Jak bieżąca korekta zależy od obciążenia silnika? Jeśli rośnie wraz z obciązeniem, to może problemem jest wydajność pompy paliwa. Jeśli maleje, sprawdź szczelność dolotu.
Nieszczelność dolotu.
A to Ty nie masz tej o której pisze. w takim razie zacznij od diagnostyki. Sprawdzales szczelność dolotu?
Przepustnica czysta? Dolot szczelny?
Co prawda bladego pojęcia nie mam jak wygląda układa zapłonowy w tym przypadku, ale silnik strzela/kicha w wydech bądź dolot ? Czy tylko tzw. czkawka ?
Rura dolotu powietrza do kolektora ssącego, pomiędzy klapą gaszącą a kolektorem
Poduchy bez podciśnień Dodano po 40 !aaa i jeszcze jedno zapomniałem napisać.Wmomencie kiedy nie przyspiesza i dochodzi do 1800obr i zaczyna przyspieszać z tyłu jest kupa dymu. Według mnie albo problem z egr, albo Franc za miedzą wymienił turbina złapał nerwa i sprzedał auto. Może źle wyregulowana sztangi? Nie masz nieszczelności w dolocie ?
Jest to model 460 z 1991r. silnik 1,7 na wtrysku. Paliwo jest w miarę czyste i jest na dolocie silnika.
Sprawdź szczelność dolotu.
Jak nie zdjąłeś dolotu, jak zdjąłeś?? Może miałeś na myśli kolektor dolotowy ?
A może Masz zatkany przewód dolotowy powietrza jakiś gazownik włożył zwężke i ona jest luźna i zatyka czasem dolot lub coś ?
ale myślę że to od ciśnienia doładowania. I temperatury. Dwa w jednym. https://obrazki.elektroda.pl/3371919100_... https://obrazki.elektroda.pl/4399943200_...
Cześć wszystkim. Opisze na prentce moj problem. Dotycz on silnika 2.5t benzyna w Volvo xc90. Historia zaczęła sie większe mrozy. Auto stało pod chmurką i chciałem je schować pod dach. Odpalił normalnie, popracował trochę i zgasł. Myślałem, że na gaz się przełączył coś zamarzło i zgasł. Odpaliłem ponownie i zostawiłem na benzynie ale już zaczął wtedy...
Witam Nie ma problemu tylko jak wpisuję FH16 to nie ma tego błędu,wykopałem odnośnie separatora ale ma on postać MID128 SID 18.Jest to opis do FH16.Jak coś to pis będziemy kombinować dalej.Sprawdzę jeszcze raz ten błąd odnośnie doładowania. Jeszcze dodatek do separatora.
https://obrazki.elektroda.pl/6337314600_... Poszukaj
wymień sondy
Sprawdź jeszcze przewód odprowadzający olej z turbiny do miski. Miałem kiedyś przypadek że przewód miał ograniczony przewód i część oleju było wyrzucane w dolot i w wydech.
serwo i dolot szczelny, a Erg działa poprawnie
to wywlecz tą wiązkę silnika i przejrzyj kable, złączki, tego niema strasznie dużo, kompa jak wyjmiesz z puszki i puszkę wyjmiesz to te złącza do kompa się rozsuwają na pół i możesz sobie część silnikową całą wyciągnąć i przeglądać, pomierzyć, poszarpać i coś w końcu znajdziesz ja tam musiałem zrobić jak miałem berlingo 1.4i bo też czasem gasł, czasem...
W tych silnikach to plaga z tymi wirowkami i nagminny przypadek wiele osób nie potrzebnie zmienia turbine. Tak jak kolega radzi wyżej dokup zaslepke odkrec wirowke i ja zaluz dokupić jedz że musisz rurę od dekla górnego do spodu silnika czyli od odmy otwartej i jeszcze potrzebujesz zaślepki do przewodu wlotu powietrza do turbo
Witam, mam pytanie, gdzie w Volvo XC70 2012 r. 2.0 D 163 KM znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej dolotowej, podczas testu komputerem temperatura wynosi -40°C. AI: Czy chodzi Panu o czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika (IAT), czy o czujnik temperatury zewnętrznej pokazywanej na desce rozdzielczej? Czujnik IAT AI: Czy oprócz odczytu...
Luzy zaworowe przy zimnym silniku, wartości regulacyjne: Dolot.....0,2 mm Wydech.....0,5 mm Wydech, VEB.....1,60 +0,1 /–0,05 mm Pompo-wtryskiwacze po nr podwozia: 3-4 ścianki śruby. A tak z ciekawości ile ma przelatane ???
Czyszczenie całego dolotu powietrza wraz z przepustnicą powinno pomóc.
Volvo XC70 2.4 D5 brak mocy, błąd P2173 - siłownik przepustnicy, stwierdzona za duża ilość powietrza. Był jeszcze błąd P0299 za niskie ciśnienie doładowania ale nie wraca. Na jakiej podstawie przepustnica generuje taki błąd ? Sprawdziłem dokładnie cały dolot maszyną do dymu i jest szczelny. Błąd skasjue i mam moc na chwilę, znowu tryb awaryjny.
Sądząc po objawach tzn. "buczenie" i przygód z rozrządem należy wsiąść pod uwagę problem z czasami rozrządu (przestawione krzywki, ścięty klin na kole zębatym itp.). Oczywiście należy dokładnie sprawdzić całą resztę aby nie wyważać otwartych drzwi, dlaczego nie ma mocy, sterowanie turbiny lub prozaiczny problem z zapomnianą szmatką (czyściwo) w dolocie.
7. Wyczyszczony EGR, ostatecznie zaślepiony. EGR też chroni dolot przed przeładowaniem... ja bym zaślepkę zdemontował.. Kolego diagnosta06 myślisz o podniesieniu SVBL?
Jak sobie pociągnął wodę przez dolot, to zgięło korbowód. Pomiar ciśnienia sprężania prawdę powie
Jak jeszcze aktualne to tu masz schemat z opisem komponentów http://www.morgis.net/Volvoforum/Brosjyr... Po kolorach przewodów dojdziesz który elektrozawór od czego.
Po odczytaniu błędów nie ma ich zbyt dużo. Jeden to wypadanie zaplonow na jednym cylindrze lub więcej, drugi to czujnik położenia walka rozrządu. Mam drugie takie samo volvo to czujnik podmieniony, ale bez zmian, cewki sprawdzone i świece, rozrzad ok wiec chyba jednak kolo uległo uszkodzeniu. Zawór olejowy tez podmieniony.
Przecież możesz wszystko wiedzieć używając samostartu, będzie łapał, dochodzisz dalej co z gazem/ benzyną, nie załapie sprawdzasz zapłon. Poza tym masz do sprawdzenia szczelność dolotu i dodatkowo wydech, chociaż tu by palił.
Ustawione zawory? Dolot 0,20 wydech 0.50 pompki wkręcone do zniwelowania luzu i dokręcone o 3,5 płaskiej strony nakrętki
buczenie jest z padniętych popychaczy - część kompresji wali w dolot - szczególnie słyszalne przy lewym kole. do wymiany popychacze i dźwigienki. Na dniach będę to robił u siebie to napisze co i jak.
Witam wszystkich serdecznie, temat powstaje w imieniu znajomego, który poprosił mnie o spróbowanie odnalezienia przyczyny dziwnego zachowania się silnika. Ogólnie to jakieś pojęcie na mechanice to mam ale przyznaję, że nie miałem jeszcze do czynienia z silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę. po krótce opiszę o co tu chodzi ;-) silnik został wyjęty z...
Zapchany dolot. Zatkany sadzą i innym dziadostwem - warto sprawdzić. Co prawda robiłem to z 5 lat temu i dokładnie to samo miałem.
I co znaleźliście coś w tych pojazdach? Mam taki sam problem. Pompa regenerowana dwa razy, wtryski zrobione, dolot uszczelniony, układ paliwowy sprawdzony, zawory wyregulowane i wiele innych rzeczy porobione. Pomóżcie. Czekam na wiadomość.
Z tymi wysokimi obrotami tak się zastanawiam, może jakaś nieszczelność w dolocie jeszcze? Ja robię tak, mam pompkę z benzyną ekstrakcyjną i psikam mgiełką po dolocie i nasłuchuję czy zmienia się praca silnika. Często auta stały po warsztatach a na koniec się okazywało, że to tylko nieszczelność dolotu. Z tą benzyną trochę trzeba uważać. Miałem kiedyś...
Witam, Panowie pisze temat ponieważ rozłożyła mnie choroba i zanim pójdę grzebać może ktoś mnie oświeci. Kupiłem volvo c70. Samochód czasem nie odpalał, był błąd walka. Zakupiłem nowy czujnik Valeo. Przy okazji zauważyłem kilka ubytków w podciśnienia, sparciałe węże i odłączony dolot 🤦 Przy turbinie. Sprawdziłem dymownica wycieki, jest szczelnie....
A podłączałeś może coś co by chciało porozmawiać ze sterownikiem i ewentualnie podpatrzeć błędy i wartości rzeczywiste. Poza tym sprawdź podciśnienia na w nieszczelność i dolot na ten sam wypadek jak również serwo (pedał hamulca nie "stwardniał"?).
Zaraz wiedziałem ,że będą krzywe korby albo wtryski Simens. A nikt z was nie pomyślał ,że szarpie podczas spokojnej jazdy i to pewnie w przedziale obrotów 2000 a 3000 ? A może by tak zobaczyć czy EGR i dolot nie jest za koksowany:) Sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza w paliwie to jest dobra rada.
Witam pacjent VOLVO FM12 460 Błąd który mi się wyświetla to „Temperatura powietrza dolot Usterka Elektryczna ” MID128 PID172 FMI3 Czujnik podmieniony błąd dalej jest.
Miałem ten sam problem, który opisujesz, numer 1. Sprawę obrotów załatwiła wymiana EGR. Podłączenie do komputera i sprawdzenie parametrów silnika. Może gdzieś łapać fałszywe powietrze na złączach elementów gumowych /dolotu/. Ja też byłem w 3 warsztatach w Warszawie i nie pomogli, każdy coś "pogrzebał" i może to też coś dało. Straszyli mnie remontem...
A sprawdziłeś dolot? Chodzi mi tu o szczelność, bo miałem podobny przypadek z tym że przy silniku 2.0 i winny był nieszczelny wąż przy intercolerze.
Nie wiem, czy rozwiązaliście wasze problemy, ale P1103 to od zatkanego EGR, albo nie łączącego się problem a przewodachm. Może też sensor map mieć wywalonal membranę, wsadź kawałek zapałki do środka na probe I potem możesz kupować ewentualnie nowy sensor map. P1103 pokazuje że problem jest z maf, ale cisnienie w dolocie mierzy map. A low boost to sprawdź...
Witam Sprawdziłeś dolot powietrza a sprawdź jeszcze wylot spalin , jak będzie przyblokowany , objawy mogą być podobne . Przy uszkodzeniu wtryskiwaczy , raczej mógłby być utrudniony rozruch . Pozdrawiam
manometr w dolot i podaj parametry turbo. Zobacz sterowanie - nie pamiętam jak tam turbo jest sterowane, zdaje sie że obejściem. odepnij całkiem wydech wtedy patrz.
Westgate jest w korpusie gorącej strony turbosprężarki. Do niego jest przyczepione cięgno od gruszki. A wężyk od gruszki idzie do kolektora ssącego. Możesz odczepić ten wężyk i strzykawka sprawdzić czy jak wciśniesz tam powietrze to czy się ruszy dźwignia. I te 4500 obr to w czasie jazdy czy na postoju? Dobrze by było wpiąć manometr w dolot i zobaczyć...
Dmuchnij dymem z papierosa do układu dolotowego i będzie odpowiedź. Najczęściej odma.
Miałem podobny problem z tym samym silnikiem. Auto nie chciało startować na benzynie.Proponuję szybkie i proste sprawdzenie. Zakładajac że masz sprawne wtryski, zapłon, to sprawdz regulator ciśnienia na szynie zasilającej wtryskiwacze. Uruchom silnik na lpg, włącz pompę paliwa jeżeli instalacja na to pozwala i odłącz przewód podciśnienia z regulatora...
Jeżeli skacze ciśnienie na listwie i żeby sprawdzić co jest tego przyczyną, należy odpiąć EGR i zaślepić dopływ spalin z niego do dolotu, odpiąć wtyczkę MAF oraz odłączyć wężyk podciśnienia na turbinę. W takiej sytuacji ECU przyjmuje że nie działa EGR (bo jest wyłączony i faktycznie nie ma dopływu spalin na dolot jeśli grzybek EGR byłby zawieszony,...
Mam identyczny problem jak czaro z volvem 220 km z 2002 r turbo zrobione dolot i wylot szczelny,pompa i wtryski zrobione w bosch serwis, a tu nadal brak mocy. Silnik pracuje ostro, pojawia się biały dym i zapach tak jak by nie spalonej ropy i ciśnienie turbo pojawia się dopiero od 1800 obrotów, wtedy dopiero zaczyna jechać a poniżej tragedia nie chce...
Witam problemem jest Volvo 460 1.7 turbo 1995r + Gaz sekwencja otóż samochód nie che odpalić ale jak mu w dolot samo startem prysnę to zapali tylko trzeba długo pryskać około 10s żeby zaczął sam pracować jak odpali ładnie się wkręca i jest ok jak zgaszę to raz zapali albo nie a jak zapali to przygasa i wchodzi na obroty jak już zapali to już nie zgaśnie...
Mam dokładnie ten sam problem w Volvo v50 1.6d. Masz FAP ? Udało się rozwiązać ten problem ? W ramach walki z problemem zrobiłem: - nowy n75 - nowy EGR - wymiana przepływomierza na inny używany trochę młodszy (moje auto jest z 2010 a przepływomierz z 2012) - wymiana wszystkich opasek na dolocie na nowe - wymiana przepustnic w dolocie - czyszczenie chłodnicy...
Witam. Nie kopmy się na początek. Pyta kolega o całkowite zamknięcie wentylatora i pisze że niby bzdury Włączony obieg wewnętrzny zamyka całkiem dolot z zewnątrz i otwiera wlot z wewnątrz. A pozycja "0" zamyka oba. Nie wierzycie to poszukajcie wątków tu na elce o problemach z Volvo i wybranymi BMW. Tam napędy kierownic szaleją. A i pseudo mechanicy...
Witam. Zrobiłem sobie odymiarke. Odymilem dolot. Wyszły nieszczelność pokrywy zaworów i odmy (przy wcześniej wymianie membrany ukruszył mi się kawałek plastiku który kleiłem). Teraz jest wszystko szczelne. Wymieniałem dwie cewki na nowe i wszystko można powiedzieć chula ok. Pomijając, że mam jeszcze środkowa sądę do wymiany i coś z jedną z klap w kolektorze...
jak angielski ogarniasz to tutaj masz trochę info http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_en... Ogólnie to jest to silnik zbudowany przez Volvo z chinolami chyba firma Geely czy jakoś tak. Dużo ludzi mówi, że to silnik VW czy Audi, ale nie słuchaj tych głupot! Oni zatrzymali się w roku 2000 kiedy to Volvo montowało w s60,s80 diesla 2,5TDI od Audi. Zresztą...
F1 KONTROLA CISINIENIA W OPONACH F2 OSWIETLENIE PRZEDZIALU BAGAZU F3 SWIATLO SIODLA F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR POKLADU SKRZYNI BIEGOW F 10 CZUJNIK EMISJI SPALIN LUB (OPCJA OPLATY AUTOSTRADOWEJ ) F11 LEWAREK ZMIANY BIEGOW F12 JEDNOSTKA STERUJACA...
Witam W naszym volvo jak się okazało był filtr powierza z uszkodzona uszczelką przez którą sporo "syfu" z powietrza i spalin dostało się do dolotu pokrywając go taką 2/3 mm warstwą mazi/kurzu. Ucierpiał w ten sposób również przepływomierz, który według mnie może powodować wahania obrotów i lekkie szarpnięcia podczas jazdy. Moim pytaniem jest to jak...
Witam. Mam problem. Volvo V50 1,6d 109 km 2009r. Samochód był w trybie awaryjnym wymieniłem świece bo wszystkie były spalone oraz EGR ponieważ był jego stały błąd. Po założeniu i zaadoptowaniu nowego wszystkie błędy pogasły i było ok. Po przejechaniu ok 60km pojawił sie komunikat i kontrolka kontroli trakcji. Okazało się że znowu błąd EGR valve i EGR...
Witam Proszę o pomoc w wykryciu przyczyny błedu "check engine" (niskie ciśnienie w kolektorze ssącym), błąd sporadyczny, po wykasowaniu wraca po kilku tys km, co zostało zrobione: -wymieniony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym -sprawdzony intercooler -sprawdzone przewody ciśnieniowe turbo-intercooler-dolot, oraz obejmy łączące -sprawdzone turbo,pompuje...
To pierwsze to jak MAP sensor z opla wygląda, http://obrazki.elektroda.pl/6754454400_1... Podobny od dołu pomimo (po mojemu) wejścia na 1 wężyk ? Drugie czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT, IAT. Jeśli odłączę tę całą czarną kostkę dolną ( bodajże to jest zaworek podciśnienia, dochodzą do niego dwa przewody od podciśnienia )...
Jak czarny dym, to za mało powietrza. Możliwości jest wiele, od dziury w dolocie, przez turbo, przepływomierz, pneumatykę, a kończąc na zaworach w głowicy. Dużą pomocą będzie tu diagnostyka komputerowa. Pisząc diagnostyka nie mam na myśli odczytu błędów lecz obserwacje i analizę parametrów w momęcie występowania problemu.
MID 128 PPID 270 Czujnik NOx. FMI 2 Nieprawidłowy poziom NOx . Możliwe przyczyny: Układ dozujący. Układ wydechowy. Układ dolotowy powietrza. Czujnik NOx. MID 128 PSID 46 Awaria monitorowania NOx W tym przypadku polecałbym diagnostykę bo trudno jednoznacznie określić przyczynę.
Witam, Stawiam na nieszczelność układzie dodlotowym powietrza (był wymieniany filtr). Obejrzyj dkładnie układ dolotowy powietrza pod kątem nieszczelności.
są wkręcone ale troszkę może dalej. Niestety nie w stronę zaworów. Generalnie zastanawia mnie czy ta emulacja lambdy jest konieczna. Na to nie znam odpowiedzi. Co do moich wtryskiwaczy- mam 2 listwy po 3 wtryskiwacze, natomiast w jednej z listw nie pracował dobrze jeden wtryskiwacz, jak się nagrzał przestawał pracować. Obecnie robi on za odprowadzenie...
Witam, Chyba to forum to ostatnia deska ratunku... bo już naprawdę nie mam pomysłów. Otóż nieregularnie, zdarza się taka oto przypadłość jak w temacie, tylko przy pełnym bucie tzn wszystko jest OK auto przyśpiesza i nagle niezależnie od biegu obrotów i prędkości nagle ciśnienie doładowania leci na pysk do wartości poniżej ciśnienia atmosferycznego np...
Witam! W zeszłym roku robiłem swap w 740 z 2.0 wolnossacy na 2.3 turbo 185km. W Twojej 440 najtaniej było by zmienić 1.8 na 2.0 ale ten ma "tylko" 110km i ciężko z niego wycisnąć więcej chociaż ma fajną charakterystykę - przyspiesza bardzo dziarsko już od niecałych 2 tys obr. Jak byś chciał zakładać 1,7 turbo to są dwa warianty prostszy i bardziej skomplikowany...
.Jak masz słabe ciśnienie paliwa na listwie (zakładam że wielowtrysk) to silnik odpala i pracuje dobrze tylko na tych pierwszych od strony dolotu paliwa. Trzeba wrócić do podstaw. Zasada naczyń połączonych, w skrócie mówi iż ciśnienie w układzie będzie na jednakowym poziomie dla wszystkich wtryskiwaczy. Marek, pomyśl, problem na ciepłym silniku, auto...
Mam problem z moim Volvo. Calkowity brak przyspieszenia i blad P0299 cisnienie doladowania za duze. Po kolei sprawdzilem: - szczelnosc dolotu - szczelnosc przewodow podcisnienia, wszystkich - wartosc podcisnienia przed zaworem regulujacym prace sztangi okolo -0.8b - za zaworem, wraz ze wzrostem predkosci obrotowej podcisnienie maleje - czujnik MAP (...
Witam, Autko jak w opisie dymi na czarno gdy przyspieszam. W ecu brak błędów dolot szczelny przepływka wymieniona w parametry wszystkie w normie, w aucie jest usuniety dpf elektronicznie, a fizycznie siedzi w układzie wydechowym czy moze miec to wpływ na puszczanie dymu ? A i ma wrazenie że powinien lepiej jechac jak na 110km. Jak ktos walczył z takimi...
Witam, pacjent Volvo FL6 18 dmc 2001 rok, wydaje mi się, że nie osiąga pełnej mocy. Turbina sprawdzona, jest ok, dolot sprawdzony, jest ok, wtryski ok. Zauważyłem na wskaźniku od doładowania turbiny, że dochodzi tylko do połowy, ale czujnik turbiny sprawdzany i jest ok. Została pompa wtryskowa. Czy ktoś regenerował pompę? Jaki zakład polecacie? Z jakimi...
Witam mam u siebie Volvo S40 jak w temacie. Posiada ono silnik 1.9TD od Renault (jak wiadomo te roczniki tak miały). Chciałbym się dowiedzieć do czego służy końcówka w zaworze sterującym EGR, zakończona filterkiem, która nie jest zaślepiona. Tutaj zdjęcie tego elementu o który się rozchodzi: http://obrazki.elektroda.pl/9432666400_1...
Nie wiem przy jakim ciśnieniu zaczyna ta kontrolka świecić, ale jak sam powiedziałeś można to odłączyć i żeby nie było to bezcelowe podłączyć jakiś manometr (najlepiej gdyby też skala schodziła na minus, ponieważ przy hamowaniu silnikiem masz podciśnienie w dolocie). To jest starszej konstrukcji silnik i podejżewam, że czujnik ciśnienia doładowania...
Montują;Honda,Volvo,Toyota,Opel,Hyundai,... Mam auto jednej z tych firm i magetyzera nigdzie nie znalazłem. Ani na dolocie powietrza ani na zasilaniu paliwem. A sam rozbierałem i czysciłem zaróno przepustnice jak i listwe wtryskiwaczy z wtryskiwaczami. Auto kupione prosto z salonu. Będe...
I mój i twój regulator jest zwalony na bank. Membrana jest przebita. W moim jest przelot na drodze zbiornik - układ podciśnienia. W króćcu do podciśnienia nie może być benzyny. Teraz w listwie jest nie wiadomo jakie ciśnienie, za to mam pewność że część benzyny jest zasysana do przez kolektor ssący i trafia do dolotu razem z lpg. Nie wiem czy uszkodzenie...
Normalnie. Razem z zaworami dolotowymi, luzujesz, kasujesz luz, dokręcasz śrubę o 180-275 stopni (1/2-3/4obrotu śruby) Bardzo ważne: sprawdzić należy stan slizgów śluby regulacyjnej i przegubu pompowtryskiwacza.
Nie, po prostu obserwuj to zapocenie po stronie dolotowej układu zasilania silnika. Jakbyś tą rurę odkręcił to zapewne jest mokra w środku z oleju. Standard w Dieslu. Ale nie zmienia to faktu że warto by się udać do nawet nieautoryzowanego serwisu VOLVO na diagnostykę samochodu. Tam jest dużo elektroniki którą raz na jakiś czas warto przejrzeć PORZĄDNYM...
Ciśnienie w dolocie mierzone? Kiedy się zaczęły problemy, po regeneracji od razu czy po czasie dopiero? Katalizator jest? DPF na pewno dobrze usunięty? I to, że nie sypie błędami nie jest żadnym wyznacznikiem, bo bardzo popularna metoda usuwania pewnym oprogramowaniem kasuje dużą część tabeli błędów.
Rura powietrza co idzie od kolektora wydechowego do dolotu, i to sie potemi miesza z zimnym powietrzem w pudelku z filtrem powietrza i nastepnie leci do silnika . To wlasnie ta rura wylotowa z goracym powietrzem silnika jest zdjeta a silnik od niedawna zalewa mi 2,3 swiece jak sie nagrzeje i pracuje na 2 garach zalewa je olejem a wszystkie oprucz tego...
Witam, potrzebna pomoc, usterka jest dość dziwna i wiem że może być ciężko ją tak rozwiązać ale proszę chociaż o podpowiedzi co sprawdzić Auto odpala zupełnie normalnie czy zimny czy ciepły, po ok 2-3 sekundach spadają obroty i albo gaśnie albo dławi się tak utrzymując ok 200 obrotów, przy dodawaniu gazu potrafi strzelić w dolot i przez chwilę, 2 sekundy,...
Cześć V50 1.6D 2005 W skrócie turbo się nie uruchamia przy wyższych prędkościach dymi przy 3k obrotów oraz trzęsie się i nie nabiera prędkości. Gruszka pracuje. Opuszcza się po uruchomieniu auta. Błędów brak jakichkolwiek. Egr wypialem i nic. Auto od 4 i 5 biegu nie rozpędza się ledwo Dpf brak fabrycznie Olej w dolocie od odmy wymieniłem pokrywę zaworów...
Na wszelki wypadek możesz zakręcić zawór w butli do testu . Wszystko zależy od tego jak instalacja LPG została wykonana . Bo może nawet po włączeniu zapłonu otwierać się elektrozawór w butli i parowniku a jedyne odcięcie stanowią wtryskiwacze . I jak któryś z nich jest nieszczelny to istnieje taka opcja że gasisz auto a on wpuszcza dużo gazu do dolotu...
To klasyczny problem w 960. Dystrybucja powietrza w tym Volvo sterowana jest serwami podciśnieniowymi, a podciśnienie brane jest z kolektora ssącego. Podczas przyśpieszania podciśnienie w kolektorze ssącym jes małe (wzrasta ciśnienie bo otwieramy przepustnicę). Wystarczy niewielka nieszczelność w układzie podciśnieniowego sterowania i przy małym podciśnieniu...
Autor napisał że pompowtryski zregenerował. Zawór trzymający paliwo na powrocie do baku - nie wiem jak w Volvo ale przy MB było tak jak opisałeś. Zawór nie trzymał ciśnienia na powrocie i brakowało mocy. Zawór ten działa jak zawór w jedną stronę - to znaczy jest tam grzybek na trzpieniu na sprężynie w cylinderku. W pierwszym przypadku ułamał się grzybek...
Proszę bardzo: F1 KONTROLA CIŚINIENIA W OPONACH F2 OŚWIETLENIE PRZEDZIAŁU BAGAŻU F3 ŚWIATŁO SIODŁA - (oświetlenie zakabinowe) F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR ZAKRESU (blokada przebicia na niską skrzynię przy prędkości powyżej 36km/h ) F 10 CZUJNIK EMISJI...
Witam, borykam się ostatnio z problemem w moim V50 2.0 d. Autko śmigało bez problemu zadbane, zawsze serwisowane i na dobrym paliwie. Od tygodnia przy odpalaniu jakby nie chodzi na 1 cylinder przez pierwszą minutę a potem już wszystko gra i tak do następnego ranka.. auto ma moc itd, wszystko już sprawdzone brak błędów, egr, dolot świece czujniki .......
Sprawdź czy po stronie dolotowej jest wszystko szczelne bo to właśnie bywa często powodem problemów z obrotami. Najprościej jest kupić 0,5L benzyny ekstrakcyjnej i przelać to do jakiegoś pojemnika ze zraszaczem np. stare opakowanie po płynie do mycia szyb. ważne aby działał opryskiwacz. Następnie odpalić samochód i opryskać cały układ dolotowy. Jeżeli...
Co masz dokładnie na myśli pisząc: zauwazylem jeszcze jedno glupie zachowanie bardzo dziwne ilosc paliwa ma wplyw na to jak ten samochod sie zachowuje Jakie jest ciśnienie mechanicznej pompki paliwa? -na biegu jałowym i powiedzmy przy 1500 Obr/min ? Pompka paliwa w wielu przypadkach jest odpowiedzialna za małą moc i duże spalanie. Przy zbyt małej dostawie...
Witam.Dużo pytań padło na temat sprzetu magnetii marelli robie na tym wynalazku przewaznie cieżarówki osobówki z doskoku.Wynalazek sie składa z dwóch zestawów zestaw do osobówek i sam. dostawczych z recznym przełacznikiem(multiplexem chyba tak to sie pisze) oraz do ciezarówek autobusów naczep maszyn rolniczych i samochoów dostawczych z automatycznym...
Turbina, sprawdź, czy po drodze z turbiny do kolektora dolotowego nie ma oleju (wystarczy odkręcić opaskę).
Cześć, mam problem ze swoim V70 2.5TDI. Auto nie ma typowego kopa od turbo. Węże sprawdzone - wymienione na nowe. Wymieniony czujnik ciśnienia w dolocie, zawór sterujący znajdujący się na obudowie filtra powietrza. Zawór sterujący turbo pracuje - przy przegazowaniu samochodu czuć, że w środku lata coś i przestaje na wolnych obrotach. Wężyk do EGR zaślepiałem,...
Problem z czujnikiem i słabym hamulcem górskim został rozwiązany, uszczelka koło przepustnicy kolektora dolotowego została wymieniona, zawór egr zamieniony, ustawienie zaworów i uszczelka od kolektora koło turbiny. Błąd zniknął i hamulec górski zaczął działać jak należy. Świst również ustał. Ale niestety od pewnego czasu auto bardzo się trzęsie i obroty...
Jeśli masz układ wtryskowy siemensa a pewnie masz, to jest on pod kolektorem dolotowym zapięty w uchwyt i podłączone 3 węże i wtyczka 2 pinowa.
Chyba coś namieszałeś :) gdyby za podniesienie mocy w 1,8T kasowano naście tys zł to by chyba chętnych nie było a tunerzy by umarli z głodu. Zwykły program z tego co wiem ok 1200 zł, + 30 koni/ 70 Nm za 4 tys to obawiam się że ponad 250+ KM da radę wyciągnąć. I powiem tylko tyle że nie wydaje mi się aby w silniku z archaicznym sterownikiem gdzie każde...
Witam ponownie! Caly dolot sprawdzony i petem (bardzo fajna opcja :) ) i pod cisnieniem (sprezone powietrze). Zadnych nieszczelnosci oprocz malutkich przy samej przepustnicy na uszczelce, napewno nie maja wplywu na takie zachowanie. W razie czego zaslepilem wszystko co niepotrzebne i tak dalej to samo. Uszczelnione polaczenie pomiedzy kolektor ssacy...
Przyczyn może być wiele ogólnie kod błędu mówi tak: PSID98 Układ doładowania 0 Dane ważne, ale powyżej normalnego zakresu roboczego 1 Dane ważne, ale poniżej normalnego zakresu roboczego Myślę że zacznij od sprawdzenia układu dolotowego powietrza, tj. sprawdź czy siatka na kominie dolotowym powietrza nie jest zabrudzona (zatkana kurzem), jest to częsta...
Witam Z tym olejem to przesada Za gęsty. A przede wszystkim to czy turbina nie puściła oleju uszczelnieniem i dlatego kopci na niebiesko. Jeżeli to faktyczny przebieg to raczej turbina, sprawdzić czy nie ma oleju w przewodach dolotowych i czy nie ma na wydechu. pozdrawiam
To kontrolka podgrzewacza powietrza do rozruchu. Prawdopodobnie masz spalony bezpiecznik, lub wypalone styki bezpiecznika. Aluminiowy bezpiecznik znajduje się pod "blaszką z czerwonym plastikiem", przy podgrzewaczu elektrycznym na wejściu kolektora dolotowego.
Troszkę jedno drugiemu przeczy, hmm... Nieszczelny IC ale problemów nie ma. No nie wiem, nie widziałem tego na oczy, nie mnie to osądzać ;) W turbinie są pewne elementy które się najzwyczajniej w świecie zużywają. Nie mam pojęcia ile może kosztować regeneracja Twojej turbiny, nie wiem gdzie mieszkasz więc nie mogę polecić pewnego człowieka, który naprawdę...
Ano jest tak że lokalni magicy nie dostrzegają problemu z czujnikami,a dokładniej w efekcie ich działań wymieniłem czujnik położenia wału zafundowali mi też czyszczenie układu paliwowego po którym wycieka mi paliwo ze zbiornika po zatankowaniu do pełna. Ja nie posiadam komputera dlatego jestem uzależniony od takich ćwierć- wałków, Koszty czujników nie...
Mam problemy z wolnymi obrotami (sa jakby bez mocy.. ciężko ruszyć samochodem... , w instrukcji piszę że powinien mieć ten silnik B5244S2 około 850 obr +-50, u mnie jest około 720-750 obr.. pomijając te obroty, silnik w czasie przyspieszania - tak jakby faluje.. na mocy, na zimnym silniku przy uruchomieniu - obroty podchodzą do 1500 obrotów - po kilku...
dolot citroen peugeot dolot zasysać dolot
zmienne napiecie tacho karty saeco przepływomierz rozebrać
Understanding Free Registration Details in Electronics Średnie spalanie VW Passat B5 FL 1.9 TDI AVB