Potrzebujesz sterownika świateł dziennych, chyba że chcesz się bawić w rzeźbę i montowanie przekaźnika (NC) pod kontrolkę alternatora..., kosztowo wyjdzie to samo bo sterownik 22zł i nic nie zepsujesz przy okazji.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Witam Kupujesz przekaźnik 561 i podłączasz jak niżej : 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od świateł dziennych 30 - plus po stacyjne/alternator i wszystko w tym temacie.
Od D+ sygnał na przekaźnik a ten po zasterowaniu podaje napięcie na DRL na przykładzie grupy WAG https://youtu.be/FPDwRQ6ygzA
Witam. Tak teraz mam. Ale po wlaczeniu klimatyzacji swiatla dzienne migaja. Poza tym, chce zabezpieczyc alternator. Pomoze ktos z przekaznikiem? Pozdrawiam
Mówimy o ledach tak?NIe wiem po ci ten moduł.Masa na postojowe plus na alternator z przekaźnikiem lub bez to zależy.
Zrobię próbę z samą diodą np 30 A i zobaczymy co będzie dam znać Z tym że koledzy wyżej mają rację, jedną diodą tego nie załatwisz. Wstawiając ją w kierunku przewodzenia - nie ma separacji, drenuje oba akku. Wstawiając w kierunku zaporowym - nie ma ładowania małego akumulatora. Najprościej rozwiązać to tanio, sterownikiem świateł dziennych z dodanym...
Adolf popełniłeś błąd kupując ten zestaw, możesz to naprawić podłącząjąc bezpośrednio pod alternator. W masterach zawsze montuje dzienne załączane napięciem stacyjki w lewym nadkolu jest skrzynka bezpiecznikowa tam wystarczy się podpiąć i bez problemu wszystko działa , a gratis masz odprowadzane do domu światłąmi dziennymi w nocy bo przekaźnik systemowy...
Zamiast całego układu detektora możesz podłączyć przekaźnik pod zacisk D+ alternatora, dwa przekaźniki są imo zbędne
a nie prościej podłączyć to przez jeden przekaźnik? światła do jazdy dziennej nie mogą być włączone razem z postojowymi i mijania! polecam podpiąć się przez przekaźnik do + na wyjściu z alternatora (wówczas dzienne załączą sie po uruchomieniu silnika, a nie po przekręceniu stacyjki) a drugi + do świateł pozycyjnych. jak uruchomi sie silnik, to zapala...
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Przekaźnik możesz sterować np układem do załączania świateł dziennych. Aktywuje przekaźnik jak tylko napięcie w instalacji zostanie podniesione powyżej 13.5 V.
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Witam Zamierzam podłączyć światła dzienne z przekaźnikiem i wg schematu jest tak: pin 85 - masa pin 86 - plus ze świateł pozycyjnych pin 30 - plus 12v z alternatora pin 87a - plus ze świateł dziennych pin 87 - niepodłączony I moje pytanie jest takie: czy czarne przewody od świateł dziennych mam podłączyć do pinu 85 (masy) w przekaźniku i czy do tego...
jeżeli ma pełnić funkcję tylko automatycznego włącznika to na zwykłym przekaźniku... zasilanie cewki > jeden biegun pod mase a drugi pod zacisk kontrolki alternatora, styki pomocnicze to już jak chcesz tak wykorzystasz. osobiście stosuję tranzystor który załącza cewkę przekaźnika ale tak nie będzie źle
Witam serdecznie. Układzik jest prosty. Przy włączonym zapłonie cewka przekaźnika bierze masę przez zarówkę od postojówek. Załącza styki i świecą dzienne. Jak włączysz postojowe to brak masy i dzienne gasną. Możesz 15 podłączyć do DF ( wzbudzenie ) alternatora . Wtedy będzie włączać dzienne dopiero jak uruchomisz silnik. Pozdrawiam.
Nie podałeś roku produkcji itd. Jeśli jest to auto "dość młode", to może mieć zaprogramowane w komputerze światła "odprowadzające" tj. zapalające się po uruchomieniu centralnego zamka, aby kierowca doszedł do domu, bramy itd. Takie światło pali się kilka sekund. W przypadku nie posiadania w aucie tej opcji, pewnie będzie to awaria elektryki, albo jakaś...
Nie mam pojęcia co tam masz w samochodzie - po samych fotkach ciężko określić. Jeśli chodzi o ładowanie dodatkowego akumulatora, to najlepszą opcją (najtańszą) jest sterownik świateł dziennych plus przekaźnik. Przekaźnik załączy się (zacznie ładować dodatkowy akumulator), gdy napięcie instalacji wzrośnie powyżej 14V (do tego włącznik świateł dziennych...
Witam. Ja podłączyłem światła do jazdy dziennej w ten sposób opisany na innym forum: 30 przekaźnika - do zacisku B+ alternatora; 85 -"- - masa; 86 -"- - do zacisku D+ alternatora; 87 -"- - zasilania świateł dziennych plus do tego oczywiście bezpieczniki na zasilaniu + oraz + z postojówek. Dodam że ma on swój "moduł" przełączania z dziennych na mijania....
Coś jak to np: https://obrazki.elektroda.pl/8546905200_... Powinno dobrze zadziałać - sterowanie masą świateł pozycyjnych. Oczywiście + po stacyjce, tzn. po załączeniu zapłonu. Sterowanie masą pozycyjnych - działa jak nie sa włączone światła pozycyjne, po załączeniu świateł, przekaźnik rozewrze styki i dzienne nie będą zasilane. Jeszcze...
Już przemyslałem sprawę. Z przodu przed samymi żarówkami wepnę przekażniki do świateł mijania i drogowych. Impuls na żarówkę będzie sterował przekażnikiem. W sumie cztery przekaźniki. W ten sposób chcę odciążyć styki pod kierownicą. Muszę się jeszcze zastanowić skąd "zasilić" te przekaźniki. I jeszcze jedna sprawa - sterowanie automatem św. dziennych....
Wpływu na żywotność nie powinno mieć, w końcu to nie podbija w żaden sposób napięcia, a jedynie likwiduje spadki napięcia..... Żarówki i tak są dostosowane do napięcia jakie daje alternator, czyli do tych powiedzmy 14.5V Stek bzdur, każda kostka styk i przewód generuje spadek napięcia. Który z czasem się powiększa ze względu na starzenie elementów....
Myślałem też wziąć + z wzbudzenia alternatora przez przekaźnik + dioda półprzewodnikowa, żeby " nie wróciło" nic do auta . Przez 3 lata miałem tak ledy do alternatora wpięte i to bezpośrednio, tylko że one były ze sterownikiem wbudowanym, ale diody juz ledwo co świeciły i wyrzuciłem to ustrojstwo (wychodziło po 3 kabelki z tych starych ledów). Teraz...
Witaj. Dzięki za info. Mi wystarczy samo 12V po uruchomieniu silnika, resztą tj przekaźnik, podstawkę pod przekaźnik jak i całość już zrobiłem - teraz tylko daję + do zasilania, plus z pozycyjnych i masę i już. Piszesz o podłączeniu się pod alternator, a dokładnie kontrolkę...niestety nie wiem o jaką kontrolkę chodzi... Czy przy zapalaniu w okolicach...
Pierwszy lepszy włącznik z google - http://kaboauto.pl/kms-1-wlacznik-swiate... Załącza światła gdy napięcie akumulatora wzrośnie poprzez ładowanie z alternatora. Możesz dołożyć przekaźnik 30A i załączać światła mijania.
Jeśli to ma służyć do załączania świateł dziennych to jest to wykonane żle. Światła dzienne mają się świecić w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce na pozycję pracy silnika. (To mówią przepisy) Dodatkowo pomijając już fakt że zapalają się niezgodnie z przepisami , to są samochody w których praca alternatora nie jest ciągła a jedynie doładowuje...
Bez problemu. Kosztuje trochę ale spokój na lata. Zwykły moduł do świateł dziennych odpalany po wzroście napięcia i przekaźnik min.40A przez który po rozruchu alternator będzie w czasie jazdy ładować dodatkowy akumulator. Przewody do wciągarki 25-35mm2. Z alternatora starczy 8mm2. aku boli bo ok Optima 38Ah 575A YTR 2.7J (227mm (Długość ) x 129mm (Szerokość...
Nic nie kombinuj z alternatorem,załóz do tych lamp włącznik uniwersalny reagujacy na wzrost napięcia odłączany przez przekaźnik wpięty w pozycyjne.
Zrobiłem tak że podłączyłem przekaźnik do miejsca w którym jest ciągle prąd i cewka przekaźnika cały czas jest pod napięciem po odpaleniu samochodu cewka przerzuca styki bo zanika prąd na przekaźniku i załącza mi światła do jazdy dziennej. Gasząc samochód przekaźnik jest załączany przerzucając styk gasi światła. Teraz właśnie zastanawiam się czy mi...
PRzetłumacz to: "Widze ze takie światła nie mozna używać je podczas normalnych warunków atmosferycznych w czasie jazdy ze światłami mijania czy drogowymi" bo kilku rzeczytaniach nie ma pojęcia o co ci chodzi. Jak już wiesz są dostępne specjalne światła z zarówkami 21W/12V przeznaczone do jazdy dziennej. Podłącza się je tak, by działąły dopiero po włączeniu...
Witam Od jakiegoś czasu planują założenie do golfa świateł dziennych na ledach. Zrobiłem już sterownik i wymaga on ingerencji w układzie elektrycznym auta a ściślej mówiąc czy jeżeli podłącze przekaźnik do kontrolki ładowania to nie uszkodze regulatora? Gdzie jest kabelek w zestawie wskaźników od kontrolki ładowania? I na jakiej zasadzie działa ta kontolka...
Zrealizujesz na zwykłym przekaźniku , do uruchomienia led bierzesz sygnał z alternatora zaś gaszenie led sygnał z żarówki mijania . Bynajmniej ja tak mam w swojej Zosi Z19DT
Ok, w sobotę spróbuję podłączyć "plus" z bezpiecznika F 48 lub z alternatora. Chociaż wydaje mi się, że napięcie i tak będzie się "przebijać" i zasilać światła DRL :/
No i problem widzisz w tym, że za bardzo filozofujesz... Zamiast konkretnie pomóc. No ale jak tu pomóc, jak się nie wie jak...Mój moduł nie ma żadnej niestety kontroli napięcia. W Peugeocie 407 ( i kilku innych markach i modelach ) nic by to nie dało, bo zasada działania alternatora jest nieco inna niż standardowo. No ale jesteś przecież elektrykiem,...
Kolego światła są z automatem mają taki schemat kabelek czerwony +12 , czarny na masę, biały na pozycję myślałem o podłączeniu pod alternator ale sprzedawca stwierdził że może chwilowo skoczyć napięcie i może spalić mi tylko przychodziło na myśl o alternatorze jako +12 , bo szczerze nie wiem który z przekaźników ma +12 po przekręceniu zapłonu :)
Rozumiem że chodzi o samoczynne wyłączanie dodatkowych świateł dziennych po włączeniu świateł mijania lub długich w czasie jazdy. W załączeniu rozwiązaniwe tego problemu. Jak to działa? Włączamy przełącznik Zima jesienią, gdy jest obowiązek jazdy na światłach dziennych i zapominamy o nim do wiosny, (gdy takiego obowiązku już nie ma ) i wtedy przełaczamy...
Nie jestem mechanikiem. Idę do auta i widzę z daleka że palą się dzienne światła, na desce kilka kontrolek też, choć niezbyt mocno, przekręcam kluczyk, kontrolki na desce zapalają się jaśniej, czyli normalnie, rozrusznik kręci, auto nie odpala. Za którymś razem odpalił, pojechałem więc na swój parking, a nie na końcu miasta. Wyjmuję kluczyk, dzienne...
Witam Mam światła do jazdy dziennej i szukam jakiegoś sposobu na podłączenie ich z "opcją" living home. Z tego co rozumuję, to normalnie należy podłączyć światła przekaźnikiem aby po odpaleniu świeciły DRL(po sygnale z alternatora?) i po włączeniu mijania gasły. Zależy mi aby po zgaszeniu/ włączeniuświateł mijania samochodu jeszcze przez jakiś czas...
Panowie a skąd u was takie mocno rozbudowane fury z lat 60 czy 70 które mają wszystko. Bo dzisiaj przez stacyjkę to przechodzi jakoś niewiele. Starsz auta mają przekaźniki a nowsze, tak nowsze czyli dobre 20 już lat BSI. Tam też przekaźniki. Także większość współczesnych samochodów po przekręceniu stacyjki uruchamia niezbędne do rozruchu podzespoły...
Witajcie. Na wstępie uprzedzę, że nie jestem profesjonalnym elektronikiem, a w związku z tym proszę o wyrozumiałość i łopatologiczne podejście. Do rzeczy... Poszukuję schematu żeby zrobić opóźnienie włączania i wyłączania świateł dziennych w samochodzie. Niestety wszędzie znajduję albo schematy opóźnionego wyłączenia albo załączenia przekaźnika. A ja...
Tak z alternatora wychodzi plus w momencie jego pracy,to ten co idzie na kontrolkę. Jak ja podpinam się pod niego to daję mały 12voltowy przekaźnik żeby nie obciążać wyjścia.
Ale jaka fotka i przekaźnik o czym ty mówisz?Przecież ledy podpinają pod alternator albo z modułem pod aku.Ledy w zderzaku dokładane ?Wyjaśnij normalnie.
Zgodnie z przepisami Kodeksu Drogowego w okresie zimowym w ciągu dnia należy używać świateł mijania lub tzw. dziennych. Światła dzienne to dodatkowe o niskiej mocy bądź światła drogowe (a nie mijania) zasilane obniżonym napięciem - takie występują w aktualnie produkowanych pojazdach np. MB Wymogiem jest aby po ręcznym włączeniu świateł mijania AUTOMATYCZNIE...
Witam. Gdzie znajdę przekaźnik od świateł? Wyjąłem skrzyneczkę przy silniku w środku są 3 zielone przekaźniki zaznaczony jest mega gorący,wszędzie jest napięcie 14.18 na włączonym silniku. W skrzynce gdzie są bezpieczniki pod maską po wyłączeniu silnika słychać po chwili kliknięcie. Szukam przyczyny braku światła lewego po włączeniu długich ,kompletnie...
Witam, mam ten sam problem po zamontowaniu swiateł dziennych LED z IC. Dziś bedę sprawdzał czy światła te sieją zakłocenia poprzez instalację antenową CB, czy przez elektrykę. Swiatła mam podłaczone porzez przekaźnik, zasilanie bezpośrednio a akumulatora. Załączają się po uruchomieniu silnika - sterowanie z alternatora. Jak światła wyłącze jest w CB...
No ale D+ z alternatora idzie aż do lampki ładowania w panelu przez całą komorę, a alternatory są projektowane tak aby regulator można było wymienić na kanale bez wyjmowania całego alternatora,, więc uważam że problem dostępności to kolega wymyślił albo jest tak leniwy że buzi mu nie chce się zamknąć jak ziewnie :D Proszę pamiętać że jest istotna różnica...
Oto łopatologiczny (ale zawsze) schemat krążący po sieci: 86 - masa 85 - plus od świateł postojowych/mijania 87 - nie podłączony 87a - plus od DRL 30 - plus po stacyjne/alternator Dodano po 1 Jak chcesz to podaj adres na PW, mogę Ci przysłać pocztą ten przekaźnik za darmo... Ty jedynie opłacisz przesyłkę!
Tak więc ja kombinując w PSpice doszedłem do czegoś takiego: http://obrazki.elektroda.net/5_126090180... Te tranzystory dane są takie olbrzymie ponieważ nie mam innych w bibliotece PSpice, docelowo wpadną BUZ11 Czy nie widać rażących błędów? Z symulacji wyszła mi częstotliwość ok. 22,7kHz, co było moim celem, gdyż chciałem wyjść poza zakres...
Pobór prądu na postoju wynosi po pół godzinie postoju 65mA-77mA. Inni użytkownicy mają taki sam pobór, moim zdaniem jest on za duży. Wstępnie wykluczone elementy/układy: - radio, które jest na kluczyk, odłączyłem je całkowicie, by sprawdzić czy to może pamięć radia pobiera taki prąd; - alarm, którego jest brak w samochodzie; - oświetlenie wnętrza; -...
Witam Chcę podłączyć światła jazdy dziennej w taki sposób aby załączały się po odpaleniu auta a nie po załączeniu zapłonu. Mam wyprowadzony przewód z koski znajdującej się w obudowie komputera pod szybą na którym mam ponad 14v po odpaleniu auta (napięcie alternatora) i na tym przewodzie w połączeniu z przekaźnikiem działały mi dotychczasowe światła...
W Golfie IV również szukałem + po "kluczyku" i ostatecznie podciągnąłem przewód z okolic przekaźników pod kierownicą. Jeśli zastosujesz światła LED, to możesz wziąć + po kluczyku np. z przewodu zasilającego wirnik alternatora. Jest on o dość małym przekroju, więc dla pewności (np.zwarcia LED-ów) należy zastosować bezpiecznik na przewodzie zasilającym...
Można zrobić układ na diodzie zenera np na 13V i po włączeniu silnika jak alternator zacznie ładować to LED-y dopiero się włączą przykład od nas z forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic92... układ najlepiej zmodyfikować i włożyć przekaźnik
U mnie problem rozwiązał się dopiero dzisiaj. Ku przestrodze: - Najpierw szarpało bez reguły. Sprawdziłem świece i kable wysokiego napięcia, wszystko ok. - Po jakimś czasie zauważyłem, że przy zwiększonym odbiorze prądu (włączony nawiew i ogrzewanie tylnej szyby) silnik szarpie w rytm kierunkowskazów. Myślałem, że może przekaźnik albo zwarcie gdzieś...
Witam. Światła muszą spełniać co najmniej trzy wymogi: E...-certyfikat używania w krajach EU, RL - certyfikat świateł dziennych, powierzchnia reflektora co najmniej 60 cm*cm. Montaż musi spełniać warunki rozporządzenia dopuszczenia pojazdu do ruchu, a więc o ile dobrze pamiętam 25 cm od podłoża, 30 od krawędzi bocznej patrząc od przodu, 60 cm pomiędzy...
Po części problem udało się rozwiązać. Pomogło wyjęcie i wyczyszczenie wszystkich bezpieczników w przedziale pasażera oraz w przedziale silnika. Od tamtej pory zniknęły niczym nieuzasadnione dźwięki przekaźników w trakcie jazdy. Pozostał jednak problem z kanonadą dźwięków przekaźników grzałek PTC na postoju przy ich codziennym jesienno/zimowym uruchamianiu....
Witam , dołączę się do tematu bo mam problem z efektem podłączenia przekaźnika , sygnał sterujący idzie z alternatora z lini L , + zasilania cewki idzie po stacyjce i teraz moje problemy , podczas załączenia zapłonu światła (led) migną raz ( dlaczego? ) po odpaleniu silnika włączają się i świecą jest ok . Ale w tym momencie na desce zarżą się delikatnie...
Najprostszy sposób, który spraktykowałem i służył ze 3 lata bez problemów to podpięcie przekaźnika sterującego pod wyjście ładowania z alternatora. Pozycyjne były zasilane z wyjścia na światła mijania , ale przez diodę schotky'ego 10A. W szereg z cewka wpięty był wyłacznik, który umożliwiał odłączączenie całego ustrojstwa np. w czasie napraw samochodu,...
Dawno, dawno temu, gdy słowo homologacja znane u nas nie było ;-) a wprowadzono obowiązek jazdy na światłach zimą montowałem w maluszkach z prądnicami przekaźnik przełączający żarówki w szereg. Tylko jeden klient mówił, że zwrócono mu uwagę na słabe światła. Bilans energetyczny tych autek znacznie zaś się poprawiał. Dziś przy pojazdach z alternatorami...
Właśnie znalazłem podobny post w mercedesie miał ten problem i podłączyli przekaźnik muszę kupić przekaźnik i spróbować przez niego, a wszystkiemu niby winne są czujniki, które informują o przepalonej żarówce. Dzięki za pomoc Dodano po 1 Jeszcze można pod zapalniczkę spróbować się podpiąć, ale najbezpieczniej jest pod czujnik wstecznego wtedy komp nie...
grala1 Co to za automat ? - Kupiony z allegro . Podłączam czarny i czerwony normalnie na klemy ( mase dałem pod przełącznik bo chciałem mieć kontrole nad ich świeceniem ) I jest oddzielny biały kabel przez którego po włączeniu mijania miałyby świecić 50% swojej mocy , ale tego nie podłączałem bo mi to nie potrzebne . Andrzej20001 Tylko , że ja chcę...
Wg mnie coś bez sensu. Jeśli masz zapalniczkę podłączoną na stałe (np. Fiat), to będą się cały czas świeciły (przy wyłączonych postojowych ), a chyba nie o to chodzi. Zasilanie wrzuć podpinając się pod kontrolkę "ładowania" (nie ładuje), gdzie prąd pojawia się w momencie pracy alternatora (oczywiście przez przekaźnik; bezpiecznik 5A do akumulatora i...
Witam. Skrzynka przekaźnikowa wewnątrz auta. Bezpieczniki: A - siedzenia elektryczne B - nie używany C - szyby elektryczne D - nie używany E - szyby tył F - alarm G - alarm, sygnał dźwiękowy Przekaźniki: R1 - światła przeciwmgielne R2 - tylna klapa, zwolnienie zamka R3 - Immobilizer R4 - nie używany R5 - nie używany R6 - telefon R7 - przekaźnik testowy...
Witam Troche poczytałem a jest co Co do świateł cały rok i podawanie statystyk ilu to ludzi mniej zginie to bzdura. Ja jestem przeciw końcowej ustawie, a mianowicie samjeżdze na światłach przez cały rok i tego nikt mi nie nakazywał ale tylko poza miastem i ma to trochę sensu ale w mieście ? Teraz się zacznie wymiana aku żarówek alternatorów . Pomyślcie...
Witam. Nie napisałeś jakie masz światła dzienne ale chyba dzienne LED. Mam podobny problem. Podpinam się. Wczoraj wieczorem zainstalowałem światła Philips DayLight 4 LED. Moduł Philipsa po uruchomieniu silnika wykrywa wzrost napięcia w instalacji i załącza automatycznie światła do jazdy dziennej, jeżeli nie palą się światła postojowe lub mijania - zależy...
Na małej śrubce powinno być napięcie równe chwilowemu napięciu w układzie, jest to napięcie po przejściu przez lampkę kontrolną ładowania. A jaki jest problem. Ale po odpaleniu silnika pojawia się to napięcie czy po przekręceniu stacyjki? Zamontowałem światła do jazdy dziennej ale zapalają się od razu po przekręceniu stacyjki. Chciałbym, żeby zapalały...
Nigdy nie miałeś takiej sytuacji że kontrolka od ładowania mrugała? lub się lekko żarzyła? Wziąłem pod uwagę to że takie coś może być zamontowane w samochodzie który jest starszy i różne rzeczy mogą się dziać. Żeby pracowało poprawnie. Zasilane z instalacji czyli tj. od akku a uruchamiane poprzez wzbudzenie alternatora po odpaleniu. Czyli kontrolka...
Jak pisałem ponad 3 lata temu z pomiarów wyszła mi różnica napięć przy zapalonym silniku ok 2V. Można to wytłumaczyć to tak, że alternator podaje Ci napięcie do 14.4V i to masz za kluczykiem. Żarówki z kolei są na 12V i to napięcie jest stabilizowane i stąd różnica. Przy niepracującym alternatorze masz wszędzie to samo napięcie z akumulatora. Ponieważ...
Jednak przekaźnik to najlepsze rozwiązanie. Tak - tylko,że w dieslu przekręcenie kluczyków ze stacyjki na grzanie świec (kontrolki też się zapalają) już powoduje włączenie LED-ów.Chodzi o to by światła dzienne zapalały się dopiero w momencie uruchomienia silnika. Słyszałem,że można ten plus pobrać z alternatora.Czy jest to równoznaczne z plusem akumulatora?Przecież...
"Stare" szły do chwili uruchomienia FL-a czyli 84 - tak, to definitywny koniec starego układu hamulcowego. Do tamtego roku, wersje standard i Specjal miały stare, a wymienione wyżej - nowe hamulce. O alternatorze nie pisałem, jego też wprowadzono w 78 w L, K, Personal, ale prądnice były chyba jeszcze długo w FL-ach. To mój "Maluszek", wersji "Pełnej+",...
Zła masa przy antenie na podstawie magnetycznej? Jedyna możliwość - to flex w ręce i dach do gołej blachy... :D Żart oczywiście. W większości podstaw magnetycznych pojemność między podstawą a karoserią jest częścią toru antenowego - i zmiana jej może mieć wpływ na dostrojenie. Można spróbować uziemić samo radio - krótka linka od obudowy radia do karoserii...
W Twoim "perszingu" szczerze mówiąc nie pamiętam czy jest jeśli w ogóle jest możliwość programowania tych świateł. Druga sprawa jest taka że jeśli pytasz o to gdzie to zrobić to obawiam się że jeśli czegoś nie zepsujesz to na pewno nie naprawisz ;) Bez urazy. No ale spróbować możesz... Szukać musisz pod adresem centralnej elektryki Dodano po 15 Jest...
Dzięki kolego K3 za konkretną odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Tak więc na czas przeglądu podłączę instalację tak, że światła zapalą się już po zapłonie. A jak już dostanę pieczątkę i odjadę zadowolony, to jeszcze na parkingu przed stacją kontroli pojazdów odłączę kabelek i przywrócę poprzedni stan rzeczy. Natomiast z kolegą enhanced chyba się nie...
Po włączeniu zapłonu napięcie rośnie - w żadnym z samochodów nie pozostawało 12V - w końcu alternator od czegoś jest. Do elektryka nie mam kiedy pojechać - długi weekend. Podawałem napięcia po włączeniu świateł mijania i pozycyjnych. Przy wyłączonych światłach mijania / pozycyjnych i przekręconym kluczyku: + po stacyjce - 12V + po pozycji - 0 Przy włączonym...
Witam ! Czy ktoś posiada informację, jakim prądem można obciążyć wyjście z regulatora napięcia (+ D - żółty przewód). Wykorzystałem to wyjście do załączania przekaźnika (pobór prądu 120 mA) który włącza mi dodatkowe światła dzienne w E 12 po uruchomieniu silnika. Wszystko działa poprawnie, ale nie mam pewności czy nie uszkodzę regulatora napięcia w...
Nie powiem żebym znał instalację tego smochodu, chociaż trochę starszą Mazdę ujeżdżałem. Zatem szukaj chyba najlepiej w skrzynce bezpieczników, gdzie pojawia sie anpiecie po uruchomieniu silnika. Przecież muszą być odbiorniki, których włączenie jest uzależnione od pracy silnika . Może to być któreś światło, dmuchawa, klimatyzacja. Do tego wlasnie sluzy...
Może ta rozpiska podejdzie Tobie lepiej, przy okazji oznaczone piny. Miałem to przed nosem, ale tego maleńkim drukiem nie zauważyłem w nocy ha ha! Ta rozpiska pasuje do mego sterownika Bortnetz. https://obrazki.elektroda.pl/1290603100_... Czyli który wtyk piny Bortnetz bo z tego wychodzi że wtyk gniazdo G pin 7 Bramka Can Bus Low i...
http://obrazki.elektroda.pl/3755625000_1... Tyle w sumie żarówek, które świecą po przekręceniu stacyjki na przedzapłon, których nie można wyłączyć. Wymontowałem wszystkie nie diodowe a diodowych pozostało jeszcze 12. Czyli w sumie po przekręceniu kluczyka zaświecało się 30 żarówek z czego 18 "dużej" mocy. Nie ma już chyba zdziwienia,...
https://obrazki.elektroda.pl/6729536700_... Alternator wpinasz poprzez przekaznik uruchamiany po rozruchu silnika np. sygnał kontrolki lub sterowany uniwersalnym automatem świateł dziennych reagującym na wzrost napięcia instalacji i oczywiście bezpiecznik bezpośrednio do akumulatora zasilającego wnętrze kampera.
A czy może to być spowodowane słabym ładowaniem akumulatora przez alternator . Ja właśnie z tego powodu chcę pozmieniać wszystkie żarówki na ledowe . Może przekaznik 4-pinowy pomoże albo zwiększenie ładowania tylko nie wiem jak to zrobić ...
Kazu:Toyota auris swiatla do jazdy dziennej ,wlaczenie po uruchomieniu silnika,gasna po wlaczeniu sw.postojowych.Po wyl.stacyjki gasna po ok.45 sek.Wszystko niby OK ,ale zdarza sie ze gasna podczas jazdy ,po wlaczeniu i wylaczeniu swiatel postojowych zapalaja sie i przez jakis czas jest normalnie.Dla pewnosci czy swieca czy nie zainstalowalem kontrolke,/zar.led/...
saab 9000 cd 2,0 bez turbo gaz 91r 300tys km Równiez od roku posiadam takie podgrzewacze (chyba od renówki Jakiegoś dizla) Na moje oko dobrze sie sprawuje ale pod warunkiem sprawnej instalacji elektrycznej auta Dobry akumulator i dobry alternator Podgrzewacz mam umieszczony w małym obiegu tuz za silnikiem i tuz przed reduktorem Świece załączam po odpaleniu...
Postanowilem doposazyc swoje auto w swiatla do jazdy dziennej. Poniewaz mam podwojne reflektory przednie (na zarowke H4 oraz na H1), to do drugiego odblysnika - tego od H1 chcialbym dolozyc diode. Bylaby ona skierowana w dol odblysnika i swiecila tak, aby mocno rozproszyc swiatlo i jednoczesnie aby auto bylo dobrze widoczne. Dodatkowo dolozylbym przelacznik,...
Moze cos wtrace ... tak jako laik... Jezeli podpiales ledy pod swiatla postojowe to zawsze beda one swiecic,"zarzyc "sie .Komputer/ sterownik odpowiadajacy za swiatla ,prawdopodobnie,sprawdza zarowki postojowe puszczajac po obwodzie niskie napiecie i mierzac spadek napiecia na lini do zarowki okreslajac jej stan ,jednakze wartosc tego napiecia jest...
dzienny przekaźnik światła dzienny alternator przekaźnik alternator
laser vam1201 przykładowe programy atmega programator ajawe
polonez abimex parkside robot koszący
Regulacja hamulca ręcznego w Passacie B5 1.9 TDI 90KM kombi Kolory kabli we wtyczkach airbagu i bagażnika