Nie wiem jaki samochód i jak w nim korekty chodzą. Mogę się wypowiedzieć na podstawie obserwacji w mojej corolli. U mnie przy źle, albo inaczej nie - ustawionej instalacji gazowej jak LTFT bujało się w okolicach ok. -8%, to po przejściu na benzynę korekta po ok. 100 km zjechała w okolice +1%. Na razie po 200 km ani drgnie, stoi w miejscu. Jak to Kolega...
Mapa wtrysku LPG pasożytuje na mapie PB i ją modyfikuje. Tzw długoterminowa korekta mieszanki.
Dzień dobry, Opel Corsa C rocznik 2002, silnik 1.2 benzyna Z12XE. Corsa robi 17 km do pracy i 17 km z powrotem w mieście, ale bez stania w korku. Noc spędza w ogrzewanym garażu. Spalanie z 3 ostatnich tankowań wyniosło 8,5 litra na 100 km. Przed zimą spalanie wynosiło 7,5 litra na 100 km. Auto jeździ dobrze i ma moc. Błędów w sterowniku brak. Temperatura...
Proszę o pomoc w ustaleniu co moze byc z moim Audi A 6C6 2004 rok. Zamrozone ramki: Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================... VIN samochodu:Nieobecny Producent:Nieznane ID kalibracji pojazdu:Nieobecny Informacje o zamrożonych ramkach: ------------------ Fuel Status = 0 byte...
VAG COM niewiele ci powie. Jedynie ogólna korekta Lambda (krótkoteminowa i długoterminowa). Chałupniczo możesz wyjąc listwę i włączyć pompę paliwa czy nie cieknie z któregoś wtrysku i/lub wykręcić świece . Założyć buteleczki i nie ktoś inny kręci rozrusznikiem. Wtedy można wizualnie wstępnie ocenić czy rozpylenie jest równe bez kropli. Na upartego zakładając...
Golf Plus 1.4 16v błąd P0302: Cylinder 2 Misfire Detected Witam,mam Golfa plus 1.4 16v w którym dzisiaj zapaliła się kontrolka check i po sprawdzeniem elm 327 wyskoczył błąd P0302: Cylinder 2 Misfire Detected, dziennik zamrożonych ramek: Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 38,824 % Temperatura płynu chłodzącego = 9 °C Krótkoterminowa korekta czasu...
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
Wsadź do mycia wtryski, korekta wróci do normy.
A co jest w Freeze Rames ? Przykładowe dane "Fuel Status = 0 byte Obciążenie silnika = 23,137 % Temperatura płynu chłodzącego = 83 °C Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 10,156 % długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = -0,781 % Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 5,802 psi Obroty silnika obr./min = 806,75 rpm Prędkość...
Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją). Ten błąd akurat widzisz, bo jest bezpośrednio związany z układem kontroli emisji zanieczyszczeń... ale nie widzisz już np. krótko/długoterminowych korekt czasu wtrysku benzyny.
Witam wszystkich i proszę o pomysły. Jak w temacie, czujnik płynu wymieniony na nowy, temperatura na wskaźniku 92st. Po podpięciu ELM327 temperatura pomiar na bieżąco 92st. Termometr wskazówkowy niezależny 92-93st. A ramka w załączeniu Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================...
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Korekty na wtryskach to korekty równoważące, średni czas wtrysku musi się zgadzać z zadanym (on też podlega korekcie globalnej). Suma korekt równoważących jest 0. Jakby wszystkie wtryski lały ale równo to korekty równoważące będą bliskie 0, natomiast będzie to miało odzwierciedlenie w długoterminowej korekcie czasu wtrysku (LTFT).
No to już widać problem z LPG. Korekta długoterminowa (wyuczona na LPG) jest 0,9 (czyli mieszanka zbyt bogata i korektą skrócone czasy wtrysku), natomiast korekta krótkoterminowa przy pracy na benzynie jest powyżej 1, co wskazuje na mieszankę zbyt ubogą (korekta wydłużająca czas wtrysku). Trzeba wykasować adaptacje wtrysku benzyny (można nie kasować...
Tak ale bogata mieszanka to raczej do sprawdzenia : 1. Przepustnica filtr powietrza czy nie ma syfu. 2. Filtr paliwa ma wbudowany regulator i zamiast 4 bar daje 5 bar lub więcej. Na której sondzie jest błąd ewentualnie kod błędu? Jak masz VCDS to sprawdź jaką temperaturę cieczy chłodzącej widzi w (blokach pomiarowych) sterownik silnika. LPG brak na...
Prawdę mówiąc, to nie wiem jak to strzyc. U mnie prawdopodobnie paliłby się już check. Poza wymianą reduktora w instalacji nie było nic przestawiane? To większe spalanie wystąpiło po wymianie reduktora? A jak wyglądają korekty długoterminowe przy jeździe na gazie? Tak na moje ogólne pojęcie nie skażone znajomością rzeczy, szwankuje coś na linii sprzężenia...
Witam Pojawia mi się co kilka / kilkanaście kilometrów błąd P0420 (na wyświetlaczu standardowy błąd Check Parking Break System). Po podłączeniu pod OBD wszystko się wstępnie wyjaśniło. Autko ma przebiegu 210kk. Ze względu na cenę nowego kata czy nawet po regeneracji chciałbym mieć już jakąś wiedzę przed wizytą w ASO lub innego mechanika. Czy z wstawionych...
Dlaczego jest to potrzebne do prawidłowej pracy na benzynie? Dlatego, że podczas jazdy na LPG sterownik wtrysku benzyny nie wie, że samochód jedzie na LPG, widzi odczyt sondy lambda i próbuje korygować mieszankę co prowadzi do wprowadzenia korekt długoterminowych do czasu wtrysku benzyny. W przypadku tego sterownika sprawdza się emulacja na "masę"...
Kolega chyba nie rozumie, a instalował, że w tym aucie nie ma podcisnienia? Reduktor jak i czujnika MAP ma widzieć cisnienie atmosferyczne wiec w sumie zbędne jest podpinanie, cbyba, ze do kolektora tylko po to by brud nie wpadał w krucce. Strojenie tak jak kolega napisal ale z uwagami. 1. Mnoznik końcowy powinien byc w okolicy 1 a poczatkowy okolo...
Dziwny przypadek i równocześnie bardzo ciekawy.W pęknięte koło impulsowe wału jakoś mi się wierzyć nie chce Zastanawiam się czy czas wtrysku wynoszący 5ms nie jest zbyt długi bo zazwyczaj powinien oscylować w okolicy 3 ms. Ale gdy zwrócimy uwagę na kolejność zapłonu (3421) to może on wynikać z korekt po zagubionych zapłonach na 2 i 3 cylindrze. Możliwe...
Jeśli auto "pali i jedzie", to raczej sterownik jest sprawny. Skupiłbym się tu na diagnostyce, co powoduje zbyt bogatą mieszankę. Jeśli sterownik jest Oryginalny, tzn. ten, który fabryka włożyła i dodatkowo Nikt w nim nie grzebał, w sensie nie robił aktualizacji softu, czy czegokolwiek innego, to lepiej go nie ruszać. Sprawdzić korekty wtrysku, krótko-...
Na wstępie przeproszę za post pod postem, ale wróciłem do tematu korekt i jednak korekty są wyższe. Korekty krótkoterminowe potrafią sięgać nawet 15% na plus i na minus podczas stabilnej jazdy, moim zdaniem coś jest nie tak. Korekta długoterminowa, wynosi ok. 13% na plus. Przy ostrej jeździe, but w podłogę korekty cały czas 0%, a 1 sonda ma stałe napięcie...
Już to stroiłem. Korekty długoterminowe to tylko jedna liczba.
EGT - Exhaust gas temperature - temperatura spalin i tu najistotniejsza jest ta w komorze spalania Opiszemy po krótce fuel trim w "nowych" autach czyli jak komputer dawkuje i jak się uczy nowej dawki. Niestety co producent auta to przyuczanie jak i kasowanie adaptacji oraz interpretacja korekt jest inna lecz tu podam ogólne zasady by nakreślić temat....
Niestety interfejsu do star nie posiadam. Jak sprawdzic ciśnienie w dolocie? Manometrem czy interfejs? Wtryski sprawdzę w przyszłym tyg. I dam znać Dodano po 34 Zapewne chodzi o ciśnienie MAF sensor. Dzisiaj miałem chwilkę aby podłączyć pod kompa tą jednostkę i przeglądnąć. Wysyłam link w którym przeglądam dane z interfejsu. Zauważyłem że odkąd wczoraj...
Witam. Mam założoną instalację sekwencyjną STAG 4 ECO, wtsryski hana zielone pojedyncze, reduktor ACR-01 czerwony.Auto to VW Bora 1.8t AUM (150KM). Problem jest taki, że wypadają zapłony zawsze na wolnych obrotach, tylko na LPG i tylko na 4 cylindrze. Cewki (oryginał ASO) nowe, świece (NGK platynowe) nowe, nowy wtrysk(Hana) na 4 cylindrze, nieszczelności...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Nie „podlejesz” większą ilością paliwa. Jak mieszanka będzie za bogata to sterownik zmniejszy automatycznie ilość paliwa używając korekt krótko i długoterminowych. W skrajnym przypadku zanotuje błąd, zaświeci check i przejdzie w tryb awaryjny.
Nie do końca wiem o czym piszesz ale postaram sie to wydrukować i dać mechanikowi do zapoznania się. Podejrzewam, że on też nie będzie wiedział. Spróbuję przedstawić w przybliżeniu algorytm działania Prins'a. Polega on na tym, że komp gazowy pobiera aktualne czasy wtrysku i na podstawie ciśnienia i temperatury gazu na listwie wtryskiwaczy przelicza...
Jeśli cały czas mówimy o silniku D7F czyli 1.2 ( innego nie było wtedy w TWINGO a wolę spytać bo to może jakiś SWAP) i jest sterownik syrius32 to DF022 oznacza " Uszkodzenie sterownika wtrysku" :?: :!: :cry: Swapa jeszcze nie ma, będzie jak nie naprawię auta ;P Tak siedzi tam Syrius Ja natomiast znalazłem info że ten błąd to problem z wykryciem immo....
Widzę po postach, że się orientujesz w temacie Prinsa Jeżeli czytałeś moje posty, to powinieneś w nich wyczytać, że nie jestem instalatorem instalacji gazowych, a jedynie użytkownikiem (zadowolonym) tej instalacji. Moja wiedza na temat tej instalacji to ogólnie dostępny opis zasady działania Prinsa, lektura forum i własne wnioski wyciągnięte z lektury...
A to się jednak pomyliłem, masz instalację IV generacji, to nieco zmienia postać rzeczy. Masz możliwość podłączenia się komputerem do sterownika LPG? Jak masz włączony emulator wtryskiwaczy - po prostu odcięcie wszystkich na jednym przewodzie (bo to full-group) czy każdy wtrysk oddzielnie? Jeśli oddzielnie to może przekaźnik w emulatorze się przywiesza...
Produkuję się dopiero teraz, bo trochę eksperymentowałem z ustawieniami. Uważam, że nie masz racji z tymi za małymi niebieskimi wtryskami. Gdyby rzeczywiście były za mało wydajne, to powinny wystąpić problemy przy dużym obciążeniu, a nie przy wolnej jeździe. U mnie, jak pisałem, też czasem występowały lekkie pojedyncze szapnięcia (ja to nazywałem skubaniem)...
Tylko ze VCDS i VAG nie resetuje korekt długoterminowych. Chyba, że ja nie znam sposobu. ------------------------- EDIT: Zrobiłem logi na benzynie 002+033 Korekty na +25% Czasy wtrysków ponad 20ms (zapętlanie) Diagnoza: Pompa paliwa lub regulator Test manometrem wykazał spadek ciśnienie podczas zwiększania obrotów Będę wymieniał pompę
Korekty długoterminowe w mojej Nexi są w okolicach 140, dla wyższych obciążeń nawet 143, czyli okolice końca zakresu, dla GM 150 zdajsie. Gdzie szukać? Ciśnienie paliwa sprawdzone, wtryski czyszczone. Auto jeżdzi dobrze, ale jak długoterminowa jeszcze bardziej wzrośnie to pozostanie tylko integrator, no i coś jest chyba mechanicznie nie tak?
Dajesz gaz do dechy przy pomiarze? Rozrusznik kręci poprawnie? Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji. Miałem w ogóle zdjęty kolektor dolotowy, rozrusznik kręci dobrze. Remontu kapitalnego nie ma sensu robić - nieuzasadnione ekonomicznie. Pytanie czy można zrobić coś co poprawi sytuację. Na razie mam pomysły w stylu motodoktor...
Co z tym fantem zrobić? - trudno mi odpowiedzieć z dwóch powodów. 1. Znam tylko swoją instalację i na podstawie jej obserwacji są moje przemyślenia jak ona działa. 2. Trudno mi się też jednoznacznie odnosić do czegoś na odległość, nie widząc tego. Pytanie jakie mi się nasunęło - od kiedy ta dziura istnieje, czy wystąpiła dopiero po obniżeniu temperatury...
Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki)....
Jeśli ktoś jest w stanie podać mi jakieś przybliżone parametry ustawienia dla Mojego auta Vectra B 1,8poj. 116KM X18XEV Wyczytałem, że reguluje się na zasadzie prób i błędów, bo każde auto pracuje inaczej na tych samych ustawieniach Ale na jakie ustawienia mam zwrócić szczególną uwagę Nie wiem jaką masz wersję oprogramowania kompa gazowego, ale jak...
Najpierw to czasy wtrysków Są za długie Korekty paliwowe długoterminowe od włączenia silnika idą na +20%. To chyba kres samoadaptacji w tym aucie,potem wywali błąd. ponieważ wykres przepływomierza mniej więcej pokrywa się z wykresem obrotów silnika. Sprawdź czy dane zgadzają się z tabelą ,a nie czy przepływomierz pokazuje. Jak pokazuje za mało to paliwa...
Logi jakieś cieżkie do ogarnięcia :) To już podczas nagrywania VCDS grup 32/33 dostałeś błęda z ubogą mieszanką? Podejrzyj jeszcze sonde lambda jakie ma napięcia, dobrze przegazować. Pewnie odłączałeś zasilanie że korekty LTFT długoterminowe są niskie bo krótkoterminowe mogą być takowe na zimniejszym szczególnie. Kupiłeś już nowe wtryski? :)
Witam. Mam problem z najprawdopodobniej zbyt bogatą mieszanką paliwa. "Najprawdopodobniej" ponieważ nie wiem czy poprawnie interpretuję wskazania skanera. W każdym razie mieszanka jest albo zbyt bogata lub zbyt uboga. Samochód to Skoda Octavia z instalacją gazową. Od czasu do czasu podłączam skaner, by m.in. sprawdzić czy korekty paliwowe mieszczą się...
Mapa wtrysku się nie rozjedzie, bo mapy się nigdy nie zmieniają, są stałe. Zmieniają się tylko korekty map, krótko i długoterminowe,a na to pomoże ci nawet tutaj odłączenie akumulatora na parenaście minut. Sterownik przynajmniej na razie zostaw.
Jak jest wypadanie zapłonu to mieszanka się nie spala i tlen zostaje. Co wyłapuje sonda lambda jako uboga mieszankę i dodaje "koksu". Tak że za duże podlanie (tak że wypada zapłon) bez informacji o wypadaniu zapłony jest interpretowane jak uboga mieszanka. Co się dzieje jak włączysz wszystkie 4 wtryskiwacze. Bo pierwsze trzeba wstępnie dobrać ciśnienie...
No właśnie, ale do czego mam porównać czas wtrysku z oscyloskopu?, VAG nie podaje go czasowo, tylko w stopniach (grupa 1, ekran 3). Zakładając że ma 1200obr/min to każdy stopień otwarcia trwa 138us?. Czy output open nie powinno sugerować że wtryski nie są "zasilane od góry"? W 1.8T jest bardzo ładnie podany w parametrach czas wtrysku. Jak również i...
Tandetne wtryski na leżąco z tandetnym filtrem więc na 100% są już zalepione syfem. Może jeszcze kolega rozwinie wypowiedź na tandetny sterownik, tandetny reduktor, tandetny samochód, gaz zamontowany za tandetną cenę no i właściciel samochodu też tandetny. A może w ogóle instalacje gazowe są tandetne skoro u taki renomowanych producentów jak Landi...
Przy mieszalnikowych instalacjach LPG po to jest emulator, by Checka nie zapalało. Bo mieszanka zawsze będzie bogatsza niż na benzynie. Niby uboższa też mogła by być gdyby nie to że uboga mieszanka niszczy silnik (temperatura). No i też by wywalało Checka. Ta generacja ma gdzieś co pokazuje sonda. Jest zbyt bezwładna by ustalać dawkę na wskazania sondy....
Prawdopodobnie też, ale również do poprawnej pracy instalacji sekwencyjnej. Zasada działania sekwencyjnych instalacji tych które znam (Prinsa - dobrze, Dream XXI N - mniej) wygląda w następujący sposób: Sterownik benzynowy na podstawie swojej mapy wtrysku benzyny oraz na podstawie danych z różnych czujników w tym z sondy lambda określa czas wtrysku...
Na forum audi ludzie piszą że wszyscy mają w tych miejsca przebicia Sratatata audi to chyba jakaś nieuleczalna choroba. Cewka właśnie jak się rozgrzej to jest gorzej. Ale to trzeba zdiagnozować tą przyczyne szarpania żeby nie kupować na darmo. tzn auto w ogóle nie szarpie tylko podczas wykręcania np na parkingu, czasem podczas dojeżdzania do świateł...
Witam. Dziękuję za zainteresowanie. Screeny i logi wrzucę gdy już ogarnę auto na tyle że będe pewny że na benzynie pracuje tak jak ma pracować. Nie masz faktycznie podglądu korekt długoterminowych w opcomie? Nie mam. Korekte długoterminową podglądam w programie Torque (Android) poprzez ELM327. Jak masz umiejscowione wtryski? Nad kolektorem dolotowym,...
Wracam do wątku bo kod błędu P0171 nie ustąpił pomimo uszczelnienia dolotu. W tej chwili po zatkaniu odmy powietrza gaśnie od razu więc nieszczelności w dolocie nie ma. Dziś wyczyściłem EGR i zdjalem wcześniej włożona zaślepkę, nic to nie dało. Nawet lepiej pracował jak był zaślepiony... Co do tej pory zrobione: -przepustnica wyczyszczona, zaadaptowana...
No dla mnie też było to dziwne samochód kupiłem już z informacją, że dożo pali. W katalogu producent przewiduje około 13,9litrów, po mieście w trybie mieszanym około 9litrów w pozamiejskim 7litrów A na początku robiłem tylko trasy pozamiejskie nic nie ruszając, bo miałem 2 samochody i spalanie wychodziło mi w przedziale 10litrów na gazie na benzynie...
korekta długoterminowa korekta wtrysku korekty długoterminowa
sterowanie hydrauliczne koparki dokręcać głowica deutz komora hydrostatu zmywarka
lampa macan instrukcja obsługi silvercrest rch7s52
Podłączenie czujnika PMS7003 do Arduino GIGA Aktualizacja oprogramowania Yamaha TSR-400: krok po kroku