Według mnie pocenie się silnika nie jest spowodowane nieszczelnością uszczelki pod głowicą, tam występuje wysokie ciśnienie, jeżeli głowica była by nie dokręcona to uszczelkę już dawno by wydmuchało. Czy nic się nie wydarzy gdy dociągnę głowicę po kilku latach? Możesz spróbować, ale nie wiem czy to coś pomoże. Czy może zdjąć głowicę oczyścić płaszczyzny...
Dopiero będzie chodzić jak złoto gdy się wszystko ułoży i dotrze. Nie zapomnij dociągnąć głowicy po ok. 500 km. Szerokiej drogi i pozdrawiam.
Zbyt mocno i nie w/g istrukcji dociągnięta głowica, bądź bardzo mocno przegrzany silnik. Tuleja ma kołnierz który pękł i tłok wciągnął ją do karteru.
Witam sprawdź czy taśma jest dobrze dociągnięta na głowicy i czy nie przestawił się tor prowadzenia taśmy.
Możliwości jest kilka, albo gaźnik nie jest dokładnie wyczyszczony, nieszczelność połączenia go z cylindrem, słaba kompresja. Spróbuj dociągnąć śruby głowicy, sprawdź i wyczyść zbiornik paliwa.
1.6 16v z jakim momentem dociągnąć śruby głowicy Reno Kangoo i w jakiej kolejności należy to zrobic
Kiedyś oddawałem takie głowice do regeneracji w firmie INFODRUK SYSTEMS. Można jeszcze spróbować "dociągnąć" głowicę do wałka poprzez regulację "pręta" po której przesuwa się karetka. Tylko jak będzie za blisko to taśma będzie brudzić papier. Sporo tego naprawiałem jak miałem umowę z KRUS.
Mam jeszcze jedno pytanie, z jaką siłą dociągnąć głowicę kluczem dynamometrycznym.
kobert44 szkoda że nie masz instrukcji bo tam jest napisane że po przejechaniu chyba 100km dociągnąć śruby na głowicy. Spokojnie możesz dociągnąć tylko nie przesadź:)
Wg książki na dokręcenie ma to byc siła 40Nm a na dociągnięcie 60Nm
kolego już teraz się nie każe klientom podjeżdżać na dociągnięcie głowicy(nie te czasy)no i uszczelki już są robione z lepszych materiałów niż kiedyś.
czyli żadne dociągnięcie głowicy nie pomorze i czeka mnie wymiana...
Widzę że przy takich pęknięcia koledzy jesteście jeszcze optymistami proszę tylko sprawdzić szczelność po dociągnięciu głowicy.
W paru miejscach śruby w tym silniku już płyną ,albo są na granicy, ale takie są wytyczne producenta i tak je składam od lat. Odstąpienie od tego kończy się przedwczesnym przepaleniem uszczelki. Nawet jak zastosujesz ustawienia dla silnika 1011 czyli 120° to te śruby spokojnie wytrzymają, blok i głowica też. A ten silnik zgodnie z tradycją Deutza jest...
A posiadasz klucz dynamometryczny niezbędny do dociągnięcia głowicy? Na Twoim miejscu oddałbym "ją" do mechanika. ps. w tym poście dowiedziałem się że audi to ona :)
Jak nie znasz momentu dokręcania to dokrecasz mniej więcej do średnicy szpilek/śrub. Jeszcze ma znaczenie czy uszczelka stalowa czy z tworzywa. W necie powinieneś coś znaleźć odnośnie momentów i średnic.
Jeżeli głowica wygląda dobrze, nie widać żadnych wżerów to nie musisz planować. Mogła być nie najlepszej jakości uszczelka lub za lekko dociągnięta głowica. Załóż nową uszczelkę, dokręć głowice kluczem dynanometrycznym zgodnie z instrukcją i wszystko. Szpilki możesz obejrzeć, jeżeli gwinty są dobre, w nakrętkach też to nie ma sensu zmieniać nic. Pozdrawiam
Rozrząd ustawiłem zgodnie z blokadami, więc nie miał prawa się ruszyć. Zaworów nie pogiąłem, gdyż przed zakręceniem rozrusznikiem robię cały cykl manualnie, czy aby tłok nie haczy o zawór. romoo być może ma rację, może nie ma kompresjii, co by znaczyło że za słabo mam dociągniętą głowicę, albo zawory źle doszlifowane.
Podjedż do warsztatu niech spróbóją dociągnąć głowicę,wymień też od razu płyn zobaczysz czy jest zmiana. Możesz też od razu wymienić uszczelkę pod głowicą,ale pierwszy sposób jest tańszy z dużym prawdopodobieństwem że zadziała. Zrobiłbym na Twoim miejscu diagnostykę,bo nic nie dzieje się bez przyczyny,najprawdopodoniej jest jakaś usterka w sterowaniu...
+ nie jestem pewien. Pozostałe nogi wg zdjęcia. Jeśli fonie równoległej masz zasilanie +12V to musisz dociągnąć je z zasilacza, bo na głowicy jest 5V http://obrazki.elektroda.net/79_12272469...
Panowie problem..... Już wy pyrkałem 18mh.... I poci mi się z pod uszczelki.... Na samym początku do kręciłem głowicę do 220Nm po staniu i pyrkaniu 5mh dokręciłem do 240Nm i o dziwo nie pociła się już ale znowu zaczęło się pocić.... Tak myślę, że trzeba chyba uszczelkę wymienić ? Czy dociągnąć głowicę do 260Nm ?? Bo wiadome chyba tuleje się już osadzili...
Witam !!! mam problem z moim silnikiem na łodzi Lister petter LPWS2A wysiadła uszczelka pod głowicą w czasie pływania ( koszmar ). wszystko rozebrałem wyjąłem nieszczęsną uszczelke z trudnością zdobyłem zastępczą i problem ? jakim momentem dociągnąć śruby głowicy tak żeby znów nie narobić bigosu w czasie rejsu .Bardzo proszę czy ktoś mi pomoże i zdradzi...
Problem rozwiązany. Poluzowane śruby głowicy ,wystarczyło dociągnąć .
Jest duże prawdopodobieństwo że to zbyt mały luz, na którymś zaworze, ze wskazaniem na wydechowy. Jeszcze nie na tyle, aby uniemożliwić prace silnika. Uruchomiony silnik działa, niejako z "rozpędu" jednak po jego wyłączeniu są trudności z ponownym jego odpaleniem, do momentu ostygnięcia. Spróbuj dociągnąć śruby głowicy cylindra.
Aby temat był bardziej konstruktywny, a nie tylko przepychanki słowne, napisze kilka uwag o wymianie oleju w mojej myjce Karcher HD5/15C. Według instrukcji serwisowej otwory serwisowe powinny być gwintowane, lecz takie nie były. W takim razie gwintownikiem M6 poprawiłem otwory do głębokości ile dało radę. Następnie wykorzystując śruby M6 o długości...
Silnik może przegrzewać się m.in. : z powodu niewłaściwie pracującego układu smarowania (pompa oleju - uszkodzona, filtr oleju lub przewody zanieczyszczone), lub układu chłodzenia w tym przypadku mamy : zabitą/zarośniętą kamieniem kotłowym chłodnice, źle pracujący termostat, brak termostatu, kamień kotłowy narośnięty na tulejach tłokowych, pompa wody...
Witam. Mam problem z MANem 18 410 ,2003r. Ma przedmuch pod głowicą. Głowice planowałem, uszczelki wymieniłem, głowice dociągnąłem 250Nm. Po przejechaniu 100km solo, wystąpił przedmuch pod głowicą. Teraz nie wiem, czy mogę jeszcze mocniej dokręcić głowice czy może być jeszcze jakaś inna przyczyna tej usterki. Byłbym wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.
Witam czy wie może ktoś jak dociągnąć głowice w seacie cordoba silnik 1.4 bo w książce pisze Etap I 40Nm II 60Nm III 60Nm IV 20Nm V 90 stopni
Ubywa płynu? Nabija duże ciśnienie do zbiorniczka? biały osad pod korkiem? Może głowica za słabo dociągnięta. Planowanie, szczelność, nowa uszczelka, wyczyszczony blok przed złożeniem - to wszystko zrobione?
Oczywiście, że wiem. Dociągnij 90 Nm + 90° - zalecana śruba nowa, ale jak posmarujesz klejem do gwintów starą śrubę, to też powinno być ok.
Założyłeś uszczelniacze na zaworkach przy regulatorze ?? A może nie dociśnięte są i olej ciągnie ? Śruby głowicy dociągnięte na krzyż? Pierścienie jak ustawiasz to co 1/3 tłoka powinien być jeden pierścień (to przecięcie) jak są w jednej pozycji wszystkie to może pobierać małe ilości oleju. Te pierścienie miały może na sobie jakieś faski lub natoczenia?...
Te tranzystory to nie do końca tak na ślepo,znalazłem na elektrodzie post Pana Grzegorza który pisał właśnie o tych tranzystorach... Tak, ale wtedy, oryginalne mają zczerniałe wyprowadzenia, co w tych "modelach" tranzystorów może skutkować rozszczelnieniem ich obudowy i degradacją struktury. Nie daje to raczej tak drastycznego spadku wzmocnienia. 1....
Witam. Posiadam Golfa II, rok produkcji 1989, przebieg 460 000. Auto kupiłem w styczniu 2012 i jak się później okazało, jedną z kilku niesprawnych rzeczy w nim było ogrzewanie. Silnik dogrzewał się w normalnym czasie, odpalał nawet przy -20, lecz mimo to z nawiewów leciało chłodne powietrze. W marcu, gdy słońce pierwszy raz mocniej przygrzało, popsuł...
Dzięki, mam jeszcze pytanko, bo gdy przy 4. etapie 90 stopni próbuję dokręcić, to przy 10 stopniach jest taki dziwny strzał i mocny opór. Pytanie, czy śruba nie pęknie, gdy dociągnę do 90 stopni?
mechanizm opuszczony ale głowica nie dociągnięta,zębatka funkcji na znaku(metalowa długa szyna) kółka współprac.z silnikem(to są te dwa pomiędzy którymi przesówa się bolec w lewo i w prawo)ustawić w pozycji umożliwjającej przyjęcie bolca i to chyba wszystko.pozdrowienia
muszę wyjąć swojego sc303 i zobaczyć co on robi po kolei zanim dociągnie głowice. Acha w tych mechanizmach często gubił się taki włos od dźwigni od rewersu. I nie odbijały do końca klawsze przewijania - wtedy też nie opadały głowice (jak ktoś źle założył klawisze).
Mogła się uszczelka, tak jak piszesz zmarnować, jak głowica idzie do góry to musowo za każdym razem dać nową uszczelkę. Być może tylko za lekko dociągnięte szpilki. Po wymianie i odpowiednim dokręceniu głowicy problem powinien zniknąć. :D
Te pęknięcia nie powinny mieć wpływu, bo nie dają możliwości przejścia spalin do kanałów wodnych głowicy. Ale istnieje jeszcze inna możliwość - uszczelka została źle założona (wtedy po naprawie raczej od razu byłoby źle). I jeszcze jedno - czy po 1tys. od naprawy głowica została dociągnięta? Jeśli nie, to jest b.duże prawdopodobieństwo, że dmuchnęło...
Miałem juz dwa problemu z tymi drukarkami. - Pierwszy to faktycznie padła głowica kolorowa co sygnalizował program. Po wymianie głowicy ok. - Drugi problem to drukarka przestała pobierać kolor czarny. Problem z głowicami nie jest sygnalizowany. W drukarce w całym wężu z tuszem czarnym jest pustka. Zassałem go strzykawką od strony głowicy bezpośrednio...
Silnik ma ponad 20 lat, bierze olej, więc możliwe że jest wyeksploatowany, chociaż dymienie na biało może być spowodowane przechylaniem kosiarki na bok z zaworami, podczas naprawy. Jeżeli tak to po kilku minutach pracy samo zniknie. Spróbuj dociągnąć śruby przy głowicy cylindra. Sprawdź luzy zaworów. Piszesz że po nagrzaniu nie chce zapalić, ma wtedy...
Witam Chcę zrobić sam remont silnika ale nigdzie nie mogę znaleźć z jaką siła należy dociągnąć stopki panewek i głowice?
W jaki sposób sprawdzałeś ten zawór? Uszczelka pod głowicą do sprawdzenia. Może wystarczy dociągnąć śruby. Jaka jest kompresja na rozgrzanym silniku, taka sama jak na zimnym?
Witam. Prosze o poradę, informacje na temat kolejności przykręcania śrub głowicy oraz momentu z jakim je musze dociągnąć. Szlak trafił jeden z zaworów i jutro odkecam głowice i daje do regenaracji. Kupię części i założe tylko tych danych mi brak. VW Polo 1,4 1999 silnik APQ
Po wymianie uszczelki pod głowicą w oplu vectra a 2.0 8v zaczęło coś stukać pod deklem. Głowica nie była do końca dociągnięta (wykonane wszystkie instrukcje z uszczelki oprócz dokręcenia po rozgrzaniu silnika). Głowicę odkręciłem i wymieniłem hydropopychacz i znów nie do końca dokręciłem głowicę tak jak wcześniej bez ostatniego punktu. Teraz chcę wymienić...
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
wcześniej jęczała głowica raz głośniej raz ciszej jak byśmy ją zarzynali muszę ją dociągnąć bo zrobiłem lekko luźną Dodano po 3 Rozebrałem i poskładałem na nowo głowicę Jest lepiej ale jeszcze brakuje Zamieszczam nagranie jak nagrywam tą kamerą i później nią odtwarzam https://filmy.elektroda.pl/25_1655061524... Widać na nim że brakuje środkowej części...
Dziękuje za wypowiedzi temat robi się jałowy więc go zamykam. Jednak po zauważonych nie dociągnięciach najprawdopodobniej po składaniu głowicy przez Pana Y jestem przekonany iż to jego wina ./Uszczelka podróba elementy klejone do głowicy na silikon itp.Pasek wyglądający na więcej niż 100km- napisy wytarte.Jakiś przekręt musiał nastąpić.
Jak zrobisz ok. 500 km to dociągnij głowe o 1/4 obrotu!!!
Ta głowica to Everis 4240 na wkładkę RA Danfossa, ta nakrętka służy jako zacisk na element trzymający na głowicy, jeśli zakręcisz głowicę i dobrze ją chwycisz to możesz nią kontrować nakrętkę wtedy powinna puścić. Chyba że ktoś to dociągnął jakimś kluczem wtedy musisz działać tak jak pisze kolega wyżej. Tylko tak jest bardzo mało miejsca na klucz.
Ciśnienie nad tłokiem wyciska spod krzywej lub słabo dokręconej głowicy uszczelkę. Droczysz się he he. Tradycyjne uszczelki pod głowicę są w zupełności wystarczające. Zakłada się je na sucho, bez smarowania jakimiś wynalazkami. Po kilku kilkunastu godzinach pracy dociągamy jeszcze raz. Dociągniesz jeszcze około połowę a czasem i więcej obrotu nakrętki....
Nie polecam kręcić niczym przed dociągnięciem śrub, bo dolne koło pasowe może być luźne (przytrzymywane tylko śrubą) - tak jak to w renówkach lubią robić. Jeśli się kolega przyjrzy dokładnie pierwszemu zdjęciu to widać dokładnie, że jest inny materiał wału jak i koła. Po skręceniu śrub na kołach rozrządu delikatne pokręcenie ręką nic nie uszkodzi. Użycie...
Kiedyś zdarzyło mi się urwać w identyczny sposób nową świecę ale jakiś cep tak dociągnął że duża grzechotka poszła w ruch i puknęło ale użyłem maksymalnej siły, natomiast jeżeli mówisz że pociągnąłeś lekko to chyba widać czy było coś przykorodowane i wiadomo że będą pretensje ale bez Twojej całkowitej winy.P
Ta Audica śmigała na LPG 7 lat bez problemu!! Gościu dbał właśnie o to wszystko co wypisał MARECZNY. A co do mechanicznego wtrysku i odcinania pompy paliwa to tutaj odcina pracę rozdzielacza. Gotowała wodę prawdopodobnie po przez uszczelkę/ niedociągniętą głowicę po poprzedniej (jak na moje oko) nieudanej wymianie. Koleś zostawił stare szpilki i nie...
witam opisze moją historię z tym problemem i chciałbym posłuchać waszych rad a więc: samochód kupiłem we wrześniu ub. roku a od listopada zaczęły się problemy, pewnego dnia zauważyłem mega wyciek oleju, jak się później okazało spod głowicy, więc wymiana uszczelki była potrzebna oraz planowanie głowicy, pomogło na kilka tygodni, potem wyciek znów był...
Ale rozrząd wymieniasz, bo już się zbliża termin, pompa oleju padła? Sprzęgło, jak się kończy, to fakt, trzeba zmienić, ale żeby rozbierać sprawny silnik po to, żeby dostać się do pierścieni i wymyć je z nagaru? Nie rozumiem. Jakby silnik np. długo stał i nie miał kompresji, bo zapiekły się pierścienie, to owszem, ale jak nie ma z nim żadnych problemów...
Witam Problem jak w temacie, głowica wróciła po kompletnej regeneracji, wymiana gniazd, zaworów, prowadnic itp. Niestety, zostało przeoczone uszkodzenie gwintu mocowania obudowy wału rozrządu do głowicy. Głowica założona, dociągnięta, przykręcanie wałów rozrządu i niespodzianka. Uszkodzony gwint to nietypowy M8x1, śruba Ribe M10, długość pracująca gwintu...
w płynie chłodzącym pojawiły się ślady oleju. Cóż, myślę, że nie jest to skutkiem pracy na OR. Może remont źle został przeprowadzony. Może głowica zbyt słabo dociągnięta. Jak teraz nawet zrezygnujesz z OR:ON, to i tak nic nie zyskasz. Musisz upewnić się, że to uszczelka (a tak zapewne jest) i ją wymienić na nową. Najlepiej jakąś dobrą i nie z JC :)...
To są głowice do zaworów termostatycznych i nie będą pasowały .Jeśli można poruszać wrzecionem zaworu przy grzejniku ,to zdjąć pokrętło i dociągnąć dławik. Jeśli to nie pomoże ,odkręcić nakrętke dławika ,wyciągnąć dławik ,dopakować np.sznurkiem z odrobiną smaru i poskładać kontrolując możliwość poruszania wrzecionem zaworu.
Zdemontowałem cały układ wydechowy. Został tylko katalizator, później jest plecionka, a dalej następna puszka. Odpalilem i po chwili z wydechu idzie woda. Nie to, że się leje ciurkiem, ale pluje. Nie, to nie para wodna, na pewno. Dodano po 5 Grzanie jest, temperatura trzyma normę. Nie było takiej sytuacji przed demontażem głowicy. Chodzi mi po głowie,...
Nie wim co ty tam masz wykombinowane ale cylinder MF jest z lekkim rantem i głowica nachodzi poprostu na niego .Płaszczyzny sa idealnie gładkie spasowane względem siebie i nie ma możliwosci żeby uciekała kompresja jak jest idalnie równo dociągnięte Dodano po 13 jmx może zaworek ci sie zacina w komorze pływakowej i paliwo nie dochodzi czasami jak potrzeba
Głowice dokręcania na 220nw Najpierw 70nm następnie 140nm następnie 220nm Przy ostarnim dociągnięciu oczekiwałem jakiś czas i dociągałem głowice jeszcze raz żeby się dobrze ułożyła na uszczelkę Śruby dokręcania według schematu w instrukcji Dodano po 3 Głowice nie były dokręcane po pracy w polu Kiedy wymieniałem uszczelkę na pierwszej głowicy wtedy do...
Dla uproszczenia można przyjąć 10N/kg. Więc działając siłą 1kg na ramieniu 1m mamy 10Nm. Skracając ramię do 10cm mamy przy 1kg - 1Nm. No tak w rzeczywistości działa klucz dynamometryczny, z tą jeno różnicą, że ma dodatkową zapadkę, która przeskoczy jak będziesz chciał za mocno pociągnąć. Przy metodzie z wagą, sam musisz robić za zapadkę i patrzeć czy...
Powracając do tematu mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie załatwiłem dobry klucz do dokręcania tylko jest jedno ale jest on od 28.5Nm ?! Czy na tyle mogę dociągnąć śruby , czy jest to duża różnica od podawanej 25Nm
Dokrecal kluczem specjalnym glowice Po skonczonej pracy mechanika odpalilem auto i po chwili zaczela wylewac sie strumieniem woda z olejem z pod glowicy . Jeżeli dociągnął śruby z właściwym momentem, a głowica nie była planowana i nie ma płaszczyzny to takie efekty mogą wystąpić. Jak później dokręcił na chama to przestało się lać. http://obrazki.elektroda.pl/8089298400_1...
Auto naprawiali fachowcy Dopytam: czy przypadkiem założyli ponownie tą uszczelkę? I drugie pytanie, czy przed pobytem w tym warsztacie auto brało płyn i kopciło? Auto super odpala , pracuje równo , ma normalną moc , olej jest normalny , zaczyna kopcić po odpaleniu a po rozgrzaniu się układu wydechowego kopcić przestaje . Więc zadyma jest od płynu chłodzącego...
Witam. Spotkałem się z systemem zarządzającym ciepło poprzez sterownik ścienny, Legranda który wbudowane ma styki el. N,L+ sterowanie noc/dzień. Jest to sterownik manualny który zarządzać może przekaźnikiem/stycznikiem....do czego zmierzam ? jeżeli masz możliwość odseparowania pionu na 1 piętrze i parterze od zasilania i założenia tam rozdzielacza z...
Osobiście przy wymianie uszczelki głowicy nigdy nie dokręcam głowicy po pewnym przebiegu zawsze stosuje zalecenia producenta pojazdu związane z dokręcaniem głowicy i niema to znaczenia czy w pojeździe jest LPG .Ważny jest dobry klucz dynamometryczny klucz do dokręcania kątowego uszczelka dobrej firmy , prosta głowica i procedura dokręcania. A dla tych...
Głowicę dokręcaną książkowo powinno się dokręcić ponownie po jakimś, nie za długim, czasie. Silnik powinien trochę popracować i się nagrzać, a uszczelki mają prawo trochę "usiąść". Wtedy przeważnie do się trochę dociągnąć. Są też tacy, którzy od razu dokręcają z zapasem, żeby nie dokręcać ponownie. Nie jest to zgodne ze sztuką, ale w starych traktorach...
Witam Kolegów. Wymieniałem uszczelki pod głowicą w mojej c 360. W trakcie dokręcania na ostatniej głowicy i przy ostatniej śrubie poczułem mniejszy opór i nie dało się dociągnąć tej śruby z siła 160 Nm. Popuscilem reszte srub na tej glowicy wykrecilem i wkrecilem nowa szpilke. Teraz pytanie brzmi: czy można jeszcze raz przykrecić tą głowicę na tej samej...
Czyli tak ma być dociągnięte. Ogólnie aby w śrubie przeważnie m10 lub m12 dojść do odkształcania plastycznego trzeba sporo momentu. W 1.9 Tdi dobrze mieć metrową przedłużkę.
Klawiatura u nas nie była rozbierana nigdy 9lat temu jak było pokrywa zaworów zdejmowana to miał jeszcze oryginalne farby na niej i wtedy było tylko dociągnięta klawiatura i ustawione zawory bo u nas przyszedł ciągnik z dani i silnik w ogóle nie był ruszany przez tyle lat. Bo po co jak nic się nie działo a teraz była uszczelka pod głowicą przerdzewiała...
Przychodzi mi jedna myśl do głowy... Gdy założyłem nową uszczelkę i postawiłem na niej głowicę (jeszcze bez skręcania) to wyczułem że głowica wsparła się na dwóch rogach (czerwone strzałki na foto). I miała lekki luz jakieś 1mm na przeciwległych rogach tak jakby była krzywa głowica (strzałki zielone foto). Pomyślałem jednak że śruby ją dociągną... Czy...
syntezer np. tsa6057. mniej więcej do 140MHz dociągnie. źródła programu pod linuxa i schemat 'interface' LPT-i2c mogę Ci przesłać. w połączeniu z głowicą od safari (było takie radio ze 30lat temu -fet na wej.) i pcz z filtrem od rtf z odst. 50kHz służyło mi do podsłuchiwania sputników noaa. j.
tak jak by ta łapa nie trzymała go tylko na czymś sie opierała Pewnie ktoś już kilkukrotnie frezował gniazda wtryskiwacza i to zbyt mocno, jeśli jarzmo po dokręceniu odpowiednim momentem nie dociśnie wtryskiwacza (z nową podkładką) do głowicy to będzie "dmuchał" kompresją z cylindra i cała naprawa psu w ..., w moim przypadku skończyło się wymianą głowicy....
Witam, czy jest jakaś różnica pomiędzy uszczelką metalową a (papierową) pod głowice ? Wymieniałem w powyższym samochodzie zawór wydechowy więc zdemontowałem głowice zawór dotarłem wszystko oczyściłem na glanc przykręciłem z odp. momentem ogólnie wszystko chodziło tylko z pod pokrywy zawory czasem wydobywały się głośne metaliczne stuki trochę ale to...
Mam jeszcze parę pytań :p 1.Śruby w tym aucie czymś się smaruje czy mogę skręcać go normalnie ? 2.Muszą być nowe czy można wykorzystać je kilkukrotnie ? 3.Z jakim momentem dociągnąć śruby na skraju głowic ?
Odtwarzacz jak w temacie po włączeniu wyświetlacz pokazuje kalendarzyk i "0", napęd ani drgnie bez względu gdzie znajduje się głowica nie próbuje jej nawet dociągnąć do talerzyka ani drgnie. Jedynym ruchem, który wykonuje kolimator, to po włączeniu podnosi się zaświeca i ani drgnie dalej. Sprawdziłem silniki są OK, wymiana lasera nic nie wnosi. Wywołując...
No właśnie, test dysz jest wykonywany z zaprogramowaną najniższą jakością druku, by łatwo można było wyłapać najmniejsze niedociągnięcia w pracy głowicy. A jeśli chodzi o te inne wydruki z programów, to czy próbowałeś drukować ustawiając różne jakości?
Rozwiń temat "nie działa tuner". Wyświetlacz działa? Częstotliwość na wyświetlaczu da się zmieniać +/- Automatyczne wyszukiwanie da się załączyć, aby przemiatało (przeszukiwało) pasmo od początku do końca? Oba pasma milczą? Fale średnie i UKF? Z PLL jest trochę inaczej niż opisałeś. Na wyjściu PD przeważnie jest taka sieczka, dla różnych typów syntez...
Masz wypadanie zapłonu a przyczyną tego jest niższe ciśnienie na pierwszym cylindrze. Możesz bawić się w wymianę świec, cewek, adaptacje przepustnicy itp ale nic Ci to nie da. Czemu uważam że to zawory? Z doświadczenia. Gdyby to była wina pierścieni to raczej na wszystkich było by niższe ciśnienia a nie tylko na jednym taka kolosalna różnica. Podejrzewam...
Witam. Wczoraj zdjąłem głowice po awarii rozrządu w Scenicu 2000r 2.0l 16V - wszystkie 16 zaworów wygięte. W związku z tym mam kilka pytań: 1 jaka grubość ma głowica oryginalnie i ile można splanować (nie wiem czy ktoś już jej wcześniej nie robił) 2 czy przy wymianie pogiętych zaworów zawsze wymienia się prowadnice - jeśli nowy zawór ładnie wchodzi...
Wyciągnięte szpilki i nie można dociągnąć pokrywy Ja uszczelniam na silikonie Victor Reinz najlepiej mi się sprawdza w porównaniu do innych Trzeba końcówki szpilek spiłować ok 2-3mm no i dekiel dokręcać w takiej samej kolejności jak szpilki głowicy w tedy pewność że wszystko dobrze siedzi i nie cieknie.
Tyle razy już ściągałem tę pokrywę, czyściłem, odtłuszczałem, szlifowałem że teraz mogę sobie to wpisać do CV. Mając komplet śrub z gumowymi uszczelniaczami wstawiłem tam podkładkę która spowodowała, że te śruby mógłbym wkręcić kilka ruchów więcej. Tak zrobiłem. Dociągnąłem i heja. Po powrocie silnik nie tyle że się mocno pocił ale krwawił olejem. Musiałem...
Jestem zielony. I nie wstydzę się tego. Każdy się kiedyś uczył. I tak chyba więcej potrafię, niż zwykły posiadacz samochodu. Podkładki na pewno dobrze wsadziłem. Odwrotnie przypuszczam, że wtrysk by się nie wkręcił na tyle. Wtryski wydaje mi się dociągnąłem dobrze. Boję się trochę, kiedyś miałem golfa II 1,6D i przy wymianie wtrysków mechanik ułamał...
Właśnie chcę wszystkie odbiorniki czyli lampy, rolety, i kable od głowic rozdzielacza dociągnąć do rozdzielni i tak samo włączniki od tych odbiorników. W IB chcę zrobić tylko parter (poddasza nie mam tylko strych a piwnica choć część czysta będzie w tradycyjnej instalacji. Obawiam się że właśnie koszt wyłączników i modułów do rozdzielni będzie tak duży,...
Witam wszystkich. Może ktoś z praktyków, którzy przestrajali kiedyś radio Lena 2 pomoże. W głowicy UKF wymieniłem: C101 = 82pF na47pF – obwód wejściowy C102 = 47pF na 27pF – obwód wejściowy C103 =120pF na 68pF – obwód wejściowy C105 = 16pF na 8,2pF – obwód wcz. (nie dawałem trymera C104) C116 =75pF na 56pF C117 = 12pF na 5,6pF...
Jeśli na Astrze Y1.7dti 165tyś 350zł alternator, 2x28zł (bez wymiany) szczotki rozrusznika 2x550zł rozrząd i teraz dojdzie sprzęgło ok. 600zł z wymianą to dużo? Podam przykład w Polo 1.4 (przejechałem na założonym gazie 60tyś) 2500zł głowica rozrząd 500zł 2x wymiana świec po 80zł i nie wspominając że 3x 200zł serwisowanie gazu (regulacje i wymiana filtra....
stachu_I, wersja mechaniczna jest ciekawa, bardzo lubię gdy widać jak pracuje mechanizm, bo w elektronice trochę jest to jednak ukryte, ukryte w układach scalonych, przekaźnikach i mikrokontrolerach, a tutaj faktycznie widać byłoby trud jaki wykonuje cały zestaw. Jednakże początkowe założenie było na przekaźnikach, tak więc chciałbym to dociągnąć, będę...
Witam, Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Spróbuję od rzeczy najprostszej - dociągnięcia szpilki od strony przedmuchu. Jeśli to nie pomoże, wrzucę tam miedzianą uszczelkę. Różne są na jej temat opinie - ot choćby Kolegi powyżej - ale rozmawiałem z mechanikiem, który zajmuje się naprawami ciągników rolniczych i stwierdził on z własnego doświadczenia,...
Do ustawienia poziomu odtwarzania potrzebujesz nagrania tonu o częstotliwości 315Hz, więc wedle specyfikacji Twojego miernika, powinien on dać w miarę wiarygodny pomiar. Jednakże nie patrzyłbym na wartość napięcia wskazywanego przez miernik przy odtwarzaniu, ale na różnicę napięć pomiędzy kanałami na wyjściach magnetofonu przy odtwarzaniu. Lewy kanał...
Witam. W styczniu tego roku miałem robioną uszczelke pod głowicą. Planowanie głowicy, sprawdzanie szczelności, docieranie zaworów, wymiana prowadnic oraz uszczelniaczy. Wszystko chodziło dobrze aż na początku sierpinia zaczęlo ubywać płynu. Niby płyn uciekał koło króćca od nagrzewnicy, dociągnąłem obiemke ale problem nie ustał. Zbagatelizowałem sprawe...
Panowie jak w tym modelu jest z dociąganiem głowicy? Powinno sie po kilkudziesiat km dociągnąc ją? Znajomy mechanik mówi że nie ma takiej potrzeby i nie wiem czy faktycznie tak jest.
Dziwne ze w ogóle zaczołeś rozgrzebywać silnik , ten słupek to koszt 1000zł co jest tańsze od naprawy głowicy a gdzie reszta Romuś, kpl. głowica z anglika kosztuje w okolicach 300zł, plus na wszelki wypadek koło 100zł kpl. uszczelniaczy. Masz wtedy wałki rozrządu bez ryzyka że któraś krzywka pękła, jak to się nieraz zdarzało po strzale. Z tymi śrubami...
Głowica jest płaska, jeśli się nie mylę, więc nie ma znaczenia ile ją splanujesz, byle było to w granicach rozsądku. (głowica splanowana i gniazda zaworów też zazwyczaj liźnięte, więc nic się nie zmienia) Uszczelkę zakładasz grubszą o tyle, ile splanujesz blok. Nie planujesz bloku, więc wkładasz 0,7 taka jak była. Najgroźniejsze są wżery wokół cylindra....
Dowiedziałem się ze w aucie była wymieniana uszczelka pod głowica...... Dociaglem śruby i teraz jest Ok , ale podejzewam ze mogła uszczelka dostać i kto wie czy za jakiś czas nie będzie czekała mnie wymiana 😞a kupiłem tester co2 i na silniku o temp do 80 stopni pokazywał co2, a jak już się rozgrzał do 90 stopni to nie pokazywał i dlatego postanowiłem...
na chromówce można dociągnąć do ponad 26kHz (poziom zapisu -20dB, spadek -3dB) przy prędkości 19cm/s. Nic nowego... Mnie udawało się uzyskiwać pasmo od 12 Hz do 17 kHz na zwykłej taśmie żelazowej... bez żadnych redukcji i wywalania filtrów, dla 0 dB z odchyłką nie przekraczającą 2 dB... Aha - zapomniałbym - dotyczy M8010 ... (po wymianie głowicy na...
Dzień dobry Zakupiłem ostatnio radioodbiornik Unitra R801 "Maria". Od razu zabrałem się za przestrajanie głowicy UKF na nowy zakres. Skorzystałem z poradnika z czasopisma SE (fragment zamieszczony tu na forum). Przestrajanie jak na warunki warsztatowe domowe poszło dobrze, problem w tym, że radio łapie zakres tylko w zakresie 88-106.5Mhz. Podpowie ktoś...
jak twoje autko to spróbuj uszczelnić jak pisałem jak auto klienta to ściągaj głowice i będziesz widział ale wtedy wymień śruby na nowe Auto moje więc się mogę pobawić, tak myślę że spróbuję dociągnąć te 15 stopni na zimnym, odtłuszczę na całej długości i polecę silikonem. Wycieki są tylko z dwóch kanałów może po krawędzi jakąś kropelką bym jeszcze...
Trójnik, a nawet dwa, wstawili gazownicy. Doprowadza ogrzewany płyn do reduktora. Inaczej reduktor by zamarzł. Wycieku nie powinno być - dociągnij cybanty. Sam płyn chłodniczy nie miesza się z olejem. To gdzie fabrycznie dochodzi to ogrzewacz oleju zamontowany na podstawie filtra. Problemy z ogrzewaniem, to zbyt niski stan płynu, zapowietrzenie lub...
Witam, z tego co widzę, to jest to silnik 6G72 ... Jeśli nie odpala po wymianie rozrządu (i nic innego nie było grzebane), to stawiam na nieprawidłowy montaż ... lub źle ustawiony zapłon Z tego, co wiem ten silnik nie posiada czujnika położenia wału (???) Jego funkcję pełni optoelektronika zintegrowana w aparacie zapłonowym - silnik 6G72 Do tego silnika...
schemat głowicy głowicy dokręcanie głowicy głowicy scania
szczotka bosch oryginalny iskrownik ustawić wariuje klawiatura
sterowanie klapą gaszącą sterowanie klapą gaszącą
Ustawienie pompy z płynną regulacją w kotle Junkers ZW24-2DV KEP23 Hałaśliwe wibracje w dużej szlifierce kątowej