Pewnie gdybyśmy rozmawiali przy aucie inaczej byś mi to wytłumaczył. Problem z sierżantem nie ma nic wspólnego z ociężałością ciągnika. Przeplatają się dwa problemy. Nie podałeś błędów więc sprawdź czujnik doładowania. Z tym bujaniem, napisałeś że są nowe amortyzatory, czy silentblok z przodu nie jest uszkodzony? Co dobija? Kabina czy auto/rama? Buja...
Może to poduszki. Sprawdził bym ten trop.Poduszkami steruje ECAS. Czasem zdarza się (to nie jest częsty przypadek) ,że powietrze wędruje z lewej strony na prawą i odwrotnie dając wrażenie niestabilności. Trudno w tedy pokonywać zakręty bo wóz się przechyla. Do sprawdzenia miał byś jeszcze drążki reakcyjne tzw. "cukierki" te na dole przy moście napędowym...
W tym przypadku części raczej będą tak tanie że się nie opłaci za przesyłkę płacić. Jak masz wymieniać tuleje drążka reakcyjnego to wymieniaj od razu komplet. W linku co podałem na rysunku drążek to numer 6, a do wymiany nr 2 sztuk 2, nr 14 sztuk 4.
Gumę w rurkę scisło w rurce podkładkę dopasować i pchać.
Drążki kierownicze sprawdzane.Podłużny nawet wymieniony na nowy.W serwisie patrzyli na te drążki reakcyjne i niby ok.W Volvie te reakcyjne podłużne to takie płetwy są z grubej blachy.
Ja bym obstawiał drążki reakcyjne na osiach napędowych. Nie wiem jak te luzy sprawdzali, ale" na oko" może nie być luzu, a przy dodawaniu lub odpuszczaniu gazu osie będą się przestawiały, stąd "zarzucanie" tyłu.
A drążki reakcyjne sprawdzałeś ...?
Przedni most i skrzynka rozdzielcza z Tarpana Honkera. lepiej jest włożyć jakieś 3 tys w ten napęd No właśnie tyle za przedni most zapłacisz w dobrym stanie. A gdzie reszta? Wały napędowe reduktor/rozdzielacz? Cała przeróbka podłogi pod drążki reakcyjne mostu i do podwieszenia podpór wałów i skrzynki rozdzielcze?
Zamieść zdjęcie całego zawieszenia a szczególnie drążka reakcyjnego.
Dziękuję za odzew, sprawdzę to wszystko w najbliższym czasie jak tylko będę miał czas podjechać na kanał do znajomego. Jeszcze tylko dopytam, drążki reakcyjne to inaczej lączniki stabilizatora? Proszę sprawdź PW
Co wysokość zawieszenia ma do kąta na kole. Podnosząc auto na miechach belka pozostaje w nie zmienionej pozycji... A to ciekawe. Drążki reakcyjne 1 osi/na miechach/ masz gumowe? :) Na pewno zmienia się kąt sworznia w zależności od wysokości. Niewielkie skręcenie belki osi po jakiejś dziurze, niewielki luz jednego z drążków reakcyjnych i będziesz miał...
Mam kilka pytań : Od czego jest ta skrzynia biegów ? Jakie przełożenia ma ten rozdzielacz od stara 660? Jaką zamierzasz wykorzystać pompę do podnośnika i skąd będzie napędzana ? Jako cięgna do podnośnika proponuje wykorzystać od strony mostu drążki reakcyjne (są na pewno w Starze 660 i 266 ,te które trzymają mosty w wersji 6X6) konkretnie jeden przeciąć...
Drążek poprzeczny, reakcyjny czy Panharda... to samo, nazwy inne. Wymienisz sam pod blokiem, kup kompletny z tulejami i 15 minut roboty.
Najprawdopodobniej uszkodzony korektor prześwitu (przy drążku reakcyjnym) z tyłu nadwozia,ale jak kolega Robert napisał sam sobie z tym nie poradzisz. Sugeruję diagnostykę komputerową.
Przymierzam się do kupna samochodu rodzinnego. Wśród różnych opcji ostatnio pojawiła się Mazda MPV 2.0 CDVI/CITD . Będę wdzięczny za wszelkie opinie dotyczące tego auta. Mam mazde MPV 2,0d z 2005, od marca 2008 przejechaŁem 100 KKm jak do tej chwili to tylko drążki reakcyjne i sinenbloki pionowe z przodu, amortyzatory z tyłu. filtry itp - to normalne...
No właśnie - a piszczy w jakich okolicznościach? Bardziej przy pokonywaniu nierówności, czy skręcaniu? Bo piszczeć może i górne łożysko mcphersona, suche (pozbawione smaru) końcówki drążków czy sworzeń zwrotnicy. No i drążek reakcyjny w gumach, jeśli jest.
Cześć, Zakupiłem C30, 1.6 d - 109. Rok produkcji 2007. Przed zakupem pojechałem do ASO - aby sprawdzili czy wszystko jest z autem w porządku (swoją drogą to nie wiem, czy było warto udawać się do ASO). Wypunktowali mi kilka rzeczy, które warto zrobić. Ogólny stan auta ocenili na całkiem dobry i bez większych zastrzeżeń. Aczkolwiek miałem wrażenie, że...
Tak, to tzw. kamień z końcówki drążka kierowniczego/reakcyjnego
Belka skrętna.. o ile te trapezowe serwisuje się raz w trakcie żywotu auta to te rurowe z łożyskami igiełkowymi to jest nieporozumienie. W małych autach zerwanie belki zdarza się dosyć rzadko, ale stosowanie belki w autach dostawczych to chyba był czarny humor projektującego. Plus do tego, do każdej naprawy trzeba demontować belkę. Jakby nie można było...
Przy rozpoczęciu hamowania i odpuszczaniu to bardziej drążki reakcyjne, ale to luźna uwaga. Sam doskonale wiem, jak złudne bywają źródła hałasów w podwoziu. Myślisz sobie, że to z prawej strony, z przodu, a na kanale wychodzi lewy tył :) Rady są tylko dwie: 1. Jak masz słabe pojęcie o mechanice, to odwiedzić tylu mechaników, ilu potrzeba. W końcu trafisz...
Okej dowiedziałem się , że do elementu https://tiny.pl/twllb o numerze 55543 potrzeba tulei https://tiny.pl/twllz i pytanie nie wiem ile tych tulei kupić one łącznie pasują 4 do tego wahacza ? gdyż przy części 55543 widocznej na stornie jednej tulei nie oznaczono ...
Tak jeszcze wtrącę co do zawieszenia. Nie prawda że wszędzie sprężyny takie same, bo różnice w wadze różnych silników są spore. Jednak akurat w przypadku ABD mimo że silnik mały to swoje waży i pewnie nie znacznie się różni wagowo od diesla. Najlżejsze są benzynowe 1.8, 2.0 i stare 1.6, taki silnik sam rekami podnosiłem, a do tego 1.4 to sam bym się...
Do wymiany ten drążek reakcyjny to raz, a dwa sprawdź główne poduszki gumowe pod silnikiem. Jeżeli są wybite, tuleje metalogumowe w drążku wybijają się natychmiast.
Jest to drążek reakcyjny. Ale bezpiecznie jest pokazać zdjęcie tak jak zrobiłeś to w poście i dodać numer VIN.
Przez drążek reakcyjny szarpie autem w trakcie ruszania? A Tigra ma drążki reakcyjne? Możesz mi kolego pokazać, jak wyglądają owe drążki w tym samochodzie?
Tylko że matiz ma bardzo niedorobiony przedni wachacz, którego częścią integralną jest drążek reakcyjny. Nie wiem jak długo to by wytrzymało.
Wymień łączniki drążków reakcyjnych. Skrzypią na przegubach.
Hej, jak ściąga w jedną stronę to masz problem z układem hamulcowym, ale warto sprawdzić jeszcze cały układ zawieszenia w pojeździe (drążki reakcyjne, kierownicze) możesz mieć co przypuszczam, że jeden hamulec nie hamuje z tą samą siłą co z drugiej strony osi. Najlepiej pojedz na ścieżkę diagnostyczną i sprawdzić opory siły hamowania. Jak jeden będzie...
do sprawdzenia tuleje które są na połączeniu sanek silnika - karoserii i gumy na drążku reakcyjnym (zamocowane do sanek silnika)
Witam serdecznie i mam kolejne pytanko co do Mojego MAN-ika ma ktoś może dane jakim momentem dokrecać śruby drążków reakcyjnych?? chodzi o sierżanta i dolne drążki? i czy da radę to zrobić samemu czy trzeba pneumatem ??
Po prostu się nad tobą pochyliłem żebyś wiedział że jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział a jak nie masz zamiaru robić tylko jechać do mechanika i później mu wciskać kity panie wymień mi pan tobą i w internecie powiedzieli. Ale mogę ci parę pierwszych wymienić rzeczy. Górne mcowanie McPhersona, sworzeń wahacza, tuleje wahacza drążek reakcyjny...
. Nikt jak do tej pory nie znalazł usterki. I co myślisz że przez internet coś ci znajdzie dopóki nie wejdziesz pod auta a ktoś nie będzie trzymał tych dwóch trzech tysięcy obrotów jak mówisz że słychać dźwięk i nie słuchasz się i nie zobaczysz to wiedzieć nie będziesz. Natomiast nadmierny powtórzę,nadmierny bo trochę się silnik zawsze kołysze i to...
Nie wiem czy w audi jest z tylu drazek reakcyjny.Jezeli jest to tam takze powinny byc łączniki stabilizatora. Co ma stabilizator do drążka reakcyjnego ? Drążek reakcyjny jest i jego tuleje metalowo-gumowe tez sie wymienia . Rolę stabilizatora pełni w audikach belka poprzeczna . Lożyska przednich kolumn dasz rade wymienic nawet na parkingu pod blokiem...
Witam, Jak w tytule od pewnego czasu mam stuki w zawieszeniu przednim a ostatnio coś z tyłu puka przy nierównościach. Wymieniałem jakiś czas temu drążki reakcyjne. Obecnie mechanik przy wymianie drążków kierowniczych stwierdził że trzeba wymienić poduszki w tylniej belce koszt 500 zł od strony ponownie drążki reakcyjne. po ok 100 zł za stronę. Pytanie...
Sprawdź to co napisał kolega wyżej czyli luzy na "sierżancie" oraz na dolnych drążkach reakcyjnych. Baaaardzo częsta przyczyna myszkowania na koleinach.
Taki luz jak na filmiku w przypadku kolumny kierowniczej nie jest duży powiedział bym nawet ,że w granicach normy więc trzeba szukać gdzie indziej tak sugeruje Alibaba. Od siebie dodam abyś sprawdził stabilizator, amortyzatory czy nie są mokre i stan resorów jeśli są zamontowane a jeśli są poduszki to stan drążków reakcyjnych.
Może to wina drążka reakcyjnego silnika?
A nie masz czasami pękniętego wzmocnienia przedniego obok drążka reakcyjnego(pionowe pęknięcie)
Przekładnia kier. regenerowana i jest super, łączniki stabilizatora,wahacze,drążki reakcyjne,łączniki stabilizatora,końcówki drążków i wszystkie gumy super, amortyzatory nowe, To wymień tulejki stabilizatora .
Pocięta i pospawana na nowo oś od "kaczaka" -c-328/325 - widać nawet dziury po charakterystycznych wzdłużnych drążkach reakcyjnych.
Pewnie ma wybite gumy na drążkach reakcyjnych i wahacz goni jak chce. Dodatkowo pewnie luzy na wsporniku drążków kierowniczych.
Co do silników cc, to wiem że półosie będą pasować bez problemów, ale czy z Uno Fire również? Sądzę że będę zmuszony do zmiany długości półosi lub/oraz drążka reakcyjnego z drążkiem zmiany biegów. Nie wspominam o chłodnicy, bo z cc700 jest niewydajna.
Rozłącz drążek reakcyjny i naciskaj całe wachacze na dół. Sprężyny są oryginalne?
Ja wymieniałem łączniki drążka reakcyjnego gdyż były wybite. Trochę to pomogło ale okazało się, że musiałem jeszcze wymienić gumowe elementy mocowania samego drążka, dopiero to załatwiło sprawę. Pozdrawiam
To jest drążek reakcyjny i jego działanie polega na zmniejszaniu przechyłów auta na zakrętach.
Lepiej wrzuć fotkę tego "cuś" co chcesz naprawiać, z opisem rodzaju auta. Znam drążki reakcyjne, stabilizatory, wahacze resorów przednich... Ale tylne wahacze w Actrosie?
Piszesz oczywiście o drążku reakcyjnym? Tuleje gumowe nowe? Nic nie pęka, nie jest wygięte? Ogólnie podłoga "zdrowa"?
Jednym z problemów i to dośc poważnych będą rozrywające się podłużnice w miejscu mocowania przedniego wózka. Cała siła hamowania skierowana jest przez drążek reakcyjny, przecież na 10cm mocowania belki do podłóżnicy nie wytrzyma siły skręcającej, rzędu setek kN. Jak być odkręcił drążek reakcyjny z pewnością od razu wyrwałoby z podłóżnicy belke. Inną...
Poduszki silnika to by chyba telepało najbardziej na postoju bo na obrotach poduszki mniej pracują. A drążek reakcyjny (lizak, choć nie mam pewności czy tu jest akurat) to najbardziej pracuje,.jak moment obrotowy próbuje silnik obrócić w nadwoziu.
Zobacz drążek reakcyjny z lewej strony silnika (patrząc na silnik z przodu),często jest wybity na tulejach gumowych.
drążki kierownicze drążki seicento drążki stabilizatora
modul electrolux wymiana grzałki budowa mikrofonu dynamicznego
Piny AVR w inwerterach: funkcje i zastosowania Sony Discman D-NE511 - Odtwarza tylko niektóre płyty