Jeżeli chcesz osiągnąć najlepszy efekt w wyeksploatowanym i wielokrotnie naprawianym silniku to nie sugeruj się znakami, milimetrami i kątami. Patrz na to jak zachowuje się silnik. Wstępnie ustawiasz nieco późny zapłon i próbujesz przyspieszać po jednym stopniu do zaniku białego dymienia przy rozpędzaniu silnika. Wraz zanikiem białego dymienia zaczyna...
Wkładka termiczna wykonana jest z miękkiego , nasiąkliwego materiału żaroodpornego z zawartością azbestu . To w tej części następuje odparowanie paliwa . Brak wkładki powoduje nieodparowanie wszystkiego paliwa , jego wyciek przez rurkę spustową w dolnej części komory spalania , jego gromadzenie się w postaci płynnej w komorze , dymienie czarnym dymem...
Dlatego, że wynika to z mojej praktyki, po wymianie turbiny dymienie ustępowało.
ok.jutro z rana zrobię jak radzisz kolego naleje wody poskrecam przewody i zobaczę co będzie.Tylko może masz rade jak znów zacznie tak strasznie dymić to jak wyłączyć silnik skoro wyjecie kluczyka nic nie daje? Pozdrawiam
Masz nieszczelny układ paliwowy i paliwo na postoju cofa się do zbiornika. Ten dym i problemy z odpaleniem to powietrze, które pompa musi "przerobić". Zamontuj kawałek przezroczystego przewodu paliwowego żeby się upewnić i potem musisz szukać nieszczelności. Prawdopodobnie, na którymś łączeniu.
No to jeśli dymi na biało przy rozruchu, to sprawdź sobie wpierw świece i ich zasilanie, czy w ogóle układ podgrzewania działa, potem, jeśli jesteś pewien ustawienia kąta wtrysku, to wtryskiwacze do sprawdzenia.
blazej.1994 Jak napisałem podczas pracy kopci na czarno a nie na biało. Podczas rozruchu może dymić na biało i wcale nie musi to być wina wtrysków. Wystarczy słaba kompresja itd...
Najlepiej złapać właściciela rano gdy silnik jest ostygnięty. Dymienie na biało po rozruchu + mocne rzucanie silnika oznacza zawsze to samo - uszkodzone świece żarowe. Ropiak przy rozruchu może chodź nie musi być to mocno widoczne ciut zakopci. Resztę sprawdza się tak jak w benzynowym, chodź polecam pojechanie na stacje diagnostyczną gdzie dokładnie...
Zacznij najpierw od sprawdzenia podstawowych rzeczy które odpowiadają za utrudniony rozruch i nierówną pracę po uruchomieniu. Tak jak kolega wcześniej wspomniał możesz potem sprawdzić ciśnienie. Potem ewentualnie zagłębiaj się dalej. Być może to drobnostka typu spalona świeca lub uszkodzony przewód.
witam w moim ojciec wymienił cylindry z tłokami 5 lat wcześniej zetor7211 mało pracował i palił niebieskim dymem po rozgrzaniu już normalnie (ciężki i długi rozruch) ,kompresja 22 , 23 , 25 , 23 taka nierówna ,tłoki prawidłowe komory spalania ~47ml ,po wyciągnięciu tłoków okazało się iż są one jak nowe zero zużycia niepotrzebnie wyciągane , problemem...
Podsumowanie. - rok temu została wykonana kompresja, która okazała się ok czyli na każdym cylindrze 16 barów - wymieniony został czujnik wałka rozrządu oraz założone nowe świece czteroelektrodowe BOSCH - wymieniony moduł cewek - wymieniony czujnik temperatury zasysanego powietrza - kilka dni temu wymieniłem przewody WN NGK na nowe - ponowna wymiana...
Na forum opisywany był niemal identyczny przypadek tzn ciężkiego rozruchu i dymienia na biało a dodatkowo zapach paliwa w kabinie Przyczyną były uszkodzone świece żarowe , natomiast ja doradzam jeszcze sprawdzenie wtrysków
W innym temacie piszesz że ci w skrzyni coś stuka, a może to w silniku ??? Może się kończy i dlatego stuka i dymi.
tomek130 - nie skomentuję <hahaha> matias31 - uważam że to wywalanie pieniędzy. Jeżeli chcesz przepłukać silnik to są do tego specjalne preparaty - tzw, płukanki do silnika (np Liqui Moly Engine Flush). Nie wiem czy pomoże w Twoim konkretnym przypadku - ale na pewno nie zaszkodzi http://tdi.pl/component/option,com_smf/I... (dla...
Witam Mam pytanie........czy czujnik ciśnienia na rampie wtryskowej może od czasu do czasu przekłamywać i podawać blednę ciśnienie paliwa do kompa który nie pozwala na szybki rozruch silnika. Laga w 50-ciu % odpala normalnie i Pyclip pokazuje zadane ciśnienie 320 bar i takie też ciśnienie występuje przy rozruchu. Przy pozostałych rozruchach silnik dłużej...
Bardzo dziękuję za odpowiedzi!! Moje dalsze wyjaśnienia Ten biały dym , może trochę niebieski śmierdzi jak spalony olej albo źle przepalona ropa.Rozrusznik kręci dobrze i akumulator ok.Skłaniał bym się do stwierdzenia ,że nie palą wszystkie cylindry i stąd ten zapach.Paliwo tankuję na porządnej stacji więc ten kierunek bym wykluczył tym bardziej ,że...
sory troche zamieszałem napisz jaki masz błąd w ecu. To dymienie to może być to co wyżej napisałem
ile może kosztować regeneracja pompy paliwowej???a ten biały dym to mogą być wtryski???czyli ten zworek zwrotny który wstawiłem w obieg to lipa:(jak sprawdzić pompę?w ogóle to od jakichś dwóch tygodniu zaczęła stukać tak jakby ktoś gwoździe wbijał:( Dodano po 7 na przewody zakładam kolego ściski które są skręcane więc wątpię żeby tamtędy uciekało powietrze...
W takim razie odwiedź innego, omów problem z ciężkim rozruchem zimnego silnika, ze dymi na biało podczas odpalania, jak zacznie temat o ustawieniu rozrządu, umów się na wizytę, jak będzie coś kręcił że może świece, czy paliwo czy filtr to szukaj następnego.
Witam posiadam Citroena Berlingo 1,6 HDI 90 hk z 2006r . Problem pojawia się przy porannym rozruchu mianowicie silnik dymi na biało przez ok5 sekund. przelewy i korekcje ok. spalanie i moc w normie, jedyny minus to padnięty EGR ale mechanik powiedział że jest w pozycji zamkniętej więc to nie ma wpływu.Z góry dziękuje za pomoc.
Pompa nie wiadomo ile ma lat, jak nieużywana może być różnie z sekcjami. Jedną łapie i już listwa ma problem ruszyć. Może po zdjęciu pokrywki z boku pompy coś uda się zaobserwować przy rozruchu.
Witam. Opowiem moją historię:) Niedawno zakupiłem używanego focusa 1,8 tdci. Poprzedni właściciel twierdził, że lany był olej zalecany olej do tego silnika, czyli 5w30 formula. Twierdził też, że olej trzeba by już wymienić, więc zmieniłem. W sklepie do tego silnika zalecili mi olej motorcrafta synth XR 5w30 (niby syntetyk). No to zlałem stary i nalałem...
Witam Jak w temacie, przy porannym lub kilkugodzinnym postoju odpala od pierwszego ale silnik pracuje nierówno, w czasie jazdy szarpie, dopiero po około 5 min. zaczyna pracować normalnie. Dodam, że przy porannym rozruchu dymi na niebiesko -biało przez kilka minut, póżniej już nie. Auto mam dopiero dwa dni, poprzedni właśćiciel wymienił kilka dni temu...
A na jaki inny kolor będzie dymił przy takim rozruchu jak nie na biało? Luz zaworowy zawsze warto sprawdzić, ale zapewne mało pomoże, prędzej regeneracja głowicy. Wtryski bym robił bez zastanowienia. Po 7 latach to już sikawki zapewne. Postaw ciągnik zahamowany na luzie. Gaz ręczny ustaw na maksa i kręć silnikiem ręcznie(tylko zgodnie z jego kierunkiem...
Spaliny pachną dosłownie jak bym odświeżacz wpompował w tłumik, coś w deseń kwiatów (bzu). Tak , o spaliny chodzi. Palony olej inaczej czuć niż opary z płynu chłodniczego. Białe spaliny w benzyniaku są albo od wody,albo od oleju ,innych przyczyn nie ma. 20% wody, reszta koncentrat Od tego dymić nie bedzie,bo to układ zamkniety,najwyżej zamarznie i...
dymek jest biały, a co do silnika jest to dizel 2 litry,
Dymienie na biało to typowy objaw przy próbie odpalenia diesla w niskiej temperaturze z małą dawką paliwa, lub słabym rozpylaniem wtrysków. Oprócz ciśnienia sprężania, stanu wtrysków, gniazd zaworowych, problem może leżeć w samej pompie wtryskowej, w której może nie działać wzbogacanie dawki podczas rozruchu, co tłumaczyłoby silne dymienie na biało....
np.po rozruchu nierówna praca i dymienie na biało,ubywanie płynu.skończylo sie to tym że załatwili mi głowice przy planowaniu a że niewiele droższy od głowicy był cały silnik to zmieniłem cały.zrobiłem na nim 15 tysięcy i nic takiego sie nie działo.może tylko wolno sie grzał.jeszcze dodam że przedwczoraj jak przy nim grzebałem to z ciekawości ściągnąłem...
Witam, liczę na to że znajdę tutaj odpowiedź. Przeczytałem sporo tematów na różnych forach ale nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi. Zwykle odpowiedzi są strzałami a taniej wymienić silnik niż się nimi sugerować. Posiadam mastera zwykły goły diesel na mechanicznym wtrysku boscha. Gdy silnik jest odpalany na zimno intensywnie dymi na biało, rozruch jest...
Witam mam problem z kianką gdyż po nocnym postoju ma problem z rozruchem i do puki nie złapie temperatury to strasznie dymi na biało dodam tez ze na biegu jałowym faluja obroty a na gazie nawet gaśnie . I tu tez pytanie czy moze to byc spowodowane starymi świecami czy moze cos powazniejszego . Dzieki za jakie kolwiek podpowiedzi .
Jak dymi na biało to za mała dawka paliwa i (lub) za niskie ciśnienie sprężania. Na ekodieslu trudniej odpalić zimny silnik. Ważne też są obroty silnika podczas rozruchu. NIE DOCIERAJ SILNIKA POZOSTAWIAJAC GO NA WOLNYCH OBROTACH.
Cześć, od dłuższego czasu czytam elektrodę i niestety nadszedł czas, że teraz ja muszę założyć temat ponieważ nie znalazłem tu odpowiedzi. Mianowicie mam kompresor Pansam A077060. Używałem go do drobnych prac. Czasem coś pomalować. Przedmuchać silnik w kosie spalinowej i ostatnio pożyczyłem go wujowi ponieważ chciał sobie pomalować ciągnik. Mówi że...
Silnik masz sprawny. Prędkość obrotowa silnika podczas rozruchu ma znaczenie, czy w ogóle odpali. Jakie jest zachowanie po przyspieszeniu zapłonu?
Paliwo z pompy musi iść na powrót przez zaworek znajdujący się w śrubie przelewowej, może być na niej oznaczenie OUT. Wewnątrz pompy musi być paliwo pod ciśnieniem i w nadmiarze tak żeby przechodziło przez zaworek na powrót. Jak silnik kopci na biało w czasie rozruchu to jest za mała dawka paliwa wtryskiwana.
Witam Nie ubywa ci płynu chłodzącego jeśli tak to masz silnik do roboty. Jeśli auto kopci na niebiesko zjada olej jeśli na biało płyn chłodzący problemy z rozruchem mogą właśnie być spowodowane wodą w cylindrach.
Jest zle ustawiona pompa względem regulatora. Daje za dużą dawkę gdy dostaje obciążenia a za mało zmniejsza dawkę gdy puszczasz gaz. Temu też może ciężko palić bo przy ustawieniu pompy na rozruch silnik jest dosłownie zalewany paliwem. Reklamuj pompę puki masz jeszcze możliwość.
Wciąż mam straty mocy. Jechałem sam, więc nie ma logów. Na trasie, koło 100 km/h, w pewnym momencie poczułem nagly spadek mocy. Wcześniej się ładnie bujał, po tym wyraźnie gorzej. Turbina się nadal włącza (na słuch), ale chyba ciszej niż na pełnej mocy. Ktoś mi zasugerował zrobienie wtrysków, ale czy to nie jest strzelanie w ciemno? Po dłuższym przestoju,...
Przy jakim termostacie ? Czujnik G62/G2 jest w zupełnie innym miejscu niż termostat. O ile odpięcie wtyczki pomaga w rozruchu ciepłego silnika o tyle w przypadku zimnego silnika niczego to nie zmieni a już z pewnością nie jest powodem dymienia na biało.
sprawdz czy sie nie zapowietrza, pod walkiem rozrzadu sa uszczelnienia i one czesto powoduja klopoty z rozruchem i dymienie na bialo siwo.Uszczelnienia do nabycia w oplu okolo 160 zl kosztuja.
Mam też Mondeo MK3 TDCi. Po dłuższym postoju, zaraz po rozruchu, jest dużo białego dymu z niespalonego paliwa i telepie przez 2 sekundy silnikiem, później jest już idealnie, żadnych wad, żadnego dymienia. Nie ubywa oleju, nie ma przedmuchów do płynu chłodzącego. Podstawiany komplet wtryskiwaczy bez rezultatu. Nie dzieje się to za każdym razem. Mniej...
Patrz a mi dymił na biało, wymieniałem wtryski sprawdzalem pompę i sprawdzenie kąta zapłonu i dopiero po wymontowaniu baku i pozbycie się wody, ładnych parę litrów poprawiło sytuację, przy rozruchu nawet w mrozy zadymi tylko lekko na czarno, co oczywiste wcześniej w mrozy zapomnij o zapaleniu Więc takie komentarze sobie oszczędź i kup biustonosz.
Głowica była planowana.A kadłub czyszczony drewnianym skrobakiem.Była wymieniana bo auto mi dymiło na biało i żle chodziło ale przyczyna była inna.Okazało sie że to wtryskiwacze.Dymi tak tylko przy porannym rozruchu.Może to normalny objaw??
Dość niedawno zauważyłem pęcherzyki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego. Jak gazuje to wygląda jakby się gotował. Nie pachnie ze zbiorniczka spalinami, ani płynu nie ubywa, autko czasem przy ciężkim rozruchu puści biały kłębek, ale tylko po odpaleniu, jak już działa to nic nie dymi. Raz odpala dobrze, raz za 3-cim, kolejny raz za...
Witam mam problem z Mazdą 323 BF. Jest z roku 89 ma silnik 1.6 Gaźnik(Był wtrysk ale zostało przerobione na gaźnik, nie wiem po co) Ostatnio mam problemy takie gdy samochód się nagrzeje i zgasi ma czasem problemy z rozruchem. Jak by odpalał na 3 cylindry. Zostały wymienione kable WN,kopułka,świece. Drugim problemem jest to że auto gdy złapie temp. 40/35...
Witam. Mam problem z Ursusem a mianowicie jak jest zimny to ciężko pali. Akumulatory ok, pompa po regeneracji, wtryski ustawione, rozrusznik kręci. Dwa lata po remoncie silnika, tłoki, tuleje panewki, głowica, kręci, leci biały dym a nie łapie. Zaczyna odzywać się gdzieś za 4 razem a zapala za 6 i jak zapali, to nie wkręca się na obroty, tylko chodzi...
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Przepraszam to silnik DTI, przestawiłem litery. Dymienie następuje tylko przy rozruchu i to przez jakieś 20 do 40 sekund. Jak silnik zakręci z dwa razy i już zapali to zaczyna przez ten czas nim trząść, kłąb dymu białego, a po wspomnianym czasie wszystko się wyrównuje i pracuje elegancko. Dotyczy to tylko rozruchu na zimnym silniku. Świece załączają...
Witam wszystkich Mam problem, który zmusił mnie do szukania pomocy na tym forum. Przeczytałem chyba z 200 stron i wpisów na forach i dalej nic nie wiem, a mechanicy - jak to mechanicy chcą wymieniać wszystko po kolei - na to mnie po prostu nie stać, dlatego proszę o pomoc. Objawy: - po dłuższym postoju (ponad 2h) musze pokręcić rozrusznikiem dobre 20...
Witam wszystkich Mam problem,z moim leonem r.2000 1.9tdi 110km który zmusił mnie do szukania pomocy na tym forum. Przeczytałem chyba z 200 stron i wpisów na forach i dalej nic nie wiem, a mechanicy - jak to mechanicy chcą wymieniać wszystko po kolei - na to mnie po prostu nie stać, dlatego proszę o pomoc. Objawy: - po dłuższym postoju (ponad 2h) musze...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
"O ile dobrze wiem, przestawiasz kąta wtrysku działa tylko podczas pracy silnika. Czyli nie bierze on udziału podczas odpalania auta... Mylę się?" To nie jest do końca jak mówisz to jest nie prawda !!! Przestawiacz Konta wtrysku stoi i jest opóźniony i jak uruchamiasz to ciśnienie wewnętrzne pompy powinno go od razu przestawić w zadany zakres. Ważne...
(...) próbach odpalenia zostawiliśmy auto . Czy ktoś wie co może to znaczyć (at)ElektrodaBot AI: Czy używaliście ostatnio innego rodzaju paliwa lub czy wiecie, jaka jest jakość paliwa, które zatankowaliście? Nie AI: Czy w ostatnim czasie były przeprowadzane jakieś naprawy lub konserwacje w waszym T4? Nie Wstępna ocena dostępnych informacji Z treści...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
rozruch dymić biały dymić dymić biały
amica błysk demontaż blaupunkt lenovo temperatura
sterownik rolet sterownik rolet
Przekaźnik wycieraczek w Renault Thalia - lokalizacja i działanie Przyczyny wyłączania się podgrzewacza Eurostar