Kolego pewnie masz uszkodzoną opornicę dmuchawy, przemawia za tym fakt, iż dmuchawa pracuje tylko na 4 biegu. Przy okazji sprawdź filtr kabinowy (jeśli go masz), czy jest on czysty, bowiem od jego czystości zależy żywotność "urządzenia" sterującego dmuchawą.
Jak dobrze popatrzysz to masz, F64 i F65 sprawdź, masz nawet opisane je na naklejce. To bezpieczniki "mini".
Pozycja 20, przy czym zwróć uwagę, że opis dotyczy pojazdu z kierownicą po prawej stronie, więc niejako "przekonwertuj' sobie rysunek
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Uszkodzony rezyator dmuchawy włącz szukajkę było o tym wiele razy.
Wygląda że jest sprawny.
Tu masz filmik, gdzie widać przekaźnik czwartego biegu. https://www.youtube.com/watch?v=a...
Ciekawe jakim cudem, wentylatory promieniowe dmuchają zaqsze na zewnątrz, anglik też dmucha na zewnątrz. Jak łopatki są mocno zakrzywione to przy odwróconych obrotach nie będzie dmuchał albo bardzo mizernie.
Czesc powiedz mi jak to wygladalo i jak sie do tego dostałeś? Mam to samo
Jak w większości samochodów na pakiecie rezystorów zamontowany jest bezpiecznik termiczny i to on się upala, rzadko kiedy któryś z rezystorów. Objawem jest nie działanie dmuchawy na środkowych biegach. Jeżeli dmuchawa nie chodzi ci także na ostatnim biegu to musisz sprawdzić przejście na włącznik z bezpiecznika i sam wyłącznik. W kilkuletnich Oplach...
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Witam Posiadam problem z dmuchawą w moim samochodzie Mini, mianowicie dmuchawa nie działa tak, jak powinna (działa tylko i wyłącznie na najwyższym biegu). Wymieniłem już rezystor, dmuchawę oraz panel, lecz problem nie ustąpił. Czy jest jeszcze jakaś część, która może powodować nieprawidłowe działanie?
Na schemacie widać włącznik, opornicę oraz dmuchawę. Ja bym zainteresował się czy na linie 4 włącznika jest zasilanie jak występuje problem i czy na opornicy na linie 1 jest zasilanie. To ten sam przewód. Kolory mogą być w rzeczywistości inne ale pinout wtyczek raczej taki sam. Myślę że jak dmuchawa nie działa na 4 biegu to tutaj nie ma zasilania. https://obrazki.elektroda.pl/6702791400_...
Ktory opornik ktore wiazki?
Nie wgłębiałem się w ten układ za mocno, ale tak przy uszkodzeniu tego modułu(opornicy) wentylator chodzi na najwyższym biegu. Ale ogólnie w tych modelach często wypalają się styki.
Jezeli wentylator przestaje dzialac na wolniejszych biegach a dziala na najszybszym to w 99% usterek odpowiedzialne sa opory. Wymien to bo jest wiosna czesto pada a wtedy w autach paryje a jazda z wlaczonym wentylatorem na najszybszym biegu jest meczaca.
Pewnie dmuchawa zatarta / przytarta . I przy okazji pewnie się rezystor 1 i 2 biegu tejże dmuchawy spalił. A poza tym słaby akumulator ;)
Jak na 4 biegu nie ma zasilania to sprawdź włącznik (pokrętło)
Klimatronic?
To nie cewka tylko oporniki. Mogą być popalone, dlatego nie działa regulacja, tylko maksymalne obroty [napięcie bezpośrednio na wentylator]. Omomierz w dłoń i pomierzyć oporniki.
Zależy od ilości urządzeń jakie pracują. Klasyczny kocioł bez sterowania oraz C.O. bez pompy wiadomo... U mnie sterownik kotła 24W + pompa C.O na II biegu 55W + dmuchawa mocy której nie znam - brak tabliczki. Kocioł klasyczny zasypowy. Ale byłem ostatnio u kumpla w totalnie nowej kotłowni. Kocioł z podajnikiem, z potężnym wyświetlaczem + sterownik z...
Przekażnk jest zasilany z 4-go biegu sterwania(pełna moc /biały kabel). Zwarcie 3 i 4 biegu panelu sterowania .
Temat opisany do bólu, rezystor dmuchawy, resztę znajdziesz na tym forum. Dodano po 23 Zamykam temat.
Nie wiem jakie tam masz ogrzewanie czy klimę, ale skoro piszesz o czwartym biegu to chyba jakiś "basic" No więc w W126 można zrobić taki test: ustawiamy kręciołek rozdziału powietrza na "okienka" ustawiamy dmuchawę na "max" i wszystkie okienka zamykamy. Jeżeli wszystkie wyjścia są zamknięte, to powinien być słyszalny wyraźny wzrosty obrotów silnika...
Witam. Ad1. Dmuchawa zwalnia stopniowo od kilku stopni C przed docelową. To znaczy że automatyka działa prawidłowo. Ad2. Pompa załącza się od 30 stopni, a wyłącza zdaj się przy 28. Gdzie tą temperaturę odczytałeś? Jeśli na sterowniku, to według dokumentacji sterownika, powinna się włączać przy 35, a wyłączać przy 33 stopniach C. Jeśli odczytałeś na...
Problem jest taki że nie działa mi nawiew na 1,2,3, działa tylko na 4. Wszędzie pisali ze napewno rezystor. Wymieniłem go na nowy i dalej to samo. Sprawdzałem miernikiem i okazuje się że tylko na 4 biegu opornik dostaje napięcie. Co może być tego przyczyną? Zepsute pokrętło od zmiany biegów nawiewu? Czyli już wiesz co jest uszkodzone.
Miałam to samo. Dzisiaj właśnie to naprawiłam. Też przeszukiwałam różne fora i strony, żeby zobaczyć jak to naprawić. No i faktycznie porady działają. Jeśli dioda na przycisku się świeci włączony jest obieg wewnętrzny, jeśli się nie świeci, powietrze dochodzi z zewnątrz. W moim przypadku czy obieg wewnętrzny był włączony czy wyłączony, klapka cały czas...
Termik ( bezpiecznik termiczny) to ten element który zabezpiecza tą jak to nazywasz drabinke rezystorową przed przegrzaniem i spaleniem. Całość musi się znajdować w okolicach obudowy dmuchawy( jest chłodzony powietrzem z wentylatora dmuchawy).
Zobacz po podniesieniu maski, na podszybiu tam gdzie są wycieraczki, będzie widać po zdjęciu plastikowej osłony. Uszkodzona jest dioda zabezpieczająca, można ją zmostkować. Odrazu sprawdź filtr powietrza do kabiny, bo być może jest brudny i silnik miał ciężej więc dioda padła.
Jak słabo grzeje to może zakamieniona nagrzewnica ??
Jest taka możliwość ..... ale najczęstsza przyczyna to grupa rezystorów o której pisze.
Witam, wiem, że jestem trochę spóźniony ale chciałem się dowiedzieć jak dostałeś się do tego wentylatora dmuchawy, bo mam problem odnośnie chyba spalił mi się silniczek bo wcale nie reaguje na przełączniku. Kolego jakbyś mógł podpowiedz mi jak najszybciej sie do niego dobrać i co trzeba rozkręcić. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
pierwsze co to sprawdź bezpieczniki, często jest tak że są inne bezpieczniki do innych biegów wentylatora dmuchawy.
Dzisiaj zauważyłem, ze po wyłączeniu zapłonu dmuchawa chodzi dalej, pomimo ustawienia na zero. Nie reaguje na zmianę położenia biegu dmuchawy. Jest to octavia III bez klimatronica https://photos.app.goo.gl/PGUmtDTZKTZshW...
Na 4- tym biegu działa jak dotychczas - z maksymalna prędkością.
Witam mam problem z peugeot 206 1.1 sw 2004r nie działa dmuchawa na żadnym biegu chodzi tylko na krótko oraz nie działa licznik, obrotomierz, wskaźnik temperatury wody oraz nie wskazuje ilości paliwa. Na liczniku paliwa się lampka od ładowania a ładowanie jest okej. Autko jeździ odpala.
Mam problem z polówką, dmuchawa działała tylko na 4 biegu. Wymieniłem więc opornik dmuchawy na zamiennik dobrany w sklepie motoryzacyjnym w/g Vin na inny - na oko taki sam, innego koloru plastik tylko. Teraz dmuchawka wieje na 2 i 4 biegu - o co może chodzić ? Na 2 działa ledwo ledwo na 4 na maxa. 1 i 3 nie dmucha wcale. Stary opornik na oko nie wyglądał...
A silnik dmuchawy chodzi lekko,nie wydaje podejrzanych dźwięków? Jeśli jest ok i nie upaliło termika przez opory na silniku to mój typ brzmi : przekaźnik dmuchawy do wymiany.
W Oplu C1 nagle przestała działać dmuchawa kabinowa, jaka może być przyczyna? Jeśli działa tylko na najwyższym biegu to tak. Jeśli nie działa całkiem to coś innego.
Witam. Rezystory masz do wymiany. Ostatnio to przerabiałem i okazały się właśnie rezystory padnięte
Prawdopodobnie zafundujesz sobie nowy wlacznik. Piski pochodza pewnie z silnika dmuchawy - przesmaruj os. Przyjemnego demontazu :-) Pozdrawiam
Mam dwie 307 w jednej z 2001r dmuchawa chodzi tylko na 4 biegu ,a w drugim z 2002r.chodzi na 3 i 4 biegu,przyznaje ze jutro bede do tematu podchodził i chciałem wiedziec gdzie jest rezystor zeby nieszukac bo sa one w róznych miejscach w róznych autach. Dodano po 3 w tym jednym jest klimatronik a w drugim manual.
Dmuchawa pracuje na 3 biegu. W połowie tej pracy zaczyna zwalniać i przyspieszać obroty. Natomiast na 2 biegu w ogóle nie pracuje. Wymieniłem kondensator ponieważ w ogóle nie chciała się uruchomić. Proszę o poradę.
Zgadzam sie z moimi przewdmowcami ze odpowiedzialny za taki stan rzeczy jest przelacznik a nie opory ktore jak sa zepsute to dmuchawa dziala ci na najszybszym biegu. Pozdrawiam
witam-wiem ze problem byl opisywany ale jak dla mnie malo dokladnie.Otórz problem tkwi w tym ze w moim piocasso dmuchawa zaraz po przekreceniu stacyjki wchodzi na 4 bieg i nie ma regulacji-dopiero wyciagniecie kluczyka ja rozlacza.Wyciągnałem silnik z nagrzewnicy (wersja z klimatronikiem) okazuje sie ze niestety drzemie w nim moduł behr...wszystko zalane...
Przestała mi działać dmuchawa.Po wyjeciu silniczka w Seacie toledo I zaczeła działac tylko w pozycji poziomej, a w pionowej nie(chodzi o położenie silniczka).Wymieniłem szczotki i pomogło ale działa tylko na 1 biegu pomimo zmiany biegów obroty są te same.Przed wymianą szczotek w pozycji poziomej pracowały wszystkie biegi.Prosze o pomoc ,co może być...
Problem jest taki że dmuchawa chodzi tylko na czwartym biegu .Mówili mi że to jakiś rezystor ale ja nie wiem gdzie on się znajduje czy mógłby mi ktoś pomóc ,bo teraz jest lato i jest to potrzebne
Witam. Mam pytanie odnośnie dmuchawy w Oplu Kadecie E z 1991 r. Zepsuła mi się dmuchawa, to znaczy grzeje ładnie, ale chodzi tylko na 3 biegu i strasznie hałasuje. Dwa pierwsze biegi nie działają wcale. Natomiast na 3 biegu chodzi, ale tak jak wspomniałem bardzo głośno. Co może mieć winę? Czy musze wymienić cały silnik dmuchawy? Pozdrawiam.
Mam problem z nadmuchem.Dmuchawa pracuje tylko na pierwszym biegu.Proszę o radę,gdzie szukać usterki.
Witam. Padł mi rezystor od dmuchawy i szukając wsparcia trafiłem tutaj. Może się to komuś przyda: Po zdjęciu osłonki otworu pod siedzeniem kierowcy w LT35 ukazuje się zespół przekaźników. Ten od dmuchawy, to pierwszy z lewej strony. Co ciekawe, on wcale nie musi być uszkodzony. Gdy moja dmuchawa przestała pracować na ,,czwórce", to wymontowałem ją i...
dmuchawa biegu piecu dmuchawa dziala biegu dmuchawa działa biegu
volvo silnika bc558 bc548 minus delta
philips 47pfl4307 sofar jakie napięcia ustawić
Mazda 3 2022 – kontrolka ładowania, prawidłowe napięcie, czujnik IBS, alternator LIN Pilot do bramy przemysłowej nie działa po wymianie baterii – programowanie, naprawa, diagnostyka