A to lewe powietrze zwłaszcza na klapach zmiennej długości kolektora ssącego? A sprężanie mierzone jutro będzie?
Pierwszy to od zmiennej długości kolektora ssącego, a dokładniej elektrozaworu nim sterującego (lub okablowania) W sumie mało istotny. Drugi to błąd składu mieszanki, tu przyczyn może być wiele, przepływomierz, ciśnienie paliwa, wtryski, EVAP itd.
Wymiana aku powinna załatwić problem z błędem drugim. Najpierw musisz uporać się z tym pierwszym czyli P1516. Świadczy on o usterce zaworka podciśnieniowego sterowania zmienną długością kanałów kolektora ssącego lub jego okablowaniem.
zmienna długość kolektora ssącego. Tylko wymiana na inny kolektor choć bez gwarancji że ucichnie.
Jeśli to Z12XEP to przyjrzałbym się układowi zmiennej długości kolektora ssącego (przesłony) i EGR który jest elektroniczny i dość usterkowy ale nie wymieniaj na siłę , EGR można wyczyścić o ile jeszcze działa ale wiedz że jest chłodzony cieczą i żeby go wymontować trzeba upuścić płynu chłodzącego. Inna sprawa to awarie sterowników które nie mają lekkiego...
w FSI tzw. klapy kolektora ssącego mają dwa zadania; pierwszym jest zmiana "długości" kolektora ssącego i tutaj można by się było pokusić o usunięcie (osobiście nie jestem zwolennikiem kastrowania samochodu) ale trzeba pamiętać, że owe usunięcie ma wplyw na elastyczność jednostki... natomiast drugim zadaniem jest "kierowanie strugi powietrza" pod odpowiednim...
Witam może mi ktoś pomóc w diagnozie wyskakuje mi błąd 17928 "Zawór 2 przełączający długość kolektora ssącego n261" Ten drugi błąd wiem że od sondy https://obrazki.elektroda.pl/1537933600_...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php... Zmienna długość kolektor ssący
Dzięki za odpowiedź, układ regulacji długości kolektora ssącego jest sprawny.
Jaki impuls? Sterownik silnika podaje na niego masę wtedy kiedy ma ten zaworek zmienić długość kolektora ssącego. Plus jest po stacyjce, masa podawana z ECU. ECU zmienia długość kolektora ssącego w zależności od obrotów silnika. Skoro błąd wyskoczył po odłączeniu zaworka to instalacja do zworka jest sprawna, tak samo on jest sprawny. Nie patrz na inne...
Widziałem tam zawór miedzy kolektorem a MAP'em. Ale to jest bardzo powtarzalne, za każdym razem. A czy auto ma zmienną długość kolektora ssącego?
Nie jestem pewien ale wydaje mi się że jest to ukłąd swirl czyli zmiana długości kolektora ssącego. Podaj numer VIN to sprawdzę czy o tym mowa.
Zmienna długość kolektorów ssących. wyłamują się klapki, kruszą, wpadają to silnika i... :/ aż strach pisać co dalej
Witam! Mamy problemy z tą audiczką od samego zakupu, no ale nieistotne. Mechanik wymienił już regulator faz rozrządu - znowu brzęczy. Nie działa też elektrozawór regulujący długość kolektora ssącego. Zmierzyłem napięcie przy pomocy miernika i mocno się zdziwiłem. Napięcie dawane na elektrozawory regulatora faz rozrządu i regulatora długości kolektora...
Kolego obok cewki zapłonowej masz dwa zaworki od sterownia długością kolektora ssącego. Właśnie one odpowiadają za w/w objawy. nr: FORD Indeks: 5243591 Nr fabryczny części: BS7E-9J559-AA Zastępuje wcześniej stosowany produkt: 4M5G-9J559-NB 1357313 / 4M5G-9J559-NA 4M5G-9A500-NA / 4M5G-9A500-NB
Ściągnij elastyczny przewód z korpusu przepustnicy ,otwórz przepustnice , jeśli jest wewnątrz czarny tłusty osad to należy ją wyczyścić i zaadoptować.Jedną z przyczyn falowania obrotów są nieszczelne klapy sterujące zmienną długością kolektora ssącego.
witam i pytam jak sadzicie czy pójdzie odpalić silnik z sharana AYL który ma zmienna faze rozrządu oraz zmienną długości kolektora ssącego na instalacji za VR6 oznaczenie AAA z 94 roku. Jak myślicie co trzeba przerobić?
błędy po podłączeniu VAG: 01243. Zawór elektromagnetyczny przełączników długości kolektora ssącego -N156 01252. Zawór/dysza wtryskowa 4-N30 01251. Zawór/dysza wtryskowa 3-N30 01250. Zawór/dysza wtryskowa 2-N30 01249. Zawór/dysza wtryskowa 1-N30
Jeżeli to dobrze rozumiem a specem od BMW nie jestem to z tych sześciu błędów tylko dwa pierwsze są aktywne. 121xxx to chyba przebieg przy jakim wystąpiły. Pierwszy błąd mówi o usterce zaworu regulacji wydajności kompresora klimatyzacji - prawdopodobnie uszkodzona instalacja lub zawór. Drugi to najprawdopodobniej nastawnik klap wirowych w kolektorze...
To jest zawór EHAB i służy do tego, aby silnik gasł natychmiast to wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Do świecy płomieniowej paliwo idzie z tego zaworka co masz zamontowany na kolektorze ssącym mniej więcej na środku długości kolektora (widać go na zdjęciu) a do samego zaworka to już trzeba popatrzeć po przewodach skąd paliwo idzie. Pompę zasilającą...
Witam wszystkich , mam problem z Mercedesem ML W164 2008r 3.2CDI , po dodaniu gazu wystarczy tak do 2000 obrotów i ściągnięciu nogi z gazu gdy obroty spadają słychać w okolicy intercoolera dziwne buczenie takie zasysanie powietrza( jak by odkurzacz). W samochodzie zostały zmienione oba kolektory ssące (był luz na klapkach w kolektorach) jest nowy silniczek...
bmw e36, omegas, reduktor li 02, 102 KM, czy warto wymienić reduktor na ig1. W tych silnikach bmw zastosowało zmienną długość kolektora ssącego, która zmienia się z długiej na krótką przy określonych obrotach (chyba 3500) , podciśnienie w miejscu podłączenia kompensacji spada przy zmianie długości kolektora i nie wzrasta liniowo względem obrotów czego...
Patrze wersje GHIA. Masz wszystko co potrzebne do życia, a nawet więcej niż u konkurencji. Prawdziwą podgrzewaną przednią szybę :D patrzyłem na allegro ale w tej cenie w tej chwili nie ma fajnej wersji. Ale zapewniam że to tylko chwilowe :) Silnik na łańcuchu, ale na takim który jest bezobsługowy, a nie jak u konkurencji... Czasem klekocze kolektor...
Przy kolektorze ssący od strony chlodnicy masz czarna puszke. Widać ją kilka razy na filmie. To jest sterowanie długością kolektora. Zdejmi pokrywke czesto tamtedy ssie lewizne. Na drugim filmie akurat na nią kamera "patrzy".
Od pompki do góry instalacji może być równie dobrze 100m jak i 10m czy 1000m. Nie ma to wpływu na wysokość podnoszenia słupa wody. Te cztery metry to pewnie wysokość podnoszenia słupa wody czyli maksymalna wysokość pomiędzy poziomem wody w zbiorniku drenażowym - ssanie, a najwyższym punktem - tłoczenie. Jak byśmy do pompki przyłączyli rury na ssaniu...
Właśnie emulator wtryskiwacza składa się z rezystora i przekaźnika Z małym szczegółem - układem opóźniającym który zapewnia ciągłość zasilania i eliminuje szarpnięcia przy przejściu z benzyny na gaz. Bez tego silnik może przez moment nie dostawać paliwa i przez to szarpnąć. Mylisz 1/2 generację z 4. Szarpnięcie zawsze będzie, zbyt dużo paliwa, z nakładających...
Rozumiem, że masz na myśli elementy z drugiego rysunku? Nr 15 to jest zaworek strowania elementem zmieniającym długość kanałów w kolektorze ssącym. 46 to zaworek od odpowietrzenia oparów ze zbiornika paliwa - wężyk dochodzi w okolice przepustnicy.
Po pierwsze-czego temperatury?Paliwa,powietrza,cieczy? Czujnik temp.paliwa jest w pompie Cieczy i powietrza wmniej więcej w połowie długości silnika ,pod kolektorem ssącym,dostęp iście niewygodny. Po drugie-zastępuje się czujnikiem sprawnym Po trzecie-po co załozyłeś dwa takie same tematy?Jeden z nich zanurkował do kosza.
a potrzebny do tego pilnik, papier scierny, rozwiertaki, sowmiarka i dokladna waga elektroniczna, dostep do tokarki + zastosowanie odpowiedniej wiedzy i silniczek mamy gotowy Kolega czytał, ale w czyn nie wprowadzał. Generalnie chodzi o to, czego fabryka nie dopracowała, ze względu na niemożliwe do przeskoczenia koszty przy produkcji taśmowej. Czyli...
Witam --- jeżeli trafnie myślę który to model silnika -- to sprawdz przewód podciśnieniowy od serwa mocowany na scianie grodziowej i skręcający do kolektora ssącego (czy nie obluzowany w serwie . nie przetarty lub załamany po długości ) i teraz najważniejsze przewód ten wchodzi do kolektora ssącego przytrzymany zatrzaskowo na tym przewodzie jest oring...
Zasilanie gazem płynnym działa prawidłowo dopiero w momencie gdy parownik osiągnie temperaturę 30 st. C. Przy niższych temperaturach mogą wystąpić problemy takie, jak opisany przez Ciebie. Zachowanie silnika zależy od wielu czynników - m.in. długości (czyli pojemności) kolektora ssącego, od tego jak daleko masz parownik od kolektora, itd. Gdy zapalasz...
Cześć Sprawdź po kolei Zasilanie gaźnika w paliwo- proponuje założyć lub wymienić filtr paliwa w drodze ze zbiornika do pompy paliwa Założyć zastępczo igelitowy przewód/ przezroczysty łączący wyjście z pompy do zasilania gaźnika jeśli będą widoczne w paliwie pęcherze powietrza to znaczy ze jest problem z wydajnością pompy i nie jest to wina gaźnika,...
Dla czterosuwowego silnika R4 o obrotach maksymalnych 8000obr./min wykonywane są 4000 cykle pracy w ciągu minuty, czyli 66 w ciągu sekundy, daje to ok 15ms na cykl. Cykl składa się z 4 suwów, zatem suw ssania trwa 1/4 z tych 15ms, czyli 3,7ms i to jest najdłuższy zalecany czas wtrysku. Teoretycznie czas wtrysku mógłby być dłuższy (przy wtrysku pośrednim...
Witam. Czy w instalacji IGS Landirenzo MAGGIORATO długość przewodów gazu pomiędzy reduktorem, a elektrozaworami i między elektrozaworami, a rozdzielaczem (pająkiem) oraz przewody za rozdzielaczem do kolektora ssącego mają znaczenie? Czy długość przewodów podciśnieniowych ma znaczenie? Jak wpływa źle dobrana długość przewodów? Gdzie dowiem się jaka powinna...
Tak, tylko klapy o których mówię są stosowane w turbo dieslu. Co do benzyn jako ciekawostka to np. Ford ma regulowane długości kanałów dolotowych.
To pierwsze to jak MAP sensor z opla wygląda, http://obrazki.elektroda.pl/6754454400_1... Podobny od dołu pomimo (po mojemu) wejścia na 1 wężyk ? Drugie czujnik temperatury powietrza dolotowego MAT, IAT. Jeśli odłączę tę całą czarną kostkę dolną ( bodajże to jest zaworek podciśnienia, dochodzą do niego dwa przewody od podciśnienia )...
Jak długie są te wężyki?? W większości instalacji sekwencyjnych przełączanie można tak ustawić że nie będzie żadnych odczuwalnych szarpnięć, nie mówiąc o gaśnięciu, po drugie ważniejsze od długości wężyków jest miejsce nawiercenia kolektora ssącego, w jakich warunkach gaśnie ten samochód (za każdym przełączeniem, po nocy) i jaka listwa wtryskowa jest...
Dodano po 10 [quote="tomekodziem"]Widzę,że jest zainteresowanie budową kompresora, więc przedstawię swoją samoróbkę,którą popełniłem 2 miesiące temu.Sprężarka HS11,silnik z podstawą od hydroforu 1,5kW 1420obr/min,połączone 1:1 sprzęgłem kłowym, też od pompy hydroforowej.Pracuje to bardzo przyzwoicie.Teraz buduję kompresor na butli 180litrowej od 3jw60...
(at)supchem Jaki cel chcieli osiągnąć projektanci na chwile obecna nie wiadomo trzeba by zrobić inżynierie wsteczną to jest rozklepać końcówkę i przeprowadzić badania. Pamiętam trzy typy tłumików do malucha (fabryczno-rzemieślnicze) najstarszy z wylotem z boku. Potem był z puszką w przekroju jak konserwa rybna z wylotem z tyłu a potem dalsza wersja,...
Podaj podstawowe dane takie jak: model, rok... Marka: Citroen Xantia I Rok: 1993 Silnik 2.0 16 V - XU10J4 Moc: 152 km Kolektor ssący ze zmienną długością kanałów dolotowych tzw. układ ACAV ECU: Bosch MP3.2
Wymieniamy był też kolektor ssący na OE regenerowany Tu szukałbym przyczyny.Może coś z długością średnicą.
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Sądząc po twoim loginie jeśli posiadasz taką instalacje długość wężyków gazowych ma znaczenie tak samo jak kąt odwiercenia dysz w kolektorze ssącym optymalnie 45 stopni. Wiele też zależy od wtryskiwaczy gazowych jakie masz zastosowane ww. instalacji. opisz dokładnie co się dzieje i w jakim samochodzie.
Z tymi silnikami był jeszcze jeden problem. Otóż na zimnym zalewało permanentnie 2 i 3 cylinder, ale nie tylko. Wynikało to z konstrukcji kolektora ssącego, a raczej różnej długości kanałów. Rozwiązanie polegało na stosowaniu dwóch kompletów świec zapłonowych. Na lato kiedy było ciepło stosowało się zalecane przez producenta. Natomiast na zimę trzeba...
(at)bialasowa a nie zrobiłeś fotek instalacji pana Gulaka? jeżeli jemu to działa prawidło to musisz zrobić wierną kopię jego instalacji, bo w tym przypadku długość miedzianej rurki i jej przekrój są bardzo istotne, tak jak istotne jest żeby silnik nie zasysał wody bo tłoki mogą wyjść bokiem Mam nadzieje, że znajdzie się jeszcze ktoś chętny aby przerobić...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Wg mnie to nie błąd przepustnicy tylko nastawnika klap w kolektorze ssącym. Ośka pod kątem luzów do sprawdzenia. P2015 Zakres/działanie obwodu przełącznika/czujnika położenia układu o zmiennej długości przewodów kolektora dolotowego (rząd 1) Też się pod tym podpiszę.
Sama instalacja gazowa do tego auta jest OK, Valteki może są trochę wolne i mało dokładne, ale są wystarczające w zupełności do tego auta. Jeżeli chodzi o umiejscowienie listwy wtryskowej, najlepiej by było zamocować ją pod kolektorem ssącym(skróci to długość wężyków) ale biorąc pod uwagę że po takowym montażu, każdy problem z listwą (wymiana czy kalibrowanie...
Tu masz sposub odczytania błędów dla sterownika motronic Odczyt- Włączyć zapłon. - Wykonać 6 minutową jazdę próbną. Co najmniej 10 sekund powyżej 2 000 obr. na minutę. Do pełnej przepustnicy. - Pozwolić aby silnik pracował na biegu jałowym. - Jeśli niemożliwe jest uruchomienie silnika, to należy kręcić korbą ręcznie przez co najmniej 6 sekund. - Nie...
o doborze doczytaj na elektrodzie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... a pojedyncze mozna precyzyjniej zamontowac na któkich wężykach i w razie jak który padnie to wymienia się padniety. Walczenie z długością wężyków to często bezprzedmiotowe wariactwo. Duzo większe znaczenie ma sposób nawiercenia kolektora i po tym poznaje się prawdziwego...
Poszukaj na kolektorze ssącym tak niżej w głębi jest przykręcony na dwie srubki taki walec czarny o długości ok.6cm z kawałkiem podstawy+wtyczka(kiepskie dojście) musisz go wykręcić i umyć najlepiej w nitro przedmuchać i sprawdzić czy lekko chodzi.
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Jak nie ma tego złomu to można normalnej długości węże założyć. Akurat to już kolegi Meganka ale mu przekażę. U mnie nie ma tego czegoś, ale za to ogranicza mnie kolektor ssący plastikowy bo przez niego muszą wężyki wyjść, a wtryski to chyba będę musiał dziurę w kalpie zrobić bo do maski przystawią.
Witam. Czy maże mi ktoś wytłumaczyć co ma za zadanie zmiana długości kolektora dolotowego. Nie działa mi to od dłuższego czasu i nie wiem czy opłaca się walczyć z tym problemem, co zyskam usprawniając ten układ.
Więc tak, odkręciłem te wszystkie dekle maskujące pompę paliwa, wypiąłem wężyk którym pompa pompuje paliwo i wsunąłem swój wężyk, a drugi koniec wężyka do słoika. ( nie mam innych sposobów na sprawdzenie pompy ). I teraz tak przekręciłem kluczyki do pierwszych kontrolek i cisza. zero odezwu od strony pompy. ( z tego co zauważyłem w innych autach po...
Witam. Audi jak w temacie. Po zakupie było ok, błedów brak. Został założony gaz, ale w międzyczasie zaczęła tracić na mocy. Obecnie, na samej benzie wciskając gaz do podłogi zaczyna jechać jakoś dopiero powyżej 3k rpm. Podstawowe parametry posprawdzane, wszystko zdaje się być OK prócz jednego... ( dodam, że siedzę w TDI, benzyny nie robię i za bardzo...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
To fakt że ta pierwsza instalacja jest zbyt ubogo wyregulowana. Jednak ten drugi pali zbyt dużo na sekwencji - coś jest skopane-albo dobór podzespołow, albo montaż, albo regulacja, albo wszystko razem. Oczywiście wiele zależy też od warunków jazdy i grubości podeszwy kierowcy.. Mój Voyager z silnikiem 2,0 na niezłej sekwencji nie spalił nigdy powyżej...
Przewód podciśnienia powinien łączyć mapsensor, reduktor i kolektor ssący jako miejsce wtrysku ( albo dwa przewody prowadzące ostatecznie do tego samego), od biedy może to być listwa, długość rurki nie ma znaczenia, nic nią nie płynie , przekazuje tylko wartość ciśnienia odniesienia. Pionowo zainstalowany wtrysk jest mniej podatny za zabrudzenie ,....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Jeszcze co do silnika- jedna ze świec była zalana olejem silnikowym, pokrywa silnika jednak sucha- pewnie się "ulało" no ale świeca wykręcona i wyczyszczona do sucha i to samo z jej okolicą. Nie wiem czy jest sens wymienić komplet świec na nowe? poczytaj na necie o tym - to moze byc poczatek konca. musisz sprawdzic u mechaniora Co mnie jeszcze zastanawia...
Witam. Załatwiłem sobie od znajomego uszkodzoną chińską pilarkę typu "3800", tak celem "nauki i zabawy" oraz zajrzeniu w układ korbowo-tłokowy. Pilarka była prawie nowa, podczas pracy straciła iskrę. Okazało się że pękł karter w miejscu gdzie zamontowany jest cewkomoduł. To typowa usterka w tych modelach, wynika z nieprawidłowego montażu cewkomodułu...
Witam wszystkich :D Mam mercedesa G z silnikiem R6 3500cm3 i turbosprężarką, jest to taki sam silnik jak był montowany w W140 tylko ma mniej elektroniki, posiada 136 KM i 307 Nm. Chcę dołożyć do niego intercooler. Brabus tuningował ten silnik ale usytuował intercooler pod zderzakiem co dla mnie odpada ze względu na teren, system chłodzenia był powietrze-powietrze,...
Witam, rozebrałem silnik mojego ST170, dół silnika jest jak najbardziej wporządku, gorzej z głowicą która poszła do kompletnego remontu (luzy zaworowe) podczas rozbiórki zauważyłem ze jest luz na mechanizmie zmiany długości kanałów w kolektorze ssącym i podejrzewam że ciągnie tamtędy lewe powietrze, myslę żeby pozbyć się modułu imrc (tzn odpięcia go...
Dokładnie. Też radzę go wymienić. Tymczasem pozwolę sobie zamieścić opis demontażu turbosprężarki w 1.9TDI. Jakoś nie było na to czasu i zamieściłem go tutaj już w formacie PDF, ale zamierzałem go umieścić żywcem na forum. Demontaż turbosprężarki Audi A3 1.9TDI 110KM Fotoporada poniżej opisana przedstawia jak bezpiecznie zdemontować turbosprężarkę w...
Witam. Kilka słów wstępem: Sytuacja zmusiła mnie do zmiany samochodu gdyż miałem pilny wyjazd za granicę. Kupiłem samochód z instalacją LPG zamontowaną we Włoszech, niestety instalacja zaniedbana. Jest to AutogasItalia PowerJet+. Przed samym wyjazdem byłem w kilku warsztatach od LPG, ale nie podjęli się naprawy, regulacji, działania. Zmuszony sytuacją...
długość kolektor mercedes kolektor ssać kolektor ssać peugeot
schemat monitora flatron skrętka połączenie komputerów excel format komórki
ustawienie rozrządu nissan ustawienie rozrządu nissan
LG K50 LM-X520EMW – czyszczenie pamięci, Smart Cleaning, przenoszenie danych Ford Focus Mk1 XS4R-7002-FA vs XS4R-7002-FB – różnice skrzyń iB5, zamienność, szczegóły rewizji