Bez dodatkowego rezystora nie będzie to hulać ? Nie bo to on odpowiada za przepływ prądu i wzbudzenie alternatora. Dioda led pobiera zbyt mały prąd aby była wstanie wzbudzić alternator. Prąd wzbudzenia tez nie może być zbyt duży.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
Brak kontrolki to prawdopodobnie brak wzbudzenia alternatora, wtedy zacznie ładować dopiero przy wyższych obrotach, jeśli w ogóle, lub alternator uszkodzony. Pobór prądu duży, ale też nie wiadomo czy prawidłowo sprawdzony. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26...
potem odpiąłem wtyczkę wzbudzenia z alternatora na pracującym silniku. Na pracujacym silniku nie wolno tego robic. Za duzo kombinujesz i lamiesz podstawowe zasady podczas prac przy alternatorze. Obejrzyj szczotki alternatora, wymien regulator napiecia. Podlacz oscyloskop, porownaj amplitude z charakterystyka wzorcowa. Sprawdzisz w ten sposob czy wszystkie...
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
W książce do samochodu Syrena była opisana procedura sprawdzenia regulatora napięcia. Po pierwsze od strony prądnicy (nie wiem który to zacisk) podajesz napięcie i regulujesz jego wielkość. Włącznik samoczynny powinien się zewrzeć przy jakimś tam napięcie (dajmy na to 13 V). Dalej sobie regulujesz napięcie i przy ok. 15 V powinien się przełączyć styk...
Alternator miałby tę zaletę że odpowiedni sterownik pozwoliłby na regulację obrotów wiatraka. Większy wiatr -duży prąd wzbudzenia i duża moc. Przy niskich obrotach wiatraka nie zasilamy obwodu wzbudzenia alternatora. Można się pokusić o zoptymalizowanie obrotów wiatraka, Jak obserwuję te profesjonalne ,to wydaje się że ich prędkość obrotowa jest stała...
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Tylko teraz wepnij tylko kontrolkę L . Nie wpinaj Plusa z akumulatora cienkiego bo jak pomylisz piny to upalisz regulator. Kontrolka idzie na ten pin co idzie na szczotkę i diody wzbudzenia.
2,3 Oma to prąd wzbudzenia będzie duży i może palić regulatory napięcia,wymienić wirnik
Witam wszystkich. Śledzę dyskysje od początku. Akurat ostatnio pojawia się sporo problemów z ogrzewaniami postojowymi.alternatorami,rozrusznikami-... zima. Kolaga Gimak nie widzi związku z nadmiernym zużyciem szczotek alternatora a dużymi prądami ładowania tegoż urządzenia. Jest to prosta i logiczna zależnośc-nic nie ma za darmo,rozładowana bateria...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Na początku, do czasu rozruchu, nie może płynąć duży prąd wzbudzenia, bo szybko rozładowałby się akumulator. Aku jest ciągle podpięty do alternatora. Jakby były oddzielne diody dla wzbudzenia to rozumiem, a tak... A tak to regulator bierze "info" z dowolnej fazy, diodę ma w sobie. Są takie alternatory że bez zewnętrznego wzbudzenia nie będą działały,...
W każdym razie bardzo podobna sytuacja występuje w zwykłych alternatorach samochodowych. Jeśli połączymy wyjście z wzbudzeniem (np. poprzez włókno żarówki, żeby za duży prąd nie popłynął) i zakręcimy wirnikiem to alternator się wzbudzi (oczywiście bez podawania zewnętrznego napięcia), ale tylko kręcąc w jedna stronę. Aby wzbudzić go w drugą stronę trzeba...
Czyli podłanczając żarówkę pod S(ten duży) i obudowę powinna się świecić po obracaniu się wirnika. Czy Ten alternator potrzebuje prąd do wzbudzenia ?
Połącz ze sobą przewody które odłączyłeś od regulatora , jeżeli spowoduje to wzrost napięcia to znaczy że albo uszkodzony jest sam regulator albo jak pisałem wcześniej jest problem z masą układu regulatora. Pozdrawiam Dodano po 4 A i jeszcze jedno pobór prądu w tych wartościach to wcale nie jest dużo. Sam alternator ma moc około 600W więc prąd wzbudzenia...
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Jeśli chcesz wyeliminować czujnik poziomu płynu po prostu go odłącz, wtyczka od spodu zbiorniczka wyrównawczego, kolory przewodów jak pisał kolega wyżej. Jednak o ile dobrze pamiętam układ diod na płytce zegarów zapewnia większy prąd wzbudzenia alternatora przez dołączenie dodatkowej kontrolki, tej od płynu. Umasowanie "61" zapala obie kontrolki, natomiast...
... już tłumaczę co wymieniłem : -kabel akumulator-rozrusznik -rozrusznik po regeneracji (jak brzytwa) -łozyska na alternatorze -szczotkotrzymacz na nowy -podmienialem stojan, wirnik regulator napięcia (wszystko na sprawne 100%) -diody (wszystkie 9)-pasek naciągnięty I moj problem pozostaje nadal - przy dodaniu wyższych obrotów przygasa kontrolka ładowania...
Tak powinno być. Napięcie wytwarzane przez sprawny alternator zależy od jego prędkości obrotowej i prądu wzbudzenia. Żeby napięcie utrzymać w pożądanych granicach należy przy wzroście obrotów silnika zmniejszać prąd wzbudzenia- bo w przeciwnym wypadku napięcie w instalacji nadmiernie wzrosłoby. Od tego jest regulator. Gdy silnik stoi prąd płynie przez...
Jak przełożysz wirnik z 90-siątki do 115-stki to nie osiągniesz maksymalnej mocy , ma cieńsze uzwojenie wzbudzenia , jak zrobisz to odwrotnie możesz uszkodzić uzwojenie stojana - większy prąd wzbudzenia niż nominalny . :|
Pierścienie ślizgowe i szczotki. Tak, jak np. podawany jest prąd wzbudzenia dla alternatora. W dużych wiatrakach nie spotyka się takiego rozwiązania. Po prostu nie ma możliwości, aby wiatrak obrócił się więcej, niż dajmy na to, 270 stopni. Do obrotu są stosowane specjalne serwomechanizmy.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Witam! Dziękuję za szybką odpowiedź. Proszę ... Obawiam się, iż informacja do czego jest mi potrzebny silnik szeregowy wywoła huragan śmiechu, ale co mi tam: Pracuję z grupą na systemie podziemnym Międzyrzeckiego Rejonu Umocnionego. Z racji istnienia tam torów o rozstawie 600mm konstruujemy mały wózek torowy do przewozu towarów (płytki chodnikowe,...
Oczywiście, że bez przesady, wystarczy także podłączyć baterię przez żarówkę reflektorową 55 W. Prawidłowo działający alternator potrzebuje wzbudzenia tylko na moment, potem tą rolę przejmuje prostownik pomocniczy. Tak sobie przemyślałem to podłączenie regulatora bez żaróweczki, jak ktoś radził wyżej- jest to dość niebezpieczne dla regulatora i uzwojenia...
Nie dołączaj wzbudzenia bezpośrednio do akumulatora, puki nie uruchomisz go to będzie wszystko dobrze, ale jak go uruchomisz to na pewno uszkodzisz diody wzbudzenia, ponieważ poprzez te diody popłynie zbyt duży prąd. Zmierz napięcia: - pomiędzy D+ a masą alternatora, - pomiędzy B+ a masą alternatora, - pomiędzy D+ a B+. - pomiędzy masą alternatora,...
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
Chyba raczej tak, tylko na wyłączonym silniku nie wiem czy nie popłynie za duży prąd wzbudzenia... http://obrazki.elektroda.pl/5748012600_1... Żeby sprawdzić regulator, potrzebujesz żarówkę 12V/2W i zasilacz regulowany - podłączasz + zasilacza do zacisku 15 regulatora, - na masę regulatora, a żarówkę włączasz między masę a zacisk 67...
Nie da rady mi wychamować? Dodano po 1 Co to za hamulec kiedy zatrzymanie polega na robieniu zwarcia i cała energia wytraca się w turbinie (czytaj pali szczotki i połączenia) Magnesy są wzbudzeniem. Daje to dużą sprawność, ale traci się najprostszą metodę regulacji czyli prądem wzbudzenia.
I po sprawdzeniu alternatora na miejscu okazało się, że są zwarte wszystkie diody. Po rozebraniu alternatora zwartych jest 6 diod ( tych na duży prąd ) od wzbudzenia są dobre. http://obrazki.elektroda.net/48_12679830... http://obrazki.elektroda.net/49_12679835... Naklejka na alternatorze : CA24-065, C330-A124 Natomiast instrukcja do...
Alternator pewnie będzie miał większą sprawność jeśli jego obroty będą większe.. Może by tak nałożyć pasek na koło magnesowe i z niego od razu na alternator? pomija się wtedy paski klinowe i przy okazji obroty alternatora będą większe = prąd wzbudzenia mniejszy, a alternator ładnie wpasuję się miedzy silnik a akumulator i nie będzie wystawał z wózka.
Przy oderwaniu przewodu zasilającego podczas pracy alternatora napięcie na nim dochodzi do 100V następuje spalenie obwodu wzbudzenia między innymi wirnika którego uzwojenie zaczyna pobierać duży prąd powodując uszkodzenie nowego regulatora.P
Punkty masowe sprawdzałem - poprawiłem je w całym motocyklu, przy lampach z przodu i tyłu dołożyłem nawet dodatkowe. Podejrzewałem układ zapłonowy, ale sam już nie wiem. Jak odepnę przewód IG czyli alternator się nie wzbudzi to nie występuje żadne miganie (gdyby jakiś układ cyklicznie pobierał duży prąd powinno być to widoczne również na samym akumulatorze...
To jest dość mocny alternator nie ryzykowałbym regulatora od malucha. Prąd wzbudzenia może być za duży nawet jeśli chwilowo działa elektryk kazał przykrecić mi ten gruby kabel, a ztych dwóch pozostałych zdjąć izolacje i pierw jeden a potem drugi przyłozyć do masy, To jest dziwne, po co do masy? Dotykałeś do masy przewody które idą od alternatora?czy...
Witam . Kolego to masz alternator radziecki, jeżeli jest na nim napisane 28V ,to jest prawdopodobnie z Kraza, Kamaza.Alternatory 12V były stosowane Uaz,Wolga.Sprawdzałeś co nanim jest napisane?.Alternatory radzieckie stawiały dość duży opór po podłączeniu wzbudzenia(masz podłączony w układzie obcowzbudnym),czyli wzbudzenie bezpośrednio z akumulatorów.Trochę...
Nie wszyscy budują amerykany do wiatraków, ja np. wolę silniki bo mniej zachodu. Prądnica jest tańsza, szczelna i lepiej chłodzona a osiągi spore. Alternator bym sobie darował, chyba że połączysz kilka takich samych stojanów w jednej obudowie bo oryginalne są za zwyczaj krótkie i nie dadzą dobrych osiągów pod obciążeniem, będzie wtedy duży spadek napięcia....
regulator był skomplikowany i potrzebował jeszcze przewodu ze „środka” uzwojeń. Bzdura. Nie był bardziej skomplikowany. W zasadzie to taki sam regulator jak do alternatora 9-cio diodowego. Różnica była w sposobie zasilania regulatora, a nie w budowie. Regulator 6-cio diodowego alternatora był zasilany bezpośrednio z akumulatora poprzez...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
możesz odpalić auto ale z odpiętym D+ będzie problem ze wzbudzeniem alternatora tzn altek wtedy potrzebuje dużych obrotów żeby zaczął ładować (obserwując np lampkę ośw wnętrza myślę że zauważysz moment wzrostu napięcia w inst) a jak już załapie to będzie ładował Właśnie dlatego ta sytuacja jest dla mnie problematyczna, że prąd nie płynie jakiś extra...
Raczej wszystkie. To kwestia wzbudzenia.
Tak jak pisali przedmówcy, z tego wiatraczka ogrodowego nie wydusisz żadnego prądu! Łopaty nie są dostosowane do odebrania odpowiedniej mocy z wiatru. Jeśli chcesz ukraść coś z wiatru to radzę zapoznać się z stroną http://www.wiatraki.memu.pl/ lub zobaczyć moją amatorską konstrukcję http://www.manio95.elektroda.eu/wiatrak-... w której...
Jeśli się będzie jeżdziło na wolnych obrotach to spali więcej bo altrernator musi dać duży prąd a tu dopiero przy 3 tyś ma on swoją sprawność. Więc jeśli będziemy rozpędzali do większych obrotów to zaoszczędzimy na paliwie bo samo przyspieszenie z 2,5 tyś na 3,4 tyś zużyje mniej paliwa jak jechanie ppomiędzy 1,5 a 2,5 tyś i męczenie alternatora, bo...
Rzeczywiście to alternator z Renault (dokładnie Twingo), ale pytań nie rozumiem. Jak mam rozumieć: "jaka jest ta prędkość "cut in" dla tego altka HELLA CA889IR? niektóre atki mają 1000-2000 RPM. " "Typowy (TYP) i maksymalny (MAX) prąd wzbudzenia, czyli podawany przez żarówkę na (D+) " "a przynajmniej maksymalny prąd (D+) tak aby nie spalić wirnika przy...
(at)ElektrodaBot silnik to Deutz a nie deluxe. popraw odpowiedz. Sprostowanie – wersja instalacji z silnikiem Deutz Przepraszam za poprzednie nawiązanie do „Deluxe Engine”. Poniżej poprawiam opis zgodnie ze schematem „Electrical Diagram – Deutz Engine (końcówka S/N 343191)” przesłanym w ostatnim poście. 1. Lokalizacja i rola diody #3 • Na schemacie...
Czyżby wzbudzenie na wirnik w tych regulatorach AVR było zwykłym przebiegiem PWM. Stąd duży rozstrzał bez odciążenia (niskie wypełnienie) a z obciążeniem już ładnie się wygładza. Do autora a podłącz oscyloskop do szczotek wirnika (najlepiej byłoby badać prąd wirnika) czy faktycznie AVR podaje PWM na wirnik dla kontroli napięcia na wyjściu. Alternator...
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
wytrzelił bezpiecznik i tyrystor w Avr. Popłynął jakiś duży prąd wsteczny? Raczej przepięcie. Nie dopisałem w poprzednim poście. Ze schematu wynika że napięcie 12V, podawane jest dopiero wtedy gdy alternator zaczyna ładować akumulator. Uproszczony schemat podłączenia uzwojenia wzbudzania z pominięciem przekaźnika K6 ( styki 30 - 87b ). https://obrazki.elektroda.pl/4790236800_...
Wiesz prądem 1A to se możesz ładować kilka dni. Nie odpinaj wzbudzenia i ładowania skoro napięcie nie przekracza 14,4V i akumulatory kręcą silnikiem. Być może są rozładowane a Ty nie masz je czym naładować.
Kurcze, przypomina mi to stare czasy (hmm, z 5 lat temu), gdy miałem takie pomysły. Wynik: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... To, co pamiętam - regulator był 80A (osz, nie mam jak odpisać kolegom z YT). Nie sądzę, by nadawało się toto do długotrwałej pracy. Były straszne problemy z ustawieniem prądu wzbudzenia - szedł z zasilacza...
Prawdopodobnie problemem jest nie akumulator lecz upływność prądu w samochodzie,która "załatwiła" również poprzedni akumulator. Najczęstszą przyczyną jest uszkodzony regulator napięcia w alternatorze i jego otoczenie. Wygląda jak duży tranzystor w obudowie metalowej. Należy sprawdzić -odkręcając go - czy nie ma startych szczotek grafitowych. Jeśli są...
A może ten alternator da się przeregulować na 12V? Mam wrażenie, że w alternatorze reguluje się napięcie dobierając pole magnetyczne - im wyższe obroty, tym pole powinno być mniejsze, żeby uzyskać takie samo napięcie; pole jest wytwarzane przez uzwojenie wzbudzenia, w którym prąd reguluje pewnie jakaś elektronika (chyba już minęły czasy, gdy były używane...
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Dlatego zdecydowana większość firm motoryzacyjnych odeszła dawno temu od prądnic na rzecz alternatorów. Raczej nie do końca dlatego. Ale pójdźmy inaczej, jak inaczej możnaby zbudować alternator/prądnicę i jakie by to miało zalety i wady? Po pierwsze prądnice prądu stałego w pewnym sensie nie istnieją. Napięcie indukowane w uzwojeniu to pochodna po...
Zdejmij pokrywę a potem szczotkotrzymacz z osłonką kolektora i zobacz w jakim stanie są pierścienie ślizgowe kolektora. Jak metal jest już przetarty i widać izolator to oddaj to do majstra albo poszukaj innego alternatora. Sam kolektora nie wymienisz. Tu Ci zibi dobrze pisze ten altek bez podania napięcia na tą cieńszą śrubkę się nie wzbudzi . Może...
Witam. Sytuacja wygląda tak, w alfie 166 ktoś z poprzednich właścicieli założył niewłaściwy alternator. Powinien być 120A, był 90A. Był problem z niedoładowanym akumulatorem, po dodaniu gazu światła zaczynały mocniej świecić, na wolnych bledły. Kupiłem używkę na allegro, zapobiegawczo zmieniłem w niej łożyska, regulator napięcia, oraz cały ten plastikowy...
Można do tego cel użyć alternatora ale musi być połączony z reglerem żeby doć mu wzbudzenie i musi mieć conajmniej 1000 obrotów , a napięcie powinno wynosić około 14V bez obciążenia- oczywiście jest to prąd stały, lepiej do tego się nadaje duży silnik od wycieraczki samochodowej, ale to także jest prąd stały i małej mocy-tyle ile moc tego silnika.
Uszkodzony masz regulator napięcia, w japońskich motocyklach regulacja odbywa się najczęściej nie przez wzbudzenie lecz bezpośrednią regulację napięcia wyjściowego alternatora. Regulator napięcia to dość duża kostka do której wchodzą trzy fazy z alternatora i wychodzi wyregulowane napięcie stałe 14V. Znajdziesz go idąc po kablach od alternatora. Niestety...
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
Byłem kiedyś świadkiem wręcz wybuchu regulatora w alternatorze zamontowanego w pewnym kombajnie zbożowym A potem sie obudziłeś i poszedłeś do łazienki........... . Każdy alternator ma ograniczenie prądowe inaczej był by wręcz idealnym źródłem napięcia a tak nie jest. Podpowiem że ogranicznikiem jest parametr xL związany ściśle z obrotami wirnika. Poto...
Tak jest to prąd uśredniony i nie przeszkadza mi to, tak to było pomyślane od początku. Podłączając w szereg multimetr mam pomiar taki sam jak na wyświetlaczu. Potencjometrem precyzyjnym robię kalibrację prądu i mam dokładność która jest wystająca do ładowania akumulatora. Jak ktoś potrzebuje większej dokładności to ok. Kalibracja jednopunktowa. Proszę...
Tak włączając myślenie, to odpowiedz sobie, w którym obwodzie alternatora (prądowym, czy wzbudzenia) płynie większy prąd i przestaniesz zadawać takie pytania. Poza tym, na wyjściach alternatora nie ma żadnych oznaczeń literowych?
Ten opór szczotek w czasie pracy również wydawał Mi się za duży . Jeśli warunkiem wzbudzenia jest tylko podanie napięcia do szczotek przez żarówkę to przyczyna musi być uszkodzenie : 1.stator (w normie) 2.rotor (w normie ) 3.szczotki ( brak danych na temat długości minimalnej) 4.sprężyny szczotek (brak danych) A co do sprawdzenia to chyba nie ma różnicy...
Gratulacje za cierpliwość i widoczne efekty. Sam marzę o takim uniwersalnym "robociku" do prac letnich i zimowych. Odniosę się do eksploatacji akumulatorów. Załóżmy, że w samochodzie akumulator 12 V 60 Ah podczas rozruchu daje prąd ok. 166 A (rozrusznik o mocy 1,5 kW) W sieci znalazłem wózek elektr. o mocy 1,18 kW, przy którym była fraza podana przez...
janek11389 jeśli możesz mi przesłać ksero tego artykułu - będę wdzięczny i na pewno go wykorzystam za co z góry dziękuję !!! Co prądu ładowania akumularora w samochodzie przez alternator to tak duży prąd płynie przez stosunkowo krótki czas. Czas ten zależy od stanu naładowania akumulatora, a ściślej od jego napięcia. Gdy napięcie na zaciskach wzrośnie,...
Witam Te obroty są podane na tabliczce znamionowej na silniku. Napięcie stałe podłączasz do wyprowadzeń stojana, a ze szczotek "zbierasz" napięcie. Ja sugerowałem się zasadą działania alternatora, gdzie wzbudzenie podajesz na wirnik a napięcie odbierasz ze stojanu. Pozatym jak ludzie budują prądnice samowzbudne z silników to na wirniku zamiast uzwojenia...
Witaj. Może to coś podpowie, miałem podobna usterkę w mercu przez co zgłębiłem serwis alternatora. Niestety trzeba wydłubać alternator. Sprawdź wszystkie diody - trzeba będzie rozlutować to i owo dużą lutownicą. Sprawdź wszystkie połączenia. Wszystko wskazuje na przebicie diody lub iskrzenie na połączeniach. W mercu wymieniałem wszystko po kolei bo...
Metoda 'naprawiania' tego ustrojstwa jest mianowicie taka: (można na początku sprawdzić diody i uzwojenia, lecz gdy alterek jest w samochodzie to lepiej na początku sprawdzić instalację) Sprawdzić czy jest + akku na zacisku śrubowym !!! Gdu nie ma + sprawdzić przewód idący do rozrusznika.Sprawdzić plecionkę miedzianą idącą do karoserii, ona zawsze koroduje,...
Oznacza to ,że masz uszkodzony regulator napięcia.Regulator podaje za mały prąd na wzbudzenie i z tąd za niskie napięcie w instalacji.W przypadku gdy uszkodzony regulator podaje za duży prąd .Napięcie w instalacji wzrasta nawet do 19V . Przyczyna może też tkwić w skorodowanych uzwojeniach rotora lub stojana.Powoduje to spadek SEM ,gdyż jest zależna...
Ja odpuściłem sobie ratowanie starych a skupiłem nad zapobieganiu. Ważnym czynnikiem postarzającym akumulatory jest duży prąd rzędu 30A zaraz po odpaleniu silnika. Mam w głowie 2 pomysły. 1. Rezystory oraz przekaźnik po chwili je zwierający na kablu prądowym (grubym). Przypomina układ soft startu ze wzmacniaczy dużych mocy z trafem. (Prostszy ale prymitywniejszy...
Dodam jeszcze tylko, że jakieś 30 lat temu czytałem w jakiejś pozycji dr inż. Tadeusza Rychtera (syna Witolda), że w Maluchach 126P prąd wsteczny był duży- nim wyłącznik odłączył prądnicę od akumulatora. Co bardzo utrudnia utrzymanie bilansu elektrycznego w mieście. Może ta informacja też miała znaczenie w tych moich kombinacjach. W Maluchach rozwiązaniem...
Powyższe informacje podaję Ci mając świadomość dużych uproszczeń, a zmuszony do bardziej przejrzystych wyjaśnień, biorąc pod uwagę obserwowany poziom dyskusji. W przeciwnym razie musiałbym zbyt obszernie rozwijać polączone z nią problemy. Przykładowo, na pytania czy i jak, w poszczególnych problemach brzmiałoby to w uproszczeniu tak ; tyrystory- tak,...
Wobec powyższego, gdzie tu owa "regulacja napięcia", pytam retorycznie? W tym samym miejscu, gdzie jest w układzie oryginalnym z alternatorem. Albo wzbudzenie max, albo jego brak, przy dwustanowej pracy regulatora, liczy się wartość średnia, nie przekraczająca 14,5V mierzonego na zaciskach akumulatora . Jesteś w totalnym błędzie, a mechanizm działania...
Witam ponownie ! Zamontowałem zewnętrzny regulator napięcia dla 7Amp wirników z wyjściami IASF - taki jak na zdjeciu powyżej 234165. Podłączyłem wg posta: http://www.naxja.org/forum/showthread.ph... tzn. F - idzie na wirnik A - idzie na + po włączeniu stacyjki S - z obwodu akcesoria - napięcie w nim jest po włączeniu...
Widać po wypowiedziach, że nie wszyscy wiedzą co to jest prądnica prądu stałego, i mylą ją z alternatorem, który jest prądnicą prądu zmiennego. Prądnica prądu stałego, to maszyna elektryczna posiadająca komutator i szczotki. Na komutatorze jest realizowane "prostowanie" prądu, i nie jest potrzebny żaden mostek prostowniczy. Z tego względu uzwojenie...
Web69 zgodnie, regulacja napięcia jest po przez prąd wzbudzenia a ogranicznik max prądu także po przez prąd wzbudzenia. Te układy są powiązane. Ogranicznik, przy normalnej pracy nic nie wnosi, gdy prąd wyjściowy alternatora zbliża się do max - powoduje zmniejszenie prądu wzbudzenia, ale przy gwałtownym zbyt dużym poborze i zwarciu, moc wydzielana na...
DObra ale o co w ogóle chodzi w tej części topiku, to oczywiste że prądnica obcowzbudna z racji swojej liniowej charakterystyki obciążenia musi mieć zewnętrzny ogranicznik prądu. Z alternatorem jest inaczej, podobnie jak z przetwornicami impulsowymi po prostu przy niskiej częstotliwości mało mocy można przekazać przy określonym rdzeniu wraz z jej wzrostem...
Cześć. Nie mam możliwości aż tak dokładnego sprawdzenia jakim prądem ładuje. Wiem jedynie że po tym jak podłączyliśmy całkiem padłe aku w szereg (do wzbudzenia) to po 15 min były naładowane. Napisz jakie zdjęcia chcesz to zrobię. Ale mój aparat ma kiepską rozdzielczość i zdjęcia z lampą tak wychodzą.Najlepiej jakbyś sprawdził go sobie osobiście (jeśli...
Bez urazy Panda Problem magnesowania wirnika bardzo mi się podoba. 8O Jest to niewątpliwie skuteczne w prądnicach, agregatach i turbozespołach prądotwórczych bo tam ma znaczenie magnetyzm szczątkowy. Natomiast alternator to maszyna obcowzbudna - nie wystartuje z magnetyzmu szczątkowego, musi dostać napięcie i do tego celu służy kontrolka ładowania (dlatego...
zobacz czy się kontrolka nie zapali jak go trochę przydusisz(niskie obroty), jak nie to myślę że pomogło by jakby dać większy prąd na wzbudzenie
Samochodowy regulator napięcia reguluje w alternatorze lub prądnicy (w starszych samochodach ) prąd wzbudzenia, dzięki temu uzyskujemy stabilne napięcie w instalacji pokładowej, to rozwiązanie nie jest możliwe do realizacji. Jeśli jest podłączony akumulator w instalacji, to napięcie musi być w miarę stabilne i wynosić ok. 14V w szerokim zakresie zmian...
No dobrze, może głupio się upieram i jest to wyważanie otwartych drzwi, ale myślę że czasami taki głupi upór jest bardziej konstruktywny niż podążanie utartymi ścieżkami. A nie chodzi tu tylko o zbudowanie e-roweru, który przemieszczałby się od punktu A do B, chciałbym wnieść coś nowego do tematu, nawet kosztem jakiejś porażki. Co do kosztów to rzeczywiście,...
Czy nie będzie problemu by ładować takie baterie od UPS za pomocą alternatora i oczywiście z kawałkiem elektroniki. A da się, ale regulator musi być bardziej skomplikowany od samochodowego, bo tam reguluje się napięcie jedynie, a ograniczenie prądu wynika naturalnie z charakterystyki alternatora - akumulator samochodowy o pojemności 48Ah zniesie ładowanie...
Alternator samochodowy jest samowzbudny - tzn. na starcie (bez prądu wzbudzenia) robi wystarczająco dużo prądu, żeby zasilić uzwojenie wzbudzenia:) Przyjrzyj się schematowi alternatora np. z Fiata 125p - tam uzwojenie wzbudzenia nie jest zasilane z akumulatora, lecz z uzwojeń alternatora, poprzez osobny zestaw diod prostowniczych. Dzięki temu przez...
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Więc jak wytłumaczysz fakt, że jego wirnik wygląda jak wirnik zwykłego silnika, nie ma magnesów ( bo łapałby wszystkie śrubki), daje to 230V i 1.4kW mocy. w alternatorze samochodowym także nie ma magnesów, wystarczy prąd płynący przez żarówkę o mocy 2W żeby to wzbudzić. Ja jak powiedziałem na wstępie nie znam się na konstrukcjach silników, i nie muszę,...
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Stacyjka ma tylko trzy położenia: 0 - wszystko wyłączone; 1 - zapłon (kontrolki etc.); 2 - rozrusznik. W niektórych autach jest jeszcze jedna pozycja oznaczona jako ACC (z niej mógłbym zasilić cewkę przekaźnika), ale w Seicento niestety tego rozwiązania brak. Czujnik ciśnienia oleju to najprostsze możliwe rozwiązanie jakie chyba istnieje. Ma jedno wyjście...
Alternatory 9D są samowzbudne. Tyle że bez zaróweczki wymagają wysokich obrotów do wzbudzenia. Ale żarówka 2 lub 4 W / 12 V nie pobiera dużego prądu.
Oto masz taki schemacik. Rezystancja wirnika ma wynosić 4 ohm wg książki Naprawa samochodów Polski Fiat 126p, Klimecki Z. Ważne jest, aby żarówka lampy ładowania była 4W (nie 2W, bo wtedy ma za dużą rezystancję i prąd wzbudzenia na początku jest za mały!). Ciekawe rzeczy są na stronie: http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa...
Powiem Ci ze mialem kiedys kilka przypadków ,ze wariowaly zegary -przyczyną była uszkodzona cewka zapłonowa. To już dla czarna magia, tego bym nie wziął pod uwagę nigdy ;) , czy VCDS nie pokazał by wtedy na grupę silnika? . W ub. roku zaraz po zakupie byłem nim na przeglądzie i facet zwrócił uwagę na to, że są nowe cewki zapłonowe (chyba Bosch), pogratulował,...
Przepraszam za moje herezje, ale tak sobie pomyślałem, że alternator na większy prąd potrzebuje wiekszego pradu wzbudzenia, a ten przecież płynie przez regulator, nie chodziło mi o to, ze przez reg płynie 70A, bo to byłoby bez sensu. Jeśli nadal jestem w błędzie to napisz mi. Pozdrawiam
To szkoda że o tym 1/10 prądu nie wie alternator w samochodzie i po rozruchu tak spokojnie wciskają te 50A w akumulator. Akurat nie znam dokładnie budowy alternatora, słyszałem że jest to prądnica która ma oko na napięcie akumulatora i jak to napięcie jest małe to zwiększa prąd wzbudzenia. Tak sobie myślę że po rozruchu silnika to napięcie na baterii...
Ja tu nie kombinuję z mocą. Sam pisałeś poprzednio że myślisz o wstawieniu drugiego alternatora. "myślałem nawet o wstawieniu 2 alternatora 100A ." Alternator to w rzeczywistości prądnica 3 fazowa. Diody (te duże to mostek 3 fazowy) prostują ten prąd 3 fazowy i na wyjściu w ten sposób jest napięcie stałe. Jak je wyciągniesz to co wtedy? Pomyśl. W alternatorze...
Sprawdź napięcie przed i po uruchomieniu silnika; poza tym załącz światla i oświetlenie wnętrza - po zmianie jasności światła rozpoznasz usterkę. Alternatory z takim uszkodzeniem mają dosyć głośną pracę (gwizd), wynikający z dużego prądu wzbudzenia. Powinien być to regulator - przy innych uszkodzeniach napięcie zawsze jest mniejsze od 14/5V.0
duży prąd wzbudzenia prąd wzbudzenia alternatora wzbudzenia alternatora
pralka mastercook moduł schemat schematy wykrywaczy metali electro harmonix
wentylator łazienkowy pozycja pływająca
Lokalizacja ukrytego przycisku alarmu Toyota Corolla E12 Lokalizacja bezpiecznika gniazd 12V w MAN TGE 2021 2.0 Diesel