ewidentnie dmucha kolektorem ssącym w gaźnik . Sprawdziłem klin jest ok , odmę odłączyłem . Jaka może być tego przyczyna? Już się zastanawiam czy przypadkiem rozrusznik nie kręci w drugą stronę .
no a panowie co z tym dmuchaniem w kolektor ssący
Rozrząd zobacz, takie dmuchanie w kolektor ssący skądś się bierze.
NA pewno dmucha ? Czy raczej strzela w kolektor ssący{takie kichanie}.
Raczej słaba kompresja już. Jako pomoc przy rozruchu to opalarką dmuchać prosto w kolektor ssący po zdjęciu filtra. Odpalisz i przy -20.
Najpierw trzeba sprawdzić stan techniczny ciągnika czyli akumulator rozrusznik, alternator, połączenia masy i plusowe do rozrusznika, (z elektryki) oraz luzy zaworowe, wtryskiwacze czy nie leją i jakie ciśnienie dają, pompę. Jeśli będzie wszystko ok to później można kombinować z dorzucaniem bajerów. Grzałka w cieczy chłodzącej niby tak, ja bardziej...
kolektor ssący teraz ma zdjęty egr też a pompa paliwa w zbiorniku daje aż wężyki przy filtrze prostuje.Teraz moje pytanie jeżeli mam rozebrany dolot to czy on mi odpali bez egr kolektora i intercooler rozpięty.Po wymianie kolektora na nowy poskładałem wsio odpalił na 15 sekund i zgasł.Auto do mnie przyjechało ponieważ pod kolektorem ssącym dmuchało...
Po pierwsze w silniku MPI nie powinno się stosować instalacji mieszalnikowej, po drugie te silniki zawsze dmuchały olejem z odmy, kwestia tylko ile tego oleju tam jest - czy wkład filtra powietrza jest nasiąknięty olejem, czy tylko jest go trochę w obudowie filtra. W starszych silnika FIRE w odmie była taka "sprężynka" (coś jak myjak do stalowych garnków),...
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
Ustaw tłok między sprężaniem a pracą dmuchaj w otwór świecy i patrz czy leci kolektorem ssącym lub wydechem. Jak leci to zabiłeś zawory.
Pod kolektorem ssącym masz takie blaszane dekielki odkręć po jednej śrubie i zdejmij je odpal silnik i będziesz widział czy to uszczelka pod głowicą i która to.
Najprawdopodobniej któryś zawór wypalony.wałek ustaw krzywkami do góry zaciągnij ręczny, wsadż bieg wykręć świece i podaj ciśnienie powietrza tylko nie za duże. słuchaj w który kolektor dmucha jak w ssący to zawór ssący, jak wydech to wydechowy. Sądząc po tym co piszesz stawiam na wydech..Nieszczelny zawór jest powodem ubytku oleju i informuje o złym...
Sprężarka się zatarła i pokrzywiło korbowody więc mam do wymiany korbowody tłoki pierścienie, panewki i prawdopodobnie tuleje+szlif wału ale same korbowody kosztują 200zł/szt a o reszcie nie mówiąc Generalnie wygląda to na nieopłacalną zabawę. Korbowody mocno krzywe? Zawieź może na zakład i zapytaj czy dają radę wyprostować? U mnie w szlifierni prostują,...
Śmierdzi paliwem z wydechu? Widywałem przypadki gdzie uszkodzone szklanki na wolnych podpierały zawory, na wyższych obrotach coś tam łapał, i w testach też nic nie wychodziło. Warto pomierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym, jak ssącym dmucha to będzie miał 400-500 mb na wolnych.
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Mam problem z uruchomieniem silnika bez względu czy zimny czy ciepły. Mianowicie trzeba rozrusznikiem kręcić ok 15s i uruchamia się pracuje równo. Ten problem występuje na zimnym silniku jak i na ciepłym po 1s od zgaszenia i po 10min, po 1h. Natomiast na "pych" pali od 0,5m. Problem zgłosiłem do mechanika i stwierdził bardzo niskie ciśnienie sprężania....
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
Masz możliwość sprawdzenia ciśnienia na tłokach ? Odkrec kolektor ssący chodzi mi o rurę do lotu i zobaczy czy powietrzem tam nie dmucha
chyba jest przyczyna ??? - zdjęta głowica ( ta po regeneracji) jak została zalana pianką do sprawdza nieszczelności i dmuchałem w kolektor powietrzem to zaczęło się pienić na 2 cylindrze oba zawory dość intensywnie no i na 4 tylko ssący mniej ....
Zamiana gaźnika to podstawa byle jaki od scigacza podejdzie a osiągi znacząco lepsze. Potem toczenie i wyważanie koła zamachowego. Wyprofilowanie i wycięcie dziury w wentylatorze tak żeby dmuchało do gaźnika to rzeczywiscie poprawia wymiane mieszanki. Po takiej modyfikacji wieje w kolektor ssący jak odkurzacz i przy 5000 obr masz gratisy.
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
Sprawdź połączenie kolektor ssący i cylinder, mogło się poluzować lub uszkodziła się uszczelka. Połączenie gaźnik kolektor ssący jest na o ringu, sprawdzałeś w jakim jest on stanie? Może być już owalnie wytarty, tak samo rurka na połączeniu z gaźnikiem. Przy czyszczeniu gaźnika wyjmowałeś rurkę z sitkiem ? Tam lubi zrobić się zator. Dysza główna pod...
Nie wiem jak sprawdzasz dolot, ale klasyczna metoda przy tych silnikach to rozpięcie rury gumowej TIP przy przepływce, najlepiej zdjąć całą przykrywkę filtra powietrza z przepływką (wcześniej też rozpiąć moduł zapłonowny) i tam się wbić i pompować - do tej rury gumowej, ale trzeba wypiąć separator odmy i tam zaślepić i to taka typowa metoda i się patrzy...
Przegiąłem pałę z tym ustawieniem pompy. Kilka godzin postoju i odpalenie trudniejsze. No i dymu też po kilku godzinach sporo. To spalanie na 100 km to też przegięcie.. Plan na jutro: 1. Wrócić do ustawień fabrycznych pompy. Koniecznie. Wtedy na zimnym lepiej palił. 2. Odpiąć przewód intercoolera i zobaczyć jak dmucha. Przewód między IC a kolektorem...
Kurcze a miała być zrobiona ideał... Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz. Niż zakładałem głowice to z dmuchałem kompresorem w doloty i przez zawory było słychać syczenie ze coś puszczaly. Czy podczas takiej próby nie mogą nic przepuścić? Nalalem potem benzyny ekstrakcyjnej i dmuchalem w doloty i lekko przeciekało. Tylko że na wszystkich Tak samo się zachowywało...
Wypadałoby go ustawić po regeneracji, choć jest szansa, że nie ruszając regulacji będzie ustawiał bardzo podobne ciśnienie i jakoś to będzie działało, to rozejrzyj się za interfejsem do swojej centralki, jak nie masz, lub manometr. (Moja była ustawiana na manometr, bo innych sposobów praktycznie nie było - zdaje się że 10 tys kosztował klucz do programu,...
Trzeba zobaczyć jakie ciśnienie gazu widzi MAP. Czemu dmuchanie w czujnik to nie najlepszy pomysł? Tam są dwa czujniki - jeden jest do pomiaru ciśnienia gazu a drugi do pomiaru podciśnienia w kolektorze ssącym. Nie służy mu dmuchanie ciśnieniem większym niż atmosferyczne, można go w ten sposób uszkodzić. Skoro lubisz sam coś zrobić to może pomyśl o...
Skąd koledze wyszło że jest dziura w dolocie? Widać że przy 3700 obr/min EDC każe zamknąć N75 podciśnienie dla turbiny czyli ta powinna przestać pompować a ta pompuje sobie dalej. Przeładowanie jest już od jakieś 2800 i widać że EDC coraz bardziej zmniejsza wysterowanie N75 co nic nie daje. Zacina się geometria. Gdyby była dziura to by raczej słyszał...
Bardzo dziękuję za informację jeszcze mam pytanie może Pan będzie wiedział mam ustawiony rozrząd i zablokowany blokadami pompa poszła do regeneracji przy okazji czyszczę kolektor ssący i kanały zaworów i moje pytanie czy będą wszystkie zawory ssące zamknięte jak rozrząd na blokadach jest bo z moich prób dmuchając powietrzem 1i2 i 4 zamknięte a w 3 dmucha...
Oddałem go, przynajmniej już pali i jako tako jeździ, bo przyciągnięty na sznurku. Oddałem bo nie widzę sensu ryć elektroniki jak samochód styrany mechanicznie. Sama elektryka to nie wszystko. Przewody powietrzne pod kolektorem ssącym porozrywane, przez to z podłączonym MAF samochód wogóle nie chce iść. Rura do intercoolera owinięta taśmą. Więcej dmucha...
Masz zasyfiony kolektor dolotowy,jak i kanały ssące. Poza tym pasuje sprawdzić jak turbo dmucha,i czy wakumpompka tobi te 0,7 bara .A z tym EGR nie obrażaj sie,bo tak jest-MAF mierzy strumień wtórny.Jeżeli ECU stwierdzi anomalię w przepływie powietrza-widomo co się dzieje. Ale wpierw trzeba rozberac kolektor i usunąc czarny smalec.
W twoim aucie są dwa łańcuchy urwał ci się ten od wałków rozrzadu możliwe że zawory się nie pokrzywiły.Nie wiem czy jest tam rozwiązanie bezkolicyjne ale jeśli nawet nie to mopżesz sprawdzić czy coś poważnego sie nie stało.Zeby to sprawdzić musiał byś wykręcić świece i delikatnie kręcić wałkami rozrządu ustawiając je zamkniete pokolei na każdy tłok.W...
Zrób jak pisałem wcześniej. 1. Na uruchomionym silniku psikaj plakiem po kolektorze ssącym i rurze do przepustnicy. Jeśli zmieni się charakterystyka pracy silnika, masz nieszczelność w układzie dolotowym. To zajmie Tobie 1 min. Oczywiście wszystko ma być skręcone. 2. Odepnij rurkę odmy, taką która łączy pokrywę zaworów z rurą dolotową od filtra powietrza...
Zawór jest zamknięty, ale przez zatkany katalizator ciśnienie spalin podnosi grzybek zaworu. Ciężko by było, raczej nie realne przy sprawnym zaworze, chyba że tam sterowanie prądem zamyka a odwracając polaryzacje otwiera ale z tym się nie spotkałem. Jak byś miał kat zapchany nie dmuchało by z wydechu, nawet przy zatkanych dpfach, nie spotkałem się...
Wiem że nie jest. Tylko żeby ją wymienić musiałem zdjąć cały kolektor ssący, rozłączyć parę wtyczek... Zszedłem przed blok pomimo deszczu, angielska pogoda, i na męskich pinach w miejscu gdzie wpinam kostkę zauważyłem delikatny biały nalot. Jak się go pozbyć? Dmuchanie nie pomaga. Na jednym, konkretnie piatym od prawej w górnym rzędzie był jakby silikon....
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Powinien ktoś zerknąć do komory silnika w Twoim aucie kto wie gdzie i czego szukać by dokładnie wszystko sprawdzić. Ja tego przez internet nie jestem w stanie zrobić. Uszczelka przy EGR jest pomiędzy nim a kolektorem ssącym oraz pomiędzy nim a rurą doprowadzającą doń spaliny z chłodnicy spalin. Czyścili EGR to sprawdź czy dobrze dokręcili i czy czasem...
Jak znasz angielski to poczytaj tu: https://en.wikipedia.org/wiki/Crankcase_... i tu: https://dannysengineportal.com/pcv-posit... Jeszcze taki szybki research, co prawda na przykładzie silnika FS (2.0) a nie na FP (1.8) ale to w miarę podobne silniki: https://www.youtube.com/watch?v=meCxFZ8S...
Jak w temacie,hamownia wykazała 75 KM.Brak błędów,turbo ciągnie od ok 2100 rpm. Na hamowni przepływka ok,pompa wydajna,z wykresu turbo jakby popuściło doładowanie przy ok 3500 rpm.Pali normalnie ok 6l zapala od strzału(zima nie zima) nie dymi na żaden kolor,,na turbinie brak luzów,nie gwiżdże,wszystkie filtry czyste,rura IC twardnieje po dod.gazu,,kolektor...
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
przeplywomierz wykluczam z tego wzgledu ze w tych modelach fordow z pompa DPCN przeplywomierz sluzy tylko do prawidlowego dzialania układu EGR (Recylkulacji spali) podejrzewam ze problem bedzie albo w wezyku ktory prowadzi do korektora dawki turbo albo samym korektorze(moze byc zaciety)-wezyk prowadzi z kolektora ssacego do korektora dawki turbo na...
Witam, mam problem z mocą w moim Sharanie 1.9tdi, 110km, AFN 1998r. Właściwie stało się to nagle: jadąc przydepnąłem dośc mocno (hmm nawet chyba bardzo mocno) wszystko było ok, kop jak zawsze. Na drugi dzien do roboty - bez zmian - wszystko w porządku - choć nie miałem potrzeby wyprzedzać czy deptać mocniej, więc może małe zmiany już były, jednak niezauważalne....
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Można nie dolewać płynu i czekać jak go wypali całego.Wtedy napewno biały dym zniknie.;-).Wtedy powiedzą że silnik szlag trafił i uszczelkę też bo został przegrzany.A tak całkiem poważnie to może problemem od początku nie była uszczelka pod głowica?Hmm...Teoretycznie płyn chłodzący może się do komory dostać jeszcze przez np.pęknięty kolektor ssący,pęknięty...
Witam, Mam problem z czujnikiem ciśnienia jak w temacie. Jest nieszczelny i opary paliwa trafiają do układu wentylacyjnego a ich zapach unosi się w kabinie pojazdu. Nie pomaga włączenie obiegu zamkniętego (podczas postoju po włączeniu dmuchawy czuć zapach benzyny, podczas jazdy nie - pęd powietrza je wydmuchuje). Po wyłączeniu dmuchawy praktycznie nie...
Witam. Mój problem to stuki w silniku przy obrotach około 3 tyś. Dodatkowo słychać jak dmucha z obudowy filtra powietrza powietrze. Miałem podejrzenie, że to pompowtrysk. wymieniłem na nowy i dalej to samo. Co to może być?
Witam! Koledzy kupiłem niedawno turbodiesla ( 1.9 aaz ). I tu właściwie zaczyna się problem A tak poważnie,bierze mi olej, dużo oleju. W zasadzie gdzieś około 1l na 400 km. Najpierw zacząłem szukać przecieków, co mogłem to wyeliminowałem, w zasadzie ciekło tylko z uszczelki pod klawiaturą. Zauważyłem też wyciek pod spodem, pod kolektorem ssącym. Odłączyłem...
cześć, rozumiem że podejrzewasz uszkodzenie któregoś z wtrysków? Kolektor ssący sprawdzony + założone nowe uszczeleczki na silikon przy głowicy. A o co chodzi z zaślepieniem otworu po odpowietrzeniu skrzyni korbowej? Przedmuchy są ale powiem szczerze że nawet jak przyprowadziłem to clio jako nówkę z salonu i z ciekawości sprawdziłem to też dmuchało...
Zaworek można sprawdzić dmuchając w niego ustami, w stronę silnika (kolektora ssącego) ma przepuszczać, w przeciwną blokować przepływ powietrza
Jak wyciągniesz miarkę od oleju, podczas pracy silnika to dmucha z niej. Czy po stronie kolektora ssącego odgłos pracy jest normalny dla silnika diesla.
Witam.Przy rozruchu silnika strzelił sobie silnik w miarę słabo i przy ponownym rozruchu brak wolnych obrotów czyli przepustnica w pozycji biegu jałowego gaśnie natychmiast. Na benzynie aby utrzymać obroty przepustnica musi być w pozycji około 1/2 przy zasilaniu gazem około w pozycji 1/3 . Co zostało sprawdzone. Przepływomierz moim zdaniem pręciki były...
Historia silnika nieznana - "nowy" nabytek wraz z kosiarką. Ogólnie silnik cierpi na wypadające cykle, nierówną pracę - nawet zimny. Po dłuższej pracy przerywał i gasł, po ostygnięciu znów dawał się odpalić i pracował. Wyczyściłem gaźnik, odmę + nowa uszczelka na odmie, ustawiona przerwa na cewce. Luzy zaworowe - na ssącym ciasno przechodzi 0,05mm,...
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
Z prostszych rzeczy, to odłącz od kolektora wszystko za przepustnicą i zaślep, evap serwo wszelkie podciśnienia. Tak już było robione + dmuchanie dymu + zalanie benzyną gdy był odkręcony Będę musiał zdemontować znowu lpg bo tylko przeszkadza i ponownie czymś "psikać" bo od tego plaka wszystko jest śliskie No i muszę zbadać kwestię rozrządu względem...
To co teraz napiszę wiedzą naprawdę dobrzy fachowcy od nowoczesnych silników, szkoda że nie chcą o tym mówić głośno "żeby nie stracić klientów." Błąd z którym mam do czynienia od pół roku jest nietypowy bo nie wskazuje na konkretną usterkę ( część ) . Wszystkie moje wydatki związane z przepływomierzem były niepotrzebne. Sonda lambda i owszem nie była...
Jeśli masz duże spalanie to może być przepływomierz. Poszukaj najpierw nieszczelności pomiędzy silnikiem krokowym a kolektorem ssącym. Jeżeli możesz to zobacz jaki jest przepływ powietrzna wg przepływomierza. Ja w M54B30 mam około 3,5g/s na ciepłym silniku . Ty powinieneś mieć w okolicy 2g/s. Można to sprawdzić modułem ELM 317 BT i programem TORQUE...
Witam, mam problem z samochodem jak w temacie. Westgate, blowoff, rozrząd, wydech, dolot, czujniki ciśnienia(paliwa, w kolektorze, doładowania) Zasilania czujników, wiązka do sondy lambda oraz sama sonda wymieniona na odpowiednik boscha i bez zmian... Kasowane adaptacje bez zmian, sonda pierwsza stoi na wolnych w granicach 780mv druga pracuje w pełnym...
znalazłem coś takiego: Ze względu na to że masa zasysanego powietrza jest zależna od doładowania sprężarki to dla prawidłowego odczytu wartości w trzeciej kolumnie, ciśnienie doładowania sprężarki (grupa 011 kolumna 3-a) musi być stabilne i tożsame z życzeniem ECU. W przeciwnym razie odczyt w 003 nie będzie się zgadzał z właściwymi wskazaniami dla bloku...
Cześć. Chciałbym zapytać, czy ktoś z Was jest w stanie mi wskazać powód nie odpalenia samochodu po dość dużej ingerencji w silnik. Silnik z racji dużego poboru oleju oraz wypadaniu zapłonu został rozłożony na części pierwsze i ogarnięty jak przystało (panewki, pierścienie, uszczelki, nowy rozrząd, popychacze z dźwigienkami i została naprawiona kompletnie...
Siemka, szukałem odpowiedzi na moje problemy i wpadłem na twój bardzo podobny ,wydaje mi się ze mogę ci pomoc. Ja mam mondeo 2.0 tdci z elektrycznym zaworem EGR(dlatego je nie mogę zaślepić). Samochód ci gaśnie lub ciężko odpala na ciepłym -twoje zaworki ssące są już tak brudne ze na ciepło nie masz sprężania.:crazyeyes: Dlaczego brudne? bo twój egr...
Dziś trochę udoskonaliłem moją instalację parową, a mianowicie za miedzianą rurką fi6.30mm zamontowałem pionowo w górę przezrocztsty wąż gumowy fi23mm 25cm długi, dalej poziomo wąż gumowy fi10mm 20cm długi i wejście miedzianą ponawiercaną rurką w plastikową krótką wstawkę fi60mm tuż przy kolektorze ssącym. Od razu zrobiłem test około 20km. Wąż fi23mm...
Witam , miał bym takie pytanie jakie grup wsiąść pod uwagę w VAGU. Aby ewentualnie sprawdzić co może być przyczyną nierównej pracy na rozgrzanym silniku. Na zimnym dynamika i obroty są ok. Problem jest gdy auto osiągnie normalną temperaturę pracy i poruszamy się w zakresie obrotów do 3k. Wtedy mogą występować delikatne szarpnięcia, utrata dynamiki ale...
W BMW E36 320i trzeba wymontować najpierw kolektor ssący, osłony podszybia, wycieraczki z mechanizmem, przednią osłonę mieszalnika i silnik dmuchawy jest wyjęty. Medal dla konstruktora. Polecam.
strzałka na zaworku wskazywała w kierunku serwa hamulcowego No właśnie NIE, zaworek ma przepuszczać podciśnienie, a nie nadciśnienie, czyli strzałką w stronę silnika (kolektora ssącego), zresztą można sprawdzić ustami, czy da się ssać, i czy blokuje dmuchanie w stronę serwa
Czy uchodzi powietrze z kolektora ssącego na stojącej sprężarce- płytki zaworowe, zawór zwrotny. Czy dmucha odpowietrzeniem z skrzyni korbowej jak sprężarka chodzi- zużyte pierścienie. Sam silnik najprościej odkręcić puszkę z przewodami i powąchać- przegrzany ma specyficzny zapach. Nie namawiam do robienia tego przy podłączonej maszynie do sieci, może...
Termostat nie ma nic do rzeczy.To co skrobałeś pod pierścieniami nie powstało z tego powodu.Naprawa głowicy o której pisałem nie kosztuje wiele i można zrobić to samemu bez specjalnego warsztatu ,poza tym można zweryfikować co zrobiłeś źle. No jasne, że termostat nie ma nic wspólnego z nagarem. Zamknięty termostat był przyczyną przegrzania silnika...
Witam. Kolego Rohman, tak jak piszesz,mam podobnie zrobioną kosiarkę do trawy z silnikiem od malucha i gazem z tym że butlę 11 kg mam położoną z boku w uchytach i jak sie skonczy poprostu wymmieniam na stacji, ogrzewam tylko spalinami parownik po zdemontowaniu ścianki bocznej aby spaliny prosto dmuchały w ścianę gdzie jest z drugiej strony membrana....
Jeszcze jedno, bo przeoczyłem.. Świece żarowe powinny tylko grzać, kiedy na desce rozdzielczej pali się kontrolka od świec przed uruchomieniem silnika. Na pewno po uruchomieniu silnika świece żarowe nie powinny grzać, bo niby po co by miały to robić, skoro w komorze spalania jest zapłon? Są świece tzw. płomieniowe, które mogą grzać nawet po uruchomieniu...
Poza rodzajem doładowania ważna jest jakość podzespołów użytych do budowy silnika. Np. Supra z silnikiem 2JZ (chyba najsłynniejszy silnik Toyoty) osiąga moce w granicach 1300 - 1500 KM a masz silnik "tylko" 3000ccm. Poczytaj na stronie VTG o ich corvette 4x4, tam masz turbo wiekości turbosprężarki z ciągnika siodłowego, problem w tym że nie ma dołu...
c18nz egr-a ma i bez niego jakoś dziwnie jeździ (ale raczej brak płynności przy przyspieszaniu i słabizna na wyższych obrotach) na wolne schodzi dopiero przy prawie całkowitym zatrzymaniu auta (ma to związek z czujnikiem prędkości który jak widać u ciebie działa tyle że powiniem trzymać ok 1200-1500rpm) ale działa to tak że kalkulator otwiera krokowy...
Termostat w znaczeniu mechanicznego zaworu otwierającego wodę będzie na dole przy pompie wody - jak wspomniał przedmówca dolny wąż po stronie silnika. Termostat w znaczeniu elektrycznego wyłącznika dmuchawy/dmuchaw na chłodnicy jest wkręcony w chłodnice. Co wisi na silniku trudno powiedzieć - może być czujnik temperatury silnika do komputera silnika,...
Po pomiarach 1-12,5, 2-13, 3-13 ,4-3 ,5-12,5 (bary) na cylindrze 4 bardzo kiepsko, silnik chodził nie tak jak powinien zły dźwięk i zła moc ale to pewnie też przez źle wyregulowany mechaniczny wtrysk. Zdjęta głowica w celu sprawdzenia czemu no i tu zaczynają się schody bo nic nie widać typowych uszkodzeń zawory sprawne głowica sprawna uszczelka nie...
Miałem podobny problem w citroenie, pzyczyną był zatarty silnik krokowy od wolnych obrotów, ale to tak mi sie działo nawet jak nie jechałem, a jeśli Pani jedzie o gaśnie to mozę to być "wpychające sie " powietrze do kolektora ssącego, trzeba by tąrurę jakośinnaczej usytuować, tak aby w niąnie dmuchało
Zaworek wychodzący z serwa idzie bezpośrednio do kolektora ssącego, mam dużo usuniętych pod maską gratów. Gdy zdjąłem przewód z kolektora idący do zaworka od serwa, nie jestem w stanie ani dmuchać, ani zassać. Czyli zaworek nie sprawny? Jest szansa, że ten zaworek w takim razie jest winny za twardy jak skala pedału hamulca? Samo serwo wydaje mi się...
Dzięki kolegom za podpowiedzi. Reduktor właśnie wykręciłem. Wnioski: 1) Dziś zdjąłem wężyk od korekty ciśnienia i zrobiłem jazdę ok. 3km. Oczywiście zrobiłem tak, że kolektor ssący nie brał lewego powietrza. Ciśnienie nie spadło poniżej 0,7 bara, więc centralka nie przełączyła sama na gaz. A wcześniej - po instalacji, gdy po prostu zapomniałem o tej...
Przepływająca przez kolektor woda ogrzewa się do mniej więcej 150 stopni i zamienia w parę wodną. Potem jest tłoczona dmuchawą do kolektorów ssących i zasysana do cylindra. Tam następuje proces spalania i w kilka setnych sekundy następuje rozbicie pary wodnej na tlen i wodór . Jak wiadomo, mieszanina wodoru i tlenu jest mieszaniną piorunującą. Jak...
Witam mam problem zAstrą j 2012 1,4 turbo 120KM.Przebieg 68 tys kilom Auto trochę stało.Po zakupie podczas jazdy ok 100kilom miałem delikatne przerwy ,w pracy motoru,zapalił sie Check Engine.Po podłączeniu do kompa -błąd P0171.Wyczyściłem przepływkę,sprawdziłem wszystkie kostki el,wymontowałem przepustnicę z kolektora ssącego(oczyściłem lekki nagar),dmuchałem...
Witam. Mam kolejny problem z autem. Po usunięciu problemów z wtryskiwaczami i zamuleniu silnika powstał problem z odpalaniem rano. Posłużę sie fotografia znaleziona na forum. http://obrazki.elektroda.net/78_12662246... Taka sama pompa jest u mnie. Czyli Lukas. Najpierw zarżnięte były wtryskiwacze. To zrobiłem. Dodatkowo musiałem odłączyć i...
Dmuchałeś gaźnik a dobrze go złożyłeś? Mam na myśli zawór w komorze pływakowej, jak go źle włożyłeś, to paliwo nie poleci ze zbiornika. Rurka podciśnienia od kolektora ssącego do kranika w zbiorniku jest cała?
witam,proszę o podpowiedz jak podłączyć dodatkową pompkę płynu w sharanie 1996,mam słaby obieg i dogrzewacz gaśnie na wolnych obrotach,jeżeli jadę to wszystko jest ok,miejsce montażu znam,mam problem z podłączeniem prądu,z góry dziękuje Podepnij koło piecyka, a napięcie zasilania pomki najlepiej po stacyhce, czyli jak właczony zapłon to pomka pracuje...
Witam W kolektor ssący są wkręcone dwa czujniki na podciśnienie które są połączone rureczkami z gaźnikiem. Czujnik z prawej strony - jak się próbuje dmuchać w jedną z rureczek dołączonych do niego - nie przepuszcza powietrza. Drugi z lewej strony - przepuszcza powietrze. I tutaj mam pytanie bo nigdzie się nie doszukałem informacji nawet w książce Trzeciaka,...
To głowica do zrzutu , na komplet zawory gniazda szlif płaszczyzny no i oczywiście szczelność,uszczelka pod głowicą i jak Ci bierze olej to od razu bym zrobił pierścienie tłokowe .Do tego musisz doliczyć olej filtr oleju i płyn chłodniczy. Pytanie czy chcesz dołożyć bo na pewno zakręci się koło 1000zł a jeśli z rozrządem to pewnie więcej . Dodano po...
Hej, sorry za brak odzewu ale nie mam sił i przede wszystkim czasu na grzebanie przy tym aucie. Ostatnio sprawdziłem ten akurator, zaślepilem wylot z n75 i żadnych zmian. Sprawdziłem jeszcze raz szczelność następującym sposobem. W miejsce przepływki puszka z wentylem, ciasno ściśnięta opaska, grzybek odmy off w jego miejsce korek z Picollo. Tym razem...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Mój poprzedni post najlepiej go stąd wymazać pokreciło mi się sorka już pisze nastepnego Dodano po 11 Wyjmij oby dwa zawory: Dodano po 1 malunek nie udany :) 1 to wyjście z elektrycznych zaworów sterujących ten najwyrzej (najbliżej elektrycznej wtyczki)
wtrysk gazem lać nie będzie. tam jest gaz w fazie lotnej. nie ciecz. ale benzynowy może lać. gaz rozłącza pompę paliwa ? bo gdy nie /a koltec nie odcina/, a któryś wtrysk pb byłby np. zapieczony i otwarty to mógłby mieszać dodatkiem benzyny przy pracy na gazie. wprawdzie na spalanie lpg to nie miałoby chyba wpływu :?: , ale pb raczej szybko by ubywało....
Nie wiem jakie wypuklenia masz ma myśli, natomiast zawsze tam trzeba wymieniać na nowe uszczelki przy ponownym montażu kolektora ssącego, jest ich tam 4 i są dosyć drogie. Stare uszczelki zazwyczaj się kruszą i nie nadają się do ponownego użycia; nie pomaga tam też silikon. Ów kolektor trzeba montować równo, zaczynać od śruby która jest na środku. Szczelność...
Witam. Posiadam golfa 3 od listopada jest to rocznik 96 ze wspomaganiem .czytałem na forum już podobne tematy na temat mojego problemu lecz nie znalazłem rozwiązania . A mianowicie : odpalam samochód obroty automatycznie wskakuja na 3 tyś przekazuje ibnormalnie trzyma 900-1000 ale to jak samochód postój kilka godzin albo noc. Ale to w sumie mały problem...
ja już zwalałem pokrywe i nic sucho co najwyżej się poci a tam olej kapie, hmmmm z uszczelniacza wałka rozrządu Dodano po 7 tylko jak by to był uszczelniacz wałka rozrządu to by leciało w okolicach rozrządu? bo leci dosłownie jakby spod kolektora ssącego i dodatkowo robią sie krople kapiące na szpilkach od wydechu nie czaję tego naprawde jutro wszystko...
dmucha kolektor kolektor ssący mercedes kolektor ssący
alpine wyłącza ne555 odstraszacz pompa wspomagać renault laguna
polonez abimex parkside robot koszący
Jak rozpoznać moc rezystora? Oznaczenia i rozmiary Różnice między tranzystorami G4PC40W i G4PC50W