W zasadzie rozwiązanie Twojego problemu można znaleźć tutaj [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Skrzynia żuka żeliwna, ciężka (gabaryty nie za duże). Ale jak by nie kombinować to pozostaje jeszcze sprzęgło (obudowa, tarcza, docisk). Ja gdybym zabrał się ponownie za budowę dobierał bym podzespoły od typowego auta. Mosty do samoróbek się zwęża, półosie też. Wszystko zależy od zaplecza i umiejętności.
Dyfer grzać to zawsze się grzeje, ale bez przesady, jaj smażyć na nim się nie powinno ;) Pokręć wałem ręką, może wyczujesz luz, i obejrzyj łączniki wału, podporę wału oraz przegub kardana.
Witam. W moim E87 wysiadł dyfer, huczy i muszę zmienić go na inny. Dyfer jest z przełożeniem 2,47; są one ogólnie bardzo drogie do kupienia w używce. Znalazłem dyfer z przełożeniem 3,23 w dobrej cenie i fajnym stanie, tylko nie wiem, czy to będzie chodziło. Wiem, że auto będzie wolniejsze, ale lepiej przyspieszało, ale jak bardzo będzie wolniejsze przy...
Najprościej będzie chyba odwrócić dyfer...
Dyfer lub jego tuleja kończy żywot. Ostatnio wymieniałem dyferencjał w e46, gdyż się "rozleciał" od podobnych objawów jak w twoim samochodzie.
Ten ze zdjęcia to z EXC 250? W takim stanie jest warty więcej niż 100 zł, szkoda tylko że to wersja blokowana pod homologację. Do crossówek 2T kupuje się dedykowane dyfry lub komplet dyfer+tłumik, koszt rzędu 1000-1500 zł za nowy. Trzeba pamiętać że każdy dyfer zmienia charakterystykę silnika, może pogorszyć lub nieco poprawić osiągi w zależności od...
W tej sytuacji nie ma co gdybać tylko dyfer na stół i rozbiórka Cię czeka. Jeśli defekt ma swoją genezę od wewnątrz to marne szanse żeby uratować obudowę przez spawanie...
Mam pomysł autora w zestawie: silnik ze skrzynią od malucha, tylna oś Poloneza i koła od kosiarki konnej. Dyfer malucha zespawany bez rozbierania skrzyni Traktorek i mocny i szybki.
Po zdjeciu obciazenia z jednej strony przekladni planetarnej z drugiej strony obroty rosna dwukrotnie (tak u ciebie to pracowalo - do teraz). Wiec jesli teraz zaspawasz dyfer to obroty spadna ci o polowe.
(at)down A mechanizm różnicowy to gdzie, Szanowny Panie Down ? Nom tak ale taka konstrukcja to śmich na sali skuter 50cc po co mu dyfer . Nawet quady markowe w większości nie mają dyfra więc po co tutaj , tylko po to żeby zwiększyć masę , stopień skomplikowania i pogorszyć osiągi.
Cały dyfer najprawdopodobniej ci chodzi. Tam są łozyska stożkowe, obok nich nakrętki po obu stronach. Nakrętkę z prawej strony od tyłu patrząc dokręc trochę. Na wyczucie zrób to aby później nie chodziło za ciasno, nie wyły zęby. Tak samo jak na ataku dokręc nakrętkę.
No jeśli zrobisz tylko na przód to wrażenia i osiągi bedą jeszcze gorsze,możesz zablokować dyfer np. klejem na gorąco,silikonem albo zapchać go mokrym papierem i wysuszyć.Można kupić też one-waya(tzw.sztywna oś)lecz to wiąże się z pewnymi kosztami i nie do wszystkich modeli to kupisz.
jeszcze raz to wytlumacze, zrobilem to tak: wyciagnolem skrzynie z malucha, rozkrecilem ja (tylko pokrywe dyferencjalu) rozkrecilem caly dyfer, wybebeszylem wszystko ze srodka, zamiast satelit i kol koronowych wsadzilem walek zdawczy (ma on 32mm sr. i przeprowadzilem go przez caly dyfer i z jednej strony jest wypuszczony ok 7cm, do tego musialem dotoczyc...
Poza tym powinno zmianiać się płyn w chłodnicy, a przepraszam - w której chłodnicy :?: Dyfer na sucho pracować nie może. to w Leafie zmienia się olej w dyferencjale :?:
Potrzebujesz międzyosiowy dyfer jeśli obwody kół na osiach są różne.
Nie, przednią część wału już zmieniłem, bo dyfer ktoś już zmieniał wcześniej, a tył mam już na tarczach.
Były wymieniane. Podejrzenie jest na dyfer ze się luz zrobił i dlatego szarpie
Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć pisząc po polsku ?
witam-niedawno opisywałem swój kłopot na forum megane. Mechanik kazał jeździć, aż padnie więc chyba się ziściło bo jest tak głośno, że boję się jeździć. Szukałem skrzyni w okolicach no i znalazłem dwie. Moja skrzynia(uszkodzona siedzi jeszcze w aucie) to JB1198. Ja natomiast znalazłem dwie inne- JB1120 i JB1164-mam pytanie którą z nich wybrać-różnica...
Czyli most mam oryginalny ale nie wiadomo czy oryginalnie była to wywrotka. W tej chwili mam założone opony 225/75R17.5 ale jak się okazuje do wożenia ciężarów w terenie górskim ten most się nie nadaje. Może po mieście do lekkich ładunków ok. Niestety po załadowaniu np. 5 ton samochód ma problemy z ruszeniem, po prostu jedynka jest za szybka. Mam do...
Dla wybrednych najlepszym rozwiązaniem jest baniak z wodą i bezpośrednie grzanie baniaka przez piec - stała temperatura - start stop od dyferencjału. Na zasilaniu obiegów grzewczych zawory trójdrogowe z nastawą zależną w kaskadzie od temperatury pomieszczenia referencyjnego - raz potrzeba zasilania 30'C, innym razem 45'C - w zależności od zakłóceń -...
Problem mechanizmu różnicowego nie występuje wcale.Po pierwsze to dlatego że są takie na łańcuch,a po drugie to autor chce dyfer spawać.Osobiscie to bym nie spawał,ale zaaplikował taki z blokadą.Bieg wsteczny jest też do ogarnięcia,bo są gotowce na Ali . Nawet wstawiajac normalny dyfer ,można na nim zamontować koło pasowe lub łańcuchowe a silnik ułożyć...
witam. Problem rozwiązany. Moja diagnoza była trafna:) Wytłuczony dyfer. Wytarte bieżnie półosi. Oleju 0.2l zamiast 0.9l. W skrócie: złom. Kupiony dyfer i półosie, wymienione i gra jak złoto. dzięki za zainteresowanie. Można usunąć bo raczej nic nie wnosi :D
Witam. Mam następujący problem. Traktorek przy jeździe w dół nawet na nie wielkim pochyleniu szarpie i słyszę jakieś stuki ze skrzyni biegów. Jakby coś przeskakiwało w niej. Nie ma problemów przy jeździe po płaskim i pod górę. Zauważyłem też, że traktorek daje się przesunąć do przodu pchając go na biegu do jazdy do przodu i też słychać jakieś zgrzyty....
Witam, mam szybkie pytanie. Czy jak pospawam dyfer z materiałem hartowanym, tigiem drutem kwasówką, czy to będzie dobrze trzymać? Czy lepiej pospać normalnym do stali? Za odpowiedz wszystkim wielkie dzięki. Pozdrawiam.
Przekładałem u siebie motor z 1.8is na m50b20vanos i dyfer został z 1.8is, pytałem kilku osób i odpowiadali że dyfry są te same.
Raczej nieopłacalne, koszt ok. 10 tyś, lepiej poszukac gotowej ramy do przeróbki https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-skrzy...
https://obrazki.elektroda.pl/7690875100_... https://obrazki.elektroda.pl/7010904000_... https://obrazki.elektroda.pl/5410870400_... https://obrazki.elektroda.pl/5739811800_... Witam od niedawna chciałbym zacząć driftować, mam BMW 316i E46. Chciałbym wymienić dyfer na najtańszy i zaspawać...
Uszkodzony torsen w skrzyni jaki i dyfer.
Może dyfer?
Witam. Kupiłem używaną kosiarkę, traktorek. Przy koszeniu zauważyłem że dyfer w przedniej części dość solidnie się rozgrzał. Podejrzewam że może nie ma oleju tylko po oględzinach nie widzę żadnego wlewu oleju. Czy ktoś mógłby mi napisać jak się go uzupełnia, jaki tam ma być olej i ile go tam trzeba wlać.
Ma rację.
Z czego masz tylni dyferencjał ?? Bo musisz dobrać odpowiedni po obrotach bo jeśli nie będą z sobą współpracowały to albo przód będzie cie hamował albo będzie cię odjeżdżał .
Nie rozumiesz. Kolega „ Błażej ” nic nie wspomina o serwisie i o nowym dyferencjale, a wierzyć mi się nie chce, że w takim mieście jak Łódź nie ma miejsca z częściami do Mercedes. Wspomniany portal to nie wykładnia dostępności części używanych. Mam pytanie czy jak kupie dyfer od 2,3 kompressora o przełożeniu trochę wyższym od mojego czy...
Dziękuję za informację. Napęd z silnika S320 będzie przekazywany poprzez przekładnię kątową(Dyfer) do sprzęgła i dalej skrzyni biegów w traktorze SAM. Widziałem na filmach, że teraz w modzie jest spawanie Dyferencjału np. do Dryfowania sam. BMW. Więc jeszcze dzisiaj w ten sposób zaspawam Dyfer. Zobaczymy jak długo to będzie funkcjonować.
podnosząc jedno przednie koło i obracając nim stwierdziłem że napęd między przodem i tyłem nie jest spięty. gdyby blokada była załączona to kołem nie możnaby obrócić. wał w osłonie się obraca więc dyfer i półosie są ok
Panowie,mam zamiar zmienić silnik na M52B25 chodzi o dyfer u mnie jest przełożenie 3,45 a powinno być 2,92 czy da się jeżdzić bez przekładania?
W subaru jest stały napęd na 4 koła i kompletnie nie przeszkadza w jeździe po suchym asfalcie, ale ma centralny dyfer, mało z tym zamontowali w nim wiskozę, która się skleja przy dużej różnicy obrotów kół przednich i tylnych
Tak się patrze na mocowanie czujnika położenia wału i może nie kombinować z kołem fonicznym a z mocowanie czujnika (silnik 900 z SC)? Do prototypu można zrobić na fasolkach i "dostroić" się mechanicznie...... A co z drugą stroną wału - koło zamachowe, mocowanie skrzyni biegów? A może obrócić dyfer w skrzyni biegów i nie kombinować z zmianą kierunku...
jak jest na sztywno to ktoś zaspawał dyfer w skrzyni i już tego nie "odspawasz", wymień skrzynię i tyle, od malucha pełno skrzyń, u mnie w stodole się nawet wala jeszcze jedna albo przerób przeguby na normalne homokinetyczne od dowolnej osobówki przednionapędowej i będzie wieczne o ile porządnie zrobisz ktoś zapewne specjalnie zapsawał dyfer żeby się...
a w czym taki dyfer pracuje, to mozna w tedy poradzic?
Szukaj po złomach. Nie tak dawno temu widziałem zawieszenie+dyfer+półosie+piasty tył z pandy 4x4 - całe kompletne. Zobacz traktorki-kosiarki (dyfer z przekładnią); może być z quada
Środkowy most ma dyfer po lewej stronie, a tylny most ma dyfer po prawej stronie.
ale nie wiem jaki kupic
Masz rację najpierw rozbiorę i się zweryfikuje przy okazji podniosę plecak zobaczę dyfer
To masz dyfer od m20 gdzie skrzynia ma nadbiega i wolny dyfer.
Czyli most jest taki jak byc powinien pod ten silnik...;/ Musze szukac powodu gdzies indziej... Raczej dyfer z przelozeniem 2.88 niewiele da... Do tego trzeba byloby zmieniac licznik, za duzo komplikacji i kosztow, a efekt marny.
O jaki schemat Ci chodzi ?
Luz na ataku lub kończący sie dyfer, łącznik wału, zużycie skrzyni, uszkodzone półosie.
Zaspawany dyfer i ząbkuje, szarpie
juz dopisałem :] tak dodatkowo e36 320i 93r :D a i czy jak włożę dyfer z przełożeniem 3.38 a był 3.45 to będzie duza ruznica?
Skrzynia i dyfer do zmiany też .
Pomyśl, że pierwsze co to zajrzałem pod auto wycieku ze skrzyni nie ma, a dźwięk roznosi się tak jakby od podłogi (nóg) pasażera ale samemu jest mi ciężko określić o co chodzi. Myślałem o wymianie przegubu wewnętrznego bo mam cichą nadzieję że to nie dyfer.
Witam ! Z tego co mi wiadomo to dyfer w trucku ma większe przełożenie, inne są też mocowania w tylnym moście co powoduje że nie da się bez przeróbki założyć także całego mostu. Nadmienię że też posiadam trucka z wyjącym mostem :( . Pozdr. Daniel
Wrzuć P(arking), podnieś jedną stronę, złap za koło i spróbuj zakręcić rękami. Dyfer w A604 pracuje w osobnym oleju. Mogło opierdzielić półoś lub dyfer.
https://obrazki.elektroda.pl/8058595700_... https://obrazki.elektroda.pl/8058595700_...
witam jestem tu nowy i sledze cały ten temat. Dzisiaj chciałem zrobić ala dyfer w mf70 lecz poległem na samym początku zabirając się za to ponieważ okazało się że felgi w mf70 są z żeliwa lub z dużą domieszka węgla, w każdym bądz razie są kruche i nieda się cokolwiek przyspawać. A pomysł był taki ,że wytne 1,5cm długości w feldze pozostawiając cypel...
Kolega sprawdzi przełożenie mostu- kręcąc od strony wału policzyć ile obrotów na obrót półosi. Wygląda że komputer zgłupiał przez obroty do ABS.
Ja wkręciłem śrubę w dyfer bo było miejsce i o nią zahaczyłem.
Witam wymienilem cały dyfer wszystko działa oprócz tego ze w tym słychać jakieś tyrkotanie proszę o podpowiedź co by to mogło być
Skrzynia i dyfer zgodny z vin.Możliwe jest że elektrozawór otwiera kanał ale brak jest w nim ciśnienia?Może zdjąć sterownik i wyczyścić kanały?Bieg 4 wchodzi ,ale po sekundzie powrót na 3 z szarpnięciem.Czyli zawór pracuje.
Po co te komplikacje. Nie wiem jaki masz ten silnik forda, nie piszesz ale obojętnie. Do silnika dokupujesz skrzynię od przednio napędowca, taką która podejdzie do twojego silnika, fordowską. W skrzyni tej, blokujesz ( trzeba zaspawac) dyfer. Silnik wraz z skrzynią ustawiasz w osi ciągnika i z jednej półosi ( tej która bedzie wychodzić do tyłu ) poprzez...
Do jakich autek wciskałeś ten silniczek? Jeśli chodzi o przeniesienie napędu to dlaczego skrzynia akurat z manty? a nie oryginalna z omegi od tego silnika? Jeśli chodzi o dyfer to dowiedziałem sie że dobra będzie szpera ZF do poloneza.
Napęd z półosi skrzyni przekazywynay by był na przedni i tylny dyfer( potrzeba dwa dyfery z BMW E36). Dyferencjały połączone były by ze skrzynia za pomocą wału oraz przegubów które bym musiał dokupić(ale to szczegół) Utopia , jak połączysz półosie z wałkami atakującymi dyfra ? Jakim wałem i przegubami . Druga sprawa , jak zamontujesz tylny dyfer do...
Witam. Chciałbym rozwiać pewne wątpliwości odnośnie mechanizmu różnicowego. Buduje traktorek na bazie części samochodowych i w skrócie wygląda to tak: silnik – skrzynia biegów – 2 główki (dyfry ) połączone tak żeby zwolnić obroty. Z 2 dyfra przekazanie napędu na przedni i tylny dyfer. Osiągnę prędkości od 4 km/h-35 km/h. Na pewno zablokuje/zaspawam...
Żeby było tam jeszcze miejsce na brzeszczot. Pozatym tuleja jest wciskana pod autem, nie ma możliwośći zrobienia tego na prasie. I teraz nie wiem czy muszę wymontować caly dyfer czy jak.,
Tak tylko w kwestii formalnej Lublin 51 lub inaczej Gaz 51 to konstrukcja rosyjska i w nich sprzęgło skrzynia i dyfer były niezniszczalne. Potwierdzam obecnie budowa sama jest całkowicie nieopłacalna. Lepiej kupić zdezelowany T25 lub c330 i odbudować. Pozostają jeszcze aspekty prawne. Wyjazd tym na drogę publiczną to rosyjska ruletka (brak OC, odpowiedzialność...
Dyfer był rozbierany ... Wszystko ok. Znacie jakiegoś magika w Polsce co mógłby podmienić elektronikę i zobaczyć co to zmieni? 😊
Za słaby silnik, czy ja wiem Motorower PONY, miał nie całe 2 konie i 100 kg ciągnął ( masa własna + kierowca). Floop93, podaj więcej danych, masa, prędkość, i koniecznie jakiś film z jazdy. Jest to bez wątpienia najciekawsza konstrukcja tego typu, jakie były prezentowane na elce, posiada dyfer i zawieszenie. Szacunek za wykombinowanie tego bez specjalistycznych...
Ja także buduję takiego quada ale dyfer trafiłem od Yamahy .Dyfer posiada też blokadę co zapewni mi wyjazd z błota. Popatrz tu : Szukaj tematów o samoróbkach. http://atvpolska.pl/forum/search.php?sea...
Nie którzy stosują 2 skrzynie biegów plus dyfer .
Ja był założył orginalną skrzynie i sprzęgło zaspawał dyfer i półosią wyszedł z napędem na 2 skrzynię. Przynajmniej sprzęgło by dłużej pożyło z racji osiowości.
Jeżeli przeguby / półosie OK to pewnie dyfer się rozleciał.
Takie rozwiązanie właśnie przewidziałem, przeraża mnie tylko koszt używanego mostu w powiedzmy niezłym stanie... Swoją drogą czy robienie programu i 3 krotne hamowanie auta mogło "zamordować" tylny dyfer??
witam drogich forumowiczow mam pytanie co do dyfra w galaxy, czy olej w nim to ten sam co w skrzyni? Czy jest oddzieline wlewany? Pytam ponewasz mam problem z atomatem, cos wyje i slychac trzaski, a jakis czas temu slyszalem pisk jakby lozyska i potem smierdzial olej przekladniowy, skrzynia caly czas zmieniala biegi normalnie, jak zwykle, bez szarpania...
Jeśli wsteczny wchodzi bez zgrzytów to sprzęgło, jeśli zgrzyta to połoś lub dyfer. Oczywiście przy pracującym silniku.
Mam zagwozdke, pytanie teoretyczne. Samochod z tylnim napedem, uklad klasyczny- silnik z przodu - wal napedowy - tylni dyfrencjal. Co by sie dzialo jak bym pomiedzy silnikiem a dyfrem wstawil jeszcze jeden dyfer. Taki klasyczny z samochodu tylnonapedowego z wejsciem na wal i dwoma wyjsciami na polosie. Tylko tak ze ten drugi dyfer by byl tak ustawiony...
Maxtrack to w miare ,,normalna" przedna oś montowana w Fastrackach.
Wiec juz prawie na pewno dyfer... Robic lepiej niz skrzynie wymieniac bo kupisz uzywke i za chwile to samo bedzie
Właśnie zaczynam pomału robić mocowania ramy i póki co wszystko idzie tak jak się mniej więcej spodziewałem ale nie chwalę jeszcze. Kupiłem rurę bezszwową 48mm ścianka 4mm 6 metrów takiej rury a reszta to będzie profil 50x20 ścianka 3mm myślę że powinno być w porządku, jak zrobię tę ranę to kupuje drugi przód od seja i łącze to do kupy Dodano po 1...
Cokolwiek nie zrobisz finansowo bedzie oscylowac wokół kwoty za używany dyfer. do zamiany na łncuch potrzebujesz lewą pokrywe silnika,jego zebatke z nakrętką,łańcuch,tylną sztywną oś z zębatką,wachacz plus drugi amortyzator i troche pracy i narzedzi by wszystko spasować.Prawdopodobnie trzeba też będzie rozpołowic silnik by zmienić walek zębtki zdawczej....
Dwa korki?Może jeden to jakiś dyfer?Pokaż na foto z których spuszane.
Przy tej wielkości kół, będziesz musiał mieć małe rpm i "okrutny" moment przy wejściu na dyfer. Jak przekładnie pasowe poradzą - zniosą - wytrzymają ? Czy 660 nie miał hamulców pneumatycznych, czy tylko wspomaganie?
A ja myślałem jeszcze że może to być dyfer ???
Czy kolego rozwiązałeś ten problem, bo u mnie to samo się zrobiło, poduszki posprawdzane, półosie również, spuściłem olej, odkręciłem dyfer, łożyska w porządku, tryby też, wygląda jak nowe, olej czysty bez opiłków, zalałem nowy, to samo, skrzynia działa bez zarzutu, przebieg 123000km.
Kolego może masz zespawany dyfer (szpere). Podnieś cały tył do góry i pokręć kołem , jeśli oba będą się kręcić w tą samą stronę to znaczy że masz .
Widziałem na YT patent na blokowanie dyfra w 126p. Nie wiem, czy takie rozwiązanie jest technicznie możliwe w dyfrach BMW. Muszę i tak taki kupić więc może się uda... a jak nie to zostaje tzw elektroszpera chociaż tego pragnę uniknąć. http://www.youtube.com/watch?v=MGg4jsnvG... Powyżej patent na takie sprytne blokowanie. Kolejne pytanie. Jak duży skok...
Do kondensatora 100uF.
półszpera nie wystarczy. robię ciągnik i potrzebuję pełnej blokady
Ewentualnie sam prosto zrobisz dyfer z przekładni od kątówki. Hindusi na YT już dawno to rozpracowali :) Swoją drogą raczej polecał bym silnik 4T, bo to małe dziadostwo będzie głośne okrutnie.
Ale czy jest sens pakować się w dwa silniki, przerabiać jakieś zasilacze, przetwornice robić i dodawać podwójną ilość ogniw? To po pierwsze czasochłonne a po drugie kosztowne. Fakt mechanizm różnicowy jest ważny, ale ciężko jest go dostać, albo jak już dostaniemy to nie zawsze się uda dobrze to spasować z ośką czy innymi elementami. Quady też nie mają...
Dyfer na podnośniku stetoskopem osłuchaj oraz przegub wewnętrzny półosi. Pytano czy graty nowe czy używane zakładałeś
Jakie zaś ciężarki? Dyferencjał do ustawienia. Koło ataku względem tależowego. Jak nie pomoże a to możliwe to wymiana. Wyjący dyfer to choroba 60-tek.
wiem ale teraz chcę aby zablokować tylni dyfer tylko nie wiem czym kropelką ? Tylko że kropelką to potem nie da rady zrobić normalnie dyferencjału
Zakładałem dyfer od żuka, mało problemów było, półtorej tony można było ladować.
Brawo za trud włozony w budowę. co do parametrów: z tymi 3 tonami chyba trochę przesadziłeś pozostawiam tez komentarz do wydechu-przeciez jest blisko nogi....niema zadnej osłony mam kilka pytań; - dyfer od czego jest bo piszesz o WOM-napęd na wałek -
Numer dyfra wskazuje na to , ze na aucie zalozony jest dyfer z volvo.
Pewnie dyfer powiedział pa pa. W każdym wypadku skrzynia nieopłacalna w naprawie, szukaj nowej.
To co na sztywno zrobić z dwóch zembatek Bo tani dyfer cienżko zmaleść :?:
przekładnia dyfer dyfer buggy dyfer maluch
pilot magnetowid suszarka electrolux filtr wymiennika odbiornik a4tech
arkusze egzaminacyjne płytki prototypowe
Błąd E 036 w kotłach De Dietrich - przyczyny i rozwiązania Immergas Victrix, Zeus – komunikat SUMMER na wyświetlaczu, tryb letni, brak ogrzewania CO