Miernikiem sprawdzałem.o jaka kontrolki chodzi?W
Wygląda że rozleciał się włącznik, rozbierz konsole i sprawdz włącznik probówką .
Typowa usterka bezpiecznika termicznego znajdującego się na rezystorze. kup zabezpieczenie na 240 °C i zamontuj. Nie traktuj tego jako poradę - możesz też zmostkować zabezbieczenie na dzień dopóki nie kupisz bezpiecznika.
Najlepiej rozebrać kolumnę kierownicy i sprawdzić stacyjkę i przełącznik. Często samo ruszanie danym elementem pozwala na trafną diagnozę.
microtemp do wymiany
Wkładanie dużego bezpiecznika grozi pożarem instalacji elektrycznej. Dobrze podejrzewasz prawdopodobnie zaciera się silnik dmuchawy. Aby wyciągnąć silniczek nie musisz demontować nagrzewnicy . Dmuchawa znajduje się za schowkiem pasażera odkręcasz 3 wkręty i powinna wyjść.
Nagrzewnica gorąca, dotknac sie nie mozna, to nie to. Zdjecie wyrazi wiecej niz moje tlumaczenie. https://obrazki.elektroda.pl/4067625400_...
Rezystor dmuchawy?
da się, układ połączeń jest szeregowy, ale tą drogą pozbawisz się części stopni regulacji.
Jako że trochę kapuje się na elektryce (...) Z tego co jeszcze podpatrzyłem to te dwa kable o których pisałem idą od szczotek silnika, jeden od jednej i drugi od drugiej a minus gdzie jest to nie wiem. próbowałem w ten sposób że włożyłem wszystko na swoje miejsce( czyli masę powinien mieć od włącznika) a + dawałem bezpośrednio na z mostkowane wyjście...
1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona. 2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą. 3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać. 4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
witam wszystkich majsterkowiczów mam prośbę przestała działać dmuchawa w moim punto2 a idzie jesień i szyby mgłą zachodzą czy ktoś może mi pomóc? w ustaleniu usterki z góry dziękuje za pomoc
Najprawdopodobniej spalony rezystor dmuchawy.
Witam mam problem z dmuchawa nagrzewnicy podczas włączenia zaczyna silnik trykać na wolnych obrotach wyczyściłem go ale to nie pomogło prosze o podpowieć
to normalka w Punto, jeżeli często używasz dmuchawy to w łożyskach zbiera się masa brudu, i wzrasta opór, musisz wciągnąć wentylator, przeczyścić, i podlać łożysko np. wd40, możesz zamienić bezpiecznik na większy, sprawdz jaki masz, u mnie z 30A działa bezproblemowo, a nie wiem dlaczego fabrycznie była 20 i systematycznie na 4 biegu wywalało. Powodzenia
Czy szybko złączka by się tu sprawdziła? Vago masz do 400V, także spokojnie, oczywiście zakładając że to tylko wina kabli, a wtyczka jest ok. Dodano po 11 [url=https://laczynasnapiecie.pl/pytanie... Swoją drogą tu masz podane natężenia dla konkretnych WAGO dostosowanych do konkretnych przekroi kabla.
Ta odklejona blaszka to bezpiecznik termiczny trzeba tylko zalutować jak dmuchawa dobra będzie działać.P
Może ktoś ma pomysł jak prosto przerobić regulację wydajności dmuchawy przewietrzania kabiny. Na pierwszym biegu nie można osuszyć bocznych szyb a na drugim jest straszny hałas.
Kostkę odłączyłem od opornika lecz dmuchawa działa tylko na biegu 0 i to na maxa to co w takim przypadku? Wymienic ten opornik od dmuchawy ?
Tak właśnie działa rezystor. To zupełnie normalne, że się grzeje, gdy ogranicza prąd.
Chroni przed przenikaniem zakłóceń z węzła szczotkowego
Wlot do dmuchawy drożny? Tam od grodzi do silnika dmuchawy?
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
oki dzieki. dzisiaj to sprawdze,
Dokładnie tak. Przełącznik ma 4 położenia. 1. Obwód rozłączony. 2. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z dwoma opornikami szeregowo. 3. Silnik dmuchawy załączony do obwodu z jednym opornikiem szeregowo. 4. Silnik dmuchawy podłączony bezpośrednio do 12V. To powinno wszystkim wyjaśnić sposób sterowania prędkością silnika dmuchawy nawiewu. W przypadku...
Teoretycznie nie powinno się zakładać drugi raz tego samego paska. Tyle teoria... Resztę sobie dopowiedz sam. Na pewno powinno się wymienić pompę wody. Nie napisałeś jaki masz silnik i co sprawdziłeś? A np. dmuchawa to w ogóle działa?
Pod schowkiem pasażera, zaraz koło silnika dmuchawy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... tu masz odpowiedź
Proponuję znaleźć przyczynę a nie skutek ja miałem w dwóch samochodach c15 zatarte silniki. Silniki te to straszne badziewia robione chyba w Honkongu. Zwieranie oporów i bezpiecznika nie rozwiąże sprawy a może tylko zaszkodzić w konsekwencji upali przełącznik lub stopi izolację na wiązce. Z takim problemem spotkałem się również w Fiacie punto. Pozdrawiam
Alternator trzeba wymontować i sprawdzić na stole, ciężko powiedzieć co padło. Dmuchawa nie ma nic wspólnego.
Wiem ze w punto II filtr znajduje się w obudowie dmuchawy pod schowkiem po stronie pasażera,może też być pod plastikową osłoną z prawej na podszybiu od zewnątrz,a jeśli czy szyby parują możesz mieć problem z nagrzewnicą chodzi mi o wycieki.
Witam, mam problem z moim Grande Punto, a mianowicie nie działa mi podświetlenie pokręteł od temperatury, dmuchawy oraz przycisków na kierownicy (do sterowania radiem) podświetlenie bagażnika, zapalniczki, zegarów, radia i innych przycisków działa normalnie. Co może być przyczyną?
Okazało się, ze kabelek przy silniku dmuchawy był urwany :) Już wszystko działa :) Dziękuję za pomoc.
Zdjęcie 1, brakuje kawałka wiązki pomiędzy silnikiem dmuchawy a jej regulatorem obrotów, ponadto widać, że kabel brązowy we wtyczce do regulatora jest przysmażony
Nie skąpię. Po prostu nie znam jego parametrów. Od Fiata Punto. Ale kupiłem pierwszy lepszy. Oryginalnie, w aucie jego prędkość reguluje rezystor dmuchawy (szeregowy). Napięcie pracy 12V, zmierzony prąd około 8A. R
Napisz jakie masz radio. Od dłuższego czasu produkuje się radyjka, które po zaniku zasilania tracą ustawienia audio i zaprogramowanych stacji. W większości grajków masz 2 zasilania: jedno na stałe, drugie tylko do włączania. 60mA to dużo, sprawdź ile pobiera prądu ze zdjętym panelem. Słuchanie radia z włączonym zapłonem na postoju jest kłopotliwe, ale...
Ja doradzę. Załóż temat w dziale początkujący i opisz problem jeszcze raz. Sprawdź zasilanie na bezpieczniku, jeżeli jest to kieruj się kablami w stronę silnika, w którym prawdopodobnie nie ma szczotek, albo się spalił :] Tylko że po drodze masz jeszcze włącznik dmuchawy, na nim też posprawdzaj zasilania, głównie z wyjść.
W Włączone oświetlenie zewnętrzne 130W, włączona dmuchawa 80W, wycieraczki kolejne 80W, już mamy 25A a gdzie podgrzewana szyba,radyjko? A ładowanie niecałe 14V,.... na pół gwizdka....
1 - Normalnie było by to mało płynu, ale skoro piszesz że płyn jest to pewno gdzieś pływak się skleił. 2 - Jak chcesz wymienić żarówki to musisz całe zegary wyjąć, gdyż żarówki są montowane z tyłu zegara. Musisz odkręcić plastik osłaniający zegar, następnie dostaniesz się do śrubek mocujących zegar do deski rozdzielczej. Tej szybki plastikowej zegara...
Na postoju nadal 12.5V kiedy odpalę grzanie szyby, światła i nawiew. To raczej normalne. pod normalnym obciążeniem czyli światła i dmuchawa na 1 lub 2 daje delikatnie lepsze napięcie bo 14.2v To całkiem dobry, by nie powiedzieć wzorowy wynik.
a ile powinienem zrobić kilosów ? na 32l LPG + BP95 na rozgrzanie okolo 4-5km... bo w nocy -6stopni i trochę czasu mija ... dmuchawa na 2 max bo szyby parują i muszę mieć odpalona (jak jadę)
Nie wiem o czym pisali inni, ale polecę ci jedną ważną rzecz. Alternatory Fiata mają jedną wadę. Przy walnietej jednej diodzie wzbudzenia będzie ładował normalnie, ale nie da pełnej mocy (lampka kontrolna będzie się prawie niewidocznie żażyć) . Sprawdź ładowanie przy włączonych paru odbiornikach (światła, dmuchawa, itp.) Powinno być przy podwyższonych...
jest do zrobienia, wystarczy żeby ten twój układzik sterował dmuchawą, a zrób to tak; przewód zasilający włącznik dmuchawy przetnij i wstaw przekaznik, a przekaznikiem niech steruje termostat, (do przełącznika idzie masa)
Poniewaz praktykowana po warsztatach metoda naprawy polega na wlutowaniu w jego miejsce odcinka grubej cyny lutowniczej (temp. topnienia 180 - 220 st.C) wiec cokolwiek kolo 200 st.C powinno dzialac. Bezpiecznik ten ma za zadanie rozlaczyc elektrycznie rezystor w przypadku zablokowania wentylatora dmuchawy i nie dopuscic do pozaru. Pozdrawiam
Fiat Punto 2 1.2 8V . Dodatkowo dziwne jest to że gdy wentylator nie działa gdy zapałem światła nie działa też podświetlenie przełączników od nawiewu oraz gdy przekrecam pokrętło prędkości dmuchawy wiatrak się nie załącza ale za to włączają się pozycje i podświetlenie deski.i To by sugerowało brak masy na wtyczce panelu przełącznika , pewnie wypalona.
To jest bezpiecznik termiczny... skoro się przepalił to znaczy, że silnik dmuchawy pobiera za duży prąd. Być może dostała się do niego woda i uszkodziło się łożysko wirnika.
problem jest taki że diagram ze schematem jaki mi się otwiera w programie jest wiele więksyz niż ekran. musiałbum ze 4 zrzuty ekranu robić a nie wiem czy połapiesz sie w tym. na schemacie brak opisów - widać je po najechaniu myszką na element. na zdjęciach bedzie to nie możliwe.. moge powiedzieć np że silnik dmuchawy jest połaczony ze sterownikiem silnika...
Pytanie zadaję dlatego że nie sztuka uzupełnić czynnik,zamarzanie następuje przy długiej jeździe z klimą i po usłudze nabicia nie będę miał pewności że problem usunięto ponieważ na odcinkach do 100km jest ok problem wystepuje gdy podróż jest dłuższa i jest upał powyżej 30 stopni,takie trasy robię rzadziej.A ten nieszczęsny czujnik jest trudny do zdobycia...
Nie widzę związku - rezystor dmuchawy się spalił, bo zalało Ci wentylator i skorodowały łożyska silnika. To tylko zwykły (tyle, że dużej mocy) rezystor włączany szeregowo z silnikiem.
Opornik silnika dmuchawy wymień Dodano po 1 Oczywiście pod warunkiem że nie jest spalony silnik oraz bezpieczniki są ok
Witam Przedwczoraj zauważyłem że silnik w moim punto 1 1.6 90KM strasznie się grzeje a dmuchawa na chłodnicy się startuje. W środku grzeje tylko przy jeździe, na postoju już nie. Po zwarciu pinów od czujnika na chłodnicy wiatrak działa. Przyczyną okazał się termostat. Odkręciłem akumulator, cewkę zapłonową ( GM Multec),czujnik temperatury. Po małej...
Można, ale najlepiej zacisnąć, zgrzać, lutując uszkodzisz bezpiecznik, ponadto jak pisałem rezystor znacznie się nagrzewa, do temperatury bliskiej topnieniu stopu lutowniczego. Jednak warto zauważyć, że uszkodzenie bezpiecznika to tylko skutek - przyczyną jest zbyt mocne nagrzewanie rezystora z powodu płynącego przez niego większego prądu - uszkodzony...
U mnie też zapala się lampka ręcznego, hamulce 100% sprawne, w aso po sprawdzeniu proponowali żeby wymienić czujnik, ale tego nie zrobiłem. Przez te 4 lata zauważyłem że zapala się w zimie, a jak jeszcze nie jest bardzo zimno to przy włączeniu dmuchawy na max. Tak jakby miała znaczenie temperatura i trochę pobór prądu. Lampka nie gaśnie do wyłączenia...
Z góry wielkie dzięki za pomoc. Obstawiałem przełącznik zespolony przy kierownicy. Tylko jak dam awaryjne, czy próbuje odpalić dmuchawę - rusza wycieraczka z tyłu. Dmuchawa nie dmucha na żadnym biegu, tak jakby chciała ruszyć, ale nie ma siły. Długie, mijania, awaryjne, kierunki, dmuchawa, wycieraczka z przodu - cokolwiek o większym poborze prądu nie...
Witam wczoraj odebrałem samochód z warsztatu wymieniłem podłogę i progi. Dzisiaj wsiadam do samochodu nawiew nie działa , znalazłem usterkę przepalony bezpiecznik dmuchawy, wymieniłem działa, ale jak daje wsteczny bieg znów przepala. Drugi problem to nie mam dźwięku z radia styki od radia sprawdziłem
Mam Punto 2 z 2001 r. z silnikiem 1.2V8. Od roku zauważyłem, że nawet przy dłuższej jeździe (ponad 20 km) nagrzewnica nie jest w stanie dogrzać wnętrza kabiny. Z otworów nawiewnych wylatuje powietrze średnio ciepłe (dawniej było gorące). Dmuchawa działa prawidłowo, na wszystkich zakresach obrotów, pokrętło temperatury ustawione na maksimum (kolor czerwony),...
Witajcie! Jadąc z urlopu zastałem burzę w trakcie której pracowały wycieraczki i dmuchawa na najwyzszych obrotach -od tego czasu zaczeły się problemy a wzasadzie jeden duzy. Na drugi dzień jadąc zauwazyłem brak nawiewu z dmuchawy , brak świateł (krótkie-długie) oraz brak podgrzewania szyby. Po fakcie skojarzyłem dziwny zapach w samochodzie, nie zapach...
Witam. :arrow: jan12345 - co do komputera to pisałem parę postów wyżej, byłem w ASO, usterka wyjdzie nie wyjdzie a stówa nie moja :cry: . To zostawię na koniec jako ostateczność kiedy wszystko inne zawiedzie. Co do linki to tak podejrzewałem: na wachaczu to wiem, na taśmie mocującej bak wystaje taki "dinks", to chyba o to chodzi? Jak tak to jestem w...
Witam, Panowie popsuł mi się reduktor od wiatraka nawiewu tzn płytka z opornikami była przyklejona do radiatora który je chłodził a od płytki ida 4 "kable" i całość wygląda jak gniazdo do którego wpina się wtyczkę z przełączników nawiewu. Sprawa wygląda tak że w tym momencie mam tylko 3 bieg dmuchawy a 1 i 2 nie działa więc chciałem przerobić to gniazdo...
Cześć! Mam pacjenta. Prawdopodobnie BCM uszkodzony, ale chcę się upewnić. Objawy: 1. Często nie che odpalić, bo nie włącza się pompa paliwa. Po resecie zasilania pompa dostaje napięcie (chyba elektronika twierdzi, że brak paliwa w baku i nie włącza pompy). 2. Na zapłonie cyklicznie migały kontrolki (akumulator, olej, check, temperatura) i wskazówka...
Jakie masz ładowanie akumulatora przez alternator . W jakim stanie jest akumulator, sprawdź testerem pod obciążeniem. Ładowanie na jałowym jest 14,2V, pod obciążeniem spada do 14V (światła, dmuchawy 4st, radio), może trochę poniżej. Przerobiłem wzbudzanie na przekaźnik, by wyeliminować regulator w regenerowanym altku. Aku nowe kupione w październiku,...
Mam Fiata Punto II z 2004 roku. Akumulator mam praktycznie nowy, a mimo to bywa, że mam problem z odpaleniem auta na silnym mrozie (poniżej -15). Auto ma sporo nabite jak na ten rocznik (220kkm), do tego w gazie od nowości. Problemem nie jest sam zapłon, bo zawsze palę na benzynie. Problemem jest słabe (czasami bardzo słabe) kręcenie rozrusznika. Wiem,...
Witam. O to mój problem: Pewnego dnia rano punciak nie odpalił. Tj. wszystko działało, centralny zamek, zasilanie itd. aż tu przekręciłem stacyjkę i zamiast rozrusznika usłyszałem tylko "cyk" i wszystko zgasło. Potem zero napięcia, zero prądu w aucie. Wziąłem więc aku i podładowałem prostownikiem, wskazywał 1,8-2 A podczas ładowania, ładował się jakieś...
Witajcie. Mam problem z instalacją w samochodzie. Fiat punto I z `96 roku bez wspomagania, wersja SX, z automatyki to elektryczne szyby i centralny zamek.Czytałem wątki dotyczące padania akumulatorów, do mnie to nieszczególnie pasuje. Sprawdzałem 3 akumulatory wszystkie sprawne, ładowane na maks prądem z dwóch różnych prostowników po kilka/kilkanaście...
Nie, auto sie zadusi to juz przerabialem bo myslalem ze szarpie przez sprzeglo czy cos... Nie chodzi o sprzęgło tylko test silnika krokowego. Odpal, niech chodzi na biegu jałowym, włącz światła, dmuchawę, szybę elektryczną - powinien utrzymać te same obroty cały czas z ew. chwilowym spadkiem.
To akurat normalne zachowanie.Wskazówka oznacza temperaturę płynu w obiegu. Ciepło zaś zbierane jest przez dmuchawę z nagrzewnicy, która ten płyn musi nagrzać chwilę to zajmuje,otwierając zaś ogrzewanie otwierasz obieg na nagrzewnice więc odprowadzasz część ciepła wraz z płynem poprzez większy obieg.
Jaki poziom płynu, czy układ odpowietrzony, czy silnik osiąga temperaturę roboczą, czy węże od nagrzewnicy mają taką samą temperaturę i najważniejsze czy otworzyłeś w ogóle maskę ?
po 38 godz od uawarii widzę że płyn jest grubo poniżej minimum. Tak patrzeć możesz długo. Zalej układ, odpowietrz tym korkiem jak jest na przewodzie do nagrzewnicy, chłodnicy ?? zakręć korek i daj mu się nagrzewać macając przewody gumowe od początku do końca, ze szczególną uwagą na ich połączenia. Wzrastające ciśnienie w układzie pod wpływem temperatury...
Mierzyłem ostatnio ładowanie bo akumulator był trochę rozładowany ( napięcie spoczynkowe 12,2V) i pomiar wyszedł następująco. Przy samym włączonym silniku 14.2V gdy włączę światła spada do 13,77, jak załączę dmuchawę i halogeny ogrzewanie szyby spada do 13,21 i trochę rośnie do jakiś 13.28. Jak wyłączę ogrzewanie szyby i dmuchawę to na światłach rośnie...
Wszystko już ustawiłem wg opisu z linku. Co prawda trwało to trochę, ale jest OK. Obroty stabilne(nawet wyższe niż przedtem bo 900 obr/min), mieszanka nie jest uboga ani za bogata-krokowiec oscyluje zarówno na jałowych obrotach wokół PWA jak i na podwyższonych (3 tyś-przez sekundę jest bogato, a potem na przemian bogato-ubogo). Obroty na wolnych obrotach...
Witam! Kupiłem niedawno punto 98' 1,1 benz/gaz. Dzisiaj gdy włożyłem klucz do stacyjki i przekręciłem natychmiast usłyszałem pracę przekaźnika i otwieranego i zamykanego zaworu a diody na centralce bardzo szybko zaczęły migać z pozycji pracy na benzynie na pracę na gaz. Silnik nie był jeszcze włączony. Nie mogę odpalić go ani na gazie ani na benzynie....
Tata Indica, 2010r, LPG, 70 tys przebiegu podczas kupna, aktualnie po 3.5 msc +- 86 tys. Dziennie robione ok. 150-250 km, gasząc i odpalając ok. 50-80 razy. Jakiś czas temu kupiłem samochodzik marki Tata Indica, był za grosze, a moja praca (kurier/dostawca) sprawia, że jest to już mój 4 samochód w ciągu ostatniego 1.5 roku. Jak na razie jestem z niego...
dmuchawa punto punto dmuchawa bezpiecznik montaż dmuchawa dmuchawa
plastik spray naprawić gniazdo telefonie podgląd rejestrator
rozebrać zelmer odkurzacz bosch smv40d40eu
Silnik Loncin - problem z ustawieniem wolnych obrotów Kąt nachylenia anteny Cyfrowego Polsatu w Monachium