Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
Wkładanie dużego bezpiecznika grozi pożarem instalacji elektrycznej. Dobrze podejrzewasz prawdopodobnie zaciera się silnik dmuchawy. Aby wyciągnąć silniczek nie musisz demontować nagrzewnicy . Dmuchawa znajduje się za schowkiem pasażera odkręcasz 3 wkręty i powinna wyjść.
Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona. 2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą. 3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać. 4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
Najlepiej rozebrać kolumnę kierownicy i sprawdzić stacyjkę i przełącznik. Często samo ruszanie danym elementem pozwala na trafną diagnozę.
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
Rezystor dmuchawy?
Jak słabo grzeje to może zakamieniona nagrzewnica ??
1 - Normalnie było by to mało płynu, ale skoro piszesz że płyn jest to pewno gdzieś pływak się skleił. 2 - Jak chcesz wymienić żarówki to musisz całe zegary wyjąć, gdyż żarówki są montowane z tyłu zegara. Musisz odkręcić plastik osłaniający zegar, następnie dostaniesz się do śrubek mocujących zegar do deski rozdzielczej. Tej szybki plastikowej zegara...
microtemp do wymiany
przepalony bezpiecznik 30A (zielony) w skrzynce bezpiecznikóww komorze silnikowej. Jest tam jeden 30A,więc z lokalizacją nie ma problemu. Bezpiecznik spali się ponownie,jeżeli nie doprowadzi się do porządku silnika dmuchawy
Witam mam problem z dmuchawa nagrzewnicy podczas włączenia zaczyna silnik trykać na wolnych obrotach wyczyściłem go ale to nie pomogło prosze o podpowieć
oki dzieki. dzisiaj to sprawdze,
Kostkę odłączyłem od opornika lecz dmuchawa działa tylko na biegu 0 i to na maxa to co w takim przypadku? Wymienic ten opornik od dmuchawy ?
Cześć mam problem z dmuchawa nie działa 1-2 działa tylko na max(3) kupiłem używany cały rezystor dmuchawy ale różni się od tego co wyciągnąłem tym ze niema tej zielonej obudowy.... gdy go podłączyłem dmuchawa działa na 1-2-3 ale rezystor tak sie grzeje ze az parzy gdzie szukać przyczyny?Dodam ze grzeje sie tak ze strasznie parzy... Fiat punto 1 Dodam...
Mam problem z dmuchawą we Fiacie Punto z 2002r. Dmuchawa działa tylko na 4 biegu. Wentylator nie włącza się na 1,2,3 biegu. Czy 123 i 4 to są dwa różne obwody ? Jak znaleźć przyczynę awarii ? Ma ktoś może schemat elektryczny tego układu ?
Cześć! Mam Punto 2 generacji i problem z dmuchawą. Rezystor jest sprawny. Problem polega na tym, że kable się przetarły i raz dmuchawa działa raz nie. Jak przestaje dmuchać wystarczy przesunąć ręcznie kable/ścisnąć je itp i zaczyna dmuchać. Pytanie mam jakich kabli użyć, żeby wymienić uszkodzone fragmenty starych? Czy szybko złączka by się tu sprawdziła?...
Ta odklejona blaszka to bezpiecznik termiczny trzeba tylko zalutować jak dmuchawa dobra będzie działać.P
Witam. Wiele już było tematów o oporniku dmuchawy, ale ja jestem ciekaw czy można zrobić tak, żeby go ominąć. To znaczy jeśli mnie zadowalałby jeden ( przykładowo 2) bieg. Mam taki problem, że oporniki są ok, tylko pokruszyła się płytka, na której znajdował się cały układ. Można to wszystko jakoś zmostkować ? Przeczytałem taką wypowiedź w pewnym temacie:...
Alternator trzeba wymontować i sprawdzić na stole, ciężko powiedzieć co padło. Dmuchawa nie ma nic wspólnego.
Teoretycznie nie powinno się zakładać drugi raz tego samego paska. Tyle teoria... Resztę sobie dopowiedz sam. Na pewno powinno się wymienić pompę wody. Nie napisałeś jaki masz silnik i co sprawdziłeś? A np. dmuchawa to w ogóle działa?
Na postoju nadal 12.5V kiedy odpalę grzanie szyby, światła i nawiew. To raczej normalne. pod normalnym obciążeniem czyli światła i dmuchawa na 1 lub 2 daje delikatnie lepsze napięcie bo 14.2v To całkiem dobry, by nie powiedzieć wzorowy wynik.
Witam,jestem nowy na forum i wiem że tematy nawiewu w tych samochodach były już przerabiane ale nie trafiłem na odpowiedź likwidującą mój problem i proszę o wyrozumiałość. A zatem W moim wynalazku( gdyż jest to hgt ale nawiew taki sam jak w 1.2) zaniemogła wentylacja. Odpaliłem dziś autko by wyruszyć do wcześniej obranego celu, włączyłem nawiew na 4...
Z góry wielkie dzięki za pomoc. Obstawiałem przełącznik zespolony przy kierownicy. Tylko jak dam awaryjne, czy próbuje odpalić dmuchawę - rusza wycieraczka z tyłu. Dmuchawa nie dmucha na żadnym biegu, tak jakby chciała ruszyć, ale nie ma siły. Długie, mijania, awaryjne, kierunki, dmuchawa, wycieraczka z przodu - cokolwiek o większym poborze prądu nie...
W Włączone oświetlenie zewnętrzne 130W, włączona dmuchawa 80W, wycieraczki kolejne 80W, już mamy 25A a gdzie podgrzewana szyba,radyjko? A ładowanie niecałe 14V,.... na pół gwizdka....
a ile powinienem zrobić kilosów ? na 32l LPG + BP95 na rozgrzanie okolo 4-5km... bo w nocy -6stopni i trochę czasu mija ... dmuchawa na 2 max bo szyby parują i muszę mieć odpalona (jak jadę)
Cześć! Mam pacjenta. Prawdopodobnie BCM uszkodzony, ale chcę się upewnić. Objawy: 1. Często nie che odpalić, bo nie włącza się pompa paliwa. Po resecie zasilania pompa dostaje napięcie (chyba elektronika twierdzi, że brak paliwa w baku i nie włącza pompy). 2. Na zapłonie cyklicznie migały kontrolki (akumulator, olej, check, temperatura) i wskazówka...
Mam Fiata Punto II z 2004 roku. Akumulator mam praktycznie nowy, a mimo to bywa, że mam problem z odpaleniem auta na silnym mrozie (poniżej -15). Auto ma sporo nabite jak na ten rocznik (220kkm), do tego w gazie od nowości. Problemem nie jest sam zapłon, bo zawsze palę na benzynie. Problemem jest słabe (czasami bardzo słabe) kręcenie rozrusznika. Wiem,...
Witam Przedwczoraj zauważyłem że silnik w moim punto 1 1.6 90KM strasznie się grzeje a dmuchawa na chłodnicy się startuje. W środku grzeje tylko przy jeździe, na postoju już nie. Po zwarciu pinów od czujnika na chłodnicy wiatrak działa. Przyczyną okazał się termostat. Odkręciłem akumulator, cewkę zapłonową ( GM Multec),czujnik temperatury. Po małej...
Mam Punto 2 z 2001 r. z silnikiem 1.2V8. Od roku zauważyłem, że nawet przy dłuższej jeździe (ponad 20 km) nagrzewnica nie jest w stanie dogrzać wnętrza kabiny. Z otworów nawiewnych wylatuje powietrze średnio ciepłe (dawniej było gorące). Dmuchawa działa prawidłowo, na wszystkich zakresach obrotów, pokrętło temperatury ustawione na maksimum (kolor czerwony),...
Witajcie! Jadąc z urlopu zastałem burzę w trakcie której pracowały wycieraczki i dmuchawa na najwyzszych obrotach -od tego czasu zaczeły się problemy a wzasadzie jeden duzy. Na drugi dzień jadąc zauwazyłem brak nawiewu z dmuchawy , brak świateł (krótkie-długie) oraz brak podgrzewania szyby. Po fakcie skojarzyłem dziwny zapach w samochodzie, nie zapach...
Witam. Wpadłem ostatnio na trochę dziwaczny pomysł zainstalowania prymitywnego układu ''climatronic'' w punciaku. Chciałbym, żeby termostat z czujnikiem umieszczonym wewnątrz samochodu sterował załączaniem i odłączaniem nawiewu od nagrzewnicy, mianowicie po ustawieniu temperatury np. 22°C dmuchawa wpuszczała do kabiny ciepłe powietrze i po osiągnięciu...
Najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy.
Chroni przed przenikaniem zakłóceń z węzła szczotkowego
Wlot do dmuchawy drożny? Tam od grodzi do silnika dmuchawy?
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Pod schowkiem pasażera, zaraz koło silnika dmuchawy.
Może ktoś ma pomysł jak prosto przerobić regulację wydajności dmuchawy przewietrzania kabiny. Na pierwszym biegu nie można osuszyć bocznych szyb a na drugim jest straszny hałas.
Witam po raz pierwszy na forum! Mam problem z silnikiem dmuchawy w Punto I, który objawia się w ten sposób że rezystor (opornik, bezpiecznik termiczny - wiele nazw słyszałem, nie wiem która prawidłowa) nagrzewa się do wysokiej temperatury co powoduje jego przepalenie - nagrzewa się dlatego, że silnik pobiera za dużo prądu, tak mi w facecik w sklepie...
W tym aucie bez włączonej dmuchawy to ogrzewanie grzeje tyle co nic... więc jednak to chyba jest jeden problem. W wersji ELX nawet bez klimatyzacji prawdopodobnie jest filtr kabinowy (ja miałem) i on dodatkowo ogranicza przepływ powietrza, tak że bez wentylatora praktycznie nie ma wentylacji.
Zdjęcie 1, brakuje kawałka wiązki pomiędzy silnikiem dmuchawy a jej regulatorem obrotów, ponadto widać, że kabel brązowy we wtyczce do regulatora jest przysmażony
Witam, mam problem z moim Grande Punto, a mianowicie nie działa mi podświetlenie pokręteł od temperatury, dmuchawy oraz przycisków na kierownicy (do sterowania radiem) podświetlenie bagażnika, zapalniczki, zegarów, radia i innych przycisków działa normalnie. Co może być przyczyną?
Proponuję znaleźć przyczynę a nie skutek ja miałem w dwóch samochodach c15 zatarte silniki. Silniki te to straszne badziewia robione chyba w Honkongu. Zwieranie oporów i bezpiecznika nie rozwiąże sprawy a może tylko zaszkodzić w konsekwencji upali przełącznik lub stopi izolację na wiązce. Z takim problemem spotkałem się również w Fiacie punto. Pozdrawiam
Napisz jakie masz radio. Od dłuższego czasu produkuje się radyjka, które po zaniku zasilania tracą ustawienia audio i zaprogramowanych stacji. W większości grajków masz 2 zasilania: jedno na stałe, drugie tylko do włączania. 60mA to dużo, sprawdź ile pobiera prądu ze zdjętym panelem. Słuchanie radia z włączonym zapłonem na postoju jest kłopotliwe, ale...
Wiem ze w punto II filtr znajduje się w obudowie dmuchawy pod schowkiem po stronie pasażera,może też być pod plastikową osłoną z prawej na podszybiu od zewnątrz,a jeśli czy szyby parują możesz mieć problem z nagrzewnicą chodzi mi o wycieki.
Nie skąpię. Po prostu nie znam jego parametrów. Od Fiata Punto. Ale kupiłem pierwszy lepszy. Oryginalnie, w aucie jego prędkość reguluje rezystor dmuchawy (szeregowy). Napięcie pracy 12V, zmierzony prąd około 8A. R
Ja doradzę. Załóż temat w dziale początkujący i opisz problem jeszcze raz. Sprawdź zasilanie na bezpieczniku, jeżeli jest to kieruj się kablami w stronę silnika, w którym prawdopodobnie nie ma szczotek, albo się spalił :] Tylko że po drodze masz jeszcze włącznik dmuchawy, na nim też posprawdzaj zasilania, głównie z wyjść.
zmierzyłem napięcie na wolnych obrotach, przy włączonych światłach i przy grającym radio i wynosiło ono 13,99V, gdy włączyłem jeszcze dmuchawę spadło do 13,80-13,82 coś takiego
Poniewaz praktykowana po warsztatach metoda naprawy polega na wlutowaniu w jego miejsce odcinka grubej cyny lutowniczej (temp. topnienia 180 - 220 st.C) wiec cokolwiek kolo 200 st.C powinno dzialac. Bezpiecznik ten ma za zadanie rozlaczyc elektrycznie rezystor w przypadku zablokowania wentylatora dmuchawy i nie dopuscic do pozaru. Pozdrawiam
punto dmuchawa dmuchawa punto bezpiecznik punto dmuchawa bezpiecznik
sprzęgło odsrodkowe plazma samsung panasonic video niebieski ekran
Ekozefir MMK-500 2011 – naprawa sterownika, typowe usterki, diagnostyka, wymiana elementów Getronic SR1 – gdzie kupić centralę alarmową i pilot? Dostępność, modele, zamienniki