Steruje klapą na dolocie.
Zaczynasz od sondy i podłączenia jej do gazowni. Do tego szczelność dolotu.
Wygląda na usterkę pokrywy zaworów ( odmy ) lub nieszczelność na uszczelce tej że pokrywy.
Powietrze/gazy ze skrzyni korbowej.Jak dobrze skleiłeś i jest przepływ w środku to sobie możesz jeździć ile chcesz.
Napisal że sprawdził Jakie wyniki pomiaru luzów? Wyklepanie powierzchni zaworu-dźwigienki ? Nie szczelność przylgni zaworu i gniazda? Przestawiony rozrząd? Podciśnienie za wysokie, więc w cylinder jest zasysane za mało powietrza , albo ma nieszczelny dolot.
Zawsze jest jakieś minimalne podciśnienie ,nawet w valvetronic. Dziura w dolocie,sprawdź uszczelkę korka oleju.
Dławik w dolocie?
Leją wtryski, za duże ciśnienia paliwa (trzeba często robić adaptację regulatora ciśnienia paliwa), odma dająca olej w dolot.
Szukaj ogólnie nieszczelności w kolektorze ssącym. Właśnie to zrobił, zatykając dolot.
Air box, fragment dolotu powietrza do silnika, bez wpływu na temperaturę silnika
Jest kilka lokalizacji, MAF, MAP, albo dwupinowy w dolocie.
519056267 temat do ogarnięcia
Jeżeli przy zimnym silniku i ciepłym jest taka sama temp. w dolocie to należy się temu przyjrzeć.
w tym aucie generacja jakiego kolwiek błedu uruchamia wentylator .... nie szukaj na sile innych przyczny pracy tego wentylatora wszystko sklada sie do twojego bledu zawory proste ? sciagales glowice po rozwalonym pasku ? jesli robiles pelny remont glowicy to szukaj problemu w uszczelnieniu kolektora ssacego problemow z przepustnica lub tez sprawdz jakie...
gdzie znajduje się czujnik ciśnienia doładowania przy tym silniku Nigdzie, to silnik wolnossący. Zrób odczyt parametrów i podaj wartość podciśnienia w dolocie
Dokładnie jak kolega wyżej,przysłonic mu dolot powietrza na rurze od fitra powietrza powinno pomóc.
Odpiąłem sondę lambda poczekałem aż ostygnie silnik i znowu przejażdżka. Zaś około 2km spokoju i potem problem, ale na odwrót, z dołu się wkręcał, ale znowu w górnej partii nie jechał, do tego stopnia, że na dwójce nie pojechał więcej niż około 50km/h, mając gaz w podłodze. Dopiero jak delikatnie zacząłem operować pedałem gazu to jakoś jechał. Standardowe...
Nie wiadomo czy prawidłowo wymienił. W silniku z cylindrem pionowym uszczelniacz jest schowany za napędem pompy dozownika, konieczne jest rozpołowienie w celu wymiany. Inaczej sprawdź szczelność komory korbowej nadciśnieniem/podciśnieniem, konieczne zaślepienie wydechu i dorobienie króćca do dolotu.
Czujnik ciśnienia doładowania na dolocie
Jaki ma przebieg ten silnik i kiedy była robiona glowica? Zawory w głowicy szczelne ? Nie strzela jeszcze w dolot ?
Nieszczelny dolot.
Sprawdz czy nie ssie lewego powietrza w dolocie
Po jeżdzie 3 litrowym dieslem - wrażenie muł straszny To był zepsuty , bo cokolwiek w tym OM mercedesa wywali tryb awaryjny w tym dpf i przeklęte zmienne doloty.
Może tkwić w nieszczelnym dolocie bądź uszkodzonej recyrkulacji. Są to jedynie hipotezy. Pierwszym krokiem jest wykonanie diagnostyki komputerowej.
Sprawdź przepływomierz i EGR. Może być jakaś nieszczelność na dolocie.
Witam, u mnie problem był w źle skalibrowanej turbinie, temat juz opanowany. Po prostu przeładowywała i EGR szalał chcąc opanować ciśnienie w dolocie....
Jeszcze nie sprawdzałem ale wydaje mi sie że jak tyle sie oleju wylało z dolotu to wszystko w oleju bedzie. ;/
Kupno rury dolotu powietrza
Nie przejmuj sie odrobina oleju. Tak ma byc dzieki ekolorzystom. Silnik odsysa opary oleju ze skrzyni korbowej. Gorace pary zasysane do zimnego dolotu skraplaja sie i stad obecnosc oleju.
A oleju czasem nie przybywa może źle FAP usunięty? Jeszcze sprawdź czy nie ma pęcherzy powietrza za filtrem paliwa i do tego szczelność dolotu.
No to przeciez piszę, ze z wejscia przewodu dolotowego do turbiny. Jak spływ oleju jest malo drozny to może przelewac olej. A jak reszta dolotu?
Tzn temperatura jest zawsze +2 +3 stopnie wiecej niz w przepływomierzu. Czyli jak na dworze jest temp 15 to w dolocie jest 17, 18 stopni w załączniku wysyłam wydruk z diagboxa
A szukałeś nieszczelności w dolocie? uszkodzone serwo układu hamulcowego np.
sprawdź sondę lambda,dolot powietrza
Widziałem, nawet mu fotkę trzasnąłem. Taki, nie? Co tam chcesz czyszczić metodą "wymaczania" Chyba nie ten gwint. Poza tym dowiedz się co to jest EVAP. No i zobacz jak to jest połaczone z dolotem.
Masz na myśli elementy na dolocie po lewej stronie turbo stojąc przed autem?Jeśli tak to są klapy obejścia intercoolera i powinny być podpięte obie
Witam, peugeot od 207 1.6 HDI -wymieniłem nową pokrywę zaworów wraz z od mą marki FEBI BIELSTEIN Bo stara odma puszczała mocno do dolotu, i moje pytanie do was jest takie: czy nowa odma może przepuszczać Jakąś minimalną ilość oleju dolotu czy w ogóle nie powinno go być tam , bo u mnie po wymianie jest trochę oleju w rurze dolotowej. Zastanawiam się...
Sprawdziłem kable i faktycznie coś nie kontaktowało we wtyczce.Teraz jest już wszystko ok.Dzięki za podpowiedź.
Przepustnice plastikowe na dolocie sprawdź.
stwierdzono otwieranie EGR w nie właściwym momencie Skoro otwiera w niewłaściwym momencie, to sprawdź sprawność przepływomierza oraz całego układu dolotu powietrza.
Było już na forum poruszane - ciśnienie w skrzyni korbowej , traktowane przez niektórych jak temat SF . Wykonaj ururkę i zrób pomiary w skrzyni korbowej i przed sprężarką i poznamy przyczynę . Że niby rzadki silnik? Po remoncie dołu i góry jak pluło olejem tak nadal sobie wesoło pływa olej w dolocie.
Tak naprawdę to nie ma to znaczenia. Ważne co było zdiagnozowane. Sprawdź np. szczelność dolotu,live data takie ja MAP itd.
Na zewnątrz raczej bym zaworu rozprężnego nie usłyszał.Nieszczelność w dolocie/wydechu.
EGR - zwiększona ilość powietrza w dolocie - zamknięty EGR.
1.6 Hdi? jeżeli tak to umyj map sensor przy przepustnicach w dolocie - olej go zakleja.
Witam. Pierwsze co zrób to odczytaj błędy. Nic nie piszesz czy pokazuje jakies komunikaty na desce. Jedną z przyczyn braku mocy i brakiem komunikatów o błędzie może być nieszczelność na dolocie. Do sprawdzenia rura dolotu.
Na wszelki wypadek, przed uruchomieniem silnika (na włączonym zapłonie), wciśnij do oporu i zwolnij pedał gazu. Jeśli to nie pomoże otwórz maskę i zobacz co odłączyłeś/urwałeś przy wyjmowaniu/wkładaniu akumulatora. Jeśli przepustnica jest na linkę to nie ma opcji, żeby silnik wchodził na tak wysokie obroty przy zamkniętej przepustnicy i szczelnym dolocie.
do sprawdzenia ciśnienie na cylindrach, ciśnienie na szynie, wtryskiwacze i dolot powietrza - zatkanie.
Co to konkretnie za instalacja (kontroler, wtryskiwacze i reduktor) i ile już przejechała? Bez tego mogę napisać, że bankowo trzeba ją ustawić, ale może coś jeszcze.
Nieszczelność w układzie dolotu lub uszkodzona turbina.
Nieszczelność w dolocie. Rozbierałeś popsułeś to tam szukaj.
Myślę ,że ten sterownik jest do wymiany.
Uszczelki papierowe dobrze jest nasączyć olejem ale raczej teraz już takich nie robią i powinny być wulkanizowane. Jest jeszcze opcja że przerobiłeś dolot przed gaźnikiem i membrana w gaźniku nie podnosi iglicy bo podciśnienie jest za małe. Na zimnym idzie jak rakieta bo ssanie działa. Spróbuj na włączonym silniku lekko zakryć dolot ręką i ruszać manetką...
Syczeć może wszystko - zarówno podciśnienie - chociażby poprzez nieszczelne serwo, przewody do niego czy "szlaufiki" do elektrozaworów sterujących pracą turba, EVAP czy ogrzewania, tak samo syczeć może nadciśnienie, wydostające się z nieszczelnego dolotu - odcinka pomiędzy samą turbiną a kolektorem ssącym - czyli węże, IC. Nie da się poprzez forum określić,...
Tak.Po wyjęciu wałków. Nie zdarzylo mi sie jeszcze. Nie bardzo w to wierze. Czyli demontaż, wyciśnięcie oleju i ponowny montaż Moze sie to skonczyc ich zniszczeniem. Jesli juz, to trzeba by je otworzyc by wylac olej. Daj ciepłe powietrze w dolot, Niektorzy pozostaja chyba jeszcze w latach piecdziesiatych ubieglego wieku...
Nieszczelny kolektor wydechowy również powoduje zakłócenia w pracy sądy, pod wpływem temperatury potrafi popękać kolektor lub po prostu padła uszczelka. Co do sprawdzenia szczelności dolotu i kolektora to możesz to sprawdzić jeszcze przez odłączenie rury od filtra powietrza i zatkanie jej na wolnych obrotach np ręką, przy szczelnym dolocie silnik gaśnie...
Oczywiscie ze moga byc dwie usterki. Moze byc tez tylko wina elektryczna a ten drugi blad pojawia sie przez pierwszy. Ale profilaktycznie zrzucil bym dolot i tam zagladnal. To jest zdjecie z serwisowki psa.
Wlej trochę benzyny w dolot lub plaka i zobacz czy zaskoczy.
Jakie dane live? Temperatury ? Ciśnienie w cylindrach? Dolot szczelny? Ciśnienie paliwa ? Odczyt sond?
Kostki są wpięte prawidłowo, po wymianie BSM na kostce od czujnika temperatury dolotu jest teraz 12,5V, a na starym BSM było 5V.
I sądzisz że ktoś z forum słuchając filmiku określi Ci gdzie ciągnie powietrze? Ty stoisz przed autem i nie możesz znaleźć a myślisz że z filmiku ktoś Ci wywróży? Nie możesz znaleźć to oddaj do zadymienia i wyjdzie gdzie ciągnie.
Niebieski dym to płyn chłodniczy, biały olej a czarny to za dużo ropy. Po co tu piszesz jak pojęcia nie masz? Niebieski to czasem jest płyn chłodzący, czasem różowy. Ale w dieslu to po nim dym jest jak dziura w głowicy na palec. I dym nie jest niebieski. Myślę że to może do turbiny olej się dostaje I pewnie dobrze myślisz. Warto zajrzeć do dolotu.
To dziura w dolocie za przepustnicą lub uszkodzony czujnik MAP. Na początek dymiarka i test szczelności.
A więc pompa wtryskowa. Czarny dym to deficyt powietrza. Zatem do sprawdzenia drożność i szczelność dolotu. Od filtra powietrza aż do głowicy. Jeżeli będzie szczelny dolot to sprawdź czy przy gazowaniu twardnieją przewody od turbo.
A może ma ktoś wersję peugeota 106 z czujnikiem w kolektorze? Najlepiej byłoby założyć oryginalny dolot niż wiercić dziurę na czujnik.
Ogólnie ciekawe czy turbo wg coś się rusza. A bez turbiny nie wejdzie na obroty na postoju? :D Ciekawe kiedy kto napisze żeby plaka walnął w dolot. :D
Witam. Jeżeli auto ma filtr węglowy i elektrozawór oparów, to zrób próbę na zaślepionym przewodzie do niego idącym. Czujnik ciśnienia ma wspólną masę z czujnikiem temperatury dolotu - jak masz możliwość odseparuj tą masę albo podłóż inny czujnik temperatury na dolocie. Pozdrawiam.
Masz to samo co ja w swoim. Za duże ciśnienie oleju i podwiesza zawory lub wyjarany cały. Sprawdź czy dolot nie robi się gorący.
Sprawdz dolot i egr kolega ci napisał.
Oj ze wsząd przez lata to zbierałem: od kiedy kupiłem auto z tym silnikiem- czyli trzynaście lat temu (a auto Lancia Phedra rocznik 2008). Na szczęście nie musiałem do tej pory z nich korzystać do "grubszych" awaryjnych spraw. Zarejestruj się na forum Peugeota- tam jest chyba najwięcej w temacie HDi. W pliku o różnych wariacjach tego silnika 1229163...
Logicznie, jest tylko jedna mozliwa przyczyna "przepalenia" kolektora (przynajmniej, nie widze innej) - nieszczelnosc wtryskiwacza. Dziwne, ze serwis nie znalazl przyczyny.
Dolot sprawdziłeś czy gdzieś nie dostaje się lewe powietrze ?
Zmierz ciśnienie na garach.Jak jest możliwość zajrzyj kamerką do cylindra. Sprawdź czy w dolocie nie zbyt wiele oleju. Ten silnik jest podejrzany, może być po przygodach.
A może po odpięciu krokowego sterownik uśrednia sobie wszystko i dlatego lepiej chodzi. Najpierw sprawdzić, czy dolot jest szczelny. Sprawdzić, jak będzie chodzić z podpiętym krokowym, a odpiąć mu np. czujnik temperatury. A najlepiej podpiąć kompa.
Peugeot 407 2.0HDi RHR Siemens brak mocy i pomysłów ;) Dolot szczelny, przepustnice ciepłe/zimne niepoobrywane, chodzą ok, EGR zaślepiony, wydech drożny (screen z pomiaru ciśnienia różnicowego), podciśnienie sprawdzone i szczelne, wartość wymagana i rzeczywista położenia sztangi pokrywa się niemal idealnie. Turbo późno wstaje (wykres), auto jest mułowate....
nie służy do gaszenia auta Do gaszenia też, odcina dolot aby miękko zatrzymać silnik.
Witam Czy ktoś rozwiązał już powyższy problem. Niestety powyższy problem z vti dopadł i mnie po wymianie uszczelki pod głowicą. Muszę zaznaczyć, że przed wymianą uszczelki silnik pracował równo. Sprawdziłem już chyba wszystko co możliwe i już nie mam pomysłu. Nie aktualizowałem jeszcze oprogramowania ale czy błąd może być w oprogramowaniu jeżeli przed...
witam potrzebne fabryczne urzadzenie diagnozujące peugeot przyczyn awarii moze byc kilka zacznij od swiec przewodów WN i wyczyść cały dolot z przepustnicą w tle jezeli nie pomoze to pozostaje ASO pozdro T
Przez ostatnie trzy lata nie jeździł na benzynie, a czy teraz jeździ? Zachowanie silnika na benzynie trochę by ułatwiło diagnozowanie. Puknięcie podczas jazdy wskazywało by na strzał w dolot lub uszkodzenie mechaniczne. Jesli strzał w dolot to trzeba poszukać czy nie łapie gdzieś lewego powietrza lub czy od strzału nie uszkodziło się coś w dolocie....
Jedyne co to w parametrach ciśnienie jest gdzieś na poziomie 530mbar a powinno być raczej około 350 +- Potwierdzone manometrem?
Może przepływomierz zacina się na potencjometrze obrotowym. Widziałeś żeby przepływomierz miał potencjometr obrotowy? Bo ja nie. W tym samochodzie nie ma przepływomierza!!!! Jest MAPsensor (czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym), a jak jest to znaczy że przepływomierza nie ma. Zacząć od diagnostyki podkreślam po raz kolejny! Na podstawie diagnostyki...
Jeśli to benzyna to silnik krokowy do wymiany, ew. czyszczenia. Jeśli dzieje się to na gazie to prawdopodobnie trzeba zdjąć rurę z wlotu powietrza ( tą od wlotu do filtra powietrza, harmonijkową) i zawinąć ją do wewnątrz komory silnika. Peugeot 306 ma krótki dolot powietrza, co czasami przekłada się na takie objawy jak opisujesz. Wystarczy tylko sprawić...
Łańcuszek nie przeskoczył? Klina na kole wałka rozrządu nie ścieło? Dolot drożny? Klapa gasząca nie zablokowana?
W tym aucie wentylator chodzi nawet jak nie dokręcisz korka oleju. Odczyt błędów, kasowanie, jazda testowa i zobacz jakie błędy wrócą. Jak masz nieszczelny dolot zakładam że prędzej czy później jakiś błąd masz. Czasem nie z grupy OBD, tylko producencki, check nie świeci.
tam sa dwa czujniki w tej przepustnicy - jeden to czujnik polozenia, a drugi temperatury. skoro po odpieciu wszystko wraca do normy, to nie ciekawi Cie za co akurat ten czujnik odpowiada? wstaw fote, bo juz samo stwierdzenie 'przepustnicy świeżego powietrza' jest dosyc niejasne. daj fote, a stanie sie jasnosc. moze niepotrzebnie grzebiesz silnik, skoro...
Jeśli to wersja do 2009 to od strony skrzyni biegów pod dolotem powietrza z filtra pow. /łączenie skrzyni z silnikiem. I jest to czujnik wału a nie wałka.
Przewód miedzy pokrywą a kolektorem ssącym wyrzuciłem i zaślepiłem przyłącza. Ja nie chciałem żadnych oparów wrzucać w układ dolotowy wiec peszel z prawej strony poprowadziłem pod podwozie a przyłącze które znajduję się przy rurze dolotowej od turbo (to z wtyczką i dwoma przewodami) zaślepiłem. PS ta krótka rurka (w dolocie przed samym turbo) z wtyczką...
W takim razie wtryskiwacze nie mają tu nic do rzeczy , sprawdz czujnik temperatury Dodano po 10 Niech zajrzą w dolot czy nie jest zasyfiony
Nieszczelny dolot, niedomykający się EGR, zasyfiony kolektor dolotowy, przyczyn jak widzisz wiele.
jak miałem Xantię 1.9D to tą pompę na oko ustawiłem, za wcześnie jak ustawisz to strasznie ciężko odpalić i siwy dym leci z dolotu, to trzeba opóźniać aż będzie łatwo zapalać i nie będzie dymu z dolotu ;) i tak jeździłem z 5 lat i było dobrze. to prosty silnik i nie wymagający labolatoryjnych dokładności
Samochód wrócił od elektryka. Okazało się że ktoś zanim go kupiłem majstował coś przy czujniku temperarury i odwrotnie podpiął kostki. Mechanik jak mi go wymieniał na nowy to podpiął tak jak było. Ponadto skalibrowano wszystkie wtryskiwacze i auto dziś odpaliło bez problemu. Nie wiem jak by bylo przy ujemnych temperaturach ale wskazówka temperatury...
OK. W takim razie sprawdzić musisz jeszcze ciśnienie sprężania. Ktoryś gar nie pracuje. Zakładam, że dolot powietrza masz drożny (z filtrem włącznie).
Peugeot 306 2.0HDI. Samochód przecież na sprzedaż,po co kupować nowe koło jak można zaspawać :-O
Dzięki za odpowiedź. Proszę jeszcze o te rysunki komory, dokładnie mam trochę problemów z przewodami podciśnieniowymi od serwa i kolektora dolot. Pozdrawiam wszystkich!
Nie trza było ustawiać rozrządu bo na zamkniętych zworach są przedmuchy ze świecy w dolot. Na każdym 0 bar sprężania. Zresztą silnik kręcił tak jakby bez kompresji już na początku.
Może rozrząd źle ustawili po remoncie lub jest nieszczelność w dolocie. Coś chyba skopali skoro gorzej działa.
2.0 rfn chyba nie ma kabli zaplonowych wiec trzeba dalej szukac przyczyny wypadania zaplonu. Ja na Twoim miejscu sprawdzilbym najpierw kompresje, pozniej wydech szczegolnie katalizator czy ktos go nie zapozyczyl, czy go nie wypalilo lub czy wklad sie nie obluzowal i nie blokuje przeplywu spalin. Przyczyna wypadania zaplonu moze byc wypalony zawor, uszkodzona...
Sprawdz szczelnosc w ukladzie dolotu powietrza byc moze lapie gdzies "lewe"powietrze i glupije:)
podjedz na lepszy komputer moze zczytasz cos wiecej wedlug internetow jest to blad z powietrzem/doladowaniem a wiec mozliwosci jest wiele: zawor sterujacy cisnieniem, nieszczelnosci w dolocie, albo padajace turbo, niestety trzeba srawdzic caly uklad
Falowanie obrotów / na benzynie / może mieć przyczynę w nieszczelności dolotu poza przepustnicą , w Twoim przypadku uszczelka pod monowtryskiem.
peugeot czujnik dolot dolot citroen zasysać dolot
cooler master zasilacz naprawa rozdrabniarka gałąź zasilacz domofonu elfon
sansui potecjometr przyrządy pomiarowe instrukcje obsługi
Klapka mieszalnika powietrza do Opel Zafira A - gdzie kupić? Wymiana fartucha w pralce AQUA 1042DE/2-S: krok po kroku