Zapieczone,pekniete,zurzyte pierścienie,pękniety tłok,zurzyte tuleje cylindrów-silnik oddycha rękawami,wybierz sobie cos z tego i odkręcaj głowice i misę,wtedy obejż też panewki.
Zapewne masz wywalone podkładki pod wtryskami i stąd wycieki. Jak dymi spod korka to będzie ich wina. Nagar zostaje w misie olejowej i potem smok do czyszczenia.
Odpala normalnie nie dymi z korka oleju mój mechanik podejrzewa wtryski ale staram się że może jest jakiś inny problem niż wtryski
Masz wypaloną wtyczkę od grzałki a nie od pompy.
W tym silniku nie ma typowej odmy.Tam za odpowietrzenie właśnie odpowiada ten metalowy korek.Silnik do remontu.
Witam jestem ''szczęśliwym'' posiadaczem mondeo mk3 2,0 tdci 131KM, problem pojawił się podczas normalnej jazdy około 120km/h silnik rozgrzany, po zdjęciu nogi z gazu i ponownym dodaniu czuć było szarpanie silnikiem i brak mocy, jakoś dojechałem do domu no i zacząłem szukać. Po wyłączeniu silnika odpala bez problemu , na desce nie świecą żadne niepotrzebne...
Synchro raczej też nie, zresztą zawsze możesz przestawić na + i zobaczyć. Pewnie kupiłeś te kolorowe za 15zł, od nieszczelności miałbyś też problemy z pracą silnika i przybywający olej.
Odkręciłem korek i lekko dymi się spod korka
Tak, leci dymi z korka od wlewu.
Ja obstawiam padający wtryskiwacz. Do wyjścia sprawdzenia, czy nie leja. Zobacz czy bardzo dymi spod korka bo mogą być też nieszczelne podkladki pod nimi.
Mam takiego Gradka też i mam problem z mocnym dymieniem. Wtryski nowe, pompa ok, kont wtrysku git, rozrząd też git. Pierścienie może, ale jak robiłem uszczelkę, to sprawdzałem tłoki, ranty, nie było żadnych wypracowań. Może olejowe, bo z korka olejowego dymi.
Marcin M uszczelniacze raczej nie bo z tłumika nie leci szary czy niebieski dym samochód ma moc i spalanie w granicach 5 l czyli nie dymi z tyłu tylko z pod bagnetu i korka
Jeżeli ma słabą kompresję to zazwyczaj dymi z korka wlewu oleju po jego odkręceniu na wolnych obrotach.
Chodzi mi właśnie o to aby skupić się tylko na dpf-ie... i nie zbaczać w dyskusji na inne możliwości/przyczyny dymienia z wlewu-takich tematów jest masa-przyczyn wiele i dyskusji było od groma, natomiast nie spotkałem dyskusji na tak zawężony związek przyczynowo skutkowy... zakładamy że wszystko w aucie jest sprawne- tylko przytkany DPF... i teraz chciałbym...
teraz nie dymi z korka wlewu oleju zawory ustawione na 0.20 i0.30 ciśnienie 22 a ale przedtem było ok
Witam, Pacjent Fiat Fiorino 1.3 D Multijet (225BXD1A, 225BXB1A, 225BXB11) 75KM, 55kW, przebieg 180 tysięcy Dymi z rury wydechowej z lekkim kolorem niebieskawym na wolnych. Kiedy Występuje ? Po rozgrzaniu silnika do osiągnięcia temperatury pracy działa prawidłowo - nie dymi. Jak już osiągnie temperaturę pracy na wolnych obrotach ( jazda w korkach ) zaczyna...
Ubywający płyn i krótkie odcinki mogą mieć wpływ na powstanie mazi pod korkiem. Nie dymi na biało? Co było powodem wymiany uszczelki?
Kąt wtrysku ustawiony przy montażu pompy wtryskowej? A jak z kondycją silnika? Kompresja jeszcze jest? Nie dymi z odmy-korka wlewu oleju?
Zapomniałeś o dobrym piekarniku, którego nie posiadasz. Bez niego upieczesz co najwyżej zakalca. Torty tylko ASO piecze, ja póki co szukam odpowiedniego przepisu. Dodano po 1 Rozebralem zawor EGR, było w nim nieco sadzy więc wyczyściłem, ale okazało się ze był przedmuch na uszczelce stąd ten dym za filtrem. Jak byłem kiedyś u mechanika na kompie za...
Jeśli nie ma wycieków z układu i płyn nie wydostaje się na zewnątrz, to pozostaje jedna opcja: idzie do wewnątrz. Czyli UPG, czyli jest po prostu "spalany"... Czyli w prostych słowach co mam przez to rozumiec? Pozdrawiam UPG=uszczelka pod głowicą. Nie dymi na biało? Nie robi się "budyń" pod korkiem od oleju? Nie dymi i korek czysty. Uszczelka pod głowica...
U mnie też był kupiec też dymi-mechanik (kupca)stwierdził że pierścienie że do remontu-przy -27 palił za pierwszym razem oleju nie spożywa jeżdzi ponad 200 kopa ma .Dymi spod korka.Niech dymi.(kurna ale to mondelas)
Wymieniłem wszystkie węże od układu chłodzenia i płyn dalej ucieka. Nie ma oleju w płynie, nie dymi, korek od oleju czysty. Stąd moje pytanie, czy może klimatyzacja ma coś z tym wspólnego - astra h 2004 1.6 +lpg
Zobacz czy nie zatkana odma , a jak dymi na niebiesko to pierścienie lub uszczelniacze zaworów do wymiany. Zrób próbę olejową będziesz wiedział więcej.
Żeby układ się udało odpowietrzyć musi być obieg płynu, silnik musi być nagrzany, płynu na max i co ważne - zakręcony i sprawny korek zbiornika wyrównawczego. W korku jest zawór upustowy ciśnienia (jednokierunkowy). Jeśli ten zawór jest uszkodzony (stale otwarty) lub korek nie będzie dokręcony to układu nie uda się odpowietrzyć. Ale od początku Ci piszę...
Po rozgrzaniu C 330 dymi dosyć mocno z korka wlewu oleju ale nie traci mocy. proszę o radę.
CZy nie ubywa płynu , czy nie ma majonezu pod korkiem oleju, czy nie dymi na biało
Witam Podpinam się do tematu, posiadam Toyota Corolla Verso 2,2 wersja 177KM, u mnie pojawia się ubytek płynu chłodzącego jedynie gdy nawiew ustawiony jest na ciepłe wartości ( zużycie około 1L na mniej więcej 300 km ), gdy ustawię zimne powietrze płynu chłodzącego nie ubywa. 3 niezależnych mechaników wykluczyło uszczelkę pod głowicą, nie stwierdzili...
Przeczytaj dokladnie co napisalem wyzej... Jezeli dymi z pod korka wlewu oleju wskazuje to raczej na pierscienie...Przykryj wlew oleju reka przy chodzacym silniku...Sprawdz czy buduje sie cisnienie...Ale nie jest to dokladne badanie...Dym z rury wskazuje na uszczelniacze na zaworach...
czyli bez komputera się nie obejdzie ? tylko skąd ropa w oleju i czemu wytwarza się podciśnienie i pakuje z korka wlewu oleju >.
Wada fabryczna w maździe 6 podkładki pod wtryskami przepuszczają ON do klawiatury ta z olejem spływa do silnika rozrzedza olej, ON zaczyna dymić w silniku powstaje szlam który zapycha smok i silnik do remontu. Zauważyłeś może przed awarią że podczas pracy rozgrzanego silnika dymi po odkręceniu korka wlewu oleju albo wyjęciu bagnetu, jak tak to wszystko...
Sprawny katalizator.
Jak rozpadła się turbina to pewnie masz pełno oleju w wydechu... jak się rozgrzeje to się wypala i dymi. Jeśli chodzi o ciśnienie to chyba jak większość diesli min. 18bar powinien mieć. jak dmucha z korka to co to może oznaczać Dmucha i dymi czy tylko "pulsuje"? Jak nie lecą spaliny i nie pluje olejem to w/g mnie nie ma powodów do zmartwień.
Witam. Wszystkie wtryski sprawdzone - uszczelki ,podkładki nówki. A silnik dalej dymi z bagnetu i korka oleju po rozgrzaniu :( Zmienię dziś olej, zaleję nowy 5w40 i sprawdzę, czy to ta ropa, co wleciała do oleju parowała, ale nie sądzę, żeby 150gr ropy w 8l oleju zrobiło takie zamieszanie. Najśmieszniejsze, że silnik chodzi pięknie - jutro zamieszczę...
Z odmy nie dymi. Napisze inaczej po ściągnięciu korka wlewu oleju widać jak dym wylatuje a po dodaniu gazy zwiększa się nasilenie dymu ( nie jest to duża ilość dymu ale widoczna dla oka i odczuwalna po przyłożeniu dłoni). Moje przypuszczenia są takie że to może być wina uszczelniaczy zaworów. Ale nie jestem tego na 100% pewien. Wcześniej takie zjawisko...
Kupiłem Ursusa C360 Pompa po regeneracji.Jak się okazało bardzo dymi na czarno i jest słaby, na dodatek wyrzuca olej z korka. Proszę pomóżcie.Proszę o odpowiedz.
Te silniki mazdy są specyficzne, trzeba pamiętać o podkładkach pod wtryskami bo od tego się wszystko zaczyna. Silniki RF5c mają wadę - przepuszczające podkładki pod wtryskami - jak sprawdzić czy w waszych mazdach podkładki przepuszczają? To proste, wystarczy tylko odkręcić korek od oleju na włączonym silniku, jeśli czuć spaliny czy nawet robi się komin...
Kopci, bo pewnie ją ktoś przechylił na bok ( np. przy odkręcaniu korka spustowego oleju ) i olej dostał się przez odmę do tłumika . Kosiarkę czterosuwową powinno sie przechylać tylko do tyłu. Zaraz na początku tłumik jest zimny więc kopci dopiero po jego nagrzaniu. Jak się wypali olej w tłumiku to przestanie dymić. Początkowo dymiła zaraz po uruchomieniu...
Witam, samochód jak w tytule ,motor 2.5 120 KM rok 2007 usterka jak w temacie, wymieniono uszczelkę głowicy, dodam że przed wymianą uszczelki po odkręceniu korka spustowego oleju z misy pierwsze popłynęła czysta woda ok 3 L a następnie olej silnikowy jak na razie woda nie zbiera się w misie oleju a płynu ubywa,silnik pracuje idealnie, nie dymi , ale...
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Witam, mam podobny objaw, czyli dymi po dłuższym postoju w korku. Jak potem go przedmucham na wyższych obrotach jet ok, nawet podczas KRÓTKIEGO postoju na jałowym. Zanim zacznę wydawać krocie na diagnostykę listwy/wtryskiwaczy/itd., czy ktoś już rozwiązał problem? Szczególnie pytanie do goral28.
Płynu już nie wywala, chodzi równiutko. Dym biały ale śmierdzi olejem. Ponowna próba co2 nic nie wykazała. I jeszcze jeden objaw - po odkręceniu korka oleju zaczyna konkretnie dymić z wydechu.
Ja też miałbym bardzo duże obawy, ale nie zdiagnozuje się przez forum, udaj się najlepiej z nim na warsztat, nie zmierzą mu kompresję, ogólnie przejrzą. Po odkręceniu korka oleju dmucha dość mocno i lekko dymi. No to może być kłopot z pękniętym pierścieniem itp. Pozdrawiam.
krisbrumm wymieniłem korek na nowy(oryginał,co2 sprawdziłem,jest ok.,ręce opadają nikt, nic nie wie.Układ jest ,tak szczelny,że dalej wyrzuca płyn.Po wymianie sprężarki(po regeneracji),po dwóch trasach zaczął dymić na niebiesko ,przy zejściu na niższe obroty.Po odkręceniu korka wlewu płynu chłodzącego ,niema podciśnienia i silnik nie dymi na niebiesko.
Witam.Rozrząd ok a dymi cały czas na niebiesko(nie tak jak pisałem) czy ciepły czy zimny po odkręceniu korka wlewu oleju pluje olejem i też dymi po dodaniu gazu praca jak traktor dodam ze 2 razy zabrakło oleju stan ponizej minimum i teraz pytanie turbina pierscienie czy cały słupek wstawiac kompresja od 23 do 25atm
Spróbuj bez korka wlewowego kawałek przejechać .
Po pierwsze silnik nazywa się ECOTEC... po drugie, po 90k km powiniem mieć wymieniony cały rozrząd, jeśli nie maiał to jest do wymiany, silnik nie ma prawa klekotać bo ma hydrauliczne kompensatory luzu na zaworach, jeśli więc słychać zawory na wolnych obrotach to rozrząd jest do wymiany. Jak odkręcisz wlew oleju i przegazujesz silnik nie powinno się...
Turbo raczej wykluczam po odpaleniu nie pracuje na wolnych obrotach. Może ciśnienia nie wytwarza ale olej jest na nią jest podawany i wirnik się kręci. Dymi z bagnetu i korka oleju ,ale to samo jest w innym sprawnych Stilo z tym samym silnikiem. Dym pojawia się tylko przy ruszeniu lub gwałtownym depnięciu na luzie. Taki efekt może dawać np. przyblokowana...
Witam Posiadam Passata B5 2.8 V6 AMX z LPG. Kupiłem go miesiąc temu. Zawsze jak przyprowadzam sobie nowe auto to robię płukankę + zalewam olej taki jaki ma być przewidziany do danego motoru. Od niedawna puszcza mi momentami obłoki niebieskiego dymu. Problem jest o tyle dziwny, że z rana dymu po całej nocy nie ma... Opiszę kolejność działań po której...
Witam, Czy problem został rozwiązany? Co było przyczyną? Mam podobny problem. Do tego doszło jeszcze dymienie z korka wlewu oleju i z bagnetu. Temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... również przeczytałem. Proszę o pomoc.
Czy podczas dolewania utworzyła się kałuża pod samochodem? Jeśli nie - czy wzrósł poziom oleju ew, czy pod korkiem oleju jest białawy 'majonez'? Czy auto 'dymi'?
Do sprawdzenia uszczelka pod głowicą.
Przebieg 144 tysiące (przynajmniej tak ma na liczniku), nie próbowałem odkręcić korka w czasie pracy silnika. Gdzie jest ta odma?
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
Sądząc po roczniku masz już rzadko spotykaną pompę wtryskową CAV Lucas.Widziałbym tu trzy możliwości: - prawdopodobnie głowiczka w pompie (czyli sekcja wys. ciśnienia) jest wypracowana, - pompa CAV Lucas sama zasysa paliwo ze zbiornika, może być że na wolnych obrotach rozgrzane paliwo (czyli o małej lepkości) już nie jest podawane przez wypracowaną...
Witam wszystkich,mam problem z transitem,zatarła sie pompa lucas epic,po naprawie pompy transit nie ma mocy pali sie kontrolka silnika,po odpaleniu brak reakcji na pedal gazu,po paru sekundach dopiero pedal gazu reaguje, transit wkreca sie zaledwie na 4000 do 4500 obrotow,jak zdejme wtyczke z zaworu EGR to czek gasnie ale wtedy pracuje nie rowno i dymi...
Jeżeli gwizda to znaczy że już dogorywa. Z korka oleju zawsze coś tam dymi. Zależy jak bardzo i czy nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej. Można to w łatwy sposób sprawdzić. Przy zamkniętym korku oleju odłączamy przewód od odmy olejowej i zaślepiamy go na chwilę ręką. Jak się wytworzy duże ciśnienie to znaczy że silnik już ma przedmuchy. Pierścienie...
Jeśli wyeliminowałeś kwestie góry, czyli głowica zawory i uszczelka (zakładam że skutecznie), to zostają przedmuchy na pierścieniach. Pytanie jak bardzo dymi z wlewu oleju, bo coś tam trochę zawsze ma prawo być.
Proszę o pomoc mam od półroku astre II 1,7dti z silnikiem Isusu Od pewnego czasu mniej więcej co 400km muszę dolewać do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia około 1 litr płynu. Auto nie dymi oleju nie przybywa pod korkiem oleju nie ma piany widocznych wycieków nie widać czyktoś miał podobny przypadek i jak go rozwiązał proszę o pomoc.
Ten osad na korku o niczym nie świadczy. Często mechanicy twierdzą na tej podstawie, że to uszczelka pod głowicą ale tak nie jest. Może to być jakość oleju, higroskopijność itp. Pojeździj nim trochę, bo może faktycznie wilgoć w wydechu.
Kolego jak chcesz mi wciskać UPG to daj se spokój,to było 1 podejrzenia sprawdzone na kilka sposobów i wykluczone podstawowe objawy,brak szlamu pod korkami oleju i płynu chłodzącego,nie dymi,niczego nie ubywa ani nie przybywa,test wykonałem korek na zbiorniczek wyrównawczy i do niego plastikowa rurka taka jak do wina,i taki niebieski płyn,miał on zmienić...
Witam wszystkich. Od miesiąca mam Peugeota 407 1,6 Hdi z filtrem cząstek stałych. Problem dotyczy dymu wydobuwajacego się z rury wydechowe mianowicie podczas pracy na wolnych obrotach (np. Stanie w korku) samochód dymi na biały kolor nie są to jakieś bardzo duże ilości dymu ale są one zauważalne i wyróżniają się na tle innych samochód, które nie dymia....
Witam mam pytanie posiadam asterke 1.6 benz. 92r. Mam już dość długo z nią problemy silnik cały czas przerywa nie da się praktycznie jezdzić miałem robiony pomiar ciśnienia w cylindrach i jest ok. Wymienione jest już prawie wszystko i dalej to samo.Ale inny mechanik powiedział że mogę mieć uszkodzone zawory a ciśnienie może być ok. gdy odkręcam korek...
P0301 to jest błąd 1 cylindra nie działa pompo wtryskiwacz. Rozrząd na blokady czy flamaster ? Jak dymi na biało to płyn chłodniczy ma ma cylindrach.... Bagnet czysty i korek oleju ?
Witam zmierz napiecie dokładnie na slupkach nie na klemach przy odpalaniu, sprawdz czy kolor elekt. w wszystkich celach jest jednakowy, sprawdz poziom elektrolitu i w razie braku dolej wody destylowanej, podładuj go i sprawdz czy laduje sie (gazowanie) czy tylko prostownik chodzi na luzie, jak to nie wyda to jest po prostu oberwana cela i akum. nie...
Witam (Leon 1,9 Tdi 90 PS) Wymieniałem u siebie płyn chłodniczy na którym jeżdziłem ok 6 miesięcy i po zlaniu okazuje się że jest bardzo mętny przepuszczalność światła praktycznie zero ogólnie nie pływają w nim żadne farfocle Wie ktoś o co tu chodzi tak ma być??Ogólnie olej mam czysty nie ma majonezu pod korkiem nie dymi wsio gra, mam jednak problemy...
Witam mam problem z moim oplem. Gdy stoję w korku czyli wolno jadę samochód dymi na niebiesko. Dymi również gdy ruszam po postoju na światłach itd. Na zimnym silniku dymi słabiej. Nie posiadam LPG. Corsa ma zaślepiony EGR. Nie szarpie itd. Podczas normalnej jazdy nie dymi. Co jest przyczyną dymienia?? Jaki koszt naprawy?? Czytałem już sporo wątków na...
Witam. Takie auto z roku 2008 przebieg licznikowy 241 tkm. Klient chce remontować silnik bo przy jeździe autostradowej na 1500 km zjadł 2,5 litra oleju, jeżdżąc na miejscu około 0,5 - 0,7 litra na 1000km. Turbo suche, węże dolotu też, auto nie dymi jakoś szczególnie. Spod korka idzie niebiesko - biały dymek, ale też nie jakoś strasznie. Spotkał się...
Witam, mam mały problem z moim quadem (chińska 110 3b+wsteczny) , pewnego dnia jadąc na 2jce się przegrzał i że miał mało oleju to się zapiekł tłok na sworzniu, wybiłem ten sworzeń tłok ze sworzniem i pierścieniami wymieniłem na nowe, ustawiłem rozrząd itp, zalałem nowy olej 10W40 i odpaliłem, przejechałem się z 200m i po dojechaniu zostawieniu go na...
Zużycie(spalanie )oleju w normie? Dymi z rury wydechowej? Tam zawsze trochę dmucha.Ale zwiększone dmuchanie to np. uszczelniacze zaworów...
Albo masz wyciek albo głowica pętknięta. Sprawdź co jest pod korkiem oleju i w zbiorniku płynu chłodzącego oraz czy dymi i na jaki kolor.
Dzięki. Kolega sprawdzał że wtryski od 2.4 pracują na 120-140 bar. A od 2.5 210-230 bar. Średnica tłoczka pompy też jest podobno większa, a co za tym idzie i szybkość wtrysku. Ale jestem otwarty na sugestie bo w zimę będę chciał to ogarnąć. Na razie jeździ ciszej przyjemniej tylko to dymienie na wolnych. Dodam jeszcze że problem dotyczy nie tylko zimnego...
Gdyby uszczelkę wydmuchało to płyn by zmienił kolor Nie zawsze, jak jest sam przedmuch z cylindra do układu chłodzenia to wali na ciepło po otwarciu już termostatu (w gorszych przypadkach może i prędzej) bąblami górnym przelewem zbiornika no i po bardzo ostrożnym odkręceniu korka (najlepiej odkręcić na zatrzymanym silniku) trzymając rozgrzany silnik...
Witam. Mam problem z moją mazdą. Podczas jazdy samochodem zapala się kontrolka świec i auto traci moc. Gdy trzymam obroty powyżej 1500 to jedzie normalnie. Jak tylko odpuszczę gaz to się pojawia miganie kontrolki i auto słabnie lecz nie gaśnie. Pomaga wyłącznie zapłonu i uruchomienie w trakcie jazdy. Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że nie jest to uszczelka...
Volkswagen Transporter T4 2002r. 2,5 Tdi 102KM oznaczenie AUF (odmiana ACV dla automatycznej skrzyni biegów) Witam. Mam problem. Objawy: Silnik kopci na szaro / biało / błękitno. Dzieje się to podczas jazdy pod górkę, podczas wciśnięcia mocno pedału przyspieszenia z jałowych obrotów, i czasem podczas parkowania (Drive, Reverse na automacie - zwiększone...
Witam, Po prawdzie już się nie dymi, bo wyłączyłem z gniazdka wtyczkę, a kiedy ostygło, wymieniłem je na nowe... Wyglądało to tak, że jakiś czas temu zauważyłem, że wtyczka odkurzacza po wyjęciu z jednego z gniazdek jest ciepława... myślałem, że mi się przywidziało, ale nie - następnym razem była naprawdę gorąca. Zaplanowałem wizytę elektryka, ale (biję...
Jak już wcześniej pisałem, majonezu nie ma olej tez czysty, nie dymi na biało. Płynu chłodniczego nie bierze. Pozostało mi sprawdzić korek. Jest jakiś prosty sposób by się przekonać czy zawór w korku jest ok??
Witam, Mam problem z ubytkiem płynu chłodzącego( audii a3 2010rok) Po jezdzie jak otworzę maskę ma powiększoną o objętość. Po chwili zaczyna opadać. Po ostygnięciu ubywa w okolicy 0.5cm od stanu który zaznaczyłem markerem. Korek zbiorniczka był wymieniany, chlodniczka wymieniana. Nie ma oleju w zbiorniczku wyrownawczym, majonezu na korku od oleju nie...
W serwisie scania powiedzieli ze powinno dojsc do 1.5 bara na komputerku na biegu jalowym pokazuje 1bar. Pytam bo troszke sporo pali tak ze 38 i bierze oleju troche zaduzo. Pod gore lacznie 18 ton pokazuje 2.5 bara a 38 ton 2.6. I jeszcze znalezli ojej w laczniku interkulera i rurze miedzy filtrem powietrza i turbina. Po odkreceniu korka wlewu oleju...
Witam wszystkich, Mam duży problem z ubywającym płynem chłodniczym. Autko Passat B7 1.4 TSI CAXA .Płynu dolałem już 1 L na 1300 km, wyoglądałem silnik z każdej strony - wszystkie króćce wchodzące do silnika, pompę wody, obudowy termostatów, sprężarkę, chłodnice i nic. Na płycie silnika sucho, silnik nie dymi, oleju nie przybywa,...
odnosnie opalu - ciekawostka: http://www.statoil.pl/opalowy02_faq.html... odnosnie zapalania w zimie dieslem (kolejna historyjka :D): fiata 2.5td kupilem rok temu. zawsze mial problem z zapalaniem. zima czy lato, po postoju dluzszym niz 1-2 godziny palil za drugim lub trzecim razem. kompresji nie sprawdzilem do tej pory, ale przedmuchow golym okiem...
- z grubsza dobrze, tak jak pisałem po nocy jak się odpali i nie dymi (na niebieskawo-szaro) to nie uszczelniacze - z korka wlewu oleju rzadko dymi, bo rurą od odmy wszystko wciąga do przepustnicy, prędzej jak rurę odmy (zwykle gruba kal kciuk i idzie z pokrywki zaworów) się odkręci i tą rurą dymi no to wiadomo pierścienie. Świece też dużo mówią, możesz...
Jazda miejska w korkach oraz krótkie trasy do 10 kilometrów to właśnie dwie rzeczy, których silniki diesla nie znoszą najbardziej! Bezwzględnie należy w takim przypadku "przegonić" auto co kilka dni. Najlepiej dynamicznie na drodze szybkiego ruchu, jadąc minimum 25 kilometrów bez zatrzymywania się. A co do dymienia... Wiele zależy od tego, jak dymi...
Silnik ma przedmuch jak ciepły,jak wyjmę miarkę oleju lub odkręcę korek wlewu oleju to dymi jak z komina Takie rzeczy tylko od cylinder, tłok, pierścienie.
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
"Aż tak bardzo że się nie da dotknąć? :) Wróciłem dzisiaj z pracy <8 km> i od razu po otworzyłem klape silnika i od razu mnie "oparzyło" po twarzy od silnika waliło gorącem i wydobywało się troche dymu jak i zza silnika i po otwarciu korka z olejem :/
No nie wiem co temu ciągnikowi dolega. Pytałem jednego wioskowego mechanika o to to wnioskował o źle zrobionym remoncie(odwrotnie pierścienie założone),ale też gdybał. Napisz jak pracuje silnik.Pali od strzała czy trzeba kręcić? Ma siłę? Dymi? i tak teraz zamiast korka jest włożony wąż który jest zagięty w dół żeby olej który wypluwa silnik spływał...
Witam wszystkich mam Renault Scenic II z 2004r. przebieg 180000km. Ostatnio zauwazyłem przypadkiem ze na rozgrznym silniku gdy odkręce korek wlewu oleju leci biały dym, samochód nie bierze oleju, chodzi równo, nie mam problemu z odpalaniem, ani z mocą, zauwazyłem tez jak mocniej przycisne gaz to dymi na czarno. Czy to odma? Czy może mam szukać już nowego...
Masz majonez na korku, podejrzewam że problem może być z uszczelką głowicy . Płynu chłodniczego nie ubywa.
A PŁYNU OD UKŁADU CHŁODZENIA CI CZASEM NIE UBYWA?? A OPIŁKI NIE WZIEŁY SIĘ Z NIKĄD. NIE JESTEM EKSPERTEM ALE JAK NA NIEBIESKO DYMI TO SILNIK SPALA PŁYN CHŁODNICZY PRZEZ NIESZCZELNĄ USZCZELKĘ GŁOWICY. ODKRĘĆ KOREK OD WLEWU I ZOBACZ CZY NIE MASZ MASŁA NA KORKU I CZY NA BAGNECIE NIE PRZYBYŁO OLEJU+ PLYNU Z CHŁODNICY.
Witam , jak w opisie świeżo zakupiona Mazda 3 z 2007 roku z silnikiem 1.6d, dymi już przy lekkiej przygazówce a przy ostrym przyspieszaniu jest wręcz czarno za autem. Nie ma przedmuchów z korka, silnik pali na dotyk równo pracuje , moc w normie. Poprzedni właściciel wymienił EGR na nowy. Dziś zacząłem szukać przyczyny i znalazłem: Rura powietrza z dziurką...
Witam ,Mam taki problem caddy 1.9tdi silnik bjb 2006 Auto traci moc dzieje się to jak Postoje Chwile 2-3min na światłach/korku lub na postoju Przy ruszaniu brak mocy i dymi na czarno przez Ok .5-10sec potem jest wszystko dobrze. Komputer był podłączany i wykazał 0 błędów , Z góry dziękuje za pomoc .
witam wszystkich serdecznie. Jestem posiadaczem krolowej lawet czyli Laguny II 1.9 dci z 2005 roku.Od pewnego czasu mam problem z uzyskaniem cieplego powietrza wewnatrz pojazdu.Auto dmucha zimnym powietrzem.Probowalem odpowietrzyc uklad poprzez odpowietrzniki na wezu wchodzacym do wewnatrz kabiny,pod termostatem oraz odpowietrznikiem przy chlodnicy....
Tata miał rację, że w takich silnikach są raczej bloki surowe/obrobione. Szkoda, bo trochę w korek dymi, nie wiem czy same pierścienie z tłokami załatwią sprawę, bo jak się przeholuje za długo to i blok będzie do roboty. A odma jest połączona jakoś z kolektorem? Bo jak się dodaje gazu to wtedy nie wydostaje się przez korek dymek. Tak jakby zasysało...
Mam ciekawy przypadek Octawii 1.9 z 2007 roku na pompkach. Parkowana przodem pod górkę, nawet lekką po nocnym postoju odpala po 10-cio sekundowym kręceniu. Zaparkowana przodem niżej pali od strzała. Podczas wymiany filtra zauważyłem,że ma czarny kolor. I teraz czy wymieniać uszczelniacze na pompkach czy tandem pompę, dodam że pompa paliwa Lucas. Klient...
Koledzy, kupilem nowy stary wóz jak w tytule. Po paru tygodniach dostrzegłem niski poziom płynu w zbiorniczku przelewowym chlodnicy. Dolalem do odpowiedniego poziomu, jednak po 3 tyg poziom ponownie sie obniżył do minimum, dolalem ponownie, łącznie 2 dolewki jakieś pół litra. Dostrzegłem ze korek od zbiornika wyrównawczego nie jest oryginalny tylko...
U mnie dmucha z korka spalonym olejem, a z bagnetu jakby zgasić świeczkę dość obficie ale z małym ciśnieniem wydmuchane. Sprawdź cz nie masz zatkanej (uszkodzonej) odmy. Bo obiawy które podajesz na to wskazują.
Na ciepłym silniku para wydobywa się spod korka oleju i z spod wejścia sprawdzania poziomu oleju. Proponuję sprawdzić czy to na pewno jest para, zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia.
Co jakieś 700km muszę ciut dolewać Ogólnie to nie kopci nie dymi nie ma problemu z odpalaniem również w zimie masła pod korkiem oleju brak i pod korkiem płynu chłodzącego tez brak masełko pojawiało się aby na Wiosnę ale delikatne. W Zbiorniczku jak i samym płynie chłodzącym brak plam oleju czysty fabryczny jedynie co mnie lekko martwi to że co jakieś...
Pokrywa zaworów sama się nie zdejmie. :) Napisałeś, że nic nie robiłeś a dymi od jakiegoś czasu. Może być drobnostka, wypalona uszczelka pod wtryskiwaczem. My tego Ci nie sprawdzimy.
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
korka oleju otwieranie korka wymiana korka
sieć slave master ksger aliexpress naprawa statecznika elektronicznego
satel perfecta wybór lutownicy
Żółta kontrolka "P" w Mercedes W213 - przyczyny i diagnostyka Wzrost ciśnienia w CO po otwarciu zaworu CWU - przyczyny i rozwiązania