Witam! Weź mocną lupę i sprawdź dokładnie cewki czy gdzieś nie przebiło izolacji wysokonapięciowej
Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa . Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie...
Wg mnie gdyby nie działała cewka zapłonowa nie chodził by ani na benzynie ani na gazie.
Światła nie muszą działać, byle silnik działał.
Jeśli chodzi o cewkę katalog to nie podaje że jest to zamiennik. Co nie oznacza że nie będzie działać.
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
Witam.Na moje oko instalacja wygląda ok. chociaż nie miałem do czynienia z elektronikiem w mojej 251.W każdym razie cewka zapłonowa była bez dodatkowej izolacji i zapłon działał ok.
Jesteś pewien że dobrales magnes o odpowiednik dużej indukcji? Że magnes jest wystarczająco blisko rdzenia cewki? I czy w ogóle cewka i świecą są sprawne?
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
2 z nich zasilają diodę led) Więc to normalne, że: uzwojenie zasilające diodę led tylko 1ohm Problem leży po stronie uzwojenia wysokiego napięcia. Trafo które założyłem na testy to zatra ts 20/14 Niema prawa działać. Podłącz cewkę zapłonową od auta i sprawdź co się będzie działo. Zachowaj wielką ostrożność. :!:
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
Czy można założyć cewkę od Rometa do WSK, żeby chodziło dobrze wszystko. Oczywiście przerobił bym mocowanie. Proszę od odp czy to jest możliwe żeby działało dobrze.
Ej haalo, nie wierze ze nikt nie wie o co chodzi :/ chociaz krotkie info, prosze ;]
Ok, poczytałem trochę i przekształciłem wcześniej załączony schemat na coś takiego: http://obrazki.elektroda.pl/5693643200_1... Starałem się jakoś sensownie dobierać podzespoły, ale nie wiem czy czegoś nie wziąłem z nadmiarem lub niedomiarem. Dodatkowo, na wyjściu uzwojenia pierwotnego transformatora, zastosowałem 3 kondensatory 1uF...
CDI generalnie wali jaką cewkę podłączysz, każda będzie działać
Powinien działać.
Można zastosować cewkę zapłonową samochodową lub motocyklową o kształcie butelkowym. Czy ta cewka podana w linku będzie działać w chińskim silniku i KO ?
I będzie wszystko działało jak należy?
jakby kabelki od iskrownika się zwierały z masą, ale nie zwierają. Jak to stwierdziłeś? Tam jest iskrownik? Nie aby CDI? po tym jak przyłożyłem kabelki do tego przewodu co idzie do świecy to przestało działać. Cewka zapłonowa na początk do wymiany
Cewki powinny być identyczne. Jeśli będą różne to napięcie i prąd nie będą się równo rozkładać, mogą też wystąpić różne dziwne zjawiska rezonansowe. Chociaż niewykluczone, że na różnych cewkach też będzie działać. Kondensatory zdecydowanie nie elektrolityczne.
Nawet jak się pomylisz cewka będzie działać. Napięcie będzie się trochę różnić.
Podpinasz bezpośrednio pod cewkę zapłonową i powinno działać.
Cewka wytwarza impuls podczas zmiany położenia magnesu a jeden przewód do cewki ja zwiera do masy? Jak wygląda schemat zastępczy tej cewki bo myślę że tam też jest elektronika. U mnie cewka ma 2 przewody: jeden cienki czarny z konektorem a drugi gruby z fajka. Nie rozumiem tego mechanizmu. Przypuszczam, że jest układ zapłonowy, podobny jak w moim agregacie...
jeżeli wychodzi 5 przewodów to jest na zapłonie elektronicznym i tak: czerwono biały światła niebieski z czujnika czerwono żółty ładowanie szaro czerwony światło stop czerwony z cewki zapłonowej do tego wszystkiego aby działało potrzebujesz moduł zapłonowy i cewkę (tą aluminiową) do zapłonu elektronicznego
Plus po stacyjce ma być i masa z aparav pulsująca na cewce. Jak któregoś brak to nie będzie działać.
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
Masz tutaj schemat z instalacja. 6V W miejsce oryginalnych cewek swietlnych stosujesz cewki stosowane jako zasilanie zapłonu.Maja one większą moc. cewka powinna miec wyprowadzone 2 przewody ktore łączysz do mostków prostowniczych. Na schemacie jest dodatkowo zapłon bateryjny , kierunkowskazy , stop oraz sygnał dzwiekowy prądu stałego. Oryginalny sygnał...
Modułu nie widzę Moduł ktoś zdemontował, był przykręcony do tego samego uchwytu co cewka [url=https://www.ebay.com/itm/1832539811... Czy samochód będzie działać bez modułu ?, jak cewka ma uzwojenie pierwotne o dużej impedancji to tak
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Nowoczesne cewki skuterowe są wielkości pudelka zapałek Do skuterów także i tańsze. To doradź koledze jaką konkretną cewkę ma kupić już współczesną i jak podłączyć by mu maszyna działała przez długi okres niezawodnie.
Witam, Uszkodzeniu w moim samochodzie uległa cewka zapłonowa. Samochód posiada mechaniczny rozdzielacz zapłonu - Opel Kadett E. Problem się pojawił przy wyborze cewki, ponieważ w sklepie jest dostępnych kilku producentów: 1. Ridex 089C0315 2. Stark SKCO-0070323 3. Magneti Marelli BAEQ080 4. Janmor JM5289 5. ACKOJA A51-70-0012 Która z firm będzie najlepszym...
Za duża jest częstotliwość prądu wychodzącego z cewki zapłonowej, więc kondensator nie ma szans się naładować. Transformator sieciowy dostarcza prądu o częstotliwości 50Hz i jest to wartość optymalna dla cewki tesli. Żadna cewka zapłonowa czy przetwornica nie będzie tak działać jak zwykły transformator. Można spróbować wyprostować prąd i zasilać cewkę...
Trudno powiedzieć, ile tam jest dokładnie woltów, bo gdy styki przerywacza się odwierają ~GMP, to szpilka powstaje, taka z 40V, albo i więcej....Zastosuj dowolną cewkę zapłonową, tak jak mówiłem od chinskiego skutera, o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1-4 Ω. Na pewno będzie działało :idea: a kosztuje grosze :D
Witam Postaraj się o schemat prostej przetwornicy tranzystorowej o napięciu wyjściowym ok 300V i względnej wydajności prądowej, wyprostowane napięcie jest podawane na kondensator ok 1-2uF druga nóżka na cewkę zapłonową. Wyzwalanie iskry następuje gdy tyrystor sterowany z przerywacza zwiera do masy kondensator. W latach 70-tych robiłem to do MZ 250 Sport,...
mam taki pproblem Niewiem wjaki sposub dzikała cewka zapłonowa we fiacie ma ona dwa mocowania dla przewodów i jedno wyjście wysokiego napięcia i teraz co powoduje wystąpienie iskry na siwiecach zapłonowych -ja wyobrarzam sobie to tak jeden przewód jest podłączony do plusa akumulatora drugi do przerywacza ktury w momęcie "styku" zamyka obwód w uzwojeniu...
Pisałem, że schemat jest do d... Masz jakąś obsesję z pomiarami napięć. Pomiary napięć przebiegów mocno różniących się od sinusoidy i częstotliwości 50 Hz, a z takimi masz do czynienia, trzeba traktować mocno orientacyjnie. Natomiast z twoich opisów nie można dojść co i jak łączysz. Czuć spory chaos w twoich działaniach. Trzeba wyraźnie rozróżnić zintegrowaną...
Witam! Mam problem z cewką zapłonową Tico98. Pierwsza cewka działała 9 lat , w ciągu następnych trzech wymieniłem cztery sztuki . Na jakieś dwa miesiące przed końcem działania, cewka zaczęła cichutko cykać (z częstotliwością obr. silnika), i w miarę upływu czasu cykała coraz głośniej , aż w końcu przestała działać. Nie mam pojęcia co się dzieje. proszę...
A gdzie zainstalowałeś tą cewkę: w komorze silnikowej, czy bliżej radia? Trochę wcześniej pisałem o rdzeniach pierścieniowych nałożonych na przewody zapłonowe - działało przez tydzień, później zacząłem kombinować, dokładać pierścienie i przestało działać. Najlepszy efekt był prezy dwóch pierścieniach na przewodzie cewka-kopułka, po zamontowaniu pierścieni...
a jak mozna by było zrobić to najprościej sama cewka nie wystarczy, a ta płytka to musi być czy bez niej będzie działało???
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
Jak dobrze rozumiem to brakuje Ci plusa po stacyjce na cewce. Jeżeli tak to sprawdź czy słychać włączenie pompy po włączeniu zapłonu - powinna działać jakieś 2 sek. Cewka zapłonowa ma zasilanie z przekaźnika pomp paliwa - może on być uszkodzony bądź może ECU nie dostaje zasilania przez co nie steruje tym przekaźnikiem. Podobne objawy będą gdy będzie...
np. p0201, po pewnym czasie znów wyskakuje inny błąd, np. p0203 Dokładnie tak miałem na chińskim zamienniku cewki. Sypało losowo błędami wtryskiwaczy. Po wymianie na używkę firmową uspokoiło się. Chiński zamiennik działał tydzień.
To skoro masz z jednej strony zasilanie, z drugiej masę, to jak cewka ma działać? Popatrz w schemat. Wyraźnie widać, że masa jest na cewkę załączana przez przerywacz. I to jest właśnie cała magia działania układu zapłonowego. Jeśli masz przerywacz zwarty do masy, to nie będzie działać. Sprawdź połączenia, mocowanie poprzez podkładki izolacyjne, kondensator.
Ten impulsator to nie czujnik Halla, tylko czujnik indukcyjny a to jest spora różnica m.in. w zasadzie działania i sygnale wyjściowym. W pilarkach nie ma impulstatora, jak również w niektórych skuterach (np. Suzuki). Jest po prostu cewka zasilająca, napięcie zasilające jednocześnie wyzwala układ zapłonowy (np. po przekroczeniu 10V ujemnej połówki napięcia...
komputer diagnostyczny od samochodów ciężarowych ale na teście EOBD wskazał niepoprawne działanie cewki obwodu pierwotnego i wtórnego oraz niepoprawne spalanie. Czy od cewki zapłonowej może nie działać licznik prędkości? Jakiej firmy kupić cewkę (czy jest jakaś różnica oprócz ceny)? Bartosz www.kaba-net.pl
Witam! Układ zbyt skomplikowany, by mógł działać poprawnie ... Błąd jest w układzie tyrystora, powinien być "od dołu". Taki naprawdę działający "pastuch" ma tylko cewkę zapłonową samochodową i 3 tranzystory.
niestety u mnie cały czas leje więc nie mam możliwości działania. Cewkę zapłonową wziąłem do domu i pomierzyłem pomiędzy stykach 1-2-3-4 jest ok 1 om ale z tego co wyczytałem to są to złącza zmostkowane. Natomiast pomiędzy tymi stykami 1-2-3-4 a tym "dziubkiem" z którego powinna iść iskra jest 5 kilo. Tak więc cewka powinna być sprawna przynajmniej...
Bardzo ładny opis mi dales który jasno to opisuje. Ale przewód 4 wychodzi z wiązki i idzie do 1' , a z 1 wraca do wiązki. I na przewodzie 4 i 1 jest napięcie po zapłonie. Dobrze rozumiem ze z kabelkka 3 idzie impuls do cewki z przerywacza i wtedy cewka zaczyna działać dając wysokie napięcie z powwrotemm do aparatu zapłonowego na palec rozdzielacza?
Najpierw trzeba mieć lampę która będzie działała na tym typie cewki zapłonowej a GMP jest zaznaczony na wale pod tym kołem pasowym. Lampa kosztuje 100zl. A jak miał bym za chwilę robić głowicę to chyba warto.
a jeśli bym założył cewkę butelkową 12v od MZ lub pochodnych,czy to by działało z tą cewką
Mam pytanie: Czy takie coś będzie działać jako moduł zapłonowy :?: (czujnik to magnes przyklejony do koła magnesoweg i cewka)
jestem właśnie na etapie szukania, a czy mogą być jeszcze inne powody poza cewką ? kosa działała aż po prostu zgasła i nie ma możliwości jej zapalenia i kompletny brak iskry.
Mam pytanie: Czy takie coś będzie działać jako moduł zapłonowy :?: (czujnik to magnes przyklejony do koła magnesoweg i cewka) http://obrazki.elektroda.net/97_12231056...
Tyle to i sam wiem, pytam tylko czy jeśli wyciągnę środek cewki z oryginalnej obudowy, włożę do nowej, plastikowej (oczywiście zaleje olejem) i wyprowadzę oba wyjścia WN, to czy cewka będzie działała równie dobrze jak w oryginalnej obudowie?
Cóż. W sklepie kasy kilka rodzajów wszystkie nazywają się tak samo. To skąd mam wiedzieć która to oryginał? Wszystkie są chińskie a więc oryginalne, przecież Twój quad jest chiński. Ta od 250 też powinna działać .Cewka WN jest ostatnią rzeczą ,która pada w instalacji zapłonowej.
Cześć. Mam obrotomierz przerobiony i będzie działał na 2 cylindry. Problem bo nie wiem jak po podpiąć pod cewkę zapłonowa. Po prostu do kabli niskiego napięcia podłączyć?
Z tego opisu wynika ,ze ma taki sam problem także na benzynie i tu chyba wizyta u mechanika jest konieczna. Może być cewka zapłonowa. jak sie zagrzeje to przestaje działać prawidłowo.
Nie mam pojęcia, jak działał to, gdy zbliżyłem śrubokręt, to przerywał obwód. W zimę zaczął już fiksować i nie mogłem uruchomić widlaka. Okazało się, że nie ma iskry, więc doszedłem do tego czujnika. Okazało się, że na mrozie zmieniała mu się czułość, gdy go odsunąłem od trzpienia, zadziałał, ale gdy silnik się rozgrzał, musiałem go znowu przysunąć,...
Mały dystans nie pozwolił mu się nawet dobrze zagrzać. Będziesz mógł coś wiecej stwierdzić jak więcej nim przejedziesz. Być może wilgotność jeśli takowa wystąpiła wpłynęła jakoś na działanie cewki zapłonowej (może słabsza iskra), Napisz jak się zachowuje po większym dystansie tak ok 5km
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Trzeba było zainwestować w zapłon LK a nie starego elektronika. Problem polega na tym że nowe cewki zasilające są źle wykonane i z ich powodu przepalają się moduły zapłonowe - nawet te wzmacniane. Możesz spróbować założyć inną cewkę zasilającą i moduł zapłonowy, ale nikt Ci nie da gwarancji że to będzie działać poprawnie. Niedziałający impulsator teoretycznie...
Dzięki za rady, jutro będę działał bo stara cewka wyciągła kopyta
ogólnie rzecz biorąc potrzeba mi cewkę zapłonową a nie wiecie czy będzie działać gdy będę przerywał obwód zwieraczem czy będę musiał zastosować jakiś automatyczny przerywacz tak jak to jest w motorkach i samochodach ?
Działała ,na zarowce :-) ale krotko i po ptokach... dziekuje wszystkim i pozdrawiam..
Czy dobrze rozumuję że zmieniając np. napięcie warystora można by zmienić moment wystąpienia iskry (czyli wyprzedzenie zapłonu) ? Niestety nie. Mój opis może być błędny. Sorry. Na 100% jest błędny dla Twojego przypadku. Ten układ zapłonowy jest typowy dla pilarek, kosiarek i innych małych i prostych silników nietrakcyjnych, choć i w pojazdach się trafiał....
Racej nie ma ten typ akumulatora i nie ma cewki zapłonowej, to w starych motocyklach było tz. magneto i cewki WN oraz kondensator. Jak pamiętam to często ten kondensator nawalał, albo cewka. Tu masz przykład jak to wygląda od WSK. https://www.olx.pl/oferta/zaplon-wfm-125...
Motorowery marki Jawa (nie motocykle),miały dość ciekawie wykonany układ zapłonowy.Z cewki wytwarzającej napięcie była zasilana cewka zapłonowa (butelkowa),wyjście z cewki przechodziło na platynki.Jeżeli dotąd dobrze pracowało,to powinno działać.Myślę że układ z mostkiem prostowniczym powinien działać.
Będzie działać?
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
By zamknąć temat napiszę, że przyczyną problemów okazała się nie przepustnica a cewka zapłonowa. Mimo że nie dawała żadnego "trwałego" błędu był to początek jej końca. Wbrew temu co czytałem, że cewka albo działa albo nie - ta działała tylko że nie nie tak jak powinna ;) Po wymianie auto odzyskało moc.
Witam. Szukałem podobnych tematów, ale nie mogłem znaleźć. Sprawa wygląda następująco: ze sterownika wychodzi sygnał do sterowania cewką. Napięcie 5V, prąd 0,02A. Potrzebuję zwiększyć prąd do 0,2A, żeby można było sterować inną cewką. Wymyśliłem taki układ: Ori sygnał > opornik > tranzystor npn > opornik 10k> tranzystor pnp biorący 5V ze stabilizatora...
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
dizeki ziom mam nadzieje ze jak ta cewkę założę to mój poldon będzie działał. A jeżeli nie to mogę na ciebie liczyć?
komar, wsk 125, ta sama zasada działania Ps. Simson nie stosował tego typu zapłonu
Gdyby to latało po torze, to najprościej założyć zapłon PVL/Selletra/Motoplat i mieć spokój z tymi nietypowymi, dziwnymi i blokowanymi zapłonami fabrycznymi. Jeśli to jeździ po drodze, to niestety trzeba pokombinować z dopasowaniem typowego zapłonu. Jedyny problem może sprawiać wielkość stożka koła magnesowego. Zapłon z wewnętrznym impulsatorem powinien...
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
To co trzymasz w ręce to oprawka bezpiecznika, raczej bez związku z brakiem iskry. Moduł cdi potrzebuje do działania: zasilania (+12V, jest, sprawdziłeś), masy, impulsów z cewki wyzwalającej (żółty-szary i żółty-niebieski, sprawdź miernikiem, cewka wyzwalająca zwykle ma ok 1kΩ) i połaczenia z cewką wysokiego napięcia (kabel biało-fioletowy, trzeba...
1 elektrodowe też będą działały. Skoro uszkodziłeś cewkę, to zakup nową. Błąd czujnika wałka rozrządu będzie do puki go nie naprawisz.
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
Lub metoda ,, indukcyjna'' przełóż kabel HV przez pierścień ferrytowy, na który nawiń zwoje wtórne, a napięcie z nich do pomiaru Jest to jedyna metoda poprawnego i skutecznego sprawdzania poprawności działania układu zapłonowego. Nie zmierzy tylko upływności. Cewka Rogowskiego może dała by radę .
Wsadź diodę LED 12V we wtyki sterujące cewką i zasilanie cewki. Podczas kręcenia silnikiem dioda powinna mrugać jak cewka dostaje impulsy sterujące. To samo możesz zrobić z wtryskiwaczem, będą impulsy potrzebne do działania ww ? Zasilanie cewki sprawdź żarówką.
czy "pinologia" jest uniwersalna? Nie są różnice . czy mogę zostawić starą butelkową cewkę zapłonową, czy też zastosować np. taką Zastosuj taką , stara butelkowa ma raczej inną rezystancje co może nie podobac modułowi CDI czy taki impulsator będzie pasował: Będzie działał ale czy pasował ? Znależc trzeba odpowiednie miejsce , mocowanie zrobić nabiegunnik
u mnie było podobnie, gdy silnik nagrzał się to znikała iskra na dwóch świecach. Jak się okazało była to wina cewki zapłonowej, która po na grzaniu przestawała działać. Po wymianie wszystko ok.
Tak zostaje oryginalny układ zapłonowy(przerywacz, kondek i cewka WN) do tego podłączamy przewód czerwono-czarny z tego stojana i powinno działać.
Jeśli wykonałeś moje testy poprawnie i jak piszesz była iskra, wtryskiwacz wstrzykiwał paliwo i działała pompa paliwa => to układ ECU, cewka zapłonowa i moduł zapłonu są sprawne. Przede wszystkim sprawdź czy nie urwał ci się pasek rozrządu lub nie ułamała się nóżka plastikowa napędzająca wałek aparatu zapłonowego (przy okazji wymontowanego aparatu podłącz...
Próba "złapania" dokładnej wartości IFem przez porównanie z rejestrem timera to makabryczny pomysł. Przema nie potrafi nawet powiedzieć do którego pinu co podłączył, więc nikt nie napisze przykładu jak to ruszyć. Nie wiadomo też jak długi ma być to impuls. A przekaźników tym sterować nie będzie skoro to ma być do zapłonu. Po napisaniu programu następny...
Odpaliłem dzisiaj lampę na transformatorze WN z uziemieniem do grzejnika efekt był ok, odłączyłem uziemienie efekt był gorszy. Na trafie WN IRF grzał się okropnie, więc trafo zamieniłem cewką zapłonową (efekt trochę gorszy) lecz IRF niegrzał się prawie nic, cewka działała bez zmian w układzie
Witam , mam CZ 125 516 i brakuje mi do niej cewki , wiem , że montowano w nich motoplat , ale nie mogę żadnej znaleźć , czy ktoś wie jaką cewką zastąpić cewkę motoplat , aby działała poprawnie ? POZDRAWIAM Jeśli temat jest nie w tym forum to przepraszam ale nie wiedziałem gdzie go wrzucić ;P
Witam. Mam pytanie, jak można sprawdzić prawidłowe działanie cewki (transformatora zapłonowego)? Mam podejrzenia co do niego bo jak stoje w korku to mam takie delikatne drgania a obroty stoją równo.
Wymiana uszkodzonej cewki zapłonowej na oryginalną cewkę. Zamienniki nie działają. Przy zamienniku kosa pracuje tylko na wolnych obrotach . Po dodaniu gazu Kosa gaśnie.
jeżeli to poniżej jest ok - Pasek zębaty prawidłowo wyregulowany - Sprężanie jednakowe w każdym cylindrze - Filtry (powietrze/paliwo) - Akumulator/ rozrusznik/ układ doładowania - Kanały ssące powietrza/ przewody paliwowe - Immobilizer - Włącznik bezpieczeństwa pompy paliwowej - Ustawienie zapłonu - Świece zapłonowe/przewody - Ilość paliwa/ jakość -...
Czytałem, że to może być cewka zapłonowa, która pomaga osiągnąć większe obroty. Co za brednie! Element ten to układ odpowiedzialny za sterowanie ssaniem automatycznym. Ogólnie jego zasada działania jest dość dziwna, nie pamiętam czy w serwisówce coś pisze o zakresach temperatur w których on działa. Jeżeli został on odłączony, to upewnij się że przewody...
To jakich innych części mógłbym użyć aby zastąpić te które są złe ? Dodano po 1 Tam na końcu to cewka zapłonowa od samochodu? Jeżeli tak to się szybko uszkodzi. Widziałem elektryzatory o podobnej zasadzie działania które działają do dziś. Posiadam transformator od elektryzatora EB-75, mógłbym go użyć zamiast cewki zapłonowej.
Miałem uszkodzony czujnik Halla w aparacie, wystygnięty działał a jak się rozgrzał od silnika to przerywał.
Sprawa wyjaśniona. Serwisant przyszedł potwierdził że to może być cewka, ale ostatecznie okazało się że zawiesił się czujnik - ogranicznik temp. lub palnik zapłonowy. Wystarczyło w nie popukać i terma zaczęła działać. Koszt tyle co za fatygę.
Mam prośbę czy ktoś może mi powiedzieć ? Mam starą kosiarkę spalinową PANONIA chcę ją uruchomić lecz nie wiem czemu nie ma iskry bo napięcie na kablu i na fajce od świecy jest a gdy włożę świece do fajki to nawet nie czuć nic kiedy nawet trzymam w ręce. Myślałem że cewka zapłonowa poszła ale to by nawet nie działała jeśli nie ma świecy i by nie "kopał"...
fajny pomysł :) zamontowałeś hallotron i tarczkę z aparatu zapłonowego z VW? czy przerywaczem sterowałeś cewkę VW? myśmy z kolegą zamontowali zapłon elektroniczny z eleganta (pokrywka rozrządu z czujnikiem, koło pasowe, moduł, cewka) to działało, ale jakoś dziwnie, bez rewelacji... nie wiem czemu... ale stary układ zostawiliśmy i można było w każdej...
Nawiązując do Twojego poprzedniego postu: Moduł zapłonowy do MZ 250 szukam schematu i PCB Użycie elektronicznego układu zapłonowego: -powoduje zwiększenie energii iskry (opisywane jako wzmocnienie iskry innymi słowy krótki impuls i brak łuku na przerywaczu) i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa wytworzy iskrę co daje tą korzyść że przy...
Właśnie opisu nie miałem. Układ jest wzięty z elektrody ale teraz nie mogę znaleźć tego tematu... Punkt P jest podłączony pod przerywacz, CZ to cewka zapłonowa. Z tego co się domyślam to ma działać tak, że gdy na przerywaczu pojawia się masa, to na wyjście CZ też ma być podana masa. Tak to generalnie w aucie działa. Że jak się kręci aparat zapłonowy...
Miałem kiedyś do naprawy urządzenie do cięcia asfaltu. W tamtym silniku na kole zamachowym (wiatraku) był jeden magnes i tylko cewka zapłonowa przykręcona do obudowy. Działanie tego układu zapłonowego polegało na tym, że w cewce w momencie kiedy przebiegał w jej polu magnes indukowało się wysokie napięcie aby wytworzyć iskrę. Może to jest podobny układ,...
zasada działać cewka zapłonowy układ zapłonowy działać cewka zapłonowy mercedes
odwrócenie przełącznika tranzystor ładowarka silnik szarpie wolnych obrotach
encore rockmaster m9108 schemat
Jak zresetować drukarkę Canon PIXMA MG5350? Źródło prądowe o niskich szumach do lasera