Da się wymienić ja robię to tak, delikatnie czyszczę z lakieru (jeżeli jest) nóżki i radiator. Pęsetą przytrzymuje nóżkę i delikatnie odcinam przy obudowie dremelem, delikatne podgrzanie i nóżka odlutowana potem kolejną. Z radiatorem jest troszkę gorzej aluminiowa blaszka pod płytką odbiera sporo ciepła, ja najpierw cynuje radiator tranzystora oczywiście...
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Driver na Ne555 tu muszą być impulsy choć nie wiem jak jest na tych tranzystorach które wymieniasz...
Mam podobny sterownik na czesci od focusa....
Możesz 1N4148 zastąpić jakąkolwiek małą diodą krzemową, Tranzystor IRF 840 powinien dać radę, choć efektem może być nieco słabszy impuls.
Jak w temacie, kupię układ 4651351, driver cewki zapłonowej w ECU silnika samochodu
Zbyt słaby sygnał masy nadal sprawia mi problem. Podmieniłem tłumik napięć oznaczony nr 12 oraz obok niego kondensator, podmieniłem mosfety oznaczone 4 i 5 (zamówione o tych samych parametrach). Nie dało rezultatu masa znikoma na probówce lampka ledwie żarzy. Po podaniu masy bezpośrednio na wtryskiwacz ten się otwiera za każdym razem. Jedynie kiedy...
Witam! Szukam jakichkolwiek informacji na temat tranzystora 14CL40 (obudowa TO220) pracującego jako driver cewki zapłonowej w komputerze z Renaulta. Za pomoc dziękuję i pozdrawiam.
Wygląda na typową usterkę tego modelu - czyli uszkodzenie ECU. Migająca kontrolka oznacza wypadanie zapłonów. Skoro miga to muszą być błędy w sterowniku. Ten sterownik jest tak skonstruowany, że gdy zauważy wypadanie zapłonów na którymś cylindrze odcina mu wtrysk paliwa. Przy LPG II generacji nie ma to wpływu na pracę silnika (bo iskra zostaje). Typowo...
Mam zbudowany driver na NE555, którego sygnał idzie przez tranzystor 2N3055 i działa świetnie dla 1 cewki zapłonowej - zasiliłem tym nawet mini trafo tesli... Szukam dobrego pomysłu na driver. który 'obsłuży' dwie takie cewki.... to co znalazłem nie wygląda zbyt sensownie... może ktoś coś poradzi ? http://obrazki.elektroda.net/65_12095701...
Na razie się nie nastawiaj, bo może to być dużo różnych rzeczy. Trzeba wykonać diagnostykę to się dowiesz. Mógł przeskoczyć rozrząd (chyba najbardziej prawdopodobne), rzeczywiście mogło dojść do przebicia cewki zapłonowej a niestety uszkodzona cewka mogła uszkodzić driver w sterowniku silnika. Jeśli wymieniłeś cewkę należało też wymienić albo chociaż...
No ale w roverze driver cewki jest w sterowniku MEMS. Po co cewka ze wzmacniaczem z golfa? Wystarczy cewka Biazet od poloneza, mała; zwarta...
trzeba zrobić odpowiedni generator przebiegu prostokątnego. Ciekawa strona. http://c4r0.skrzynka.org/_hv/index.php?p... można także zrobić driver na 555. taki driver wpisz w google.pl lampa plazmowa i tam ten układ zamiast pod trafopowielacz podłączamy pod cewkę
a na uniwersalnej nie możesz ?! co do mocy układu i napięcia to może być extreme :D , pobierze tyle prądu ile mu się zechce..., zrób driver na 555 bo to właśnie sensu nie ma...
Zrób tak jak napisał elektrit. Podłącz mase i zasilanie i podawaj impulsy na dwa środkowe. W środku driver na tranzystorach wiec z zewnatrz nie da sie go w miare dobrze sprawdzić (oprócz tego że nie działa jeden kanał albo dwa)
Sprawdz ciągłość przewodu sterującego cewka-ecu jak ok, driver pewnie padł w ecu.
Jeśli uszkadza się driver cewki zapłonowej, to przyczyny należy szukać w nieprawidłowym odbiorze wysokiego napięcia, często uszkadza się grafitowy rdzeń kabla (rozsypuje na proszek), przyczyną mogą być też stare, zużyte świece ze zbyt dużą przerwą
Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci
Witam. Szukam tranzystora o numerze z obudowy 12n6le. Jest to część drivera od cewki zapłonowej w komputerze typu stand alone AEM EMS 1050. Gdzie to można kupić lub czy znane są jakieś zamienniki ? Pozdrawiam
Niestety masz rację, pytanie tylko, czy ubiłeś cewkę czy jej driver w sterowniku. Na próbę możesz zamienić kable we wtyczce cewek i zobaczyć, czy na niepracujących cylindrach pojawi się iskra
O, to cięzko to widzę. Cewkami steruje sterownik, ma w sobie trzy drivery (u ciebie jeden, u aparacie). Steruje nimi uC. Owszem, było by możliwe dobudowanie takiego układu aby wykorzystywał aktalnie istniejące czujniki w aparacie zapłonowym, ale jak pisałem-zadanie to trudne.
W tych silnikach problem to wiązka cewek Poczym pali się 1 z driverów cewki. EEC5.
Ale driverem na 555 zasilają zapłonowe cewki.... hm...
Na zielonych kablach impulsy sterujące driverami cewek 1-4 oraz 2-3 +5V
W niektórych samochodach ze sterownika silnika wychodzi tylko sygnał logiczny do sterowania wtryskiwaczami, same drivery (wzmacniacze prądowe lub/i napięciowe) to osobny moduł. Na przykład Opel/ Saab z silnikiem 3,0 (Y30DT, Z30DT), Toyota hilux. Podobnie jest to czasem rozwiązane w silnikach benzynowych jeśli chodzi o sterowanie cewką (cewkami) zapłonowymi....
powymieniałem wszystko, co mi i mechanikowi wydaje się na winowajcę, Spróbuj u innego mechanika takiego który wie jak działa silnik a nie wymieniacza bez pojęcia. Jak to błąd obwodu cewki, a zmiana nic nie dała to padł driver w sterowniku albo instalacja i tylko tyle.
Trzeba sprawdzić czy cewki są kluczowane,w sterownikach w tych bumach padają drivery sterujące cewką. Tam jest rozwiązanie typu "cewka na świecy",sporadycznie dochodzi do przebicia. Na który nie pracuje jest łatwo wyczaić,bo wystarczy zapalic zimny na około 15 sekund i dotykac odgałęzien kolektora,tam gdzie zdecydowanie chłodniejsze od pozostałych-tam...
Masz zamienić kable WN oraz 3 pinowe kostki pomiędzy cewkami, jak dalej nie będzie iskry na tych samych świecach to problem tkwi w wiązce lub driverze cewki w sterowniku
Wpierw trzeba sprawdzić czy driver cewki dostaje impulsy zapłonowe z motorolki, jeżeli tak, to czy ten nie pracujący nie robi sie wyraźnie cieplejszy. No i zainteresuj się ofertą ST Microelectronics, szczególnie takimi elementami, jak to określają ignition coil driver. Myśle że tyle Ci wystarczy. Acha-bardzo ważna jest tam nóżka nr 7 (flag)
Tak to jest tranzystor. Wg noty: "Automotive-grade high voltage ignition coil driver NPN power Darlington transistor". Zawiera w swojej strukturze: 2 tranzystory w ukł. Darlingtona, 2 rezystory i diodę damperową. Zamiennik z dostępnych "od ręki" w obudowie TO-263 (D2PAK): BTS2140-1B Infineon.
Możesz do transformatora z mikrofali dorobić sobie powielacz napięcia, jako że nie potrzebujesz dużej mocy "Trafko" sieciowe z mikrofali to moc około 700-2000W (zależnie od modelu) i napięcie strony wtórnej ~2000VAC (50Hz) a to już nie są przelewki, zwłaszcza przy prądzie osiągającym 1A. Do fotografii nie trzeba dużych mocy, jeden z prostszych driverów...
zapomnij, że kupisz tę kość. To driver kluczy cewek.
Trzeba naprawić ecu pewnie tranzystor siedzi albo driver...
Można by to zrobić tak : wyjscie generatora prostokąta podane na driver jednej cewki, na drugiej cewki driver ten sam sygnał, ale zanegowany bramką NOT, albo inwerterem, czyli obrócony w fazie o 180°. Tylko ta częstotliwość 500kHz dla cewek zapłonowych z samochodu....ogarnij się trochę, Konstruktorze :cry:
Odłącz cewkę, do wtyczki zamiast niej podłącz żarówkę 21W, zobacz czy na przewodzie sterującym masz stały + czy masę, odłącz wtyczki od sterownika silnika, jak problem zostanie, to szukaj w wiązce, jak nie, to uszkodzony driver w sterowniku
Hi, jestem tu nowy, w związku z tym proszę o wyrozumiałość jeśli moje pytanie jest "gupie" czy "jakieśtakieś". Mam taki problemik. W PCMie auta (dokładnie jest MAZDA 323) żywota dokonał tranzystorek-driver końcówki-klucza cewki zapłonowej (jednej z dwóch w tym aucie). Na tym tranzystorku (SMD obudowa SOT223) jest napis GA 04. Oczywiście nigdzie tego...
A dlaczego - "jakieś", jeśli można wiedzieć? Lampy plazmowe mają małą moc, ale powinna ona wystarczyć (do liftera trzeba ok. 20W). Zbudowałbym normalny generator, gdybym miał dostęp do części - niestety nie jest to możliwe i muszę kombinować... PS Faktycznie, moc dostępnych w sprzedaży lamp plazmowych dosłownie nie poraża. Pozostaje mi chyba tylko budowa...
Jak kręciłeś silnikiem bez świec, to ubiłeś drivery cewek w sterowniku
Co to jest układ zapłonowy ? Spójrz na schemat, z prawej strony, masz 3 podwójne cewki zapłonowe oraz moduł wzmacniaczy iskry, czyli drivery cewek. Z komputera wychodzą 3 sygnały sterujące, po jednym dla każdej pary cylindrów. Cewki podmieniałeś, bez efektu, pozostaje moduł, jego połączenie z komputerem lub sam komputer. Masz gaz, zobacz czy instalacja...
Dla cewki zapłonowej musisz zastosować tranzystor wysokonapięciowy, np. IRF840, ten co masz nie wytrzyma. Poza tym tranzystor powinien być sterowany z odpowiednio mocnego drivera - poszukaj w necie układów wydajnego sterowania prądowego mosfetów. Dodano po 27 Tu masz do poczytania o sterowaniu cewki zapłonowej mosfetem: http://www.irf.com/technical-info/appnot...
pewnie pali na dwa gary, co oznacza że siadł driver cewki, norma. Albo się machnąłeś przy wymianie cewki z kablami...
Panowie sprawa rozwiązana spox247 i Driver MSG mieli rację miałem źle podłączone przewody zapłonowe chodź to dziwne bo na starej cewce i przewodach miałem podłączone dokładnie tak samo, cieszę się że sprawa rozwiązana dzięki wszystkim za pomoc
Musiałbyś sobie zrobić układ testowy, do plusa zasilania żarówka 12V, drugi koniec do kolektora, emiter do masy. Powinna się zapalić dopiero po podaniu plusa na bramkę (dla bezpieczeństwa przez rezystor), to wszystko oczywiście po wylucie. No chyba że będzie miał zwarcie na wszystkich nogach, wtedy szkoda zachodu. Co do przeróbki na zwykły IGBT musiałbym...
Ale widać, że probówka coś tam miga przy kręceniu rozrusznikiem... piszesz też że test cewek z diagnostyki działa i wtedy iskra jest - można więc przyjąć, że driver w ECU jak i same cewki i reszta układu zapłonowego jest w porządku. Skoro wtryskiwacz też jest sterowany (właśnie - wtryskiwacz czy wtryskiwacze i na jakim to jest ECU) to impulsy z czujnika...
Jeżeli cewka się grzeje to świadczy o zbyt długim czasie włączenia drivera końcowego. Trop znasz.
Czemu nie da się w domu ?, cewce z wbudowanym driverem trzeba podać zasilanie 12V, najlepiej z akumulatora lub innego wydajnego źródła oraz impuls wyzwalający +5V https://obrazki.elektroda.pl/7156491600_...
(at)dzik9999 Tak, ale chyba z ,,chińskiej porcelany" :D . Dość trudno o cienkościenną rurke ceramiczną, nie sadzisz ? Ale fakt, na pewno była by trwalsza. Sam teraz też zabrałem się za budowe generatora ozonu, przy czym mam dwie opcje do wyladowań koronowych. Rura szklana z wyciorem kal. 12, wewnątrz, czyli taka walcowa szczotka mosiężna w szklanej...
Czesc KJ, czy moglbys podac, narysowac, prawidlowy uklad sterowania IRF-em? Mam zamiar cos takiego zrobic, a akurat to nie moja sfera wiedzy-zainteresowan. Nie chcialbym tez stracic za duzo IRF-ow na "doswiadczenia". Pozdrowienia Chociaż wywoływałeś kogoś innego odpowiem ja. ;) Otóż w tym układzie wystarczy użyć pary komplementarnej jak tutaj: http://obrazki.elektroda.pl/3700236800_1...
Dzięki emeryt2 za podanie mas, mam schemat tylko od 104 piny więc nie byłem pewien a sterownik mam jak pisałeś 60 pin, niestety ścieżki przelotki ok, kable też. Sprawdziłem miernikiem też jak kolega jacek79 radzi ścieżki i przeoltki. Mój sterownik nie ma cienkiej ścieżki od jednego z driverów. Nie ma też podciągniętych rezystorów od wyjść do plusa....
Te schematy z Radioelektronika to tylko wzmacniacz iskry współpracujący z tradycyjnym przerywaczem mechanicznym w samochodzie. Tu wystarczy multiwibrator na "nieśmiertelnym" NE555 i driver cewki w postaci mosfeta [url=https://www.google.com/search?q=ne5...
czarny plus, sprawdzić probierka brązowy minus, ale w zasadzie nie ma tam awarii. zieolno-biały -nim zasuwają impulsy załonowe do wzmacniacza podcewkowego, łatwo je złapac próbnikem z diodą świecąca. Ale mozna tak-wymontować cewkomoduł, odkręcić dwie nakrętki z zacisków 1 i 15, i miernikem sprawdzic czy nie ma zwarcia do masy pomiędzy zaciskiem 1 a...
Witam, Posiadam tranzystory IGBT RJH3047 i drivery IGBT IR2106. Tranzystory są na 330V, natomiast ja chciałbym ich użyć do odpalania lampy zasilanej z napięcia 360V. Z tego względu chciałbym ażeby pracowały one szeregowo. Dla uproszczenia możemy przyjąć, że kondensator zapłonowy ma 1200uF, palnik to IFK 120, zaś podłączenie cewki zapłonowej pominięto....
Cygan zgadza się -proste rozwiązania bywają najlepsze - a poprawianie fabryki często kończy się coś po 200km :) ale ty zdaje się masz bezstykowy w ETZ 250? Regulacja konta wyprzedzenia w zasadzie jest możliwa tylko przez mikroprocesor gdy stosujemy 1 transoptor - bywały jeszcze systemy z 3 transoptorami i przetwornikami f/u - ale to chyba przerost formy...
Nie, w klasycznym układzie zapłonowym (z przerywaczem) w silniku 4-cylindrowym występują 2 impulsy (iskry) na obrót wału korbowego, obrotomierz z Łady jest wyskalowany do takiej właśnie częstotliwości impulsów. Ale ty masz cewki zintegrowane z driverami (na oko z VW), nie podłączysz się do ich uzwojenia pierwotnego. Ten układ z diodami w Twoim przypadku...
Przeważnie tak się dzieje.Pruducent jakkolwiek starał sie-jako driver cewki zastosował porządne BU 941ZT,to ten scalak-jakiś echlin chyba-jest probemotwórczy.Znam go z podrobek z hong-kongu. Płytka też raczej ok,jak i elementy SMD. Nie rozbieraj go ,bo i tak niewiele zobaczysz-zalany przeciwieństwie do innych żywicą chemoutwardzalną.
Robokop robisz ze mnie glupca. Jeden jest uszkodzony ponieważ ma zwarcie, a reszta tak jak w opisie. Nie rozumiem jak takimi odpowiedziami zasłużyłeś na miano Vipa zasłużonego dla elektrody. W taki sposób proszę, nie pisz do mnie. Dodano po 1 Z układu ścieżek na płytce widać który pin to sterowanie, który jest wejściem i który wyjściem, można by się...
W tych modelach są wadliwe cewki zapłonowe , objawia się to tym ze silnik nierówno pracuje i czasem zaświeca sie kontrolka silnika po podłaczeniu uniwersalnym testerem pokazuje bład wtrysku ale ogólnie chodzi mu przeważnie o zapłon. trzeba tez sprawdzic wtyczki na 1 i 2 wtrysku bo woda ze spryskiwacza lubi na nie kapać i styki mogą być skorodowane....
Ta szeroka wtyczka do aparatu ma 6 pin więc będzie to p11 144. Diagnoza chyba jest oczywista skoro wymieniany bezpiecznik na nowy pali się w momencie kiedy wkładam wtyczkę 2 pin do cewki zapłonowej przy włączonej stacyjce. Problemem jest dostępność tej cewki. Na tą chwilę jest nie dostępna w kraju. Kolega DriverMSG podsunął mi fajny pomysł który może...
Kąt włączenia prądu cewki to zależność obrót wału korbowego->załączony driver. Inaczej-to cykl roboczy lub czas, w którym jest załączone uzwojenie pierwotne. Zazwyczaj wynosi 2-4 ms, niezależnie od obrotów. Nie może być zbyt duży, bo wtedy generowane są niepotrzebne straty w cewce i kluczu, nie może byc zbyt mały, bo wtedy jest za mala energia wyładowania...
Witam. W sterowniku poleciał jeden z driverów cewki (cyl. 2 i 3). Oryginalnie siedzi tam układ 4827132AF, z tego co widzę dostępny tylko poza krajem. Miałem w śmieciach VB525SP w takiej samej obudowie jednak z inną pinologią. Znalazlem na jakimś ruskim forum rozpiskę tego oryginalnego drivera i wstawiłem mój. Silnik odpalił na 4 gary ale pod większym...
Witam, chciałbym prosić pierwszy raz od 16 lat w zasadzie o gotowca. Lub szkic programu żebym mógł sobie go sam napisać. Chcę dokonać przeróbki licznika https://sansan.cc/en/productsinfo.aspx?P... Chcę w nim zrobić: 1. W momencie dotarcia do "umownego" czerwonego pola czyli powiedzmy zapalenia przez licznik diody LED 6000 obr. Atmega...
w aparacie zaplonowym to jest wlasnie tylko czunik halla natomiast modul zaplonowy jest pod cewka ma on zadanie wzmocnic sygnal z ecu -taki driver wg.mnie ale moze sie myle,silnik jak zimny z regoly zapali jak sie nagrzeje stop. lub szarpie przez chwile. wtryskiwacz raczej nie bo czemu byla by tez iskra bez praktycznie przerwy (wydaje mi sie ze krecac...
Hej, Robię projekt w którym za pomocą arduino rozpinałbym zasilanie cewek zapłonowych motocykla. Wszystko ogarnięte tak jak na schemacie: https://obrazki.elektroda.pl/6624316900_... Wykorzystuje dwa mosfety IRF4905(najniższy opór jaki udało mi się znaleźć) jako elementy rozpinające zasilanie oraz LM358 aby zwiększyć napięcie z arduino...
Tak nie sprawdzisz cewki zapłonowej - tam nie ma zacisków uzwojenia wtórnego. Co najmniej jeden zacisk widzę, katalogi podają dla wtórnego około 11 kiloomów, więc sposób pomiaru i interpretacja, że cewka niesprawna raczej prawidłowa. Pomiar pierwotnego pokazuje jedynie, że nie ma przerwy, połowa z tego wyniku to przewody i styki w tym mierniku, katalog...
Witam, trafił mi się taki przypadek: Ford Escort 95r, 1.6 16V, EEC IV, sterowanie cewkami zapłonowymi bezpośrednio z EEC. Samochód nie zapala, słychać ża "próbuje" zaskoczyć ale nie może, zapach paliwa z wydechu. Okazuje się że nie ma iskry na cylindrach 1 i 4. Cewki sprawdzone, są ok. Zamiana końcówek powoduje że pojawia się iskra na 1 i 4 a nie ma...
http://obrazki.elektroda.pl/7984327600_1... Witam! Ostatni raz kiedy publikowałem coś w tym dziale był to robot OPIS DZIAŁANIA Układ monitoruje położenie wałka rozrządu dzięki czemu orientuje się na którym cylindrze powinien aktualnie zastąpić zapłon. Dalej oczekuje na sygnał z ECU i załącza odpowiednią cewkę. BUDOWA http://obrazki.elektroda.pl/3114948900_1...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
W sterowaniu pick and hold: prąd w piku wynosi 4 - 6 A i dalej w podtrzymaniu ok. 1 A, natomiast napięcie w piku sięga 60 - 90 V. Wiem o tym ale takie bajery to sprawdzają tylko nowoczesne sterowniki i to raczej nie w przypadku wtryskiwaczy a jedynie na cewkach zapłonowych. "Piku" nie trzeba symulować, wystarczy żeby prąd w podtrzymaniu mniej więcej...
Witam Panowie :) Widzę, że podczas mojego wczorajszego milczenia wywiązała się poważniejsza wymiana zdań. Przykro mi bardzo, że nie mogę w niej czynnie uczestniczyć, ale niestety nie znam się na tych sprawach. Jestem jedynie użytkownikiem (jak na razie nie do końca szczęśliwym) radia CB i jedno co mogę to posłuchać dobrych rad od dobrych fachowców i...
mam kilka problemów z konstukcją mojej własnej TC może nie pamiętam wszystkich ale to częćś z nich: -Zasilanie, prostować czy nie? Mam diody wysokonapięciowe np. 20kV ze starego telewizora czy 1 i 1,3kV 3 i 6 A np. BY255 1kV 3A 500us prełączania -Jako żrudło moge użyć lampy plazmowej na IRF840 i kostce 555 i trafa ze starego TV bodajże 10 kV na wyjściu...
Z cewki zapłonowej (jeśli to benzyniak), a jeśli diesel, to z przekaźnika świec żarowych. Z cewki to z kostki? Może powiesz mi który to przewód?
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Koledzy! Mam pewien pomysł, który może się przydać wszystkim początkującym zabawę z euroscanem. W tym temacie napiszmy tłumaczenia do wszystkich kodów błędów euroscana jakie znamy. Knock retard-czujnik stukowy Mixture-mieszanka Idle adaptation- jalowa adaptacja Blink code reguest-ponowna prośba kodu Spark adwance-wyprzedzenie zaplonu Jdle rpm desired-obroty...
Witam skleciłem projekt mostka h do swojego projektu i potrzebuję fachowej porady. Silnik którym będę sterować pełni dość krytyczną funkcję i chciałbym to po prostu konkretnie zaprojektować, tak żeby nie było niespodzianek. To udało mi się stworzyć na podstawie informacji z internetu. https://obrazki.elektroda.pl/1687384700_... Żeby...
Witam. Mam mnóstwo starej daty tranzystorów WN typu BU i KT (BU208, BU208A, itp. ) świetnie się sprawdzaja w przetwornicach np. do flyback lub cewki zapłonowej), do tego trochę różnych IRFP oraz starej daty traf WN oraz trafopowielaczy. Zamienię je na: - rdzenie do GDT (Gate Driver Transformer) do SSTC (Solid State Tesla Coil) - gotowe nawinięte uzwojenia...
driver cewki cewki driver bezpiecznik cewki zapłonowej
wzmacniacz bd354 instalowanie wersja trial numer sterownik skrzynia automatyczny
sterownik samson programowanie sterowników samson
Wymiana dysku HDD w nagrywarce Funai MDR-B310, DRVR-275, ZV427FX4 – procedura, kompatybilność Beko zmywarka – ustawienie automatycznego otwierania drzwi, SelfDry, pozycja o:1/o:0