Jak opór jest znikomy to sprawdź pobór prądu na obu. Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na wirniku co spowoduje nawet znaczny wzrost pobieranego prądu i przepalanie bezpiecznika termicznego.
Jak w każdym PSA w obudowie nagrzewnicy, centralnie na środku kokpitu
Pewnie wypalanie filtra DPF - tylko przerywasz procedurę i ponownie próbuje następnym razem na nowo wypalić filtr cząstek stałych. Jak będzie pracował silnik i włączy się wentylator sprawdź czy spalanie nie jest większe będzie wiadomo czy na pewno wypala filtr. Założyłem, że wiesz o tym, że po włączeniu klimatyzacji automatycznie również włącza się...
To jest klimatronik więc nie ma tam termika.
Jeśli jestes pewny tej dmuchawy(wentylatora) bo to jest najczęstsza przyczna przepalania się tego tranzystora, to trzeba sprawdzić instalacje i sygnał sterujący z panelu klimatyzacji.
A sprawdzałeś kondensator w nim?
Ja zacząłbym od sprawdzenia stanu kondensatora w silniku wentylatora.
I bardzo dobrze. Grunt, że spełnia swoje zadanie. Kilka wskazówek na zakończenie. Powinieneś zamieścić zasilacz w jakieś większej obudowie przed warunkami atmosferycznymi, chyba że przewodem dociągasz do dmuchawy. I druga wskazówka - żeby przewody się nie grzały, to spleć po trzy, cztery tego samego koloru i połącz z dmuchawą. Pozdrawiam
Schodzi trójłapkowym sciągaczem do łożysk, nasadzać na wcisk np w imadle
Daj spokój z takim źródłem, szkoda pieniędzy. Kup w pierwszej lepszej hurtowni/sklepie trafo toroidalne do halogenów 12V, moc trafa 100VA (woltoamperów)- nie kosztuje wiele a mocy spokojnie starczy, tylko że dość kłopotliwe jest zrobienie odczepu dla niższego napięcia na wtórnym, choć możliwe. Przykładowy egzemplarz: http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep...
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Układ prosty masz silnik i regulator tylko w układzie, idź po grubych przewodach od wentylatora to go znajdziesz i tam mierz.
Wymienić kondensator rozruchowy silnika dmuchawy.
Opornica wentylatora.
Witam, W 807 sa trzy wentylatory: glowny - pod deska z prawej strony i dwa pomocnicze - rowniez pod deska z prawej i lewej strony. Nie jestem pewien, czy pomocnicze moga sie wlaczyc jesli glowny nie dziala. Sprawdz wiec najpierw zasilanie glownego - przekaznik na prawym nadkolu za reflektorem (zlaczka zielona). Pozdrawiam, Georges
Tak to jest, jak sie dysponuje tylko fragmentem schematu Proszę bardzo, specjalnie dla Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/9540287500_1... Zapomniałem że masz wyłączność na posiadanie schematów. Coś jeszcze Ci nie pasuje Panie georgesgr ? Czy moje wywody nie okazały się prawdą? Czyli przy pełnym wystęrowaniu pwm z panelu powino byc...
Pewnie rezystor dmuchawy padł. Sprawdź bezpieczniki.
witam mam pytanko odnosnie tego wentylatora a mianowicie jaki posiadasz filtr pyłkowy kabiny stary kwadratowy czy nowy typ prostokątny płaski i znacznej długości Dodano po 1 kolego Sady podaj jak możesz z numeru vin 7 ostatnich cyfr muszę jak coś dopasować schemat elektryczny do konkretnego wyposażenia i rocznika konia
Lub po przypalane wsuwki w gnieździe na wentylatorze, ja tak miałem w mojej aczkolwiek tam był climatronic, wystarczyło odpiąć kable i z latarką widać było że gniazdo w wentylatorze jest lekko podtopione i ma osmolone bolce, a z wyciągnięciem dmuchawy nie powinieneś mieć problemu
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
Więcej, 218 stopni.
Fiat panda 2004 r. Bezpiecznik termiczny jest za schowkiem i za tunelem dmuchawy. Widoczny jeśli przekrecisz na 'nawiew wewnetrzny' ciężko się dostać i odkręcić jedna srubke 5.5
Wentylator dmuchawy uszkodzony-częsta usterka w t5.
sprawdz regulator
Co mogę zrobić poprawić styki na dmuchawie i opornicy.
jeżeli mówisz o tej skrzyneczce zamykanej klapką, zakręcanej na dwa motylki to tak, sprawdzałem tylko te znalazłem w komorze silnika dzisiaj wykręcę fotel kierowcy ze stelażem pod nim żeby sprawdzić te kable lepiej
w wiekszosci samochodów opornik jest w obudowie wentylatora dmuchawy Dodano po 2 poszukaj kostki która zasila wentylator dmuchawy i gdzieś w jej okolicy jest opornik.opornik ten jest chłodzony tym wentylatorem Dodano po 4 w okolicy nóg pasażera jest ten silnik wentylatora,trzeba poswiecic sobie latarką i tam wszystko znajdziesz POWODZENIA
A na regulatorze zmienia się napięcie sterowania miałem coś takiego u siebie pod obciążeniem zanikało sterowanie uszkodzony był tranzystor i dioda w panelu sterującym
W klimatroniku nie ma rezystora dmuchawy. Sprawdz przekaznik załaczjacy dmuchawe jezeli jest dobry to uszkodzony jest moduł elektroniczny sterujacy wentylatorem dmuchawy znajduje sie w tunelu srodkowym przed parownikiem
Wymieniłem wentator I włączył się pare razy przy starcie klimy I znòw to sa https://obrazki.elektroda.pl/7573307900_... mo, przepalił sie rezystor
Znajduje się on obok silnika dmuchawy tzn cały układzik, ale z doświadczenia wiem że nie opornik siadł tylko bezpiecznik termiczny którego wystarczy zewrzeć (jeśli jest wszystko wporzo z silnikiem dmuchawy).
Jak wpadnę w dziurę, działa, a drugi raz nie Można obstawiać że kończy się silnik dmuchawy.
Niebieski element z napisem 104K to kondensator o pojemności 100nF (0,1µF). Zatem jest w tym układzie.
Witam. Mondeo 1994 r. 16 V, MkI. Chodzi o znamionową moc dmuchawy http://img205.imageshack.us/img205/1815/... (źródło: http://img205.imageshack.us/img205/7461/... http://img205.imageshack.us/img205/51/re... (źródło: http://img205.imageshack.us/img205/9325/...
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Rezystor dmuchawy uszkodzony.
Sprawdź żarówką, podłączoną zamiast wentylatora.
Uszkodzony wlacznik lub dmuchawa, ewentualnie brak napiecia na wentylatorze. Milej zabawy.
witam. mam jedno pytanie, gdzie szukac tego rezystora dmuchawy (modułu dmuchawy) ? w okolicach samej dmuchawy (wentylatora dojscie od strony pedałów) czy w tunelu srodkowym ? Ktos jest w stanie sprecyzowac lokalizacje tego rezystora ? dzieki z gory !
ford c max 2008 2.0 Tdci brak sterowania przekaźnikiem, który uruchamia wentylator dmuchawy
o kurcze, a co to? i gdzie to dokłądnie znajduje sie? ale to ma jakiś związek z tym że oba nie działają?
Jeżeli chodzi o wycieraczkę to prawdo podobnie jest zatarta ośka przekładni w silniczku, co do wentylatora dmuchawy może być wiele przyczyn, zacząłbym od sprawdzenia czy dochodzi do niego zasilanie.
Przede wszystkim obejrzyj opornik dmuchawy czy rezystor dmuchawy bo to jedno i to samo, zobacz jak wyglądają jego styki, przejrzyj też styki silnika dmuchawy i czy wentylator lekko się obraca.
Witam, chciałem dopytać autorów czy mieli problem typu niedziałająca dmuchawa i 2 błędy w klimatroniku o numerach 2C6 i 4F9, prawdopodobnie 2C6 - Defrost flap motor - silniczek klapy chłodzenia, 4F9 - Air turbine motor - silnik nawiewu.
To dmuchawa z jakiegoś starego Nissana Patrola.
Moc kotła jak pisałam Defro 30 kw ogrzewa powierzchnię 250m2 + bojler 140. Z tyłu pieca mam zawór trójdrożny mieszany 55 stopni ,na grzejnikach nie mam zaworów . Dom jest ocieplony. Może jakieś inne ustwienia mają by zrobione nie wiem. Podczas podawania dmuchawa szybciej pracuje ale potem mimo osiągniętej temperatury cały czas dmucha ale wolniej pracuje....
Chyba to grzałka, nie wiedziałem, że dopiero po podniesieniu jego odpala się dmuchawa, wentylator działa i reaguje na sterowanie. Na początku grzałka trzymała cały czas 100 °C, a po chwili pojawiło się s-e i po tym komunikacie nie zaczęła się robić czerwona dysza. Myślisz, że mogę kupić grzałkę na Ali? Czy lepiej szukać w Polsce? Kolba nazywa się 208B,...
Prawdopodobnie zbyt ciężko kręci się silniczek i to jest powodem uszkodzenia bezpiecznika.
Dmuchawa/wentylator/działa tylko po włączeniu PWR
A kolego podpowiesz może gdzie to się znajduje i jak to wygląda? Jest przykręcony do wentylatora dmuchawy [url=https://www.youtube.com/watch?v=yR0...
Grzejniki co oddają ciepło wyłącznie przez konwekcję. Oddawanie ciepła przez promieniowanie dotyczy całkiem innego zakresu temperatur (kilkaset stopni C). Gdyby grzejniki co miały oddawać ciepło przez radiację / promieniowanie, byłyby malowane wyłącznie na kolor matowy czarny, a nie biały połysk. Odprowadzanie ciepła przez konwekcję zależy od temperatury...
W astrze G przy dużych upałach i przy włączeniu klimy często się zdarza że zapala sie lampka kontrolna modułu klimatyzacji i wentylatorów (spotkałem już się z co najmniej trzema przypadkami ).Lampka zgaśnie po ponownym wyłączeniu i załączeniu zapłonu.W module klimatyzacji zostanie błąd wentylatora dmuchawy jak dobrze pamiętam.
Odpadła przeciwwaga z turbinki,stąd brak wyważenia.Możliwe teś jest peknięcie turbinki-jest to dmuchawa promieniowa!
Citroen Xantia, benzyna, 1999 rok. Wymieniony rezystor dmuchawy, zapłonik, wentylator na krótko działa, brak prądu na czerwonym kablu od wiatraka.
YouTube fraza Touareg glove box removal
Nie wymieniałeś przypadkiem silnika dmuchawy?
Poszukaj książki Edmunda Tuliszki "Sprężarki, dmuchawy, wentylatory" tam jest cała teoria na interesujący cie temat.
Dmuchawa wentylatora nagrzewnicy do SGV 2002r. wygląda tak: http://obrazki.elektroda.net/5_127418493...
W skrzynce pod siedzeniem kierowcy. Wygląda tak: http://archiwum.allegro.pl/oferta/vw-lt-... http://www.sklep.demot.pl/p,1010314,prze...
Mam problem z wentylatorem pieca jak i z kierunkiem obrotów dmuchawy. Wentylator kręci się w drugą stronę i nie wiem jak to zmienić. Zamieniałem kable od kondensatora na odwrót niestety nic to nie zmieniło, na chwilę zamieniłem kabel od kondensatora który jest wpięty na fazę z kablem na neutralny, wentylator tylko buczy. Śmigła raczej nie da się obrócić....
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
Powinien wystarczyć ma 18 Amper. Ale wskazane mierzyć wcześniej ile pobiera wentylator dla pewności.
To rezystor wentylatora dmuchawy kabinowej, nie chłodnicy.
po zdjęciu plastikowego podszybia zobaczysz obok wentylatora dmuchawy zespół rezystorów i termik który pewnie jest rozwarty wyjmuje sie go od strony kabiny obracając razem z wtyczką w lewo można go wymienić na nowy radzę przy okazji przesmarować łożyska sinika dmuchawy żeby zapobiec spaleniu nowego termika
Zapomniałem napisać. Renault Clio 3 2006 r. Dodano po 1 Właśnie boje się, że to coś "więcej" bo z 1/2 miesiące temu stało mi się coś podobnego z dmuchawą wentylatora. Na 1 i 2 nie działa prawie w ogóle, dopiero się odpala na 3 i 4.
Mam ten sam problem, szukam schematu rezystora dmuchawy 2776100A26. Wentylator poza układem chodzi. Czy znalazłeś może lokalizację przekaźnika?
Nad kolanami pasażera po zdjęciu osłony jest dmuchawa.Po odkręceniu jej dolnej osłony ujrzysz "jeża" czyli opornicę. Jest chłodzona tym wentylatorem.
Wentylator nie działa. Bezpieczniki sprawdzone. Rezystor sprawdzony, jest dobry. Dmuchawa na krótko działa. Gdzie jeszcze można szukać przyczyny, że wentylator nie działa?
Potencjalna usterka może być opornica dmuchawy wentylator . Tranzystor sterujący dostał zwarcia i nie reaguje na polecenia z klimatronika tylko wieje cały czas na max.
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
Sytuacja wygląda następująco , pokazuje mi na sterowniku ze dmuchawa/ wentylator powinna chodzić 76% a ona buczy ale się nie kręci , No i wyskakuje mi błąd ,, Za Duża temperatura Mosfet,, co wymienić wentylator i ten cały mosfet czy narazie tylko wentylator https://obrazki.elektroda.pl/4295336000_...
A co ma wentylator od dmuchawy do wentylatora od chłodnicy jak miałeś zatarty od chłodnicy to klima by Ci sie wyłaczała ale tylko kompresor nie dmuchawa. Pierwsze wyciagnij wentylator ten który. Ci nie działa i sprawdz na krótko czy działa jesli tak to wyciagnij opornice z kanału powietrznego gdzies blisko dmuchawy (chyba) bo za zmiane predkosci dmuchawy...
GOLF mk1 diesel , zabytek w idealnym stanie . długo stał i przestały działać wycieraczki , spryskiwacz, i dmuchawa wentylatora. Nie dochodzi prąd na kostkę przy kierownicy po lewej stronie. Wszystkie bezpieczniki dobre. proszę o pomoc .
Od kiedy tak masz? Przewody wchodzące do nagrzewnicy na grodzi masz gorące? Może inną klapą ruszałeś? https://www.youtube.com/watch?v=gqo6sycG... z komentarzy wiadomo, że była zapchana nagrzewnica... Sprężarka klimatyzacji, widać że pracuje? Ta kontrolka może sygnalizować włączoną klimę, więc i zimne leci. Kontrolka AC gaśnie tylko w monecie wyłączenia...
Zawsze jest możliwość choć by przez otwór wentylatora dmuchawy ale troszkę roboty jest.
Sprawę dmuchawy wyjaśniłem Ci na priv. Co do pstryczka: służy on do zmiany funcji załączenia lato/zima. W funkcji zima włącza urządzenie grzewcze, a w funkcji lato jedynie wentylator dmuchawy do schłodzenia wnętrza. Jak widać nie jest on konieczny do pracy zimą. Podobnie jak czujnik temperatury zewnętrznej, który konieczny jest jedynie wtedy, gdy chcemy...
Wentylator dmuchawy pobiera 22A Podłączony przez zepsuty opornik. Wentylator pracuje na pełnych obrotach. Dodano po 15 Podłączony bezpośrednio poprzez DY 1,5mm2 -przewody się grzeją 26 amper
Sprawa prosta spradzasz jakie napięcie sterowania dochodzi do regulatora, oraz sprawdzasz masę i zasilanie silnoprądowe. I już wiesz gdzie uszkodzenie. Po odpięciu sterowania od regulatora wentylator powinien stanąć.
Dmuchawa nie pracuje na żadnym biegu. Sprawdziłem opornik wentylatora, ale wydaje się być ok. Czy dmuchawa/wentylator ma dodatkowy bezpiecznik (nie jest opisany w instrukcji)? Co mogę jeszcze sprawdzić?
Włóż orginalny bezpiecznik i jeśli nadal będzie się grzać zmień gniazdo bezpiecznika. Tak dmuchawa może pobierać większy prąd i też będzie się grzać. Warto ją choćby przesmarować.
Opornica dmuchawy.
Sprawdź zasilania na sterowniku silnika wg. schematu jaki wrzuciłem. W szczególności sprawdź czy oba przekaźniki (pokazane na schemacie) w BSM załączają się, czy jest plus po kluczyku itd.
To sprawdź czy z kostki stacyjki wychodzi zasilanie na grubym żółtym po kluczyku
Na swoim wpisie nie zamieściłem jeszcze informacji dotyczącej wyłączenia dmuchawy a dotyczy to wszystkich dmuchaw bez względu na rodzaj paliwa zasilającego dmuchawy.Dmuchawę po skończonej pracy należy wyłączać wyłącznie na panelu dmuchawy a nie bezpośrednio z sieci ze względu na to iż po wyłączeniu dmuchawy na panelu dalej pracuje dmuchawa schładzając...
Na 99 % uszkodzony opór dmuchawy
Pamiętać należy, że taki rezystor powinien być chłodzony strumieniem powietrza z tej dmuchawy.
Sprawdź włącznik, sam silnik i opornik dmuchawy.
Seicento ma inny układ chłodzenia w CC trzeba zdemontować dmuchawę opornica jest na dole.P
Sprawdź sam silnik wentylatora "na krótko"...
Piec trafił do serwisu, do wymiany była cała płytka sterująca piecem.
Bezpiecznik?
Witam i jak w temacie - rano jechałem do pracy, dmuchawa od ogrzewania działała, po pracy już nie i w samochodzie było chłodno, dziś u mnie tylko +3 nagrzewnica raczej ciepła co było czuć jak położyłem rękę na kratkę, ale że nie działa dmuchawa to i zimno, dziwne to w starych samochodach podczas jazdy jakoś te powietrze łapało że czasami wyłączałem...
Witam problem polega na tym że przy włączeniu dmuchawy w aucie automatycznie załącza się wentylator chłodnicy. Dodam że jest to wersja ze zwykłą klima wszystko działa włącznik od klimy wyłączony a i tak przy uruchomieniu dmuchawy wentylator załącza się mogę go wyłączyć włączając i wyłączając przycisk od klimy już wszystko sprawdziłem łącznie z masą....
Pokaż wyraźne zdjęcie tego elementu, najlepiej również całej płytki. Jaki typ jest tego sterownika dmuchawy?
Demontujesz osłony lewarka biegów, schowek, i tam jest dojście do przewodów. Pleciesz kolego, silnik dmuchawy i sterownik widoczny i dostępny po głębokim wsadzeniu głowy pod kierownicę a wymontować dmuchawę można po zdemontowaniu pedału gazu. Dodano po 45 jak opornik to zrobisz to szybko Klimatronik nie ma opornicy.
tak ten silnik to silnik bezsczotkowy. A czy oprócz tranzystorów jest coś jescze?
Schemat masz w załączniku Wyłącznik E508 jest to wyłącznik zabezpieczający przed zamrożeniem wentylatora dmuchawy i w normalnej temperaturze jest zamknięty.Wyłącznik E509 jest to wyłącznik sterowany ciśnieniem w rurce evaporatora i nie dopuszcza do uruchomienia klimatyzacji w przypadku spadku ciśnienia w układzie poniżej wartości progowej. Dioda D787...
Problem rozwiązałem, dzięki za zainteresowanie.
Jaką dmuchawę kupileś oryginał czy tani zamiennik ? Czy bezpiecznik jest taki jaki powinien być ? Czy dmuchawa chodzi na wszystkich biegach ?
Masz na myśli pewnie dmuchawę (wentylator) chłodnicy. A jaką moc ma dmuchawa wewnętrzna, nawiewu?
wentylator dmuchawa peugeot wentylator dmuchawa opornica wentylator dmuchawa
sterownik ekran nvidia windows turbo diesla benzyny klawiatura zalać spirytus
lodówka bosch toshiba firmware update
Piszczenie subwoofera po podłączeniu do amplitunera Czy wakuometrem sprawdzę ciśnienie sprężania?