Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
Pewnie napięcie będzie miał ponad 15v. Miałem podobny przypadek i była padnięta jedna dioda. :D
Witam, Ja dla mnie jpna100 to raczej nie opornik, tylko dioda prostownicza, tam by bardziej pasowała. Tylko pytanie brzmi, na jaki prąd i na jakie napięcie, oczywiście jeszcze sprawą wlutowania bo ja ci nie powiem w jakim kierunku ona ma być, chyba ,że pamiętasz jak była. Nie wiem ja tam bym dał jakąś na 5 A, na napięcie 100 V, chyba na mniejsze napięcie...
Taka właśnie jest, mój błąd z tą diodą
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Jak sprawdzić diody?
Alternator do regeneracji uszkodzona dioda.
Alternator do wyciągnięcia. Sprawdź diody.
Mostek prostowniczy do Magnetona to koszt około 140 zł w CARGO.A w tych altkach większość uszkodzeń to właśnie diody.
Zasilanie po kluczyku do zacisku (15) regulatora ,zacisk (67) podłącz do szczotko-trzymacza.Oczywiście regulator (jego obudowa)przykręcona do masy.Zamiast kontrolki ładowania można podłączyć Amperomierz ,lub Woltomierz z maszyn rolniczych,dostępny na internecie ,lub typowy wskaźnik ładowania na diodach.
Naprawione, wszystko przez diody w alternatorze...
Można podmienić regulator, ale podobne objawy ma też uszkodzenie jednej diody głownej.
Da się trzeba nawinąć jeszcze jedno uzwojenie możliwie blisko uzw pierwotnego będzi to nie więcej jak 20 zwoi grubym przewodem więc nie trzeba rozkręcać rdzenia, + 4 diody mocy=prostownik rozruchowy.
Witam sprawdż diody prostownicze.
Na podstawie ilości przewodów idących do alternatora nie można określić iludiodowy jest alternator. Przekażnik o ile był to fabrycznie był montowany po lewej stronie kierownicy. Z regulatorami mechanicznymi tego typu się nie spotkałem ,są RC2/12B do alt na 6 diod i RC2/12D na 9 diod .
Witam . Na zacisku D+ napięcie musi być takie samo (dopuszczalna odchyłka 0.5V)jak na zacisku B+.Wskazania miernika około 10V świadczą o uszkodzeniu diod wzbudzenia (prawdopodobnie jednej).W tym alternatorze sprawdź napięcie na zaciskach izolowanych do których jest mocowane wyjścia stojana.Tych zacisków jest (3),pomiar zrób kontrolką względem masy.Na...
Z doświadczenia podpowiem, że diody w mostku szybciej padają jak coś nie łączy w obwodzie akumulatorów. Klemy na akumulatorach ok? Masa dobże dokręcona? Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje...
Witam. Podpowie mi ktoś co oznaczają diody na liczniku Ursus 1222. Najbardziej interesuje mnie ta świecącą dioda. Zapaliła się podczas jazdy drogą. Gaśnie powyżej 1500 obrotów. Mam podejrzenie, że to ciśnienie oleju. Ale może to być problem z ładowaniem bądź ciśnieniem powietrza w zbiorniku. Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jak nie w temacie.
mam miernik chęci powiadasz dioda wzbudzenia???
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Na zdjęciu oznaczyłem dwa wyjścia, cyframi 1 i 2. Ustaw miernik na test diod i zrób pomiary pomiędzy tymi wyjściami w obu kierunkach. Brak przewodzenia w obu kierunkach - alternator 9 diodowy; przewodzenie w jednym kierunku - alternator 6 diodowy. http://obrazki.elektroda.net/40_12754250...
(at)rubensdb Nie zapomnij o diodzie ! Inaczej regulator będzie ,,głupiał". Dioda dowolna. Oryginalnie jest ona wbudowana w tablice wskazników.
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
Bardzo ciekawe rozwiązanie: miedziany kabel, zaprasowana aluminiowa złączka, zamiast gwintu na alternatorze przykręcane śrubą M6 do aluminiowego radiatora z diodami.
Podlaczalem u znajomego instalacje elektryczna (nowe wiazki) w Ursusie 912. Na chwile obecna nie ma ladowania, tzn jest ale bardzo slabe. Chcialbym upewnic sie czy to wina ktorejs diody wzbudzenia? (zakladam ze to jest alternator 9-diodowy ale nie wiem czy mozna to sprawdzic bez jego demontazu). Dokladnie objawy sa takie ze kontrolka swieci normalnie,...
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
Do sprawdzenia diody w alternatorze oraz regulator. Alternatora (uzwojeń) raczej nie spaliłeś stawiam na diody...
Spróbuj coś takiego.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Mostek był monolityczną kostką więc podstawiłem wszystkie 3 diody nowe. Z regulatora wykręciłem tylko 2 śruby obie takie same z plastikowymi grzybkami, więc pomieszać się ich nie dało.
Podłączyłeś odwrotnie ,jeżeli masz oryginalny szczotkotrzymacz z wyizolowanymi szczotkami to do jednej szczotki podłączasz przewód zielony a do drugiej żółty ,kontrolkę i diody wzbudzenia.P
sprawdz napięcie jakie wychodzi z alternatora przy pelnych obrotach powinno wynosić ok od 14V do 15V, jeśli alternator jest sprawny, to sprawdz potem regulator napięcia bo może być spalony lub styki mogly się w nim przypiec. natomiast jeśli z alternatora nie wychodzi napięcie to poszły diody w alternatorze
dokładnie Ursus Co to?
Sprawdzę to czyli jeżeli nie będzie podawał takiego napięcia jest on do wymiany teoretycznie ? Dodano po 4 No raczej chińczyki to nie są z firmy tttechnology i diody jak zauważyłem są osram więc myślę jedna z lepszych firm.i wcześniej był alternator tylko że nieoryginalny sprawdzę jeszcze raz ten alternator i regulator.
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Dam nawet większą jak 2A diodę prostowniczą dla pewności skoro tak mówisz mógłbyś napisać po co jest ta dioda ?
Dobry wieczór! Alternator z żuka, A124, 9 diodowy, regulator Rna2, odpowiedni ponoć. Działało parę dni. Objawy: nie świeci kontrolka, ale zaświeca się po odłączeniu od regulatora i kontrolki diod wzbudzenia (zacisk 15 altka) iskrzy na wzbudzeniu przy odłączaniu przewodu 67 od szczotki, druga szczotka do masy i łączy, nie ma skorodowanej śrubki, iskrzy...
Ursus, czy Ty masz obsesję...??? :)
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Czołem . Jeśli przyłożysz + z miernika na śrubę zacisku prądowego -nie . Odwrotnie tak . Zwykłe działanie diody . Wtym przypadku sześciu .
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych Alternator z poloneza a 125p/żuka różnił sie mocowaniem W polonezie miał 3 uszy a w 125p tylko 2 Tutaj na zdjęciu widać że to z poloneza więc jest 9 diodowy Ewentualnie 3 diody wzbudzenia umarły co często się zdarza
M - to wirnik czyli szczotka do 67, R - to diody wzbudzenia z kontrolką do 15.P
Trzeba zmienić elektryka ,bez przekręcenia kluczyka nie powinna zaświecić.Regulator to podstawa aby szczotki miały odpowiednią komutację z wirnikiem druga kwestia to sprawne diody zacisku D+. Mówienie że alternator sprawny jest błędne.
Zapewne alternator od poloneza/fiata i kontrolka będzie migać i z tym się nie poradzi, już niejeden z tym walczył nawet sam osobiście i zmieniałem wszystko łącznie z diodami wzbudzenia i niektóre alternatory tak mają
Po drugie zwykle LEDy świecą gorzej niż typowe żarówki Powiem ci że tego roku jest wysyp dobrych lamp ledowych na prawdę mega jasno świecą, są na dobrych diodach robione. Możesz sę kupić nawet z płynącym kierunkowskazem jak u wieśwagena czy łąłdi. Diody to przyszłość nie ma co się okłamywać.
Myślę nad rozwiązaniem z opornikiem. Czy jest jakiś wzór aby prawidłowo wyliczyć potrzebny opornik? Przejrzałem trochę to forum i widzę że ludzie radzili sobie właśnie za pomocą opornika. Znalazłem ciekawy artykuł w sieci. Cytuję: Coraz częściej stosuje się jako źródło informacyjne diody LED (oczywiście z odpowiednim rezystorem - czasem wbudowanym w...
Dlatego uważam, że porady o zamontowaniu alternatora ze względu na duży pobór prądu przez światła są nietrafione. Jedyne powody są takie, że części zamienne do prądnic są drogie i trudno dostępne, bo same prądnice są niemodne, choć w ciągniku znakomicie spełniają swoją rolę i potrafią przez ponad 10 lat utrzymać akumulatory w dobrym stanie. Z powyższych...
Po tescie diod wychodzi na to ze jest 9 diodowy. Jaki regulator do tego?a
Do sprawdzenia regulator i diody pomocnicze, przewód prądowy warto byłoby dać grubszy z porządnym konektorem, bo ten wygląda na rozgięty mniejszego rozmiaru.
akurat akumulatory sa wyjęte to moge przekrecić jeszcze jedno pytanie bo nie wiem które maja 9 diod a które 6, czytałem, że 9 byłyby lepsze
Pewnie diody pomocnicze uwalniane. Zmierz jeszcze napięcia na na D+ i B+.
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora....
Ciągnik zgaszony, kluczyk włożony i kontrolka ma się zapalić, gdy będziesz dotykał przewodem do nakrętki.. ok, rozumiem tylko kontrolka ta nr.1 ma się zaświecić ? : http://obrazki.elektroda.pl/2417931300_1... mam z deka uszkodzony dwuwskaźnik (stłuczona szybka/niepokazuje temperatury) i na ta chwile na prądnicy przy włożonym kluczyku od stacyjki...
własnie taki regulator chce zastosować RNA-1(6 diod) bez tych 3 małych diod 1A alternator nie bedzie działał???
Naładuj akumulator do pełna z prostownika. Potem odpal ciągnik i napięcie w instalacji pokładowej powinno utrzymywać się na poziomie 14,4 - 14,7V. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone. Może być regulator, lub diody wzbudzenia (w moim z FSO wygladają na 1A - maksymalnye natężenie prądu 1A).
Są w elektronicznych takie diody laserowe po złotówce chyba. Z dwóch zrobisz bariere , a trzecią skierujesz w strone swojego domu. Wtedy jak ktoś przejdzie to na twoim podwórku zrobi sie niebiesko. Acha, zasilić to możesz ze starego akumulatora od ursusa, powieszonego na drzewie.Powinno pochodzić kilka miesięcy bez ładowania. Jak chsesz to moge ci przesłać...
Można kupić gotowy z + na masie. Można też przebić odwrotnie diody. Kwestia regulatora napięcia. Trochę słabo dziś dostępne.
dla czego ?? nici przecież starsze typy chodziły na 6 diodach ?? i to musiało jakoś regulować....ajj
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
Przyczyną może być regulator napięcia, szczotki, pierścienie ślizgowe, diody, uzwojenie wirnika oraz stojana i stan połączeń. Na miejscu można to zdiagnozować w kilkanaście minut, jednak na odległość nikt Ci nie pomoże.
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
ja kiedyś zakładając alternator do SYRENKI po prostu przebiłem diody te z+ na - i odwrotnie powód.. dlatego że miałem radio z + na masie, a alternator i tak składałem z części pozdrawiam
Nie wolno zrobić zwarcia D+ z B+ bo padną diody wzbudzenia - akurat tu cały mostek prostowniczy do wymiany będzie. Znawca się znalazł?! Jesteś w stanie wytłumaczyć dlatego tak się nie robi "geniuszu"?
Pchi! To może Cię trochę zaskoczyć. Wujek prosił mnie żebym zajął się jego alternatorem od ciągnika URSUS C-385. Myślalem że będą diody... Był on podłączony tylko pod nakrętke po lewej górnej stronie (+) i mase (wsuwka z ozn. M). A to miejsce z (R) było wolne. Czy pod to powinien być podłączony regulator?
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Witam Jestem nowym "Warszawiakiem" :) i zamieszkałem na - ups : )- sorki w Ursusie i poszukuję sklepu gdzie będę mógł nabyć trochę stuffu elektronicznego wiecie kondensatorki, rezystorki, diody, tranzystorki itp. ale nie mogę znaleźć nic w ramach swojej dzielnicy lub w pobliskich miasteczkach (Piastów, Pruszków). Czy możecie mi pomóc w odnalezieniu...
Kolego radek55 widzę na rysunku, że jest tabliczka znamionowa na alternatorze mógłby kolego odczytać typ dla pewności. Może się okazać że wyprowadzenie oznaczone kolorem niebieskim nie jest z diod wzbudzenia tylko ze środka uzwojeń i wtedy trzeba zmienić schemat. Pozdrawiam
Czy może być tak że siè spaliła żarówka i nie ma wzbudzenia? Musze przegazować do 2000 tys. Obrotów dopiero ładuje. Auto to passat b5 1.9tdi. Nie może, tam nie ma żarówek tylko diody led, a za wzbudzenie odpowiadają rezystory. Szukaj przerwy na niebieskim kablu idącym do alternatora
wielka filozofia zrobić 9 diodowy z 6 diodowego wystarczy dołożyć plastikowy półksiężyc z diodami wzbudzenia do 6 diodowego i mamy 9 diód U siebie nie maiłem skąd wymontować plastiku i dałem w koszulce termo kurczliwej Jak będziesz dokładał to kup diody 3A lub 5A bo 1A bardzo się palą[zmieniałem 2 razy aż wreszcie włożyłem mocniejsze]
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające na pływające zamocowanie które nie ułamie aluminiowej obudowy Ten alternator o którym piszesz, jest to kopią alternatora z Fiata 126p BIS. Ładuje, o czym miałem okazję się przekonać...
Racja, tak będzie. Ja akurat potrzebowałem czegoś na szybko do poczciwego Ursusa, gdzie ta czestotliwość nie miała dużego znaczenia, a jak się go uzywa to w sumie napięcie jest stałe. Ale rozwiązanie jest proste - rezystor szeregowo z diodą+ zener 12V :)
Na forum o tych alternatorach jest wszystko opisane kłania się funkcja szukaj.Pierwsza fotka mówi o prawidłowym podłączeniu zasilania lecz na dolnym prawym zacisku brakuje wzbudzenia z regulatora.Natomiast z twoich pomiarów wynika że masz uszkodzone diody gdyż z lewej strony masz napięcie stałe a tam wychodzą końcówki uzwojeń które to są oddzielone...
Rozumiem, że chciałbyś samemu coś wykombinować, ale takie "projekty" mają jedną wadę - odmawiają posłuszeństwa wtedy, kiedy są najbardziej potrzebne :twisted: Ponieważ zdarza mi się robić konserwację/modernizację sieci IT (głównie w studniach, lub na słupach) więc miałem podobny problem. Rozwiązanie: Sklep "rolniczy" -> dwa szperacze od Ursusa (22zł...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
witam podstawa ilu diodowy jest alternator :?: na 6 czy 9 --regulatory też są 6 i 9 diodowe te oba czynniki nie można zamieniać :!: poradzę dalej znając te odpowiedzi ---p.s. z zewnątrz nie widać ile diud ma alternator trzeba go rozebrać,najlepiej 9 do 6-diodowego dołożyć 3-diody wzbudzeniowe i do tego regulator na 9 diud dalej poradzę
Wojtek nie wiem jaki masz alternator ani regulator, ale jak od żuka czy poloneza to dajesz jeden przewód z diody wzbudzenia do pinu nr 15 na regulatorze i z tego pinu wyprowadzasz też przewód do kontrolki, a drugi styk kontrolki podłączasz do stacyjki pod pin nr 15 jeżeli jest to Ursus. http://obrazki.elektroda.pl/4432232600_1...
akumulatorow Pb nie mozna uszkodzic krotkimi impulsami powyzej np 15V poza tym takie impulsy przy ladujacym sie akumultorze nigdy nie wystapia , oczywiscie to niebezpieczne ale taki akumulator mozesz spokojnie ladowac prosto z sieci 230V ograniczajac oczywiscie prad np opornikiem no i przez diode a jak napiecie dojdzie do tych 14,44V to trzeba odlaczyc...
Witam Planuje podpiąć przekaźnik do instalacji świateł drogowych w tym ciągniku. Grzeje się w nim włącznik i kiedyś jeden już się przepalił. Chciałem to zrobić jak najprościej przy włączniku świateł (nie chciałem ciągnąć osobnego zasilania itp.). Rozkręciłem popatrzeć jak to wygląda i niestety jest tam więcej przewodów niż myślałem. Załączam zdjęcie....
Co do ursusa c360 to możesz zrobić ze spawarki jeśli masz w chacie...byle by napięcie wyjściowe spawarki nie było za duże, jeśli spawasz prądem zmiennym to dajesz tylko diody prostownicze i heja a jak stałym to nawet bez diod :) ale ten sposób nie jest dobry na dłuższą metę bo możesz uszkodzić rozrusznik A co do uruchamiania Hondy to jeśli masz elektronikę...
W zasadzie ten odcinek grubego kabla między akumulatorem a masą można potraktować jako bocznik amperomierza. Gdyby na tym boczniku" był za mały spadek napięcia, aby "zwykłe" prądy (np. 20A dla oświetlenia) dawały mało czytelne wskazania, to ustrój ruchomy czułego amperomierza można zabezpieczyć wpiętą równolegle do niego diodą krzemową. Dodając "trochę"...
to nie posiada on szczotek Nie posiada bo ma magnetyczne sprzężenie z wirnikiem. może także nie posiadać diod prostowniczych. Każdy alternator 3 fazowy takowe posiada. Albo komutator prostuje prąd mechanicznie albo połprzewodniki.
Miałem problemy z rozruchem Ursus C-328.Zamontowałem akumulator 12V 90Ah i drugi 6V 165Ah.Na czas rozruchu włączam je w szereg i odpala super.Nie wiem jak rozwiązać ładowanie tego 6V akumulatora.Prostym i tanim sposobem.Przetwornica 12V na 6V takiej mocy trudno coś takiego znaleźć.Redukcja oporem drutowym chyba też odpada.Za pomocą diod krzemowych 10szt.w...
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
Witam, jak w temacie kontrolka nie gaśnie podczas pracy silnika. ładowanie b słabe...powoli idzie do góry 12,5, 12,6 itd...szału nie ma. Niedawno zakupiony ciapek i dopiero go przeglądam. Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Czytałem tutaj jeden post z podobnym problemem i jak rozumiem może być https://obrazki.elektroda.pl/7500134300_...
Zalej pompkę albo obniżając ją w stosunku do worka, albo worek wyżej pompki, niech na początku na 100% ma w sobie płyn, wtedy ją włączaj. Teraz z powietrzem pracuje na sucho, i żeby napompować sobie płynu, musi wirnikiem przepompować same powietrze cienkim wężykiem i dopiero zassać płyn. Jak robi dobry wiatr, to powinna, ale jak już zdarzyło ci się...
Także wyszło na moje. Otóż starszy, duzo bardziej doswiadczkony kolega stwierdził, że na tych Igbt zrobię o wiele lepszy i wydajniejszy prostownik, niz na diodach których ja użyłem tj BYP680. Zastosowalem 2 diody by zrobić prostownik jednopolowkowy dokładnie tak jak na zdjęciu niżej. Przy 4 uzyskał bym jakieś 10 A ale jak widać trafo dobrze zagrzane...
W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena. Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu, jak dałem ciągnik do kolegi żeby mi coś zładował to pomylił kable, które na alternator założył odwrotnie. Jak przyjechałem do domu i zobaczyłem to zaraz przełożyłem te kable i z początku było wszystko dobrze i ładował, ale po jakimś czasie zaczęła świecić kontrolka i tak coraz bardziej. Teraz nie ładuje, sprawdzałem...
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
W tym modelu najczęściej pada kineskop. Sprawdź napięcia na katodach. Jeżeli są poniżej 150 V, to potwierdza uszkodzenie kineskopu (orientacyjnie). Konkretnej, czyli wymiana dział, regeneracji nie wykonują w Ursusie, dla tego modelu. Można próbować regeneracji przyrządem np. RW-12A, ale z doświadczenia wiem, że przy tym kineskopie wystarcza to na dwa...
Witajcie, Zakupiłem 2 włączniki świateł roboczych. Jeden do włączania świateł przednich, drugi tylnych. Problem w tym, że nie otrzymałem żadnej instrukcji podłączenia a sprzedawca nie jest elektrykiem samochodowym i tylko je sprzedaje. Wygląda to dokładnie tak: https://obrazki.elektroda.pl/1031986000_... https://obrazki.elektroda.pl/1936767100_...
Ostatnio wymieniałem koledze diody wzbudzenia ale on w c-360 ma 70A elmot [bodajże od poloneza atu] wszystko pięknie ładnie tylko problem z kołem pasowym ogólnie można założyć od każdego auta akurat od żuka pasuje idealnie Wbrew opini i te magneton-y tez nie są takie wspaniałe bo kumplowi w wakacje walnęła dioda i zanim wrócił z trasy zetorem to stojan...
Kolega Grzegorz_madera ma rację, jeżeli już stosować manometr to i kontrolkę. Miałem kiedyś klienta który chciał żeby mu zamontować dodatkowy sygnalizator pracujący równolegle z kontrolką ciśnienia oleju i ładowania. Zamontowałem buzer, plus do zasilania kontrolek, a minus buzera poprzez dwie diody odpowiednio do przewodów na czujnik ciśnienia oleju...
witam - chodzi o zastosowanie mostka w prostowniku BESTER BZA 24/25 (taki wiekowy porządny Polski prostownik) a służy on do ładowania 12V 140 Ah akumulatora do ciągnika rolniczego Ursus Dodano po 1 czyli co? mam zastosować mostek 50 A ? Już zapomniałeś o zasadach pisowni? Regulamin p.15. Dodano po 38 pkt 11.2 przepraszam
diody alternatora ursus ursus dawka paliwa ursus ursus zaślepka
oprogramowania sharp makita dewalt zmywarką whirlpool pierwszym
telefon zablokowany kontem google reset telefon zablokowany kontem google reset
Wentylator w Peugeot 5008 nie wyłącza się - przyczyny i rozwiązania Nissan Juke: Radio przełącza się na mapę