar wyrzucić diody i przewody wyprowadzić...(3 azy...)na wzbudzenie podać wyprostowany prąd z cewek... lub akumulatora...( tylko gorzej z regulatorem). Nie wiem czy...
Może być to chyba zamiennik 100A zamiast 80A PS. wyprowadzenia z trafa Ci spasują, bo nie pamiętam czy tam jest jedno uzwojenie wyjściowe czy dwa łączone na mostku.
Witam. Mam zamiar zmienić regulator alternatora z powodu uszkodzenia na reg Jezpol RNA-1. Alternator ma 6 diod ,a jego wyprowadzenia to F,N,E i 30 .W załączniku narysowałem schemat. Czy kontrolka ładowania będzie działać ?
BOSCH 150 0 123 520 002 nc --> 14v 150A 021 903 025C http://images24.fotosik.pl/222/ae6bd2b81... Problemem tego alternatora okazała się jego nowoczesność. Układ uzwojenia otwarty nieskojarzony kojarzony w mostku. 12 diodowy mostek + 3 diody wzbudzenia, z uzwojenia wychodzi 6 drutów. Połączyłem uzwojenie w gwiazdę, wymontowałem całkowicie cały...
Skąd mamy wiedzieć z jakiego pojazdu jest ten regulator? Z regulatorami trójfazowymi nie ma większego problemu z identyfikacją wyprowadzeń przy pomocy zwykłego miernika (pomiar diod na jego wewnętrznym mostku Graetza). U góry (trzy piny) powinieneś mieć trzy fazy z alternatora. Poniżej masz +/-, które trzeba ustalić miernikiem. Przy odwrotnym podłączeniu...
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
Rozrusznik by nie kręcił.Przyczyn może być wiele.Sprawdź czy masz prąd na zacisku 30-śruba 6.Często sie urywa kabel przy rozruszniku i alternator jest odpiety od instalacji.Zaobserwuj lampkę-czy ona przygasa ale gwałtownie czy płynnie?Jak przygasa gwałtownie(ale się żarzy)to nie patrząc na to co pokarze miernik wymień diody wzbudzenia.Jak przygasa płynnie...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
Witam,potrzebuje tych informacji bo męczę się z takim alternatorem w którym były popalone diody wymieniłem je i nic ,chciałem sprawdzić regulator ale nie wiem jak(nawet założyłem temat z zapytaniem jak sprawdzić ten regulator,ale nie dostałem żadnej konkretnej odpowiedzi)więc kupiłem nowy ,poskładałem i ładowanie było ale bardzo wysokie 14-18v,a potem...
Sprawa nie jest taka całkiem prosta . Jeśli „wajchą” zewrzemy rozładowany akumulator z naładowanym akumulatorem to prąd wyrównawczy może przekroczyć 100A. Taki numer przejdzie tylko w przypadku gdy różnica napięć między akumulatorami nie przekroczy 1V słownie jeden wolt !. Przy większych napięciach akumulator rozładowany 10.8V naładowany...
Napięcia na B+ i D+ powinny być zbliżone. Uszkodzony mostek prostowniczy. W tym alternatorze masz łatwy dostęp do wyprowadzeń faz stojana (śruby w tylnej obudowie), możesz sprawdzić miernikiem na teście diody jeżeli wiesz jak to zrobić. Alternator oddaj na reklamację lub gwarancję. To jest emka z 1986r, która miała starą instalację (jak w c330)?
Witam, miałem problem z ładowaniem akumulatora w Fordzie Escorcie 1.6D rocznik 85. Po wielu "badaniach" regulatora, szczotek etc. podłączyłem na wirnik stałe napięcie, ale dalej napięcie na akumulatorze nie przekraczało na wolnych obrotach 12,5V. Wywnioskowałem, że albo poszły diody albo uzwojenie na stojanie. Rozebrałem alternator, diody są sprawne,...
Czyli już ktoś tam mieszał skoro 15 jest zaklejona klejem na gorąco. Tutaj mamy do czynienia z urządzeniem sześciodiodowym. Regulator napięcia zewnętrzny zasilony z instalacji (brak zasilenia wewnętrznego). Tak przyłączona lampka nie sprawdzi się. Lampkę można wyłączać np przekaźnikiem reagującym na napięcie powyżej 12,5 V lub diodą Zenera. Ale skoro...
W moim przypadku to chyba będą pierścienie ślizgowe na wirniku, ponieważ maja już sporawe wyżłobienia, wirnik u mnie ma około 4, 5 Ohm a stojan pomiędzy każdym wyprowadzeniem tyle samo, czyli około 1,5 Ohm, diody wszystkie sprawne. Ale zrobiłem tak, wyczyściłem cały alternator przetarłem papierem ściernym pierścienie ślizgowe przeczyściłem wszystkie...
regulator był skomplikowany i potrzebował jeszcze przewodu ze „środka” uzwojeń. Bzdura. Nie był bardziej skomplikowany. W zasadzie to taki sam regulator jak do alternatora 9-cio diodowego. Różnica była w sposobie zasilania regulatora, a nie w budowie. Regulator 6-cio diodowego alternatora był zasilany bezpośrednio z akumulatora poprzez...
http://obrazki.elektroda.pl/6411148900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6954998000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7669432400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9100152600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3593719500_1... Nie wiem jak wygląda ten twój alternator w miejscu...
Po edycji oczywiście zgadzam się, że ten blok prostowniczy się nada, bo ma niezależne wyprowadzenia diod. https://obrazki.elektroda.pl/1857871100_... Odnośnie jednak diod od alternatora, to można je zdobyć z odzysku.
Tak pod warunkiem ze spełnia dwa wymogi napięcie na jakie jest i max prąd. Obawiam się ze masz w alternatorze mostek prostowniczy na sześciu diodach a nie na czterech i może się nie nadawać do twojego zastosowania ze względu na wyprowadzenie i konstrukcję. Na przykład taki mostek prostowniczy 1000V i 32A oryginalny kosztuje około 16 PLN -dobierzesz...
Nie da się uzyskać napięcia symetrycznego, bo ujemne połówki są już przez diody wewnątrz prostowane do masy. Na dokładkę nie ma wyprowadzonego środka uzwojeń alternatora a jest on konieczny do prostowania symetrycznego. Co do podłączenia transformatora - oczywiście, że się da. Jest tylko ryzyko, że przy niskich obrotach transformator zadymi. Problem...
"Zakładam że d+ to uzwojenie wzbudzenia, to siedzące wewnątrz wirnika, a drugi jego koniec jest do masy. " Dokładnie tak jest "Dobrze byłoby dołożyć 3 diody i wyprowadzić prawdziwe d+" gdzie dołożyć te 3 diody? "Potwierdź jeszcze czy N jest wyprowadzone z uzwojenia stojana." jest wyprowadzone "Prąd wzbudzenia dochodzi do 3A więc 2A to nic dziwnego."...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
jeszcze tego nie robilem wiec nie wiem, ale jak nie sprawdze, to sie nie dowiem, czy potrafie. co do diod, to sprawdzilem na www.skoda.autokacik.pl, ale niestyty nei napisali jakie diody sa potrzebne. w zadnym sklepie skody nie dostalem diod do skody wiec kupilem od poloneza. z tego co zorientowalem sie z foto na ww stronie roznia sie troche wyprowadzeniem...
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
taki regulator nie jest bardzo drogi nie musi to być orginał można jednak dopasować inny.łączy to się z koniecznością wyprowadzenia przewodów od szczotek i zasilania z diod pomocniczych alternatora. -REGULATOR MALUCH- Przewód z diod pomocniczych(zasilanie wzbudzenia) łączymy do jednej szczotki i do przezodu z końcówką 90 stopni tam też łączymy kntrolkę...
Alternator to Nippondenso HS (90A albo 120A). Konstrukcja z 8-ma diodami. Trzeba by przerobić na 9-diodowy. Oba pierścienie wirnika wyprowadzone na zaciski i odizolowane od obudowy. Czyli teoretycznie po przeróbce można by podłączyć dowolny regulator napięcia. Kontrolka ładowania powinna działać niezależnie.
Tak, tak oczywiście. Zadzwoń do Vishay i powiedz im, że robią złom. Vishay pewnie robi dobre mostki 45A, choć wyprowadzenia 0,7mm2 to chyba chciwi ksiegowi projektowali. W ofercie wielu producentów półperzewodników znajdziesz elementy o różnie zdefiniowanych prądach maksymalnych, np tranzystory 70A w TO-220 i w SOT-227, niby to samo, a jednak zupełnie...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Ok więc niech będzie myślałem o zapasie a prąd maksymalny jaki chcę wykręcić to 15a prąd ciągły 10h ok 10A dorzucam fote transformatorków kture na początek powinny wystarczyć Ten mały transformator do zasilania pomocniczego się nada, co prawda na schemacie jest taki z podwójnym uzwojeniem wtórnym a u ciebuie widzę tylko cztery wyprowadzenia, ale mozesz...
Czasami ilość diod w układzie prostowniczym i ilość wyprowadzeń uzwojenia. Dla potomnych jak by kto pytał to ja mam w Passacie b4 1,9tdi alternator 120A i założyłem akumulator VARTA AGM 92AH i jeżdżę już rok i nie ma problemu z doładowywaniem.
wyczysć wszystkie punkty łączenia masy do nadwozia. Winne często są poprzepalane żaróweczki w oświetleniu kokpitu (regulatory ogrzewania, świateł mijania itd.), pomaga też numer z diodą. Po prostu wada konstrukcyjna i już.Było. ( Trzeba wstawić diodę w przewód lampki ładowania. Plusem do żarówki. Przeciąć kabel do lampki przy alternatorze, wlutować...
Witajcie! W/g schematu cewek pokazanych na zdjęciu wyraźnie widać wyprowadzenie trzech faz.Żeby uzyskać napięcie stałe to muszą być połączone diody dodatnie i ujemne. Śuma diód dodatnich daje + ,który ładuje akumulator / PROSZĘ ZOBACZYĆ Alternator Fiata 125 jak jest połączone. Wirnik alternatora fiata 125 połączony do regulatora napięcia przez zacisk...
To urzadzenie ktore wykonali studenci pobieralo za licznikiem prd na czestotliwosci 50Hz (cos kolo 1kVA) i wprowadzalo tez za licznikiem jakies 400VA przy czestotliwosci rzedu kilohercow. Nie bylo potrzebne naruszenie jakiejkolwiek plomby:-) Czy ktos probowal takie ustrojstwo zrobic - mi sie nie udalo. Zrobilem tez probe z przetwornica dwumaszynowa...
Silnik wiatraczka ma szczotki, które sieją zakłócenia. Normalna sprawa. Znajdź przewód zasilający wiatraka, przetnij go i złącz diodą prostowniczą. Równolegle do wyprowadzeń silnika wiatraka kondensator filtrujący, tłumiący przepięcia. Jeżeli alternator tak sieje, to porządny dławik w zasilaniu wzmacniacza to konieczność.
Jest dużo tematów na stronach, ale w większości gdzie można by się o coś zapytać to jest ,,temat zakończony". Mnie chodzi o diody prostownicze do alternatora Lukas, jest on w ciągniku same buffolo 130. Nie wiem czy ten alternator jest oryginalny czy może ktoś wcześniej go wymieniał. Tabliczka znamionowa na nim jest ale nie do odczytania. Mnie chodzi...
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Oj, bez problemu przerobisz. Należy tylko dołożyć 3 diody wzbudzenia. Moga być wepchane gdzieś między obudową a zespołem prostowniczym. Regulator, jak na zdjęciu i napewno będzie śmigał. Oby tylko pierścienie wytrzymały .....no i szczotki. W załącznikach masz możliwości podłączenia. I tak wychodzi, że jest jedna mozliwość. Rysunek z opisanymi kolorami...
Przyszedł mi jeszcze jeden pomysł do głowy. Ponieważ chcesz to zastosować jako hamulec możesz całkiem usunąć diody a trzy końce uzwojeń stojana (uzwojenia stojana połączone są w gwiazdę) wyprowadzić na zewnątrz i na nich dać obciążenie. Z tym, że zawsze przy tych obrotach alternator nie będzie hamował płynnie. Leprze do tego celu są prądnice. Kiedyś...
Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza. Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
Udało mi się kupić podobny mostek z 6cioma wyprowadzeniami . Założyłem , następnie zmieniłem uwalony regulator napięcia i altek ruszył i ładuje . Wszystko jest dostępne z zamienników .
Szkoda, że koledzy wcześniej nie czytają poprzednich postów tylko piszą o jakimś zwarciu, żarówkach itp. Czytają, czytają. A ty czytałeś to? wymontowałem regulator i zakręciłem wiertarką, na diodach wzbudzenia i ładowaniu wykazało ok. 16v To wskazywałoby na zwarte wyprowadzenie uzwojenia wzbudzenia do masy, a konkretnie wyprowadzenie które jest podłączone...
Czerwono-żółty (wsuwka) to W, czarno-niebieski nakrętka na klucz 8 lub 7 to D+, gdzieś zgubiłeś w tym rysunku kabel od baterii B+,czerwony gruby Φ6mm albo 4mm nakrętka na klucz 10 lub 13 (chyba że u Ciebie te czarne i brązowe to plus akumulatorów), masa to wiadomo,jeśli nie ma gumowych amortyzatorów w mocowaniu alternatora pójdzie przez obudowę...
Bierzesz zwykłe diody 3-amperowe (np 1N5404) anody kazdej lutujesz do wyprowadzeń stojana,katody (kreska na obudowie) łaczysz ze sobą,i to jest to połaczenie co jest ten przewód z końcówką.
No widzisz Kolego, od tego trzeba było zacząć. To będzie post nr # 44 a dopiero doszliśmy do konkretów. Diody dodatnie (a nie jedna jak pisałem) do wyrzucenia. Kupić całą płytkę. Nie może świecić gdy: Do obudowy alternatora dajemy MINUS a plus przez żarówkę do końcówek; Do blachy „półksiężyca” dajemy PLUS a minus przez żarówkę do wyprowadzeń;...
Wlaczyc diode miedzy alternator i drugi akumulator (ladowanie przez diode) ?? Tak się nie da . Między alternatorem a akumulatorem jest jeszcze regulator napięcia. Witam, ano jest regulator napięcia, który pełni tam nie jedno zadanie :D - reguluje napięcie prądnicy, by nie zniszczyć (poprzez zbyt dużą wartość) zasilanej z niego instalacji elektrycznej...
podejrzewam ze to trzecie wyjście to będzie D+, 67 to chyba szczotka a 15 ma coś wspólnego z diodami, Wiem ze regulatory napięcia polskiej produkcji JEZPOL (np. model RNA-2) miały właśnie oznaczenia 15 i 67
Trzeba było kupić silnik BLDC lub chociaż taki na 200V. Są na allegro. Jak chcesz 12 V to czemu nie zrobisz ze zwykłego alternatora. Wg mnie taniej a przekładnie można zrobić lunchową (zębatki ładnie wycina się na leserze) niż przezwajać to co masz. Na złomie alternator z golfa 4 czy astry G (2) jest do kupienia za 50 pln. Jak jednak chcesz wykorzystać...
Ja na twoim miejszcu dostałbym się do Wyprowadzeń uzwojeń stojana, wstawiłbym 3 małe 1A (50V)diody i zastosowałbym regulator od Fiata 125-Poloneza.Ten regulator który posiadasz powinien być do niego dobry.
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody główne. Uwaga Banana jest słuszna. Aby zastosować...
Jak diody sprawdziles? Wirnik ma przejście? Wirnik ma przejście. Jeśli chodzi o diody to przyznam, że może trochę śmiałą tezę postawiłem. Jedno z trzech wyprowadzeń uzwojeń pękło przy punkcie lutowania, więc miałem rozłączone. Pozostałe diody sprawdzałem w układzie, przykładając miernik (ustawiony na pomiar diod) jak na rysunku. https://obrazki.elektroda.pl/6767640400_...
Witam po przerwie. Już po kłopocie. Zgodnie z radą jednego z Kolegów nabyłem regulator 24 V od BIZONA. Podłączyłem go nieco nietypowo i działa. Z uwagi na cewkę wzbudzenia połączoną z plusem alternatora, drugi jej koniec, wyprowadzony na złącze altka połączyłem z zaciskiem 68 regulatora, zaś jego zacisk 15 - z masą. Regulator zamontowałem na izolacyjnej...
Tak ogólnie to w simsonie zasada jest taka, że światła drogowe/mijania to całkiem osobny układ i w zupełności nie zależny od pozostałej części instalacji czy to tej zasilanej z akumulatora czy zapłon. Czyli możemy podzielić całą instalację na 3 części które będą pracowały (powinny) niezależnie od siebie: 1. Zapłon 2. Światła drogowe/mijania 3. reszta...
1. Bierzesz żarówkę na 230 V (dowolny watarz) i sprawdzasz uzwojenia tzn, jeden przewód do gniazdka 230 V następnie w szereg żarówka, z żarówki idziesz na któreś wyprowadzenie uzwojenia (jest ich 6), masa i do gniazda 230 V. Zarówka przy takich pomiarach nie ma prawa się zaświecić lub nawet żarzyć, jeżeli jest inaczej to uzwojenie padaka. 2. podobnie...
alternator wyprowadzenie wyprowadzenie zacisku wyprowadzenie słuchawek
instalacja plomb kocioł zapowietrzony halogenowy transformator
lodówka gorenje śrubokręt krzyżowy
Lokalizacja archiwum SMS w Android i iOS Kopiowanie transpondera w Mercedesie R129: Porady i narzędzia