https://obrazki.elektroda.pl/1444427200_... https://obrazki.elektroda.pl/8954507700_... https://obrazki.elektroda.pl/6669521300_... https://obrazki.elektroda.pl/2297193700_... https://obrazki.elektroda.pl/9707788300_... Wyciągasz zaślepkę z pompki, ustawiasz na kreski,...
Rozpylacze.pompa, turbo.Raczej do serwisu.
ustaw rozrzad na znaki. Zagrzej motor do 90 wepnij vaga i sprawdz statyczny kat wtrysku, potem skoryguj. Sprawdz przeplywomierz.
15-letnie auto 120 tyś ?,sprawdz w tej książce kiedy był ostatni wpis,jesli analizator nic nie wykazał ,to takie zuzycie może wskazywać na niedrozny układ wydechowy ale to byś odczuł w trakcie przyspieszania ,na jakim odcinku zmierzyłeś te spalanie?,samochód grzejesz rano przed jazdą?
diagnostyka to nie tylko odczyt błędów : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php...
Witam. Jest to tzw. ogranicznik białego dymienia. Jak wiesz zimny silnik diesla powoduje większe dymienie. W starszych FH12 ogranicznik działa automatycznie przy zaciągnięciu hamulca postojowego. Uruchamiana jest klapa hamulca silnikowego, która dławi wylot spalin. Ma to spowodować szybsze rozgrzewanie się silnika i zmniejszenie emisji spalin. W fabrycznej...
Sprawdź świece żarowe i czy mają zasilanie. Jak są sprawne ale nie mają zasilania odepnij czujnik temperatury włącz zaplon i sprawdź jeszcze raz i jeśli zasilanie się pojawi to do wymiany jest czujnik temperatury. Jeśli dalej nie ma zasilania to bezpiecznik przy akumulatorze ewentualnie przekaźnik świec w puszce pod maską.
Olej pali? Świece żarowe działają? Korekty wtrysków?
A co najlepiej tanim kosztem zrobić żeby jeszcze trochę posłużył? Albo tanio, albo dobrze... Co trzeba zrobić - już wiesz.
w tych silnikach lubią się popuszczać koła rozrządu-sprawdż to
Witam kupiłem opla zafire z silnikiem 2000cm 82kM, podczas zapalania gdy silnik jest zimny dymi co może być przyczyną Dubel. Kosz.
1- kolor dymu? 2-przebieg auta ? 3- jakie ma zuzycie oleju ? 4- jakie jest cisnienie spręzania? 5- czy była sprawdzana szczelność cylindrów ?
Witam. Od jakiegoś czasu Mercedes zaraz po odpaleniu kopci na szaro- niebieski kolor (falują w tym czasie też obroty silnika). Jak obroty się ustabilizują po ok 30s to przestaje dymić. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Ostatnio zdejmowałem kolektor plastikowy. Bardzo proszę o pomoc
Zapowietrza się twoje autko.
powtorze ze dymienie na siwo rozpoczynało się na gorąco ,gdy silnik zimny nie dymił. turbo już zmienione ,chodzi dobrze nie dymi już , ale pojawił się teraz błąd P2563 czujnika gruchy i tu jest problem bo na starej turbinie tego błędu niebyło mechanik specjalnie zmienił czujnik położenia łopatek (G581) tą starą do nowej turbiny by nie było żadnych...
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
Jak na to co opisałeś to wygląda mi że na którymś tłoku zastały się pierścienie i to przyczyna niebieskiego dymu. Po prostu pierścienie nie uszczelniają cylindra i nie zgarniają nadmiaru oleju. Niebieski dym to w 85% spalanie oleju co daje specyficzny zapach spalin. Na zimnym silniku nie widziałeś bo po rozruchu do nagrzania ma zwiększona dawkę paliwa...
Witam, od roku jestem posiadaczem forda focusa c-maxa z 2005 roku z silnikiem 1,6 TDCI 109km. autko ma 154tys przebiegu. Jakiś czas temu miałem taką przypadłość, że po odpaleniu jak auto było zimne delikatnie falowały obroty i mocno dymił przez kilka sekund w kolorze jasnym szaro-niebieskim... znajomy mechanik wyczyścił mi egr'a lecz to nie pomogło,...
Może morze, może ocean. Z takimi informacjami to nic.
Witam. Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby odpowiedzieć na pytanie, co może być przyczyną dymienia na biało w w/w silniku? Problem jest tylko wtedy, gdy odpalam zimny silnik, ustaje po ok. 15-20 sekundach. Nie ma żadnych problemów przy odpalaniu.
Wtryski Panie i Panowie Wtryski !!! Wymieniłem na używane i się poprawiło, nie jest idealnie ale o niebo lepiej. I teraz zadaje sobie pytanie czy te silniki mają tak wadliwe wtryski że trzeba wymieniać po 100 tyś km. czy z kolei te 100 tyś km. było tylko na liczniku. Samochód kupiłem w Polskim komisie. hmmm ???
Robiłem kiedyś takiego focusa, 2 korby krzywe po wjechaniu w wodę, w miarę nagrzewania dymienie ustaje, zimny nie spala do końca ON, ciśnienie prawdę ci powie,
To prawda, ale na załączonych filmach widać jak dymi i pierwsze dwa to prawidłowe dymienie, a kolejny już nie. To było nagrywane na rozgrzanym silniku i po przejechaniu kilkunastu km, więc nie ma mowy o dymieniu na zimnym silniku albo o wodzie w tłumiku.
Przyjacielu, zostałeś tu jednym z nielicznych, co prosi o odrobinę rozsądku. Trwaj na posterunku a posty imć Jabulami w 50% powinny być w koszu. To nikomu nie przeszkadza, że się jakieś bzdurne teorie snuje publicznie. Podpierając się sąsiadem, kolegą albo wujkiem...
Silnik dobrze widzi temperaturę w stanie zimnym?
Dym biały i nie dymi od razu, tylko po chwili. 1991 rok, ale od tygodnia ją przepalam a to nie ustępuje. Dodano po 1 i jeszcze zaobserwowałem ze jeden z cylindrów szybciej się grzeje
Posiadam renault megane scenic z 97r 1.9dt i mój problem polega na tym że gdy jest zimno to odpala za pierwszym razem ale dziwnie chodzi, szarpie, przerywa i przydymia, jednak po dodaniu gazu silnik zaczyna chodzić normalnie. Dodam ze świece nie dawno wymieniłem ale to nic nie pomogło.
Wg opisu to bym szukał problemów: - Ze świecami żarowymi (plus przekaźnik, czujnik). Dymienie na zimnym. - Następnie błędy w magistrali CAN. Mogliście podłączyć nieprawidłowo jedną wtyczkę i zablokować magistralę. Problemy powyżej 2200. - Wtryski mechanicznie, ale i elektrycznie, regulacja dawki, ich wprogramowanie, złączki.
Kąt wtrysku.
W tym aucie niestety to może być nie tyle uszczelka pod głowicą co pęknięta głowica... Jak padnie turbina to też dymi na biało, ale jest zupełni inny zapach tych spalin i nie idzie ciśnienie do układu chłodzenia.
No myślałem że oprócz zwiększenia dawki wymusza trochę wcześniejszy zapłon by np.mniej dymił gdy zimny... Takie rozwiązanie jest np. w VW T3 i T4 tyle że sterowane ręcznie
za schowkiem jest zwykle wentylator więc może jego kostki np tak czy inaczej ja bym nie dokręcał jednej klemy akumulatora i woził dużą "tirową" gaśnicę na wszelki słuczaj (taką gaśnicę to cały czas wożę i klemy też nie dokręcam, choć mi się nic nie dymiło, ale lepiej dmuchać na zimne)
Znaczy pękięte uszczelki na tłokach przepraszam za błąd Te gumowe, prawda ?
proponuje sprawdzić zasilanie świec żarowych voltomierzem i same świece omomierzem już przy jednej spalonej świecy przy odpalaniu będzie kopcił a przy spalonych trzech i w niskiej temperaturze ma prawo wogóle nie odpalić lub po odpaleniu będzie kopcił mocno na niebiesko, będzie trzęsło silnikiem i będzie miał za wolne obroty dopuki się nie rozgrzeje...
w mojej pompie bosch przy zimnym silniku dzwignia jest z prawej strony[ssanie] do oporu,w miarę tęperatury posuwa się w lewo
Hm powiadasz ze na niebiesko i oleju nie bierze, jesteś tego pewien. Możliwe przyczyny to uszczelniacze na trzonkach zaworów, wadliwa turbina, zły stan techniczny silnika. Jak powiadasz ze odpala bez problemu to to ostatnie można czesciowo wykluczyć. Jak ściągniesz wąż idący do kolektora ssącego to przypadkiem nie ma w nim za dużej ilości oleju?
I weź tu pojedź do mechanika - z autem wszystko w porządku, a oni by już wymienili: 1. wtryski 2. turbinę 3. olej 4. linkę ..... Przypuszczam, że jakbyś dalej pojeździł po "mechanikach", to jeszcze jakieś kwiatki by wyszły. Odp 5 jest prawidłowa. Wyglądnij rano przez okno jak jest chłodno i popatrz jak na parkingu odpalają fury - każdy zakopci.
Najpierw, to trzeba by diagnostykę komputerową porządną wykonać. Następnie posprawdzać np. sprawność i działanie turbiny. Dodatkowo uszczelnić silnik (wycieki oleju). Podobno cylinder przy rozrządzie się również przegrzewa i wyciera nikasil co praktycznie niemozliwia jego naprawę. Nie spotkałem się. czy da sie ten silnik w tym stanie naprawić w stopniu...
Popieram poprzednika, filtr paliwa do wymiany i profilaktycznie wężyki przelewowe bym wymienił i ten od pompy wtryskowej. Koszt niewielki bo 1m kosztuje max 10zł a taka długość powinna Ci w zupełności wystarczyć.
koledzy ogólnie rzecz biorąc to niebieski dym=olej, biały dym=płyn chłodniczy!! wtrysk to czarny dym. samochód zimny zawsze dymi, bo to para wodna z układu wydechowego, i dopóki nie wyparuje to będzie biały dym. jak samochód nie kopci po nagrzaniu to nic mu nie jest. jeżeli ciepły samochód dymi na biało to może to być uszczelka pod głowicą.
Dziękuje za odpowiedź.
Pewnie uszczelniacze na zaworach "zkamieniały". :flasingsmile:
Witam, widocznie pokłócili się tłok z zaworem, ja bym sprawdził kompresje na zimnym silniku.
świece wymieniłem sa wszystkie nowe takie same
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam utrudnione zapalnie zimnego silnika TD1,8 mondeo. Jak juz uruchomie silnik to po krótkim czasie na wolnych obrotach zaczyna wydobywac się biało- niebieski dym i silnik nierówno pracuje. Podobno po właczeniu kluczykiem kontrolek powinno być takie "terkotanie " jakby elektromagnesu. Ale tego nie słychać. Może ktoś...
Raczej wygląda na zapowietrzanie układu,lub zły kąt wtrysku.
Moment wtrysku do regulacji.
Miałem sąsiada (już nie żyje) który swoim Volvo (dieslem) jeździł głównie po mieście i nie dymił nadmiernie, nawet gdy odpalał zimny silnik. Nie usprawiedliwiaj dziadostwa jeżeli nie chcesz równać do ich poziomu. Znajomki w ten sposób zarżnęli forda Mondeo. Wzięty z salonu jako nówka. Ciągłe problemy z DPF. Po dwóch latach użerania z gwarantem zamienili...
Zauważyłem ostatnio że samochód na zimnym silniku zaczął dymić mocniej niż zwykle. Śnieg za rurą wydechową robił się czarny. Świece są pokryte nagarem i prawdopodobnie przez to silnik przerywa w zakresie 2000-3500 tyś. obr. Wszystko mija po przejechaniu kilku kilometrów, silnik pracuje równo i nie dymi. 3 tyg. temu miałem wymieniany pasek rozrządu a...
Tam są świece dogrzewające. Nie są potrzebne do rozruchu. Sa po to żeby nie dymił na niebiesko zimny. Włączają się na dłużej po uruchomieniu silnika. Mówimy o tym modelu na VP44 oczywiście.
auto sprzedane zamykam temat
Witam, mam słynnego Passata. Został wycięty DPF przez poprzedniego właściciela. Passat dość dymi po odpaleniu i gdy zimny, co może być? Właśnie siedzę obok niego i dymił tak z 4 min., aż nagle coś jak by się włączyło i przestało...
Przy zimnym silniku sonda nie pracuje ta, że to napewno nie sonda
Dzieje sie tak już od dawna tyle że początkowo szarpanie było mniejsze(nie pamiętam kiedy się zaczęło ale nic nie grzebałem tego jestem pewien,zaczęło się chyba po fali dużych mrozów)Radziłem się dwóch mechaników.Jeden podejrzewa wtryskiwacz,a drugi świece żarowe.Mnie natomiast zastanawia czy to nie jest wina koła dwumasowego,ale chyba w takim wypadku...
A czy podłączony pod komputer był chociaż raz?
Sprawdź kąt wtrysku zegarem.
juz wszystko jasne dalem samochod do zdiagnozowania do jednego z najlepszych specjalistów w naszym regionie... okazalo sie ze cisnienie sprezania jest cholernie male 15 bar 19 bar 20 bar 28 bar na poszczegolnych tlkolkach masakra
Witam ponownie i jeszcze raz. W mojej Alhambrze wymieniłem i ustawiłem : - przepływke - czujnik temp. G62 - kąt synchronizacji na 0 do -0,5 (było -2,2, -3,8) Niestety na jałowym jak zimny dalej go dławi i wyrzuca chmury paskudnego dymu (nie wiem dlaczego!!!) i też na ciepłym w przedziale do 2000obr. "szarpie" jak dodaje mu spokojnie gazu. Nie robi tego...
Witam. Mercedes Vito, maksymalne obroty jakie osiąga, to 3000 i to wszystko. Czasem na zimnym silniku uda mu się wskoczyć powyżej 3000 ale strasznie kopci. Za pomoc dziękuję.
W tych silnikach trzeba wymieniać filtr odmy i często padają wałki, bo są problemy ze smarowaniem (ciśnieniem smarowania). Zacząłbym od sprawdzenia tych rzeczy
Kopci, bo pewnie ją ktoś przechylił na bok ( np. przy odkręcaniu korka spustowego oleju ) i olej dostał się przez odmę do tłumika . Kosiarkę czterosuwową powinno sie przechylać tylko do tyłu. Zaraz na początku tłumik jest zimny więc kopci dopiero po jego nagrzaniu. Jak się wypali olej w tłumiku to przestanie dymić. Początkowo dymiła zaraz po uruchomieniu...
trzeba trochę przyśpieszyć kąt wtrysku.
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Powiem Ci tak, ja nawet głowice ściągałem z pierwszego cylindra od chłodnicy i ustawiłem w gmp, później cofnelem tłok o te 6,10 mm i pompę ustawiłem żeby w tym czasie tłoczyła na ten gar paliwo. Złożyłem wszystko i ciągnik ciężko odpalił dymił z całej rury na biało gryzący dym i nie wchodził w obroty ( ustawione niby książkowo te tłoczenie 6,10 przed...
Na ciepłym silniku odpala momentalnie bez problemu i dymienia Na zimnym silniku wiekszego oporu też nie stawia lecz strasznie dymi na biało/siwo czasem sie auto nawet trzęsie . Znajomy powiedział mi że mogą być to pompo wtryski jest to możliwe Świec jeszcze nie sprawdzałem
A czy moze być to powód dymienia na bialo podczas odpalenia jak silnik jest zimny
Witam.Mam pytanie -czy jak wyjme katalizator to dymienie na zimnym silniku zniknie?????
Nie spalone paliwo, chodzi jak sieczkarnia rano, jak zimny jest słychać wyraźny rytmiczny dzwięk.
Egr wymieniony po prostu padł całkiem Teraz wszystko wróciło do normy włacznie z szarpaniem na zimnym ^^ a już myślałem że jest ok :P
Witam. Problem rozwiązany.so256 miał rację zapłon był opóźniony a nie przyśpieszony.Przyśpieszyłem zapłon i wszystko ok.A z tym zapowietrzaniem wszystko wporzątku,wcześniej nastąpiło rozszczelnienie przy wtyczce do podgrzewania przy filtrze paliwa.Dzięki wszystkim za pomoc. Temat zamknięty.:D To moze nalzezalo by sie mu danie PLUSA???? dla so256 Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/9139604000_... Witam od jakiegoś czasu webasto w Scanii podczas odpalania strasznie dymiło ale grzało. Dziś podczas pracy wyskoczył "błąd grzejnika" na pilocie i zaczęło dmuchać zimne powietrze. Próba ponownego włączenia kończy się dymieniem z wylotu dmuchaniem zimnym powietrzem i sygnałem dźwiękowym na...
Dymienie na siwo, pomijając zimny na mrozie, kiedy to ma dymić tylko na siwo, to; nie spalone paliwo, mało paliwa (FILTR !), pompa zasilająca), lub dziurawy rozpylacz pompowtrysku. Czasem w intercolerze lubi się też nagromadzić budyń powstały z kondensacji pary wodnej i oleju, który tam zawsze jest w pewnych ilościach za sprawą turbiny. Trafił bym z...
Choćby tydzień temu różnica odpalania ze świecami i bez była ogromna dlatego wnioskuje że coś tam jednak działało
Odpal go na zimnym silniku i sprawdź czy puchną węże. może uszczelka.
cześć, tak były takie przypadki sprawdź kompresję.
Witam serdecznie, Pojechalem do nieautoryzowanego mechanika Wymienil zaworek zwrotny i jak narazie spokoj. Tez chcialem sprzedac moje auto ale odpukac Jak narazie jest znowu dobrze. Martwilem sie Bo nawet w aso po zlogowaniu niczego nie znalezli. Moja rada, jedz do dobrego mechanika, nawet nieautoryzowanego, Ktory specjalizuje sie w 2.0 tdi. Daj znac...
kicior27 powiedz czy udało ci się rozwiązać problem z twoim audi bo mam to samo w a3 i już pomysłów mi brak jak chcesz to przeczytaj mój temat o mojej a3. Jak znalazłeś rozwiązanie proszę napisz co było?!?!
zmiana oprogramowanie a sprawdzic to mozna sciagajac czujnik temp albo polewajac pompe zimna woda dokladnie sekcje tam gdzie wychodza rurki aaa zzrobilem tak: odlaczylem czujnik temperatury CIECZY i rezultat:: --- kontrolka od świec żarowych paliła się ok 20s a nie jak wczesniej tylko 2s --- samochód pali na dotyk choć trochę kopci Reasumując jest...
Podepnę sie pod temat bo mam w swoim władku podobny problem ale u mnie dymi na niebiesko jak go podpale zawsze gdy silnik jest zimny i jak pochodzi sobie tak ok 15 minut to dymienie przestaje
Z tego co już przeczytałem rozumiem że na ciepłym silniku już objaw dymienia nie występuje.To dymienie na zimnym silniku jest objawem braku jeszcze wystarczającego ciśnienia oleju w układzie.No a co za tym idzie jego braku w pierwszej chwili przy zaworach.
W celu zminimalizowania niebieskiego i białego dymienia z zimnego silnika , trzeba przyśpieszyć początek wtrysku, wiele razy opisywane na forum.
Witam posiadam Xsarę II 2.0hdi 90km. I mam pytanie czy zawór regulacji paliwa ma coś to dużego spalania i do chwilowego dymienia na piało jak jest zimny? https://obrazki.elektroda.pl/5556415000_...
Deutz BF6L913T zimny dymi na niebiesko, a jak już złapie temperature to praktycznie wcale. Wtryski nowe WUZETEM. Luz na 0,25mm wszystkie. Jakieś pomysły?
Tzn. Jeśli zawory trzymaj jak powinny nie. Ale jak wspomniałem jak się zaczopuja pierścionki to olej nie przelatuje do dołu silnika i zostaje w cylindrach jest tam spalany z benzyną i masz dymienie jak jest za duża dawka proporcjonalna paliwo tlen to też masz dymienie egr otwiera się i blokuję masz dymienie. Nie otwiera lub blokuję się klapka iepłe...
Ale jeśli wtrysk leje puszcza do komory spalania.. to na teście przelewowym to wykaże?? Bo to przez to może stukać i dymić na zimnym..Czyć nie dopaloną ropą. - rozrząd sprawdzony, czyli któryś wtrysk. bo na jałowym nic nie stuka.
Ciśnienie sprężania na zimnym silniku? Akumulator nowy? Szybko czy wolno kręci?
I to samo co napisałem, czwarty leje a 1 zmniejsza do równej pracy, a dymienie na zimnym występuje bo na zimnym kąt jest inny i gorzej spala itd.... pozdrawiam
Mam taki właśnie mały kłopot ze swoją maszyną. Od niedawna po wymianie termostatu zaczął dymić czarno gdy złapie temperaturę 80-90st. Gdy zimny dymi na biało. Do tego gdy nagrzeje się ekonomizer pokazuje większe zużycie. Przygazówka - kłeby czarnego dymu i strzelanie z tłumika. Paliwo wciąga jak wściekły przy tym. Po diagnozie 0 błędów, ale sonda nie...
Witam ponownie. Po wymianie przepływomierza na pierburga teraz wyskakuje błąd p0100 (za dużo powietrza czy jakoś tak) jest nadal zła reakcja na pedał gazu oraz białe dymienie na zimnym. Pytanko:czy może to być nie domknięta przepustnica po odpaleniu? Po 15 sekundach auto działa normalnie... Dodano po 5 Dodam że przy dodawaniu gazu po odpaleniu na zimnym...
Czy objaw jest taki?: jak stoisz np. na światach dymi na wolnych jak ruszasz to puszcza czarnego bączka i później OK Po zatrzymaniu auta zaczyna dymić po 15-20 sekundach jeśli to automat mniej dymi po wrzuceniu P na zimnym silniku objaw dymienia jest dużo mniejszy?
Witam, posiadam peugeot 207 1.4 benzyna i ostatnio zaczął mi dymić na biało po odpaleniu i na zimnym silniku. Po rozgrzaniu samochodu nic nie dymi, może za to odpowiada jakiś czujnik temperatury?
Przyczyna dymienia był dziurawy intercooler
Jeżeli ma rzeczywiście tyle przejechane co na liczniku to powinieneś jeszcze pojeździć widziałem egzemplarz z 450 tys.km i silnik pracował bez zarzutu.Jeżeli chodzi o "dymka" to przypuszczam,że ten typ tak ma(choć na zimnym na wolnych obrotach nie powinien tak dymić jak piszesz,należałoby sprawdzić wtryskiwacze i zawór recyrkulacji spalin-EGR czy się...
Witam. Mam problem z fordem mondeo MK3 z 2000roku z silnikiem 2,0TDI 130KM. Gdy odpalam na zimnym silniku go to bardzo dymi, dym jest siwy nie czarny i są to bardzo duże ilości. Silnik wtedy szarpie. Natomiast gdy silnik się nagrzeje już przy około 50 stopniach dymienie ustaje i chodzi równo. Proszę o radę co może być tego przyczyną? Pozdrawiam
sprawdz synchronizacje wałków tgzw kąt wtrysku, przy opóźnionym czesto tak jest ze przy odpalaniu zimnego dłużej kreci i kopci biało-szarym dymem dość intensywnie
wcześniej po przekreceniu kluczyka był charakterystyczny dźwięk teraz go nie ma. na początku dymił tylko jak był zimny -teraz cały czas. pozdrawiam i czekam na jakieś pomysły Dodano po 5 zapomniałem dodać że zaczyna nierówno chodzić i dymić kilka sekund po odpaleniu
Witam. Jezeli mozna podlacze sie do tematu. Mój samochód to audi a4 1.8T (180km) b5 99r. Ciezko odpala i silnik pracuje nierowno bez wzgledu czy zimny czy rozgrzany, wrecz czesie silnikiem na wolnych obrotach.Po dodaniu gazu wchodzi na obroty, słychac turbine jednak po powrocie na niskie obroty dalej skacze. Po podlaczeniu do komp. nic nie wykryło,...
Tylko jak wyjaśnić ubywanie płynu chłodniczego? Ja takie zagadki rozwiązuję w prosty sposób - korek na zbiorniku zastępuję korkiem z króćcem do którego podłączam powietrze pod ciśnieniem 2-2.5 bara i obserwuję gdzie się robi mokro. Na zimnym nie pracującym silniku to zaraz widać, na gorącym może to być niewidoczne, bo zaraz paruje.
Dzisiaj załączyłem go z obciążeniem(żarówką).Zaczeło się dymić z rezystora R906. Jaka to żarówka i gdzie ją załączyłeś? Żarówka to nie jest dobre obciążenie. Podczas włączenia zimne włókno pobiera bardzo duży prąd. Sprawdzenie zasilacza sztucznym obciążeniem jest dobrym pomysłem. Jutro podam Tobie, lub poda Tobie zadam64 , zależy kto wcześniej wstanie...
Dzis dosc długo ciągnik chodził , zimny odpalił bardzo dobrze ,dymienie jest, zgodze sie w koncu zimny silnik . Silnik w czasie pracy nagrzał się dym niebieskawy znikł . Nadal mnie martwi sytuacja ze po wjechaniu do garażu dymu nie było , wiec zostawiłem go na chodzie na wolnych obrotach , poo około 15 min znow zacząl pojawiac sie gryzcy niebieski dymek...
dymić zimne silnik czarny dymić zimne silnik ursus dymić
kierunkowskazów citroen berlingo uszkodzony zasilacz telmor volvo silnika
autocom instrukcja autocom manualis
Aktualizacja oprogramowania TCL 50P638 - Google TV Zwarcie na obwodzie a pobór prądu - wyjaśnienie