Świeca nowa, dociągamy o kąt 90° od momentu wyczucia oporu, świeca używana kąt 45°. Nie dotyczy świec z uszczelnieniem stożkowym, czyli bez podkładki. Metody na oko, proponuje zostawić do składania wozów drabiniastych.
Rozumiem, że moja głowica jest aluminiowa a świeca jest z płaskim gniazdem (uszczelką)? Dobrze rozumiesz także 30Nm wystarczy. Pozdrawiam
Jeżeli silnik kręci bez świecy i nic o nic nie uderza to znaczy że rozrusznik nie daje rady kręcić albo świeca uderza o denko tłoka które jest przecież wypukłe. Może świeca jest nie od tego modelu? Podczas montażu można było tam gdzie znajdują się zawory i wypukłe denko tłoka nad tłokiem wsadzić zwinięty drut cynowy w ślimak żeby przykryć nim całą powierzchnię...
Kolego, a masz klucz dynamometryczny aby dokręcić świece odpowiednim momentem? (25 Nm)
gdy daje gazu to strzela mi otworu świecy i leci biały dym A dokręciłeś świecę?
Witam wszystkich. Mam swój prosty, tani i wypróbowany sposób na wymianę świec żarowych w ciasnych silnikach VW jak Polo 1.4D i podobnych. Zaznaczam ! aby dokonać tego musisz trochę znać się na mechanice i być człowiekiem bardzo cierpliwym .(3h pracy na 4 świece). Nie miałem okazji podglądnąć narzędzi fachowych. Mój sposób jest tani i bez kluczy dynamometrycznych...
Jak świeca była niedokręcona, to spaliny uciekały rowkiem gwintu, stąd okopcenie. W tym cylindrze było też niższe ciśnienie sprężania i zapłon mieszanki następował w gnieździe świecy a nie w komorze spalania. Zwróć uwagę na kształt uszczelki świecy, normalnie jest lekko pólokrągła, zbyt mocno dokręcona świeca - podkładka płaska, nie dokręcona przy montażu...
Ok, dziękuję za odpowiedzi, użyłem oleju silnikowego do łożyska i faktycznie działał, zapalił. Popracował z 20 minut i zgasł. Także chyba poluzowały się śruby na deklu skrzyni korbowej (bo dały się dokręcić później) i przestał pobierać paliwo, na tłoku było sucho. Zamiast oryginalnej uszczelki wyciąłem ze specjalnych arkuszy nowe uszczelki i włożyłem...
To że świeca ma lekki luz przy wkręcaniu jest normalne. Jeżeli nie można jej dokręcić kluczem, to zeczywiście, głowica do wymiany.
Witam, po mrozach kiedy to nie mogłem odpalić auta postanowiłem wymienić świece. Niby prosta rzecz, ale mam pewien dylemat. Nowe świece wkręciłem w blok - tu nie ma problemu. Potem zacząłem dokręcać przewody do świec. No i ku mojemu zdziwieniu przy użycie małej siły (dokręcić w końcu trzeba ) zaczął się ruszać trzpień (na rys Be) - ruchy w prawo w lewo....
Ford Galaxy 2,3 benzyna przy wykręcaniu świecy , na wykręconej świecy na jej gwincie została tulejka w którą była wkręcona świeca , nie wiem czy te tulejki są orginalnie na wszystkich gniazdach .na innych wychodzi sama świeca Nie ściągałem jej ze świecy bo nie wiem jak bym ją później wkręcił w głowice tylko z powrotem zakreciłem w głowice bez wymiany...
Świeca rozwiercona nagar ją trzymał, poszło ładnie nie trzeba było helicoili wstawiać bo nie ruszyłem gwintu. Żeby dokręcić pokrywę od góry trzeba było poluzować łańcuch i odchylić wałek dodatkowo opuscić miske,żeby nie uszkodzić uszczelki . Po wymianie pompy i wtrysków pali od tyka moc wróciła, całkiem inne auto. po zrobieniu około 7 tys żadnych efektów...
nie wiem jakim momentem je dokręcić ? Świece zapłonowe dokręcamy siłą 20-25 Nm
zaraz po zakupie pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu gdzie koledzy mechanicy gdy zobaczyli czym przyjechałem,zrobili głupawe miny i hurem krzyknęli-chłopie to Francuz,a kto sobie z tym poradzi.Dodam że wcześniej podobnie reagowali na Mercedesa czy Opla.Francuz,Niemiec czy Amerykanin-wszystko be bo trzeba coś zrobić a nie tylko podkręcić coś lub...
https://archive.org/details/UrsusC330C33... Nic nie podano. Raczej na wyczucie.
Jeżeli urządzenie jest nowe, być może ma jakieś usterki fabryczne np. 1. Uszkodzony lub obruszony (podczas transportu) przewód WN, 2. Kiepska, lub źle dokręcona świeca 3. jakość paliwa 4. źle ustawiony regulator napięcia (ale to lepiej w serwisie) Możesz sprawdzić jak regulator reaguje na zmianę obciążenia używając czajnika bezprzewodowego (załączając...
Witam. 1. Niedokręcona świeca. 2.Źle ustawione ssanie. 3. Zła świeca. 4.Zła przerwa na świecy. 5.Zła przerwa na przerywaczu. 6.Przesunięty zapłon. 7.Źle ustawione dysze w gaźniku 8.Zanieczyszczone dysze w gaźniku. 9.Zanieczyszczony filtr powietrza. 10.Źle ustawione ssanie. 11.Zużyte pierścienie. 12.zużyty tłok. 13.Zużyty cylinder Może ktoś jeszcze coś...
Chcę wymienić świece zapłonowe Citroen C4 benzyna silnik 1,4 (KFU). Zawsze wymieniałem świece bez klucza dynamometrycznego, ale słyszałem że w tych silnikach trzeba dokręcić świece odpowiednim momenem .
Świeca może być niedokręcona, może być uszkodzona, itp., itd. Różne rzeczy widziałem w wiejskich sprzętach kaskaderskich.
Dziwne to, albo świeca nie jest dokręcona, alb wkręcona krzywo. Chyba, że paliwo wycieka w innym miejscu, a tutaj je widać. Tak czy inaczej, jak jest na gwarancji, to oddaj do serwisu.
Nie wydaje mi się, żebym coś tam zostawił. Klucze mam wszystkie skompletowane. Jedyne, co mam na myśli, to albo zbyt luźno dokręcone świece, albo inaczej podłączone cewki, chociaż w to wątpię, albo problem leży zupełnie gdzie indziej i nie jest związany z wymianą świec. Chociaż wydaje mi się, że dziwnym trafem te stuki zaczęły się od momentu wymiany...
Teraz to już je wymień. Użyj spec pasty i dokręć odpowiednim momentem.
Dokładnie, przewód WN z nasadką. Tylko skąd spaliny przy poruszaniu? Czyżby nie dokręcona świeca?
Nic nie smaruj,nie wymyślaj. Dokręć i zapomnij
Niedokręcona świeca lub uszkodzony gwint w głowicy.
Na początek wymień świecę dokręć gaźnik do cylindra ( czy uszczelki są całe) ustaw śruby regulacyjne według instrukcji.
Piszczenie zlikwidowane, okazało się że świeca była nie dokręcona. Dla pewności wymieniłem świece bo błąd powracał P0299. Wcześniej raz na tydzień pokazywał się komunikat'' awaria samochodu ....'' Teraz błąd P0299 pojawia się po przejechaniu 2-5 km. i na wyświetlaczu komunikat i wchodzi w tryb awaryjny. sprawdziłem wszystkie połączenia i wydają się...
Problem rozwiązany - wystarczyło dokręcić świece.
dałem auto do założenia gazu i tam mi zepsuli ( nie dokręcili świecy) , na dodatek złamali ramę mechanizmu wycieraczek i prowizorycznie naprawili. Wyjmowanie głowicy konieczne ?
Co może powodować brak ciśnienia w cylindrach? Może zapomniałeś dokręcić świece zapłonowe?
Świeca ma na końcu obudowy (korpusu z gwintem) stożek, jak ktoś, kiedyś zbyt mocno ją dokręcił, to wbija się w element grzejny i robi zwarcie jak ją dokręcisz, po wyjęciu działa normalnie
Tak jak kolega zasugerował wyżej może to być niedokręcona świeca. Niektóre marki mają dziwne uszczelki które sporo "siadają" (Splitfire) Cyt kumpla zajmującego się mechaniką "Osławione świece splitfire potrafią się odkręcić nie pomaga wkręcenie świec z większą siłą niż zalecane 14 nm . po wymianie świec na nowe SplitFire należy je porządnie wygrzać...
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
Problemy, które rozwiązałem głownie dzięki udzielonym wskazówkom: 1. Rozebrałem nastawnik na części pierwsze i wyczyściłem go dokładnie z nagromadzonych opiłków (a było ich na prawde wiele i to różnej wielkości) - jakieś pomysły co do ich pochodzenia? 2. wymieniłem uszczelki na nastawniku, podkładki wtryskiwaczy i uszczelki kolektora dolotowego (dzięki...
Wykręć świecę, ustaw tłok w dolnym położeniu i napchaj sznurka do cylindra.
Idzie się do sklepu i kupuje się tulejkę redukcyjną z gwintem 18x1,5, następnie do ruskich na bazar, gdzie za kilka złotych kupuje się taki właśnie gwintownik i głowicę się naprawia. Jak koledzy sobie wyobrażają dokręcenie świecy w tulejce z lewym gwintem ?
Hmm...a jak wytłumaczyć, że z niedokręconymi świecami jeździł na beznyznie lepiej a na gazie gorzej, po dokręceniu jest lepiej na gazie...a gorzej na benzynie? Dodam, że po wyjechaniu z warsztatu po remoncie silnik pracował równo...ale jeśłi świece były słabo dokręcone to mogły się poluzowywac coraz bardziej....komputer mógł korygować jakieś niedociągnięcia...
Witaj. Sam sobie odpowiedziałeś ''zepsuty gwint''. Nie dokręciłeś świecy i ją ciśnienie wywaliło, zerwał się gwint. Nowa głowica lub nabić tuleje.
Chyba sam bym w to nie uwierzył gdybym tego nie robił. Buda stała w miejscu ale silnik to nieźle przeginało. Powtarzam jeszcze raz, ani się nie chwalę, ani nie żalę tylko opisałem jak jakiś idiota dokręcił świecę.
sposób ma się przedostać przez uszczelnienie świecy w głowicy? Jak wiadomo są takie pojęcia jak tolerancja i pasowanie. Dzięki tym powierzchniom odpowiednio w fabryce wykonanym. To ze ktoś dokręcił świecę "na chama podkładkę wręcz wyciśnie na max" to nie oznacza że nie ma mikro szczelin a to dla środków chemicznych żadna przeszkoda. W tym temacie tyle...
Świeca żarowa tzw. ołówkowa, przystosowana do nagrzewania wtórnego; długość całkowita 97mm; zbieżność stożka:63°; długość elektrody/el. grzewczego (chyba) 30mm; gwint 10X1; moment dokręcenia 15Nm; napięcie 11V. To chyba wszystko. Podam Ci jeszcze przykład: BERU 0100226482.
Świece były wymieniane przy przebiegu 30000 km na takie same, jakie stosuje GM w tych silnikach, czyli NGK IFR7X7G. Opel zaleca wymianę świec co 30kkm przy zasilaniu LPG, więc też tak robię ;) Czy to możliwe, że któraś jest niepoprawnie dokręcona? Świece zmieniałem w "normalnym" warsztacie, potem miałem przegląd roczny w ASO, gdzie te niedowiarki musieli...
a jakim momentem dokręciłeś owe świece przy zakładaniu? nooo?
Mylisz się, ponieważ, świeca posiada podkładkę uszczelniającą , a jeżeli ty założysz jeszcze jakieś protezy to możesz miec kłopoty ze szczelnością i prawidłowym dokręceniem świecy. Proponuje Ci natomiast abyś świecę wyczyścił: Kanał pomiędzy porcelana , a zewnętrzna elektroda wydrapał solidnie kawałkiem twardego papieru ściernego. Elektrody też wyczyśc...
W głowicy Jazz III został zerwany gwint świecy iskrowej (świeca była niedokręcona i po pewnym czasie sama wyskoczyła) Zostało rozwiercone nagwintowane i poszła tulejka . Po pewnym czasie wszystko sie poluzowało sytuacja się powtórzyła. Ponownie wiercenie i tulejka większa. Wszystko na razie jest ok ale ostatnio sprawdzałem czy sie znowu nie poluzowało...
Dobrze jest gdy przed pomiarem, gdy silnik jest zimny, poluzuje się świece i dokręci się je z niepełną siłą. To znaczy nie z taką jak zwykle. Nagrzana głowica może nie mieć ochoty puścić mocno dokręconej świecy na zimno, co dla gwintu w niej lub dla samej świecy może skończyć się tragicznie. Po sprawdzeniu ciśnienia też warto przynajmniej trochę odczekać...
A nie masz czasem pogiętej pokrywy zaworów?Jak jest spłaszczona bo ktoś za mocno dokręcił to mogą się o nią blokować dźwigienki zaworowe.Wykręć świece, przyłóż palec do otworu, pokręć rozrusznikiem i sprawdz czy w ogole ma sprężanie.P.S. nie masz dobrego gaźnika na podmianke? - chyba tak bedzie szybciej.Pozdrawiam!
A może świeca niedokręcona i "wydmuchuje" kabel z świecy/bloku podczas startu silnika?
Witam, chcę kupić pilarkę Stihl lub Makita, którą wybrać Chcę zakupić pilarkę 3 KM, do tej pory posiadałem Stihla, symbol 023. Pilarka pracowała w różnych warunkach 14 lat bez jakichkolwiek problemów, lecz pożyczyłem sąsiadowi i zalał świece i nie dokręcił świecy, i wyrwało gwint w cylindrze, naprawiłem to i pracuje dalej, lecz chcę zakupić nową. Zastanawiam...
Bezpieczniki wyskakują a nie sie palą. Nie muszę go wymieniać za każdym razem tylko wcisnąć s powrotem. Na zdjęciu masz bezpiecznik topikowy , w którym spala się przewodnik i jest do wymiany cały bezpiecznik . Korek , który wyskakuje to "automat" wciskasz przycisk i działa znowu . Jeśli masz "automaty" to sprawdź stan styków w gniazdach , może być...
dokręcić rolek dokręcić tłumik dokręcić śruba
elektryczny paralizator schemat wgrać mapę ogniwa 18650 bateria laptop
zapowietrzony układ chłodzenia interfejs diagnostyczny
Mercedes Sprintshift samoczynnie przełącza na manual – diagnostyka, typowe usterki, naprawa P0100 Bosch, Pierburg, Hitachi – stały błąd czujnika MAF, objawy, diagnostyka, naprawa