Witam wszystkich zainteresowanych tematem. W końcu po rozebraniu na części ,przeczyszczeniu uruchomiłem nagrzewnicę. Z urządzenia miałem wyprowadzony tylko trójżyłowy kabel. Kolory : czerwony cewka załączająca pompę paliwa, czarny uzwojenie stojana połączone przez rezystor drutowy z komutatorem, biały uzwojenie komutatora. Do testów użyłem 3 osobnych...
Wielkie dzięki koledzy wtryski wymienione niestety po odpaleniu nie trzyma obrotów gaśnie ssanie nie działa i dalej dymi na biało. Już nie wiem co jest grane ,wie ktoś z was jak naprawić ssanie? Odniosłem wrażenie że jak lekko dodawałem gazu to nie dymił na biało jak odpuściłem gaz i zaczął kuleć szarpało nim wtedy zaczyna dymić na biało jakby się zalewał....
Masz nieszczelny układ paliwowy i paliwo na postoju cofa się do zbiornika. Ten dym i problemy z odpaleniem to powietrze, które pompa musi "przerobić". Zamontuj kawałek przezroczystego przewodu paliwowego żeby się upewnić i potem musisz szukać nieszczelności. Prawdopodobnie, na którymś łączeniu.
Wtryski leją w przelew. Brak paliwa (uboga mieszanka) i wilgoć z powietrza i będzie dymić na siwo nie na czarno. A zaraz to się komory w tłokach po upalają albo będzie dziura.
blazej.1994 Jak napisałem podczas pracy kopci na czarno a nie na biało. Podczas rozruchu może dymić na biało i wcale nie musi to być wina wtrysków. Wystarczy słaba kompresja itd...
No to jeśli dymi na biało przy rozruchu, to sprawdź sobie wpierw świece i ich zasilanie, czy w ogóle układ podgrzewania działa, potem, jeśli jesteś pewien ustawienia kąta wtrysku, to wtryskiwacze do sprawdzenia.
Najlepiej złapać właściciela rano gdy silnik jest ostygnięty. Dymienie na biało po rozruchu + mocne rzucanie silnika oznacza zawsze to samo - uszkodzone świece żarowe. Ropiak przy rozruchu może chodź nie musi być to mocno widoczne ciut zakopci. Resztę sprawdza się tak jak w benzynowym, chodź polecam pojechanie na stacje diagnostyczną gdzie dokładnie...
Jeżeli chcesz osiągnąć najlepszy efekt w wyeksploatowanym i wielokrotnie naprawianym silniku to nie sugeruj się znakami, milimetrami i kątami. Patrz na to jak zachowuje się silnik. Wstępnie ustawiasz nieco późny zapłon i próbujesz przyspieszać po jednym stopniu do zaniku białego dymienia przy rozpędzaniu silnika. Wraz zanikiem białego dymienia zaczyna...
sory troche zamieszałem napisz jaki masz błąd w ecu. To dymienie to może być to co wyżej napisałem
W innym temacie piszesz że ci w skrzyni coś stuka, a może to w silniku ??? Może się kończy i dlatego stuka i dymi.
Jak dymi na biało to za mała dawka paliwa i (lub) za niskie ciśnienie sprężania. Na ekodieslu trudniej odpalić zimny silnik. Ważne też są obroty silnika podczas rozruchu. NIE DOCIERAJ SILNIKA POZOSTAWIAJAC GO NA WOLNYCH OBROTACH.
Na forum opisywany był niemal identyczny przypadek tzn ciężkiego rozruchu i dymienia na biało a dodatkowo zapach paliwa w kabinie Przyczyną były uszkodzone świece żarowe , natomiast ja doradzam jeszcze sprawdzenie wtrysków
A jak czyściłeś zawór EGR to sprawdziłeś czy działa. Miałem podobny przypadek w maździe MPV biały dym z tyłu. Wyczyszczony zawór EGR nic nie pomógł. nie unosił sie. Zawór był na potencjometrze więc wymieniłem go bo państwo którzy wysłali mi drugi nie zauważyli że jest on zgnieciony. Wszystko było ok. Czy wyświetlają ci się jakieś kontrolki, błędy? Może...
Silnik masz sprawny. Prędkość obrotowa silnika podczas rozruchu ma znaczenie, czy w ogóle odpali. Jakie jest zachowanie po przyspieszeniu zapłonu?
Pompa nie wiadomo ile ma lat, jak nieużywana może być różnie z sekcjami. Jedną łapie i już listwa ma problem ruszyć. Może po zdjęciu pokrywki z boku pompy coś uda się zaobserwować przy rozruchu.
Mam też Mondeo MK3 TDCi. Po dłuższym postoju, zaraz po rozruchu, jest dużo białego dymu z niespalonego paliwa i telepie przez 2 sekundy silnikiem, później jest już idealnie, żadnych wad, żadnego dymienia. Nie ubywa oleju, nie ma przedmuchów do płynu chłodzącego. Podstawiany komplet wtryskiwaczy bez rezultatu. Nie dzieje się to za każdym razem. Mniej...
W takim razie odwiedź innego, omów problem z ciężkim rozruchem zimnego silnika, ze dymi na biało podczas odpalania, jak zacznie temat o ustawieniu rozrządu, umów się na wizytę, jak będzie coś kręcił że może świece, czy paliwo czy filtr to szukaj następnego.
Witam posiadam Citroena Berlingo 1,6 HDI 90 hk z 2006r . Problem pojawia się przy porannym rozruchu mianowicie silnik dymi na biało przez ok5 sekund. przelewy i korekcje ok. spalanie i moc w normie, jedyny minus to padnięty EGR ale mechanik powiedział że jest w pozycji zamkniętej więc to nie ma wpływu.Z góry dziękuje za pomoc.
dymek jest biały, a co do silnika jest to dizel 2 litry,
Podsumowanie. - rok temu została wykonana kompresja, która okazała się ok czyli na każdym cylindrze 16 barów - wymieniony został czujnik wałka rozrządu oraz założone nowe świece czteroelektrodowe BOSCH - wymieniony moduł cewek - wymieniony czujnik temperatury zasysanego powietrza - kilka dni temu wymieniłem przewody WN NGK na nowe - ponowna wymiana...
Wciąż mam straty mocy. Jechałem sam, więc nie ma logów. Na trasie, koło 100 km/h, w pewnym momencie poczułem nagly spadek mocy. Wcześniej się ładnie bujał, po tym wyraźnie gorzej. Turbina się nadal włącza (na słuch), ale chyba ciszej niż na pełnej mocy. Ktoś mi zasugerował zrobienie wtrysków, ale czy to nie jest strzelanie w ciemno? Po dłuższym przestoju,...
Spaliny pachną dosłownie jak bym odświeżacz wpompował w tłumik, coś w deseń kwiatów (bzu). Tak , o spaliny chodzi. Palony olej inaczej czuć niż opary z płynu chłodniczego. Białe spaliny w benzyniaku są albo od wody,albo od oleju ,innych przyczyn nie ma. 20% wody, reszta koncentrat Od tego dymić nie bedzie,bo to układ zamkniety,najwyżej zamarznie i...
Dymienie starych diesli na niebiesko przy rozruchu może być spowodowane tylko i wyłącznie 3 usterkami. 1 to nie sprawne świece żarowe. 2 to opóźniony kąt wtrysku. 3 to słaba kompresja. Lejące wtryski to dymienie na czarno.
Witam Agregaty Carriera w większości są napędzane silnikami Kuboty.Regulator kąta wtrysku jest w pompie.Te trzy przewody (biały,czarny,czerwony) to jest zawór odcinający. Jak kolega Wojtbad napisał ; jeden masa,drugi +12 stałe po włączeniu ,i trzeci start.Start w większości jest podłączony przez przekaźnik razem z rozrusznikiem.Spowodowane jest to tym...
tomek130 - nie skomentuję <hahaha> matias31 - uważam że to wywalanie pieniędzy. Jeżeli chcesz przepłukać silnik to są do tego specjalne preparaty - tzw, płukanki do silnika (np Liqui Moly Engine Flush). Nie wiem czy pomoże w Twoim konkretnym przypadku - ale na pewno nie zaszkodzi http://tdi.pl/component/option,com_smf/I... (dla...
Witam mam problem z kianką gdyż po nocnym postoju ma problem z rozruchem i do puki nie złapie temperatury to strasznie dymi na biało dodam tez ze na biegu jałowym faluja obroty a na gazie nawet gaśnie . I tu tez pytanie czy moze to byc spowodowane starymi świecami czy moze cos powazniejszego . Dzieki za jakie kolwiek podpowiedzi .
Cześć, Pacjent Saab 9-3 II z 2005r silnik 1.9 TiD o mocy 120KM. Okresowo, na rozgrzanym silniku występuje duże dymienie z rury wydechowej w jasny kolorze (biało-niebieski dym) i dokładnie w tym samym momencie występują wahania w obrotach - szarpnięcia. Z początku obstawiałem wtrysk jednak wyłączając silnik i od razu ponownie go włączając problem ustaje...
Witam Jak w temacie, przy porannym lub kilkugodzinnym postoju odpala od pierwszego ale silnik pracuje nierówno, w czasie jazdy szarpie, dopiero po około 5 min. zaczyna pracować normalnie. Dodam, że przy porannym rozruchu dymi na niebiesko -biało przez kilka minut, póżniej już nie. Auto mam dopiero dwa dni, poprzedni właśćiciel wymienił kilka dni temu...
Dymienie na biało to typowy objaw przy próbie odpalenia diesla w niskiej temperaturze z małą dawką paliwa, lub słabym rozpylaniem wtrysków. Oprócz ciśnienia sprężania, stanu wtrysków, gniazd zaworowych, problem może leżeć w samej pompie wtryskowej, w której może nie działać wzbogacanie dawki podczas rozruchu, co tłumaczyłoby silne dymienie na biało....
sprawdz czy sie nie zapowietrza, pod walkiem rozrzadu sa uszczelnienia i one czesto powoduja klopoty z rozruchem i dymienie na bialo siwo.Uszczelnienia do nabycia w oplu okolo 160 zl kosztuja.
Paliwo z pompy musi iść na powrót przez zaworek znajdujący się w śrubie przelewowej, może być na niej oznaczenie OUT. Wewnątrz pompy musi być paliwo pod ciśnieniem i w nadmiarze tak żeby przechodziło przez zaworek na powrót. Jak silnik kopci na biało w czasie rozruchu to jest za mała dawka paliwa wtryskiwana.
A na jaki inny kolor będzie dymił przy takim rozruchu jak nie na biało? Luz zaworowy zawsze warto sprawdzić, ale zapewne mało pomoże, prędzej regeneracja głowicy. Wtryski bym robił bez zastanowienia. Po 7 latach to już sikawki zapewne. Postaw ciągnik zahamowany na luzie. Gaz ręczny ustaw na maksa i kręć silnikiem ręcznie(tylko zgodnie z jego kierunkiem...
Witam Nie ubywa ci płynu chłodzącego jeśli tak to masz silnik do roboty. Jeśli auto kopci na niebiesko zjada olej jeśli na biało płyn chłodzący problemy z rozruchem mogą właśnie być spowodowane wodą w cylindrach.
Patrz a mi dymił na biało, wymieniałem wtryski sprawdzalem pompę i sprawdzenie kąta zapłonu i dopiero po wymontowaniu baku i pozbycie się wody, ładnych parę litrów poprawiło sytuację, przy rozruchu nawet w mrozy zadymi tylko lekko na czarno, co oczywiste wcześniej w mrozy zapomnij o zapaleniu Więc takie komentarze sobie oszczędź i kup biustonosz.
Witam. Mam problem z Ursusem a mianowicie jak jest zimny to ciężko pali. Akumulatory ok, pompa po regeneracji, wtryski ustawione, rozrusznik kręci. Dwa lata po remoncie silnika, tłoki, tuleje panewki, głowica, kręci, leci biały dym a nie łapie. Zaczyna odzywać się gdzieś za 4 razem a zapala za 6 i jak zapali, to nie wkręca się na obroty, tylko chodzi...
Przy jakim termostacie ? Czujnik G62/G2 jest w zupełnie innym miejscu niż termostat. O ile odpięcie wtyczki pomaga w rozruchu ciepłego silnika o tyle w przypadku zimnego silnika niczego to nie zmieni a już z pewnością nie jest powodem dymienia na biało.
Jest zle ustawiona pompa względem regulatora. Daje za dużą dawkę gdy dostaje obciążenia a za mało zmniejsza dawkę gdy puszczasz gaz. Temu też może ciężko palić bo przy ustawieniu pompy na rozruch silnik jest dosłownie zalewany paliwem. Reklamuj pompę puki masz jeszcze możliwość.
Głowica była planowana.A kadłub czyszczony drewnianym skrobakiem.Była wymieniana bo auto mi dymiło na biało i żle chodziło ale przyczyna była inna.Okazało sie że to wtryskiwacze.Dymi tak tylko przy porannym rozruchu.Może to normalny objaw??
np.po rozruchu nierówna praca i dymienie na biało,ubywanie płynu.skończylo sie to tym że załatwili mi głowice przy planowaniu a że niewiele droższy od głowicy był cały silnik to zmieniłem cały.zrobiłem na nim 15 tysięcy i nic takiego sie nie działo.może tylko wolno sie grzał.jeszcze dodam że przedwczoraj jak przy nim grzebałem to z ciekawości ściągnąłem...
Jak wiesz gdzie są świece żarowe to weź żarówkę na kablach albo miernik i podłącz jeden koniec na minus aku, a drugi do świecy. Na świecy powinno napięcie być po przekręceniu kluczyka przez 10s, potem robisz rozruch silnika i kiedy ten zapali świece powinny załączyć się i grzać jeszcze przez około 10min, do momentu kiedy silnik osiągnie chyba 55stC...
Witam.0d niedawna jestem posiadaczem laguny z 2002 r-silnik 2,2.Podczas porannego rozruchu nie a problemu aby odpalić,ale pojawia się chmura białego dymu.Po dodaniu gazu podkapca,ale nie tak jak przy rozruchu.Może ktoś podpowie,co może być przyczyną,i czy można zrobić to samemu-czy ratuje tylko serwis. A może wyczyszczenie zaworu ERG coś pomoże.
polega na tym że ciągnik ciężko odpala i dymi na biało niebieski jak jest zimny Zawsze tak było? Kupiłeś go niedawno, czy robiłeś coś przy nim? Możesz pomóc sobie przy zapalaniu opalarką lub suszarką o mocy co najmiej 1.5 kW. Jeszcze ważne są obroty silnika przy zapalaniu, jak układ rozruchu będzie szwankować, to nowy silnik z fabryki nie zapali. Przykładem...
Witam mam problem z Mazdą 323 BF. Jest z roku 89 ma silnik 1.6 Gaźnik(Był wtrysk ale zostało przerobione na gaźnik, nie wiem po co) Ostatnio mam problemy takie gdy samochód się nagrzeje i zgasi ma czasem problemy z rozruchem. Jak by odpalał na 3 cylindry. Zostały wymienione kable WN,kopułka,świece. Drugim problemem jest to że auto gdy złapie temp. 40/35...
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Wg mnie, za takie objawy pracy silnika ( po rozruchu) mogą odpowiadać m.in. wadliwie podłączone świece żarowe. Auto nie jest wiekowe, więc dlaczego świece żarowe połączono w szereg - wszystkie powinny być podłączone równolegle (zgodnie ze schematem). Czy zamontowano świece dedykowane do Twojego silnika. Z uwagi na sygnalizowane przez kontrolkę błędy,...
Zacznij najpierw od sprawdzenia podstawowych rzeczy które odpowiadają za utrudniony rozruch i nierówną pracę po uruchomieniu. Tak jak kolega wcześniej wspomniał możesz potem sprawdzić ciśnienie. Potem ewentualnie zagłębiaj się dalej. Być może to drobnostka typu spalona świeca lub uszkodzony przewód.
Przepraszam to silnik DTI, przestawiłem litery. Dymienie następuje tylko przy rozruchu i to przez jakieś 20 do 40 sekund. Jak silnik zakręci z dwa razy i już zapali to zaczyna przez ten czas nim trząść, kłąb dymu białego, a po wspomnianym czasie wszystko się wyrównuje i pracuje elegancko. Dotyczy to tylko rozruchu na zimnym silniku. Świece załączają...
witam mam problem przy movano 2.8 tdi poniewaz jak rano odpalam to strasznie dymi na bialo i czuc mocno rope i jeszcze przez pewien czas przebiera i nie chce wejsc na obroty prosze o jakies podpowiedzi z gory dziekuje pozdrawiam
Drodzy koledzy, mam problem z moją Vectrą 2.0 DTI 98r. Problem dotyczy porannego rozruchu. Samochód ciężko zapala, mocno dymi białym dymem, a kiedy już silnik odpali to nie wchodzi na obroty i muli. Maksymalnie 2 tyś. obrotów i nic więcej, jednocześnie zapala się kontrolka komputera. Auto dochodzi do siebie po 10 minutach i osiąga swoje parametry. Usterka...
Witam Mam wielki problem z Fordem Mondeo TDCI z 2003 roku. Po wymianie wtrysków, świec filtrów auto nada dymi (zwłaszcza przy porannym rozruchu) a podczas jazdy szarpie i czasami traci moc. Nie wiem gdzie już szukać przyczyny więc PROSZĘ O POMOC I RADĘ. Z góry wielkie dzięki Rafał
dymić rozruch rozruch dymić biały dymić
silvercrest odkurzacz moduł whirpool wzmacniacz yamaha opinie
depollution system faulty peugeot engine fault peugeot
Częstotliwość fali T - definicja, wzory, przykłady Częstotliwość fali T w EKG - szczegółowa analiza