Interesuje mnie ta ujemna korekta wtrysku... Wyczyściłem czujnik wałka rozrządu z oleju. Bez zmian. U niektorych spalanie w tym silniku na jałowym wynosi po 0.6l na h. U mnie to 0.9.. co ciekawe jak lekko dodam gazu to nawet po 0.8.. a jak puszcze to zwieksza sie. Brak pomyslow. Pewnie bede kombinowal cos z cewka lub czujnikiem map. Dzis na goracym...
Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji. Ujemne korekty wtrysku świadczą dobitnie o uszkodzonych wtryskiwaczach. Moim skromnym zdaniem najpierw należy doprowadzić do porządku z wtryskiwaczami, a później reszta świata. Jeżeli ktoś postąpi odwrotnie, to nie jest źle, tylko mniej wygodnie.
Głowica do zdjęcia i zmierz ile wysuwają się tłoki. Sądzisz, że korekta (ujemna -4 do 1300 obr/min i +5 powyżej 1500 obr/min) na jednym cylindrze (nr 3) wynika ze skrzywienia wału czy ugięcia korbowodu? Dodam, że silnik pracuje równo i spalanie całkiem w normie. Problemów z uruchamianiem w zimie i w lecie nie doświadczyłem. Dodano po 1 Zamień wtryski...
Czy jeżeli korekta dawki na dany cylinder jest na minusie to oznacza że komputer ujmuje paliwa bo wtrysk leje stąd wartość ujemna?. A jeżeli wartość jest na plusie to komputer dodaje paliwa, bo na danym cylindrze jest słabsze ciśnienie i musi dodać by silnik równo pracował?. Chodzi mi czy (-) to lejący wtrysk a (+) to słabe ciśnienie na cylindrze?.
Prawdę mówiąc, to nie wiem jak to strzyc. U mnie prawdopodobnie paliłby się już check. Poza wymianą reduktora w instalacji nie było nic przestawiane? To większe spalanie wystąpiło po wymianie reduktora? A jak wyglądają korekty długoterminowe przy jeździe na gazie? Tak na moje ogólne pojęcie nie skażone znajomością rzeczy, szwankuje coś na linii sprzężenia...
Witam Bondi21-podałeś sposób interpretacji ale czy on jest prawidłowy? "wtrysk ma korekcję minus jeden i coś tam po przecinku to ok ,ale jak ma wartość dodatnią to jest znim źle" bo taka interpretacja korekt oznacza: wartości ujemne -> sterownik musiał (wg. danych wejściowych) dodać pailwa/wtrysk bo dawka paliwa była za mała o liczbę mm paliwa z korety?...
Tak ale bogata mieszanka to raczej do sprawdzenia : 1. Przepustnica filtr powietrza czy nie ma syfu. 2. Filtr paliwa ma wbudowany regulator i zamiast 4 bar daje 5 bar lub więcej. Na której sondzie jest błąd ewentualnie kod błędu? Jak masz VCDS to sprawdź jaką temperaturę cieczy chłodzącej widzi w (blokach pomiarowych) sterownik silnika. LPG brak na...
Witam wszystkich.. piachu1994 podał ci mały poradnik , mały dlatego , że przy tym błędzie może być duuużo więcej usterek . To co w poradniku i dalej do sprawdzenia szczelność ssącego , podciśnienia , układ wydechowy pod kątem drożności i ogólnie 3/4 osprzetu silnika miedzy innymi czujnik temperatury, wtryski, ciśnienie paliwa odpowietrzenie zbiornika...
o naprawie ustawiłem ciśnienie na 2,2. Być może wcześniej nastawy były pod całkowicie inne ciśnienie. Tego nie wiem. Ustawione ciśnienie gazu na reduktorze nie ma istotnego wpływu na dawkowanie ilościowe gazu. Algorytm sterownika Prinsa przelicza czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu. W tym przeliczeniu uwzględniane jest ciśnienie i temperatura...
No po korektach to cześć wtrysków mocno na korektach ujemnych(czyli leją )?Ale następne podchodzą wartości prawie w nieskończoność pod wartość 5 i te wartości się utrzymują.Czyli reszta chyba zapieczone?.Mam namiary na używane wtryski,sprzedający daje 14 dni gwarancji rozruchowej.Ale też nie wiadomo,jak z nimi będzie.A dawać do regeneracji ,to też loteria...
Podstawowe pytanie - czy taki sposób podłączenia manometru do pomiaru ciśnienia pompy paliwowej jest właściwy i czy podaje faktyczne ciśnienie jakie podaje pompa na listwę. A jakie masz wątpliwości w tej materii? Wg mnie ważne, aby manometr był wpięty w przewód między pompą i listwą wtryskiwaczy. Obejrzałem załącznik i wg mnie ten skok chwilowy ciśnienia...
Dajesz gaz do dechy przy pomiarze? Rozrusznik kręci poprawnie? Jeżeli tak a ciśnienie tak wolno narasta to silnik w słabej kondycji. Miałem w ogóle zdjęty kolektor dolotowy, rozrusznik kręci dobrze. Remontu kapitalnego nie ma sensu robić - nieuzasadnione ekonomicznie. Pytanie czy można zrobić coś co poprawi sytuację. Na razie mam pomysły w stylu motodoktor...
Znalazłem taką instrukcję w internecie odnośnie ustawiania mapy: w lewej kolumnie masz czas inj, czyli czas przez jaki wtryskiwacz podaje gaz. Na górze masz obroty silnika rpm. Kropka wędruje po liczbach. Gdyby liczba wynosiła 112 (albo 120 - nie pamiętam) to czas wtrysku benzyny byłby taki sam, jak czas wtrysku gazu (mnożnik x1). Ponieważ gaz trzeba...
Witam Posiadam Zafirę B 2007 z silnikiem Z16XE1 (1.6 16V benzyna). Pojawił mi się błąd P0171 (zbyt uboga mieszanka)-powodów niestety może być wiele.... Po wstępnym badaniu u Opla wypisali mi 3 możliwości. -uszkodzony układ odmy w obudowie zaworów - wymieniłem -uszkodzona lambda -uszkodzony katalizator Zrobili mi update ECU i wyczyścili przepustnice....
Sprawdź czy regulator ciśnienia paliwa jest szczelny tzn czy paliwo z niego nie przedostaje się na stronę podciśnienia , następuje wtedy wzbogacenie mieszanki i ujemne korekty . Spróbuj to tymczasowo zaślepić i zobacz działanie sond po obu stronach .
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
korekta wtrysku długoterminowa korekta wtrysku energia ujemna
serwer resetuje magma silnik ciepły silnik szarpie
Zatarte koło taczki - jak naprawić? Schemat elektryczny spawarki Magnum SNAKE 220 PROFI