Innymi przyczynami wyrzucznia płynu może być uszkodzony termostat, oraz cieknąca pompa wodna. Wczsie pracy silnika zasysane jest przez nią powietrze , na postoju cieknie. Jeżeli faktycznie uszcelka jest uszkodzona żadne dociąganie nic nie pomoże. Planowanie głowicy stosuje się tylko w przypadku wżerów w głowicy (inne przypadki to tylko próba podbicia...
Tu sobie poszukaj ;-))) http://www.kia-hotline.com/Main/Viewer/i...
Masz info na PW :arrow: A ta kontrolka jak EKG to usterka elementu obsługiwanego przez sterownik pojazdu , w Twoim przypadku chodzi o przekaźnik urządzenia czasowego wycieraczek ( zwarcie z masą lub przerwa w obwodzie) .
Pytanie dotyczące natrysków od spodu tłoka wymieniacie zawsze na nowe czy nie ? Jak zostawiacie stare tłoki np 4 to wymieniacie pierścienie czy lepiej zostawić stare na starych tulejach? Jak są niezapieczone? Dociąganie głowicy widziałem że ostatnie 3 cie 300Nm i potem 3 razy 90 stop a gdzieś wyczytałem że 1000Nm ? czy w końcu 300? Pompy ktoś wymienia...
głowice zawsze dokręca się od środka w kierunku wskazówek zegara 7 8 2 3 1 4 6 5 tak mniej więcej to wygląda a poza tym to raczej na opakowaniu nowej uszczelki jest opisane jak dokręcać i z jakim momentem
Chodzi o kąt obrotu łba śruby. Czyli 90 stopni, potem jeszcze raz 90, następnie 45. Robimy to za pomocą sztywnego klucza. A oczywiście 25 Nm dynamometrycznym. Oczywiście z każdorazowym zachowaniem kolejności śrub.
Dociągało się tylko głowice żeliwne w starszych typach silników i ze starszymi typami uszczelek. W silnikach Mitsubishi, choć głównie serii 4GXX, uszczelka głowicy, to jest czuły punkt. Czuły na błędy montażowe. Ważne jest dokładne oczyszczenie powierzchni przylgni i wyrównanie (planowanie) głowicy, jeżeli jest potrzebne. Ważną sprawą jest również zastosowanie...
Może to chodziło nie o kąt dokręcenia ale o odpowiednią kolejność dociągania śrub. Zwykle przy dociąganiu głowic podaje się kolejność dokręcania i z jakim momentem dokręcać (na ile ustawić klucz dynamometryczny).
Ja sie zastanawim czy to przez uszczelke a nie tuleje.. planowałeś glowice, jak dociągasz głowice 220mn tam trzeba.
Głowicy nie dociągasz, zwiększasz tylko luz zaworowy. I po przepracowaniu 500h przeprowadzasz powtórną regulację zaworów tym razem na standartowy luz dla tego silnika. Później luz kontrolujesz co 1000h lub raz w roku.
electrocom-op - w amerykańskej instrukcji SkyHawka podają ,aby śruby głowicy dociągać z siłą 13,5Nm (10ft/lb).
Odłącz przewody chłodzące od kompresora , zaślep tak żeby kompresor był bez kontaktu z płynem chłodzącym , i żeby można było zapalić motor , 10 ,15 min. niech popracuje(to nie groźne dla kompresora bez wody) zatrzymaj motor poczekaj chwilkę i sprawdź czy wywala wodę jak wyrzuci to dalej, do sprawdzenia pompa wodna- może wirnik być luźny na wałku pompy...
silnik Mack To nie zabardzo pomaga. Podaj dokładne dane, a otrzymasz dokładną odpowiedź! Model? Rok prod.? Jakaś moc silnika?
Jeśli Ci potrzebne są te dane, to podaje: 1 moment = 10NM 2 poziom = 20Nm 3 ostatni poziom, to 240 stopni. Oczywiście to stosujesz tylko w tedy, jak wymieniasz uszczelkę głowicową i tylko w ów czas. Później już nie dociągasz głowicy - nigdy! Po co tam cokolwiek ruszałeś?
Dzięki za info. Czy po przejechaniu około 1000km mam dociągać głowice? Jesli tak to jakim momentem?
na opakowaniu po uszczelce głowicy masz podane wartości momętu siły dociągania głowicy i jej kolejność
tak ta która dociąga głowicę. Ile ona wystaje ponad blok silnika ?
Producent nakazuje wymianę śrub na nowe. Dołożysz 100zł za śruby a pomyśl jaki jest komfort psychiczny podczas dociągania głowicy.
Ale co ustawiłeś na pałę i czasem nie skrzywiłeś zawora któregoś przy dociąganiu głowicy?
Można jeszcze zrobić elektromagnes z wciąganym rdzeniem, będzie lepsza zabawa. Na karkas trzeba użyć mosiężnej rurki, np. z anteny teleskopowej, oczywiście trzeba do tej rurki dolutować/dokleić kołnierze, aby zwoje się nie wysypywały. Wewnątrz rurki porusza się stalowy rdzeń dopasowany z minimalnym luzem. Jest to bardzo łatwe. Robiłem w podobny sposób...
Panowie jak w tym modelu jest z dociąganiem głowicy? Powinno sie po kilkudziesiat km dociągnąc ją? Znajomy mechanik mówi że nie ma takiej potrzeby i nie wiem czy faktycznie tak jest.
A czy ten mechanik dociągał głowice drugi raz czy zrobił to na raz? 30-tka to taka konstrukcja, gdzie bez powtórnego do ciągania prawie zawsze przedmuchnie uszczelke. Niekoniecznie. Oczywiście kontrolne dokręcenie nie zaszkodzi. Jeżeli jednak dokręca się głowicę prawidłowym momentem i w prawidłowej kolejności, uszczelka wytrzyma bez powtórnego dokręcania.
Głowice dokręcania na 220nw Najpierw 70nm następnie 140nm następnie 220nm Przy ostarnim dociągnięciu oczekiwałem jakiś czas i dociągałem głowice jeszcze raz żeby się dobrze ułożyła na uszczelkę Śruby dokręcania według schematu w instrukcji Dodano po 3 Głowice nie były dokręcane po pracy w polu Kiedy wymieniałem uszczelkę na pierwszej głowicy wtedy do...
Zastanawiam się po prostu bo po wymianie dolotu pojawił się przeciek (pocenie) oleju na głowicy zewnętrznie i czy nie zrobiłem błędu a silnik z 92r ma jeszcze oryginalne uszczelki przejechany 26tys/km , kiedyś 20lat temu były metody dociągania głowic po iluś tam kilometrów a to stare silnik.
Dzięki:) Chodzi mi o kolejność dociągania śrub na głowicy. Pozdrawiam
Więc podsumowuję: - smarowanie uszczelki pod głowicę czymkolwiek, to błąd, te uszczelki zakłada się na sucho, czysto, sterylnie, na przygotowane wcześniej powierzchnie - wyczyszczone, przeszlifowane, wyrównane i sprawdzone; uszczelki mają pierścień z metalu, który uszczelnia głowicę przy dociąganiu, a często także są pokryte "szlaczkiem" z elastycznego...
Hmm jeśli bardziej przyjrzeć się Aspie to: 1. Wał korbowy jest kiepski do naprawy trzeba mieć sporo doświadczenia żeby go zregenerować nawet jeśli się to uda zrobić zostają inne problemy np wytarty rowek od simmeringu. 2. Zaworki zawsze były słabą stroną tej sprężarki; wiecznie któryś niedomagał, pękały spręzynki i masakrowały układ tłokowy. Jak pękł...
Przy szybkim przewijaniu "opasywacze" sie cofają, tylko dżwignia dociągania taśmy przed głowicę audio jest wysunięta.
20 Nm,dociąganie 40Nm.P
Zawsze dokręcam na 30Nm, po 15 minutach (czas na ułożenie się uszczelki) dociągam o 90st, znowu po jakimś czasie o kolejne 90st. Nigdy nie było problemów. Auta jeżdżą po dziś dzień. Dwie i pół stówy za głowicę do 900 to bardzo drogo. Za stówkę mogę Ci załatwić sprawną jedynie do splanowania. Skąd jesteś?
Luz zaworów, wlot (zimny/gorący) 0,15 zimny Luz zaworu wylotowego (zimny/gorący) 0,30 zimny Momenty dokręcające :: Głowica cylindra Śruby głowicy cylindrów, stopień 1, Nm Dokręć o 20 Nm Śruby głowicy cylindrów, stopień 2, Nm Dokręć o 60 Nm Śruby głowicy cylindrów, stopień 3, Nm Dokręcać 180° (nie dociągać) Śruby głowicy cylindrów, stopień 4, Nm (Max...
Dokręcanie momentem gwarantuje mniej więcej jednakową pozycję wyjściową każdej śruby do dokręcania o kąty. A niby o czym wcześniej napisałem. Przeczytaj jeszcze raz . "Dziury' mają być czyste, nie zapiaszczone, nie zaolejone - bo jeśli w dołku będzie olej, to masz spore prawdopodobieństwo katastrofy przy wkręcaniu śruby. No i mamy eurekę... To są przecież...
Jak ustawiłeś na blokadach i dociągałeś koło głowicy to wycięcie z tyłu na impulsatorze było równo w tylną płaszczyzną głowicy? Dodano po 4 http://obrazki.elektroda.pl/6475831100_1... Chodzi o ten znak. Blokady ok, wchodzą w wał i wałek, a impulsator przestawiony. Kiedy impulsator (koło wałka rozrządu) ustawiłem do płaszczyzny, wał był...
Bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki odnośnie sposobu wkręcenia nowych szpilek do mojego starego bloku. Strasznie umordowałem się z wykręceniem starych. Ze starych zostawiłem 4. Już nie mam siły i czasu. Uważam, że te szpilki są w przeszło 80 % dobre, bo nowe nakrętki wkręciłem na nie palcami i optycznie gwint nie był ponaciągany. Stosując klej do...
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte. Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem...
Zamrożenie silnika spowodowało pęknięcie bloku . nie wiadomo jakie spustoszenie spowodowało w środku , -- W środku przeważnie nic się nie dzieje. Uszczelki na tulejach są dobre. Dobrze, że dodałeś przeważnie, bo to można sprawdzić w 100% dopiero w zakładzie specjalistycznym, ale nawet jeżeli uda się zaspawać i obrobić prawidłowo nikt ci nie da gwarancji,...
Witam. Mam 2 problemy/usterki w moim silniku .1 to przedostający się olej do zbiornika z woda (olej w wodzie nie na odwrót!!!!) +do tego dochodzą bąbelki w zbiorniku wodnym. Głowica była planowana ,szczelność robiona , 2-nowe miedziane podkładki ,tuleja nowa ,pierścienie nowe stary tłok z korbowodem ,nowe panewki ,uszczelka pod głowica .Śruby głowicy...
Ciśnienie nad tłokiem wyciska spod krzywej lub słabo dokręconej głowicy uszczelkę. Droczysz się he he. Tradycyjne uszczelki pod głowicę są w zupełności wystarczające. Zakłada się je na sucho, bez smarowania jakimiś wynalazkami. Po kilku kilkunastu godzinach pracy dociągamy jeszcze raz. Dociągniesz jeszcze około połowę a czasem i więcej obrotu nakrętki....
Jeśli głowica jest taka jak na rysunku to trzeba odkręcić 3 śrubki z góry razem z podkładką,zdjąć bęben do góry delikatnie oczyścić ośkę i lekko nasmarować oliwą do maszyn do szycia lub podobną (nie gęstą)-nasmarować też lekko,nie nalewać.Założyć bęben,podkładkę,lekko dokręcić śrubki delikatnie i po kolei dociągać.Zacieranie ośki w tego typu głowicach...
Aby temat był bardziej konstruktywny, a nie tylko przepychanki słowne, napisze kilka uwag o wymianie oleju w mojej myjce Karcher HD5/15C. Według instrukcji serwisowej otwory serwisowe powinny być gwintowane, lecz takie nie były. W takim razie gwintownikiem M6 poprawiłem otwory do głębokości ile dało radę. Następnie wykorzystując śruby M6 o długości...
Cześć. Wymieniam uszczelkę pod głowicą w Renault Thalia 1,4 benzyna 2004. Silnik K7J700. Chcę kupić komplet uszczelek i co byście mi tu polecili. Elring 852.011 będzie ok? Czy może Reinz lub inne? Jak dobrać grubość uszczelki? Głowica pojedzie do sprawdzenia i będzie to drugie planowanie. Śruby też będą nowe. Z jaką siłą Nm dociąga się śruby w tych...
Uszczelki pod głowicę nie dobiera się na podstawie głowicy, tylko wysokości bloku silnika/wystawania tłoków. Kładziesz deskę na wiadro, mierzysz pojemność wiadra. Heblujesz deskę 1 cm - o ile zmieni się pojemność wiadra? Pojemność wiadra się nie zmieni ani grama, za to zmieni się grubość deski o 1 centymetr Dodano po 5 Uszczelki pod głowicę nie dobiera...
Ja jak zakładałem swoją pompkę Wilo, to zadzwoniłem do przedstawiciela Wilo i powiedział mi że wszystkie pompki Wilo mogą pracować z glikolem.Teraz dużo ludzi zalewa centralne ogrzewanie glikolem.U innych producentów jest chyba podobnie. Dodano po 5 Dodam tylko że gorzej miałem z zaworami kulowymi bo po zalaniu glikolu zaczęły delikatnie ciec i musiałem...
A wg mnie zapewne z powodu małego doświadczenia w złej kolejności przykręciłeś króciec gaźnika do cylindrów. A robi się to tak, że najpierw przykręcamy do cylindrów a dopiero potem cylindry wraz z głowicami dociągamy do bloku. W innym wypadku powstaje duża nieszczelność między gaźnikiem a cylindrami i ..... Nie zapali. Jeśli pod podaniu "kielicha" się...
Będzie się pocić. rozbierz wyczyść, paste nakładaj zawsze na korpus wałka. Głowicy nie musisz planować . Uczczelke pewnie dociągałeś więc należało by założyć nową niewielki jej koszt.
EEE popraw lepiej posta... :) słowo na c.. niestety modkowie nie są zbyt przyjaźnie do tego nastawieni. Głowice jeszcze sprawdź :) (pamiętaj dociągaj wszystko tylko kluczem dynamometrycznym!) Czyli czeka Cię remont :). To nic strasznego, ten silnik przyjemnie się naprawia. Sugeruję byś kupił sobie szpilki to mocowania tulei. (o ile są tanie) Chyba że...
Dla uproszczenia można przyjąć 10N/kg. Więc działając siłą 1kg na ramieniu 1m mamy 10Nm. Skracając ramię do 10cm mamy przy 1kg - 1Nm. No tak w rzeczywistości działa klucz dynamometryczny, z tą jeno różnicą, że ma dodatkową zapadkę, która przeskoczy jak będziesz chciał za mocno pociągnąć. Przy metodzie z wagą, sam musisz robić za zapadkę i patrzeć czy...
Tam niema kuleczek , a ustawienie dysku nigdy nie było krytyczne.Poprostu zakładałeś i dociągałeś śrubami. Dźwięk nie pochodzi z dysku , tylko z głowicy audio/control , chyba że to 6-ciogłowicowiec.
Suszarka,zamrażacz może coś Uvar .Sprawdż czy ARCz dociąga z dwóch stron ,ale może być rozstrojone pcz.
Mam jeszcze jedno pytanko czy jeśli teraz odkręcę głowicę to czy muszę zakładać nową uszczelkę pod głowicę (dodam że była ona raz przykręcona ale nie dociągana na ciepłym silniku, później znów odkręcona i taka sama sytuacja jak wcześniej, poza tym silnik nie był rozgrzany do więcej niż 40*C).
dociąganie drzwi schemat głowicy głowicy krzywizna głowicy
wyświetlacz ciśnienia pralka czyszczenie hydrostatu rozmiar padów
sklep elektroda sklep elektroda
ZOYI ZT-703S: Oscyloskop, Multimetr i Generator w Jednym Philips 47PFT5609/12 ATMLH408 EEPROM Bin File Request – TV Not Booting