Ja miałem taki przypadek że temostat sie nie otwierał i silnik non stop sie przegrzewał.
jak juz termostat pusci goraca woda idzie na chlodnice, waz goracy , chlodnica zimna. Co Ci jeszcze dodać? Ogrzewanie działa prawidłowo? Sprawdź CO2 w w układzie i drożność chłodnicy.
Termostat był wymieniany w zeszłym tygodniu, nie możliwe że dwa nowe są uszkodzone, sprawdzę drożność chłodnicy wody, jak będzie ok to wymieniam pompę wody . Dodano po 31 Ale to po 1.11
Drożność chłodnicy silnika? Powód remontu? Może syf w płynie chłodzącym blokuje przepływ i się grzeje.
jak sprawdzacie drożność chłodnicy wężem z wodą ?
Sprawdź pompę i drożność chłodnicy.
Głupoty piszesz kolego.Jak test wyszedł ok to co ma chłodnica egr?Zobacz lepiej temp płynu ,wentylator i drożność chłodnicy.
Focus 1.4 chłodnica podczas jazdy jest zimna a wentylator załączony na wolnych obrotach wszystko zaczyna działać poprawnie .Chyba jeszcze raz sprawdze drożność chłodnicy
w jaki sposób mogę sprawdzić czy w płynie nie ma zapachu spalin? lub czy uszczelka pod głowicą nie jest uszkodzona? pompa jest ok ponieważ sprawdzałem,termostat ok ponieważ też sprawdzałem otwiera i zamyka się bez problemu,jak sprawdzić drożność chłodnicy? jest ciepła od samej góry do samego dołu a jak inaczej to sprawdzić to nie mam pojęcia?
Proszę o jakieś sugestie. Szczelność dolotu, szczelność i drożność chłodnicy powietrza, drożność wydechu, sterownie turbiny, wydajność turbiny, przepływomierz. Pojechano autem do drugiego oddziału, żeby podpiąć auto pod VAGa, Parametry podejrzeć a nie tylko błędy i to jeszcze w trybie OBD. Mizerny ten specjalista od VAGA.
co to znaczy ze sie przegrzewa? Płyn sie gotuje? Sprawdz: 1. wentylator chłodnicy + drożność układu, 2. ilość płynu chłodniczego, 3. czujnik załączający wentylator 4. ew. czujnik wału, lub hall, + cewka (nie wiem co tam masz w tym wynalazku)
z opisanych przez Ciebie objawów; za taki stan rzeczy najprawdopodobniej odpowiadać będą dwa elementy... a dokładniej mówiąc uszkodzenie jednej z Nich... - termostat ( o nim już wspominałeś ) - pompa wodna a może być również niedrożna sama chłodnica jak i Jej przewody... żadnej z tych usterek Nie należy lekceważyć , bo jeśli kilka razy (a wystarczy...
Tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź termostat i drożność chłodnicy
sprawdzić pompę wody i drożność chłodnicy.
Sprawdzałeś drożność chłodnicy?Może jest po prostu przytkana i to powoduje wzrost ciśnienia płynu chłodzącego na wejściu do niej co w konsekwencji może rozerwać wąż.
witam sprawdź drożność chłodnicy - szczególnie jeżeli widać ślady wgnieceń na chłodnicy - lub ewentualnie zakamieniona :) pompie chyba nie urwało łopatek ;) pozdrawiam
problem z pompą wodną pokrywałby się z niedogrzaniem wnętrza kabiny a o tym nic nie piszesz. Sprawdziłbym poziom płynu chłodniczego. W dalszej kolejności termostat. W dalszej kolejności drożność chłodnicy.
Witam mam problem w punto grzeje się zdemontowałem termostat odpowietrzałem układ sprawdziłem drożność chłodnicy a nadal się grzeje. co może być pompa wody czy uszczelka pod głowicą ? Pomocy!!!
standart, 95-98 stopni masz wentylatory. Sprawdź drożność chłodnicy i ilość środka chłodzącego.
A może " zabite" rurki w chłodnicy. Sprawdź ile płynu weszło do układu chłodzenia ,a jaką ma pojemność podaną fabrycznie ,wykluczysz zapowietrzenie układu oraz drożność chłodnicy, Jak ustawiony zapłon. Zobacz jeszcze czy wąż dolny jest tak samo gorący jak górny,
Ja bym sprawdził czy pompa wody ma wydajność. dwa - co załącza wentylator ? Czujnik na chłodnicy czy sterownik silnika. Jak nagrzewa się chłodnica w stosunku do silnika ? Czy chłodnica ma dobrą drożność ?
Jężeli przy wcześniejszym uszkodzeniu uszczelki pod głowicą poszedł ci olej do płynu a układ chłodzenia nie był dokładnie wyczyszczony co jest dość trudne do wykonania możliwą przyczyną grzania się silnika teraz jest mała drożność chłodnicy. Jeżeli tak było to proponuje ci ją sprawdzić i dokładnie wypłukać.
Temp na blacie 90 stopni i stoi. Wiatrak się nie włącza bo temperatura za mała a czujnik jest na dole chłodnicy chyba. Węże nie są twarde jak skała czyli nie mam zastrzeżeń. Ale zobaczę drożność chłodnicy.
Kolego mandarek , sprawdź drożność chłodnicy dla powietrza. Przyczyną może być za mały przepływ powietrza przez chłodnicę spowodowany przez zabrudzenie (zaklejenie rozbitymi owadami) i to może być przyczyną zmniejszonej zdolności wymiany ciepła.
silnik miał już 100 stopni a chłodnica zimna I co do problemów z głowicą to pomyliłeś skutek z przyczyną :) A przyczynę możesz znaleźć przy użyciu węża podłączonego do kranu. Dokładnie tak, uszczelka padła bo silnik się przegrzał. Do sprawdzenia drożność chłodnicy.
Grzanie się tego silnika może być spowodowane złym ustawieniem instalacji gazowej. Wymiana wydaje się być nie ekonomiczna > koszty/zysk z wymiany. Zacznij od prawidłowego ustawienia gazu, analizy spalin, być może trzeba będzie zainteresować się układem chłodzenia, np drożność chłodnicy i wydajność chłodnicy sprawdzić.
A z tego otwartego korka nie czuć zapachu spalin ? Jeżeli widzisz powierzchnię płynu chłodzącego, to nie masz na nim tłustych plam? Jeżeli nie, to chyba nie uszczelka głowicy, choć 100% pewności nigdy nie ma. A czy jakaś część rozwalonego termostatu nie wpadła do układu i czegoś nie zablokowała? Warto by też sprawdzić drożność chłodnicy - czy nie jest...
Witam. Proszę o pomoc. Posiadam sprężarke śrubową compair c38 z 2004 roku silnikiem deutz. Chłodzony jest olejem. Problem w tym że się bardzo nagrzewa a dokładniej silnik który łapie nawet 130 *zespół śrubowy 85*. Pracę rozłączy czujnik i kompresor zgaśnie. Walczę z tym problemem już drugi dzień. Wyjąłem termostat i bez skutku. Olej i filtr wymieniony....
Najpierw sprawdź drożność chłodnicy. Możesz podpiąć wąż ogrodowy żeby ją przepłukać ( tylko nie przesadź z ciśnieniem ). Poszukaj też środków do czyszczenia układu chłodzenia np.Liqui Moly. Jak masz już rozkręcone autko to zdemontuj tą pompę i sprawdź czy wirnik nie obraca się na osi. Bez demontażu nie stwierdzisz na 100% czy jest sprawna. Miałem już...
wybija korkiem? 97 stopni to gut. Jeśli się gotuje to sprawdź jak wygląda drożność na chłodnicy. No a w dalszej części uszczelka pod głowicą
Sprawdź drożność lamelek na chłodnicy wodnej , wygląda mi to na brak przepływu powietrza chłodzącego chłodnice .
Sprawdzić drożność przewodów i kanałów odpowietrzających przy chłodnicy i zbiorniczku wyrównawczym (to te cienkie przewody ) .
Nie wiem jakie są ciśnienia w klimie, a to podstawowy parametr. Ale jak wentylatory się włączają a nie chłodzi to sprawdź drożność skraplacza i chłodnicy. Przeplucz Je najlepiej woda pod ciśnieniem.
Kolego z Fiata cc sprawdź drożność układu chłodzenia szczególnie chłodnicy.
Sprawdź drożność chłodnicy. Wężem pod małym ciśnieniem przepłucz kilkakrotnie wodą chłodnicę w jedną i drugą stronę. Woda powinna swobodnie przepływać. Po założeniu chłodnicy dobrze odpowietrz układ. Jestem za wyciągnięciem chłodnicy (zawsze to robię) ale ostatecznie możesz odłączyć oba grube węże (odłączając i zaślepiając pozostałe odejścia) i przepłukać...
Problem trwa od wczesnej jesieni gdy na dworze było jeszcze ciepło . Brat tym samochodem praktycznie nie jeździ po mieście tylko na pewnej trasie,ale wiadomo czasami trzeba się zatrzymać i wtedy temperatura rośnie do granic niebezpiecznych dla silnika.Samochód był u mechanika na jesieni,wtedy były wymienione:przekaźniki,czujniki temperatury termostat,była...
Zawsze należy sprawdzić drożność i szczelność chłodnicy, gdy się kupuje używaną. Warto ją też obejrzeć czy nie jest skorodowana. Od razu odradzam zakup chłodnicy z auta, w którym zamiast płynu chłodniczego stosowano wodę. Chłodnica taka zazwyczaj jest mocno zakamieniona i skorodowana w środku.
witam, po kolej sprawdż wszystkie swiece żarowe, jeżeli jakś nie bedzie miała przejścia na poziomie 1,2 - kilku om (zalezy od typu) , wykręć ją jak jest upalona ,to znaczy że prawdopodobnie jest przeciek płynu na tym cylindrze, jezeli masz bomble jakiegoś gazu w zbiorniczku wyrównawczym, to jest najpewniej wrzenie płynu z nieszczelnosci i teraz najprawdopodobnie...
Temperatura idzie do gory nie ma babelkow w zbiorniczku to nie jest uszczelka nie ma ubytkow wody tylko zachowuje sie tak jakby nie bylo cyrkulacjii w duzym obiegu weze robia sie cieple i nic poza tym. Jak nie ma bąbelków, to skąd wiesz, że woda się gotuje? Objawem gotowania (wrzenia) są właśnie bąbelki. Jeżeli temperatura jedzie do góry ponad normalny...
Testy na obecność CO2, testy na drożność obiegu płynu, odpowietrznika chłodnicy, termostaty, sprawność sprzęgła wentylatora. Po wymianie głowiczki sprężarki przez tydzień było OK. Nie daje Ci to nic do myślenia?
Chodzi o to, że pompa na wolnych obrotach ma mniejszą wydajność i płyn chłodniczy rozpływając się na dwie drogi wybiera w swojej większości tą o mniejszym oporze przepływu. Dławiąc chwilowo wąż można bliżej określić problem, zdiagnozować. Ten problem występuje podobno w wielu autach - na wolnych obrotach dmucha chłodniej albo w ogóle zimno. Podobno...
Sprawdzić drożnośc chłodnicy, jak to nie pomoże to najprawdopodobnie trzeba sie nastawic na sprawdzanie głowicy pod kątem peknięć
Jak w temacie AUDI A4 grzeje się do 110°. Termostat wymieniony, pompa ma jeszcze zdrowe łopatki czujnik dobry tylko wiskoza na ciepłym troszkę słabo kręci . Wąż od termostatu na chłodnice jest zimnu nawet przy110° i chłodnica też. W silniku 110° a wszędzie indziej ani śladu gotowania nie ma. Wymieniłem kolejny raz termostat z myślą że ten walnięty...
Mam podejrzenia co do drożności chłodnicy bo widziałem biały nalot w rurach od wody. Czy słaby przepływ przepływ to wina tylko braku tego termostatu ?
Zamontuj termowłącznik o niższej temperaturze załączania, sprawdź chłodnicę czy ma drożność, i termostat czy otwiera się całkowicie. Pozdrawiam.
Skraplacza z osuszaczem (osobno też) nie przepycha się/nie udrażnia tylko wymienia, poza tym budowa skraplacza uniemożliwia udrożnienie go ze 100% skutkiem Następna sprawa, skraplacz tak sam z siebie nie zapchał się, jakaś usterka powstała w układzie i w jej wyniku skraplacz stracił drożność
Sprawdź drożność przewodu cienkiego od zbiorniczka plynu i cienkiego od chłodnicy.
Witam wszystkich Forumowiczów! W mojej astrze jest taki problem że do czasu aż silnik sie nie nagrzeje do otwarcia termostatu jest całkowity brak ogrzewania a gdy termostat sie otworzy to wszystko jest git czyli ogrzewanie jest reduktor też jest gorący do czasu schłodzenia silnika. Wymienię rzeczy które już sprawdziłem: termostat, drożność nagrzewnicy,...
A przelew z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego tam jest? Sprawdź drożność.
sprawdź drożność cienkiego wężyka co idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, czasem się zapycha i takie są właśnie objawy
Akurat ten silnik nie ma problemu z odpowietrzeniem... Czy po jeździe węże są mocno twarde??? Jeśli za każdym razem po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala się komunikat i dolewasz płynu to może jakieś wycieki (czasami nagrzewnice popuszczają lub często oringi na wejściu nagrzewnicy w kabinie ??? Jeśli brak wycieków to drożność cienkiego przewodu...
Zgadzam się. Mam na myśli tylko to czy staje się ona gorąca cała. Miałem podobny problem. Termostat puszczał słabo i wąż od termostatu oraz chłodnica w jego okolicy były gorące. Wystarczało to do ogrzania czujnika-włącznika wentylatora ale na postoju chłodzenie wentylatora dawało bardzo małe efekty i długo trwało. Podczas jazdy pęd powietrza mu pomagał...
Odpowietrzony wykręcając czujnik na 1 kabelek na kolektorze ssącym?? Jeśli tak sprawdz czy pompa wody żyje odłczając przewody idące do nagrzewnicy. Przedtem zlej płyn i na tą próbe wlej wody. Sprawdz tez drożność przewodu cieńkiego idącego z chłodnicy na zbiorniczek płynu i sam króciec w chłodnicy.
Pompa wody, lub brak drożności chłodnicy. Wyciągnij w ogóle termostat. Zobacz czy działa ogrzewanie.
Polecam sprawdzenie drożności chłodnicy, czy cala jest gorąca, podjedź do jakiegoś mechanika i sprawdź pirometrem jaka jest temp. na chłodnicy.
Może Sprawdzić drożność układu wydechowego
Niwprawda. nie w tym układzie Fakt - nie ma tutaj przepływu, płyn jest zasysany do chłodnicy przy jego schładzaniu się, a nadmiar przy gorącym silniku. Jeśli stan płynu w zbiorniczku pozostaje ten sam, pozostaje sprawdzić drożność przewodu zbiorniczek-chłodnica, uzupełnić płyn - najpierw pod korek w chłodnicy , później w zbiorniczku i dobrze odpowietrzyć...
Cienki wężyk między zbiorniczkiem a króćcem na głowicy, sprawdź jego drożność.
skoro masz gorący przewód do nagrzewnicy z silnika , to cudów nie ma , są tylko niedopatrzenia Nie, pisał że ciepłe- a to oznacza, że brak odpowiedniego przepływu, czasem może to też oznaczać nieodpowietrzenie, jednak bardziej nie drożność. Pisał o gorącym wężach z chłodnicy głównej. Co to są te dyfuzory z pieca? :D
>> matteusz662 masz ten sam silnik? Sprawdź czy wentylator załącza się na drugi bieg. U mnie sie zepsuł wyłącznik na chłodnicy i po naprawie korki mu nie straszne, ale temperatura też odrobinę powyżej 100st. Dzisiaj wieczorem albo jutro zajmę się czyszczeniem tego termostatu i sprawdzenie drożności chłodnicy. Jakieś rady?
Trzeba na początek kilka spraw wyjaśnić. Jeśli przyczyna wyrzucenia było zagotowanie cieczy chłodzącej to trzeba szukać usterki w termostacie, ewentualnie w drożności chłodnicy. Jeśli wywala sobie ot tak na zimnym silniku to może być korek uszkodzony znaczy jego uszczelnienie, a w końcu przyczyną może być niestety uszczelka pod głowicą, sprawdź jak...
Może niewłaściwie to określiłem - chodzi mi o wymiennik ciepła od klimy znajdujący się przed chłodnicą należącą do kładu chłodzenia silnika. To w jakim jest stanie ten wymiennik (chodzi o drożność dla przepływu powietrza przez niego). Jeżeli kanały powietrzne będą przytkane owadami lub błotem to automatycznie chłodnica od silnika znajdująca się za nim...
Obudowa jest cała, bez pęknięć- nic nie znalazłem. Założyłem nowa uszczelkę bez dodatkowych uszczelniaczy. Czy powinienem ja dodatkowo czymś uszczelnić??? Wentylator działa bo się załącza jak np stoję w korku. Termostat jest nowy i trzyma na ok 90 st (wskazówka prawie w pionie) Jak mam sprawdzić drożność , chłodnicę i pompę wodną ???
pomimo wymiany termostatu na nowy i wymiany pompy płynu chłodzenia i sprawdzenia drożności chłodnicy {jest pozytywna} następuje dalsze podnosze sie temperatury na wskazniku w stacyjce. Uszczelka na głowicy była zmianiana dwa lata temu, niestwierdzono żadnych białych spalin wydostających się z wydechu samochodu i mam jeszcze prożbę jak demontuje sie...
Co do drożności, to nie da się ot tak sprawdzić tego faktu. Spójrz na jej budowę, składa się z kilkunastu kanalików (rurek) drożne choćby dwie sprawią, iż jakaś tam cyrkulacja będzie, natomiast wydajność cieplna spadnie prawie do zera. Aby sprawdzić drożność wszystkich trzeba by rozebrać chłodnicę na części pierwsze. Sprawdź motyw z ogrzewaniem, jak...
Sprawdź wężyk który idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego taki cienki i jego drożność czy nie jest zatkany gdy jest dobry stan płynu i samochód jest zapalony powinien nim wracać płyn do zbiorniczka jeśli będzie zatkany nie odpowietrzysz układu chłodzenia.
No to jeszcze zostaje opcja z brakiem drożności układu chłodzenia. No zapchana chłodnica. Jakie faktyczne temperatury osiąga silnik?
To sprawdź drożność węże-chłodnica dmuchając powietrze, może zawór regulacyjny nie otwiera się na całość. Jeśli wszystko wymieniłeś i odpowietrzyłeś na milion sposobów, to zmień markę samochodu. Z którego to roku? Może jakieś kanały w głowicy zawalone mułem.
Z doswiadczenia powiedzial bym ze uklad nie jest dobrze odpowietrzony. No chyba ze jezdzisz na wodzie. W takim przypadku moze zdarzyc sie ze bedzie go gotowac. a jak zachowuje sie wezyk przelewowy ? Sprawdzałęś droznośc nagrzewnicy, chłodnicy i rurki która idzie od tyłu głowicy do pompy?
Na początek skontroluj twardość przewodów do chłodnicy od zimnego do przegrzanego jeśli będą bardzo twarde to by znaczyło że część kompresji dostaje się do układu chłodzenia. W drugiej opcji sprawdź powrót do zbiorniczka (drożność ). I po trzecie wisko do sprawdzenia.
Przegrzewanie to dla mnie gotowanie się wody w chłodzeniu. Raczej nie powinno tak być. Termostat też był wymieniany. Znalazłem w starym jakiś śmieć, który go blokował. Zatem wymieniłem na wszelki wypadek ten termostat. Wskazówka dość szybko wykracza poza połowę skali, potem bez problemu uniesie się w okolice czerwonej kreski na skali. W trakcie postoju...
Skoro jest wyczuwalna róznica temperatury miedzy węzem termostatu a wychodzącym z chłodnicy to trzeba sprawdzić chłodnice na droznośc i wymienić w razie koniecznosci
Coś jest nie tak z drożnością przewodów chłodniczych , chłodnicy lub kanałów chłodzących w bloku silnika.
Problem w tych Skodach, to nie tylko chłodnica, która jest fatalnie umiejscowiona względem silnika, to także słabe pompy wody. Po tylu latach, wydajność chłodnicy będzie zerowa. Zakamienione wnętrze. Plusem jest to, że chłodnicę można zregenerować i będzie jak nowa. Barbarzyństwem byłoby wstawienie tam plastikowego zamiennika. Warto też zobaczyć i przywrócić...
No ale jak to działa? Płyn jest zasysany ze zbiorniczka i wraca do niego więc tu obieg działa, no a żeby wrócić musi przejść przez chłodniczkę i maglownicę.... Jest możliwy inny stan rzeczy? Masz na myśli sytuację gdzie wyjście pompy jest niedrożne więc ona zasysa ile może, ale nie jest w stanie wypchnąć zassanego płynu i z tego powodu powstaje efekt...
W ciężkich ursusach jest chłodnica oleju przekładniowego, znajduje się przed zwykłą chłodnicą. Często użytkownicy po jej awarii zwierają węże do niej idące i jeżdżą dalej, sprawdź, czy może czasami nie siadła pompka napędzająca tą chłodnicę i drożność węży.
Obwód ładowania uszkodzony. Sprawdź doloty powietrza, zanieczyszczenie wewnętrzne chłodnicy powietrza, siłownik hamulca silnikowego, obudowę filtra powietrza, czy nie jest popękana. Wloty powietrza przed filtrem... Różne rzeczy kierowcy potrafią wkładać do wlotu powietrza. Od butów roboczych po butelki z płynem i reklamówki z zapasowymi żarówkami. :)...
Sprawdź drożność kanałów, przeczyść układ chłodzenia dokładnie odpowietrz. Jeżeli to nie pomoże to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Jak pali Ci na zimnym silniku, wtedy wykluczysz walnięcie uszczelki pod głowicą.
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
A ja bym jednak sprawdził czy jednak nie idą bąble w chłodnicy, to że nie leci nic z rury wydechowej nie oznacza że uszczelka jest ok. Nie napisałeś co pokazuje wskaźnik temperatury, wskazówka nie wariuje, nagrzewnica grzeje? Sprawdz drożność reduktora oraz metalowy łącznik wzdłuż głowicy czasem też się lubi zapchać.
Witam. Samochód Kia cee'd 1.6 benzyna +lpg. W samochodzie występuje problem braku ogrzewania oraz wentylator chłodnicy silnika załącza się, mimo ze chłodnica silnika jest zimna. Co zostało zrobione: Termostat sprawdzony oraz dla pewności podmieniony na inny ( też sprawdzony w garnku) Pompa cieczy sprawdzona oraz podmieniona na nową Uszczelka pod głowicą,...
Odpowiedź kolegi adam640 jest adekwatna do jego specjalizacji. Stek bzdur. Po pierwsze sprawdź naciąg paska klinowego. Chłodnica jeśli chodzi od nowości to napewno jest już zakamieniona. Jak spuścisz wodę to zobacz korkiem jaka jest drożność rurek. Absolutnie nie wyjmuj termostatu jeśli w miejsce niego nie włożysz dopasowanej rurki z PCV. Być może jest...
(płyn chłodzący jest ugotowany) nie wiem czy dobrze zrozumiałem (ma wysoka temperaturę). Trzeba sprawdzić drożność całego układu chłodniczego oraz pompę wody, sprawdź też olej w silniku jego brak powoduje szybkie nagrzewanie się silnika co może go zatrzeć, sprawdź też wentylator ten na chłodnicy oraz ilość płyny chłodzącego.
Sprawdz czy chłodnica powietrza i przewody do niej są całe,sprawdż drożność zaworu EGR a najlepiej to pojedż do serwisu(nie jest tak drogo) i podłącz clipa(bo te komputery od przekażników powietrza to coś nie halo)
Wszystkie te dziwne zapachy, awarie itd wynikają ze złej obsługi klimy. Po pierwsze i bardzo ważne - nigdy nie wyłączać silnika i klimy jednocześnie. Jeżeli wiemy że za parę minut będziemy mieli postój to klimę wyłączamy odpowiednio wcześnie. Chodzi o to, że gdy zgasimy silnik parownik jest cały mokry i nie owiewa go już strumień powietrza. Lub pisząc...
Poxyline uzyje jesli nie bede mial zadnego innego spoiwa. Z plynu uszczelniajacego raczej nie skorzystam bo on uszczelnia ale zarazlem pogarsza droznosc :(.
Z całym szacunkiem Panowie, ale rozmawiamy o MAN TGA, więc podstawa filtra to nie zwykła puszka ale konkretny odlew aluminiowy w którym mieści się cała chłodnica oleju łącznie z przewodami, oraz duży filtr oleju, a całość jest fragmentem bloku silnika. Jest to jeden element, więc nawet nie ma możliwości zatkania chłodnicy. Poza tym nic nie było grzebane....
Witam, Chciałbym przedstawić Wam swój problem który towarzyszący w moim samochodzie Suzuki Grand Vitara II 1.9 Ddis z 2007r. Zgodnie z przebiegiem samochodu przyszła pora na wymianę rozrządu. Postanowiłem kupić komplet z Contitech (kpl rozrząd + pompa). Po skończeniu wymiany i odpowietrzeniu przez mechaników odebrałem auto i pojechałem nieopodal do...
orientujesz się jaki masz czujnik( 2-pin, 3-pin) pozwoli to ustalić w jaki sposób zabrać się za jego zbadanie. Ja osobiście w zafirze miałem podobną sytuacje lecz u mnie winna okazała się cała chłodnica ( brak drożności)
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
Witam Chwilę nie pisałem czekając na podpięcie samochodu pod SD. Niestety podpięcie nie wykazało żadnych niepokojących odczytów. Jedyna diagnoza to: - spróbować podmienić przepływomierz - choć nigdy nie pokazał się żaden błąd z nim związany, - brak drożności któregoś z kanałów za chłodniczką EGR - np w kolektorze ssącym. Poszedłem drugim tropem i postanowiłem...
Także rozrząd na jednej głowicy ustawiony był na cycuś, zaś na drugiej ssący o pół zęba przestawiony, a wydechowy o jeden ząb. Ustawione teraz wszystko na tip top. Katalizator okazał się pochłaniaczem czasu i nerwów, ale da się go wyciągnąć bez zdejmowania sanek. Wyglądał on tak http://obrazki.elektroda.pl/2349749500_1... http://obrazki.elektroda.pl/6519879900_1...
Nie mogę ci pomóc, bo servisant powinien był ci jasno określić co wymaga wymiany. Sprężarka ma za zadanie tłoczyć i ssać, taka jej rola. Można wymusić jej pracę ręcznie, przez podanie obcego napięcia na sprzęgło, obserwując manometry, aby określić czy żyje. Zaś układ chłodniczy, zawory, chłodnice, automatyka, drożność instalacji, to jest temat odrębny.Zatem...
Jak popatrzysz na silnik do z głowicy wychodzi taki rozgałęźnik do czujników a od niego idzie gruba rura do chłodnicy. Około w połowie tej rury odchodzi w kierunku zbiorniczka wyrównawczego dosyć cienki przewód upustowy. (to jest jedna całość) W tym przewodzie zaraz jak łączy się z grubą rurą może być zaworek zwrotny (może ale nie musi). Jeżeli jest...
Kolego, jeśli sie da, sprawdź czy gdy się zagrzeje, chłodnica jest ciepła, sprawdź termostat, może się zaciął i gotuje wodę na małym obiegu. Ewentualnie sprawdź drożność układu chłodzenia, może ktoś dodał uszczelniacza do chłodnic i gdzieś się zamuliła.
Czy jest możliwość żeby przy puchnących tłokach po zgaśnięciu od razu odpalała? Pytam , bo jeśli tak to może faktycznie wymienić ten termostat jeszcze dla pewności , ewentualnie chłodnica oleju ta mała czy da się sprawdzić jej drożność/sprawność lub wyczyścić. Dodam tylko że temperatura na termoparze ok.52 stopnie C
1. Sprawdź, czy procek nie jest cały czas obciążony na 100% (problem softwarowy). 2. Sprawdź innym programem. Niektóre programy są z niektórymi czujnikami niekompatybilne i podają złe wartości. 3. Sprawdź drożność układu chłodzącego. Przedmuchaj żeberka radiatora. Przy okazji możesz zobaczyć doświadczalnie jak bardzo nagrzewa się radiator, kiedy włącza...
Zakrywanie chłodnicy ma sens jak masz -20 i to nie całej . Przy takich mrozach jakie występują obecnie a raczej ich brak mały obieg spokojnie ogarnie nagrzanie silnika, podkreślam tylko nagrzanie bo duży obieg później częściowo też funkcjonuje. A jak wskazówka ma problem żeby dojść do poziomu roboczego to pierw sprawdź drożność nagrzewnicy i wydolność...
Z opisu wynika że masz nieodpowietrzony układ, z doświadczenia wiem, ze te silniki w poldku się ciężko odpowietrzają. najlepiej ustaw się przodem pod górkę. Odkręć korek ze zbiorniczka, odpal i zostaw do nagrzania. W międzyczasie możesz naciskać któryś z węży, aby spowodować przepływanie płynu przez zbiorniczek. Sprawdź jak masz poprowadzony wężyk od...
Miałem przypadek, że dziurawy parownik puszczał gaz do układu chłodzenia i zapowietrzał układ. Ja też miałem taki przypadek. Jeździłem z takim reduktorem trzy lata i nie udało mi się płynu zagotować. Kiedy silnik sie nagrzewa i zaczyna się gotować,dolna rura od chłodnicy i dalej króciec do termostatu jest zimny, a pompa wody gorąca. Czyli albo termostat...
amica drożność drożność dysza drożność chłodnica
kontrolka termostat świecić wartość skuteczna napięcia tętnień wykonał nieprawidłową operację
Trudności z wyjęciem pojemnika na mleko w DeLonghi Peugeot 307 1.6 HDI 2006: Błąd ładowania i brak ogrzewania