Witam, mam taki mały problem z Volvo V50 2.0 136KM. Gdy jadę w korku i silnik jest rozgrzany, to dymi na błękitno-niebiesko, a przy odpalaniu nic, zero dymu. Turbina jest po regeneracji, gdzie szukać przyczyny?
Wymieniałeś uszczelniacze zaworowe?
Rano dymi na niebiesko a jak sie rozgrzeje to na biało ale uszczelke pod głowica wymieniłem.Świeca jest koloru brązowego.
To pewnie ma model eko .On się różni wtryskami i inaczej jest pompa ustawiona ale podobno idzie to przerobić.Mój jest natomiast mocny ,praktycznie nie dymi pod obciążeniem ale musi się rozgrzać bo zimny dymi niebiesko i biało.
Proszę o poradę , silnik perkinsa A4. 318. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą i na tulejach nie było dużych progów ( ledwo wyczuwalne). Silnik dymi z odmy i wlewu oleju po rozgrzaniu mocno na niebiesko. W pracy pod obciążeniem nie dymi z tłumnika zbyt mocno. Pracować nie da się - pod obciążeniem bo wyrzuca płyn i grzeje się. Jakie z tego wyciągnąć wnioski?
Witam wiem ze temat jest już wiele razy opisany ale żadna z odpowiedzi nie pomaga w tym przypadku. Mam ostrówka na bazie c 360 zostały zmienione wszystkie głowice cylindrów pompa wtryskowa zasilająca nowy wtrysk filtry oleje ciśnienie sprężania zmierzone może szalu tu niema 27 do 28 własnoręcznie wykonanym przyrządem bateria i rozrusznik super. Maszyna...
Witam Kupiłem niedawno samochód. Po uruchomieniu silnika samochód mocno dymi jasno niebieskim dymem. Po rozgrzaniu też tylko trochę mniej. Jest to silnik 1.9 SDI. Auto jest z 2000 roku. Co może być przyczyną?
Gdy silnik jest zimny tak jakby odpalał lepiej ale może mi się tylko zdaje, na początku tzn na zimnym dymi na szaro a gdy siię rozgrzeje zaczyna na niebiesko, oleju nie bierze. dzięki :)
Mam problem moje daewoo tico bardzo dymi gdy silnik jest zimn,dym jest niebieskawego koloru i śmierdzi po rozgrzaniu się silnika objawy te ustępują każde następne zapalanie do czasu gdy silnik jest ciepły nie powoduje tych objawów dopiero gdy silnik znowu jest zimny.
Podepnę sie pod temat bo mam w swoim władku podobny problem ale u mnie dymi na niebiesko jak go podpale zawsze gdy silnik jest zimny i jak pochodzi sobie tak ok 15 minut to dymienie przestaje Jak silnik się rozgrzeje to się uszczelniają tłoki - cylinder - pierścienie i może przestać dymić na niebiesko.
Tak tak była identyczna. a dymi szczegolnie z rana . pozniej jak sie rozgrzeje to juz nie
Nie zrozumiałem Cie kolego... Czego przyczyną jest dymienie?
badula czytaj dokładnie ( to co do nawiasu to nie ja pisałem) i dziwi mnie jak może dymic na niebiesko przy nieszczelności bo jesli nie wiesz to dymienie na niebiesko jest efektem spalania oleju a nie niewłaściwej miesznki pozdrawiam
Para będzie zawsze, przy dużej wilgotności powietrza, ale jeśli utrzymuje się ciągle obłok za autem, to zwyczajnie z przepalonego oleju. Żeby była niebieska chmura, to silnik musiałby zużywać ze 2-3 litry/1000km. Zobacz że dobrze rozgrzany dwusuwek nie dymi na niebiesko, tylko na szaro.
Witam serdecznie mam problem z peugeotem 806. Silnik dymi na niebiesko ale dopiero jak się rozgrzeje jak jest zimny to nie dymi. Jeżeli chodzi o jazdę to podczas jazdy wydaje mi się że nie dymi po za tym na trasie temperatura spada do około 70 stopni a przy takiej temperaturze nie dymi. Jest to benzyna 2.0 turbo auto 1995r.
Moduł podmieniłem od kolegi co ma takiego samego i jest to samo, doszedłem do wniosku że to chyba pierścienie na tłoku bo na wolnych obrotach na postoju delikatnie dymi na niebiesko, co o tym sądzicie ?
Wtryski na rozgrzanym będą dawać czarności.
Cześć, Pacjent Saab 9-3 II z 2005r silnik 1.9 TiD o mocy 120KM. Okresowo, na rozgrzanym silniku występuje duże dymienie z rury wydechowej w jasny kolorze (biało-niebieski dym) i dokładnie w tym samym momencie występują wahania w obrotach - szarpnięcia. Z początku obstawiałem wtrysk jednak wyłączając silnik i od razu ponownie go włączając problem ustaje...
juz po gwarancji a jak byliśmy u nich na przeglądzie to mówili ze te z turbosprężarką tak palą ze trzeba minute swiece grzac i po odpaleniu zimny dymi strasznie a i po rozgrzaniu na niebiesko to oni nic nie moga zrobic
Katalizator musi sie rozgrzac troche zeby zaczol oczyszczac spaliny.
Witam mam problem z traktorkiem, po rozgrzaniu dymił na niebiesko i brał olej, po zdjęciu głowicy okazało się że olej jest w komorze popychaczy zaworowych (tej po prawej stronie tulei cylindra), jeden z popychaczy jest troszeczkę zgięty oraz jest nagar od oleju na zaworach. Przewód z odmy do kolektora gaźnika był odpięty, odma w postaci metalowej blaszki...
przez pompe wtryskową leciała ropa do oleju. Jeśli wytłumaczysz, jak i gdzie leciała ropa do oleju przez pompę wtryskową, to wykryłeś usterkę niebieskiego dymienia... Nawiasem mówiąc to nie jest pompa wtryskowa rozdzielaczowa z "klasycznego" diesla, tylko pompa bardzo wysokiego ciśnienia (pwc) w systemie Common Rail . Jeżeli nie jesteś posiadaczem...
A olej to kolor niebieski ,jasne.Wystarczy stanąć z tyłu żeby chociaż powąchać.Patrząc na silnik na 90 procent olej.
Dymi po zapaleniu na zimnym silniku czy również na postoju przy rozgrzanym siniku?
Jak jest zimny prawie dymu nie widać żadnego , nawet jak stoi rozgrzeje się trochę , dymu nie widać, przejade te 50km, tak 100-130, ruszyłem ze świateł patrzę w lusterku smok niebieski , myślę ładnie komuś dymi, następne światła już stałem sam.. a tu jedynka szybsze ruszenie a tu smok niebieski mnie goni i zapach spalonego oleju tak mi się wydaje, wcześniej...
witam mam problem z lexusem is 220 177km silnik jak się rozgrzeje przy większych obrotach dymi na niebiesko-biało i delikatnie pobiera olej. turbina po wymianie ja stawiam na sonda lambda miałem podobny przypadek w ww crafter gzie mechanicy wymienili nowa turbine remont silnika zrobili suma napraw wyniosła mnie 10 tyś a koszt sondy 300zł i jak odjoł...
Dzień dobry, mam problem z ciągnikiem renault 145-14 silnik mwm td228-6 pompa rotodiesel cav, problem polega na tym że ciągnik ciężko odpala i dymi na biało niebieski jak jest zimny,przy rozgrzaniu dym ustępuje, była robiona pompa wtryskowa ustawiona na znaki 3,6 na koło pośrednie 00, wtryski regeneracja dwie końcówki nowe a cztery dobre były nie wiem...
Witam posiadam passata B4 1,9 TDI 90 KM z rana długo kręci zanim odpali paliwo jest nie cofa się świece grzeją po odpaleniu duzo dymu białego z przejściem w niebieski i zapach ropy nieprzepalonej jak się rozgrzeje to dalej dymi ale trochę mniej i tylko na biało. Proszę o wsparcie pilny temat
Witam pacjentem zafira 2.0dti 2004 pompa i sterownik po regeneracji problem jest taki opdalam chwile chodzi dobrze po około 1 minucie zaczyna kulec i dymic na niebiesko po około 5 minutach cały czas na postoju gdy silnik lekko się rozgrzeje problem znika i auto pracuje bez problemowo problem powstaje po nocy badanie kompem u pompiarza zero błędów wiem...
Witam. mam pytanie mojego paska łapie cos takiego ze traci obroty i dymi na niebiesko przez pare minut poczym mu to przechodzi i potem chodzi znowu jakis czas ostatnio to miało miejsce pół roku temu i od tamtej pory do dzis nic sie nie działo, rano0 tez troche dymi zanim sie rozgrzeje. Dziękuje.
Dziś dałem do zbadania wtryski i fachowiec powiedział ze są idealne. Ciśnienie oleju na zimnym wynosi 3 bar a na rozgrzanym 0.8 bar czyli nie jest dobrze.
Witam, mam problem z Toyotą mojego kolegi. Auto po odpaleniu dymi niemiłosiernie na biało-niebiesko, niski przebieg - 100kkm, auto nie było katowane, paliwo lane średniej jakości, po wlaniu lepszego nie ma poprawy, układ przepłukany, korekty wtryskiwaczy bardzo dobre, nie dymi na czarno, nawet przy wyższych obrotach, po rozgrzaniu do temperatury pracy...
Witam.A więc tak gdy odpalę z rana auto i po chwili nim jadę za mną kupa dymu taki biało niebieski,po rozgrzaniu silnika dymi już mniej i czuć spalony olej,podłączyłem pod laptopa wyskoczył błąd 17958 -Ciśnienie turbosprężarki (TC) słaby przepływ dolotu wydechu ,MAP,regulator, zauważyłem też z kanału zaraz za turbiną na wydechu plama oleju teraz wiadomo...
Kompresję zmierzę. Czy mogę wykluczyć problem z cewką czy inną elektryką na tym etapie diagnozy? Wydaje mi się że świeca zalewana powinna chyba i tak mimo wszystko dawać iskrę i mieszanka powinna wybuchać patrząc czasem na stare śmierdzące i dymiące na niebiesko samochody jeżdża normalnie bez szarpania a mają silniki do remontu.
stan oleju jest ok. Przy cięższej pracy np orka , ubytek oleju po całym dniu to 100ml ,ciśnienie oleju wynosi na mocno rozgrzanym silniku 1.5bara. Zimowe odpalanie objawia się bez problemu , jedynie to straszne niebieskie dymienie , które jest jak kolega wyżej wspomniał gryzący w oczy .
Temat uważam za zamknięty zdjąłem pokrywę zaworów w celu regulacji i zobaczyłem 3 luźne uszczelniacze na zaworach wydechowych za łożyłem je i przejechałem 100km i już nie dymi. Tak silnik wcześniej brał olej.
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
Nie docieranie nie ma nic wspólnego z dymieniem a czy pierścienie zostały założone poprawnie. .? Dodano po 1 Jakiego koloru jest dym biały niebieski czarny kopci po rozgrzaniu silnika ??
Nie sprawdzalem kompresji ani nic takiego, olej byl eczesniej 10W40, ale tak zaczal troche kopcic i pomyslalem, ze jak mu wleje 15W40 + nowy filtr to sie polepszy i troche sie nawet pogorszylo. Czy przyczyna moze byc np: zapchana odma? Na zimnym na bialo (plynu nie ubywa) i na cieplym podczas jazdy na niebiesko lub granatowo
Witam Od dwóch tygodni jestem posiadaczem poloneza 1.6 gli r.1996, benzyna +lpg. Mam mały problem, otóż gdy odpalam zimny silnik na benzynie i dam gazu do dymi na niebiesko a z rury cieknie jakby benzyna tylko że czarna. Gdy silnik się rozgrzeje i jak się jedzie to nie równo chodzi od 1000 do 2000 obrotów, nie chce bardzo ciągnąć ale powyżej 2000 chodzi...
Witam. Od jakiegoś czasu berlingo po odpaleniu silnika działa jakby na trzech tłokach przez około 30-60s trzęsie się samochód w końcu słychać dźwięk jakby jakiegoś przekaźnika elektrycznego i silnik zaczyna pracować normalnie. Ciągle mocno dymi na niebiesko dopiero po przejechaniu 2km ustępuje dymienie. Gdy silnik jest nagrzany potrafi się włączyć kontrolka...
Witam, byłem u mechanika, sprawdził ciśnienie na tłokach rozgrzany silnik 1 - 11 bar 2 -11 bar 3 - 12 bar Objawy te zaczęły się po remoncie silnika. Nie trzymał ciśnienia na 3 cylindrze i strasznie dymił na niebiesko.
Pacjent Renault Master 2.5 dCi 2004 r. Wersja silnikowa bez EGR-a, bez przepływomierza. Silnik odpala prawidłowo na wolnych obrotach, chodzi rewelacyjnie, po dodaniu gazu na zimnym zaczyna szarpać silnikiem i kopcić szaro-niebieskim dymem. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach można nim jechać do Afryki i z powrotem, ale nie przekraczając 2200 obrotów,...
Witam.problem jest tego typu-na rozgrzanym silniku po postoju na swiatlach lub przy mocniejszym wcisnieciu w pedal gazu dymi na niebiesko,nie ma przy tym znaczacej utraty mocy ale jakby zacinal sie"zawieszal" z przyspieszeniem i potrafi przydusic sie przy wcisnieciu gazu po czym jest moment odblokowania i bardzo "rwie". silnik jest po generalce i ma...
Witam auto jak w temacie gdy silnik jest zimny wszystko jest ok pali od strzala , nie dymi natomiast jak sie rozgrzeje do 90st to podczas jazdy , przy dodawaniu gazu slychac wtryski ,dymi raz na bialo , raz na czarno i niebiesko , w czasie jazdy z testerem niewykazywalo żadnych usterek , wszystkie wartości poprawne po zgaszeniu rozgrzanego silnika niemożna...
Witam kolegów mam problem z 307 2.0 hdi 110- FAP . Problem polega na tym że jak auto jest zimne to odpali ale nie chce wkręcić się na obroty i przy tym dymi na niebiesko po ok 5 minutach jest wszystko ok jak się rozgrzeje. Błędy są niżej http://obrazki.elektroda.pl/3062681700_1... Dodano po 1 Robiłem wypalanie FAP czyli regenerację przez...
Witam. Posiadam Opla Astre G 1.7TD 98 rok, kombi 68KM. Od pewnego czasu posiadam problem i to dość poważny. Mianowicie, samochód "zżera" tyle oleju co prawie ropy :O Potrafi po przejechaniu 100km z full stanu oleju mieć minimum. Do tego dochodzi masa smugu z wydechu. Przy odpalaniu trochę, a potem przy "wjeżdzaniu" na większe obroty, np przy zmianie...
SAAB 9-5 2.3LPT benzyna+LPG (170KM). Zauważyłem ostatnio że szybko ubywa mi oleju, 800km-0,5L. Wcześniej to było 1L na 5 000km. Olej zalany po zakupie to Texaco 10W40, na dolewki poszedł MOBIL 1. Turbina, delikatnie zaoliwiona ale brak luzu na wirnikach, raczej odpada żeby puszczała przez siebie tyle oleju. Rura wydechowa czarna, świece wszystkie czarne....
Witam zakupiłem os starszej osoby z garażu perzocika 106 + lpg bing m z 93r na wtrysku. przebieg 309 kkm tak jak piszecie do góry mało jest informacji na jego temat. oprócz powyższego problemu falujących obrotów: tu jest dużo rzeczy do zrobienia: stary filtr powietrza nieszczelny układ powietrza pełno sylikonu i dymi po rozgrzaniu na niebiesko rdza...
Witam dlaczego jak odpale samochod po rozgrzaniu silnika kopci na niebiesko. Albo jak zrobie np 200 kilometrów olej pobiera byl caly bagnet po za kreskami i po jedzie jest półowa pomoze ktos :)
dymić niebieski dymić rozgrzać silnik silnik dymić niebieski
zawieszenie tylne laguna mikrokontroler zasilanie bateryjne regulacja falownika
bosch suszarka wymiana paska bosch wymiana paska
NE646 Dolby – funkcja pinu 14 REC/PB, opis zastosowania w magnetofonach Skoda Fabia 1.6 brak mocy, huczenie silnika, ujemne korekty, spalony katalizator – diagnostyka