Nie wolno żadnych rurek wystawić na zewnątrz,powietrze za przepustnicą zostało zmierzone za kolektorem wydechowym będzie go brakować . Komputer żle wysterowuje silnik.Wymień separator oleju. Otrzymujesz różne rady kogo tu słuchać ?Były od fachowców ale były też od takich co nie mają zielonego pojęcia o sterowaniu pracą silnika.Tacy ostatni są najbardziej...
nowy na dwóch cewkach, obecny na jednej i kopułka o to mi chodziło
Napięcie na sądzie jak najbardziej prawidłowe. Sprawdź szczelność kolektora ssącego.
Witam. Prawdopodobnie jest to zawór siłownika zamykania klapy gaszenia silnika. Od niego powinien być wężyk do siłownika który jest przy kolektorze ssącym.
Wyłącz punkty za pobieranie plików. Sprawdzałeś klapy w kolektorze ssącym?
Sprawdź czy nie bierze lewego powietrza pod przepustnicą oraz pod kolektorem ssącym.
przy odpięciu kabli nie odpinaj tylko unoś cewki!! Z tym plakiem to w miejsce gdzie filtr powietrza? Dookoła kolektora ssącego
Tam jest regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ?, jeśli tak, to zobacz czy nie leje się paliwo przez wężyk podciśnieniowy do kolektora ssącego
Kolego jarcoj Jeżeli Clip podaje ,że niskie ciśnienie jest to trzeba się przejechać z Clip-em badając aktualne ciśnienie podczas przyspieszania i zobaczyc przy jakich obrotach jest jakie bo może go wogóle nie być . Przyczyną może być elektrozawór lub jakas nieszczelnośc turbo-kolektor ssący.
Witam. Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Zdarza się, że membrana puszcza i do kolektora ssącego dostaje się paliwo przez przewód podciśnienia. Silnik wtedy chodzi na dodatkowej porcji paliwa.
Czujnik temperatury silnika ok? Lubią padać i dawać takie objawy Ewentualnie śiwece nieoryginalne i zawór ciśnieniowy na listwie wtryskowej nieszczelny i podaj ebenzynę na kolektor ssący pozdrawiam
no właśnie nie bo ten silnik nie posiada tradycyjnej sondy lambdy, tylko taki zawur elektryczny umieszczony na kolektorze ssącym i reguluje emisją spalin, ale dzięki.
Mam podobny problem w renault laguna l 1.6 16v uszczelki kolektora ssącego wymienione ale zauważyłem że mam ukręcona jedną śrubę która trzyma kolektor do głowicy(ta środkowa) czy to może być przyczyna?
Kolega bawi się w zgaduj-zgadulę z nami i sam ze sobą. Po pierwsze, czy zjawisko powstało w wyniku działań jak w pytaniu? Po drugie które to pierścienie były wymieniane (może uszczelniacze?). Po trzecie jeśli dobra ocena, że strzały w kolektor ssący to powstaje pierwsze pytanie o szczelność zaworów, czyli sprawdzenie ciśnienia sprężania. I jeszcze pytanie...
Przepustnicy?
430 to jakby kolektor ssący był nieszczelny, albo rozrząd przestawiony
Rozumiem. Mam jeszcze pytaanie... Czy może mieć na to wpływ delikatnie przestawiony rozrząd? Czy ciśnienie w kolektorze ssącym przy 1200obr 0.32bara jest prawidłowe?
Napraw wtryski, albo lepiej oddaj auto do mechanika bo sądząc po ostatniej nie masz zielonego pojęcia o tym silniku. Napisz chociaż czemu Twoim zdaniem to nie mogą być wtryski. EGR i kolektor ssący był oczywiście sprawdzony.
Jest to Map Sensor. Czujnik zliczający ciśnienie w kolektorze ssącym. Może być uszkodzony, lub nieszczelny jest.
Witam. Ja kiedyś miałem podobny problem w scenicu 1,6 16V. Okazało się, że "lewe powietrze" dochodziło do kolektora ssącego. Wystarczyło wymienić uszczelki , takie duże gumowe oringi, przed i za przepustnicą.
uszczelka kolektora
Witam od niedawna mam renault laguna ll 1.9dci. Ostatnio zaczeła mi brać olej jakies pół litra na 500 km i ciagle poci sie kolektor ssący. Czy to turbina zaczyna sie kończyc? Niedawno wyciagałem turbine,czysciłem kolektor ssący zawór egr-u. Wirnik turbiny nie miał dużego luzu. Czy pomimo to turbina może wyganiac tyle oleju:?:
Przepustnica zawirowywania mieszanki - montowana w tych silnikach tylko przy osnówkach ( Laguna. Espace, VelSatis ). Dla mastera nie występowało . Albo masz kolektor ssący z osobówki albo cały silnik
Zapchany wydech, lub brakuje mu powietrza. Na samostarcie silnik pracuje, przewód zdjęty przed kolektorem ssącym. Gdy przestaje psikać natychmiast gaśnie. :cry:
Odma niedawno czyszczona, olejem nie rzyga, nie bierze oleju. Dodatkowo uszczelniony kolektor ssący, podejrzewam sondę ale nie chcę w ciemno pakować pieniędzy.
Witam wszystkich. oklepany tekst ale mam problem z moją laguną. Nie miała mocy, strasznie przerywała i kopciła. Wyczyściłem kolektor ssący i wymieniłem zawór Egr. Moc wróciła i nie kopci ale zostało przerywanie. Objawia się szczególnie gdy przez dłuższy czas jedzie się na stałych obrotach. Podczas przerwania samochód znacznie traci na obrotach. Liczę...
Moje doświadczenie z innym samochodem podpowiada, że przyczyną może być cieknący wtrysk gazu. Jak długo postoi, gaz się ulatnia aż spadnie ciśnienie w reduktorze i potem musi oczyścić kolektor ssący z gazu, by być stanie zapalić już odpowiednią mieszankę paliwowo powietrzną.
kolego miałem podobnie, na odpiętym zaworze z turbo auto jeździło lepiej, przyczyną był EGR (mimo kilkukrotnego sprawdzania na komputerze nie było żadnych błędów, EGR też miał być niby ok), zobacz czy kolektor ssący się grzeje. Jeśli tak, to masz przyczynę. Pozdrawiam!
T o jest bardzo prawdopodobne,na kolektorze ssącym masz wężyk do mapsensora,zakłócenie jego pracy mo,ze być przyczyną
Jak wyciągniesz miarkę od oleju, podczas pracy silnika to dmucha z niej. Czy po stronie kolektora ssącego odgłos pracy jest normalny dla silnika diesla.
To kolektor ssący, ma tam otwór montażowo-pomiarowy- normalnie podciśnienie tam powinno być, jak go wyjmiesz na włączonym silniku to powinien się wkręcić na wyższe obroty. Tylko nie ułam.
Odłącz wtyczki: - od zaworu EGR - od elektrozaworu podciśnieniowego na kolektorze ssącym - czujnika temperatury silnika wyciągnij tą część wiązki i zaglądnij do środka.
Miałem podobny objaw, auto na biegu jałowym chodziło jakby na trzech cylindrach i gasło przy przerzucaniu biegu w szczególności podczas jazdy na gazie. Przyczyną była nieszczelność w kolektorze ssącym, w miejscu gdzie jest zamontowany map sensor.
A jeżeli zaworek nie działa poprawnie , jest ustawienie w parametrach a rzeczywiste zostaje tak jak było, Zawór działa czy nie, jak działa , to jest problem w szczelności kolektora ssącego, ale to by by były za wysokie obroty, ale jak nie ma zmiany podczas obciążenia to bym szukał w parametrach przychodzących do kompa, tp jest jakiś tam sirius i wszystkie...
Na postoju jak lekko trzymasz na gazie po lekkim początkowym wzroście spada napięcie ponieważ podciśnienie rośnie w kolektorze,obroty masz wyższe silnik mocno ssie powietrze a przepustnica przymknięta prawie całkiem.
Wszystkie podciśnienia kolektora ssącego sprawdzone ?? Czy aby nie dostaję gdzieś lewe powietrze . Cewki, świece, sondy i przepływka do dokładnego zdiagnozowania.
Witam. Przyczyną może być regulator ciśnienia benzyny, idzie do niego przewód gumowy łączący kolektor ssący z regulatorem (podciśnienie). U mnie i u kolegi w lagunie było tak, że regulator był uszkodzony i przez ten przewód benzyna dostawała się do kolektora ssącego. Jak zimny to palił jak trzeba ciepły nie chciał za bardzo. Regulator znajduje się w...
Witam, mam Lagunę z 2000 roku, 2,0 benzynka (i oczywiście gaz;). No i rozsadziło mi kolektor ssący. Nigdzie nie mogę znaleźć używanego, jeśli ktoś ma proszę o kontakt, kupuje od razu:) pozdrawiam
Więc przyznajesz rację i dostałeś 20. co do gazu to faktycznie powinian mieć układ zapłonowy perfekt,, ale ja dalej obstawiam luzy zarowe, bo to przypadłość ,tego silnika, wiem to z doświadczenia, gaz źle ustawianu i d...Na forym nie jesteś w stanie sprawdzić sam, więc tylko przypuszczasz. Do autora, sprawdź ciśnienie w kolektorze ssącym i podaj pomiar...
Z Twojego opisu wynika niezbicie że turbinę masz ewidentnie do renowacji-nie ma najmniejszego prawa przycinać się.Może to świadczyć o nadmiernych luzach na łożysku ślizgowym,a to pociąga za sobą nieszczelność układu smarowania wirnika turbiny.Sprawdź stan czystości rur ssących przed kolektorem dolotowym i daj znać.
tak sprawdzałem zresztą zabardzo to nie idzie ich pomylic , co jeszcze moge dodac to to ze w jednym z elektro zaworów brakuje weżyka ( chodzi o elektro zawór który jest przykrecony z tyłu kolektora ssącego ) tyle ze sprawdzałem w sprawnej lagunie i też go nie było Dodano po 7 jeszcze jedno po zapeleniu silnika zawór w turbinie sie podnosi i stoi w miejscu...
Puść go bez rury z turbiny do kolektora ssącego i zobaczysz czy się rozbiega, ale stawiam tak jak kolega Paweł że olej ciśnie z rur lub z "nowej" turbiny.
Na prawym nadkolu zawór i schowany jak kolektor ssący tak z tyłu /bardzo zły dostęp/na wysokości egr -sprawdź wężyki podciśnieniowe czy dobrze siedzą ,czy nie popękane
Witam, stworzyłem kiedyś post apropo tego samego błędu, jednakże został naprawiony przez mechaników. Był to czujnik kolektora ssącego. Auto działało przez 500 km trasy, teraz po ponownym uruchomieniu, raz na jakiś czas, od jakiegoś czasu coraz częściej traci na mocy przy większych obrotach, a po rozgrzaniu auta zapala się ta sama kontrolka świec żarowych...
Prościej będzie zmienić kolektor ssący wtedy uniknie się wielu przeróbek typu pompka wiązka, a cio do skrzyni to powinna pasować osobiście wkładałem do 1,8 skrzynie z 2l powodzenia
Zobacz czy szczelny jest układ pomiędzy przepustnicą a zaworami, na wolnych obrotach poruszaj wszystkimi przewodami podłaczonymi do kolektora ssącego oraz podstawą wtrysku. Jeśli silnik zacznie mieszać to znaczy że połyka lewe powietrze
Dopiero teraz przyjrzałem się zdjęciu które załączyłeś i w oknie widać że widzi obroty silnika i nawet ilość dawki jaki wstrzykuje wtryskiwacz ! Nie znam tego programu możliwe że pokazuje jakieś bzdury! Zaglądałeś do EGR lub kolektora ssącego może jest całkiem zakitowany i nie dostaje powietrza?
Dzięki Wam za szybką reakcję! Nawiasem mówiąc kiedyś trochę za dużo oleju wlałem do silnika i zanim zmniejszyłem tę ilość, część tego oleju, nie wiedząc czemu, znalazła się poza silnikiem wypchnięta pod kolektorem ssącym. Tak wynikało z relacji kolegi, który tam zajrzał! Czy to jest ten trop o niedokręconym kolektorze lub wadliwej uszczelce pod nim?!...
manifold shutter func Niestety nie używałem euroscana i dla mnie diagnoza jest trochję niejednoznaczna. Jeśli to może pomóc to: manifold - oznacza kolektor ( ssący lub wydechowy) shutter - to zasuwa lub przepustnica etc. Być może wystarczy wyczyścić z nagaru kolektor i EGR oraz sprawdzić sterowanie turbo. pozdro
Jeden od ciśniennia - za niskie czy za wysokie? Obstawiam za wysokie co by tłumaczyło spalanie duzych ilości paliwa, wypadanie zapłonów w związku z wysokim ciśnieniem daje wypalony zawór. Teraz jedź na pomiar kompresji żeby potwierdzić lub wykluczyć i jeszcze raz błędy tylko tym razem DOKLADNIE. Kolektor ssący też może być więc żeby nie rozbierać to...
ssać laguna zdjąć kolektor ssać grzałka kolektor ssać
potrójny schodowy whirlpool lodówka zamraża solidny laptop
przekaźnik kierunkowskazów przekaźnik kierunkowskazów
Naprawa zwarcia w bieżni Gym Form - porady Vivanco TVA 302 - Aktywna antena wewnętrzna DVB-T/T2