1:50nm 2:90° 3:90°
po czym dolną nakrętkę zaczynam dokręcać na siłę w dół w stronę tej metalowej podstawy . Jak już się zetknie z nią to dalej dokręcać nakrętkę Czy wtedy szpilka nie zacznie się podnosić do góry ? Dokręcając dolną nakrętkę spowodujesz że szpilka będzie szła w otwór w dół, jedynie jak napisałem wcześniej, na górze szpilki skontrować dwie nakrętki. Zrobisz...
standardowo zaczyna się od środka i idzie na boki, 60nm potem przerwa 30min i 90stopni i przerwa 30min i 90 stopni i przerwa 30 min. Przerwy są po to żeby materiał się rozciągnął i sprawsował odpowiednio
Wiem że to nie twoja wina, lecz muszę napisać by ostrzec innych . Przejechałem się na tym PDF-ie który mi podrzuciłeś o dokręcaniu wtryskiwaczy . Postępowałem zgodnie z tym co tam napisane , przynajmniej tak mi się wydawało . Czyli miałem dokręcać wtryskiwacze momentem 30 Nm . Ponieważ wydawało mi się to dużo to ustawiłem 20Nm . Nie dojechałem nawet...
Witam proszę o pomoc Silnik lombardini ldw 502 z jaką siłą dokręcać szpilki głowicy . Z góry dziękuje za odpowiedz Pozdrawiam Jozef
Chodziło nam o Twój silnik i Twoje auto. Jeśli chodzi o olej to normalne, mało kto demontując wtryski dokręca szpilki trzymające pokrywę zaworów. Płyn może wyciekać albo z magistrali wodnej ( plastykowe węże) gdzie często się uszkadza w tym miejscu co pokazujesz a wymiana jest bardzo czasochłonna i kosztowna bo węże idą aż za silnik, lub tez z uszczelki...
Kolego korby dokręcamy kluczem dynamometrycznym na 35 Nm i kluczem kątowym dociągany o 150 stopni . A martwe to w zależności od średnicy szpilki , szpilki 14 dokręcamy na 80Nm i 180 stopni , a 16 dokręcamy na 100 Nm i 90 stopni
Szpilkę wkręca się na klej do gwintów, odpowiednim momentem dokręca się nakrętkę mocującą rolkę
Mam problem z do kręceniem głowicy w Oplu Astra 1.7 tdi 8-mio zaworowym i później z jaką siła (Nm) dokręcić wałek rozrządu. Z góry dzięki za pomoc.
Czyli kolega wykręcił szpilki i dokręcał nakrętki bez sprawdzania ile szpilki jest wkręcone. Naprawa 2 sposoby- dłuższe szpilki i nagwintować głębszy gwint. 2 sposób- grubsze szpilki w miejscu wkręcania. Nie muszę przypominać że trzeba silnik rozebrać żeby nie było opiłków. Chinole nie mają zbyt grubych ścianek.
Załóż tą którą miałeś, nic się nie stanie, powinno trzymać. Tu akurat kosztuje 5,20 zł, a jak się trafi 6-cio cylindrowy to już pomad 50 zł potrzeba. Pozdrawiam
Dobrze posmarować i dokręcać momentem 2 daNm a potem jeszcze 240°. Maksymalna długość szpilek 175,5 mm
Witam.Dziwni są ci goście ze stacji diagnostycznej,bo problem leży w tulejach.Zaciągnij ręczny załóż klucz do kół na szpilkę i rusz na dokręcanie i odkręcanie i zobacz czy koło nie przesuwa się w przód i tył.
Koła w samochodach dokręca się momentem od ok 80Nm do nawet 180Nm w zależności od modelu i marki auta, rodzaju felg i użytych szpilek. Z drugiej strony dane katalogowe sobie a dokręca się i tak po swojemu, wiec w niektórych przypadkach ten klucz może być za słaby.
Na śrubie mocującej jest nacięcie na plaski wkrętak - dokręcasz kluczem rurkowym, a potem jeszcze wkrętakiem https://youtu.be/n-0PxwYC1fg?t=16 Nacięcie na szpilce służy do jej wkręcenia / wykręcenia ewentualnie by skontrować podczas odkręcania nakrętki .
Małe rolki: nakrętka i śrubka 20Nm. Duża rolka prowadząca ze śrubą 50Nm + 90°. Nakrętka napinacza 20Nm + 45°. Pompa wody 15Nm. Śruba koła wałka rozrządu 100Nm, plus śrubki fasolek 20Nm + 45°. Pompa wysokiego ciśnienia: nakrętka główna 95Nm, i ''fasolki'' 20Nm. Szpilki 15Nm.
Instrukcja mówi 30Nm, jeszcze raz 30Nm a później 180 stopni +/- 20 stopni. Posłuchałem jak się okazało niepotrzebnie rady fachowca i zakręcałem 30, 60, 90, 110 Nm. Urwałem ostatnią w kolejności dokręcania szpilkę traktując ją momentem 105 Nm
Ja mam klucz dynamometryczny tylko jeden ? Ja mam klucz dynamometryczny ale go nie używam od czasu jak przykręcałem nim szpilkę głowicy wartość dokręcania wziąłem z książki sam naprawiam ale "czas " w książce przesunął przecinek i urwałem szpilkę od tego czasu klucz leży w walizce Kolego invx - gdzie tam był moment podany razy dziesięć. Ucz nas skoro...
witam serdecznie mam pytanie czy zostawiałeś stare śruby i dokrcałeś głowice na te niutonometry co tu wyżej opisane czy nowe szpilki??
Akurat niedawno trochę interweniowałem przy takim ciągniku. Olej w zasadzie może wyciekać tylko w obszarze miski olejowej. A że poziom roboczy oleju jest wyższy niż płaszczyzna uszczelnienia misy więc tutaj duże prawdopodobieństwo. Jak wiadomo misa uszczelniona uszczelką gumową i dokręcona szpilkami M6. Nadmiar zapału przy dokręcaniu szpilek powoduje...
Może napisałem to zbyt chaotycznie. Więc po kolei. Podkładka miedziana na końcówce wtryskiwacza i oring. Uszczelniacz nr 6 z rysunku montuję w pokrywę wkładam w niego cieniutką tulejkę osłaniającą aby wtryskiwacz gładko się wsunął następnie wsuwam wtryskiwacz z wcześniej założoną podkładką nr 3 i nr 4 po czym usuwam tulejkę pomocniczą. Dokręcam nakrętki...
Witam. Ja zawsze kręce na 12 kilo przy tych samych szpilkach - nowych nie daje. Fabrycznie moment wynosi 9 kilo. Pozdrawiam
Witam. Opiszę krótko swój problem. Po wymianie uszczelki pod głowicą w BMW 528i przy próbie dokręcania szpilek zerwał się gwint, później drugi. Głowica zdjęta, kupiony zestaw naprawczy konkretnie do tego silnika, wymienione w sumie 5 sztuk (dodatkowo te, które były "niepewne"). Dokręcanie szpilek siłą 40Nm i później jeszcze 180 stopni lub pół obrotu,...
Krótka jazda z dwiema lekko wkręconymi śrubami (najlepiej zabezpieczonymi na klej do śrub) powinna załatwić sprawę.Sprawdzone. Proste i logiczne, poluzować śruby i samo spadnie... Młotem popukać się najlepiej w głowę, zamiast 'pozdrawiać' łożysko. Niestety, otwór felgi jest po to spasowany z piastą żeby przenosić przez to połączenie obciążenia, 4 czy...
Producent silnika podaje momenty, kolejność i sposób dokręcania śrub - w nowoczesnych silnikach stosowane są uszczelki tzw. "nieosiadające", wszelki luz mogący pojawić się na skutek plastyczności części silnika czy samej uszczelki kompensowany jest sprężystością szpilek - dlatego ważna jest ich każdorazowa wymiana i prawidłowe dokręcenie.
Mam akurat szpilkę wkręcaną w centrum na klucz hex allen czyli polski imbus. Nie mam w tym zestawie cell EVE by mieć konektory płaskie. O tym już pisałem wcześniej. ;) Dokręcam kluczem dynamometrycznym , nawet przy szpilkach zmniejszam trochę siłę, przy montażu śrubę i tak kontruje potem nakrętka od góry.
Jedna mówi 20Nm a po 10 minutach 90Nm, Druga mówi 20Nm za 10 minut 40Nm, za 10 minut 60Nm a za 15 minut 90Nm. Kolejność dokręcania szpilek jest chyba standardowa - zaczynamy od środka, rozchodząc się symetrycznie na zewnątrz. (cytuje tu słowa mojego kolegi mechanika)
Praktycznie zawsze szpilki są wkręcane. Jeśli coś jeszcze szpilki wystaje to pół biedy, bo zlać to odrdzewiaczem, ostukać (z głową!) młotkiem, złapać jakimiś morsami i próbować wykręcić. Gorzej jak się ukręciło "na gładko". Wtedy raczej nie ma siły - wiercić i gwintować. :/ Jeszcze ewentualnie można spróbować przyłożyć jakiś pręt i spróbować przyspawać,...
wymienić od razu amory, bo leją, No i masz przyczynę stukania. Całe amortyzatory na złom.
Witam. Sposób jest prosty. Pokrywa silnika jest przykręcana na 4 śrubki - o ile widzę 4 . Zamiast nich wkręcasz szpilki - dokręcasz nakrętkami - reszta szpilki wystaje . Na każdą nakręcasz słupek z gwintami z obu stron. Do nich dokręcasz płytkę z enkoderem. Masz zwartą i sztywną konstrukcję. Pozdrawiam.
Odkręcanie śrub to trzeba wykonać dynamicznie, a nie "przeciągać śrubę" tak to się szpilki urywa. Dokręca się kluczem dynamometrycznym. Czasami ludzie dokręca na max kluczem udarowym, a potem to i przedłużka klucza z rurą nie pomoże przy odkręcaniu. Wulkanizator i bez klucza dynamometrycznego dokręci z "wyczuciem" -lata praktyki -ja jednak polecam klucz...
A dokręcał kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą?
Części należałoby umyć potem zrobić zdjęcia do oceny. Ten silnik był przytarty a teoria, że to od dokręcania głowicy nie zgadzam się z nią (robię to od 40 lat i jeszcze nie widziałem zniekształcenia cylindra od dokręcania szpilek M6. Płaszcz tłoka owszem wyciera się ale mniej więcej równo nie pomijając jego środka tutaj jest to ewidentnie uszkodzenie...
Dziś mechanik wymienił mi te 3 szpilki. Trzeba było kątówką usunąć 3 nakrętki (ciężka sprawa żeby nie uszkodzić felgi), zdjąć piastę, wybić uszkodzone szpilki i na prasie włożyć trzy nowe szpilki. Te nowe szpilki na tyle mocno się zakotwiczyły w otworze piasty, że nie trzeba było nić spawać, ale mechanik mi mówił żebym nie przekraczał 130 Nm przy dokręcaniu...
Auto naprawione, gwizdanie ucichło. Okazało się że do wymiany jest też szpilka górna, podczas dokręcania się urwała. Obydwie szpilki trzymały się na skrawku metalu. Szpilki udało się rozwiercić i wykręcić dzięki dorobionemu przyrządowi do prowadzenia wierteł. Dodatkowo splanowałem kolektor.
Pęknięty blok w miejscu wkręcania szpilki. Nie przeciągnąłeś za mocno przy dokręcaniu głowicy.
Kiedyś kupiłem piłę PARTNER... Nie zdążyłem zużyć jednego łańcucha bo przy dokręcaniu prowadnicy szpilki ją trzymające wylazły z obudowy... Koszt połówki obudowy jaki zaproponowali mi w sklepie to 425zł gdzie piła kosztowała 599zł. Rok temu robiłem "w lesie" Piłą SHTIL 025 na krótkiej prowadnicy i z powodzeniem polecam tylko tą firmę... Radzi sobie...
a głowica była planowana?Jeśli nie to szkoda twojej roboty bo niestety na 90%zawsze są krzywe,planowanie kosztuje raptem 50-70zł. Co do dokręcania głowicy aby mieć pewność dokręcać tylko i wyłącznie kluczem dynanomertycznym albo przeciągniesz szpilki albo za słabo dokręcisz,i wracasz do punktu wyjścia,a mam wrażenie że chyba dosyć wymarzłeś podczas...
pamietaj zeby srawdzic czy nie zostal Ci plyn albo olej w otworach na szpilki w bloku bo wtedy szpilka Ci sie latwo urwie przy dokrecaniu - a o tym nie wiedzialem i dowiedzialem sie niestety podczas dokrecania glowicy ...
Witam kolegów. Mam problem. W piątek mechanik wymienił mi łożyska w tylnych piastach. Zdecydowałem się na wymianę, gdyż mam dłuższą trasę w poniedziałek. Na starych łożyskach strach byłoby jechać tak wyły. Problem jest w tym że bardzo mocno grzeją się śruby kól. Felgi są chłodne czyli jest Ok. Szczęki hamulców nie blokują. Wróciłem do mechanika i powiedział...
Jeśli chodzi o momenty dokręcania to te 12-13 kilo to stanowczo za mało 20-22kGm powinno starczyć. A więc powodzenia życzę.. Szpilki i nakrętki są o twardości 8,8!!! Więc jak do 20 kg/m dojedzie to będzie cud.. Momenty po kolei to 5, 8 i 12 kg/m (oczywiście dokręcane po przekątnej!!).. Wszystko wtedy szczelne i nic się nie urwie! Co do lejącego się...
Wymiana pierścieni to nie remont, a twoje zdanie to pomówienie. Pokaż twarde dowody. Tak jeśli robi to dobry mechanik a nie amator. Mechanik najwidoczniej coś namieszał ja obstawiał albo za słabo dokręcone korbowody albo jeszcze lepszy myk zamiana korbowodów miejscami. Oczywiście masz racje bez dowodu niczego nie udowodni ale teraz to trochę za późno...
Może szpilki wkręcałeś ze zbyt naolejonym-nasmarowanym gwintem. Czasem troszkę oleju wciśnie się na samym początku skręcania do "przedziału" układu chłodzenia. Mi się tak zdarzyło i było przez pewien czas kilka tłustych plam na lustrze płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Głowica mogła być nie do końca dobrze wypłukana po planowaniu. Dociągałęś szpilki...
Głowica, 200 Nm podziel na pięć etapów. Następnie kąt 90 stopni, odczekaj aż szpilki zrównają się temperaturą z silnikiem i dodaj drugie 90 stopni. Wspornik dźwigienek zaworowych - 60 Nm plus 90 stopni Koło zamachowe - 210 Nm plus 90 stopni. Oczywiście wszystko spokojnie i po trochę po przekątnych. :) Miska w zależności od stopów lub rodzaju tworzywa....
Mówione o dokręcani było ale nawet najlepszy klucz i dokręcanie nie pomoże jak szpilki(gwinty) przeciągnięte.
Na szrocie kupisz silnik już za 250 zł i po kłopocie.Ja w tej cenie kupiłem silnik gdzie było zamontowane na nim kompletnie nowe sprzęgło z dociskiem. Silnik beż pudła bardzo dobrze się spisuje a co ważne nie pobiera oleju. Goły słupek 900 kupi nawet taniej niż 250zł a osprzęt mu nie jest potrzebny bo wszystko ma ;) Kiedyś kupiłem kompletny silnik...
przy dociąganiu szpilek musze dokręcać kluczem dynamometrycznym czy moge zwykłą grzechotką ?
no i zbiorniczek zamontowany.Wygląda naprawde ciekawie.Z kranikiem jest tego typu problem że jest mało precyzyjny punkt zamknięcia paliwa(Zresztą wystarczy go delikatnie trącić i już sie leje) Jak pisałem muszę ściągać zbiornik bo rower stoi w piwnicy i już nie raz zasmrodziłem całą klatkę schodową.Kolor zbiornika oczywiście zmienie bo ten pomarańcz...
Wyciągnięte szpilki i nie można dociągnąć pokrywy Ja uszczelniam na silikonie Victor Reinz najlepiej mi się sprawdza w porównaniu do innych Trzeba końcówki szpilek spiłować ok 2-3mm no i dekiel dokręcać w takiej samej kolejności jak szpilki głowicy w tedy pewność że wszystko dobrze siedzi i nie cieknie.
Dziękuję DrDrug. Przyglądnę się turbo na ile moja wiedza pozwala. Zachowam też ostrożność przy dokręcaniu pompek, bo jak widać jest coś na rzeczy. Co do szpilek, decyzja zapadła - wymiana. Jednak i tutaj jest mam klika pytań. To, że wkręcamy na niebieski loctite to nie ulega kwestii, ale jaki? Wygodniej byłoby na 248 (17Nm) bo to w sztyfcie i aplikacja...
A mnie uczono że uszczelkę dobiera się do wysokości wystających tłoków, a nie do planowanej głowicy. Co do kolejności i momentów tak jak wyżej. Co do samych śrub będziesz miał podaną maksymalną ich długość, prawidłowo powinno się wymienić.
Jeśli masz szpilki, to nakrętki dokręcasz tak: 1. 40Nm 2.79Nm 3.113Nm - 122Nm Jeśli masz śruby i podkładki dokręcasz tak samo. Jeśli masz śruby z kołnierzem to ostatni etap dokręcasz na 137-148Nm https://obrazki.elektroda.pl/3119489500_... EDIT: wal-ker mnie uprzedził :P
Witam wszystkich, proszę o podpowiedź z jaką siłą dokręcić szpilki głowicy w silniku Lombardini LGW 523 i czy po dokręceniu trzeba znowu popuszczać po kolei o jakiś kąt i dokręcać ponownie. Będę wdzięczny za rady, mam zamiar wymieniać uszczelkę a nie chciałbym czegoś zepsuć
Witam, naprawiam silnik od johna 6430 silnik to 4045hl283 potrzebuję takich informacji: jakim momentem dokręcić śruby korbowodowe, jaki jest schemat dokręcania głowicy (momenty kąty, nowe szpilki 4f ) luzy zaworowe i moment dokręcenia pokrywy zaworów ewentualnie. Będę wdzięczny za informacje ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć. Serwis również nie jest...
Ja bym jeszcze dodał, że wielu producentów samochodów zaleca w takim wypadku wymianę jeszcze "szpilek" dokręcających głowicę ze względu na przeciągnięcia gwintów. A tak na marginesie - ile przejechałeś km tąSieną, że musisz już robić tego typu remont ??? Pozdrawiam ! Marek
120 Stopni to jedna trzecia obrotu to rozumiem a jak przenosi się to praktycznie podczas dokręcania ?? Jak klucz dokręci szpilkę 20Nm to mam jeszcze 120* kręcić ? Dodano po 40 proszę o wyrozumiałość :):)
Bosch GSR 1080-1Li Na te aku to tylko to: https://obrazki.elektroda.pl/5262844300_... Nie ma szans na wykręcenie szpilki. Mam sprzęt tylko troczę wyższej mocy z adapterem na 1/2 cala. Żeby dwa razy w roku wymienić koła wystarcza. Po poluzowaniu szpilek wykręca doskonale, a potem dokręca. Międzyczasie kiedy nie zmieniam kół, wkręcam...
Witam, w mojej wsk 175 słychać syk powietrza spod głowicy, co może być tego przyczyną, dodam że głowica nie jest uszkodzona i powierzchnia przylegania do cylindra też nie uszkodzona, szpilki dokręcane na krzyż. Pozdrawiam
Witam, najprosciej - wal zmiesci sie caly w duzej tokarce, nie trzeba nawet rozbierac : zabielic 'na rowno' urwana koncowke, nawiercic otwor, nagwintowac, wkrecic twarda szpilke i tak jak oryginalnie - dokrecac magneto nakretka z podkladka lub zamiast szpilki - wkrecac twarda srube imbusowa M 8 lub M 10 i tak dokrecac magneto i 'szlus'... Na pewno twarda...
Jak nie znasz momentu dokręcania to dokrecasz mniej więcej do średnicy szpilek/śrub. Jeszcze ma znaczenie czy uszczelka stalowa czy z tworzywa. W necie powinieneś coś znaleźć odnośnie momentów i średnic.
Nowej jeszcze nie wstawiałem, bo musiałem wymienić oponę i przywlec rozrzutnik na podwórko, więc przyjechał z kołem przykręconym pięcioma nakrętkami. Teraz chcę to zrobić dobrze i niekoniecznie drogo. Obawiam się, że nowa śruba będzie się obracać przy dokręcaniu. Stara śruba okręca się.
czesc na twoim miejscu zmienil bym szpilki na nowe, wiek auta zmecznie materialu po drugie skad wiesz czy juz ktos 2 lub 3 razy ich nie zmienial? dobrze wiesz ze w bmw diesel siadaja glowice, uszczelki powodzenia
Jak szpilka 8mm to daj 30 niutów i będzie ok, takie rzeczy to dokręca się z wyczuciem i nie potrzebny dynamometr
Spróbuj wymienić szpilki i nakrętki, oraz zachowaj kolejność dokręcania i odp. moment.
dzięki za info Dzisiaj rozmawiałem z fachowcem od silnikówi on powiedział mi że jak włożę cylinder i tłok wysunę w gmp to rant tłoka musi być równo z cylindrem wtedy daję grubość 1,25 podkładkę i jest ok co wy na tą teorię ? moim zdaniem jest to praktyczniejsze niż dokręcać głowicę, przecież szpilki też mają swoją wytrzymałość i jest ryzyko że się ukręcą...
do batigol66 klucz posiadam ma zakres 40-210 Nm http://obrazki.elektroda.pl/8092641000_1... książkę również dużo się z niej dowiedziałem np jak dokręcać szpilki głowicy http://obrazki.elektroda.pl/4902745300_1... oddać do mechanika czemu nie , i zapłać mu z 400zł za robociznę i jeszcze nie wiadomo czy dobrze zrobi. same...
Ja sobie sprawiłem do doraźnego pocięcia drzewa o średnicy 0,9m NAC SPS01-52 PIŁA SPALINOWA gaźnik WALBRO 3,5kM spalinowa dałem jakieś 450zł po oglądnięciu okazało się, że nie różni się niczym (poza kolorem ) od wszystkich tanich chińczyków o mocy 3,5kM za 250zł :D po 2 dniach pracy 1.Zepsuł się naciąg łańcucha ( taka śrubeczka M3 drobnozwojna zerwał...
Szpilki w kole rownież dokręca sie odpowiednim momentem, jeśli zrobi sie to jak nalezy, zaden klucz udarowy nie jest potrzebny. A tak szczerze to nie spotkałem jeszcze klucza pneumatycznego czy elektrycznego w rozsadnej cenie który odkrecałby sruby 16mm zapieczone bez problemu.
Ja mam Satrę tą z pierwszego linku założyciela postu. Kompresor 2 tłokowy Stanley 100 litrów zbiornik , przewód 10/17 i kółka w rodzinnych 6 autach zmieniam bez problemu. Kompresor zasila też bałwanka przy tych operacjach a klucz szczerze mówiąc odkręca wszystkie szpilki bez problemu. Z dokręcaniem trzeba tylko delikatniej np. na 2 i klucz dynamometryczny....
Tego raczej nie dokręcisz, ew. pozrywasz szpilki/śruby (prawidłowym momentem dokręcałeś??). Jeśli nie masz ochoty na ponowne rozkręcanie, może wystarczy silikon wysokotemperaturowy...
Śruby mierzysz jak są przewenżone to wymieniasz. Pomiar w połowie długości ( jakieś 3/4 gwintu, nie może być mniej niż 8,63 mm. Momenty dokręcania 1-17Nm 2-34Nm 3-90 stopni Kolejność 7 5 2 4 10 9 3 1 6 8 W ustawieniu łancucha nie ma żadnej filozofii. Koła na znaki, napinacz blokujesz cienkim drutem, slizgacz ma dopusczalne zużycie 0,5 mm.
rozrząd: schemat-> na punkty lub na blokady głowica: kupisz nową uszczelkę to bedziesz miał napisane na schemacie jakie momenty dokręcania i w jakiej kolejności... nie zapomnij nowych szpilek kupić.... głowica: daj do sprawdzenia czy nie jest krzywa..... jak delikatnie ją splanuję a w zasadzie oczyszczą z wżerów to napewno jej nie zaszkodzi... szpec...
Drugie łożysko ? Na drugim końcu wałka jest malutka stalowa kuleczka która wchodzi w zagłębienie wypełnione smarem - to zagłębienie znajduje się w nagwintowanej szpilce którą można dokręcać albo odkręcać kasując luz wzdłużny wałka z wirnikiem, a po ustaleniu odpowiedniego położenia szpilki ona jest z kolei unieruchamiana poprzez dokręcenie poprzecznie...
A i jeszcze jedno, moja jest z 97 roku, zdecydowałem się na tą metodę bo szpilki kolektora wydechowego, nie miały ochoty ruszyć, nie chciałem nic ukręcić, metodą którą opisałem wyżej ogarniesz uszczelniacze w około 2 godzinki, na spokojnie. Z założeniem sprężyn, i zabezpieczeniem nie ma zbytniego problemu, ponieważ nowe uszczelniacze, będą dość ściśle...
Dużo ładniejsze powinny chodzić bez problem - dotrzeć gniazda ( te z dziurkami dookoła i trzpieniem do góry ) wykręcić szpilki i po zrobieniu zapunktować , zawór zwrotny powinien być koło zaworu bezpieczeństwa , dokręcanie zaworów z czuciem - do sprawdzenia później "na mydło " pod ciśnieniem - z lenistwa płyn do naczyń + pędzel , jak będą bąbelki dociągnąć...
A kół nie poprawiacie po pneumatyku ja zawsze poprawiam 110-120Nm, tylko tico i matiz ręka na czucie bo te szpilki są b.słabe
Witam. Jak rozróżnić który silnik jest z wersji japońskiej, a który z francuskiej? Mam takie dwa różnią sie czujnikiem spalania stukowego. W jednym czujnik jest przykręcany bezpośrednio do bloku, a w drugim jest szpilka i czujnik dokręcany jest nakrętką. Poza tym jeden ma dodatkowy czujnik temperatury przy termostacie. Który to który i co jeszcze je...
Tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź kompresje. Wymieniłeś uszczelkę, czy dałeś starą? Może szpilkę za mało wkręciłeś albo ma za mało gwintu i śruba nie dociska cylindra. Gaźnik odkręcałeś? w motorynce króciec gaźnika lubi się wygiąć przy dokręcaniu i później ciągnie lewe powietrze.
Po co to pisać takie banialuki? Jakie uszczelki? Oringi jak już. Jakie śruby jak tam są nakrętki? Co po przekątnej dokręcać jak szpilki w jednej linii są? Szmatę jako zabezpieczenie już pomijam, wloty im się zaślepia. Z braku laku zawija się kuchenną folią aluminiową. O oczyszczeniu kolektora przed demontażem nic nie napisałeś, o delikatnym posmarowaniu...
rocznik 2000 silnik avg skrzynia automat 110km Na kole zamachowym sa trzy szpilki i nakretkami je dokrecam m9 na klucz 15
Nie wolno używać kluczy udarowych do dokręcania kół. Chyba, że planujesz samobójstwo. Koła dokręca się tylko i wyłącznie kluczami dynamometrycznymi. Teoria teorią a życie życiem. Kolego z całym szacunkiem ale 95% aut jeździ z dokręconymi kołami kluczem udarowym. Sam dobrze o tym wiesz. Jak ktoś jest ogarnięty to nie ciągnie szpilek kół aż prawie do...
Najlepiej jak byś zrobił otok wokół budynku i powbijał szpilki Galmara.Otok jest to zwój krótko zwarty wykonany z bednarki drutu ocynkowanego.Najlepszym rozwiązaniem jest uziom fundamentowy (kładziemy bednarkę przed zalaniem ław fundamentowych spawamy ze wszystkimi elementami zbrojenia (zapobiega przeciwko wyładowaniom wtórnym między metalowymi elementami)...
Rurki przede wszystkim są niebezpieczne, każde dokręcanie powoduje wyciąganie kołka ze ściany lub szpilki z kołka (zależy od średnicy rurki). Sposób który podałeś w linku też jest do niczego, izolacja to nie ściana, jest zbyt miękka, by takie rozwiązanie było skuteczne.
Auta już nie ma. Była dołożona świnka. Auto kupione z przebiegiem niby 240tys. Raczej więcej miało. Pierścienie wzietey od znanej firmy zajmującej się tylko silnikami i mającą oddziały w paru miejscach w Polsce. Chociaż szpilki musiałem oddać gniazda na torx nie wytrzymały dokręcania przedostatniej tury. Więc i pewnie reszta słaba. Pierścienie olejowe...
A w markowych są kompresowane??? Nie znam się, więc pytam. Coś mi się obiło o uszy, że polski "producent" magazynów nie kompresował cel i dawał 5 lat gwarancji. Nie są kompresowane, bo kompresja nieznacznie potrafi wydłużyć ilość cykli ogniw, natomiast producent np. EvE kompresję zaleca, bo tylko wtedy ogniwo osiągnie katalogowe 8k cykli. Bez kompresji...
Z pomocą eksperta pompa wody wymieniona, jak dokręcałem głowicę zerwałem gwint w bloku, dorobiłem większy i wkręciłem nową szpilkę.
Witam po przerwie, niestety byłem zalatany(przeprowadzka) ale zrobiłem krok po kroku badanie miernikiem które zalecił rob4028 i (napiszę w skrócie): T001 Sprawdzanie: Sprawność Mechaniczna Mechaniczna kontrola działania okay? https://youtu.be/paSgqKHy_qM wiem, szpilka ukręcona, ale to się zdarzyło gdy po spawaniu wspomnianej wcześniej dziurki dokręcałem,...
: - w takim razie można zrobić głowicę dwuwarstwową, koszt będzie wyższy, ale będzie możliwość wymiany uszkodzonego zaworu. Jedna płyta z otworami na zawory, druga z wyfrezowanymi kanałami na powietrze (przy okazji można zrealizować chłodzenie wodne). Po wkręceniu zaworów skręca się obie płyty a następnie dokręca do bloku szpilkami. ps. Czy Ty chcesz...
Dla pewności zapytam, czy przy zakładaniu nowego zestawu pamiętałeś o założeniu tulejek ustalających pomiędzy silnikiem <-> cylindrem <-> głowicą <-> klawiaturą? Nakrętki szpilek cylindra i głowicę należy dokręcać po przekątnej z siłą według serwisówki 19Nm, spotkałem się z opinią, że wystarczy z siłą 11 - 13 Nm. Jeśli nie masz klucza...
A dlaczego chcesz zastosować taką gigantyczną rurę ? Przy takiej średnicy to chyba tylko studniarz ci ją wbije :) W każdej hurtowni nabędziesz pręty specjalnie przeznaczone do uziomów. Czym je pogrążyć ? Zależy od gruntu. Na przykład młotem takim jak do kucia w ścianach. Witam. Na forum jak czytałem o uziomach to bardzo często proponowano właśnie rurę...
Cześć, chciałbym podjąć się samodzielnej wymiany rozrządu z pompą wody w renówce zamierzam to robić na podwórku na kobyłkach, jest jakiś sposób aby obyło się bez klucza dynamometrycznego, lub jeżeli nie da się to jakie momentu dokręcania tam występują?Mam też pytanie odnośnie blokady rozrządu, zakupiłem jedną z alledrogo zawiera dwie szpilki i jakiś...
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Jak nie będzie innego rozwiązania to rozwiercić pod gwint M10. Przy gwincie M8 będzie za mała wysokość gwintu. Żeby utrzymać masę trzeba zrobić szpilkę M10/M7+nakrętka M7 twardość min 8,8. Do sprawdzenia w tabeli gwintów jakie wiertło pod gwint M10. Przy dokręcaniu docisku nie dokręcać jednej strony "do oporu" bo to jest zwykle przyczyną urwania śruby....
Klin koła zamachowego się ściął. Mówisz o tym klinie co jest przy magnecie??? A olej to nie wie jaki jest ale jakiś na pewno do 2T, ja nie robię mieszanki od tego mam pompkę co sama dozuje olej. Jakoś nigdy jak przykręcałem to szpilek na chama nie dokręcałem. A kompresji to nie mam jak sprawdzić. Jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie kompresji???
Koła w Toyocie dokręca się momentem 103Nm, a nie pneumatem. Tarcze nie mają nic do tego. Należy sprawdzić ponownie dokręcenie kół po przebiegu ok.200 km. Dzięki takim "artystom" z pneumatami trzeba potem wymieniać szpilki, bo często ukręcają się przy odkręcaniu.
Ciśnienie nad tłokiem wyciska spod krzywej lub słabo dokręconej głowicy uszczelkę. Droczysz się he he. Tradycyjne uszczelki pod głowicę są w zupełności wystarczające. Zakłada się je na sucho, bez smarowania jakimiś wynalazkami. Po kilku kilkunastu godzinach pracy dociągamy jeszcze raz. Dociągniesz jeszcze około połowę a czasem i więcej obrotu nakrętki....
Pisałeś że zmieniałeś uszczelkę pod głowicą jaka założona była uszczelka i szpilki, głowica była planowana i z jaką siłą mechanik dokręcał? Przy demontażu głowicy pompa była zabezpieczona / przykryta żeby syf się nie dostał ? Musisz mieć kompa i nie sprawdzać błędy ale parametry rzeczywiste ...
Bo te śruby za każdym razem daje się nowe i dokręca określoną siłą. Jak skręcisz na starą, to masz taki efekt.
Nowe śruby ocxywiscie kupiłeś. W Polandi sie sruby do czapy kupuje ? xD kocham uzerac sie z klientami o 80zl za szpilki do glowicy i ich najwazniejszy argument "nie we szystkich trzeba wymieniac"
Witam Niedawno kupiłem traktor MF 30 z lat 60tych z padniętą uszczelką lecz nie mogę odszukać momentów dokręcenia śrub i ich schematu. Kod silnika to A4.107 Perkins Jeśli ma ktoś odpowiedz na to pytanie z góry dziękuję. A i jeszcze jedno czy powinienem wymienić szpilki na nowe?
moment dokręcać szpilka głowica urwać szpilka szpilka silnik
montaż zasilacza antenowego pilot bramy dorobienie modbus ciepła
blaupunkt cancheck pralka hisense
Audi A4 B5 Avant 1.8T 2001 brak napięcia na lusterkach, demontaż włącznika grzania szyby Microsoft Office 365, Word, Excel – nie otwierają się pliki .docx i .xlsx na Windows 10/11