Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
W golfie mkII były ledowe kontrolki, w zestawie wskaźników były 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle, przez nie płynął prąd wzbudzenia alternatora
Nic nie wyjdzie. Zmniejszysz przekrój magnetowodu a przez to spadnie strumień magnetyczny, a przez to SEM, a przez to moc, itd. nie szlifuj żłobków. SEM zależy liniowo od strumienia magnetycznego oraz od prędkości jego zmian. Na strumień magnetyczny wpływ mają zastosowane magnesy, dlatego lepsze wyniki uzyskiwane są ze wzbudzenia elektrycznego. Ale...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
ogólnie rzecz biorąc pchałem juz nie raz i nie widze w tym problemu ;) teraz takie pytanie co byscie polecili zeby miało te 12 i 1a? wiadomo akumulator drugi to moge w plecaku wozic a nie o to mi chodzi ;) a gdybym połączył dwie baterie o parametrach 7,9V; 4,9Wh ??
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Nie wiem czy dobrze podłaczylem: multimetr do obudowy alternatora i do plusa. Nic sie nie pojawiało raz cos sie wzruszylo ale to raczej jakis błąd. Alternator się sam nie wzbudzi - musi mieć podłączony z zewnątrz akumulator i dopiero podany z zewnątrz na uzwojenie wzbudzenia prąd spowoduje, że alternator zacznie ładować.
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia, przy stałej wartości napięcia na stojanie, obroty wzrosną,...
Zacisk 2 (ign) co idzie do zacisku S regulatora to sender-napięcie odniesiena regulacji.Na nim ma pojawiać się prąd jak jest wlączony zapłon. Ten opornik bocznikuje lampkę.Pomaga we wzbudzenia alternatora,pomocny w przypadku awarii samej lampki. Prosty układ ulubiony przez producentów Japońskich jak i USA. Alternator (jeżeli hyundai) produkcji Mando.
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
heh bardzo ciekawe wypowiedzi :) jak można połączyć równolegle 2 alternatory które mają zintegrowane regulatory ?? przecież to absurdalny pomysł, nawet 2 identyczne bym się bał tak łączyć wzbudzenie jest zazwyczaj realizowane żarówką 4W, jest ona zawsze większa od pozostałych w panelu, jeśli jest 1,2W jak reszta to stosuje się równoległy rezystor tak...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
A jak sprawdzić regulator? Podać napięcie na wejście i sprawdzać wyjście? Można jak najbardziej. Od strony zasilania regulatora wpinamy zasilacz regulowany o zakresie ok. 15-20 woltów, na wyjściu (na szczotki) wpinamy np. niewielką żaróweczkę. Teraz zwiększamy napięcie na zasilaczu i obserwujemy żaróweczkę. W momencie gdy żaróweczka zgaśnie odczytujemy...
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem dodatnim z alternatora, a masą powinna wynosić nieskończoność, bo są...
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Ten co idzie do BSI wzbudza z drivera montowanego w BSI. MIernikiem po kablu dojdziesz. Ale szczerze jeszcze nie zdarzyło mi się aby nie było wzbudzenia z BSI.
Nie bardzo, alternator musi dostać poprzez żarówkę lub rezystor(y) niewielki prąd wzbudzenia żeby zaczął ładować
Do wzbudzenia alternatora 12V wystarczy puścić prąd przez żarówkę 2W. Nigdy nie próbowałem przez mniejszą lub większą bo tak zawsze działało. Zagadką był dla mnie alternator od Opla- on się troszkę na innych zasadach rządzi ( nie wystarczy +, - i wzbudzenie).
Na styku 86 w takim razie panuje napięcie tożsame z wzbudzeniem wirnika alternatora? Czyli stałe napięcie równe jak z akumulatora? Jeśli tak to ten przekaźnik w zasadzie informuje tylko o obecności wzbudzenia alternatora podczas pracy silnika, na postoju prąd ten jest zbyt niski aby otworzyć obwód pomiędzy kontrolką a przekaźnikiem
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
To ja zapytam, czy istniej gotowe lub schemat źródła prądowego o prądzie 10-50A i niskim spadku napięcia? U autora chyba najlepiej będzie wywalić fabryczny regulator napięcia alternatora i zbudować sterowanie prądem wzbudzenia. Ewentualnie regulator zostawić a dołożyć kilkuamperowego mosfeta w obwód wzbudzenia (tj przed jedną ze szczotek) i zmniejszać...
- Napędzać chcę go siłą wody. - Akurat kupiłem falownik do 12 kW, tyle że do wzbudzenia potrzebuję minimum 180 V DC i zamiast paneli chcę podłączyć prąd z alternatora (z dwóch w sumie). - Falownik 3-fazowy. - Myślałem o prądnicy, tyle że alternatory taniej wychodzą, a falownik załatwi resztę problemów ze skokami napięć (przy panelach cały czas to występuje).
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Witam Czy ktoś wie może jaki powinien być prąd wzbudzenia alternatora w sam Partner Peugeot altek Mitsubishi u mnie jest 2 Volt pojawia się cyklicznie lecz nie jest w stanie wzbudzić alternatora , jeśli podam mu prze żarówkę normalny prąd altek ładuje 14,4 centralka przy akumulatorze przeglądana, Kontrolka na desce zapala się i gaśnie po odpaleniu ,...
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
Ale to nie blokuje na amen wirnika alternatora. Jedyna opcja to pole magnetyczne "przekleja" wirnik do stojana i blokuje go Dokładnie to. Może być nawet zbyt mała szczelina pomiędzy wirnikiem a stojanem w jakimś miejscu. W wyniku krzywo osadzonego łożyska lub luzu na drugim łożysku, którego autor już nie wymienił. Na tyle mała że przy swobodnym kręceniu...
Najprostsza możliwa do realizacji konstrukcja, to połączenie 2 prądnic: samowzbudnej o niewielkiej mocy (z neodymami), która da prąd wzbudzenia dla alternatora, i normalnego alternatora o "użytkowej" mocy np. 1kW. Te prądnice mogą być na sztywno połączone na wspólnym wale, bo gdy już prądnica samowzbudna daje prąd, to znaczy, że z małym obciążeniem...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
No to dobra czyli teraz podsumowując. Żarówka od wzbudzenia żeby świeciła musi być podpięta pod plus i masę. Czyli na wzbudzenie mogę zrobić wzbudzenie na krótko żeby zobaczyć czy alternator zaczyna ładować. Biorę z zacisku plusa alternatora przewód i podłączam do plusa żarówki a minus żarówki do D+ wtedy żarówka świeci a gdy alternator się kręci na...
Jeżeli wtyczka jest wyciągnięta i jest 9.4V to właśnie to zasilanie jest za niskie-najczęściej uszkodzony przewód.P Czy to znaczy, że im wyższe napięcie na tym zacisku to tym mniejszy będzie prąd wzbudzenia alternatora i w konsekwencji niższe napięcie na wyjściu alternatora? Co do izolacji uzwojeń: pewnie czeka mnie wyjęcie tego alternatora. Umówiłem...
Kolego Adam, to takie typowe dzisiaj, ktoś czegoś nie widział, nie ma pojęcia, pisze głupoty, mistrzu jesteś wielki, chylę czoła, tyle, że ja nie twierdziłem, że widziałem alternator man-a, chociaż tutaj kolega się myli, bo alternator man-a widziałem, uruchamiałem nawet linie montażową, z której wychodziły nowiutkie egzemplarze, tylko co z tego. Widzieć...
Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Myślę raczej że to przez to, że prąd wzbudzenia takiego alternatora jest "troszkę" mniejszy niż roboczy prąd wyjściowy :) A ile godzin dziennie ta wiertarka pracuje? Jak leży i czeka na sporadyczne wiercenie raz w miesiącu, to...
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
...Kolejny powód sygnału "W" podawanego na regulator napięcia to ograniczenie prądu wzbudzenia alternatora w przypadku gdy stoi by wirnik nie zjarał się w wyniku przepływu sporego prądu. Wirnik stoi - brak impulsów W do reg. nap. - regulator podaje mały prąd na wirnik do momentu wykrycia jego obrotów. ... Czegos tu nie rozumiem. Obwod mocy wzbudzenia...
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
Mnie jak mozesz interesuje inna rzecz, ile wynosi napiecie przed i po modyfikacji na przewodzie wzbudzenia.? Po kolei- doczytałem się (wówczas), że prąd obwodu wirnika według Boscha wynosi ok. 2A, jak pisałem wyżej. Fabrycznie ten alternator miał produkować 14,4V, taki też miał oryginalny regulator. Wskutek nie wiem, powiedzmy degeneracji elementów...
Alternator nie wygasza lampki ładowania Jaka jest oporność uzwojenia wzbudzenia i jaki pobiera prąd
Alternator pewnie będzie miał większą sprawność jeśli jego obroty będą większe.. Może by tak nałożyć pasek na koło magnesowe i z niego od razu na alternator? pomija się wtedy paski klinowe i przy okazji obroty alternatora będą większe = prąd wzbudzenia mniejszy, a alternator ładnie wpasuję się miedzy silnik a akumulator i nie będzie wystawał z wózka.
Regulator tutaj nie pomoże. Aby regulować prąd musiałbyś użyć tyrystorów o prądzie minimum 100A. Regulator w alternatorze reguluje prąd wzbudzenia wirnika rzędu maksymalnie kilku amper. Ty musisz regulować prąd 100A.
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Nie wiem jak tutaj jest ze schematem ładowania ale zamień z powrotem żarówkę od ładowania na zwyklą , bo przez nią jest zapewne prąd wzbudzenia alternatora.
http://www.waeco.com/de/4099_2984.php?ar... tutaj mamy kabelek między alternatorem a magiczną skrzyneczką. Dosyć cienkie te żyły, wydaje mi się że alternator jest bez diod a w skrzyneczce jest coś, co kontroluje prąd wzbudzenia i robi z 3 faz jedną fazę 230V 50 Hz. Pewnie jakieś zabezpieczenia itp. Do skrzyneczki jest podłączany taki...
ale zagmatwane dochodzenie do diagnostyki problemu , ktoś zamieścił dość cenną wskazówkę żeby podać na wzbudzenie alternatora D+ masę przez amperomierz , trzeba by jeszcze dołączyć schemat jak to zrobić w tym przypadku jak najbardziej powie nam czy prąd wzbudzenia z układu dochodzi (z licznika) i jaka jest jego wartość powinno w/g mnie być około 200mA...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
Witam, skoda octavia II 1.9 TDI BJB, czy prąd wzbudzenia alternatora załączy zwykły samochodowy przekaźnik 12V 30/40A, czy szukać jakiegoś mniejszego np. od sterownika alarmu samochodowego 12V 10A ?
Ale alternator sam z siebie jest zabezpieczony i nie wymaga układów ograniczających prąd. Przy zwarciu alternatora znika prąd wzbudzenia i alternator nie wytwarza prądu.
regulator napięcia to podstawowy element takiego układu, bez niego możesz wszystko zniszczyć. Regulator ustawia prąd wzbudzenia alternatora a przez to napięcie pod danym obciążeniem. Większość współczesnych alternatorów( np BOSCHA) ma wbudowane regulatory, zintergowane z prostownikiem lub nie. Weż dowolny schemat elektryki samochodowej opla czy VW i...
Witam mam problem z wzbudzeniem alternatora w renówce. Został założony nowy alternator micubishi i dalej brak ładowania we wtyczce na 4pinie jest prąd stały a na 3(środkowym) powinno być wzbudzenie którego nie ma. Przemierzyłem przewód do kabiny i jest cały (numer przewodu 2226) dodam że jak dam mu wzbudzenie na krótko to ładuje. Jest jakiś przekaznik...
W alternatorach 6 diodowych regulator napięcia był zasilany z instalacji samochodowej ze skrzynki bezpiecznikow.Lampka kontroli ładowania zaświecana przez przekaźnik na prąd przemienny który był pobudzany bezpośrednio z uzwojeń alternatora.W alternatorach 9 diodowych regulator napięcia początkowo przed uruchomieniem silnika jest zasilany poprzez lampkę...
Witam, Wiem, że alternatory mamy wzbudne i bez wzbudne. Czyli takie bezwbudne to praktycznie prądnice bez regulatora napięcia. Wzbudne wymagają małego prądu na rozpoczęcie ładowania. Chcę zbudować elektrownię wiatrową z alternatora (łatwy, mała obsługa) ale dochodzę do pewnych zastanowień. Gdy akumulator jest naładowany, co zrobić by alternator nie...
Do momentu osiągnięcia przez silnik temperatury nomonalnej co kilkadziesiąc sekund zanika ładowanie (napięcie na aku spada z 14,3 do 12 V). Gdzie szukać przyczyny ? Podejrzewam BSI. Czy multimetrem można sprawdzić prąd wzbudzenia alternatora czy trzeba mieć oscyloskop ? Czy są jakieś znane problemy związane z tym tematem ? Gdzie ewentualnie szukać przyczyny...
Nie możesz zastosować regulatora z alternatora do regulacji prądu ładowania akumulatora do ciągnika. Regulator z alternatora reguluje tylko prąd wzbudzenia alternatora, a nie główny prąd wytworzony przez alternator. I jeszcze pytanie: czy trafo ma odczepy uzwojenia wtórnego ? To jakie przełączniki chcesz zastosować do przełączania napięcia wyjściowego...
Kilka razy się mi zdarzyło, że rozleciało się małe łożysko alternatora (to od strony pierścieni). Pierścień wirnika dostaje zwarcie do masy i prąd wzbudzenia rośnie na max. Napięcie ładowania rośnie na ok. 30V
Właśnie stałem się użytkownikiem forum. Pozdrawiam wszystkich wiatromaniaków. Upieram się przy zastosowaniu alternatora napędzanego przez wiatrak, (trzy łopaty o średnicy 2,7m). Prąd wzbudzenia alternatora załączany będzie siłą wiatru, działająca na włącznik spręzynowy. Czekam na opinię.
Nie chodzi o wzory tylko opis -chodzi chodzi. Bo właśnie z tego wzoru (E=cΦn) wynika działanie regulatora. Generowane napięcie jest proporcjonalne do stałej maszyny c, strumienia wzbudzenia Φ i obrotów n. Zadaniem regulatora jest utrzymanie prądu wzbudzenia tak by przy zmieniających się obrotach utrzymać odpowiednie napięcie alternatora (typowo...
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora. Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże w starszych autach jak volkswagen, skoda opel (bo...
Jeżeli tak to może być ale swoją drogą uszkodzony jest regulator w altrnatorze. Gratuluje pomysłu (wynalazku). ;-) Dodano po 8 Kolego "Murek" my piszemy o przekaźniku który kolega" Guci" zastosował w swoim wynalazku. Te dwa przekaźniki które widać na zdjęciu obok sterownika świec żarowych to jeden jest od świec a drugi rozłącza prąd wzbudzenia alternatora...
Witam ponownie, Z pełnym obciążeniem napięcie spada do 13 V. Pomiary wykonywałem miernikiem na biegunach akumulatora oraz pomiędzy przewodem prądowym alternatora a masą.Wyniki pomiarów są praktycznie identyczne.Samochód ma dopiero przejechane ok 30 tyś km. Słyszałem że prąd wzbudzenia alternatora jest sterowany z komputera samochodu. I ten temat mnie...
Witam. Kraz73 ma dobry pomysł z brzęczykiem ale w większości pojazdów światła mijania gasną przy długich i wtedy brzęczyk przeraźliwie pięknym dźwiękiem da znać o sobie. Najlepszym rozwiązaniem jest prąd wzbudzenia alternatora klema D+(61) można obciążyć max 1A lub czujnik ciśnienia oleju. .
Posiadam Chevroleta Captiva 2008r A wiesz chociaż jaki masz tam silnik czy gnojopęda czy benzynkę? Dodano po 50 Naszła mnie jeszcze jedna myśl, czy może być tak, że ktoś wymienił żarówkę od kontrolki ładowania, włożył mocniejszą (o innej oporności) niż powinna być i to powoduje że prąd wzbudzenia alternatora jest mocniejszy ? To już lepiej nie myśl.
Witam Dostałem stary agregat prądotwórczy trójfazowy napędzany silnikiem od Stara czy Kamaza, po regeneracji rozrusznika i alternatora odpaliłem i o dziwo zadziałał dając prawidłowe napięcia. I teraz pytania: kiedy podać napięcie na wzbudzenie równocześnie z rozrusznikiem, czy dopiero po odpaleniu silnika, działa i tak i tak. Pozdrawiam, Irek.
Posiadam agregat z chłodni kontenerowej jak na foto , bez podania prądu wzbudzenia coś tam wskazuje napiecia stałego ale w cały świat i teraz pytania: 1. W tej skrzyneczce umieszczonej na generatorze w środku jest taki zestawik jak na foto - co to jest wg. Was i jakie ma zadanie? 2. Jeżeli dobrze czytam tabliczkę to prąd wzbudzenia powinien byc podany...
Z kontrolki po cęesci idzie prąd wzbudzenia na alternator Dodano po 1 części
Jeśli chcesz wyeliminować czujnik poziomu płynu po prostu go odłącz, wtyczka od spodu zbiorniczka wyrównawczego, kolory przewodów jak pisał kolega wyżej. Jednak o ile dobrze pamiętam układ diod na płytce zegarów zapewnia większy prąd wzbudzenia alternatora przez dołączenie dodatkowej kontrolki, tej od płynu. Umasowanie "61" zapala obie kontrolki, natomiast...
Mi wydaje się że po prostu poszedł regulator napięcia (to chyba najczęstsza przyczyna braku ładowania akumulatora w samochodzie). Można to sprawdzić w bardzo prosty sposób. Domniemam że jeśli wymieniłeś szczotki masz też jakiś multimetr itd? http://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g6... Tu jest fajny filmik pokazujący jak sprawdzić regulator. Jeśli pod...
Witaj. Alternator to prądnica . Wirnik alternatora to elektromagnes obracający się , w wyniku tego ruchu w trzech uzwojeniach stojana powstaje prąd zmienny . Jest on prostowany prostownikiem trójfazowym. Prąd płynący przez wirnik nazywany jest prądem wzbudzenia . Od wielkości tego prądu i od obrotów alternatora zależy wartość uzyskiwanego napięcia na...
układ jest prosty jak budowa cepa potrzebne rzeczy:przekaźnik (40A może być mniejszy) i trzy diody np 1N5408 świtała włącza przekaźnik sterowany prądem wzbudzenia z alternatora (ten cienki przy alternatorze na którym pojawia się prąd po uruchomieniu silnika, najlepiej go odnaleźć w kabinie i się podpiąć do niego) wywalasz z deski rozdzielczej włącznik...
Czy jeżeli wyprostowałbym z niego napięcie odpowiednim mostkiem prostowniczym a na wyjściu podłączę regulator ładowania z alternatora od fiata 126p to cały układ będzie mógł spełnić rolę ładowarki akumulatorów??? Nie, nie będzie to działać. Praca regulatora napięcia w prądnicy/alternatorze na czym innym polega. Tam regulator reguluje prąd wzbudzenia...
webasto ma czujnik na podszybiu przy wycieraczce. Czujnik działa na zasadzie bimetalu, jak uszkodzony dla sprawdzenia mozna go zewrzeć. Napięcie pełne 12V. Na sterownik od webasta masz prąd od tego czujnika (czarny) i prąd wzbudzenia alternatora (niebieski) No i stały + chyba czerwony. Jesli napiecia są, sprawdz pompkę. Jesli ok, swieca w webasto no...
Akumulator w aucie nie jest żadnym stabilizatorem. Układem regulującym napięcie w instalacji jest regulator w prądnicy. Nie bardzo rozumiem, co ma stabilizator (bypass) do regulatora? Dwa różnych urządzenia? Regulator bez akumulatora ucieka w kierunku 19V 2A, a akumulator ma gdzieś czy regulator istnieje. Dodano po 6 Oj kolego widać że nie masz pojęcia...
Nie, nie da się. Regulator napięcia alternatora działa tak że reguluje prąd wzbudzenia tak by na wyjściu alternatora było utrzymane odpowiednie napięcie.
Kolego już Ci to wszyscy tłumaczyli - Z TYM PROSTOWNIKIEM TEGO NIE ZROBISZ! Po pierwsze przy mocno rozładowanym akumulatorze musiałbyś oszukiwać prostownik "podciągając" napięcie na akumulatorze żeby od razu dał max prąd. Z kolei przy ok 70% naładowania musiałbyś sztucznie zmniejszyć faktyczne napięcie na akumulatorze żeby prostownik dalej ładował max...
Radzę zdjąć przewód wzbudzenia z alternatora i bezpośrednio z akumulatora poprzez żarówkę 5W podać wzbudzenie.Będzie wiadomo gdzie szukać.
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora. Nie chwytam tego ,tą śrubą M6 połączony jest alternator ze wszystkimi odbiornikami prądu w samochodzie ,czyli przy jej korozji nadpalało by się miejsce niedostacznego styku ze sobą.(...
Jeśli się będzie jeżdziło na wolnych obrotach to spali więcej bo altrernator musi dać duży prąd a tu dopiero przy 3 tyś ma on swoją sprawność. Więc jeśli będziemy rozpędzali do większych obrotów to zaoszczędzimy na paliwie bo samo przyspieszenie z 2,5 tyś na 3,4 tyś zużyje mniej paliwa jak jechanie ppomiędzy 1,5 a 2,5 tyś i męczenie alternatora, bo...
A czy nie ma czegoś takiego jak wzbudzenie alternatora? Jest i generalnie jest zasilane przez D+. Przed rozruchem silnika D+ jest zasilane przez kontrolkę ładowania (i dlatego świeci przy zatrzymanym silniku). Takie zasilanie jest wystarczające do generacji napięcia po włączeniu silnika, wytwarzane napięcie trafia na B+ ale także na D+ i dzięki temu...
Witam, chciałbym zaznaczyć na wstępie, że czytałem i szukałem bardzo wiele na ten temat, również tu na forum ale nie znalazłem rozwiązania które by mnie satysfakcjonowało. Dziadek poprosił mnie bym "zajrzał do alternatora bo coś przestal ładować jakiś czas temu, do tego ostatnio zgasła kontrolka ładowania która się paliła w czasie jazdy ale nadal nie...
Ciągle jest szansa że po wymianie tablicy nic się nie zmieni bo cały czas nie wiadomo co konkretnie w tej tablicy mogłoby być popsute. Jakby miala wymuszać początkowy prąd wzbudzenia podobny do takiego jaki daje 5W żarówka to muszą być w niej rezystory o podobnej mocy czyli ok 5W a takich "byczków" trudno nie zauważyć. Cały czas twierdzę że jest niewłaściwy...
O im większy prąd i temperatura tym Przecież o tym pisałem, że żywotność zależy od wielu czynników. A jakoś nie widzę żadnego twojego zdjęcia bym się do niego odniósł Zdjęcia czego? Model baterii został podany wielokrotnie - patrz wyżej. Więc ile planujesz tych n ogniw? Może tyle: :P https://obrazki.elektroda.pl/5755753100_... (Wszelkie...
Megane co za herezje 3 ampery na D+?.Do wzbudzenia mA a prąd wirnika regulator załącza z B+.
Schemat ma wyjaśnienia w książce, ogólnie nie jest to napisane zbyt przejrzystym językiem. Element nr 26 to według książki "tablica wskaźników", czyli po prostu zegary w kabinie. Tu jest przedstawiony mały jej fragment, w środku jest kontrolka ładowania (ma wrysowany piktogram akumulatora) z diodą, a równolegle do tego jakiś rezystor. Zasilane jest...
Witam! Na żadnym schemacie nie mogę dojść jak przebiega przewód wzbudzenia alternatora czyli od "żarówki" ładowania. W liczniku nie ma wcale kontrolki a alternator nie dostaje prądu wzbudzenia. Po podmianie licznika to samo po podaniu sztucznego wzbudzenia wstaje idealnie. Czy to licznik podaje prąd wzbudzenia? Bo tu jest dioda to raczej za mało prądu,...
Regulator jest elektroniczny.Jak rozpoznać gdzie jest wejscie a gdzie wyjscie aby sprawdzić te napięcia? Czy mógłbyś nieco rozwinąć temat pomiarów ? Jak sprawdzić uzwojenie ? Czy jak sprawdze omomierzem przykładając jeden koniec do obudowy alternatora a drugi do pinu od wzbudzenia to wystarczy ? Ile powinien wynosić prąd wzbudzania ? Do alternatora...
czasami nie działa prędkościomierz A co ma prędkościomierz wspólnego z alternatorem? Do alternatora dochodzi 4 przewody, jeden od wzbudzenie, jeden od ładowania oraz plus i minus Wyprowadzenie oznaczone jako "W" to nie wzbudzenie tylko wyjście do obrotomierza. Zasilenie wzbudzenia w pierwszej fazie odbywa się poprzez kontrolkę ładowania, a jak alternator...
1 pytanie. odłączałem przewód prądowy od alternatora przykręcany nakrętką (jak go przykładałem to zaczynał iskrzeć bo brało prąd) działo się nawet kiedy miałem odłączoną kostkę od regulatora Bo ten regulator bierze prąd wzbudzenia ze śruby prądowej i pewno jest w dodatku zamiennikiem i w dodatku zepsutym.
wzbudzenia alternatora duży prąd wzbudzenia alternatora napiecie wzbudzenia alternatora
serwis goclever schemat licznik energia pomiar wysoki temperatura
kupić kartę graficzną kupić kartę graficzną
Crown ALED2288/EB11 JUG7.820.1110 LS18 SPI Dump Request for ECG215BH-LC1 Panel Liczniki VAG 1M0 919 bez CAN – pinout, diagnostyka K-line, adaptacja, test na stole