Kolego pewnie masz uszkodzoną opornicę dmuchawy, przemawia za tym fakt, iż dmuchawa pracuje tylko na 4 biegu. Przy okazji sprawdź filtr kabinowy (jeśli go masz), czy jest on czysty, bowiem od jego czystości zależy żywotność "urządzenia" sterującego dmuchawą.
Jak dobrze popatrzysz to masz, F64 i F65 sprawdź, masz nawet opisane je na naklejce. To bezpieczniki "mini".
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
Najprawdopodobniej przepalony rezystor dmuchawy. Na czwartym biegu silnik dmuchawy zasilany jest bezpośrednio, więc nie idzie przez przepalony rezystor.
Trochę rozkręcania masz, by się do tego dostać. :( Na początek zdjąć trzeba górny schowek po stronie pasażera - po bokach są wkładki z plastiku które trzeba podważyć, a następnie pociągnąć za schowek. Po wyjęciu odkręcasz dolny schowek (4 śruby). Po zdjęciu schowka należy odpiąć trzy linki nawiewów - są dokładnie za konsolą środkową - dość niewdzięczna...
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Pozycja 20, przy czym zwróć uwagę, że opis dotyczy pojazdu z kierownicą po prawej stronie, więc niejako "przekonwertuj' sobie rysunek
Jak w większości samochodów na pakiecie rezystorów zamontowany jest bezpiecznik termiczny i to on się upala, rzadko kiedy któryś z rezystorów. Objawem jest nie działanie dmuchawy na środkowych biegach. Jeżeli dmuchawa nie chodzi ci także na ostatnim biegu to musisz sprawdzić przejście na włącznik z bezpiecznika i sam wyłącznik. W kilkuletnich Oplach...
Jeżeli lampka z klimy nie zapala się pomimo włączenia klawisza a\c na 1 i 2 biegu to wygląda to na uszkodzenie (brak styku) w wyłączniku dmuchawy. Ma on inne styki do zał.dmuchawy a inne do zasilania wyłącznika klimy. Pozdrawiam
Nie, nie zacznie działać bo prędkość wentylatora nie ma tu nic do tego. Klimatyzacja nie widzi sygnału z panela że jest włączony wentylator. Powinna go mieć z każdego położenia przełącznika.
taki termik można kupić w sklepie z częściami do lodówek i pralek sa o różnej odporności cieplnej sam często bawie się w takie naprawy
Pierwotną przyczyną uszkodzenia jest uszkodzenie silnika dmuchawy - zbyt duży pobór prądu.
Trudno znaleść-jak dobrze poszukasz,jeszcze można je spotkać.
problem tkwi na 100% w spalonym rezystorze dmychawy. Przeczytaj [url=http://www.roverki.pl/modules.php?o...
bierzesz żarówkę np od migacza, jeden kabel żarówki do masy, drugi w garść włączasz zapłon (kluczyk) włączasz 1 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po kolei do tych kabli aż zaświeci - podpisujesz kabel 1 włączasz 2 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po kolei do tych kabli aż zaświeci - podpisujesz kabel 2 włączasz 3 bieg dmuchawy, przytykasz żarówkę po...
Taki zielony element przy silniku dmuchawy. Tzn pewnie kiedyś był zielony teraz jest czarny. Zobacz też czy sam silnik nie jest zapieczony.
Oporniki nie są spalone tylko bezpiecznik termiczny. Czwarty bieg dmuchawy złączany jest poza termikiem.
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Masz uszkodzony drugi zestyk pokrętła lub wypalone na wtyczce przy opornicy. Zacznij od gniazda i wtyczki przy opornicy. Przy takim objawie sama opornica jako ciąg trzech rezystorów nie jest możliwa.
Bezpiecznik termiczny na dzień dobry do sprawdzenia.
Idź po wiązce od wentylatora albo od przełącznika aż znajdziesz płytkę z rezystorami. Jest ona wkręcona w tunel którym wentylator tłoczy powietrze (jest chłodzona powietrzem z wentylatora). Jeżeli rezystory są sprawne to sprawdź bezpiecznik termiczny. Powinien mieć przejście. Jeżeli będziesz zakładał nowy uważaj aby go zbytnio nie podgrzać bo znów będzie...
A ja podejrzewam bezpiecznik termiczny, który jest umieszczony na rezystorze. Szukaj nad nogami pasażera. https://www.youtube.com/watch?v=r37dRIFs...
W klubie Nissana tak robią: http://michalng.webpark.pl/dmuchawa.html
Ciekawe jakim cudem, wentylatory promieniowe dmuchają zaqsze na zewnątrz, anglik też dmucha na zewnątrz. Jak łopatki są mocno zakrzywione to przy odwróconych obrotach nie będzie dmuchał albo bardzo mizernie.
Przy opornicy, siadł bezpiecznik termiczny.
Jaką dmuchawę kupileś oryginał czy tani zamiennik ? Czy bezpiecznik jest taki jaki powinien być ? Czy dmuchawa chodzi na wszystkich biegach ?
Dmuchawa działa na wszystkich biegach? Wróć. Może inaczej, dmuchawa musi działać na wszystkich biegach.
Przy uszkodzeniu rezystora dmuchawy czwarty bieg będzie działał zawsze, bo prąd idzie bezpośrednio do silnika dmuchawy omijając opornik. Piny 1,2,3 to miny do których jest podawany prąd (zależnie który bieg to na ten pin idzie prąd). Pin 4 jest wyjściem, z niego idzie prąd na dmuchawę. Wewnątrz połączone są trzy oporniki szeregowo plus czwarty termiczny....
w podszybiu znajduje się kostka z opornikami. 2 z nich są spalone i dla tego Ci nie dmucha na tych biegach. Należy je wymienić albo kupić sobie całą taką kostkę co jest wyjątkowo nieopłacalne ze względu na cenę. Wielokrotnie była opisywana naprawa na forum a więc szukaj.
Nie,jest to wina rezystora.Dostęp od strony podszybia.Notoryczna awaria w Clio\Thalia
pewnie chodzi o rezystor..
Wygląda że jest sprawny.
Pewnie dmuchawa zatarta / przytarta . I przy okazji pewnie się rezystor 1 i 2 biegu tejże dmuchawy spalił. A poza tym słaby akumulator ;)
Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
Masz przerwę na płytce rezystora. Rezystory w formie ścieżek napylone na płytkę aluminiową. Nie próbuj sam tego lutować, a przepaliły się ponieważ filtr płkowy jest brudny i po drugie nie nic wiecznego.
Nie widząc tego mogę gdybać ten rezystor lub coś do niego podobne to właśnie zabezpieczenie termiczne . Po awarii nie ma żadnego biegu dmuchawy a przy awarii opornicy jest najszybszy .Dziękuje!. Wiesz za co.
Nie znam układu, w moim ostatnim był przekaźnik 4 biegu, a rezystor obsługiwał 3 wolniejsze. Rezystor ma 4 styki, dmuchawa 4 biegi? To jeden bieg musi dostawać zasilanie z przełącznika, lub jak u mnie, z przekaźnika. W każdym razie sprawdź, bo jak śmierdzi, to coś się grzeje, wypala. Skoro z nawiewów, to powąchaj rezystor, może się wypala, trochę mocy...
Wystarczyło by wpisać: "dmuchawa chodzi tylko na czwartym biegu".
Zewżyj wyprowadzenia termika. Też będzie chodzić. Narka.
microtemp do wymiany
Bezpiecznik termiczny , na zespole oporników , przy dmuchawie.
Wiem, że temat stary ale.. co jest przyczyną nie działania 4 biegu nadmuchu?
Przy pracującym silniku wyłącza sprężarkę klimatyzacji - tryb "ekonomiczny". Przy wyłączonym zapłonie albo dodatkowo wyjętym kluczyku to ogrzewanie szczątkowe wnętrza REST - włącza się pompa cyrkulacyjna i dmuchawa na niski bieg. Działa to do momentu spadku temperatury płynu (chyba koło 50°C).
Witam A to?http://nanoforum.pl/volkswagen-passat...
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
Nie wgłębiałem się w ten układ za mocno, ale tak przy uszkodzeniu tego modułu(opornicy) wentylator chodzi na najwyższym biegu. Ale ogólnie w tych modelach często wypalają się styki.
Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona. 2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą. 3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać. 4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
Kolega wyżej ma racje, ostatnio miałem taki przypadek że działał tylko bieg 4 dmuchawy i właśnie ten rezystor był uszkodzony
Typowa usterka bezpiecznika termicznego znajdującego się na rezystorze. kup zabezpieczenie na 240 °C i zamontuj. Nie traktuj tego jako poradę - możesz też zmostkować zabezbieczenie na dzień dopóki nie kupisz bezpiecznika.
Wentylator dmuchawy uszkodzony-częsta usterka w t5.
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
Witam, posiadam vectre c 1.8 2003r. mianowicie mam taki problem że dmuchawa działa tylko na 4 biegu, wyczytałem że to może być opornik dmuchawy, został on wymieniony na nowy i nadal nic. Ma ktoś pomysł co to jeszcze może być?
Dzięki :) .... a jak się dostać do tego wentylatora ? ...całą deskę trzeba rozbierać ?
Witam Mam problem z dmuchawą w epice 2008r. po włączeniu nawiewu zanika napięcie na dmuchawę. nie działa na żadnym biegu. Nowa Dmuchawa i rezystor Poproszę o pomoc. nie mam pojęcia co go boli
Witam. Padł mi rezystor od dmuchawy i szukając wsparcia trafiłem tutaj. Może się to komuś przyda: Po zdjęciu osłonki otworu pod siedzeniem kierowcy w LT35 ukazuje się zespół przekaźników. Ten od dmuchawy, to pierwszy z lewej strony. Co ciekawe, on wcale nie musi być uszkodzony. Gdy moja dmuchawa przestała pracować na ,,czwórce", to wymontowałem ją i...
W dolnej części zdjęcia mniej więcej na środku schemat instalacji w dachu kabiny. Wygląda na to że silniki są dwubiegowe. Nie ma 6V. Chyba że się mylę? http://obrazki.elektroda.pl/8091899500_1...
najczęściej pierwsze biegi dmuchawy ,czyli 1 ,2 oraz 3 puszczone sa przez oporniki aby zmniejszyć prędkość obrotową silnika natomiast ostatni bieg jest podłączony bezpośrednio .W Twojm przypadku niekoniecznia awarii uległa opornicza lecz poprostu wypiołł się jakiś kabel.Niestety nie wiem gdzie w twojm autku znajduje sie to ustrojstwo.spotkałem się już...
Czemu maksymalne obroty dmuchawy? Generalnie Webasto mowi, zeby uzywac 1 lub 2 biegu dmuchawy (w autach bez klimatronika)
jaki powinien być prąd przy 4 biegu dmuchawy?
Podobny problem miałem u kolegi z powodu braku takiego rezystora został zaadaptowany regulator od poloneza z płynną regulacją i koleś strasznie był zadowolony
Nastawy dmuchawy w sterowniku są niezmienione: 1 bieg 15% mocy, 12 bieg 70% mocy dmuchawy (więcej nie da się ustawić). Podnoszenie obrotów dmuchawy pomiędzy 1 a 4 biegiem jest wyczuwalne, od 5 do 12 biegu nie następuje już zadna zmiana w porównaniu z biegiem 4.
W moim Meganie jest pod maską z prawej strony zaraz pod szybą. U Ciebie też powinien gdzieś tam być. Najlepiej włącz 4 bieg dmuchawy(bo mówiłeś, że działa i posłuchaj :) Ten bezpiecznik wygląda jak rezystor lub dioda. Żeby mieć pewność że to on nawalił możesz zmierzyć czy przewodzi ...ale pewnie nie będzie. Powodzenia!
Witam - nie jestem pewien ale popatrz przy silniku dmuchawy bo duzo modelów samochodów ma przy silniku
Zdania są podzielone. Są tacy, którzy uparcie twierdzą, że istnieje. Ja się nie spotkałem. Jeśli dmuchawa działa tylko na 3 biegu, to raczej nie będzie to bezpiecznik. Na próbę możesz go zewrzeć i wtedy próbować. Ale problem może leżeć zupełnie gdzie indziej.
Dmuchawa ta posiada 10 biegów po podłączeniu agregatu tylko buczy, Myślę, że tu jest problem. Coś reguluje tymi obrotami. To urządzenie może nie współgrać z agregatem.
Termik dmuchawy 10A 184°C
Ford Kuga II 2014 rok diesel. Nie działa dmuchawa na 1 i 2 biegu, 3 i 4 jest ok. Co może być przyczyną?
Witam . Jeżeli dmuchawa pracuje na jednym tylko biegu ,i są to obroty maksymalne dmuchawy ,to może być uszkodzony TRIAC . Natomiast zawyżona temperatura na wyświetlaczu może być spowodowana uszkodzeniem czujnika ,lecz nie koniecznie.
Przepalone opory będzie od razu widać gołym okiem. Ostatni czwarty bieg odpowiada bezpośredniemu połączeniu 12V z silnikiem dmuchawy. Dlatego są tylko 3 rezystorki. Pierwszy bieg odpowiada połaczeniu w szereg z zasilaniem dmuchawy wsztstkich 3 rezystorów połaczonych w szereg (największa oporność). Na drugim biegu w szereg z zasilaniem są połączone 2...
Nie wymieniłem samego bezpiecznika tylko cały rezystor. Dmuchawa na 4 biegu ducha jak na 4 biegu
Czesc powiedz mi jak to wygladalo i jak sie do tego dostałeś? Mam to samo
Dzisiaj zauważyłem, ze po wyłączeniu zapłonu dmuchawa chodzi dalej, pomimo ustawienia na zero. Nie reaguje na zmianę położenia biegu dmuchawy. Jest to octavia III bez klimatronica https://photos.app.goo.gl/PGUmtDTZKTZshW...
Dzieki chlopaki, bo slyszalem ze jest pod schowkiem pasazera i wlasnie sprawdzilem i nic tam nie ma:-). jutro z ranca zaczynam kopac:-)
Chłopie, zasilanie po stacyjce jest stałe na silnik, na 4 biegu nie działa? Sprawdzasz zasilanie na silnik, żarówką, nie miernikiem, jeśli jest to sprawdzasz silnik, jeśli nie ma, sprawdzasz dalej zasilanie w kierunku wyłącznika. czy wchodzi na wyłącznik, czy wychodzi na rezystor na poszczególne biegi. Jeśli nawiew działa na najwyższym biegu, padł bezpiecznik...
. Moje parametry. cu 05 podawanie cd 18 czas między podawaniem oG 50 dmuchawa bieg cP 16 czas przedmuchu w podtrzymanie cb 20 czas przerwy w podtrzymaniu min PP 1 krotnosc podawania w podtrzymaniu nc 60 temperatura zadana Pr 00
To sprawdź czy z kostki stacyjki wychodzi zasilanie na grubym żółtym po kluczyku
Spróbuj ustawić podawanie na 6 sekund. Przerwa podawania na 70 sekund. Dmuchawa (zależy jaka) ustaw na 28 bieg. Dmuchawa w podtrzymaniu na 60 sekund co 4 minuty. I podtrzymanie po dobiciu temperatury na np. 14 minut. Piec ustaw na 55 stopni.
Passat słabo grzeje tzn.jest słaby nawiew nawet na 4-tym biegu dmuchawy
Witam Posiadam problem z dmuchawą w moim samochodzie Mini, mianowicie dmuchawa nie działa tak, jak powinna (działa tylko i wyłącznie na najwyższym biegu). Wymieniłem już rezystor, dmuchawę oraz panel, lecz problem nie ustąpił. Czy jest jeszcze jakaś część, która może powodować nieprawidłowe działanie?
da się, układ połączeń jest szeregowy, ale tą drogą pozbawisz się części stopni regulacji.
Zależy od ilości urządzeń jakie pracują. Klasyczny kocioł bez sterowania oraz C.O. bez pompy wiadomo... U mnie sterownik kotła 24W + pompa C.O na II biegu 55W + dmuchawa mocy której nie znam - brak tabliczki. Kocioł klasyczny zasypowy. Ale byłem ostatnio u kumpla w totalnie nowej kotłowni. Kocioł z podajnikiem, z potężnym wyświetlaczem + sterownik z...
Rezystor dmuchawy. Kupisz w większości sklepów motoryzacyjnych.
Wymianą bezpiecznika czy całej opornicy leczymy tylko skutek a nie przyczynę. Przyczyna leży w wielu przypadkach w silniku dmuchawy, którego łożyska z biegiem lat wyrabiają się, stawiają większy opór, który przekłada się na większy pobór prądu przez wentylator a to prowadzi do mocniejszego nagrzewania się opornicy. Problem bez ingerencji w silnik dmuchawy...
Witam mam problem z Clio 2 1.4 2003 nie działa dmuchawa na żadnym biegu jak podłoże rękę to niby czuć jakieś ciepło ale wgl nie dmucha. Idę sprawdzać bezpieczniki i inne tego typu rzeczy ale wolę założyć temat może ktoś miał ten sam problem i pomoże szybko
Opornik dmuchawy do wymiany
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
W przełączniku ewentualnie wtyczce do niego.
Kolego to standardowy opornik do dmuchaw, będzie pasował ten co masz drugi, podpinasz mierząc rezystencję, musisz znaleźć wspólny zacisk dla wszystkich oporników, tam dajesz zasilanie a potem szukasz następnego, o najmniejszej rezystencji ze wszystkich pozostałych trzech wyprowadzeń względem tego wspólnego, to będzie bieg 3 dmuchawy, następnie szukasz...
Tak.
Witam forumowiczów. Mam Astrę G z silnikiem 2.0 DTH. Dziś zauważyłem, że nie działa dmuchawa na żadnym biegu. Sprawdziłem bezpiecznik - jest OK. Na początku myślałem, że może to wina słynnego już bezpiecznika termicznego przy rezystorze ale przy jego uszkodzeniu dmuchawa działa na 4 biegu. Co może być przyczyną tej usterki? (mam nadzieję, że spalony...
Muszisz dostać się do przełącznika i zobaczyć czy fizycznie on przełącza na 4 bieg.
Jakby chodził tylko na 4 biegu to opornik, ale chodzi na wszystkich jak już ruszy, a spalony opornik nagle by się nie naprawił po włączeniu maksymalnego biegu dmuchawy.
Za schowkiem
To nie cewka tylko oporniki. Mogą być popalone, dlatego nie działa regulacja, tylko maksymalne obroty [napięcie bezpośrednio na wentylator]. Omomierz w dłoń i pomierzyć oporniki.
witam serdecznie wszystkich. Posiadam samochód Hyundai i20 1.4 crdi 2009r mam problem z nawiewem. 1,2,3 bieg nie działa jak dam an 4 bieg dmucha pełną parą. Wymieniłem rezystor dmuchawy na nowy i dalej to samo dmucha tylko na 4 biegu. Wymieniłem również przekaźnik dmuchawy i nadal dmucha tylko na 4 biegu . Podmieniłem panel nawiewu i dalej to samo....
W samochodzie nie działa 1, 2, 3 bieg dmuchawy. Jedynie 4 działa. Może coś ktoś wie w tym temacie?
Spróbuj takie: Czas pracy podajnika: 9 s Czas pauzy podajnika w stanie PRACA: 65 s Czas pracy dmuchawy w podtrzymaniu: 20 s Krotność podawania paliwa w podtrzymaniu: 2 Czas oczekiwania w podtrzymaniu: 8 min Obroty dmuchawy w stanie PRACA: 7 Bieg dmuchawy w podtrzymaniu : 7
dmuchawa biegu piecu dmuchawa dziala biegu dmuchawa działa biegu
gniazdo ładowania tomtom nawadnianie zawór tda2030a zasilanie
lampy elektronowe sprzedam lampy elektronowe sprzedam
Reset do ustawień fabrycznych Siemens KTP400 Basic Tranzystor IGBT: DPAK vs D2PAK - temperatura pracy