Jezeli wentylator przestaje dzialac na wolniejszych biegach a dziala na najszybszym to w 99% usterek odpowiedzialne sa opory. Wymien to bo jest wiosna czesto pada a wtedy w autach paryje a jazda z wlaczonym wentylatorem na najszybszym biegu jest meczaca.
Jak słabo grzeje to może zakamieniona nagrzewnica ??
posiadam renault megane 1,6 z 1996 . Dmuchawa działa tylko na czwartym biegu [dmuchawa 4 zakresowa ]. Gdzie w tym modelu znajduje się regulator obrotów . Czy trzeba rozebrać podszybie od strony kabiny czy też od strony silnika . Pozdrawiam i czekam na rychłą i konkretną odpowiedż.
Kolego pewnie masz uszkodzoną opornicę dmuchawy, przemawia za tym fakt, iż dmuchawa pracuje tylko na 4 biegu. Przy okazji sprawdź filtr kabinowy (jeśli go masz), czy jest on czysty, bowiem od jego czystości zależy żywotność "urządzenia" sterującego dmuchawą.
Witam, czy nowy Transit 2.4 z 2002 roku rowniez ma stopniowanie dmuchawy rozwiazane na opornicy jak poprzednik? Ewentualnie gdzie ona sie znajduje? Na podłużnicy za nic nie moge jej wypatrzec :cry: Mozliwe ze trzeba bedzie zdemontowac reflektor? Samochod z klimatyzacja, dmuchawa dziala tylko na najwyższym biegu. Z góry dziekuje za wskazówki Dodano po...
witam mam passata b5 tdi 2000 rok i nie dziala mi dmuchawa na zadnym biegu oraz nie swieci podswietlanie licznikow sprawdzilem bezpieczniki sa dobre co dalej robic pomocy
Witam otóż mam taki problem nie dziala mi dmuchawa na drugim biegu na pierwszym i trzecim wszystko jest ok a drugi w ogóle nie reaguje . Prosze o jakąs pomoc
Zgadzam sie z moimi przewdmowcami ze odpowiedzialny za taki stan rzeczy jest przelacznik a nie opory ktore jak sa zepsute to dmuchawa dziala ci na najszybszym biegu. Pozdrawiam
Mam problem z dmuchawa otoz dziala tylko na 4 biegu to znaczy na full w zwiazku z tym mam pytanie gdzie znajduje sie cewka przeciazeniowa :?:czy w pokretle czy na obudowie dmuchawy?Pozdrawiam
Mam problem z dmuchawa w hyundaiu terracanie, klimatyzacja automatyczna, dziala tylko ostatni bieg, i tylko w momencie dojsca do ostatniego biegu sluchac pyk jakiegos przekaźnika. Napięcie do wentylatora dochodzi od 8 do 12 V 12 V w momencie gdy jest na ostatnim biegu.
Jak dobrze popatrzysz to masz, F64 i F65 sprawdź, masz nawet opisane je na naklejce. To bezpieczniki "mini".
Witam mam problem z dmuchawa w samochodzie usterka polega na tym ze dziala jedynie na najwyzszym biegu nawet po wyciagnieciu opornika chcialbym sie dowiedziec dlaczego tak sie stalo i jak to naprawic
W Astra II !!! nie probuj sie dostawiac od strony przedniej szyby (odkrecanie wycieraczek...) Najlepszy sposob na wyjecie resystora to: 1. Wyjmij filtr przeciwpylkowy (inne fora)_ po wyjeciu fitra (pewnie bedziesz chcial go od razu wymienic) zobaczysz u gory w komorze rezystor. 2. Moim zdaniem najlepiej wlozyc raczke do komory filtra i wypchac rezystor...
Witam. Problem jest taki, ze dmuchawa dziala na 3 i 4 biegu. Dopiero gdy podmucha chwilke, to na 1 i 2 zacznie (choc nie zawsze) pracowac. Co jest nie tak?? I takze czesto na 3 cos tam piszczy w srodku, na pozostalych biegach tego pisku nie ma.
Witam, mam fieste rok 97 i od jakiegos czasu dmuchawa mi dziala tylko na 4 biegu slyszalem ze zdarza sie to dosyc czesto we fordach ale niemam pojecia jak to naprawic bezpiecznik to nie jest napewno prosze o pomoc z gory dziekuje.
Czesc a wiec sprawa wyglada tak kumpel kupil samochod i gosciu wytargal na cgama radio, i nie dziala teraz dmuchawa na zadnym biegu (wczesniej dzialala) byl spalony jeden bezpiecznik ale zostal wymieniony ale dmuchawa dalej nie dziala. Co mogla siasc slyszalem ze jakis opornik przy dmuchawie i dzie ta dmuchawa sie znajduje?
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
Witam . od kilku dni zauwazylem ze dmuchawa nie dziala na 1 i 2 biegu. dziala tylko na 3 i 4. jeszcze zauwazylem ze klima wlacza sie tylko na biegu 1 i 2 ale dmuchawa wciaz nie dziala. a na 3 i 4 sie wylacza klima a dmuchawa dziala.. sharan 1.9 diesel 2003 rok klima manual. prosze o pomoc...
Opel vectra 2.2 sri 2006 rok. Mam problem z dmuchawa, dziala tylko na 4 i guzik na szybe. sprawdzilem bezpieczniki, wymienilem rezystor na nowy+ panel ale nadal nic. Prosze o pomoc
Witam, od jakiegoś czasu nadmuch raz dziala a raz nie - jak sobie chce.Potrafi przy uruchomieniu auta nie działać a po kilkunastu minutach sie włączyć. Jak juz dziala to na przykład na.tym.samym biegu dziala.normalnie jakis czas a potem zaczyna zwalniać jakby sie miala wyłączyć Prosze o pomoc
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
czesc poszukuje bezpiecznika w Xsarze od dmuchawy podobno znajduje sie gdzies po stronie pasazera pod nogami ale niemoge znales mozecie dokladnie wskazac mi to miejsce bo szlak mnie trafia bo chyba spalil mi sie bezpiecznik i dmuchawa dziala mi tylko na 4 biegu PZDR
Witam. Tak do 170W jest sinus..... "Moja pompa na najwyzszym biegu pobiera 69W , dmuchawa pobiera 15W a sterownik 3W (odczytane z tabliczki znamionowej). Pompa dziala caly czas ale na drugim biegu gdzie pobiera cos ok 50W , dmuchawa tylko do przedmuchu. " Czyli ok 70W...... Warto zrobić bilans mocy wielu przypadkach to wystarcza. Są dostępne inne moce.....warto...
nie to nie jest ex-taxi i nie dziala na żadnym biegu
Hej panowie, A wiec tak, w sposob chaupniczy ozywilem dmuchawe, wpierw w ogole zobaczylem czy dochodzi prad z kostki, dalem dwa grube kable, zarowke h7 no i swieci, prad dochodzi, rowniez reaguje na pokretlo (moc) dmuchawy (rozjasnia sie i przyciemnia). Teraz wykrecilem dmuchawe, patrze ze nie ma jednej srubki wiec ktos juz przy tym grzebal, no ale...
a ja mam pytanko bo mi dmuchawa nie dziala na 1 i na 3 biegu i co to moze byc? od czego mam zaczac i szukac gdzie?.dzieki z gory:]
Witam, Nie mam nadmuchu w polonezie z roku 1997 (caro+) - tzn jest tam przełacznik 4-stopniowy - dmuchawa dziala tylko na "4" biegu - na pozostalych nic. Podejrzewam, ze uszkodzil sie rezystor regulujacy pozostale biegi - przelacznik jest ok - czy ktos mi moze powiedziec gdzie znajde ten rezystor - jak sie do niego dostac itd. Z góry dziekuje za cenne...
niestety na nowy nie... ale wymienilam na 3 inne uzywane i bylo to samo, nawet wymienilem caly wentylator z opornikiem i nic, wymiana panela tez niec nie zmienila we wszystkich wymianach byla ta sama reakcja... czyli dzialanie na najwyzszym biegu a na nizszych echo...
Witam !: ) mam pewien problem koledzy...od wczoraj nie załącza sie wentylator chłodnicy oraz dmuchawa w aucie. zupełnie nie wiem co to jest. wentylator od chlodnicy sprawdziłem dziala spialem na krótko. czujniki wymieniane tydzien temu. od dmuchawy ,srodkowy przełacznik, prąd dochodzi do pokretla. bezpieczniki sprawne prad jest w skrzynce. mam pewnien...
witam problem mój jest niby standardowy - dmuchawa pracuje tylko na 9 biegu (vectra b 2000 rok, x18xe1, climatronic) czyli padły tranzystory. wyciagam ustrojstwo, przelutowuje (a wlasciwie daje do zrobienia komus kto sie na lutowaniu zna ) na tranzystory MJ11015, podpinam, nadmuch rusza i po chwili to samo - 45 zlotych poszlo. Silnik dmuchawy niby dziala...
Najprawdopodobniej przepalony rezystor dmuchawy. Na czwartym biegu silnik dmuchawy zasilany jest bezpośrednio, więc nie idzie przez przepalony rezystor.
Panowie. Wymienilem te tranzystory, ale niestety nie pomoglo... Nadal jest tylko ostatni bieg ;/ szkoda, ze zapomniales o tym: "podstawowe pytanko - czy sprawdziles tranzystory? " moze nie potrzebnie kupowales tranzystory... jesli dobre to szukamy przyczyny gdzie indziej. sterowanie jest takie jak tranzystora PNP. co tu wiecej dodac??? mozesz podpiac...
problem tkwi na 100% w spalonym rezystorze dmychawy. Przeczytaj [url=http://www.roverki.pl/modules.php?o...
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Jak w większości samochodów na pakiecie rezystorów zamontowany jest bezpiecznik termiczny i to on się upala, rzadko kiedy któryś z rezystorów. Objawem jest nie działanie dmuchawy na środkowych biegach. Jeżeli dmuchawa nie chodzi ci także na ostatnim biegu to musisz sprawdzić przejście na włącznik z bezpiecznika i sam wyłącznik. W kilkuletnich Oplach...
Jaką dmuchawę kupileś oryginał czy tani zamiennik ? Czy bezpiecznik jest taki jaki powinien być ? Czy dmuchawa chodzi na wszystkich biegach ?
Nie znam układu, w moim ostatnim był przekaźnik 4 biegu, a rezystor obsługiwał 3 wolniejsze. Rezystor ma 4 styki, dmuchawa 4 biegi? To jeden bieg musi dostawać zasilanie z przełącznika, lub jak u mnie, z przekaźnika. W każdym razie sprawdź, bo jak śmierdzi, to coś się grzeje, wypala. Skoro z nawiewów, to powąchaj rezystor, może się wypala, trochę mocy...
Przy uszkodzeniu rezystora dmuchawy czwarty bieg będzie działał zawsze, bo prąd idzie bezpośrednio do silnika dmuchawy omijając opornik. Piny 1,2,3 to miny do których jest podawany prąd (zależnie który bieg to na ten pin idzie prąd). Pin 4 jest wyjściem, z niego idzie prąd na dmuchawę. Wewnątrz połączone są trzy oporniki szeregowo plus czwarty termiczny....
2 możliwości pierwsza taka że padł rezystor przy dmuchawie a druga że przełącznik nie łapie na 1 biegu sprawdz najpierw kostkę przy dmuchawie , na forum było .
Trochę rozkręcania masz, by się do tego dostać. :( Na początek zdjąć trzeba górny schowek po stronie pasażera - po bokach są wkładki z plastiku które trzeba podważyć, a następnie pociągnąć za schowek. Po wyjęciu odkręcasz dolny schowek (4 śruby). Po zdjęciu schowka należy odpiąć trzy linki nawiewów - są dokładnie za konsolą środkową - dość niewdzięczna...
Pierwotną przyczyną uszkodzenia jest uszkodzenie silnika dmuchawy - zbyt duży pobór prądu.
Przy pracującym silniku wyłącza sprężarkę klimatyzacji - tryb "ekonomiczny". Przy wyłączonym zapłonie albo dodatkowo wyjętym kluczyku to ogrzewanie szczątkowe wnętrza REST - włącza się pompa cyrkulacyjna i dmuchawa na niski bieg. Działa to do momentu spadku temperatury płynu (chyba koło 50°C).
Ciekawe jakim cudem, wentylatory promieniowe dmuchają zaqsze na zewnątrz, anglik też dmucha na zewnątrz. Jak łopatki są mocno zakrzywione to przy odwróconych obrotach nie będzie dmuchał albo bardzo mizernie.
bierzesz żarówkę np od migacza, jeden kabel żarówki do masy, drugi w garść włączasz zapłon (kluczyk) włączasz 1 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po kolei do tych kabli aż zaświeci - podpisujesz kabel 1 włączasz 2 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po kolei do tych kabli aż zaświeci - podpisujesz kabel 2 włączasz 3 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po...
Bezpiecznik termiczny na dzień dobry do sprawdzenia.
Typowa usterka bezpiecznika termicznego znajdującego się na rezystorze. kup zabezpieczenie na 240 °C i zamontuj. Nie traktuj tego jako poradę - możesz też zmostkować zabezbieczenie na dzień dopóki nie kupisz bezpiecznika.
Jeżeli lampka z klimy nie zapala się pomimo włączenia klawisza a\c na 1 i 2 biegu to wygląda to na uszkodzenie (brak styku) w wyłączniku dmuchawy. Ma on inne styki do zał.dmuchawy a inne do zasilania wyłącznika klimy. Pozdrawiam
Nie, nie zacznie działać bo prędkość wentylatora nie ma tu nic do tego. Klimatyzacja nie widzi sygnału z panela że jest włączony wentylator. Powinna go mieć z każdego położenia przełącznika.
Witam A to?http://nanoforum.pl/volkswagen-passat...
microtemp do wymiany
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Idź po wiązce od wentylatora albo od przełącznika aż znajdziesz płytkę z rezystorami. Jest ona wkręcona w tunel którym wentylator tłoczy powietrze (jest chłodzona powietrzem z wentylatora). Jeżeli rezystory są sprawne to sprawdź bezpiecznik termiczny. Powinien mieć przejście. Jeżeli będziesz zakładał nowy uważaj aby go zbytnio nie podgrzać bo znów będzie...
Przy opornicy, siadł bezpiecznik termiczny.
Wentylator dmuchawy uszkodzony-częsta usterka w t5.
Nie,jest to wina rezystora.Dostęp od strony podszybia.Notoryczna awaria w Clio\Thalia
w podszybiu znajduje się kostka z opornikami. 2 z nich są spalone i dla tego Ci nie dmucha na tych biegach. Należy je wymienić albo kupić sobie całą taką kostkę co jest wyjątkowo nieopłacalne ze względu na cenę. Wielokrotnie była opisywana naprawa na forum a więc szukaj.
taki termik można kupić w sklepie z częściami do lodówek i pralek sa o różnej odporności cieplnej sam często bawie się w takie naprawy
Podobny problem miałem u kolegi z powodu braku takiego rezystora został zaadaptowany regulator od poloneza z płynną regulacją i koleś strasznie był zadowolony
Oporniki nie są spalone tylko bezpiecznik termiczny. Czwarty bieg dmuchawy złączany jest poza termikiem.
Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
Taki zielony element przy silniku dmuchawy. Tzn pewnie kiedyś był zielony teraz jest czarny. Zobacz też czy sam silnik nie jest zapieczony.
Dmuchawa działa na wszystkich biegach? Wróć. Może inaczej, dmuchawa musi działać na wszystkich biegach.
1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona. 2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą. 3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać. 4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
A ja podejrzewam bezpiecznik termiczny, który jest umieszczony na rezystorze. Szukaj nad nogami pasażera. https://www.youtube.com/watch?v=r37dRIFs...
Wygląda że jest sprawny.
Zewżyj wyprowadzenia termika. Też będzie chodzić. Narka.
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
Tak jak już pisałem, żeby sprawdzić, czy to kwestia elektroniki, zwierałem przewody zasilające dmuchawę (3 biegi) prosto do fazy i efekt był taki sam, więc wygląda na to, że to nie jest kwestia elektroniki i tego zasilacza beztransformatorowego.
Pewnie dmuchawa zatarta / przytarta . I przy okazji pewnie się rezystor 1 i 2 biegu tejże dmuchawy spalił. A poza tym słaby akumulator ;)
Dzieki chlopaki, bo slyszalem ze jest pod schowkiem pasazera i wlasnie sprawdzilem i nic tam nie ma:-). jutro z ranca zaczynam kopac:-)
Nie wgłębiałem się w ten układ za mocno, ale tak przy uszkodzeniu tego modułu(opornicy) wentylator chodzi na najwyższym biegu. Ale ogólnie w tych modelach często wypalają się styki.
Bezpiecznik termiczny , na zespole oporników , przy dmuchawie.
Termik dmuchawy 10A 184°C
Witam - nie jestem pewien ale popatrz przy silniku dmuchawy bo duzo modelów samochodów ma przy silniku
Masz uszkodzony drugi zestyk pokrętła lub wypalone na wtyczce przy opornicy. Zacznij od gniazda i wtyczki przy opornicy. Przy takim objawie sama opornica jako ciąg trzech rezystorów nie jest możliwa.
Dmuchawa ta posiada 10 biegów po podłączeniu agregatu tylko buczy, Myślę, że tu jest problem. Coś reguluje tymi obrotami. To urządzenie może nie współgrać z agregatem.
Jako że trochę kapuje się na elektryce (...) Z tego co jeszcze podpatrzyłem to te dwa kable o których pisałem idą od szczotek silnika, jeden od jednej i drugi od drugiej a minus gdzie jest to nie wiem. próbowałem w ten sposób że włożyłem wszystko na swoje miejsce( czyli masę powinien mieć od włącznika) a + dawałem bezpośrednio na z mostkowane wyjście...
Nie widząc tego mogę gdybać ten rezystor lub coś do niego podobne to właśnie zabezpieczenie termiczne . Po awarii nie ma żadnego biegu dmuchawy a przy awarii opornicy jest najszybszy .Dziękuje!. Wiesz za co.
Kolega wyżej ma racje, ostatnio miałem taki przypadek że działał tylko bieg 4 dmuchawy i właśnie ten rezystor był uszkodzony
Opornik dmuchawy do wymiany
Na początek sprawdź czy na dmuchawę dochodzą napięcia z wyłącznika. Jeżeli masz 3 biegi to napięcie w zależności od położenia przełącznika musi być na jednym kablu i po przełączeniu na inny bieg na następnym. Jeżeli są napięcia to sprawdż czy dochodzą na rezystory (jeżeli je wymieniałeś to mam nadzieję, że wsadziłeś rezystory drutowe). Jeżeli rezystory...
Przepalone opory będzie od razu widać gołym okiem. Ostatni czwarty bieg odpowiada bezpośredniemu połączeniu 12V z silnikiem dmuchawy. Dlatego są tylko 3 rezystorki. Pierwszy bieg odpowiada połaczeniu w szereg z zasilaniem dmuchawy wsztstkich 3 rezystorów połaczonych w szereg (największa oporność). Na drugim biegu w szereg z zasilaniem są połączone 2...
Za schowkiem
To sprawdź czy z kostki stacyjki wychodzi zasilanie na grubym żółtym po kluczyku
Zdania są podzielone. Są tacy, którzy uparcie twierdzą, że istnieje. Ja się nie spotkałem. Jeśli dmuchawa działa tylko na 3 biegu, to raczej nie będzie to bezpiecznik. Na próbę możesz go zewrzeć i wtedy próbować. Ale problem może leżeć zupełnie gdzie indziej.
musisz zdemotować plastik pod deska pod kierownica i dostac sie do tyłu skrzynki bezpiczników
Śrubki w nawiewach a padła pewnie opornica ...
Aha- ale czy to się da naprawić i jak ??
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
najczęściej pierwsze biegi dmuchawy ,czyli 1 ,2 oraz 3 puszczone sa przez oporniki aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika natomiast ostatni bieg jest podłączony bezpośrednio .W Twojm przypadku niekoniecznia awarii uległa opornicza lecz poprostu wypiołł się jakiś kabel.Niestety nie wiem gdzie w twojm autku znajduje sie to ustrojstwo.spotkałem się już...
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Rezystor to jest to urzadzenie przedstawione na zdjeciu. Najprawdopodobniej zabity jest bezpiecznik termiczny (to ten element widoczny u dolu rezystora. Podlacz rezystor do instalacji samochodu i zewrzyj kablem koncowki tego bezpiecznika. Jesli dmuchawa bedzie dzialac oznacza to ,ze bezpiecznik termiczny nadaje sie do wymiany. Jesli nadal nie dziala...
Witam Mam problem z dmuchawą w epice 2008r. po włączeniu nawiewu zanika napięcie na dmuchawę. nie działa na żadnym biegu. Nowa Dmuchawa i rezystor Poproszę o pomoc. nie mam pojęcia co go boli
da się, układ połączeń jest szeregowy, ale tą drogą pozbawisz się części stopni regulacji.
Wiem, że temat stary ale.. co jest przyczyną nie działania 4 biegu nadmuchu?
W/w bezpieczniki nawiewu w aucie przeważnie są zamontowane przy silniku dmuchawy razem ze specjalnym modułem rezystorem trzy-torowym.Włączając dmuchawę na 1,2,3 bieg ,puszczamy prąd przez w/w rezystor oraz bezpiecznik termiczny jak w temacie.Na biegu czwartym prąd płynie tylko przez bezpiecznik.Bezpiecznik w normalnych warunkach jest chłodzony nawiewem,ale...
nawiew dziala biegu dmuchawa biegu dmuchawa biegu piecu
scania listwa paliwowy kontrolka silnika renault trafic adaptacja baterii
zmywarka bosch klawesyn przestrojenie
GPS Mio N482 - Ustawienie czułości ekranu dotykowego Anadol EKO nie działa - diagnostyka i rozwiązania