O sprawdzeniu wirnika było kilka tematów na forum ( na pewno pomiar multimetrem nie jest wiarygodny). Jeśli kol. nie ma odpowiedniego urządzenia to wystarczy podejść do najbliższego zakładu elektromechanicznego ( tam gdzie przezwajają silniki lub serwisu elektronarzędzi) i tam kol. sprawdzą bez problemu. Wymiana przez podmienianie bez uprzedniego sprawdzenia...
Poniżej 18 bar na biało.
Masz silnik który raczej trzeba rozebrać zweryfikować.
Witam, mam problem z moim ciągnikiem. Od pewnego czasu przy średnich obrotach silnika zaczyna się nierówna praca. Jest to do tego stopnia widoczne, że cały ciągnik zaczyna się kołysać. Silnik zaczyna dymić. Po otwarciu pokrywy regulatora obrotów pompy wtryskowej okazało się, że regulator porusza listwą dawki paliwa, co daje wspomniany efekt. Oddałem...
Dobrze zrozumiałeś. Ustaw zapłon a czujnik zegarowy, zobacz potem czy nie zmienia się wartość - oczywiście lampy strobo do diesla pewnie nie masz. Twarda, dzwoniąca praca silnika to zbyt wczesny wtrysk. Mało realne, ale zawsze jest że komory wirowe się obluzowały.
pompowtryskiwacz 6 nieodpowiednia odpowieć układu mechanicznego liczymy od chłodnicy , wypnij kostkę od wtrysku silnik przestanie dymić to wróci o własnych siłach
Czytając ten temat od początku i mając na uwadze ostatni post i zdjęcia, skłaniam się do porady abyś dalsze czynności związane z podłączeniem zlecił elektrykowi. Tak będzie lepiej dla Twojego dobra oraz dla silnika, chociaż mam wątpliwości czy silnik to przeżył.
nie nowa, tylko nie używana 0 motogodzin, kupiona z licytacji po bankructwie dealera. Nie ma gwarancji. stała rok w porcie na statku z setką identycznych i je zlicytowano. Macie jakiś pomysł? Może trzeba wylać wszystkie płyny i zalać nowymi?
A jakieś dodatkowe efekty są? Np. dymienie, odgłos silnika, itp?
Objawy wskazują na zużycie cylindra, pierścieni lub prowadnic zaworów. Osiem lat to sporo i powierzchnia koszenia też duża. Starsze modele wytrzymywały znacznie dłużej.
bedzie kopcił na czarno,bo wtryskiwacze sa przełaczona na pracę grupową,a nie sekwencyjną. No i punkt wyprzedzenia zapłony jest niezgodny z oczekiwaniami silnika.
Masz książkę do ciągnika? Opisze jak umiem bo z książki nie każdy rozumie. Odkręć przy pompie przewód wysokiego ciśnienie od pierwszego cylindra - wtrysku. Zahamuj ciągnik, ustaw na luz, podnieś zawory, ustaw maksymalny gaz i ciągnij za pasek klinowy by obracać walem silnika tylko zgodnie z jego obrotem. Jak nie dasz rady to klucz na nakrętkę kola pasowego...
1.9 tdi 2003 rok
Witam.Proponuje sprawdzic grzanie swiec i ich jakosc,moj kolega mial ten sam problem nic nie wskazywalo na uszkodzenie wtryskow dopiero po wymontowaniu ich i tescie na stanowsku serwisowym.Ale tutaj tez moze byc i inny problem.
Rozpylacze.pompa, turbo.Raczej do serwisu.
Witam, Od zauważyłem, że silnik przy dużym obciążeniu dymi z odmy. Jednocześnie wypluwa też olej. Dziwne, bo ma dopiero kilkaset motogodzin od generalnego remontu silnika. Dymi tylko z odmy, z tłumika jest ok. Ostatnio były wymieniane filtry oleju. Oleju silnikowego było troszkę ponad stan, ale wątpię, żeby to była przyczyna kopcenia. Dodam jeszcze,...
Nie chcę gdybać, co do ewentualnych przyczyn, bo nie znam tego gaźnika i nie wiem jaką drogą benzyna dostaje się do gardzieli gaźnika. Nie sądzę też, ale również mogę się mylić, aby pływak był dziurawy, bo wtedy, wg mnie, byłyby kłopoty z uruchomieniem silnika, byłby permanentnie zalany. Może odezwie się ktoś bardziej kumaty. Ja z ciekawości, będę dalej...
prawdopodobnnie wiesza ci sie koncówka wtrysku i potrafi tak sie traskać daj wtryski do sprawdzenia albo po prostu wymień ten który nie pali a sprawdzisz je popuszczajac przewód wysokiego cisnienia przy wtrysku i zobacz jaka bedzie reakcja ten co nie reaguje jest uszkodzony
Witam. Mam krajzegę która jest na siłę. Silnik 2.2kW 3f przerobiłem na 230 V - zastosowałem kondensator 150mF ale po chwili cięcia z silnika zaczyna się kopcić przy przewodach. Co może być przyczyną, proszę o jakąś podpowiedź.
Element tnący trzeba często smarować najlepiej olejem do pił łańcuchowych bo oblepi się sokami roślin i miazgą co spowoduje dużo większe opory i przeciążenie silnika. Niekiedy zaczynają dymić ostrza gdy na wskutek tarcia temperatura wzrasta a niekiedy zaczyna dymić silnik w wyniku przeciążenia i pada.
https://obrazki.elektroda.pl/1444427200_... https://obrazki.elektroda.pl/8954507700_... https://obrazki.elektroda.pl/6669521300_... https://obrazki.elektroda.pl/2297193700_... https://obrazki.elektroda.pl/9707788300_... Wyciągasz zaślepkę z pompki, ustawiasz na kreski,...
Kolega ma rację najprawdopodobniej odma i silnik się nie odpowietrza więc pcha olej do ssącego i kopci. Chyba, że jest to silnik z turbo, no to wtedy diagnoza turbina.
15-letnie auto 120 tyś ?,sprawdz w tej książce kiedy był ostatni wpis,jesli analizator nic nie wykazał ,to takie zuzycie może wskazywać na niedrozny układ wydechowy ale to byś odczuł w trakcie przyspieszania ,na jakim odcinku zmierzyłeś te spalanie?,samochód grzejesz rano przed jazdą?
żadna nie jest odpowiedzialna za dymienie, szukaj usterki w silniku
Wymień olej w silniku.
To że kopci na niebiesko to, prawdopodobnie wina byt dużej ilości oleju w paliwie, poza tym to dwusuw (chiński) i zawsze będzie kopcił. No SYRENKI tez puszczały czasem niebieski dymek... :) Ja sie obawiam, czy przypadkiem cos nie rozregulował kręcąc ta zółtą srubką ze sprężynką, ponieważ robił to przez przypadek..:( A do czego ta śrubka służy, co reguluje?...
Opisałem bo regulamin nakazuje opisać wszystko od a do z. Oczekuję jedynie odpowiedzi - co jest przyczyną że wszystkie mondeo MK2 1.8td dymią a mój nie jeśli wszystkie fora, kluby itp. twierdzą że dymienie diesla to normalny objaw. Ponoć diesel musi dymić i koniec więc jeśli dymienie jest objawem normalnym to - wybacz - nie dymienie będzie analogią,...
Zmierz ciśnienie na cylindrach, na komputerze w parametrach wtryskiwaczy jakie wartości?
Albo uszkodzony wtryskiwacz leje do cylindra, co moze spowodowac nawet wypalenie dziury w tłoku. Metaliczny stuk = dawka bogata i czarno z tyłu.
Wymień silnik .
w tych silnikach lubią się popuszczać koła rozrządu-sprawdż to
Witam. Pompa wtryskowa do sprawdzenia i wtryskiwacze.
diagnostyka to nie tylko odczyt błędów : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php...
Lepiej nic nie rób bo doigrasz się w końcu i auto trafi na złom.
Kopci, bo pewnie ją ktoś przechylił na bok ( np. przy odkręcaniu korka spustowego oleju ) i olej dostał się przez odmę do tłumika . Kosiarkę czterosuwową powinno sie przechylać tylko do tyłu. Zaraz na początku tłumik jest zimny więc kopci dopiero po jego nagrzaniu. Jak się wypali olej w tłumiku to przestanie dymić. Początkowo dymiła zaraz po uruchomieniu...
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Jeżeli kontrolka oleju nie zapaliła się i silnik kręci na rozruszniku to jeszcze nic straconego zalej olej odłącz turbo i spróbuj odpalić jak odpali to jest nadzieja powodzenia
to już zbadałem :-) w instrukcji pisze że do ustawiania wolnych obrotów najpierw między zderzak dużej wkłada się dystans 4mm a do tej małej 20mm potem zderzakiem dużej ustawia się ok 900obr/min i wyciąga te dystansy wtedy tą małą można ustawić właściwe obroty biegu jałowego mnie interesowało na co ona wpływa skoro ta duża reguluje dawkę
Witam. Problem rozwiązany.so256 miał rację zapłon był opóźniony a nie przyśpieszony.Przyśpieszyłem zapłon i wszystko ok.A z tym zapowietrzaniem wszystko wporzątku,wcześniej nastąpiło rozszczelnienie przy wtyczce do podgrzewania przy filtrze paliwa.Dzięki wszystkim za pomoc. Temat zamknięty.:D To moze nalzezalo by sie mu danie PLUSA???? dla so256 Pozdrawiam
Witaj ....ja bym sie dokładnie przyjrzał małej zębatce na wale...!!
Dało by radę, tylko po co?
Nie zwracałem na to zbytniej uwagi, ale wyciągnięcie cięgna nic nie zmienia w pracy silnika.
Pompę ustaw na znak jak tłok w gmp. Pompka zasilająca sprawna? Wytłumacz proszę co ma pompka zasilająca do dymienia silnika. Teoretycznie nic, ale gdy będzie się przypowietrzał to też będzie dymić.
Też miałeś dymienie na rozgrzanym silniku?
Po wymianie silnika zaczęło dymić na biało, po rozgrzaniu dymienie ustaje. Silnik był kompletny przełożyłam tylko sterownik pompy, czy ktoś wie, co może być przyczyną? Uszkodzony oryginalny sterownik?
Sprawdź świece żarowe i czy mają zasilanie. Jak są sprawne ale nie mają zasilania odepnij czujnik temperatury włącz zaplon i sprawdź jeszcze raz i jeśli zasilanie się pojawi to do wymiany jest czujnik temperatury. Jeśli dalej nie ma zasilania to bezpiecznik przy akumulatorze ewentualnie przekaźnik świec w puszce pod maską.
Obecnie jedynym słusznym wyborem oleju to Platinum Rider Scooter 2T. Druga sprawa, może wcześniej skuter był używany na małym gazie przez co odłożył się nagar w wydechu. Jeśli teraz jeździsz na pełnym gazie to zaczyna się wypalać nagar w wydechu i w sumie takie zachowanie jest korzystne dla wydechu który ma konstrukcję nierozbieralną. Ostatnia możliwość...
Witam, Problem polega na tym że gdy silnik jest rozgrzany zewsząd z silnika się dymi, czym to jest spowodowane?
tomi2780 czy mozesz napisac czy rozwiazałes ten temat dymienia tego silnika. mam dokladnie takie same objawy,, wtryski zmioenione, pompa zmianieona, wszystko w jak najlepszym porzadku a auto dalej tak samo reaguje dopuki sie nie rozgrzeje . sam juz niewiem co dalej z tym robic i rece mi opadaja.
Wtryskiwacz któryś jest uszkodzony.
Raczej nie wina filtru gdyż próbowalem na krótko i dalej tak samo, ropa też w porządku.
Niestety jest to nie do wykonania. Samochod i ja jestśmy za granicą, w dodatku nie chcę mieć nic wspólnego z tym warsztatem. Chcę tutaj na miejscu naprawić, ale chcę też wiedzieć coś na ten temat żeby być trochę "mądrzejszy". Dziękuje za poradę.
No więc padło 'coś' w sprężarce, z hałasującą juz sie spotkałem nie raz ale zeby jeszcze dymiła? Gdy silnik pracuje wszystkie paski takze pracują, nawet ten od kompresora, być moze jest tak przyblokowany przez kompresor, ze koło pasowe 'wyciera' ten pasek i to powoduje dymienie... Sa zakłady ktore regeneruja sprężarki jednak jezeli koszt regeneracji...
To mi wygląda na źle ustawiony początek wtrysku. A co z dymieniem silnika? Kopci na czarno przy dawaniu gazu??
To niezły jesteś mechanik. Jeżeli ci kopci na biało, czy czaro to może jeden cylinder ci nie odpala. Odkręć kolektor wydechowy, to wszystko zobaczysz. Ale i bez tego wylot z jednego cylindra będzie gorący a drugi nie.Takie rzeczy dobry mechanik od razu wyłapie na słuch i kolor spalin.
Witam. Jest to tzw. ogranicznik białego dymienia. Jak wiesz zimny silnik diesla powoduje większe dymienie. W starszych FH12 ogranicznik działa automatycznie przy zaciągnięciu hamulca postojowego. Uruchamiana jest klapa hamulca silnikowego, która dławi wylot spalin. Ma to spowodować szybsze rozgrzewanie się silnika i zmniejszenie emisji spalin. W fabrycznej...
Znalazłem rozwiązanie. Zamykam temat
To prawda, ale na załączonych filmach widać jak dymi i pierwsze dwa to prawidłowe dymienie, a kolejny już nie. To było nagrywane na rozgrzanym silniku i po przejechaniu kilkunastu km, więc nie ma mowy o dymieniu na zimnym silniku albo o wodzie w tłumiku.
W tej wtyczce/wyłączniku są dwa przewody-jeden od zasilania i drugi do silnika, wobec tego można albo prawidłowo podłączyć, albo zrobić zwarcie. Powód grzania i dymienia silnika jest inny, albo uszkodzony kondensator, jeśli występuje w tej kosiarce, albo uszkodzone uzwojenie silnika.
nie powinien dymić, ma przebicie na uzwojeniu
Witam poszukuje silnika jak w temacie, silnik ten był w nadmuchu wanny poolspa. nigdzie na necie nie mogę znaleźć a wanna rozdłubana i teraz nie wiem czy szukać silnika czy szukać kogoś kto potrafi to naprawić bo raczej komutator wskazuje spalony wirnik. Objaw jest taki ze po około 5 min zaczyna się z niego dymić.
Ta część tak śmierdzi takim zapachem i jest stopiona. https://obrazki.elektroda.pl/4497326500_... https://obrazki.elektroda.pl/8821721800_... https://obrazki.elektroda.pl/7552766800_... Od czego to odpowiada?
Ok wszystko zrozumiałe, ale jeżeli dzieje się tak z pompą z powodu jej nagrzania, to czy polewanie jej wodą nie powinno pomóc?? myślę że jeżeli zacieranie tej pompy jest spowodowane jej nagrzaniem, to po polaniu jej wodą powinna ostygnąć i zacząć działać normalnie. I jeszcze jedno pytanie, skoro pompa z powodu nagrzania zaciera się i nie podaje paliwa...
Problemem dymienia była turbosprężarka. Puszczała olej po stronie gorącej. Luzu nie miała, oleju ubywało bardzo mało (150ml/1000km). Po naprawie turbosprężarki brak dymienia, silnik pracuje poprawnie, wszystko jest ok.
Brak ciśnienia oleju i stuki sugerują że mogło dojść do zatarcia panewek. Ściągaj miskę olejową oraz panewki .
Witam, jak wygląda sytuacja po wymianie? Dymienie ustało? Silnik przestał falować? Mam podobny problem
To jak można sprawdzić silnik i skąd mam wiedzieć, jaki kupić? Kupić taki sam, w/g wymiarów i/lub opisów. Co do sprawdzenia silnika - po pierwsze obejrzeć szczotki. Problem jest taki, że do silnika strzasznie trudno się dostać, ponieważ nie mogę zdjąć koła. Trzeba się przy tym trochę namęczyć. No cóż - niektóre zabawki są jednorazówkami...
Witam.Mam problem z silnikiem 2.0XDI.Wymieniłem nowe wtryskiwacze,regeneracja głowicy,wymienione pierścienie tłokowe.Ciśnienie na tłokach po 30atm.Nadal na zimnym silniku dymi na biało przez chwilę i nierówno pracuje silnik,jak przestaje dymić silnik chodzi bardzo równo. Mechesy mówią żebym pojeździł z 1000km to powinno się unormować.Może ktoś miał...
Pokaż zdjęcie świec. Na jaki kolor silnik dymi ??
Witam , mam problem z moim sprinterem 315 906 2006 r 2cdi , raz na jakiś czas zaczyna dymic pod maską w okolicy dpf kolektora wydechowego nie wiem co może być przyczyną kolektor wydechowy cały szczelny(nowa uszczelka ) , egr nowy, kolektor dolotowy wyczyszczony .Dodam próbowałem szukać rozwiązania i po odpięciu wtyczki z przepływomierza przestaje dymić...
A tam przez prowadnicę wiele do skrzyni korbowej nie trafi. Chcesz się upewnić zmierz kompresje lub zdejmij głowicę. Na bank pomiędzy tłokiem a tuleja zobaczysz pierścienie i na bank luz na zamku będzie już w milimetrach.
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
1- kolor dymu? 2-przebieg auta ? 3- jakie ma zuzycie oleju ? 4- jakie jest cisnienie spręzania? 5- czy była sprawdzana szczelność cylindrów ?
Sprawdź kąt wtrysku zegarem.
Czujnik wymieniony
A co najlepiej tanim kosztem zrobić żeby jeszcze trochę posłużył? Albo tanio, albo dobrze... Co trzeba zrobić - już wiesz.
wyczyściłem gaźnik założyłem nowe przewody paliwowe , podciśnieniowe i świece ,zmniejszyłem dawkę paliwa na iglicy na średnią .Teraz mam taki problem że skuter chodzi na wolnych obrotach a po dodaniu gazu gaśnie. Regulacja nie pomaga.
Witam. Od jakiegoś czasu Mercedes zaraz po odpaleniu kopci na szaro- niebieski kolor (falują w tym czasie też obroty silnika). Jak obroty się ustabilizują po ok 30s to przestaje dymić. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Ostatnio zdejmowałem kolektor plastikowy. Bardzo proszę o pomoc
Panowie, prosba o pomoc. Mam taki troche egzotyczny troche samochod - Lincoln MKT, dosc nowy 2016, ale juz 130 000 km przejechane. Dzisiaj nagle przy parkowaniu poczulem jakas ciezka blokade przy kolach, jakby mi ktos wsadzil metalowa rure miedzy felgi. Jednoczesnie samochod zaczal dymic z lewej strony i zauwazylem czarna maz na drodze, ktora zostawil...
Tak filtr założyłem nowy , ale zapomniałem dodać że nie wiem kto i jak długo ale pracował zupełnie bez filtra To silnik do wymiany, ciągnął kurz to zawory i cylinder zużyte i spala olej.
Problem ze skuterem wygląda tak gdy dam gazu cały czas wyje dymi i po chwili dopiero rusza i jedzie bardzo wolno po chwili dopiero zaczyna jechać lepiej co sprawdzić? Gaźnik czyszczony świeca nowa wariator rolki ok sprzegło też.
to rozrząd może być przestawiony o 1 ząbek, przez co jeden zawór nie pracuje równo i raz na jakiś czas skapnie tam oleju i wypali go Nie ma takiej opcji, przestawienie rozrządu nie dotyczy jednego zaworu a wszystkich. Najprawdopodobniej silnik zaczyna powoli brać olej i widać to po dymieniu,te silniki lubiły szybko zużywać uszczelniacze zaworowe
Sprawdź to co pisałem 2-posty w/w
Jeżeli podniesiesz i będzie wszystko wyregulujesz prawidłowo to czego ma dużo palić. Jak nie będzie go zalewało i będzie działał w każdej temperaturze silnika i w każdym zakresie obrotów to będzie dobrze. A z tą mieszanką to nie ryzykuj. Rób tak jak zaleca producent. Chińskie piły mają 1:25 czyli podobne. Bedzie najwyżej trochę dymił.
Zapowietrza się twoje autko.
Lejące wtryski powodują dymienie silnika na czarno a nie na niebiesko. Nie spalanie oleju napędowego powoduje wzrost stanu oleju w misie olejowej.
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
witam czy poziom olej nie podnos sie
Witam. Cztery dni temu Mój Ford Focus 2.0tdci 2005rok 230.000km przejechane zaczął bardzo dymić silnik nie równo pracuje nie da się jechać chmura dymu siwego podłączyłem pod kompa pokazał dwa błędy P2584 i P2585 dolac płynu eolys. Czy brak tego płynu powoduje takie objawy??
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
Sprawdź błędy w sterowniku silnika a nie ABS.
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Ale od panewki by nie dymił, a silnik by się normalnie uruchamiał.
Rozrusznik jest nowy po podpięciu sterownika zaczął dymić. Był krecony 3 razy po chwili Albo ja nie rozumię albo Ty bzdury piszesz. Podpiąłeś sterownik silnika i co rozrusznik zaczął kręcić następnie dymić? Czy nie kręcił a dymił?
trzeba trochę przyśpieszyć kąt wtrysku.
Może morze, może ocean. Z takimi informacjami to nic.
Witam, może ktoś mi pomoże Yamaha virago 535 ,bardzo dymi na zimnym silniku
Załączyłeś zdjęcie zktórego jasno wyczytasz napięcie pracy 229 v lub 380 V. A my teraz mamy jak ogólnie wiadomo 230 V i 400 V. E Szwajcari teraz pewno też. Ale to raczej nie jest przyczną dymienia silnika.
No no pierścienie, pomogą jak laxigen na sraczkę. Płukanka inny olej to samo co wyżej. Swoją drogą to nie jest olej do tego silnika.
silnik remont dymić dymić rozgrzać silnik dymić silnik mercedes
przekaźnik maksymalne napięcie mikrotik firewall filter kaseta adapter transmiter
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
Zmywarka ciągle wypompowuje wodę - przyczyny i rozwiązania Kierunek obrotu pokrętła programatora pralki