W roczniku 2010 zaślepiałem, i auto jechało ok, tylko świecił się check. Jeździł 2 dni i zrobił z 700km, bo nie było od ręki elektrozaworu sterującego, a auto było potrzebne. Wersja bez DPF.
Zanieczyszczenia paliwa blokujące rzeczony zawór Uszkodzone wtryski Błędne wskazania lub uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa Nieszczelne zasilanie w paliwo pompy Przytkany przewód w zbiorniku Niedrożny odpowietrznik zbiornika No ale książki nie będziemy pisać
Jak najbardziej
Więc nie masz wysterowania zaworu.
temat znany od dawna, była modyfikacja mocowania zaworu
Proste to może i jest jak ktoś się na tym zna. Niestety ja nie mam o tym pojęcia. To że z zaworu EGR wychodzi wężyk i jest podłączony do zaworu elektrycznego to tak jest. Ale problem jest z tym w którym miejscu zaworu elektrycznego ma to być podłączone, ponieważ z tego co pamiętam na tym zaworze są aż 4 wejścia. Najlepsze byłyby zdjęcia. Dzięki.
Szukać w instalacji elektrycznej brak sterowania zaworu, lub czujnik czytający ciśnienie, Gaśnie bo za wysokie ciśnienie
Przepustnica sprawna inaczej nie montował bym jej ponownie. Trójnika nie ma. Vaccum idzie do puszki i zaworu turbo.
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
Ostatnio miałem taki przypadek ducato 2.3 - rdza w zaworze pompy CR - wymiana zaworu rozwiązała problem .
Jaki potrzebujesz ten schemat ??
czyli pod ta metalowa puszka jest el zawor
Witam zerknij .
Witam Biały dym, czyli nie jest spalane do końca paliwo. Powodów może być wiele, jeden z nich to pompa paliwowa, ale może być też problem z wtryskami (objawy typowe dla lejącego wtryskiwacza). Należało by sprawdzić regulację zaworów (czy nie są podparte) silnik nie będzie się dobrze napełniał i opróżniał. Czasami zapchany jest nagarem kolektor dolotowy....
Elektrozawór na przewodzie paliwowym z ukrytym włącznikiem . Omijasz praktycznie całą instalację i jest niezależny . Jedynie przy próbie odpalenia z zamkniętym zaworem może wyskoczyć błąd niskiego ciśnienia paliwa
Pompa cr do naprawy.Zawór sterowany jest wypełnieniem impulsu , więc 3v jak najbardziej jest możliwe.
A to dudnienie to czasem nie problem z zaworem ssacym?
Pompa wtryskowa Boscha z immobilizerem ma na sobie moduł elektroniczny sterujący zaworem gaszenia silnika. Trzeci przewód to komunikacja z centralką immobilizera. Dodano po 10 Aha. Mam nadzieję że wiesz który element na pompie wtryskowej to elektrozawór gaszenia. Silnik 2.8 idtd miał jeszcze na pompie wtryskowej potencjometr na dźwigni dawkowania (gazu)...
Dziękuję kolego za konkretne info ponieważ zawór paliwa kojarzył mi sie i zapewne wszystkim z zaworem paliwa owszem ale pompy wtryskowej
[quote="tolo"]Szukam "źródełka" zaworów honeywell 7088095 do turbosprężarek stosowanych w silnikach 3.0 np. Fiat Ducato.[/quo tolo, i jak poradziłeś sobie z zaworem turbo o który pytałeś? Najprawdopodobniej mam podobny lub ten sam problem. Ducato 3.0 mj 2012 r 130.000 km. Wyświetla błąd P 2563, co wskazywałoby na to samo co u Ciebie. U mnie ten zawór...
Na niebiesko to olej się spała. Mogą być uszczelniacze zaworów. Zimne sztywne a jak się rozgrzeja to trzymają
Może listwa zwalona, uszczelniacze zaworów dobrze osadzone ? Czepiłbym sie powrotu z niej.
Witam proszę o pomoc w znalezieniu czujnika ciśnienia doładowania w Fiacie Ducato 2.8 JTD 2004 r. Podobno powinien znajdować sie na kolektorze ssący. Jednak nie możemy go zlokalizować. Zamiast tego jest coś w rodzaju zaworu EGR. Pozdrawiam
Nie wiem jak to się zachowywało przed wiązka. Spróbuj mu zresetować adaptacje zaworu dozującego i niech się przyuczy. Jakie masz ciśnienie na listwie zmierzone względem żądanego?
A jednak pompa, a konkretnie to zaworek przytarty i się zablokował w pozycji otwartej. Wie ktoś może czy idzie tłoczek tego zaworu nowy kupić?
Niestety nic to nie dało ;) w tym silniku nie ma zaworu EGR. Zapomniałem napisać w głównym poście . :)
Na jednym z tych 3 kabli idących fabrycznie do immobilizera w pompie powinieneś mieć + po kluczyku, wystarczy go podłączyć do cewki zaworu i będziesz miał normalne gaszenie silnika stacyjką
Prawdopodobnie brak sterowania tego zaworu zablokuj dzwignie w polozeniu otwartym i powinno byc ok.
Sprawdź numery na zaworze mprop na pompie cr , zaworu regulacji ciśnienia na listwie i na wtryskiwaczach , czy są identyczne w starym silniku .
To jest błąd związany z zaworem EGR wiec musisz iść w tą stronę. Sam EGR może być off ale czujniki wokół silnka działać muszą.
W zawoże znajduje się silniczek elektryczny zakończony trybikiem, który napędza reguluje ustawienie zaworu Egr - trzeba w zaworze odkręcić pokrywę i wtedy zobaczymy najmniejszy trybik od silniczka.
GPS jest dokładny, a liczniki zawsze przekłamują w dół i chyba nie wiele z tym zrobisz. A p0238 to błąd związany z doładowaniem. Sprawdzamy zatem dolot na szczelność, odczyty przepływu i ciśnienia podczas jazdy. Szczelność i poprawność działania pneumatyki (zaworu, przewodów, vacum, gruszki). Jeżeli wszystko będzie cacy, to zostanie turbo do weryfikacji....
Witam. Mam problem z Ducato 2.3 JTD, zerwał się rozrząd dostało 8 zaworów wydechowych, zostały zmienione i dotarte. Wszystko złożone na punkty, silnik pali ale nie ma sprężania na pierwszym cylindrze. Podejrzewam że w chwili uderzenia tłoka w zawory przesunęły się krzywki na wałku wydechowym. Macie jakieś pomysły co jeszcze powodowałoby brak sprężania...
Te pomiary napięć to na podłączonej czy odłączonej wtyczce od EV? Zawór jest 12V, więc w miejsce zaworu możesz wpiąć na kabelkach żarówkę 2-3W 12V i zobaczyć czy miga/świeci się, a z drugiej strony sam zawór możesz sprawdzić podając na niego 12V (dla bezpieczeństwa przez bezpiecznik 2-5A). Podejrzewam, że zawór ma zwarcie i być może uszkodził driver...
Sprawa prawdopodobnie rozwiązana. Jeśli wywala wam bezpiecznik F11 w Ducato i nie działa prędkościomierz, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest to czujnik/podgrzewacz, który znajduje się na odmie, która idzie od pokrywy zaworów. Jeszcze nie znam nazwy dokładnie tego urządzenia, które robi zwarcie, ale może wpisze numer do EPERa i coś wyskoczy.
Były by super gdyby ktoś się jeszcze wypowiedział co do obecności lub braku zaworu nadmiarowego oleju w tej pompie oleju i jego ew. "rozruszania" w tym silniku.
Nie pytałem. Kilka stów na pewno. Czy mylę się? Wiem, że jest opcja rozbicia osłony zaworu i wtedy można go podłączyć na krótko + pod akumulator, ale trochę nie chce kombinować, nie wiem jak i mam mało czasu.
Witajcie. Potrzebuję porady jak wyregulować wastegate w Ducato 3.0 160km. Przy jakim ciśnieniu ma uchylać zawór, bo nigdzie nie mogę znaleźć tej informacji.
Witam temat odpuscilem wymienilem z innego auta wtryski pompe listwe sterownik silnika podmienialem i bylo to samo . Falowal dalej Sproboj zawor SCV na pompie zmienic czesto przez to faluja obroty .
Poodbijane są na 100%, ale tak jak pisze w tych silnikach strach zostawić stare, ponieważ po niewielkim przebiegu potrafią się pourywać, koszt wymiany zaworów na pewno nie zabije a samochód będzie pewny. Ale decyzja należy do Ciebie.
Dziękuję marmus09 za ogólną informację jak się montuje Webasto - z tym miałem kłopotu. Pytałem kogoś, kto zna się choć trochę akurat właśnie na Ducato. Problem rozwiązany, uszkodzona była pompka cieczy i na tyle niefortunnie, że pompowała, ale ledwo, ledwo, powodując błąd przegrzewania się komory spalania. Po wymianie pompki wszystko jest już w porządku...
Witam to jest stary model pompa wtryskowa jest na linkę a immo jest na pompie obudowane osłoną metalową musisz częściową o odkręcić śruby ( zrywalne ) lub częściowo rozciąć boschem i przecinakiem dokończyć tak żebyś nie rozwalił obudowy pompy. Jak dojdziesz do zaworu to podepnij go bezpośrednio kablem za kluczykiem i ma palić to najbardziej występująca...
Tutaj masz schematy: https://4cardata-info.translate.goog/ele... Tutaj jak to działa: https://4cardata-info.translate.goog/ele...
Zobacz trójnik od podciśnienia do zaworu egr, sam zawór egr czy działa, bo padały z powodu zaciągnięcia wody, no i oczywiście wężyki. Najczęstsza przyczyna falowania na wolnych.
Ducato 250 2008 r. 2.2 100 KM kręci, nie odpala. Silnik jest po małym remoncie, wymieniona uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworowe, świece żarowe, nowy rozrząd. Przed remontem strasznie dymił na czarno i nierówno pracował, wymieniłem 2 wtryskiwacze, ale to pomogło tylko częściowo. Przy remoncie założyłem też nowy czujnik ciśnienia paliwa, bo komputer...
Tak, jak mówi "78db78". Tłok doszedł do otwartego zaworu, i w najlepszej wersji "tylko" oparł się o niego, a w gorszej - zgiął go. Optymistyczna wersja - "tylko głowica i zawory", pesymistyczna - cały silnik.
Jakieś sterowanie zaworem jest nawet w autocomie. Przyjrzyj się wiazce. Ja bym na próbe puścił drugie kable z regulatora do ecu.
Witam, mam problem z fiatem ducato 2.8 idtd 98r. Problem polega na tym, że auto po całym dniu postoju ciężko odpala a po odpaleniu puszcza czarny dymek. Przeczytałem, że problem może być z układem paliwowym. Zastanawia mnie jednak widok, który zobaczyłem po zdjęciu plastikowej pokrywy z góry silnika. Z czego się to wzieło? http://obrazki.elektroda.pl/3669109600_1...
mechanikiem nie jestem, lecz niektóre rzeczy sam sobie robiłem (czyszczenie turbiny, kolektora) a z czym mogę mieć kłopot? za pompę raczej sam się nie będę brał, ale z zaworem z dobrymi wskazówkami chyba sobie poradzę... a i dziękuję bardzo za zainteresowanie moim problemem
Czujnik na listwie pokazuje rzeczywiście 0 bar, jaki procent wysterowania zaworu regulacji. Ewentualnie zaślepić zawór w pompie i manometrem zmierz ile ta pompa tłucze.
Może aktywować się funkcja bezpieczeństwa — wykrycie przecieku w układzie wysokiego ciśnienia. Silnik będzie gasł w określonych warunkach, np. przy wyższych obrotach lub przy głębszym wciśnięciu pedału gazu. Ten błąd może być spowodowany nieprawidłową pracą regulatora ciśnienia (zakres wysterowania jest poza dopuszczalnym zakresem, ciśnienie rzeczywiste...
DJ5, jesli nie ma transpondera (zawor STOP widoczny na pompie), powinien miec pompe Bosch 0 460 494 459 lub 460 na koncu, jesli ma transponder. Dodano po 8 termoregulator linki biegu jałowego, jeśli działa to ma sens próba wyregulowania zakręconych na max zderzaków dźwigni biegu jałowego. Jesli nie dziala, to tez ma sens. Problem bedzie z prawidlowym...
Problem rozwiązany problemem był brudny silniczek zaworu egr od pyłu szotkowego który zabrudził komudator silniczka i robil zbyt dużą oporność. Problem niby prosty ale zanim doszedłem kosztowało dużo czasu na znalezienie usterki.
Witam mam problem z fiatem ducato silnik 1.9 disel rok 1998 . po naprawie głowicy wymianie uszczelniaczy uszczelki i docieraniu zaworów regulacji wtrysków i sprawdzaniu głowicy na ciepło bo było podejrzenie pęknięcia głowicy i robiony rozrząd .Po przejechaniu 300 kilometrów okazało się że silnik bierze około 1.5 litra oleju kopci na początku na niebiesko...
Teraz ja się spotkałem z tym problemem. Mimo, że ta dyskusja była dawno, to mi wyskoczyła, gdy szukałem rozwiązania. I chcę tu przy okazji wyrazić swoje zdanie, że najgorsze są takie przemądrzałe pały, które nic nie pomogą, a tylko krytykują. Przecież forum jest po to, żeby sobie pomagać. Do warsztatu każdy potrafi zaprowadzić. U mnie miałem podobne...
Masz w okolicy speców , nawet z forum ,co za problem zdiagnozować? Rocznik 2008 , nie ma szans być naprawiony przez nagrania na youtubku Z jednej strony masz akcesoria lekko licząc 3500 , z drugiej strony niemal drugie tyle , komplet sprzęgła. Swąd spalin w kabinie nie ma związku z zaworem EGR , chyba że nie przykręcony , raczej poszukaj nieszczelności...
Ten 3,0 to naprawdę pocisk Mocy i momentu od groma- żadna osobówka niema szans ogólnie mało awaryjna jednostka 2,3 też latają i jakiś większych usterek nie było 2,2 -silnik forda-unikać Odnośnie elektro-zaworu egr został umieszczony w takim miejscu ze woda z podszybia cieknie na niego i dalej już sami wiecie
Na początek sprawdź czy nie wybiłeś wyłacznika pompy-jest nad akumulatorem.Jeżeli nie,a swieci się lampka "code"masz dwa wyjścia 1) jeżeli chcesz mieć dalej immobiliser to wizyta w ASO 2)jeżeli na immobiliserze ci nie zależy to rozłupać osłonę antysabotażową zaworu odcinającego paliwo (na pompie) ,dostać się do niego, i podpiąć prąd za stacyjką-z tych...
W tym modelu nie znam. Ale typowe rozwiązanie dla płomieniówki było takie że napęcie na podgrzewacz świecy szło przez przekażnik oporowy (bimetaliczny)czasowy pozwalający na włączenie zaworu elektromagnetycznego świecy po podgrzaniu przez określony czas. Zabezpieczał też przed zbyt długim nagrzewaniem (Przekaźnik)
Zwykły przypadek, pech czy ktoś ma więcej informacji na temat takich awarii?? Zawory wydechowe - w odróżnieniu od ssących - zgrzewane są tarciowo z dwóch kawałków: trzonka i grzybka. Grzybek musi być odporny na bardzo wysoką temperaturę, ale taka wysokowęglowa stal nie nadaje się na trzonek. Jeżeli podczas pracy silnika grzybek urwie się od trzonka,...
Witam, Fiat Ducato 2.2D Multijet 100 , silnik 4HV. Mam problem z EGRem a nie mam schematu do tego auta . Potrzebuję opis pinów zaworu albo schemat bo chcę sprawdzić wiązkę. Dla zainteresowanych mogę dodać że auto przyjechało z błędami P0401 , P0404 , P0405 . Zawór i wtyczka były zalane wodą . Po wysuszeniu i wyczyszczeniu sprawdzony silniczek i chodzi....
Filtr czysty, przepływke podłożyliśmy na 100% sprawną (podobnież się nie psują - takie opinie chodzą). Zastanawia mnie kwestia wiązki do zaworu na listwie bo tylko ona z całego układu paliwowego była ruszana przy demontażu kolektora. Spróbuje z tym zaworkiem na pompie ale podobnież należy go adaptować a nie mam lexii. Po za tym wcześniej tych błędow...
Świeci sie check. Tani skaner fiatowski mówi że brak sygnału z EGR, nie pokazuje numeru błędu. Błąd nie chce sie kasować. Pytanie: skąd ecu bierze sygnał o stanie EGR jedynie przy włączonym zapłonie? Sam EGR jest podcisnieniowy, bez czujnika połozenia zaworu. Pomyslałem sobie że jedyna usterka egr jaka moze widziec ecu tylko po zapłonie jest nieodpowiednia...
Witam mam poważny problem z moim ducato 2.3 JTD 2004 rok.Kupiłem go z niby uszkodzoną turbiną , wymieniłem ją na nową i troszkę było spokoju ale odpalałem i testowałem go na postoju a teraz jak zacząłem nim jeździć kopci na błękitno.Czy może być to że turbina zaciąga olej przez nie szczelne uszczelniacze zaworów i dla tego kopci?Wszystko wyczyściłem...
Bezpieczników nie sprawdziłem bo nie wiem które to są.Pompa podaję paliwo bardzo dobrze próba przelewowa na zaworów utrzymujących ciśnienie na wtryskach wyszła pomyślnie zero ubytku przez 24 godz. I dalej nie chce odpalić świece żarowe nie są pewnie ważne w temperaturze dodatniej ale tez są sprawne i co z tym fantem zrobić nie mam pojęcia...
Należą się podziękowania za tą dokumentację naprawy. Mam kilka pytań, ponieważ chcę się dobrać do zaworu nagrzewnicy w identycznym modelu (tyle że silnik 2.8 i.d.T.D.). 1. Jakiej produkcji jest nagrzewnica w Twoim modelu? 2. Jak są podłączone węże do nagrzewnicy (który doprowadzający a który powrotny)? 3. Jak wyglądał zawór nagrzewnicy w Twoim modelu?...
Sądzę, że to nie będzie ten sam przekaźnik a to dlatego że zaworek po zapłonie zasilany jest cały czas a świece nie. Trzeba zerknąć w schemat bo nie pamiętam.
Nie wiem co to znaczy , że osiąga tylko 60 stopni. Jeżeli nie rozgrzewa się więcej to termostat jest uszkodzony-cały czas otwarty. No ale w końcu za jakiś czas może dłuższy musi się rozgrzać. Złe palenie może się brać ze złego luzu zaworów aczkolwiek nie tylko. No cóż jeżeli chodzi o dym to pierwsza sprawa-pomiar ciśnienia. Bez dyskusji. Jeżeli będzie...
Dzień Dobry. Temat rozwiązany. Dla potomnych.... Problemem był zawór EGR, a konkretnie chłodnica spalin zaraz za zaworem. Chłodnica była kompletnie zapchana. Po lekkim rozgrzaniu sterownik silnika przymyka przepustnicę i jednocześnie otwiera zawór EGR. Jeden i drugi podzespół pracują poprawnie, więc sterownik nie widzi błędów. Z racji przymkniętej przepustnicy...
Witam Ekipę, wczoraj rano przy sprawdzaniu oleju w Dukaciaku zauważałem, że w okolicach węża od odmy jest niepodpięty czujnik( podgrzewacz odmy) a obok zwisa sobie przewód z kostką do niego pasujący, założyłem na swoje nieszczęście ten przewód tam gdzie teoretycznie powinien być, po odpaleniu samochodu zobaczyłem ,że pod maską leci dym, natychmiast...
Witam. Pacjent: Fiat Ducato 250 2.3 diesel 96 Kw 2012 rok . Problem: Dymi z wydechu niespaloną ropą i taki też ma zapach. Po odpaleniu na zimnym silniku jest cisza i spokój przez około 2 minuty, potem silnik leciutko zaczyna falować i zaczyna wolno dymić z wydechu, po rozgrzaniu do około 60 stopni przechodzi dymienie, silnik się uspokaja i problem znika....
Dziękuje za schemat, był bardzo pomocny niestety nie pomógł mi w rozwiązaniu problemu. Wszystko podłączone jest prawidłowo. Może ma ktoś pomysł o co może chodzić z tym błędem ? Zacznę może od opisania problemu: Ducato 2 2.8 JTD 2006r. Zakupiłem samochód który nie miał system ABS. Udało mi się dopaść za grosze drugiego, mega wyposażoną opcję i postanowiłem...
Niestety tak design i wszystko przez cieknące podszybie ! Zresztą Ducato 3jtd ma ten sam problem. Masz tu zdjęcie ściągacza który zrobiłem, ważne żeby ciągnąć równo i śruby muszą się opierać na szpilkach pokrywy zaworów. Jedno zdjęcie jest urwanego :-( Wd40 zacznij lać już dzień wcześniej przed wyciąganiem... Powodzonka http://obrazki.elektroda.pl/3968573500_1...
Jak rozepniesz czujnik wałka to zapali to fakt, a czujnik wału zgaśnie to normalne, myślę że należało by prześledzić co dzieje się z masą powietrza według wskazań z MAF-a , po uwzględnieniu otwarcia i zamknięcia zaworu EGR. Co do tych faz rozrządu , to wydaję się słuszna sygnalizacja z ECU o nie prawidłowym ustawieniu paska, wystarczy nawet pół ząbka...
Tak, problem rozwiązany. Po połączeniu kompa pokazał się błąd zaworu ciśnienia na pompie. Po podmianie na inny nie pomogło. Winowajca okazała się być wiązka która przetarla się a później przegniła od wilgoci z podszybia. Wymiana wiązki pomogła. Starej nie chciałem naprawiać ze względu ze kilka przewodów było przetartych a auto musi być pewne. Dla potomnych....
Witam. Przedmiotem spędzającym sen z powiek jest w.w egzemplarz wypuszczony ze stajni Fiata, mianowicie Ducato 120 multijet 2.3 jtd 88kw z 2011 roku. Problemem jest niskie ciśnienie paliwa na common rail (ok 26-28 bar) pompka z baku podaje pomiędzy 4 a 6 bar. Pompa wysokiego ciśnienia została wysłana do Stalowej Woli gdzie w serwisie bosch wymieniono...
Jeszcze nie sprawdzałem dopiero się odbieram do kolektora i świec. Dodano po 3 No w końcu pomierzone te cisnienia i w zasadzie na wszystkich cylindrach jest takie samo ok. 11 bar. I tu jest kolejny problem bo to nie możliwe żeby tyle było. Więc wziąłem próbnik i podpiołem pod sprężarkę w zbiorniku było ciut ponad 7 bar A na próbniku 2 bary. Jako zawor...
Witam ponownie. Dość długo się nie odzywałem ponieważ nie miałem tematu wartego zamieszczenia na forum. No ale niestety pojawił się. Piszę niestety bo wolałbym, żeby go niebyło. Jakiś czas temu w/w fiat ducato był pozostawiony na 6 tygodni bez odpalania. Do tego czasu działał bez zarzutów (pomijając trzy incydenty w dość długich odstępach czasu, kiedy...
... nie wiadomo jak będą się sprawować... Może odgrzeję kotleta ale już wiadomo. Model 2007-2010 przejeżdża bez problemu 600-700 tys. km na jednym rozrządzie, turbo i skrzyni biegów, jeśli się dba oczywiście. Przy 400 tys. km zaczynają się problemy z wtryskami ELEKTROMAGNETYCZNYMI gdyż zaczynają kopcić. Z doświadczenia wynika, że po tym przebiegu są...
Witam, mam problem z moim Ducato 3.0 2009r ~450 000km. Auto przez całe swoje życie sprawowało się dobrze, wszystkie filtry i płyny były wymieniane na czas, tankowane tylko na Orlenach. Nie odczułem spadku mocy mimo takiego przebiegu. Pod koniec tamtego roku zaczął sporadycznie występować błąd P0091. Auto wchodziło w tryb awaryjny. Jeździłem tak około...
Kupiłem, i odstawiłem osobówkę - musiałem się nacieszyć, bo nigdy takim nie jeździłem. Znajdę trochę czasu i wezmę się za niego. Pełen serwis + poprawki progów. Jest gdzieś może w sieci jakaś książka do niego? Chciałbym wiedzieć co ile regulacja zaworów (bo hydrauliki to on chyba nie ma?), wymiana oleju, wartości początku wtrysku itd. 80 km/h to najlepsza...
Kolego BWOYTAS jak pisałem na samym początku, jest to pierwszy wypust z komputerem i zawór EGR nie jest sterowany przez ten komputer. Do zaworu EGR dochodzi tylko napięcie (w celu wytworzenia ciśnienia, które reguluje przepływem spalin). Napięcie uwarunkowane jest położeniem pedału gazu (według schematu i dedukcji). Raczej spaliłbym instalacje robiąc...
wal pierwszy tlok 10 stopni przed ZZ , walki ,od gory glowicy po stronie kola zamachowego wykreca sie zaslepki i wto miejsce wklada sie bolce. , ustawienie pompy bez znaczenia Dodano po 6 jeszcze sprawdz zawor EGR czasem jesli sie zatnie to silnik zasysa spaliny i nie zapali albo lapie na chwile i gasnie ,, zdejm rure z kolektora ssacego
Albo zatkany smok, albo zużyta pompka wstępna w środku pompy wtryskowej, jeśli czyszczenie smoka nie pomoże to pomoże założenie dodatkowej pompki elektrycznej przed pompą wtryskową, ja tak zrobiłem w Xantii też z XUD-em bo mi się po nocy zapowietrzała pompa wtryskowa. Ja założyłem taką - ona potrafi zasysać i podłączyłem pod zaworek gaszenia pompy wtryskowej...
masz zaworek gaszący na pompie wtryskowej?
Witam, dla mojego Boxerka poprzedniej generacji ( rok 04 ) z silnikiem 2.8 HDi stuknelo 120 kkm. Ksiazka serwisowa mowi, ze czas na sprawdzenie luzu zaworowego. Niestety serwis, do ktorego mam zaufanie stwierdzil ,ze nie moze tego zrobic ( chciaz rozrzad wymienili bez problemu ) Z Aso Peugota mialem kiedys do czynienia jak byla gwaracja ale po pewnej...
Witam, posiadam Fiat 1.9 D 290L ( Ducato 1 ) z silnikiem z Peugeot J5 1.9D. Wnioskuje z części które wymieniałem przy remoncie silnika. Przechodząc do meritum. Auto odpalało od delikatnego przekręcenia kluczykiem zawsze i od razu idealnie pracowało. Posiadam je dwa lata i zawsze pięknie odpalał i jeździł. Pewnego dnia odpaliło jak zawsze ( lepiej niż...
Sprawa się wyjaśniła . Po wizycie u elektryka dostałem 2 regulatory ciśnienia paliwa pompy wysokiego ciśnienia - jego werdykt ten element uszkodzony . podstawiłem oba i klapa . Wdesperacji przedłużyłem kabelki i podpiąłem się do drugiego czujnika ciśnienia na listwie ( zaraz wyjaśnie dlaczego ) i odpaliłem autko . No i teraz wyjaśnienie : Wymieniając...
Witam, to mój pierwszy post i pierwszy diesel. Samochód z 2001 roku silnik zwykły diesel z pompą Bosch VE4 sterowana linką ale samochód posiada też ubogą elektronike. Z tego co znalazłem w necie jest to system EGR Bitron MID. Prawdopodobnie steruje tylko zaworem EGR i elementem termostatycznym znajdującym się przy pompie wtryskowej odpowiedzialnym za...
Dziś odebrałem z ASO. Stwierdzili, że był problem z wiązką która idzie z komputera do zaworu EGR (dziwne, że komputer tego nie pokazywał) był błąd komunikacji, który powodował złą cyrkulację spalin - samochód dusił się własnymi spalinami. Po wstawieniu nowej wiązki zapliła się kontrolka, że uszkodzony czujnik wody w filtrze paliwa - wymienili (całą...
Powinien byc na przegrodzie czołowej , po prawej stronie aku , jest czarny, dochodza dwa przewody chyba czarne z paskami, i trzeba to nacisnac z góry palcem, powinno słychac klik po wcisnieciu. Sprawdz też czy immo jest sprawne , czasem padaja po odłaczeniu aku.
Witam. Ostatnio zauważyłem ze agregat Carrier Viento 200 przestał dawać ciepłe powietrze podczas jazdy i temperatura nie rośnie a nawet powoli spada do temperatury jaka jest na zewnątrz. Podczas postoju na biegu jałowym wszystko jest w porządku i temperatura wzrasta do zamierzonej. Serwis podejrzewał zapchany osuszacz lecz wymiana nic nie dała i więcej...
zawory całe Tja, oczywiście, dźwigienki się połamały z żalu za pękniętym paskiem
Witam auto już pali. Popełniłem błąd podpinając zaworek pompy pod stacyjkę. Po przekręceniu kluczyka zaworek był zasilany ale podczas kręcenia rozrusznikiem stacyjka go rozłączała. Przepiąłem kable i puściłem zasilanie zaworka przez osobny włącznik. Autko pali z kluczyka ale włącznikiem muszę go gasić :) Bardzo wam dziękuję za pomoc pozdrawiam Sławek
witam odkręcilem elektrozawór, i faktycznie na pierwszy rzut oka widać jakby bylo zapchane,więc dałem do sprawdzenia i powiedzieli mi że zawór jest w 100% sprawny, więc jestem w kropce. jak go samemu wyczyścić aby mieć czyste sumienie bo znów kupywać nowy(porażka) chyba że używke. i mam pytanie nr. katalogowy orginału tego zaworu to 0281002295 a w serwisie...
Witam. Pacjent to Fiat Ducato w wersji kamper, rok produkcji zdaje się 1992 lub okolice, diesel. Poszukuje schematu podłączenia sterownika świecy płomieniowej, identyczny jak w tym wątku: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Objawy: Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon (kontrolka świec żarowych miga na chwile) i to wszystko, nie załącza...
Wczoraj wlałem na razie /nie chciało mi się wpychać pod samochód aby spuścić olej/ resztki oleju ,które złapałem do rynienki przy wymianie czujnika prędkości ,a było tego 1100ml poprzez ten zaworek wlewowy .Wsadziłem do niego wężyk fi 10mm ,nasadziłem na lejek i wlewając do niego weszło całe 1100ml, dodałem jeszcze 50ml ,aby uzupełnić to co wyciekło...
Wymiar tłoka/skok(mm) 92,08x88,9.To są dane mojego silnika.Niestety nie potrafię obliczyć stopnia sprężania bo nie bardzo wiem jak wyliczyć komorę wstępną i zaworowe wybrania w tłokach.Natomiast 93.00 to Fiat Ducato.Na dzień dzisiejszy uszczelniam silnik tam gdzie w między czasie pokazały się wycieki (komory wstępne,pompa wody itp.)
Jest to możliwe ale również może zapowietrza ci się przez noc układ paliwowy , stąd ciężki rozruch po dłuższym postoju.Może też być nieszczelny zawór zwrotny w układzie paliwowym i po dłuższym postoju występuje objaw jak wyżej.Miałem to co prawda w Passacie TD ale objaw taki sam a nie trzymał zaworek w pompie wtryskowej.Pomogła naprawa "sposobem"poprzez...
mam zalozony zaworek zwrotny , wszystkie opaski dociagniete , tylko od przelewu mam sciagnieta bo jeden mi poradzil zeby co jakis czas sprawdzac czy leci przelewem z wtryskow
zawor nagrzewnicy zawor przyczepy mazda zawor
presostat pompa algebra boola filmy dysku przenośnego
toyota bezpiecznik stałe zasilanie pompa ciepla basenowa
Transformator: Zwiększenie liczby zwojów przy zmianie drutu z 0,75 mm na 0,65 mm Jak zmniejszyć napięcie z 9V do 1.2V? Stabilizator, dzielnik napięcia czy przetwornica DC-DC?