Witam. Mam traktorek z silnikiem B&S 17.5hp. Silnik sporo brał oleju zrobiłem mały remont nowa uszczelka głowicy, docieranie zaworów uszczelniacze planowanie głowicy nowe pierścienie, honowanie cylindra. Wielkiej poprawy nie ma chodzi jak zegarek ale po 3 godz. koszenia pół miarki oleju weźmie niby mniej ale czy to się uspokoji czy pomału myśleć na...
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Drugie tyle planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności. Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D-4D 2200 zł.
Gdyby był problem ze smarowaniem, to zatarły by się koniki klawiatury a nie zawór, po to są uszczelniacze na trzonkach żeby olej się do nich nie dostawał. Tak naprawdę widzę dwie opcje: Pierwsza, to nie dokładnie umyta głowica po docieraniu zaworów i pasta ścierna dostała się do prowadnicy, druga to uszkodzona, żle rozwiercona prowadnica. W tym silniku...
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Cześć, zabieram się za naprawę zapasowej głowicy, po wstępnym sprawdzeniu luzu zaworów w prowadnicach stwierdziłem ze ssące zostawię a wymienię tylko prowadnice wydechowe. Chciał bym dopytać czy jak już ładnie wyczyszczę zawory żeby można było docierać w gnieździe to czy docierać je już po wymianie prowadnic czy jeszcze na starych?
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
Palnik ma szanse bo palisz od dołu. Natomiast do napędu głowicy można by użyć wiertarki. Kiedyś odstawiłem takie coś do docierania zaworów w głowicy ze stelaża na wiertarkę ojca produkcji, który był mocowaniem wiertarki do napędu maszynki do mięsa i tokarką do produkcji szczebelków do mego pierwszego łóżeczka.
Tak jak napisałem powyżej jest to silnik z płaską głowicą dolnozaworowy. Nie posiada dekompressora. Luz dla zaworu ssącego 0.12-0.18 mm dla zaworu wydechowego 0.23-0.28 mm Nie posiada regulacji zaworòw, jedyna możliwość po rozebraniu głowicy oraz zaworòw, frezowaniu gniazd, szlifowaniu zaworòw, docieraniu itp,itd. Tak jak w materiale opisanym przez...
Odnośnie zaworu zwrotnego, najlepszym możliwym jest ten istniejący w głowicy kompresora. Mnie przyjemność naprawienia go u tokarza kosztowała 40 zł + pasta do docierania zaworów. Samo wytoczenie nie daje mu należytej szczelności. Wszelkie próby stosowania zaworów zwrotnych od instalacji wodnych są tylko niepotrzebnym wyżucaniem pieniędzy.
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
W tym silniku zrób głowicę, uszczelniacze, docieranie zaworów- weryfikacja prowadnic zaworowych. I pierścienie do wymiany.
Często planowaniu głowicy i obniżeniu zaworów kończy się zakres regulacji więc trzeba przeszlifować trzonki zaworowe żeby ten zakres regulacji miał miejsce ale tym się bez problemu zajmują ci co robią głowice oni o tym wiedzą. Chyba że Ziutek z Wieśkiem w garażu to robili planowanie na papierze ściernym na stole a docieranie zaworów pastą obowiązkowa...
W nowych głowicach zawsze trzeba sprawdzać szczelność zaworów i prawie zawsze docierać zawory z gniazdami. Rozbieraj po kolei i weryfikuj. A w zasadzie to mechanik niech poprawia.
Jeżeli głowice są fabrycznie nowe to w technologi produkcji głowic nie ma operacji docierania zaworów i zawory są szczelne. Luzy na zaworach są dobrze ustawione ?
Na razie czekam na fachowca, który miał być w poniedziałek, ale nie dojechał. Mam pytanie, na czym polega docieranie zaworów. Do jednej głowicy kupiłem wydechowy z prowadnicą, jak się go dociera. Ponadto jak ocenić czy wymiana samych pierścieni jest potrzebna, czy coś to da czy może wymienić już cylindry i tłoki w całości. Czy da się gołym okiem ustalić...
Przylgnie zaworów i gniazda po ich wymianie są docierane, głowica planowana. Sprawdzenie szczelności zaworów, wykonuje się poprzez wlanie nafty na ok. 12 godzin. No... Metody za króla świeczka. Mamy XXIw, gniazda obrabiasz na gotowo, bez docierania. Szczelnośc sprawdzasz przyrządem w 2-3s. Autorze a co z cylindrami i tłokami? Ale widać że głowica puszcza.
jak długo stał to mógł zawór podgnić, i nie domyka się, i jak pisze kol. "Strumien swiadomosci" może po prostu nie masz kompresji przez to, możesz próbować psikać wd40 i zawór naciskać, a tłokiem go cofać i tak kilkadziesiąt razy, może się rozrusza, a nie to ściąganie głowicy i zaworów i czyszczenie, docieranie itd
2tys to wiem że na forum porting robią głowicy I docieraniem zaworów i planowaniem. Jeżeli ktoś to zrobi dobrze może nawet w stodole zrobić;)) A vwgolf napisze najwyzej. Głowicę zrobi w zimę A auto odpala dopiero na wiosnę.
Witam.Mam kolejny problem,a mianowicie pojawia mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym głowica po planowaniu wymianie uszczelniaczy i docieraniu zaworów nowa uszczelka elring nowe śruby do głowicy oraz komplet uszczelek do turbiny i kolektorów wymienione oringi na pompowtryskach silnik chodzi równo nie kopci żadnych błędów na ktsie o co tu chodzi czy...
Chodzi mi o doprowadzenie do maksymalnej szczelności zaworów znajdujących się w gniazdach. Czy uszczelkę pod głowicą należy potraktować jakimś uszczelniaczem? Doszedłem do momentu gdzie jeden cylinder próbuje gadać, ale to wciąż za mało do zapłonu. Wie ktoś jakie są koszta szlifowania zaworów? Bo szczerze mówiąc już nie mam na to cierpliwości. Jeszcze...
Głowicy nie ściągałeś? Zaworów nie docierałeś?
Pierwotnie miała być robiona sama głowica (uszczelniacze, prowadnice docieranie zaworów) . Powiedzmy że w miarę logiczne posunięcie, warunek właściwa diagnoza. ale jak już tyle było rozbebeszone to doszliśmy do wniosku żeby sprawdzić cylindry i pierścienie żeby się nie okazało że za miesiąc znów będzie trzeba rozbierać. . Idąc tym tropem można było...
Witam mam problem z fiatem ducato silnik 1.9 disel rok 1998 . po naprawie głowicy wymianie uszczelniaczy uszczelki i docieraniu zaworów regulacji wtrysków i sprawdzaniu głowicy na ciepło bo było podejrzenie pęknięcia głowicy i robiony rozrząd .Po przejechaniu 300 kilometrów okazało się że silnik bierze około 1.5 litra oleju kopci na początku na niebiesko...
Czyli przy wymianie uszczelki ,konieczne jest planowanie głowicy,docieranie zaworów i ich regulacja . Szanujący się mechanik/warsztat nie zabiorą się za wymianę samej uszczelki bez kompleksowej naprawy głowicy.Na naprawę dają gwarancję.
Mam ten sam problem tylko, że z 1.6 8v. Sprawa wieszania się zaworów raczej odpada, ponieważ u mnie przy wymianie uszczelki pod głowicą założono nowe uszczelniacze zaworów, czyszcząc je i docierając gniazda.
Kolizyjny. Naprawa nie droga - zawory po kilkanaście zł, dźwigienki grosze - najdrożej wyjdzie robocizna, docieranie zaworów do gniazd, plus montaż i demontaż głowicy. Nawet nie wszystkie będzie trzeba wymieniać. Tak apropos - 1,6 ponoć jest niekolizyjny, a zdarzyła mi się pęknięta dźwigienka po pasku - w dodatku rozpięła zawór...
Komplet zaworów, plus prowadnice, plus frezowanie i docieranie gniazd. Głowica do sprawdzenia płaskości/planowania, osiowanie łożysk wałka rozrządu - masz czym wykonać te zabiegi?
W głowicach silników 4 T gniazda zaworów nie są aluminiowe tylko stalowe i dociera się je pastą zaworową o 3 grubościach. Jeśli nie dotarłeś płaszczyzn styków zaworów z gniazdem to zapomnij o dostatecznej szczelności.
Po pierwsze zawory nie wypalają się tak nagle w tracie , dzieje się to powoli i efekty tego czuć coraz bardziej np.słabo zaczyna przepalać słychać klepanie itd. Druga sprawa jeżeli masz jakieś tam klucze nic nie ździałasz do wyjęcia zaworów potrzebne są specjalne narzędzia następnie docieranie zaworów kontrola szczelności planowanie głowicy itd. Jak...
No to ok jak nie wystawały. Nie rozumie. Nowa głowica nie stukała, po jakimś tam użytkowaniu zaczęło stukać i co docierałeś zawory tak? Czy nie zaglądałeś do głowicy wcale? Może trzonek zaworu ukrzywiony albo cos.
Witam. Z powodu lekkiego wypalenia u.p.g. w moim aucie zmuszony byłem do zdjęcia głowicy, przy okazji zrobiłem mały porting głowicy + docieranie zaworów + oczywiście nowe uszczelniacze. Po złożeniu wszystkiego do kupy, silnik ładnie gada lecz niestety po dłuższym postoju kopci przez chwile na niebiesko. Ciśnienie sprężania to 14-14,5-14-15 bar, trzy...
Witam, otóż wczoraj złożyłem silnik w swoim maluchu po wymianie uszczelniaczy, docieraniu zaworów i planowaniu głowicy o 2mm i tu pojawia sie problem, ponieważ rozrusznik nie daje rady przekręcić silnikiem, aku jest na pewno dobre bo probowalem juz na 3, rozrusznik wykrecilem i tez kreci dobrze.jednak jak wykrece swiece z cylindrów to silnik normalnie...
Ta, głowica była krzywa, a po piłowaniu kamieniem raz tu raz tam jest prosta. Honowanie papierem ściernym, docieranie zaworów wiertarką. Tak naprawdę ty tylko usunąłeś brudy, te wszystkie operacje typu honowanie, planowanie mają na celu utworzenie równej i dokładnej powierzchni o odpowiedniej chropowatości, żeby części z nimi współpracujące jak najdłużej...
Sytuacja na ten moment - nie czekając na miernik (czasu mało bo robota stoi) zrobiłem test sprężarką ale nic konkretnie nie wysłuchałem więc zdjąłem głowicę. Głowicę bez demontażu zaworów zawiozłem do znajomego mechanika - stwierdził, że winny jest zawór dolotowy (mocno okopcony) i wykonał docieranie. Zawór wydechowy był ok. Dziś odbieram uszczelkę...
Planowanie głowicy docieranie gniazd i wymiana uszczelniaczy ponieważ brak kompresji był przez niedomykanie się zaworów.
zobacz czy weże łaczace chłodnice i silnik mocno puchną ...jak puchna to uszczelke masz dmuchnieta jak siema ...wydmuchiwanie uszczelek jest przypadłoscia silników vectrach A ... u mnie taki podmuch kosztował 600 pln ( szlif głowicy , docieranie gniazd zaworów ...ustawienie kompa który wskoczył sobie w tryb servisowy) ....
Jeżeli głowica jest od innego c20xe to nie będzie problemu. Były 2 typy rozrządów w silniki c20xe. Ja mówię stary i nowy typ. Stary typ miał właśnie większe koła pasowe na wałkach, 1 pompę wody, jedną rolkę stałą i jedną rolkę do napinania, która była między pompą wody a kołem pasowym wałka ssącego. W nowym typie były właśnie mniejsze kółka, w miejscu...
W starych dieslach to większy problem był z zaworami ssącymi niż wydechowymi. Wydechowy jest smarowany sadzą i dłużej utrzymuje luz zaworowy niż ssący. Zawory są robione z jednego kawałka metalu a na końcu trzonek przyciąga magnes a grzybka już nie. Fabryka jak składa głowice to nie procesu docierania zaworów i zawory są od razu szczelne, dlaczego ?
Olej wycieka odmą, podłączoną rurką od pokrywy zaworów do obudowy filtra powietrza. A może problem nadal jest z zaworami/głowicą, docierałem po raz pierwszy, może za słabo? Docierałem aż na całym obwodzie zaworów i gniazd był ślad docierania w postaci paska o szerokości ok 1mm, może ciut mniej, docierałem ręcznie, tzn bez kombinowania z wiertarką etc...
Witam mam problem z moim Clio 1.2 8V. Wymieniałem głowice. Było robione w niej wszystko: planowanie, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy. Złożyłem wszystko i nie jestem pewien czy dobrze ustawiłem rozrząd bo auto jest słabe... Wie ktoś gdzie znajde taki schemat albo gdzie szukac znakow do ustawienia owego rozrządu? tzn znaki sa widoczne no ale...
U mnie wypadania zapłonu niema ale wydmuchało uszczelkę pod głowicą albo głowica pęknięta , dalej jeździ ale tak do 6km nie dalej i niema ogrzewania .Z uwagi na zły stan zaworów wydechowych , kupiłem używaną głowice M16A z liany - pomiar luzów wygląda obiecująco ale ją rozbiorę i po docieram zawory , bo po zalaniu benzyną wydechowe na 2 cylindrach przepuszczają...
zgadzam sie jeśli przed remontem nie paliło oleju to po powinno być lepiej ....a głowica była zplanowana czy tylko papierkiem i uszczelka koszt około 70 zł a czasem pomaga ale pasta do docierania zaworów pozostawiona na prowadnicy narobiła by ambarasu
Jak tak dostał to może i bezie szczelna ale po strzale skompresowało zawory i mogą pod wpływem temperatury się rozszerzać i zacierać. Ja bym targał głowice. Teorie znam, pytam o praktykę czy miał ktoś przypadek że złożył bez targania głowicy i padło (zatarło zawory czy uleciał grzybek). Na razie mam kilka opinii osób które zrobiły tak silnik i że nic...
Kolego, skoro masz luzy na prowadnicach zaworów to na nic ci wiedza które się szybciej zużywają. Prowadnice trzeba wymienić i kropka. Skoro masz już głowice "ztąconą" to wymieniasz prowadnice, docierasz zawory, zmieniasz uszczelniacze na trzonkach zaworów. Chyba że chcesz robić tą robotę po raz drugi. Bez odpowiednich narzędzi, nie zamontujesz ani jednej...
Zastanawiam się, czym może grozić jazda z tym objawem? Silnik ładnie pracuje, tylko po schyleniu słychać ten nieszczęsny odgłos. A jak zdejmę głowicę, to od razu wypada zrobić wszystkie uszczelki, uszczelniacze zaworowe, planowanie głowicy, docieranie zaworów, i bóg wie co jeszcze). Już włożyłem sporo pieniędzy w różne "drobnostki" w tym silniku, na...
W sumie to co chcesz robić??? Szlif wału+panewki Szlif cylindrów+nowe tłoki,pierścienie itp Remont głowicy+planowanie,uszczelka,uszczelniac... zaworowe,docieranie zaworów Wszelakie uszczelki,uszczelniacze itp Jak tak to wniosek prosty nie opłaca sie. Lepiej kupić silnik.
Odebrałem z naprawy.Planowana głowica,jeden zawór nowy drugi wyprostowany,docieranie zaworów,uszczelki,płyn chłodzący,robocizna 500zł. Niedopilnowanie terminu wymiany rozrządu kosztowało niepotrzebnie 500zł. Silnik pracuje poprawnie. Temat zamykam.Dziękuję.
Jak odwozisz do warsztatu to niech zrobią co trzeba, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, planowanie i co tam jeszcze trzeba...
jak chcesz mieć pewność że wszystko będzie ok, to wymień wszystko, ale potem musisz docierać przylgnie zaworów, więc jeżeli nie robiłeś takich rzeczy to lepiej głowicę oddaj do zakładu, który sie w tym specjalizuje
No to wymiana uszczelniaczy planowanie i sprawdzenie szczelności wchodzi w zakres tych 300 zł. Kwestia tego czy dopłacić 400 zł i mieć cały remont głowicy zrobiony. Przebieg jest dość duży, a ja robię 12 tysięcy rocznie. W cały remont głowicy wchodzą jeszcze obrabianie zaworów i gniazd i ich docieranie. Do tego wątpliwości mam względem pompy wody, czy...
Jaką ustawiłeś szczelinę na zamkach pierścieni? Czy sprawdziłeś ją na całej drodze tłoka? Czy usunąłeś progi na cylindrach oraz czy sprawdziłeś zużycie trzonków zaworów?? Starej głowice nie można montować bez uszczelniania lub docierania do bloku (chyba że planowałeś jej powierzchnię).
Remont jak remont wymieniłem pierścienie na tłoku bo tuleja jeszcze była w miarę ok, do tego docieranie zaworów na paście, wymiana końcówki wtrysku i tulejka główki korbowodu no i wiadomo uszczelka pod głowicę była zmieniana.
Więc wymieniłem tylko zawory i uszczelkę pod głowicą. Zaworów nie docierałem z nadzieją że same się "doklepią" xD ale najwyraźniej to był mój błąd... Pomierzę ciśnienie i dam znać ;) A mam jeszcze jedno pytanko... sonda LAMBDA też może mieć coś z tym wspólnego ? Dodano po 2 Uszczelniaczy też nie wymieniałem. Wydawało mi się że jeżeli przed awarią było...
Nie masz wielkiego wyboru. Przykładowe zamienniki: https://allegro.pl/oferta/glowica-cylind... https://allegro.pl/oferta/ci-3105-vw-glo... https://www.autodoc.pl/amc/7744221 Nie wiem ile kosztuje oryginalna OEM w servisie VW. Do tego trzeba brać pod uwagę, że musisz docierać powierzchnię...
Witam panowie, całkiem nie dawno kupiłem , VW T4 z silnikiem VR6 ten sam co w Sharanie (ma inny wałek rozrządu) , problem jest taki że auto po osiągnięciu temp. 30*C przestaje palić na jeden cylinder (chodzi kulawo) podłączony pod VAG-a nie pokazuje żadnych błędów w aucie przez poprzedniego właściciela było robione: wymiana rozrządu, uszczelki pod głowicą,...
Sam też teraz wymieniam uszczelkę pod głowicą przy okazji robiona jest głowica docieranie zaworów wymiana uszczelniaczy itd. Moje koszta są śmieszne ponieważ płace tylko za cześci cała głowica wyniesie mnie około 450zł. Powedź ile ta E3 ma przejechane bo patrząc na zdj. to faktycznie jak by ktoś oleju nie wymieniał i jak moge coś doradzic to uważaj...
(at)rafik54321 mierzy się na ciepłym, ale jakiekolwiek wskazania by były, tym bardziej na niedotartym jeszcze zestawie. Pewnie zaworów nie docierałeś, a wymagają tego te budżetowe głowice. Ale tu też ciśnienie sprężania by jakieś było, bo 100% nie pójdzie w dolot, czy wydech. Zapewne tak jak mówi kolega wyżej - rozrząd źle ustawiony. Kwestia tylko taka,...
Witam zaczynam remontować silnik od Bmw M60B40 i mam parę pytań odnośnie tego ponieważ mam zamiar poganiać tym autem minimum rok kupiłem wszystkie potrzebne graty: -Pierścienie tłokowe x8 GOETZE 112zł sztuka na tłok -Panewki Glyco 390zł komplet -uszczelki pod głowice Elring 400zł komplet -uszczelki misy olejowej dużej i małej Elring 220zł komplet -uszczelniacze...
Klawiatura u nas nie była rozbierana nigdy 9lat temu jak było pokrywa zaworów zdejmowana to miał jeszcze oryginalne farby na niej i wtedy było tylko dociągnięta klawiatura i ustawione zawory bo u nas przyszedł ciągnik z dani i silnik w ogóle nie był ruszany przez tyle lat. Bo po co jak nic się nie działo a teraz była uszczelka pod głowicą przerdzewiała...
Robiłem taki remont w tamtym roku, pierścienie i tłok na pewno dokupisz w firmie jak kolega wyżej podał w linku. Ja zakładałem tylko nowe pierścienie koszt ok 200zł, tłok był ok.(cena nowego 200zł). Wstawienie nowej tulei+ szlif na wymiar do pierścieni 200zł, głowica- wstawienie nowych prowadnic zaworów+ docieranie zaworów+ uszczelniacze na obydwóch...
Głowice z reguły mają wgłębienia które wskazują do jakiego momentu należy je planować.Oddając głowicę do szlifierni masz wykonaną pełną obsługę czyli demontaż zaworów, planowanie,sprawdzanie szczelności,szlifowanie i docieranie zaworów,wymiana uszczelniaczy itd. Po odebraniu zakładasz uszczelkę ,składasz i po sprawie. Ja tak robię i nigdy nie mam problemu...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
Praca przy silniku Jawki jest stosunkowo prosta i może ją wykonać każdy, trochę technicznie zorientowany, młody człowiek. Jedyny problem to praca przy kanałach przelotowych cylindra, są bardzo małe i trudno dostępne. Włożony trud jednak się opłaca. Silnik motocykla dysponuje mocą ponad 4 KM, pozwala jeździć z prędkością trwałą 65-70 km/h. Prace mające...
Czy docierałeś zawory lub sprawdziłeś ich szczelność? Czy wyregulowałeś luz zaworowy? Czy sprawdziłeś szczelność rurki podciśnienia biegnącej do podciśnieniowego zaworu paliwa? Czy sprawdziłeś sprawność zaworu paliwa?
Nie jest mozliwe wyjecie glowicy bez wyjecia silnika. Łancucha sie nie rozpina tylko wyjmuje walki rozrzadu i potem wyjmuje glowice. Przy okazji zrob docieranie wszystkich zaworow, oczywiscie wszystkie uszczelki "Top end" do wymiany na nowe
Głowica miała być robiona gdyby cos było potrzeba. Mówiłem o regulacji zaworów - mówili ze są Ok.uszczelniacze tez Ok. Docieranie zaworów mówili nie konieczne - jest Ok. Sprawdzę jeszcze raz sam tą odmę. Jesli to nie będzie to - pojadę do nich niech zrobią tak jak mówisz pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową.
Witam i proszę o pomoc, przy nie codziennym zjawisku, pacjentem jest Opel Meriva A 1.3 CDTI, Samochód nie miał kompresji na jednym tłoku, został zrobiony remont silnika, planowanie głowicy,docieranie zaworów, nowe pierścionki nowe panewki, używany blok (orginalnego nie opłacało się ratować z racji na koszty) samochód złożony silnik na swoim miejscu,...
nie odpowiem wprost na postawione pytanie, ale podam historię znajomego, mało w psychiatryku nie wylądował :D:D na benzynie OK, na gazie szarpie na biegu jałowym 1-wszy mechanik - wymiana świec, kabli, bez skutku, potem regulacja zaworów, bez skutku, potem wymiana uszczelki pod głowicą, planowanie głowicy, docieranie zaworów, bez skutku 2-gi mechanik...
Kwok, przylgnia o szerokości 0.5 mm bardzo szybko wypali się na wydechu. Po szlifowaniu lub docieraniu przylgnia zaworu powinna mieć szerokość S 1.3 mm, W 1.4 mm, jezeli jest większa należy zmniejszyć ją frezem o kątach 150 stopni, następnie 30 stopni. Natomiast gdy jest mniejsza trzeba ją powiększyć frezem 90 stopni. Luz poosiowy (grzybka) zaworu w...
To się zgodzę zawiozłem głowice do regeneracji w jesieni. Zapłaciłem za wymianę prowadnic, gniazd i zaworów oraz planowanie płaszczyzny. Co się okazało jak przywiozłem do domu zawory nie trzymały na nafcie nawet 2 minuty. Gniazda zostały stare tylko zfrezowane, jedno płycej drugie głębiej. Zawory musiałem sam docierac. Tak więc zapłacone za szajs. Dlatego...
Pomiar ciśnienia nic nie da, silnik kulawo chodzi bo wypadają zapłony przez wodę dostającą się do komory spalania. Biała maź pod korkiem oleju nie powinna znajdować się w tak ciepłe dni, ubyło płynu bo dostał się na tłok, biały dym z rury to para z wody. Masz na pewno uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Z Wadowic do żor nie jest daleko, więc jakbyś chciał...
Witam! Szanowny przyjacielu. Na wstępie proponował bym,żeby to zrobił fachowiec ponieważ zdjęcie głowicy będzie się wiązało z odkręceniem kolektora wydechowego gdzie urywają się szpilki.Dalej do odkręcenia głowicy potrzebne odpowiednie klucze a przy dokręceniu klucz dynamometryczny. Dalej przy wymianie zaworu potrzebny frez by przefrezować gniazdo....
Auto zakupione w Polsce w salonie, patrząc na papiery miała firma i 3 właścicieli, ja jestem 4. Na tą chwilę auto stoi na podwórku i brak pomysłu co z tym zrobić, chyba powoli zacznę robić na własną rękę, zacznę od głowicy, wymiany zaworów i docieranie koszt 300 zł. Później zawiozę silnik do kolegi niech rozpołowi silnik i zrobi szlif cylindrów i wymiany...
Zanim zaczniesz docierać zawory, musisz sprawdzić czy gniazda nie są wyklepane,to znaczy czy nie powiększyła się szerokość przylgni zaworu(powinno być1,0 do1,4 dla zaworów dolotowych i 1,4 do 1,8 dla wydechowych)jeżeli tak trzeba je przefrezować. Sam, niestety, tego nie zrobisz, chyba, że masz zestaw frezów do gniazd zaworowych. Załóżmy jednak, że nie...
Czyli dodatkowe koszta. Co do opon to na takich go kupiłem. Przednie miał jeszcze gorsze ale od razu je wymieniłem jak odebrałem prawo jazdy ;) Kolego tzok fakt wyciągnąć co lepsze a potem wyzłomować to nie taki głupi pomysł.. Ale czy przyjmą mi budę bez silnika na szrocie? Auto co prawda jest mocno zgniłe i zaniedbane ale silnik niecałe 10tyś km temu...
zdejmuj głowice i wszystko będzie jasne. albo jak wolisz czekaj az zawór sie rozpadnie i wtedy mogą zacząć sie problemy w tym silniku naprawde mozna to zrobic sprawnie w jeden dzien jak niemasz doswiadczenia, razem z docieraniem zaworów
Witam. W styczniu tego roku miałem robioną uszczelke pod głowicą. Planowanie głowicy, sprawdzanie szczelności, docieranie zaworów, wymiana prowadnic oraz uszczelniaczy. Wszystko chodziło dobrze aż na początku sierpinia zaczęlo ubywać płynu. Niby płyn uciekał koło króćca od nagrzewnicy, dociągnąłem obiemke ale problem nie ustał. Zbagatelizowałem sprawe...
A tam nie masz zmiennych faz? Sprawdź czy zawory do kół nie puszczają oleju i zmienia ci się kąt. Bo to też możliwa przyczyna? Dodano po 8 Nie wiem jak wygląda spływ oleju i powrót z głowicy z samoregulatorów do bloku. Sprawdziłbym jeszcze uszczelkę pod głowicą jaką miałeś i tą którą założyłeś ( oczywiście w sklepie motoryzacyjnym). Może kanał spustowy...
Wrrr..silnik już od kilku dni stoi wymyty,częściowo poskręcany,gotowy na montaż tłoków a tu mi panowie ze sklepu z nowymi pierścieniami robotę zawalili,zasypało śniegiem im drogi do hurtowni czy jak? :D http://obrazki.elektroda.net/83_12614388... A że nie lubię siedzieć bezczynnie,zabieram się za docieranie zaworów w głowicy także od mondeo,na...
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra. Nie robię tego sam, ale zaprzyjaźniony warsztat; właściciel dobry chłopina, ale straszny bałaganiarz. Ja mu miałem tylko spiąć elektrykę po wyciąganiu silnika. Była ściągana głowica (planowanie i docieranie zaworów) i wymieniał pierścienie zgarniające i simmering od strony zamachu....
Cały rozrząd był zmieniany na nowy łącznie z trybem pompki oleju uszczelka też nowa założona. Zawory nie były docierane bo pisałem do gościa jak kupowałem głowice to odpisał że nie trzeba. W starej głowicy gwint od świecy zerwany tak bym stara założył na sprawdzenie Dodano po 3 Zdjęłem dzisiaj Celinder okazało się że pierścionki się przestawiły pokrywały...
Jeżeli były obrabiane lub docierane gniazda zaworów to nie można przekroczyć pewnego nadwymiaru bo grzybek zaworu bedzie się chował głębiej w gniazdo a drugi koniec zaworu będzie wyżej wystawał i może się pojawić taki efekt. Bardzo duże znaczenie może miec też grubość uszczelki pod głowicą.
Uszczelniacze zaworów prawidłowo zamontowane? chyba że uszczelniaczy na głowicy nie dali nowy W tym silniku nigdy nie było żadnych uszczelniaczy zaworowych... Kolega czasami bez filtra powietrza lub bez oleju w nim nie jeździł albo go nie "docierał"?
głowice zregenerowane we własnym zakresie :) zakupiłem na znanym .... nowy frez https://obrazki.elektroda.pl/5280243500_... wytoczyłem sobie dwa prowadniki 8 i 10mm do niego, nowe gniazda są wykonane z w miarę miekkiego materiału - swobodnie można je ręcznie obrobić. Przy zakupie gniazd zaworowych wstępnie obrobionych nie ma potrzby...
Witam wszystkich! Więc tak, zaczęło się około miesiąca temu, brakło mi płynu, zapaliła się kontrolka stop i skoczyła temp. na wskaźniku, stanąłem na poboczu i zobaczyłem że zero płynu w pojemniczku wyrównawczym, odczekałem około 30 min i dolałem zwykłej wody bo nie miałem na podorędziu płynu. Po przyjechaniu do domu zrobiłem ok 10 km, zakupiłem płyn...
Spodziewam się podobnego efektu i biorę to pod uwagę. A nie lepiej wstawić gniazda w PD? jest gość 'Piętka Głowice' (to nie reklama). Rozmawiałem z nim bardzo długo - wydaje się być b.sensowny i gada na temat. Daje gwarancję na wykonaną usługę. Frezuje się ścianki głowicy i wstawia tuleję - dużo mocniejszą niż stopy alu. Tuleje się wprasowuje w głowice....
Witam, Przy okazji remontu silnika, chciałem dotrzeć zawory. Po dotarciu zaworów sprawdziłem szczelność naftą wlewając ją w kanały ssące/wydechowe. Po około 30min pojawia się lekkie zapocenie. Po zostawieniu wszystkiego na jakieś 12h widać lekkie wycieki, przepuszczanie zaworów. Jednak poziom nafty zmniejsza się niezauważalnie. Czy takie zawory są dobrze...
Witam, to znowu ja. Głowica jest już zwalona i czeka na remont na Krasnobrodzkiej w Warszawie. Stwierdzone luzy na prowadnicach zaworów. Na wszystkich 24. Więc robota obejmuje wymianę 24 prowadnic, docieranie wszystkich zaworów i gniazd, wymianę uszczelniaczy no i planowanie. Wstępna wycena 1300 zł. Dzwoniłem jeszcze do innych warsztatów, nie tylko...
Jak już zdejmiecie głowicę (bez tego raczej się nie obejdzie)to powinniście założyć uszczelkę jeden stopień grubszą,gdyż w końcu coś przy zaworach było robione. Co ma "coś robienie przy zaworach" do potrzeby dania grubszej uszczelki ? Jeśli głowica byłaby planowana to tak bo zawory byłyby bliżej denek tłoków i komora spalania byłaby trochę mniejsza....
Myślę, że głowica do zdjęcia ponownie i sprawdzić szczelność. Do tego jeżeli docierałeś zawory, to dobrze byłoby sprawdzić luzy, czego zapewne nie zrobiłeś. Co do wycieku oleju to połamałeś pokrywę zaworów /na narożnikach i w miejscach wkręcenia śrub/, gdyż jej dokręcanie też trzeba zrobić z głową i delikatnie. Jeżeli uszczelka już raz była wymieniana...
Wiesz co będzie z prowadnicą po takim docieraniu półgodzinnym ?Po co ta zabawa ?Masz być pewien roboty .Ja się nie bawię w zalewanie głowic tylko widzę jak jest zawór dotarty i składam .Jak widać że coś z gniazdem nie tak to jadę frezem i docieram delikatnie w jednym kierunku .Nigdy nie było problemów ,poza tym benzyną się nie zalewa.
Witam wrzystkich Mam problem z wolnymi obrotami, nieraz jest ok trzyma te 900 obr,nieraz troche wiecej ale przeważnie to skaczą z900 na 400 i na odwrót. Dzieje się tak zarówno na bęzynie jak i na gazie ztą rużnica że na gazie podczas wachlowania nie można ruszyć z miejsca, strasznie sie dusi. Padłanczałem sie pod komputer i niby wrzystko jest ok, wymieniłem...
Wreszcie znalazłem troszkę czasu żeby opisać co się stało - zgieło tylko dwa zawory wydechowe :D ale i tak koszt to 2700 pln :| Mechanik zapytał się tylko czy robię dla siebie czy na handel. Skoro dla siebie to stwierdził że lepiej wymienić wszystkie zawory niech się docierają razem. Głowica też sporo pochłoneła. Uszczelka pod głowice metalowa też droga....
Witam wszystkich. Geneza problemu jest następująca : W czasie jazdy nagle samochód stracił moc, zaświeciły się wszystkie kontrolki jakby zgasł. Jednak po chwili moc wróciła, część kontrolek zgasła poza pulsującym "STOP" i oznaczeniem wysokiej temperatury. Po zjechaniu na pobocze i zgaszeniu silnika już nie odpalił. Mechanik szukał w czujniku położenia...
Nie wierzę w to aby ktoś pogiął zawory przy kręceniu wałkami rozrządu - ile to trzeba siły użyć aby je zgiąć. Chyba że ktoś jest niespełna rozumu. Zapomnij o wymianie samych zaworów bez frezowania gniazd lub bez ich docierania. Jak już to cała głowica. Kup manometr i zmierz to ciśnienie. Ktoś pisał o tym by sprawdzić czy tłumikiem dmucha czy ciągnie...
Witam wszystkich. Geneza problemu jest następująca : W czasie jazdy nagle samochód stracił moc, zaświeciły się wszystkie kontrolki jakby zgasł. Jednak po chwili moc wróciła, część kontrolek zgasła poza pulsującym "STOP" i oznaczeniem wysokiej temperatury. Po zjechaniu na pobocze i zgaszeniu silnika już nie odpalił. Mechanik szukał w czujniku położenia...
Witam. Otóż mam problem z moim quadem 110 3+1 ostatnio wymieniłem w nim cylinder, tłok oraz głowicę. Po poskladaniu quad odpalił bez problemu więc postanowiłem go do docierać po jakiś 2 dniach zauważyłem że gdy quad pochodzi jakieś 15 minut to nie da się dotknąć głowicy ponieważ jest tak gorąca. Odkrecilem też kopulke od zaworu ssacego aby sprawdzić...
Już zrobione, nie uwierzycie ale pomimo że kompresja na moje oko była odpowiednia po dotarciu zaworów skaka powyżej 12bar silnik chodzi jak żyleta, zawory wypaliło i pomimo że na rozruszniku podczas kręcenia skakało mi na wskaźniku do 8, to na próbie "wodnej" z benzyną na głowicy uciekła cała w ciągu kilku sekund, szczerze nie spodziewałem się tego....
Po pierwsze zdejmij zawór ja miałem u siebie "nadpalony" i objawy były identyczne. Zastanawiałem się co z tym fantem zrobić ale nadpalenie nie było wielkie i tylko jeden mały wżer na przylgni na zaworze. Wiec pojechałem po bandzie zapiąłem zawór na wiertarkę troszkę przylgnie przeszlifowałem. potem było trochę zabawy z docieraniem bo nie mam do tego...
docierać zaworów docierać głowica kolor zaworów głowica
obliczanie anteny elektroda dodatnia drukować strona testowy
miękki start ukośnica transformator gwiazda trojkat
Radio Android cyklicznie włącza się po wyłączeniu zapłonu Pralka Miele W 715 - problem z zamykaniem drzwi