Alternator 9D teraz posprawdzać diody i wirnik.
Pewnie napięcie będzie miał ponad 15v. Miałem podobny przypadek i była padnięta jedna dioda. :D
Naprawione, wszystko przez diody w alternatorze...
Wygląda na 9 diod . Z poloneza kup regulator 9 diod i zamontuj . Dobrze go przykręć do masy .
Z doświadczenia podpowiem, że diody w mostku szybciej padają jak coś nie łączy w obwodzie akumulatorów. Klemy na akumulatorach ok? Masa dobże dokręcona? Masa jest przykręcona na widocznej na zdjeciu śrubie, co do klem akumulatora, sprawdzę je, ale i tak musze odeslac alternator na gwarancje A co to za dziwny alternator z minusem na wyjściu - jak żyje...
Bardzo ciekawe rozwiązanie: miedziany kabel, zaprasowana aluminiowa złączka, zamiast gwintu na alternatorze przykręcane śrubą M6 do aluminiowego radiatora z diodami.
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Może nie do końca zrozumieliśmy się. Chodzi mi oczywiście o alternator z elektronicznym regulatorem, ale nie z takim który jest połączony ze szczotkotrzymaczem (mam taki w Fiacie CC) i w razie gdy skończą się szczotki, to trzeba wymieniać również regulator. Co do wbudowanego regulatora to też nie jestem za bardzo przekonany. Chodzi mi o alternator z...
Do sprawdzenia diody w alternatorze oraz regulator. Alternatora (uzwojeń) raczej nie spaliłeś stawiam na diody...
Idź człowieku na byle szrot i poproś o alternator z wbudowanym regulatorem od poloneza za30zł takie cudo kupisz, a szczotki czy regulator diody czy coś innego dostaniesz byle gdzie,a zaoszczędzone pieniadze przeznacz na 3 kraty piwa
sprawdz napięcie jakie wychodzi z alternatora przy pelnych obrotach powinno wynosić ok od 14V do 15V, jeśli alternator jest sprawny, to sprawdz potem regulator napięcia bo może być spalony lub styki mogly się w nim przypiec. natomiast jeśli z alternatora nie wychodzi napięcie to poszły diody w alternatorze
(at)rubensdb Nie zapomnij o diodzie ! Inaczej regulator będzie ,,głupiał". Dioda dowolna. Oryginalnie jest ona wbudowana w tablice wskazników.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
Witam sprawdż diody prostownicze.
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Można podmienić regulator, ale podobne objawy ma też uszkodzenie jednej diody głownej.
Napięcie na tym izolowanym zacisku alternatora do którego podłączyłeś zacisk 15 regulatora i kontrolę musi być takie same jak na akumulatorze ,gdy będzie mniej ,to może się okazać że masz alternator 6-cio diodowy lub uszkodzone diody wzbudzenia.Czy kontrolka gaśnie.
Można zastosować regulator napięcia, w którym prąd wzbudzenia załącza się automatycznie po wykryciu obrotów silnika na fazie alternatora. Wymaga to adaptacji regulatora ze samochodu, zintegrowanego ze szczotkotrzymaczem. Nie wiem czy są dostępne gotowe regulatory „zewnętrzne” przystosowane do tego typu alternatorów, działające w oparciu...
Taka właśnie jest, mój błąd z tą diodą
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
Spróbuj coś takiego.
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Alternator do regeneracji uszkodzona dioda.
aha, to trochę za późno napisałeś, bo już zrobiłem, to wszystko co mi kazałeś, oprócz sprawdzenia diod, i złożyłem alternator :)
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
Alternator do wyciągnięcia. Sprawdź diody.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
Na podstawie ilości przewodów idących do alternatora nie można określić iludiodowy jest alternator. Przekażnik o ile był to fabrycznie był montowany po lewej stronie kierownicy. Z regulatorami mechanicznymi tego typu się nie spotkałem ,są RC2/12B do alt na 6 diod i RC2/12D na 9 diod .
Z podłączeniem wszystko jest dobrze, zmierz napięcia na poszczególnych fazach alternatora, można w tym modelu zrobić to bez jego rozbierania a wyjścia masz w miejscu trzech śrub w plastikowych izolujących tulejkach kwadratowych co jest dobrze widoczne na twoich zdjęciach. Te śruby łączą stojan z diodami prostowniczymi oraz diodami wzbudzenia co z resztą...
Zapewne alternator od poloneza/fiata i kontrolka będzie migać i z tym się nie poradzi, już niejeden z tym walczył nawet sam osobiście i zmieniałem wszystko łącznie z diodami wzbudzenia i niektóre alternatory tak mają
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Dalej mnie sprawa ciekawi? Bo przecież nie będzie kręcił silnikiem, bo rozrusznik będzie się kręcił w drugą stronę. Dodano po 5 Poza tym kolego w Starach były alternatory z plusem na masę. Miały inaczej zbudowany mostek prostowniczy. Diody dodatnie były tam, gdzie w "nomalnym" alternatorze sa diody ujemne. I odwrotnie. Dlatego nie miałeś pewnie reklamacji.
Mostek prostowniczy do Magnetona to koszt około 140 zł w CARGO.A w tych altkach większość uszkodzeń to właśnie diody.
Tak samo świecą na niskich jak i na wysokich obrotach tylko mrugają i napięcie daje 15,3V chyba dioda padła
Przekaźnik jest zbędny. Skoro podłączyłeś D+ do kontrolki, to drugą stronę kontrolki podłącz do zacisku ,, 15 " stacyjki. Po włączeniu stacyjki, na zacisku ,, 15 " pojawia się + 12V i przez żarówkę kontrolki płynie do zacisku D+ alternatora powodując jego wzbudzenie. Po wzbudzeniu się alternatora, na zacisku D+ poprzez diody wzbudzenia również pojawia...
Dam nawet większą jak 2A diodę prostowniczą dla pewności skoro tak mówisz mógłbyś napisać po co jest ta dioda ?
Witam. W ursusie c330 zamontowano alternator Delco prawdopodobnie z jakiegoś samochodu. Żarzyła się lampka ładowania w całym zakresie prędkości obrotowych, ładowanie prawidłowe. Wymieniłem kostkę w której zalane były diody wzbudzenia. Zamiast kostki wlutowałem zwykłe diody prostownicze anody do 3 faz a katody razem i do regulatora. Po zmontowaniu wszystkiego...
Jak podasz prąd pod 67 alternatora to będzie ładował ponad 16V. Tak sprawdzisz najszybciej bez wyciągania aternatora. Dodano po 4 Jak chcesz sprawdzić ile ma diód to musisz wyjąć szczotkotrzymacz i zobaczyć gdzie idzie kabelek od tego złącza w plastyku. Jak do stojana to masz 6 diód. Dla kogoś bez wprawy to może być trudne i zostaje rozebranie alternatora....
Trzeba zmienić elektryka ,bez przekręcenia kluczyka nie powinna zaświecić.Regulator to podstawa aby szczotki miały odpowiednią komutację z wirnikiem druga kwestia to sprawne diody zacisku D+. Mówienie że alternator sprawny jest błędne.
Nie wiem jak chcesz podłączyć alternator z regulatorem napięcia od prądnicy ? Alternator zapewne 6 diod więc regulator napięcia od żuka czy innego na 6 diod i podłączyć wg schematów dostępnych w sieci
No raczej Chińczyki to nie są z firmy Tttechnology, a diody, jak zauważyłem, są Osram, więc myślę, że to jedna z lepszych firm. I wcześniej był alternator, tylko że nieoryginalny. Sprawdzę jeszcze raz ten alternator i regulator.
własnie taki regulator chce zastosować RNA-1(6 diod) bez tych 3 małych diod 1A alternator nie bedzie działał???
skoro to jest alternator z poloneza to o ile sie nie myle to powinien on byc z regulatorem mocowanym na tylnej obudowie. i jest on na 3 diodach a nie na 9 Mylisz się napewno .Nie znam alternatorów z trzema diodami ,a szczególnie do Poloneza . Póżniejsze miały dopiero regulator na obudowie.
Największa śruba (o ile pamiętam M8). Jakie M8? Poza tym pasowało by wiedzieć jakie Valeo, czy samowzbudny, 9-cio diodowy (peugeot citroen) czy obcowzbudny, 6 diod (renault, volvo)
ja kiedyś zakładając alternator do SYRENKI po prostu przebiłem diody te z+ na - i odwrotnie powód.. dlatego że miałem radio z + na masie, a alternator i tak składałem z części pozdrawiam
Po tescie diod wychodzi na to ze jest 9 diodowy. Jaki regulator do tego?a
Pewnie diody pomocnicze uwalniane. Zmierz jeszcze napięcia na na D+ i B+.
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
"Małe" diody pracują na wzbudzenie w czasie pracy alternatora. No właśnie ale przecież jestem "geniuszem" i podobno po zwarciu D+ i B+ nic się nie stanie. :)
Naładuj akumulator do pełna z prostownika. Potem odpal ciągnik i napięcie w instalacji pokładowej powinno utrzymywać się na poziomie 14,4 - 14,7V. Jeśli tak nie jest to coś jest uszkodzone. Może być regulator, lub diody wzbudzenia (w moim z FSO wygladają na 1A - maksymalnye natężenie prądu 1A).
Jesteś w błędzie w polonezach caro nie było 6 diodowych Alternator z poloneza a 125p/żuka różnił sie mocowaniem W polonezie miał 3 uszy a w 125p tylko 2 Tutaj na zdjęciu widać że to z poloneza więc jest 9 diodowy Ewentualnie 3 diody wzbudzenia umarły co często się zdarza
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
akurat akumulatory sa wyjęte to moge przekrecić jeszcze jedno pytanie bo nie wiem które maja 9 diod a które 6, czytałem, że 9 byłyby lepsze
Przyczyną może być regulator napięcia, szczotki, pierścienie ślizgowe, diody, uzwojenie wirnika oraz stojana i stan połączeń. Na miejscu można to zdiagnozować w kilkanaście minut, jednak na odległość nikt Ci nie pomoże.
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne).
Po rozlutowaniu diod, każdą z osobna sprawdzić w obu kierunkach miernikiem lub żarówką z prostownikiem. Ale opisy remontu alternatora są w necie...
Warszawa, Syrena, do końca produkcji z "+" na karoserii. Żuki od momentu wstawiania alternatora od Fiata już z "-". Było jeszcze Aro z alternatorem na początku z "+" na masie. Zresztą prądnicy nie przeszkadzało gdzie jaki biegun. Mogła pracować tak i tak. Tak zresztą podłączyłem nowsze radio do Syrenki. Zmieniłem klemy, pradnicy nie przemagnesowałem...
Pchi! To może Cię trochę zaskoczyć. Wujek prosił mnie żebym zajął się jego alternatorem od ciągnika URSUS C-385. Myślalem że będą diody... Był on podłączony tylko pod nakrętke po lewej górnej stronie (+) i mase (wsuwka z ozn. M). A to miejsce z (R) było wolne. Czy pod to powinien być podłączony regulator?
Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy...
Najpierw sprawdź elektrycznie czy ten alternator jest z plusem na masę. Sprawdź opór wirnika na pierścieniach ślizgowych. Napisami na odlewach nie ma się co sugerować. Bez rozbierania alternatora można go przerobić na 9 diodowy. Potrzebny tylko mostek lub 3 diody. Z tyłu mamy łby śrub M4 są w plastikowych kwadratowych izolatorach i do nich trzega dolutować...
Ciągnik zgaszony, kluczyk włożony i kontrolka ma się zapalić, gdy będziesz dotykał przewodem do nakrętki.. ok, rozumiem tylko kontrolka ta nr.1 ma się zaświecić ? : http://obrazki.elektroda.pl/2417931300_1... mam z deka uszkodzony dwuwskaźnik (stłuczona szybka/niepokazuje temperatury) i na ta chwile na prądnicy przy włożonym kluczyku od stacyjki...
Witam, przyczyn może być wiele, zmierz napięcie na zacisku 30 alternatora, jeśli będzie za niskie to problem tkwi w alternatorze lub regulatorze napięcia, sprawdź diody i szczotki w alternatorze, zwróć uwagę na przewody czy któryś nie jest przegrzany dotyczy to także uzwojeń stojana. Później pomyślimy co dalej. Pozdro. A jeszcze jedno to regulator mechaniczny...
Można to tak powiedzieć. 1 koniec żarówki dostaje napięcie ze stacyjki. Drugi podłączony na zasilanie regulatora, czyli poprzez żarówkę zasilany jest regulator i cewka wzbudzenia. Jak się alternator wzbudzi to poprzez diody wzbudzenia podaje na regulator i kontrolkę + o tej samej wartości co kontrolka z drugiej strony dostaje ze stacyjki.
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Używam silnika synchronicznego jako rozrusznika do diesla. Tutaj moment oporowy chwilowy jest bardzo duży i pochodzi od kompresji powietrza w cylindrze. Po rozruchu pracuje jako prądnica. Podczas rozruchu z falownika pobierany jest prąd ok.110A, a moc prądnicy to 25KVA. Tyle potrzeba, żeby zakręcić tym dieslem. A możesz napisać czym to zasilasz? To...
to nie posiada on szczotek Nie posiada bo ma magnetyczne sprzężenie z wirnikiem. może także nie posiadać diod prostowniczych. Każdy alternator 3 fazowy takowe posiada. Albo komutator prostuje prąd mechanicznie albo połprzewodniki.
dzięki za szybka odpowiedź ;) Dla pewności : 1. styk 67 (M) alternatora łącze ze stykiem 67 (M) regulatora 2. styk R czyli diody wzbudzenia alternatora ze stykiem 15 (R) regulatora 3. styk 15 (R) regulatora podłączam przez żarówkę do styku 15 stacyjki 4. styk 15 regulatora łącze ze stykiem 15 stacyjki Dlaczego pytam bo dziś podłączyłem alternator, regulator,...
W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena. Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane...
Na forum o tych alternatorach jest wszystko opisane kłania się funkcja szukaj.Pierwsza fotka mówi o prawidłowym podłączeniu zasilania lecz na dolnym prawym zacisku brakuje wzbudzenia z regulatora.Natomiast z twoich pomiarów wynika że masz uszkodzone diody gdyż z lewej strony masz napięcie stałe a tam wychodzą końcówki uzwojeń które to są oddzielone...
Witam, jak w temacie kontrolka nie gaśnie podczas pracy silnika. ładowanie b słabe...powoli idzie do góry 12,5, 12,6 itd...szału nie ma. Niedawno zakupiony ciapek i dopiero go przeglądam. Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Czytałem tutaj jeden post z podobnym problemem i jak rozumiem może być https://obrazki.elektroda.pl/7500134300_...
Ostatnio wymieniałem koledze diody wzbudzenia ale on w c-360 ma 70A elmot [bodajże od poloneza atu] wszystko pięknie ładnie tylko problem z kołem pasowym ogólnie można założyć od każdego auta akurat od żuka pasuje idealnie Wbrew opini i te magneton-y tez nie są takie wspaniałe bo kumplowi w wakacje walnęła dioda i zanim wrócił z trasy zetorem to stojan...
Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające na pływające zamocowanie które nie ułamie aluminiowej obudowy Ten alternator o którym piszesz, jest to kopią alternatora z Fiata 126p BIS. Ładuje, o czym miałem okazję się przekonać...
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
W zasadzie ten odcinek grubego kabla między akumulatorem a masą można potraktować jako bocznik amperomierza. Gdyby na tym boczniku" był za mały spadek napięcia, aby "zwykłe" prądy (np. 20A dla oświetlenia) dawały mało czytelne wskazania, to ustrój ruchomy czułego amperomierza można zabezpieczyć wpiętą równolegle do niego diodą krzemową. Dodając "trochę"...
Witam Drugie miejsce , to widzisz tam maleńką śrubkę chyba m 5 lub mniejsza na śrubokręt krzyżakowy , odkręć ją przeczyść to masa do szczotkotrzymacza . te trzy konektory skręcone śrubką krzyżakową M4 to są zaciski (+),czyli ; -kontrolka ładowania -(+) regulatora napiecia ,jego zasilanie -zasilanie wzbudzenia (przewód ,mały mostek z przewodu do zacisku...
Witam Nie jestem w stanie ustalić pod ilu diodowy alternator są te elektroniczne regulatory napięcia od SUMRY Są to regulatory rzemieślnicze od Polskiego producenta z Opalenicy. Ale nigdzie nie podaje on żadnych danych technicznych. Pytałem sprzedawców - nikt nie wie. Pisałem do producenta na jakiegoś starego maila - bez odzewu Były dwie wersje 14V...
Witam. Czy tak ma być podłączony alternator? Czerwony to plus od rozrusznika, brązowy od kontrolki ładowania. Na wolnych ładowanie 12,4V na pełnych obrotach 13,6V i dość gorący jest alternator. Wzbudzenie ma być tu z lewej jak jest czy z prawej? "między diodami?" https://obrazki.elektroda.pl/2181419700_... https://obrazki.elektroda.pl/5837691000_...
Witaj! Alosza pisze,ze do wzbudzenia potrzebna jest kontrolka./bzdura proszę sprawdzić/ Alternator posiada trzy uzwojenia wytwarzające prąd zmienny prostowany diodami. Wirnik na wyjściu ma pierścienie połączony z uzwojeniem.Jeden koniec połączony z masa a drugi /67/idzie do regulatora tez na Nr /67/ i tu w zależności od ustawienia /naciągu sprężynki/...
Kontrolka w obwodzie wzbudzenia alternatora nie może być zamieniona na diodę LED a to z tego powodu że nastąpi brak ładowania akumulatorów.Prąd płynący przez żarówkę jaka jest fabrycznie przypisana powoduje wzbudzenie alternatora a za tem ładowanie akumulatorów.Jeżeli włożysz kluczyk do stacyjki zapali się kontrolka ładowania i przez tą kontrolkę następuje...
Wewnątrz alternatora ten przewód z męską końcówką jest podłączony do diod wzbudzenia,czarna podkówka z mały czarnymi diodami.Wspolny koniec to blaszka z takim"u" do wlutowania tego przewodu do oprawki.Ale sądzę że wpadł do środka bo połamana oprawka nie trzyma końcówki.
Kolega Grzegorz_madera ma rację, jeżeli już stosować manometr to i kontrolkę. Miałem kiedyś klienta który chciał żeby mu zamontować dodatkowy sygnalizator pracujący równolegle z kontrolką ciśnienia oleju i ładowania. Zamontowałem buzer, plus do zasilania kontrolek, a minus buzera poprzez dwie diody odpowiednio do przewodów na czujnik ciśnienia oleju...
Dlatego uważam, że porady o zamontowaniu alternatora ze względu na duży pobór prądu przez światła są nietrafione. Jedyne powody są takie, że części zamienne do prądnic są drogie i trudno dostępne, bo same prądnice są niemodne, choć w ciągniku znakomicie spełniają swoją rolę i potrafią przez ponad 10 lat utrzymać akumulatory w dobrym stanie. Z powyższych...
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu, jak dałem ciągnik do kolegi żeby mi coś zładował to pomylił kable, które na alternator założył odwrotnie. Jak przyjechałem do domu i zobaczyłem to zaraz przełożyłem te kable i z początku było wszystko dobrze i ładował, ale po jakimś czasie zaczęła świecić kontrolka i tak coraz bardziej. Teraz nie ładuje, sprawdzałem...
regulator jest drugi ale taki sam....alternator sie spalił bo odłączył sie kabel na styku (30) i nie było odbioru i te malutkie diody od kontrolki poszły wiec co ?? mam rozumieć jeśli ich nie ma to regulator nie działa ??
Wojtek nie wiem jaki masz alternator ani regulator, ale jak od żuka czy poloneza to dajesz jeden przewód z diody wzbudzenia do pinu nr 15 na regulatorze i z tego pinu wyprowadzasz też przewód do kontrolki, a drugi styk kontrolki podłączasz do stacyjki pod pin nr 15 jeżeli jest to Ursus. http://obrazki.elektroda.pl/4432232600_1...
Nie, nie musisz odpinać klem od samochodu, jeśli samochód pracuje na wolnych obrotach a ciągnik odpala sprawnie to też nic się nie stanie, bo wydajność alternatora przy tych obrotach jest na tyle mała, że diodom powinny wytrzymać, co innego jakby trzeba było załączać rozrusznik na kilkanaście sekund. Mając taką ładowarkę, wpiętą na stałe do sieci kiedy...
witam sprawa wyglada tak, ze chce podłączyć taki zestaw w ciągniku ursus. Nie pytajcie dlaczego własnie taki, bo odpowiedz jest bardzo prosta - tylko to mam pod ręką. Zacisk B+ podpinam do plusa na akumulatorze, i nie wiem jak podłączyc reszte, tz wyprowadzone sa końcówki jedna od diod, i dwie na szczotkotrzymaczu, teraz pytanie jak podlaczyc to z regulatorem...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Witam Posiadam Taki alternator http://obrazki.elektroda.pl/7911610800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5549865500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8306738000_1... Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora...
(at)nikusert , z tego co wiem to właśnie kontrolka gaśnie przy włączeniu świateł. Problem taki sam jak w temacie na forum, które podlinkowałem. Czytałem już różne opinie, łącznie z hipotezą histerezy regulatora napięcia. Jak dla mnie pewnie tak jak pisałeś - regulator napięcia lub któraś z diod wzbudzenia nawaliła, chociaż dziwne jest to, że miganie...
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
Witam, problem jak w temacie, altek nie ma zadnej naklejki z oznaczeniem, byl naprawiany - moze spoina przykryla jakis symbol. Dwa wyprowadzenia oznaczone jako 15 i 67, tzecie nieopisane. Jeden biegun wirnika na stale przytwierdzony do masy. Prostownik 6-diodowy, do dwoch par (czyli zestawu 2 diod) prowadza dwa przewody ze stojana, trzeci przewod jest...
Polaryzację alternatora możesz sprawdzić miernikiem bo ma na wyjściu diody.Możesz podłaczyć pod prowizoryczny napęd jak jest z regulatorem i też sprawdzisz .Jeśli brakuję regulatora to podać napięcie wzbudzenia i miernikiem określisz czy ma na wyjsciu napięcie dodatnie czy ujemne. A swoją drogą to przy tego typu ciagnikach przerywacze od kierunkowskazów...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
Witam serdecznie! Jestem bardzo odporny na wiedzę z elektryki, więc proszę Was o pomoc :) Mam kosiarkę Husqvarna lt 960-12. Jednak stary silnik padł i teraz jest zamontowany B&S 15,5KM o oznaczeniach: Model- 28N707 Typ-1171-E1 98032420 Niestety nie wiem jak podłączyć ładowanie. Z silnika wychodzą dwa kable. Niebieski, oraz Czerwony na którym jest zamontowana...
ursus alternatora wzbudzenie alternatora ursus podłączenie alternatora ursus
impedancja przesunięcie fazowe wsady flash blaupunkt przetwornik cyfrowo analogowy
paromat simplex paromat simplex
Budowa odbiornika UKF z układem UL1496 Nichicon KZ vs FG: Wybór kondensatorów audio