Ani jeden, ani drugi to nie jest pasek rozrządu. Oba są paskami osprzętu. Z filmu trudno wywnioskować stan pasków. Sądząc po wyrazistości nadruku to wyglądają na świeże. O ile w pierwszym przypadku to widzisz rolkę napinającą to tak ....może się zdarzyć że wpada w drgania. Jednak to nie jest nic strasznego. Oczywiście jeśli masz obawy możesz podjechać...
Witam To element tłumika drgań paska rozrządu. NIE występuje w przyrodzie oddzielnie - wyłącznie z całym kołem wałka (jest z nim zwulaknizowane). Prawdopodobnie (bez twojego VIN-u trzeba wróżyć :( ) potrzebujesz koło zębate wałka o numerze "0000 0805J4" Niestety ASO sobie za to śpiewa 244 zł brutto :( Jeśli chcesz dokładniejsze dane - polecam stronę...
witam mam kłopot auto jest po wymianie paska rozrządy napinacza rolek ale po skręceniu wyczuwa się drgania na biegu jałowym
Na kompie w serwisie nic nie wyszło jedynie opóźniony zapłon , ale jak im pokazałem te ciężarek (część koła wałka rozrządu ) to od razu stwierdzili co jest grane , okazało się że pasek przeskoczył o 1 ząbek z powodu drgań bo jak mi wytłumaczyli to on jest odpowiedzialny za tłumienie drgań paska rozrządu , a tak on wygląda odklejony a tak całe koło
Szukał bym raczej przyczyny w silniku, ewentualnie w poduszce od strony rozrządu.
czy przy wymianie rolki prowadzacej, napinajacej i pompy wody odkręca się tłumik drgań? Nie. Czy to jest wogóle fizycznie możliwe Bez problemu można wymienić nie ruszając tłumika drgań.
Osobiście, 5 minut bym się nie zastanawiał tylko wymieniał rozrząd. Cena części razem z pompą wody to ok 700 PLN + robocizna. Osobiście pooglądał bym założony pasek wielorowkowy - czy idzie prosto bez poprzecznych drgań. W grupie VAG dość częstym uszkodzeniem jest zużycie rolek prowadzących pasek wielorowkowy oraz zużycie podstawy napinacza paska wielorowkowego....
Fiat produkował silnik z wałkami wyrównoważającymi napędzanymi oddzielnym paskiem, kiedyś były kłopoty z dostaniem tego paska i składało się rozrząd bez tego paska. Silnik pracował normalnie, nie było żadnych drgań.
Witam. Mam A3 1.8T AGU. Potrzebuje informacje jakie części są potrzebne do wymiany rozrządu w tym aucie? Pasek na pewno, rolka napinacza, rolka prowadząca, pompa wody również na pewno. Tylko teraz mam pytanie o tłumik drgań tzn napinacz hydrauliczny czy w tym silniku jest i czy przy kazdej wymianie rozrządu się go wymienia? ostatnie pytanko, czy cena...
Chodzi o rezonans drgań paska wynikający z pokrywania się drgań pochodzących od napędu zaworów i napędu pompy. Jeśli nie ustawisz pompy na znaki samochód odpali i będzie jeździł, ale za 20 tys. km urwie pasek rozrządu.
Zawory w vw stoją pionowo . Już nie raz rozbierałem te silniki i na denkach były tylko odbicia od zaworów. W tdi komora wirowa jest w denku wiec jak zawór spotyka się z takim tłokiem to go wygina Dodano po 32 [quote="wopor"]po kiego grzyba zrobili z wulkanizowaniem ,toć wiadomo że się rozpindoli bo se drga :D , że co że miało być ciszej a co tam ma...
Dziekuje. I jeszcze jedno pytanie czy to moze mieć coś wspólnego ze złym założeniem paska np o jeden ząb na kole od pompy?? I czy jest możliwość że komputer pokazuje kąt wtrysku jako poprawny? nawet jesli pasek jest źle założony? I skąd się biorą te drgania podczas jazdy czuć je po przekroczeniu 1200 czasem 1500 obrotów. Ktoś ci skopał rozrząd to wracaj...
Zapytam z ciekawości- sprawdzałeś przeguby (w kwestii wibracji)? Mam focusa 1.8 TDCI 115- to muł, więc nic dziwnego że mondeo 100KM będzie mułem. Wiadomo coś czy kiedyś nie przeżył strzału mokrego paska rozrządu?
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
Witam. Od kilku miesięcy ma problem z wyciem paska rozrządu. Auto posiadam 5 lat. Po ostatniej wymianie paska rozrządu napinacza i pompy i pojeżdżeniu autem koło miesiąca zaczęło coś wyć.Po paru godzinach siedzenia znalazłem problem, pasek dostawał drgań dokładnie pomiędzy górnymi wałkami.Jak go dotknąłem kluczem przestawał.Więc posłuchałem rad kilku...
Napnij prawidłowo pasek rozrządu-ewentualnie tłumik drgań padł.Synchronizacja jest mocno rozjechana jak zauważył już kolega sztomel.
BOXER 2.2 PO 2007R. Po raz drugi siadło mi koło pasowe na wałku, to te koło z tłumikiem drgań na dwa paski. Dwa razy przetarło mi obudowę rozrządu i wyciekł olej po 30000km. Wymieniłem też rolki i pasek. Co może być przyczyną, jeden powiedział żebym wymienił dwu masę bo to jest przyczyną- czy to możliwe bo kozakiem to on nie jest ????
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Witam, podczas obserwacji pracy paska rozrządu stwierdziłem że wpada on w pewnym zakresie obrotów w wibracje na tyle silne że prawie ociera o osłonę. Nie wiem czy jest to zjawisko normalne czy patologiczne? Tu film gdzie w 15 sek. widać podobne zjawisko jednak u mnie jest o wiele dłuższy odcinek pomiędzy kołami zębatymi więc i drgania silniejsze.[youtube]http://www.youtube.c...
Witam szukam manual o wymianie rozrządu w silniku ATD z tłumikiem drgań hydraulicznym, czy sprawa wygląda analogicznie do silnika asz awx itp. ? Czy może są jakieś różnice?
Tak fachowo to konstruktorzy chyba bardziej ten napinacz traktują jako "tłumik drgań" Samo położenie na nim łapy rolki (w pozycji jeszcze nie odbezpieczonej) tak napina pasek ze hoho ;)
Koło pasowe napędu osprzętu nie ma wpustu. Wpust jest na małym i dużym kole rozrządu. Przy przestawieniu rozrządu powinno wyrzucić błąd synchronizacji. Ściągnąć pasek osprzętu -sprawdzić koło pasowe ( koło z tłumikiem drgań). Sprawdzić ustawienie rozrządu. Zrywało wpust na dużym kole rozrządu. W najgorszym przypadku pokrzywione zawory. Przypadłość tego...
Witam. Rozleciało mi się koło tłumiące drgania na wale korbowym to napędzające pasek alternatora. Jest jakiś sposób, żeby je zdjąć bez ingerencji w rozrząd i zdejmowania miski olejowej?
Kolego sprawdź ustawienie paska rozrządu bo może przeskoczył...
Koło pasowe w jakim stanie? Koło bez uszkodzeń ,kręci się normalnie nie ma bicia .inne koła tak samo kręcą Pasek dostaje drgań po napinaczu ,a napinacz chrobocze metalicznie ?? Chyba założę raz jeszcze dla sprawdzenia stary napinacz .
Tłumik drgań w kole pasowym w tym konkretnym modelu, jest dość solidny i samo koło to demontuje się bardzo łatwo, np. w przypadku wymiany paska rozrządu. Tak więc bardziej prawdopodobna przyczyna, to nie sprawny napinacz paska wielorowkowego. Jednak koło pasowe też do sprawdzenia, bo być może jakiś magik mógł mechanicznie i na siłę uszkodzić go...
Przy takim przebiegu hałas może pochodzić z powodu wytartego dolnego koła zębatego. Nowy pasek nieprawidłowo się układa generując hałas oraz drgania. W takiej sytuacji grozi to pęknięciem paska lub zerwaniem zębów. Położenie znacznika napinacza zmienia się wraz z osiągnięciem przez silnik temperatury roboczej, wydaje się, że pasek się "naciąga". Nie...
Ramię wskaźnika napinacza też tak drga przy starym pasku? Jaki numer ma pasek i kto go produkował? (w kicie INA są części różnych producentów, a INA pasków nie produkuje). Jeśli to ten sam producent (np.Gates, Conti itp.), sprawdź czy numery starego i nowego paska zgadzają się (moduł czy kształt i ilość zębów pasków mogą być inne) - tym samym może to...
Z innej paczki, może ktoś wie co jest nie tak w silniku renault 1,9dti że pasek rozrządu żyje max 40tyś i głowica do remontu, w silniku dci to już nie występuje, ten dti to chyba najgorsza zakała renault. W dCI jest dokładnie to samo. Raz że pasek ma żenujące prowadzenie po rolkach - x zbędnych "esów-floresów", konstruktor napędu rozrządu musiał być...
Troche lakoniczny opis Otworzyłem od góry ta obudowę i zobaczyłem poszarpany pasek. I jakąś mała metalową rolkę a właściwie to który pasek?? Jak rozrząd to w AFN jest 1 napinacz (samonapinajacy po odpowiednim ustawieniu przy ustawianiu rozrządu) i 1 rolka prowadzaca u gory ( eliminuje raczej drgania paska) Wyciek oleju po zerwaniu paska to kaplica moim...
Witam. Mam Passata B5 1997 r. Problem w nim jest taki, że przy 12 tysiącach obrotów na minutę silnik zaczyna drgać w dziwny sposób i przenosić drgania na cały samochód wywołując nieprzyjemny dźwięk. Dzieje się tak również przy około 25 tys obrotów, na każdym biegu. Przy innych obrotach silnik pracuje jak nowy. Poduszki silnika są w porządku, wyregulowane,...
wszystko wymienione ; płyn układu chłodzenia, olej w silniku i filtr, kompletny rozrząd ( tzn pasek, pompa wody, tłumik drgań, rolka i napinacz), pasek i kółko alternatora, no i oczywiście filtry : powietrza, kabinowy i paliwa. jest jeszcze taki mały filterek znajdujący sie pod podszybiem za filtrem powietrza, ale nie wiem do czego służy i czy się go...
Jestem po odbiorze auta. Okazało się -mam nadzieję że usterka nie powróci- że przyczyną był luźny pasek na napinaczu który powodował drgania i rozregulował 2 wtryski. Mechanik ustawił rozrząd i kąt wtrysków. Czy możliwe jest, żeby śruba trzymająca napinacz sama się poluzowała czy raczej przy wcześniejszej wymianie rozrządu ktoś musiał uszkodzić gwint?
A jak rozrząd jest OK to na drugi ogień sprawdziłbym koło pasowe na wale. Najprawdopodobniej jest z tłumikiem drgań i mogło się podczas tej awarii uszkodzić (zwłaszcza jeśli było już w słabej kondycji.)
W WV Golf III TDI zauważyłem że bez wolnobieżki na alternatorze napinacz wpada w drgania . Niestety diesle mają pulsacje momentu napędowego duuzo większe niz benzyniaki. Co przy dużym obciążeniu moca daje szarpanie paskiem i widoczna prace napinacza hehehe.
Witam. Posiadam Audi A3 z 2000 roku z silnikiem 1.9 TDi 110 KM ASV Mam następujący problem od wczoraj przy wyłączaniu silnika coś tak jakby uderzało albo hacząc o coś przestawało się kręcić. Po tym objawie od razu otworzyłem maskę i zacząłem nasłuchiwać. Co jakiś czas słychać było dziwny pisk, świszczenie w okolicach rozrząd/ pasek alternatora przy...
Chciałem wymienić sobie zestaw rozrządu w Megane 1 F7R. Wszystko mam w książce podane, ale problem jest z napięciem paska. Jest tam zwykły napinacz na śrubę. Sam Naprawiam podaje 29 jednostek SEEM wg przyrządu Seem C Tronik 105.6. To jest związane z częstotliwością drgania paska jak struna od gitary, przyrząd kosztuje grubą kasę. Ja chciałem skorzystać...
Niestety problemu tego nie rozwiązał do końca żaden mechanik. Silnik w międzyczasie przeszedł generalny remont. Wymiana pierścieni, przewiercenie dodatkowych otworów na spływający olej w tłokach. Rozwiązało to zużycie nadmierne oleju. Wcześniej szło około 1 litra na 500-1000km. Wymieniono przy okazji łańcuch rozrządu, napinacze, rolki oraz wariator....
A remont silnika po strzeleniu paska ile? W drugim poście temat został wyczerpany. Ori rozrząd wytrzymuje tyle, bo wszystko jest nowe, silnik ma mniejsze opory własne, co z koleji powoduje mniejszą amplitude drgań wszelkich elementów współpracujących. Silnik to serce samochodu i tak jak u człowieka operacja zastawki czy bypassy nie powodują tego, że...
To jaki w końcu masz silnik 1.2 16V, 1.4 16V bo 1,3 w Clio nie ma? Ciekawiej to może być tak, zdjęcie silnika 1.4 16V lub 1.6 16V nie pamiętam. Przyczyna-uszkodzone koło pasowe alternatora z gumowym tłumikiem drgań, a nie jednokierunkowe. Koło pasowe alternatora, przesuwało się na piaście około 8 mm. Strzępy paska wkręciły się w rozrząd. W tym silniku...
Łańcuch tylko od czego ten łańcuch auto rozrząd ma na pasku. Pasek to cześć rozrządu, tam są dwa wałki rozrządu a pasek napędza jeden, z tyłu silnika jest łańcuch łączący oba ze sobą, napinacz owego łańcucha jest problematyczny i zdarza się że powoduje takie dolegliwości. Damian, nie obrażaj się ale powiedz w jaki sposób chcesz zwiększyć (albo zmniejszyć,...
W tym silniku rozrządu nie ustawia się przy GMP, tylko gdy tłoki są w jednej płaszczyźnie (w połowie skoku) Problem polega na tym, że otwór na kołek blokujący wału jest w zewnętrznej części koła pasowego z tłumikiem drgań skrętnych, które lubi się przestawić. Ustawiałem kiedyś za pomocą 2 jednakowej długości prętów i suwmiarki z głębokościomierzem
Objawem poduszek byłoby przede wszystkim trzepotanie silnikiem przy hamowaniu nim z wyższych prędkości oraz przy gaszeniu. Na postoju to one zbytnio nie dają objawów, bo silnik po prostu sobie spokojnie pracuje i takie drgania wynikające z samej jego pracy są dla poduszek niczym nadzwyczajnym. Dopiero w sytuacjach wyżej opisanych poduszki się zwykle...
a w warsztacie nie wiedzieli ? :) skoro nie wiedzieli to pomogę. Oznaczenie na kole pasowym wału korbowego zgadza się z oznaczenie na płycie osłony z tyłu (pozycja na godzinę 6). Oznaczenie na kole wałka rozrządu zgadza się z oznaczeniem na pokrywie zaworów (pozycja na godzinę 12). Oznaczenie na pasku musi być zgodne z oznaczeniami na kole pasowym....
Miałem wyciek oleju spod głowicy więc oddałem autko do naprawy. Przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą wymienili mi pasek rozrządu gdyż miał już 5 lat. Autko poskładali i miało być wszystko ok. Lecz niestety zauważyłem różnicę w pracy silnika. Na wolnych obrotach po chwili praca silnika jest taka że auto wpada w drgania pulsacyjne drobne ale wyczuwalne.Podczas...
Witam, Głośna i nierówna praca: 1. Podtarty wałek 2. Duże rozbieżności na korekcjach kanał 13 ( regulacja pompowtryskiwaczy czyszczenie układu paliwowego za pomocą środków Wynn's lub Liqui Molly) oraz Bipy kanał 23 3. Często po zakupie pojazdu pompowtryskiwacz ma niewłaściwy numer w stosunku do kodu silnika (nr sterownika). 4. Prawidłowść spięcia rozrządu...
Kolego po lewej stronie silnika, zaraz koło osłony paska rozrządu masz wiązkę przewodów, w moim egzemplarzu okazało się że jest ona uszkodzona co powodowało właśnie gaśnięcie silnika. O ile się nie mylę to jest ona zamocowana właśnie do osłony paska rozrządu i w tym miejscu rozdziela się na dwie jedna chyba do czujnika położenia wału a druga bodajże...
Witam. Najlepiej jak przedstawię temat od początku. Auto to Vw Golf 5 1.4 16v 75km kod silnika Bca. Silnik jest po zerwaniu paska rozrządu (moim zdaniem nie był winny pasek). Głowica została naprawiona i silnik został poskładany. Założone są nowe uszczelki (pod głowicę, kolektor ssący, kolektor wydechowy, przy katalizatorze) i nowe śruby mocujące głowicę....
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Tak można się samemu bawić w garażu. W tym przypadku to tylko rzeczoznawca mógłby się tego podjąć. Ale i to bezcelowe bo nie uda się stworzyć identycznych warunków pracy zespołu ( temperatura, drgania itd ). No i oczywiście kto miałby płacić za ten eksperyment ? A tak na marginesie : Czy nie pociekło tam trochę olejem z uszczelniacza wału ?
Na temat cen nie dyskutuję - skoro chce aso płaci za aso. Co do części paski rolki wg uznania każdy mechanik ma swoje sprawdzone i tej firmy się trzyma. Co do płynu chłodniczego i pompy wody wymienia się je " profilaktycznie". Rzadko która pompa wytrzymuje więcej niż 200 tys. Jeżeli ją zostawi i zacznie cieknąć później trzeba będzie od nowa rozrząd...
Witam, Chciałbym aby ktoś znający się w tym temacie rzucił na ten filmik okiem i napisał ewentualne błędy silnika. Dodam że silnik lekko wibruje na biegu jałowym. W okolicy gazu, sprzegła, hamulca czuć lekkie drgania, na biegu jałowym wewnątrz auta słychać pracę silnika-chyba powinno być cicho, powyżej 3 tyś obrotów wewnątrz auta robi się dość głośno....
Dziękuje za porady. Mam jeszcze jedno pytanie - podczas pracy silnika szczególnie jak się nagrzeje obroty są w granicach 800- 900 słychać takie dziwne "trrrrr" i lekkie drgania- nie jest to ciągle ale słychać wyraźnie. Byłem dziś u mechanika posłuchał i stwierdził iż może to być pompa wody lub napinacz - podczas "robienia" zaworów (luzy były mierzone...
Witam Troche mało informacji, ale rozumiem, że fiesta jest starszej daty, klasyczny diesel. Przyczyna ciężkiego palenia tych silników jest zazwyczaj jedna - zły kąt wtrysku. Silniki te sa na to bardzo czułe. Jeżeli chodzi o regulacje to są dwa warianty, zależne od pompy. W tych silnikach były montowane dwie pompy wtryskowe: promieniowa LUCAS/ROTODIESEL...
Zmierz ciśnienie sprzężania w tłokach. Prawdopodobnie masz żle ustawiony rozrząd. W moim fordzie po kapitalnym remoncie silnika też tak było z brakiem mocy i okazało się że pasek był żle założony o 1 ząbek, mimo że zapalał giteś to pod górkę nie miał siły.
Temat myślę że nie rozwiązany z kilku powodów: Znajomy wymienił w ciemno cewkę -oczywiscie starej nie udostępnił do pomiarów bo mu zaginęła. W miedzy czasie wymienił rozrząd -pytanie czy wymiana rozrządu wpłynęła na wypadanie rozrządu? -nie chciał żeby sprawdzić czy ma dalej błędy w sterowniku, pomiaru się przestraszył czy czegoś innego? Wymienił kompletny...
Hej..i ja też od miesiąca mam ten problem... wibracje, które wprawiają w drgania karoserie i plastiki. Te wibracje sa wyczuwalne bardziej na luzie przy dodawaniu gazu..oraz przy wyłączaniu silnika. Oczywiście wcześniej tego nie było tylko znane wszystkim szarpanie na luzie przy 700obr/min. Poczatek problemow zaczął się miesiąc temu, niby awarią czujnika...
Witam Problem polega na tym że podczas przyspieszania samochód głośno pracuje i występują wibracje i wydaje się jak by samochód by słabszy. Zaczeło się to po przejechaniu dłuższego dystansu (1500km) a wcześniej był robiony pasek rozrządu i elementy które wymienia się przy tym serwisie. Mechanik po podłączeniu do komputera odczytał że poduszka pod skrzynią...
Nie mam praktyki z wymianą czujnika obrotów wału korbowego ale znam niepochlebne opinie o zamiennikach (niefirmowy czujnik). Elektronika - trop poszukiwań słuszny, powinno być wszystko sprawdzone + diagnostyka, ew. odczyty błędów. Z mojego doświadczenia - automatyczna skrzynia biegów łapała błędy pod wpływem drgań na nierównościach - przyczyna dosyć...
Jeśli nie ma dziwnych drgań i nie piszczy w danym momencie to: 1. wspomaganie chodzi leciutko i bez zarzutów zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Nawet przy trzymaniu maglownicy na końcowym skręcie - nie ma drgań, nic. Jeśli jednak już zacznie piszczeć i drgać dziwnie w komorze silnika (jest też to odczuwalne w aucie) to wspomaganie chodzi nadal...
Miałem kiedyś taki numer, że klient włączył klimę przy 5000 obr silnika i koło z gumowym tłumikiem drgań skrętnych się przestawiło względem wewnętrznej części i ustawiałem rozrząd na oko, o ile dobrze kojarzę to tam nie ustawia się tłoka w gmp tylko w połowie skoku http://obrazki.elektroda.net/30_12253147...
Dzień dobry, zanim wymieniłem sterownik, zmierzyłem i nie podoba mi się: rys. 2,3 nasycenie zapłonu 2/3 na wykresie nie jest proste, 1/4 cewki wykres jest prosty, co jest przyczyną? Cewkę zmieniałem 3 razy na Valeo, NGK, Sage. Ryc. 1 awaria silnika, drgania silnika pokazane na wykresie uruchamia się ok, pracuje na biegu jałowym przez 5 sekund ok, zatrzymuje...
Witam forumowiczów. Chciałbym się zapytać co to jest za część widoczna na zdjęciu bowiem kogo się nie spytam to nie wie? Odczepiło mi się to z jednego z koła od paska klinowego, ale nie umieszczonego na bloku silnika tylko na osprzęcie. Nie jest to koło ani od wałków rozrządu, alternatora ani od pompy wspomagania. Jak to wysunęło się z tego koła to...
Jakieś sensowne sugestie? Wczoraj ustawiłem wszystko od początku i dalej to samo. Napięty pasek na 15 Nm, dokręcam w takim położeniu koła wałków, wszystko niby ok. Tylko gdy po chwili napinacz w tym wypadku tłumik drgań, wraca do swojego punktu, koła lekko się cofają i blokada kół już tak lekko nie wchodzi. To jest normalne? Rozrząd się jeszcze w jakiś...
W tym silniku jest wałek wyrównoważający w misce olejowej. Napędzany razem z pompą oleju łańcuchem . Przy przebiegach rzędu 200 tyś km warto wymienić łańcuch i napinacz (rozciąga się i jest nie w przeciw fazie z wałem a napinacz się rozpada). Warto to zrobić przy wymianie rozrządu bo i tak się go zdejmuje (przy okazji uszczelniacz wału od strony osprzętu...
Witam dziś byłem na sprawdzeniu w serwisie.Na komputerze stwierdzono znów bogatą mieszankę na biegu jałowym,i na wysokich obrotach też bogata jest mieszanka.Tylko czasami jak sie kilka razy przygazuje zmienia się na ubogą ale znów wskakuje na bogatą i dlatego tak pali 10L/100km .Dziwne jest to że jak się odpali go to na kompie widać normę cykli silniczka...
Po prostu załączanie jej powodują dołki i drgania i dokładnie tak samo wyłączanie. Climatronik terenowy, "dołkowy", czy sam włączasz wcześniej klimę, tylko ona robi co chce? Bo same, to chyba się nie aktywują, włączają? Trzeba jakiś przycisk nadusić w tym celu? Raczej skupiłbym się na elektryce, jak dwie wtyczki, to może jedna do sprzęgiełka, a druga...
Kolego, poduszka często jest oberwana i widać to gołym okiem lub pod działaniem "breszki". Zaciągnij ręczny i na zmianę niech ktoś rusza do przodu i do tyłu a ty z kanału obserwuj co się dzieje z tą poduszką. Weż pod uwagę , że jak jedziesz to jeszcze są zakręty i silnik idzie na boki... Wybacz że się odnosze do twojego postu akurat. Sprawa pierwsza:...
1. normalny zakres obrotów silnika na luzie to ~800 rpm (600 to conajmniej głupota). 2. pasek o którym pisałeś jest integralną częścią rozrządu i tak jak ktoś wcześniej pisał minimalizuje drgania silnika ale to na pewno nie jest Twój problem. Tak jak piszą poprzednicy też wydaje mi się, że dostaje się gdzieś lewe powietrze. Sprawdź szczelność układu...
Narazie próbuję kupić części ale ceny lub co poniektórzy handlowcy powariowali. W zestawie SKF jest pasek firmy Dayco, mój mechanik za mocno nie wychwala tej firmy ale to może on nie wie co czyni bo niby dlaczego SKF miałby wsadzać badziewie do zestawu i go sygnować?. Ceny takiego samego zestawu od 400-700 zł, ta pierwsza kwota jeszcze do przełknięcia...
Witam. Posiadam BMW 318 IS z 1993 roku z silnikiem M 42 140 KM na łańcuchu rozrządu. Strasznie coś grzechotało z przodu silnika i pojechałem do mechanika i stwierdził, że to rozrząd. Do wymiany był łańcuch rozrządu, dwa koła zębate te mniejsze u dołu (zwrotne z łożyskiem i na wał), koła wałków były ok, wymieniłem uszczelkę po klawiaturę i uszczelniacz...
Witam wszystkich zorientowanych w temacie. Opiszę krótko jaki mam problem. Pacjent: ford fiesta 2002 rok silnik 1.4 tdci duratorq 50 kW. Klient zażyczył sobie pełny przegląd czyli: rozrząd(pompa wody,rolki,pasek),wszystkie płyny i filtry. Wszystkie części z górnej półki. Następnie wymieniliśmy koło wału paska wielorowkowego, rolkę prowadzącą,kompletny...
Słuchaj z tymi wolnymi obrotami to jest tak że możesz sprubować zdjąć klemę z akumulatora minusową i dotknąć do plusa ale nia zawsze to pomaga zależy jaki jest rok produkcji tego auta. A z tym rozrządem to jest tak że najprawdopodobniej w serwisie podejżewają zmianę faz rozrządu ale coś mi się wydaje że jak zmienisz pasek to i tak nic nie pomoże .Przyczyną...
Witajcie. Kilka dni temu wymieniałem zapobiegawczo rozrząd - łańcuchy, ślizgi, napinacz. Dodatkowo osprzęt - pompa wody, rolka, napinacz, pasek, koło pasowe. Wymieniamy był też kolektor ssący na OE regenerowany oraz nowy dwumas i sprzęgło LUK . Wymieniono też łącznik elastyczny wału. Wszystkie części z wyższej półki - IWIS, corteco, Ina, OE. Motor ma...
To zatarł się w końcu kompresor czy rozleciało się koło pasowe na wale samo z siebie?. Kompresor się zatarł, zatrzymał się, a silnik pracował. Koło pasowe wału korbowego musiało się ślizgać na gumowym tłumiku drgań, który się stopił. W tytule remont głowicy a w opisie nic na jej temat nie ma.. Szukam porad co trzeba podczas tego remontu jeszcze dokupić...
zdejmujesz osłonę rozrządu luzujesz 3 śruby na kole rozrządu Ty masz -4 a powinienes miec blisko 0 więc przekręcasz srodkowa srobe czyli wałek przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. dokręczasz sróby włączasz grupę 4 i sprawdzaz co masz w ostatnim okienku. Jesli blisko 0 to wszystko ok jesli powyżej 2 na plusie lub na minusie regulujesz dalej. Bardzo...
No właśnie że ustawiłem, tyle że musiałem założyć drugie koło pasowe (to ze znakiem) ze szrotu bo orginalne okazało się nie być stalowym :? . Ale chyba wszystkie koła mają znaki w tym samym miejscu. Zapomniałem jeszcze dodać, że od łańcuszka dochodzi jakieś świszczenie takie jak za mocno napięty pasek wieloklinowy w aucie, no i te dziwne mocne drgania...
witam tak jak juz poprzedniknapisał - jesteś w serwisie i jak nie zrobili autka poprostu go nie odbierasz , na naprawę maja ustawowe 14 dni po tym terminie należy sietobie nowy pasek czy tego chcączy nie samemu nie warto nic robic bbo Cieobciaża a z tego co czytam to jest ---- wadliwy wtryskiwacz złe nastawu począdku wtrysku , wałek rozrządu , cisniene...
Po pierwsze.... 2.5tdi jest świetnym silnikiem :) Niestety na palcach jednej ręki znam warsztaty na terenie polski które poprawnie potrafią diagnozować ten silnik. Inna sprawa że ludzie jeżdzący tym silnikiem nie wyemieniają na czas pewnych elementów silnika aby zapobiec np. wymianie wałków, rozszczelnieniu silnika, uszkodzeniu turbiny przeplywki itp....
Witam Panowie ja też mam drgania i mrowienie silnika(wyczuwalne na fotelach przednich oraz podłodze ) w przedziale 2500-3200 obr/min na postoju oraz w czasie jazdy drgania są odczuwalne podczas samej jazdy i w trakcie hamowania, kiedy zdejmuję nogę z gazu i obroty spadają .Moje auto to BMW 520i 24v Vanos (benzyna bez gazu) .Auto ma przebieg 172000km...
Dzięki za odpowiedź bo na prawdę jestem w ostatnim czasie zaaferowany tym moim autem... Tyle, że wymieniłem już ponad miesiąc temu wszystkie poduszki z góry silnika...i jeżeli mnie mechanik nie oszukał to są wymienione... Problem polega na tym, że to się dzieje kiedy silnik jest zimny a potem przechodzi i tylko prawie niezauważalnie drga przy przyspieszaniu......
Mam identyczny problem. Honda Civic VI gen. 1998, 5D, 1.5 VTEC-E D15Z8. Sprawdzałem już wiele rzeczy, nowa kupułka, palec, filtr paliwa i powietrza, świece, wyregulowane luzy zaworowe, nowy pasek rozrządu z napinaczem, sprawdzony wałek rozrządu, kompresja nie najgorsza - różnica w ciśnieniach sprężania między najwyższym a najniższym jakieś 6%. W silniku...
Problem jest w ustawieniu wału korbowego w odpowiednim położeniu, koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych przestawia się względem wewnętrznej części i blokowanie kołkiem nic nie daje. Ja ustawiałem za pomocą 2 jednakowej długości prętów włożonych w otwory świec 1 i 2 cylindra Wszystko juz bylo powiedziane. Chociaz, trzeba by dodac jeden szczegol: do...
Witam znalazłem w miarę tani rozrząd z paskiem contitecha, który wiem że jest dobry oraz rolką napinającą oraz tłumikiem drgań marki NTN-SNR. Ktoś wie czy to dobra firma?
Witam. Mam taki problem. Autko VW Polo III 1,9D 47KW z silnikiem AET. (taki sam był w feliciach, seatach itd). Auto zerwało mi pasek dwa tygodnie po tym jak je kupiłem - na szczęście miałem drugi w bagażniku (używany, trochę zużyty, był w aucie jak je kupiliśmy (?!)) Po jakimś czasie (~tygodnia) pękł ten drugi. Pomyślałem, ok, może był zmęczony już,...
witam serdecznie i błagam o pomoc otóż mam fiata ducato z silnikiem 2,5 TDi 115- 116 KM (świeca promieniowa) problemów związanych z tym silnikiem mam 3 tj 1. Jak jest zimny nie chce zapalać, problem rozwiazany 2. Drugi problem to już po uruchomieniu silnik podczas jazdy nie może osiągnąć temperatury roboczej trzyma w okolicach 65-70 stopni (termostat...
Silnik od malucha jest przede wszystkim najprostszym z powodu układu chłodzenia i najdostępniejszym. Ale...któryś z kolegów napisał gdzieś tam wcześniej, że wywiercił spawy otworowe w moście od żuka by wyjąć jedną połówkę do skracania. Zapomniał natomiast dopisać w jaki cudowny sposób tego dokonał???? Mnie przy pomocy wiertarki stołowej i wierteł z...
Witam wszystkich. Podepnę się do tematu. Kupiłem niedawno GP 1,4 8V i po wymianie świec szarpie przy mocniejszym dodawaniu gazu. Przy normalnej jeździe jest OK. Nie ma komunikatu o błędzie. Świece wymieniałem sam na polecane NGK ZKR7A-10 (te same były wcześniej - prod. japońskiej, nowe są francuskie). Jedni polecali sprawdzać szczelinę, drudzy montować...
Witam Borykam się z tym problemem od początku roku i nikt nie jest w stanie powiedzieć mi co jest nie tak. Ale od początku. Auto to Audi A3 1.9 TDi AGR (90KM) 1998r 320 tys. (w 100% potwierdzony przebieg). Auto kupione w listopadzie zeszłego roku, w grudniu wymiana rozrządu (rolki, pompa wody, pasek itp.) i filtrów oleju oraz paliwa. Świece sprawdzone...
Witam i proszę o pomoc w poniższej sprawie. Ford Focus z rocznika 2009 z silnikiem 1.6L DURATEC 16V TI-VCT(115PS) SIGMA ma przejechane obecnie około 180.000 km. Jak wynika z papierów, po przejechaniu pierwszych kilku tysięcy km zamontowano mu sekwencyjną instalację gazową, która póki co działa perfekcyjnie. 15.000 km temu wymieniono pasek rozrządu,...
Witam, dziękuje za sugestię kol. mateuszTygrys. Dla pewności sprawdziłem jeszcze raz ciśnienie i jest tak samo na zimnym i ciepłym silniku. Samochód zagazowany ok. 5 lat. Dla większego oglądu sprawy dodam, że ten problem pojawił się w zeszłym roku na jesieni. Była diagnostyka u kilku mechaników, wiele rozbieżności ale przyjęto, że może to pierścienie,...
Witam. Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów. Posiadam Skodę Fabię kombi 2002 rok 1,4 MPI 8V przebieg 120 tysięcy km. Ostatni serwis robiłem w sierpniu 2011 w salonie skody, wymiana płynów, filtrów, pasków. Przed jak i również po serwisie odczuwalne było lekkie drganie silnika w samochodzie ale w skodzie powiedzieli że ten typ tak już ma. Oki wyjechałem...
Miałem nadzieję że ktoś napisze że to wina pompy paliwa. Walczę z tym już 1,5 roku. Oto co zostało zrobione i sprawdzone. Wszystko na przestrzeni ostatnich 15.000 km. Niektóre mogą nie mieć związku ale także je wypiszę: Zostało wymienione: 1. Wymiana rozrządu 2. Wspawanie nowego łącznika elastycznego na wydechu 3. Wymiana filtra powietrza 4. Wymiana...
Witam Miesiąc temu miałem awarię (urwanie grzybka zaworu) w golfie 4 TDI ASV (przebieg licznikowy 212 tys km, rocznik 2000. Uszkodziła się głowica, wałek rozrządu, tlok nr3, korbowód i wtrysk sterujący. Głowicę kupiłem używkę w okolicy z powypadkowego Audi A3 90kM (te same numery głowicy co w moim ASV), tłok z pierścieniami, korbowód i wtrysk także...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Dzięki serdeczne bandi za linka. Mechanik, który składał głowice zarzeka się, że pompki ustawił wedle sztuki zawodu, ale czy to prawda, to tylko on i jego sumienie wie. Słyszałem ,że jak pompki są źle ustawione, to aucisko wogole ciężko pali, a u mnie jak jest zimny silnik lub jak temperatura cieczy chłodzącej nie przekracza 70 stopni, to wówczas pali...
Witam wszystkich serdecznie na forum. Postaram się opisać mój problem ze wszystkimi szczegółami. Zacznę od tego, że jestem mechanikiem z wykształcenia. Od małego kajtka grzebałem w silnikach spalinowych czy to w motocyklach czy w samochodach. W słynnym „maluchu”, wieki temu i jakże wtedy pożądanym małym komunistycznym autku, poprawiałem...
Witam serdecznie, jakiś czas temu zmieniałem rozrząd w fusionie 1.4 benzyna - miałem do tego blokady, nic nie przestawiałem , zdjąłem pasek stary , założyłem nowy wraz z napinaczem. Wydaje mi się że nie ma możliwość żeby był niepoprawnie ustawiony, sprawdzałem go 10 razy, dźwięk silnika nie zmienił się. Przed wymianą nie było problemu z mocą, szybko...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
drgania napinacza paska rozrządu drgania paska paska rozrządu paska rozrzadu
linux puppy volvo usterka romet kierunkowskazy
śrubokręt krzyżowy akumulator samochodowy
Migające lampki i brak działania silnika w młocie udarowym Hitachi Deutz DX 90: Problem z drugim biegiem na uruchomionym silniku