Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Ten co idzie do BSI wzbudza z drivera montowanego w BSI. MIernikiem po kablu dojdziesz. Ale szczerze jeszcze nie zdarzyło mi się aby nie było wzbudzenia z BSI.
Nie wiem jak tutaj jest ze schematem ładowania ale zamień z powrotem żarówkę od ładowania na zwyklą , bo przez nią jest zapewne prąd wzbudzenia alternatora.
W golfie mkII były ledowe kontrolki, w zestawie wskaźników były 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle, przez nie płynął prąd wzbudzenia alternatora
Witam. Mam problem z ładowaniem w sprężarce spalinowej, alternator nie ładuje, przewód prądowy B+ jest podłączony prawidłowo. przewód sterujący regulatora D+ nie miał zasilania po włączeniu zapłonu ani po uruchomieniu silnika. Alternator jest na 24v i powinien według tabliczki podawać 28v. Przeglądajac układ sterowania znalazłem rezystor 100 ohm zastępujący...
Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy jest ładowanie (woltomierz na klemy akumulatora przy wyłączonym silniku...
ogólnie rzecz biorąc pchałem juz nie raz i nie widze w tym problemu ;) teraz takie pytanie co byscie polecili zeby miało te 12 i 1a? wiadomo akumulator drugi to moge w plecaku wozic a nie o to mi chodzi ;) a gdybym połączył dwie baterie o parametrach 7,9V; 4,9Wh ??
Pierścienie ślizgowe i szczotki. Tak, jak np. podawany jest prąd wzbudzenia dla alternatora. W dużych wiatrakach nie spotyka się takiego rozwiązania. Po prostu nie ma możliwości, aby wiatrak obrócił się więcej, niż dajmy na to, 270 stopni. Do obrotu są stosowane specjalne serwomechanizmy.
Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Czyli jednak wychodzi na to, że charakterystyka prądowo-prędkościowa ukazuje maksymalny prąd dla danych obrotów, jaki można pobrać, żeby utrzymać odpowiednie napięcie i nie spadło ono, prawda ? Charakterystyka obciążenia czyli prądowo-prędkościowa przedstawia zależność prądu od prędkości obrotowej dla ustalonej wartości napięcia i ustalonym prądzie...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
"Długą" histerezę można zrobić w ten sposób, że w szereg z cewką przekaźnika włączyć drugą parę styków przekaźnika (NO). Po wyłączeniu przekaźnika przez regulator napięcia styki te "odpadną" , wyłączając trwale ładowanie akumulatora. Natomiast zastanawiam się czy współczesne półprzewodnikowe regulatory nadają się do tego celu tzn czy działają na zasadzie...
Najczęściej regulator napięcia ,szczotki,brak ciągłości przewodu między alternatorem a deską rozdzielczą.
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
prądnice na magnesach neodymowych są sprawniejsze, no i wymagają prostszego sterowania Dokładniej: nie wymagają żadnego sterowania, bo są niesterowalne. Dopiero ich "produkt" wymaga "obróbki", ale na poziomie 100 razy większej mocy, niż ta, której potrzebuje sterowanie alternatora. A można połączyć: mała prądnica samowzbudna na neodymach daje prąd...
Nie bardzo, alternator musi dostać poprzez żarówkę lub rezystor(y) niewielki prąd wzbudzenia żeby zaczął ładować
Szczotki przewodzą prąd do uzwojenia wzbudzenia, bez tego alternator nie zacznie ładować, więc ich stan musi być nienaganny.
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Bez dodatkowego rezystora nie będzie to hulać ? Nie bo to on odpowiada za przepływ prądu i wzbudzenie alternatora. Dioda led pobiera zbyt mały prąd aby była wstanie wzbudzić alternator. Prąd wzbudzenia tez nie może być zbyt duży.
Nie wiem czy dobrze podłaczylem: multimetr do obudowy alternatora i do plusa. Nic sie nie pojawiało raz cos sie wzruszylo ale to raczej jakis błąd. Alternator się sam nie wzbudzi - musi mieć podłączony z zewnątrz akumulator i dopiero podany z zewnątrz na uzwojenie wzbudzenia prąd spowoduje, że alternator zacznie ładować.
Regulator, mierząc napięcie w instalacji, stosownie do niego zmienia prąd wzbudzenia alternatora, czyli napiecie na jego wirniku. A mostkowi diodowemu w stojanie alternatora? Cóż, jemu wszystko jedno, zawsze prostuje te trzy fazy. :D
Ale alternator sam z siebie jest zabezpieczony i nie wymaga układów ograniczających prąd. Przy zwarciu alternatora znika prąd wzbudzenia i alternator nie wytwarza prądu.
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Z tego co ja doczytałem to powyżej 450W to tylko mutant naszprycowany może wycisnąć a zawodowiec jak powyżej 410 to powinien trafić na kontrolę antydopingowa. Rekordowo Ulrich 490 wycisnal ale to jest NRDowski mutant na sterydach Przeciętnie wysportowany kolarz niezawodowy jest w stanie wyciągnąć 150 W średniej mocy mechanicznej przez 1,5 h. Natomiast...
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
brak prądu wzbudzenia w new Holland td 5.56. Brak ładowania na alternatorze z przyczyny braku prądu na wzbudzeniu, przez żarówkę 5W na krótko ładuje normalnie. Wie ktoś czym obciążany jest przewód na wzbudzenie alternatora ? Przekaźnik- czy co -gdzie szukać ?
Witam, skoda octavia II 1.9 TDI BJB, czy prąd wzbudzenia alternatora załączy zwykły samochodowy przekaźnik 12V 30/40A, czy szukać jakiegoś mniejszego np. od sterownika alarmu samochodowego 12V 10A ?
Alternator nie wygasza lampki ładowania Jaka jest oporność uzwojenia wzbudzenia i jaki pobiera prąd
Witam. Mam problem z John Deere 5820, mianowicie brak wzbudzenia alternatora, brak prądu na sterowaniu przekaźnika odpowiadającego za wzbudzenie alternatora. Posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej lub miał podobny problem? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
Sprawdzić napięcie podawane na deskę rozdzielczą i ewentualnie wymienić źaróweczke ładowania.To stary numer bo przez źarówkę dostajesz prąd wzbudzenia alternatora.
Jeżeli wtyczka jest wyciągnięta i jest 9.4V to właśnie to zasilanie jest za niskie-najczęściej uszkodzony przewód.P Czy to znaczy, że im wyższe napięcie na tym zacisku to tym mniejszy będzie prąd wzbudzenia alternatora i w konsekwencji niższe napięcie na wyjściu alternatora? Co do izolacji uzwojeń: pewnie czeka mnie wyjęcie tego alternatora. Umówiłem...
Witam Kolegów forumowiczów! Mam pytanie dotyczące alternatora w Mercedes 814 Eco power silnik 4,2 czterocylindrówka.Instalacja 24V Do alternatora dochodzą 4 przewody.Gruby brązowy-masa. Gruby czerwony-prądowy.Jest jeszcze niebieski oraz biały z niebieskim paskiem. Czy dobrze myślę,że po włączeniu zapłonu(przy zgaszonym silniku) na niebieskim tj.tym...
SienioO ,regulator napięcia w samochodzie reguluje napięcie poprzez zmianę prądu wzbudzenia alternatora,a napięcie odbierane jest bezpośrednio z prostownika
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Jak przełożysz wirnik z 90-siątki do 115-stki to nie osiągniesz maksymalnej mocy , ma cieńsze uzwojenie wzbudzenia , jak zrobisz to odwrotnie możesz uszkodzić uzwojenie stojana - większy prąd wzbudzenia niż nominalny . :|
regulator napięcia to podstawowy element takiego układu, bez niego możesz wszystko zniszczyć. Regulator ustawia prąd wzbudzenia alternatora a przez to napięcie pod danym obciążeniem. Większość współczesnych alternatorów( np BOSCHA) ma wbudowane regulatory, zintergowane z prostownikiem lub nie. Weż dowolny schemat elektryki samochodowej opla czy VW i...
...Kolejny powód sygnału "W" podawanego na regulator napięcia to ograniczenie prądu wzbudzenia alternatora w przypadku gdy stoi by wirnik nie zjarał się w wyniku przepływu sporego prądu. Wirnik stoi - brak impulsów W do reg. nap. - regulator podaje mały prąd na wirnik do momentu wykrycia jego obrotów. ... Czegos tu nie rozumiem. Obwod mocy wzbudzenia...
Nie możesz zastosować regulatora z alternatora do regulacji prądu ładowania akumulatora do ciągnika. Regulator z alternatora reguluje tylko prąd wzbudzenia alternatora, a nie główny prąd wytworzony przez alternator. I jeszcze pytanie: czy trafo ma odczepy uzwojenia wtórnego ? To jakie przełączniki chcesz zastosować do przełączania napięcia wyjściowego...
(at)roznicowka Alternatory się wzbudzają przy około 1000 rpm, i wtedy stawiają opór. 1. Ręką nie zakręcisz wału do takich obrotów 2. Do około 1000 rpm wał nie stawia prawie oporu. Na pewno wirnik nie "stoi" tylko jeśli podłączysz wzbudzenie, to nie da się lekko kręcić wirnikiem Jeżeli jest sprawny alternator to prąd wzbudzenia nie powoduje takiego oporu.
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
Alternator pewnie będzie miał większą sprawność jeśli jego obroty będą większe.. Może by tak nałożyć pasek na koło magnesowe i z niego od razu na alternator? pomija się wtedy paski klinowe i przy okazji obroty alternatora będą większe = prąd wzbudzenia mniejszy, a alternator ładnie wpasuję się miedzy silnik a akumulator i nie będzie wystawał z wózka.
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Bo pewnie był inny alternator - 6 diodowy. Tam kontrolka jest tylko i wyłącznie do sygnalizacji nie ładowania akumulatora, czyli jak nie ładuje to świeci, a przy takim podłączeniu jak masz czyli jeden koniec kontrolki na masie to działała odwrotnie bo zapalała się jak było ładowanie. U ciebie na początku, dopóki alternator się nie wzbudzi ta kontrolka...
http://obrazki.elektroda.pl/8059914200_1... Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w terenach wiejskich...
Regulator tutaj nie pomoże. Aby regulować prąd musiałbyś użyć tyrystorów o prądzie minimum 100A. Regulator w alternatorze reguluje prąd wzbudzenia wirnika rzędu maksymalnie kilku amper. Ty musisz regulować prąd 100A.
Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
Jest jeszcze inna możliwość żle kontaktuje regulator napięcia , ma odczyt że napięcie jest za niskie i daje prąd wzbudzenia na maxa.
Witam. Kraz73 ma dobry pomysł z brzęczykiem ale w większości pojazdów światła mijania gasną przy długich i wtedy brzęczyk przeraźliwie pięknym dźwiękiem da znać o sobie. Najlepszym rozwiązaniem jest prąd wzbudzenia alternatora klema D+(61) można obciążyć max 1A lub czujnik ciśnienia oleju. .
Sprawdź prąd wzbudzenia na alternatorze , zasilanie licznika , mostek / diody / w alternatorze .
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
Najprostsza możliwa do realizacji konstrukcja, to połączenie 2 prądnic: samowzbudnej o niewielkiej mocy (z neodymami), która da prąd wzbudzenia dla alternatora, i normalnego alternatora o "użytkowej" mocy np. 1kW. Te prądnice mogą być na sztywno połączone na wspólnym wale, bo gdy już prądnica samowzbudna daje prąd, to znaczy, że z małym obciążeniem...
Witam ponownie, Z pełnym obciążeniem napięcie spada do 13 V. Pomiary wykonywałem miernikiem na biegunach akumulatora oraz pomiędzy przewodem prądowym alternatora a masą.Wyniki pomiarów są praktycznie identyczne.Samochód ma dopiero przejechane ok 30 tyś km. Słyszałem że prąd wzbudzenia alternatora jest sterowany z komputera samochodu. I ten temat mnie...
Od czego w takim razie będzie zależał prąd przepływający przez uzwojenie wirnika po włączeniu stacyjki dla układu 6-diodowego? Tylko od rezystancji wirnika i ewentualnej rezystancji w regulatorze. Tam po włączeniu stacyjki płynie już pełny prąd wzbudzenia wirnika.Ponieważ regulator wykrywa różnicę między nastawioną wartością napięcia w instalacji (...
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Prąd włączający rozrusznik jest konkretny. Nie mierzyłem ale około 10A. Wykorzystanie alternetora do włączania świateł wydaje się nie możliwe bez tranzystorka. Żarówka podaje prąd wzbudzenia alternatora, potem plus w tym miejscu jest z regulatora napięcie z dodatkowych trzech diód. Czyli mamy tak : silnik wyłączony nap 0V, stacyjka włączona około 2V,...
Do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury nomonalnej co kilkadziesiąc sekund zanika ładowanie (napięcie na aku spada z 14,3 do 12 V). Gdzie szukać przyczyny ? Podejrzewam BSI. Czy multimetrem można sprawdzić prąd wzbudzenia alternatora czy trzeba mieć oscyloskop ? Czy są jakieś znane problemy związane z tym tematem ? Gdzie ewentualnie szukać przyczyny...
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Posiadam Chevroleta Captiva 2008r A wiesz chociaż jaki masz tam silnik czy gnojopęda czy benzynkę? Dodano po 50 Naszła mnie jeszcze jedna myśl, czy może być tak, że ktoś wymienił żarówkę od kontrolki ładowania, włożył mocniejszą (o innej oporności) niż powinna być i to powoduje że prąd wzbudzenia alternatora jest mocniejszy ? To już lepiej nie myśl.
Ponieważ twoja bateria daje napięcie różne, zależne od oświetlenia, i zawierające się pomiędzy 0 a 37V, tylko przetwornica "step down" pozwala wykorzystać tak "urozmaicone" źródło: każde napięcie powyżej 14,4V będzie wykorzystywane do ładowania Twojego akumulatora. Regulator ładowania w takim "stylu", jak przy alternatorze - jest nie do wykorzystania,...
Witam. Po internecie krąży mnóstwo projektów, gdzie alternator napędzany silnikiem elektrycznym/spalinowym służy jako spawarka MMA/tig/mig. Wpadłem na pomysł, żeby napędzać alternator silnikiem 3 faz 3KW. Silnik będzie miał podwójną ciężką szajbę (prawie 6kg) na dwa paski. Alternator mam od Mercedesa 190A chłodzony cieczą. Mam też palnik MIG, podajnik,...
Jeżeli tak to może być ale swoją drogą uszkodzony jest regulator w altrnatorze. Gratuluje pomysłu (wynalazku). ;-) Dodano po 8 Kolego "Murek" my piszemy o przekaźniku który kolega" Guci" zastosował w swoim wynalazku. Te dwa przekaźniki które widać na zdjęciu obok sterownika świec żarowych to jeden jest od świec a drugi rozłącza prąd wzbudzenia alternatora...
W warsztacie w którym regenerowałem alternator nie chcieli mi zdradzać szczegółów, sami doszli do tego dopiero po tym jak dostali samochod wraz z tym już kilkakrotnie bezskutecznie naprawianym alternatorem. Problem prawdopodobnie tkwi w prądzie wzbudzenia alternatora, w starszym oprogramowaniu sterownika silnika były notoryczne problemy z zaświecającą...
Z tą żaróweczką to akurat prawda. Z akumulatora podajemy + na żaróweczkę a z niej dalej idziemy na złącze alternatora. To złącze to zdaje się wyjście prostownika pomocniczego alternatora, prostujące prąd dla układu wzbudzenia. Prąd jaki przepuszcza żaróweczka jest wystarczający aby alternator się wzbudził. A swoją drogą to myślałem ostatnio o możliwośći...
W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
Nie wiem, jak to można jaśniej opisać. Ty mi piszesz, co jest na biegu jałowym, a ja wyraźnie zaznaczyłem: ZWARTY. Maksymalne obciążenie. Ten alternator ma pracować jako obciążenie mechaniczne dla czegośtam, nie jako prądnica. Tylko, że obroty będą małe (max. 300 obr/s) i nie wiem, jak zależy stawiany przez alternator (ZWARTY) opór od obrotów. Najlepiej...
Witam!mam problem z autkiem jak w temacie. Autko ciężko odpala i nie wkreca się na obroty powyżej 3500obr/min. Komputer wywala błąd P1635-Układ kontroli silnika - sterownik ECM(sygnał niski).Sprawdzone świece żarowe, przekaźniki, masy pojazdu. Do tego na liczniku nie pokazuje temperatury silnika. W parametrach jednak pokazuje temp. prawidłową. W parametrach...
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
Jeśli chcesz wyeliminować czujnik poziomu płynu po prostu go odłącz, wtyczka od spodu zbiorniczka wyrównawczego, kolory przewodów jak pisał kolega wyżej. Jednak o ile dobrze pamiętam układ diod na płytce zegarów zapewnia większy prąd wzbudzenia alternatora przez dołączenie dodatkowej kontrolki, tej od płynu. Umasowanie "61" zapala obie kontrolki, natomiast...
Witam! Mam pytanko, czy posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do ciągnika Renault 130.14? Pytam, ponieważ nie ma ładowania, sprawdzałem próbówką i nie ma prądu na wzbudzenie alternatora.
Proszę sprawdzić jak wyglądają przewody i ich mocowania na alternatorze i akumulatorze. Masę też. Po włączeniu stacyjki , przez kontrolkę idzie prąd wzbudzenia na alternator. Może być coś w nim uszkodzone np.uzwojenie.
Czyli podłanczając żarówkę pod S(ten duży) i obudowę powinna się świecić po obracaniu się wirnika. Czy Ten alternator potrzebuje prąd do wzbudzenia ?
Dziękuję za sugestie, ale już doszedłem co i jak. 1- (+) z akumulatora 3- (-) z akumulatora (masa) Dzięki temu podłączeniu działa woltomierz. Jak zegar odpakowałem z paczki jako nowy, to przy starym akumulatorze (11,5V) nic nie wskazywał. Dopiero dzisiaj, jak go podpiąłem do prostownika (15,5V) to się ruszył i już działa dobrze. Widocznie zastał się...
webasto ma czujnik na podszybiu przy wycieraczce. Czujnik działa na zasadzie bimetalu, jak uszkodzony dla sprawdzenia mozna go zewrzeć. Napięcie pełne 12V. Na sterownik od webasta masz prąd od tego czujnika (czarny) i prąd wzbudzenia alternatora (niebieski) No i stały + chyba czerwony. Jesli napiecia są, sprawdz pompkę. Jesli ok, swieca w webasto no...
Powinno, ale raczej nie zacznie ładować ze względu na brak początkowego prądu wzbudzenia który jest generowany przez prąd płynący przez kontrolkę.
Z kontrolki po cęesci idzie prąd wzbudzenia na alternator Dodano po 1 części
Witam wszystkich. Śledzę dyskysje od początku. Akurat ostatnio pojawia się sporo problemów z ogrzewaniami postojowymi.alternatorami,rozrusznikami-... zima. Kolaga Gimak nie widzi związku z nadmiernym zużyciem szczotek alternatora a dużymi prądami ładowania tegoż urządzenia. Jest to prosta i logiczna zależnośc-nic nie ma za darmo,rozładowana bateria...
Witam. Rozumiem ,że prąd obwodu wzbudzenia płynie przez kontrolę. To znaczy ,że kontrolka służy do ogranivczenia prądu wzudzenia i jednocześnie jako wskaźnik. Jeżeli dobrze myślę, to przekaźnik podłącz w miejsce gdzie pojawia się napięcie z alternatora. Zapalasz silnik - przekaźnik załącza się a tym samym światła. Twoje rozwiązanie z przekaźnikiem podłączonym...
kkknc napisał: Załączam rysunek robiony na szybko od ręki, paintem więc jakość taka sobie, ale widać, o co chodzi. Poniżej rysunek. Z rysunku wynika że układ nie ma prawa pracować! Nawet jak się to połączy jak należy, czyli wejścia AC mostków międzyfazowo, to układ ma sporo wad. Choćby szeregowe połączenia czterech diod. Prowadzi to do niepotrzebnych...
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? U autora chyba najlepiej będzie wywalić fabryczny regulator napięcia alternatora i zbudować sterowanie prądem wzbudzenia. Ewentualnie regulator zostawić a dołożyć kilkuamperowego mosfeta w obwód wzbudzenia (tj przed jedną ze szczotek) i zmniejszać...
Brakuje masy. Po wyłączeniu trzyma przekażnik na prądzie wzbudzenia z alternatora. A w pompie z elektroniki to raczej jest tylko zawór, chyba że pomyliłeś modele.
To prosty alternator ,albo masz wylutowaną główną diodę albo przebija ją prąd, lub diody wzbudzenia różne wartości.P
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora. Nie chwytam tego ,tą śrubą M6 połączony jest alternator ze wszystkimi odbiornikami prądu w samochodzie ,czyli przy jej korozji nadpalało by się miejsce niedostacznego styku ze sobą.(...
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Samo uzwojenie wzbudzenia pobiera sporo prądu, jeśli regulator odłącza wzbudzenie gdy alternator nie pracuje lub ma za małą wydajność, to miałbyś przyczynę - takie moje przemyślenia.
Całości mi się czytać nie chce... ale panowie podstawy... Czym innym jest "ładowanie" akumulatora w samochodzie czyli praca dorywcza a czym innym praca buforowa. Temat sugeruje pracę buforową wiec 2.26V/ogn przy 25*C z kompensacją 3.33mV/ogn/*C. Im zimniej tym napięcie wyższe im cieplej tym niższe. Takie są parametry podawane przez producentów akumulatorów....
(at)komandoberet Po pierwsze dołączasz się do tematu i to wprowadza zamieszanie. Odwrotne przylutowanie pierścieni ślizgowych może mieć pewne znaczenie, ponieważ magnetyzm szczątkowy będzie przeciwny prądowi samoindukcji które jest potrzebne do wzbudzenia się alternatora. Zamiast wzrostu napięcia będzie jego spadek. Nie będzie to miało znaczenia gdy...
Mój silnik ma prędkość obrotową 2950 obr/min i tu pojawia się kolejny problem, jakieś napięcie muszę do niego doprowadzić by ta prędkość spadła do o 1000 obr/min? tak orientacyjnie tylko pytam czy to będzie w przybliżeniu np 100 V czy 180 V, np jeśli silnik jest obciążony w połowie. Co oznaczają także parametry Ki na tabliczce znamionowej oraz ta prędkość...
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
witam wszystkich, chciałem zrobić trenażer do roweru ale mam problem z obciążeniem. słyszałem że można to zrobić z alternatora samochodowego. Regulacja płynna prądem wzbudzenia. i teraz co to jest ten prąc w zbudzenia bo google jakoś nie może mi pomóc. tylne koło roweru bedzie napędzało poprzez rolkę na wirniku alternator (prawdopodobnie z poloneza)...
Ja nie wiem. Nigdy nie robiłem transformacji Clarka. Ale z tego co wyczytałem to trzeba zmierzyć wszystkie 3 wartości. Dopiero miał być generator (alternator bo mówisz o prądzie wzbudzenia) a teraz mówisz że przetwornice. Zdecyduj się. Jak przetwornice to chyba nie trzeba transformacji Clarka. Mierzysz wartości skuteczne każdej przetwornicy i korygujesz....
Nie, nie da się. Regulator napięcia alternatora działa tak że reguluje prąd wzbudzenia tak by na wyjściu alternatora było utrzymane odpowiednie napięcie.
Jeśli się będzie jeżdziło na wolnych obrotach to spali więcej bo altrernator musi dać duży prąd a tu dopiero przy 3 tyś ma on swoją sprawność. Więc jeśli będziemy rozpędzali do większych obrotów to zaoszczędzimy na paliwie bo samo przyspieszenie z 2,5 tyś na 3,4 tyś zużyje mniej paliwa jak jechanie ppomiędzy 1,5 a 2,5 tyś i męczenie alternatora, bo...
Być może, chociaż mało prawdopodobne, alternator jest mocno obciążony, więc prąd daje, ale nie widzisz przyrostu napięcia. Nie widzę takiej opcji. Po odpaleniu silnika, napięcie na akumulatorze zawsze wzrośnie. Przy mocno obciążonym alternatorze niewiele ale da się zauważyć. Po odpaleniu silnika napięcie na aku 12.1V, a na altku tak samo. Czyli alternator...
Dzięki wszystkim za zainteresowanie - jak się okazało stary alternator był do kitu, nowy, który założyłem był ok, ale wtyczka, która daje prąd wzbudzenia na alternator była ciut inna i nie wchodziła do końca. Styki dokładnie nie zwierały i stąd problem. Musiałem "trochę" zmodyfikować wtyczkę i teraz gra na 100%. Zamykam temat. Dzięki jeszcze raz.
wzbudzenia alternatora duży prąd wzbudzenia alternatora napiecie wzbudzenia alternatora
częstotliwość światła parametr maszynowy hasło wygasa
zgrzewanie ogniw bezpiecznik tempomatu
Jak podłączyć sterownik bramy Blow? Schematy i wskazówki Moment dokręcania wtryskiwaczy 2.0 TDI CKTC