przy bezynie wystarczy 40-45 resztę trzeba sprawdzić na alternatorze jak będzie za durzy to będzie nie doładowany , prąd rozruchu tez nie musi być jakiś wielki napewno wystarczy pozdro
Witam serdecznie jak mogę doładować prąd przez internet. Nie robię przelewu z mojego konta dlatego chciał bym to zrobić poprostu logując się do banku i przelać pieniążki. Dziękuję i pozdrawiam
Jeszcze musisz doładować, jeszcze z 10 godzin takim prądem.
Może być prawidłowo. Nie wiem jak jest skonstruowany ten prostownik, ale podejrzewam, że klasycznie. Zatem osiągany prąd zależy od stopnia rozładowania baterii. Jak bateria jest mocno rozładowana to początkowy prąd będzie duży. Natomiast dla baterii częściowo rozładowanej prąd będzie proporcjonalnie mniejszy. Skoro prąd ładowania nie jest zbyt duży,...
Po tych wszystkich poszukiwaniach złodzieja prądu chciałem odpalić samochód Doładuj akumulator prostownikiem lub wymień na sprawny (podobnej wielkości) z innego samochodu.
doładowanie prądem 0.8 V 0,8A?
Uruchamiamy silnik kablami z obcego akumulatora. Zapalił . Pracują silniki obu samochodów, a akumulatory pozostają nadal spięte kablami.Wiem ,że to nieprawidłowe, ale nie znam skutków takiego stanu.Bardzo proszę o wypowiedź jedynie osób, które się na tym znają. Konkretnie, bez ogólników. Po rozjechaniu się pojazdów przewody mogą ulec uszkodzeniu. :wink:...
Ta ładowarka szybko zniszczy akumulatory. Do napięcia 1,6V akumulator jeszcze się ładuje a powyżej tego napięcia dochodzi do rozkładu elektrolitu i grzania ogniwa wtórnego. Naładowany akumulator NiCd lub NiMH ma napięcie ok. 1,45V. Przy ładowaniu prądem 1C (2A dla akumulatora o pojemności 2Ah) napięcie końcowe może sięgać 1,6V w temperaturze 25° C (dane...
Masz tutaj wyniki wyszukiwania w zasobach forum:[url=https://www.elektroda.pl/rtvf... Metoda ładowania prądem Q/10 przez 15-16 godzin jest najprostsza. Akumulatory niespecjalnie dobrze znoszą przeładowanie. Możliwe jest doładowanie prądem Q/20 albo mniejszym. To zależy od producentów i pisał o tym użytkownik jta_.
Jeśli nadal będziesz postępował chaotycznie, to na pewno wykończysz te akumulatorki. Teraz zrób tak. 1 - Parę słabszych akumulatorków naładuj do 1-1,1V (napięcie mierzone bez obciążenia po ~10 minut po wyjęciu z ładowarki) w tej prostej ładowarce . 2 - Następnie do możliwie takiego samego napięcia naładuj mocniejszą parę, też w tej prostej ładowarce....
Nielegalne, jedyne legalne rozwiązanie to założenie licznika przedpłatowego, nie doładuje - nie będzie prądu.
Zacznijmy może od tego, że każdy akumulator "weźmie" tyle prądu (A), ile potrzebuje na doładowanie. Dla AGM i żelowych robi się ograniczenia napięcia oraz prądu. Jeśli prostownik daje prąd 15 A i nie ma regulacji, to jak ograniczyć prąd ładowania do 5 A? Jeśli prostownik na sztywno trzyma np. 14 V, to większy pobór prądu przez akumulator nie zaszkodzi....
Witam, mam kartę energii, doładowałam przez internet prąd, mam kod zasilający. Nie mam pojęcia jak teraz ten licznik doładować 🤯 nie ma na liczniku klawiatury, poporostu jestem załamana. Zaraz mi się prąd skończy help 😁 dziękuję!
Witam, Dzisiaj 21/07/2016 zrobiłem TEST ładowarki CTEK MXS 5,0 na moim akumulatorze. Akumulator od 4 lat jest normalnie eksploatowany w samochodzie, auto użytkowanie codziennie na dojazdy do pracy. Dane i parametry akumulatora. Akumulator rozruchowy, ołowiowo kwasowy, z dostępem do cell MOLL M3 PLUS K2 71AH 590A (norma EN przy -18sC) (Parametry z naklejki)...
nie znam specyfikacji jakim pradem W specyfikacji powinien być podany maksymalny prąd ładowania danego akumulatora. I tak dla przykładu: w 1 dzień zużywam na ogrzewanie np: 30Ah Aby "doładować to co się pobrało", przy prądzie ładowania 5A, to około 6 godzin.
Problem jest taki że ten od Della ma niższy prąd przez co bateryjka będzie nie doładowana. Bateria będzie ładowana (co to znaczy "nie doładowana"?), tyle, że potrwa to dłużej, niż by mogło. Być może też podczas większego obciążenia istotnie dla baterii prądu nie wystarczy, ale cały czas chyba laptop nie będzie maksymalnie obciążany?
Tutaj gdzieś pojawia się metoda na odsiarczenie baterii stacjonarnych złożonych z akumulatorów kwasowych. Metoda polega na samym ładowaniu do 14.4V stałym prądem, podniesieniu napięcia do 15.5-16.2V (bez ograniczania prądu) i później doładowaniu prądem C/200. W ten sposób udało się odsiarczyć akumulatory, które było mocno rozładowane i kilka lat stały...
już problem rozwiązany. Uszkodzona masa silnika. Akumulator nie doładowany. Kiepski prąd do rozrusznika. Żaden komputer tego by nie wykrył.
Nie widzę różnicy napięć niż jest to w innych modelach w technologii AGM Recommended charging voltages at 77°F (25°C): Float use: 2.275 ± 0.02Vpc Cycle use: 2.45 ± 0.05Vpc więc praca buforowa: 2,255-2,295V/celę co da dla całego aku 13,53-13,77 V praca cykliczna: 2,4-2,5/celę a dla całego 14,4-15,0 V więc spokojnie do 14,4-15V można a nawet...
Nie chcę się tu wymądrzać i czegoś tam negować, ale musze to napisać, kiedy szanowni koledzy przyjmą do wiadomości, że obecnie mamy akumulatory bezobsługowe i napięcie ładowania nie może przekraczać 14,5 V a prąd ładowania 1/10 pojemności (wyjątek dopuszczalny jakieś krótkie doładowanie większym prądem). Ale każdy sam płaci za akumulator i nikt nikomu...
Te 30 akumulatorów faktycznie wykorzystasz gdy je wcześniej naładujesz i wiatrak na pewno podtrzyma na nich napięcie, z odbiorem energii może być już problem bo wiatrak już nie doładuje. Akumulatory już używane będą miały tak duży prąd rozładowania że cała moc pójdzie w uzupełnienie.
Akumulator ładował się powoli prądem około 0,45 A, a po 15 minutach doładował się o 70 mAh.
Jak naładować nową baterię: do uruchomienia należy poddać go formowaniu: 4-6 cykli rozładowania-ładowania. Rozładuj do napięcia 0,9V (nie niższego i jak najbardziej zbliżonego do tego napięcia), a następnie ładuj do pełnego naładowania (1,2V). nominalny prąd ładowania - Q/10, gdzie Q to pojemność, akumulator będzie ładowany tym prądem przez 14-16 godzin....
Byle nie poniżej zera! Doładuj go co ok. 2 miesiące. Tylko ostrożnie. Tak aby prąd nie był za duży. Ok 1A.
sprawdź czy po przekręceniu kluczyka masz prąd na czujnik doładowania 5v jeśli jest to kaseta jest zasilana prądem złącze płaskie i żółte przy przycisku diagnostycznym jeśli dobrze pamiętam Dodano po 10 a to auto ma pompowtryski czy pompę wtryskową
A do ilu? Do połowy? Resztę doładuj sobie drogim, "szczytowym" prądem? Zadziwiające jak ludzie łykają ogólniki, nikt nie zastanawia się nad szczegółami. A tymczasem w Polsce: https://www.cire.pl/item,166217,1,0,0,0,...
witam .... i jeszcze jedno pytanie - praca buforowa to, że alarm będzie podłączony pod akumulator i jednocześnie akumulator będzie doładowany niewielkim prądem przez zasilacz i czy to nie spowoduje przeładowania akumulatora i czy podłączenie na stałe prostownika do akumulatora nie zaszkodzi prostownikowi, mam na mysli akumulator samochodowy może te...
Jeśli już grzebałeś w telefonie to sprawdź napięcie baterii i spróbuj ją doładować poza telefonem.
Proszę wyjaśnić mi fakt że w CC1100 miałem 345 Ah i zawsze doładowane, prądu mi nigdy nie zbrakło. Wiesz co...nie wprowadzaj ludzi w błąd bo 345Ah to na pewno nie miałeś bo takich to nawet ciężarowe nie mają...może mówisz że miałeś 45 Ah:!: a SC 900 bez problemu 55Ah będzie ładować, pozdrawiam
Akumulatory zasadowe KFM 120P - 120 Ah • nie doładowujesz aku • ustawione za płytkie rozładowanie aku • coś pobiera dużą moc w systemie monitoringu lub poza nim. Tu jest chyba pies pogrzebany,Falownik solarny 3k 24v 220v ma ładowarkę PWM i max prąd jaki może doładować to prąd 29,2V a przy 20 szt ogniw wychodzi 1,45 na ogniwo. Prąd minimalny akumulatora...
Z Varta nie mam doświadczenia. Nie spotkałem w swoim aucie nigdy, ani nie przypominam sobie żeby kolega któryś coś wspominał. A inne pytanie... Czy próbowałeś swoją Centrę doładować porządnie z zewnątrz? Może używasz więcej prądu Niz go produkujesz? Dużo też dokładnej opcji było. Badales może prąd spoczynkowy w autku po uśpieniu wszystkich modułów?
Regulator ładowania MPPT, akumulator 24 V, rezerwę na regulatorze na 2 panel i wtedy można grzać wodę. Sytuacja: akumulator całkiem naładowany a panele dalej produkują prąd. W pochmurne dni wystarczy produkcji na doładowanie akumulatora.
Dzięki. Mam juz Redoxa v2 alpha. Jest tu na pewno na forum jakieś kompedium wiedzy o ładowaniu nimh. Które jest najtreściwsze ? Mam ogniwo 2000mAh, 7,2V. Chcę się dowiedzieć jak najlepiej to ładować (jakim prądem) aby: 1. Naładować najefektywniej (dobić na maxa albo i ciut więcej jeżeli się da). 2. Jak najszybciej (jeżeli będzie taka potrzeba) ale aby...
Ale podajesz że na koniec prąd spada na 0.4A to jest więc pewnie prąd balansowania. Czyli prąd jakim ładowane są ogniwa które nie osiągnęły Vmax. Niestety BMS działa tak że prąd balansowania jest ograniczany bo prąd ogniwa które już osiągnęło Vmax musi byt wytracony na tranzystorze (By pass) tak by tego ogniwa już nie ładować a tylko te które tego wymagają....
Witam mam pytanie czy lepiej jest ładować akumulator 6V 4.5Ah prądem 6V/500mA czy może lepiej będzie doładowany stosując prąd 6V/800mA czy nie ma to znaczenia na stan naładowania. Z góry dzięki za odp.
Prąd doładowania jest ok 1A i maleje przy osiągnięciu założonego napięcia. Układ załączany był raz w tygodniu na 10 godz. poprzez popularny programowany timer wkładany w gniazdko sieciowe. Można załączyć na stałe ale uznałem że lepiej ograniczyć czas pracy bez nadzoru jak też niepotrzebne zużycie energii.
Nawet jeśli będzie ok pod względem zasilania to nie znaczy że będzie dobrze w kwestii pneumatyki. Podłącz pompkę próżniową to będziesz wiedzieć czy jest sprawny, przewody, szczelność
Jak chcesz raz na jakiś czas naładować bezobsługowy akumulator samochodowy Ca/Ca, to nie potrzebujesz żadnych mikroprocesorów. Najprostszy transformatorowy prostownik, który doładuje akumulator niewielkim prądem do ok 15,5-16V, za 50zł.
To, że sterownik ustawia takie a nie inne napięcie wynika z tego, że uważa on iż należy maksymalnie ładować akumulator. Decyzję taką podejmuje na podstawie albo zaliczania prądu ładowania/rozładowania i wynika mu, że pobrano np 2x Ah, a doładowano 1/2x Ah. Drugą możliwością jest wykrywany prąd ładowania na kłamie minusowej akumulatora, który świadczy...
AVE... 1. Pakiety nieużywane trza naładować do pełna i trzymać w lodówce, wtedy mniej się rozładowują, i nie ulegają degradacji. Tak przechowywane ogniwa tracą 1% pojemności na rok. 2. Sprawdza się napięcia na poszczególnych ogniwach. Nie powinno być poniżej 3,2V. Jak jest, to można doładować do 3,2V małymi prądami, rzędu 1/10-1/5 C. 3. Jeśli akumulator...
Ale chyba zamrażarka nie pracuje ciągle tylko sterowana jest termostatem - dobrze by było wiedzieć jakie jest ich godzinowe / dobowe zużycie energii. Być może spokojnie da radę nocny ubytek prądu doładować w ciągu dnia tym prądem 20A
Ładowanie będzie trwało bardzo długo. Do UPS podłącz w pełni naładowany akumulator. Jeśli zdarzy się że akumulator zostanie rozładowany podczas pracy długą przerwą w dostawie prądu wtedy będzie konieczne jego doładowanie prostownikiem aby szybko przywrócić jego 100% naładowanie. Jeśli tego nie zrobisz UPS będzie go ładował kilkakrotnie dłużej niż ten...
Ładowarka naprawdę dobra. Warto taką mieć chociażby do szybkiego "podniesienia" aku. czy jako zasilacz do urządzeń samochodowych. Co do prądu ładowania; alternator też nie patyczkuje się z aku. i po rozruch pcha kilkadziesiąt amper. Problem w tym że nam chodzi o porządne i spokojne doładowanie aku. czyli prąd ładowania nie więcej niż C/10.
Ogniwo na dach blaszaka i doładuje...
Jeżeli masz w garażu prąd i możesz profilaktycznie doładować aku w weekend, to brałbym 100Ah
(...) nie zaleca się montowania akumulatora o większej pojemności gdyż może się okazać, że alternator nie będzie w stanie go doładować. Dlaczego?
Jesli ma to być prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych do 65Ah to służę schemacikiem . Regulowany stabilizator pradu (liniowy ale jest OK) ,wyłączanie po osiągnięciu napięcia końcowego ładowania , przełaczenie na doładowanie prądem 0,1 prądu ładowania ,wykrywanie zwarcia wyścia ( można zewrzeć wyście ) ,ładowanie po wykryciu przez układ...
Więc chyba zabiorę to auto od mechanika i dam do elektryka. Bo na zegarach się nie znam i niech on w tym dłubię. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Na pewno napisze co zrobił. Dodano po 18 Tak poza tym co ma akumulator do tego. A inaczej z racji tego że ESP jest bardzo podatne na zmiany prądu to się zgodzę. Ale błąd P2263 to doładowanie turbiny czyli nie...
Alternator o większej mocy przy tym samym poborze auta nie doładuje szybciej akumulatora :!:
Doładuj go do wieczora małym prądem, krzywdy mu nie zrobisz.
Oczywiście z napięciem może nie być problemu, ale prąd będzie zbyt mały ,aby w odpowiednio krótkim czasie doładować akumulator o pojemności 1.3Ah. Zakładają optymistyczne 5W z takiej prądnicy prąd ładowania to około 0.4A. Czas ładowania ponad 3 godziny.
Wystarczy, że któraś z tych dwóch plastikowych kuleczek w oczku się lekko zasyfi i "zatnie" w plastikowej kapilarze i będziesz myślał, że akumulator jest ok, a tymczasem będzie już dawno zasiarczony. Najlepiej zaopatrzyć się w aerometr. W nieotwieranych, areometr zda się psu na budę. Oczko działa dobrze o czym pisałem w innym temacie ale pokrótce przypomnę:...
2 jesienią by zdjąć postępujące w ciągu lata zasiarczenie. Choć to drugie raz do roku przydało by się wszystkim. Ciekawi mnie czy ktoś z kolegów, oprócz ładowania odsiarczającego raz w roku, robił co roku lub przynajmniej co dwa lata, kontrolne rozładowanie i ładowanie aby określić stopień utraty pojemności. Opisywałem w innym temacie, że moja pierwsza...
Załaduj w bagażnik Akumulator ładowany z instalacji akumulatora. Do tego w bagażniku przetwornica z Gniazdem. Pdjeżdzasz pod garaż podpinasz przedłużacz do samochodu i gotowe. Potem jeździsz i akumulator się doładuje.
72 Ah jest z oczywistych względów lepszy, ale bedzie cięższy i droższy. Sprawne ogniwo - to podstawa. Nawet gdyby alternator słabo sobie radził z jego pełnym doładowaniem (co może wystapić jedynie w ciągu zimy- lecz wcale nie musi takie zjawisko zachodzić, bo zalezy ono od wielu rzeczy), to moim zdaniem lepiej jest raz na dwa, trzy tygodnie ogniwo doładować,...
Dokładnie jak pisze andrzej20001 wolę nie robić eksperymentów na elementach elektrycznych znajdujących się w samochodzie czy wytrzymają ładowanie prostownikiem. Doładowanie małym prądem (2-3A) spokojnie elektronika auta wytrzyma o ile nie zostanie przekroczone napięcie 15V (ze względu na możliwe gazowanie akumulatora bezpieczniej nie przekraczać 14,5V)
A moja instalacja ma 24V(dwa akumulatory 12V połączone szeregowo, nie chce od jednego ciągnąc kabli, ponieważ będzie nie doładowany) Bez przesady ta kamerka nie pobiera tak dużego prądu abyś odczuł nadmierne rozładowanie jednego z akumulatorów .
Szeregowo z baterią włączyć diodę, np. 1N4001 w kierunku przewodzenia. W takim układzie napięcie czuwania będzie nieco niższe (o około 0,6V) ale doładowania baterii nie będzie i poboru prądu z baterii przy zasilaniu sieciowym również.
Jeżeli to akumulator z pierwszego montażu, to może jeszcze pożyje rok lub dwa przy odpowiednim dbaniu o jego stan. Możesz spróbować doładować go małym prądem, tak jak kolega witek17 napisał. U mnie Centra plus 61 Ah z odkręcanymi korkami wytrzymała 12 lat w czterech różnych pojazdach. Teraz już takich nie produkują.
Ja cały czas obstawiam uszkodzony akumulator i pracę zasilacza na krawędzi wytrzymałości. Sugeruje to fakt, że po odpięciu akumulatora wszystko wraca do (jako takiej) normy. Dlaczego? Prądu starcza do bieżącej pracy całości, ale już nie starcza na doładowanie maksymalnym dopuszczalnym prądem uszkodzonego akumulatora. A przeciążony zasilacz impulsowy...
Wielkość kondensatorów nie ma co prawda wpływu na średni pobór prądu, ale ma wpływ na chwilowy prąd doładowania tych kondensatorów podczas każdego półokresu. Im pojemność jest większa, tym większy chwilowy prąd doładowania i krótszy czas tego doładowania. Można sobie wyobrazić sytuację w której zwiększona pojemność spowoduje, że maksymalny chwilowy...
(at)assan18 Nie trzeba przekraczać po prostu maksymalnego prądu doładowania. Ale, czym większy prąd ładowania, tym się jest bardziej niezależnym od kaprysów pogody, tym większa szansa na naładowanie aku do pełna. A nie doladowanie aku do pełna (SOC) po cyklu rozładowania, może mu znacznie bardziej szkodzić niż wysokie prądy ładowania. Jeśli PV nie...
... A jak wspomniał kolega post wcześniej - "niedoładowany akumulator większy niż zaleca producent to mit" - i to jest prawda. Nie do końca bo trochę w tym jednak prawdy jest. Niedoładowanie nie grozi dla akumulatora nowego, w dobrej kondycji bo taki po rozruchu potrafi być doładowany prądem nawet do 50A nie przekraczając bezpiecznego napięcia 14,4V...
Opiekuję się przez okres zimowy samochodem sąsiada i co jakiś czas muszę doładowywać akumulator (samochód jest nie używany) . - najlepszym rozwiązaniem byłoby wyjacie akumulatora i przechowywanie go w temperaturach dodanich. Doładowanie małym prądem raz na trzy miesiące.
Taka praktyczna granica to 6V, przy włączonej stacyjce najlepiej mierzyć jak jest pobór prądu.
Aku ołowiowy rozładowany do zera zostaje trwale uszkodzony. Pomiar oporu na klemach nie jest miarodajny. Podmień aku na doładowane, sprawne, sprawdź pobór prądu na postoju aby określić przyczynę rozładowania.
tylko wszyscy się mylą na YT Wybacz, ale YT nie jest żadnym miarodajnym źródłem wiedzy. Interesowałem się w życiu różnymi tematami i wiem że często wiedza sprzed 30 lat jest pełna mitów i nieaktualnych informacji. Tylko z tej wiedzy trzeba umieć korzystać. Dziwne jest to, że typowe regulatory alternatorów i prądnic są kalibrowane na 14,4V. Nie mówię...
Nie wie skąd jest prąd i pewnie nie wie kto za niego płaci, ale potrzebuje rozbudowy ponad istniejący stan. Dowie się gdy rachunki za energię wzrosną i gdy garażowi sąsiedzi albo zarządca to zauważą. Garażowa "kopalnia" odejdzie w niebyt. A poziom oleju, ciśnienie w oponach będzie sprawdzał z latarką, albo w słoneczny dzień poza garażem. Akumulatora...
Jeżeli nie miałeś w pamięci centrali awarii akumulatora to na 99% awarie wywalił nadajnik monitoringu. Akumulator był nowy i nie doładowany. Twój akumulator w centrali powinien być dobry. Według mnie niepotrzebnie wymieniałeś, prąd ładowania zależy od tego jak często występują u Ciebie zaniki prądu sieciowego.Jeżeli te zaniki są żadkie to mniejszy prąd...
Akumulator w samochodzie to max 80% doładowania. Prąd rozładowania 0,3C to kolejne 90% pojembosci. Po 2h w twoim akumulatorze zostało ok 7Ah pojemności, więc to akumulator był "niedowymiarowany", a nie przetwornica.
Nowa Futura 64Ah "poszła pod lupę". Najpierw doładowałem ją prądem ok.2,5 A a następnie prądem 1A do 14,4V. Przyjęła ok. 3Ah. Potem rozładowałem 8h prądem 6A do napięcia (pod obciążeniem) 11,4V (11,6V po odłączeniu obc.) Nie chciałem rozładowywać nowego aku aż do 10,7V. Teraz ładowanie wyrównująco-odsiarczające, prądem ok 2,5A do napięcia 14,4V (z trzygodzinną...
40A dla akumulatora 75Ah nie jest największym problemem. Uważałbym tylko aby go nie rozładować do końca (bo nie masz pewnie żadnego zabezpieczenia) oraz aby po użyciu doładować akumulator.
Niby jakich sytuacji? 1A to śmieszny prąd ładowania dla Li-Ion.
Witam. Stadard(t)em w akumulatorach do serii GP, była pojemność od 1200mA do 1500mA. Przy ładowaniu przez 5 minut prądem 600mA i później doładowaniem tegoż akumulatora 100mA przez czas "nastawiany" w ładowarce. Aby nie posół sie akumulator przy ładowaniu ciągłym, ładuj go 1/10 prądu znamionowego przez czas 12 godzin. Pozdrawiam. PS. Ładowarki z serii...
Dopuszczalna granica rozładowania akumulatora kwasowego 12 V to wg.producentów 10.5 V.Wówczas należy niezwłocznie doładować go prostownikiem do napięcia nie większego niż 14.4 V. Należy ładować prądem nie większym niż 10% pojemności akumulatora.
Polecam zajrzeć do załączników które podałem. Regulator ma na tyle zadanie, że nawet potrafi zakmnąć całkowicie przepływ paliwa przez wtryskiwacze. Niestety nie wiem jak bardzo jest w stanie podnieść dawkę paliwa. Napewno dość znacznie. Ale nie o to tu chodzi. Tu chodzi o odpowiednią korekcję prądu w regulatorze względem ciśnienia doładowania.
Trzeba zmierzyć to napięcie tego zasilacza, pod obciążeniem/ bez obciążenia - czy to jest zasilacz stabilizowany. Potem jak wyżej akumulator (wtedy doładowanie)/baterie + dioda jako przełącznik; gdy zasilanie jest akumulator jest doładowywany - nie pobiera się z niego prądu, brak napięcia automatyczne dołączany akumulator.
Doładuj go małym prądem, ok. 0.02 pojemności. Czyli 140mA dla akku 7Ah, może to i bezpieczne ale musiał by się ładować z tydzień, wyjdzie mu to na zdrowie ale chyba nie to miałeś na myśli ;)
Tutaj mamy konieczność pierwszego kompromisu: czy konieczne nam jest awaryjne odpalenie samochodu – czy np. chcemy doładowania dokonać w ciągu kilku dni (kiedy prąd możemy ograniczyć). Swój podłączam przez żarówkę jak chcę prąd ograniczyć, np gdy akumulator jest mocno rozładowany.
Powinieneś mierzyć napięcie akumulatora w samochodzie.Jeśli przykładowo rano przed pierwszym uruchomieniem będzie mniej niż 12,5V to trzeba go doładować. Sam prąd nie wyjaśni wszystkiego.Jeżeli aku był rozładowany to wynik był zły - ale jak pełny to nie jest źle.Zależy też jaki masz miernik(bo jak taniutki ze słabą baterią to może kłamać).I ciekawe...
Akumulator to Panasonic żelowy orginal od mazdy mx5 NB Oraz: Czyli podsumowując to co zrozumiałem, nie ma minimalnego prądu który uszkodzi akumulator najwyżej ładowanie będzie trwało bardzo długo lub wogole nie doładuje akumulatora? Klasyczne ładowanie wiekszym pradem jest pięknie opisane w wielu źródłach. To działa tak, że mały prąd przy takiej pojemności...
należy na początek kilka razy rozładować i naładować akumulator różnymi prądami( przykładowo 1/16 ( bezpieczniej obecnie 1/32 i 1/40(1/80) z pojemności). Następnie ostrożnie małymi porcjami uzupełnić wodą destylowaną cele. Na początek dodaj powiedzmy po 1 cc strzykawką i obserwuj co się będzie działo z napięciem na zaciskach. Potem (powiedzmy po dobie)...
Jaki jest sens tego "bezprzewodowego prostownika", skoro i tak trzeba mieć drugi akumulator. Wytłumaczę na przykładzie mojego rozwiązania, też z przetwornicą step-up (małej mocy), które stosuję już przez dwie zimy, ta będzie trzecia. Unikam kilkakrotnego przekładania akumulatora a nawet podnoszenia maski auta. Jako drugi pracuje akumulator, który w...
Licznik jak licznik, tyle że z klawiaturą, trzeba pamiętać o doładowaniu przed weekendem, bo inaczej brak prądu po zużyciu, w przypadku zwarcia w instalacji istnieje możliwość że się wyłączy, tzn trzeba go "zresetować", wszystko będzie w instrukcji, kombinacja klawiszy, licznik odczeka pewien czas i się ponownie uruchomi jeżeli zwarcie minęło lub zanik...
ToJestNick, uzyskałeś wiele odpowiedzi od kolegów z forum, wiele porad, ale żadna nie była wyczerpująca. Wszystkie zawierają tylko część prawdy, ponieważ ładowanie aku to dość złożony proces i należałoby kontrolować zarówno napięcie jak i prąd oraz gęstość elektrolitu w Twoim akumulatorze. Jest to dość kłopotliwe ciągłe sprawdzanie, pilnowanie, ładowanie...
najpierw doładować aku bo pewnie od kiedy go kupiłeś to nie ładowałeś potem sprawdzić pobór prądu przy zamkniętym aucie (w stanie w jakim parkujesz na noc) a jeśli wszystko w normie to czeka cię zakup nowego aku
Moim oczywiście subiektywnym zdaniem -Centra Futura 64 Ah. Popieram subiektywnie. Po 4 latach użytkowania, czasem doładuję.
Zastanawiam się po co Koledze autorowi takie kombinacje zwłaszcza, że jak sam pisze: pomyliłem ładowarkę od roweru z laptopem i zepsułem zasilanie laptopa. Zakładam, że rower oprócz akumulatora ma do niego ładowarkę w komplecie. Jeśli chodzi o doładowanie małym prądem, to zważywszy na pojemność 20Ah można przyjąć, że fabrycznie dołączona zapewnia właśnie...
Dokładnie tak, a w środku akumulatorek 9,6V dla podtrzymania w razie zaniku prądu, wytrzymuje prawie 3h, sprawdzone. Parę elementów na krzyż do ew. doładowania po zaniku prądu z zasilacza.
są jeszcze ładowarki 60A z rozruchem 180A. 180A 12V/24V RIPPER GZL-70 M82508R Kosztuje to jakieś 250 zł Czy taka ładowarka nie mogła by stale doładowywać akumulatora samochodowego? Jak się ustawi na wyjściu napięcie 13,7 - 14V doładuje aku małym prądem a duży prąd popłynie jedynie jak ruszy agregat.
Ten pomiar będzie bardzo niedokładny gdyż przez miernik będzie płynął impulsowy prąd doładowania kondensatora filtrującego Bezpiecznik jest przed prostownikiem. Prąd na pewno jest odkształcony, ale 0,95A w takim zasilaczu? Poza tym w/g mnie błąd pomiaru, przy prądzie odkształconym, zafałszuje wynik w dół.
Spadek napięcia masz w normie, ładowanie jest dobre, ja bym nic nie grzebał w tym alternatorze, też co jakiś czas doładowuję akumulator, gdyż robię mało kilometrów i po prostu w czasie jazdy się nie doładuje, a i przy jego zakupie spoglądałem raczej na dolne półki.
takie napięcie ładowania powoduje gazowanie elektrolitu. Zgadza sie powoduje ale w pełni naładowany akumulator o właściwej gęstości elektrolitu ( to jest najważniejsze ) ma około 2,7V na celę. Powyżej 14,7 - 15V zaczyna gazować ale to jest NORMALNY proces. Jeśli zaczyna gazować to należy zmniejszyć prąd poniżej 1- 1,5A i doładować kontrolując napięcie...
13,55V to nie jest źle, szczególnie, że podejrzany jest akumulator, jeżeli coś go rozładowuje to po odpaleniu będzie pobierał większy prąd na doładowanie i to 13,55V jest całkiem ok. Proponuję wykonać prawidłowy pomiar prądu amperomierzem na zgaszonym silniku, będzie widać co się dzieje, czy coś rozładowuje aku czy nie.
Da radę, alternator doładuje tyle prądu ile zostało zużyte. Jeżeli brakuje 15Ah to doładuje 15Ah, nieważne czy te 15 pobrano z akumulatora o pojemności 47 czy 60Ah. Mnie też katalogowo wystarcza 47Ah a jeżdżę z 64 i nie żałuję. Absolutnej pewności, że akumulator kończy swój żywot nie ma ale objawy na to wskazują o ile instalacja jest sprawna. Podjedź...
Jaki prąd ładowania masz? Najbezpieczniejszy jest mały prąd ładowania Dla AA/R6 200-500mA. Dużym prądem nie doładujesz do 100% pojemności i akumulatorek będzie się bardziej nagrzewał, co nie jest zalecane. Dużym prądem na szybkim ładowaniu zdecydowanie szybciej padnie.
.[/quote] Mój sinus pro Volt-a, z agregatem z "ciosanym' sinusem pracuje i ładuje akumulator. Sowiecki prymitywny prostownik, też nie ma problemu z takim zasilaniem. Trafo nie grzeje się, prąd ładowania nie zmienia się w zależności sieć - agregat. Zastanawiam się, jak zachowa się po podłączeniu prostownika zewnętrznego - czy nie będzie "zgrzytu" między...
Siemanko.Panowie jest jeden ,ale zasadniczy problem czy po dodaniu mostka prądnica[magneto] doładuje akumulator ,czy będzie to możliwe.Może jednak dowinąć zwojów do cewki.,ale na początek trzeba dokonać podstawowych pomiarów.
Nic to nie da. Potrzebujesz 21 V i ograniczony prąd ładowania. Chcesz protezę, to przetwornica CC/CV nastawiona na napięcie 21 V i prąd maksymalny 1,5 A doładuje Twoją baterię do ok. 90 %. Może kilka procent więcej. Do zasilania takiej przetwornic potrzeba zasilacz 24 V. Dlatego lepiej kupić gotowiec (ładowarka li ion 5S) albo Makitę.
"Zamiast" akumulatora, nie zadziała - niestabilne napięcie i prąd,.. ale doładowanie przez równoległe podłączenie, wydłuży czas działania.. W słoneczny dzień :)
volvo doładowanie doładowanie dynamiczne doładowanie silników
grzałka zużyta prędkość znamionowa onkyo bateria
pic16f asembler zmienna geometria turbo
Czy rower elektryczny Sparta działa bez licznika? Junkers HydroPower: Czy potrzebuje prądu do działania?