Czy na filtrze tym "stożkowym" skuter jeździł jakiś czas? Niech Pan zdejmie kolektor ssący z gaźnika i wleje tam trochę paliwa przepustnica w połowie lub ruchy przód tył. Jeżeli się odezwie i zgaśnie to problem tkwi w układzie paliwowym.
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
Czy parownik ma elektrozawór od ssania ? Zapodaj zdjęcie mieszalnika na kolektorze ssącym.
Zdjęcie kolektora ssącego prawdę Ci powie .
podzielam zdanie RobertLodz09 ze to sprawa przekaźnika. a od siebie dodam ze miałem podobne objawy. a mianowicie świece włączały się przy rozruchu ciepłego silnika i gasły po przejechaniu kilku set metrów. dodatkowo nie chciały włączać się na zimnym silniku. problem rozwiązał się po wymianie kondensatorów pisałem już o tym na forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
U mnie pomogło zdjęcie kolektora ssącego i wyczyszczenie go, oraz wymiana map sensora, który jest w kolektorze.
A ja lubię takie auta , mam z czego żyć . Jak zdejmiesz kolektor ssący to zobaczysz co jest do zrobienia .
SPRAWDZ WTRYSKI I WYCZYSC UKLAD RECELKULACJI SPAKIN A W SZCZEGóLNOSCI KOLEKTOR SSąCY KUP SPREJ DO CZYSZCZENIA GAZNIKOW I ZDEJMIJ RóRę Z KOLEKTORA SSąCEGO I JEDNA OSOBA NIECH PULSACYJNIE DODAJE GAZU DO OPORU A TY PRYSKAJ SPREJ DO KOKEKTORA W TEN SPOSóB WYCZYSCI SIE CAY UKLAD I WYDECZ
Witam! Dzis po odpaleniu zimnego silnika i wjechaniu do garazu zdjąłem kolektor ssący. Auto ogołem chodziło jakies 3-5 min (cały czas na ssaniu). Zdejmowałem kolektor bo szukam przyczyny błędu P0200 i mam emulator i myślałem że coś będzie z połączeniami kostek. Gdy zdjąłem go, moim oczom ukazała sie świecąca przepustnica i stojące w niej paliwo. Kolektor...
Bardzo dziękuje za pomoc , miałeś racje . Jestem kilka dni po wymianie uszczelki pokrywy zaworów , uszczelek wtrysków oraz uszczelek kolektora ssącego i sucho . Uszkodzona była jedna warga uszczelki pokrywy zaworów w okolicy drugiej świecy , dokładnie było widać dopiero po zdjęciu kolektora ssącego . W samym kolektorze był delikatny film olejowy ewidentnie...
No gdybym to umiał zrobić to bym się nie pytał na forum .. To nie jest zmiana opony przecież . Nikt nie chce go robić, a jeden z lepszych elektroników w moim mieście też nie wie więc pomyślałem, żeby tutaj zasięgnąć jakichś informacji, i może w jakiś sposób go nakierować po prostu Co Ty piszesz, przecież to są jedne z najprostszych usterek. Przekręcasz...
A 190 (benzyna) automat 2000 rok Pytanie do praktyków . Jak dostać się najprościej do rozrusznika a konkretnie , jak dokręcić śruby go mocujące ? Po prostu się poluzowały. Jaki tam jest rozmiar klucza ? Czy aby opuścić silnik razem ze skrzynią , wystarczy odkręcić śruby sanek i opuścić , czy coś się nie pourywa ? Jak najprościej zdjąć kolektor ssący...
Faktycznie wygląda to na lewe powietrze, ale temu zjawisku towarzyszy charakterystyczne ssanie, musisz wyeliminować ewentualne nieszczelności czyli to co pisałeś dochodzi jeszcze zasilanie serwa tam dosyć często pojawiają się nieszczelności najlepiej jest zdjąć z kolektora owy wąż i zaślepić po czym odpalić auto i słuchać co się dzieje, silnik powinien...
Demontując alternator, zdjąłem kolektor ssący, obudowę filtra i odpiąłem przepływomierz, nic więcej...
Ja bym proponował zdjąć kolektory -ssący i wydechu i zobaczysz czy z głowicy z którego wylatuje jaki dym a wtedy dopiero by sprawdzać co i dlaczego
Zdjąłem kolektor ssący w poszukiwaniu uszkodzonych klap i za dużo nie znalazłem, jutro to poskładam go do kupy i podmienię ten czujnik.
a szmata nie miała jakiś guzików czy coś? sama szmata się wypalić powinna, ale jak podparła zawór jakimś cudem tak bardzo, no to trzeba zdjąć kolektor ssący i kręcąc wałem ustawić tak, żeby zawór ssący był otwarty i powyciągać resztki tej szmaty jakimś np Koherem
Podciśnienia to jedno, a zostaje jeszcze układ odmy do sprawdzenia. W awt odma i układ podciśnień jest bardziej rozbudowany niż w innych 1.8t. Żeby dobrze sprawdzić odmę musisz zdjąć kolektor ssący.
Żeby rozebrać odme w twoim przypadku trzeba zdjąć kolektor ssący. Często dolny przewód odmy pod kolktorem jest pekniety i przez to nie ma żadnej reakcji na otwarcie korka oleju. Jestem prawie pewny ze cały blok pod kolektorem ssącym jest zawalony olejem.
Jak odepnę czujnik iskry nie ma, jak wepnę jest... zawory otwiera bo patrzyłem przy zdjętym kolektorze ssącym.
Witam forumowiczów. Problem. Skoda Fabia 2 1.2 tdi model silnika cfw. Trzeba było zdjąć kolektor ssący ktory był zabudowany przez listowe CR czyli trzeba było ją zdjąć. Po zamontowaniu jej spowrotem samochod nie odpala. Tzn chce ale nie może. Na testerze cisnienie na listwie max 30 bar. Tak jakby chciał już odpalić, ale nie odpala. Cisnienie na zasilaniu...
Cewki poszły na pierwszy ogień, sterownika nie mam jak podmienić. Dodano po 12 Po zdjęciu kolektora ssącego nie widać zaworów ssących.
Witam. Mam podobny problem z takim silnikiem ,czyli odpalanie i wolne obroty.Kosiarka ma już swoje lata i uważam,że problem z odpaleniem i brak wolnych obrotów może być spowodowany niską mocą ssącą podczas suwu ssania.Przynajmniej w moim silniku,przy zdjętym kolektorze ssącym i przytkaniu wlotu palcem słabo odczuwa się zasysanie powietrza(podczas kręcenia...
Gdzie w tym silniku jest separator oleju ? Po zdjęciu kolektora ssącego sporo jest oleju który spływa po głowicy i bloku silnika w dół, na przeglądzie technicznym zasugerowano wyciek oleju spod głowicy ale tył silnika jest suchy. Strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie wpada olej w kolektor ssący.
Zawór jest na listwie CR od strony grodzi na dwie śróbki torx, trzeba zdjąć kolektor ssący wtedy jest w miarę dostęp. Twoje objawy wskazują raczej na wtryski. Ja zacząłbym naprawę na twoim miejscu od wymiany filtra i sprawdzenia drożności smoka w zbiorniku...
Patrzyłem tą odmę, w sumie za wiele nie napatrzyłem bo żeby się do niej dostać trzeba zdjąć kolektor ssący, jedynie dmuchnąłem w rurkę która podłączona jest do kolektora obok Vanosa. Przepływ jest ale to pewnie i tak nie o to chodzi :)
zdjąłem kolektor ssący wyczyszczę go dokładnie i będziemy widzieć, ale trochę tego smaru z sadzami tam jest może to być to. jutro działam dalej ,napewno jutro dam znać co jest grane ,bo jeszcze myślałem czy coś się nie psują popychacze ale mi to nie pasuje bo auto do końca jeżdziło bez zarzutu ,na razie dzięki za pomoc
Nie wiem jak to jeszcze zrobię ale montaż silnika nie będzie łatwy tak aby nie uszkodzić uszczelniacza w skrzyni. Myślę że jutro znajdę te trzy śruby. Po zdjęciu kolektora ssącego widać dokładnie zawory i wydają się być proste. Teoretycznie po wymianie/ naprawie rozrządu będę chciał zmierzyć kompresję na wyjętym silniku. Rozrusznik da się zamontować...
Zdejmij kolektor ssący i dokładnie go obejrzyj czy nie ma w nim pozostałości po obróbce. Sprawdź doleganie do bloku. Wszystko wskazuje na ubogą mieszankę, wypadanie zapłonów na tym cylindrze i dopalanie się paliwa w tłumiku. Stąd ta nierówna praca i strzały w tłumiku.
Witam wszystkich powracam do tematu vectry komputer nic nie pokazał zdecydowałem się zdjąć kolektor ssący i okazało sie że jest pekniety mimo ze był aluminiowy kupiłem drugi i nie ten samochud dziękuje wszystkim za dobre porady pozdrawiam
Kolego myślę że nie będzie większego problemu.Musisz zdjąc kolektor ssący,przewody paliwowe,pokrywę zaworową(bez demontarzu wtryskiwaczy-tylko delikatnie uszczelniacze wtrysków-teoretycznie jednorazowe) i już masz walek z dźwigienkami na wieszku bez specjalistycznych narzędzi.Po zlokalizowaniu uszkodzonych dźwigienek odkręcasz odpowiedni wałek i wymieniasz...
(at)gimak A podałeś przykład silnika, który słąbo sie nadaje do LPG. Zawsze wybierałem silniki z hydrauliką zaworów. Największe koszty jakie miałem to raz reduktor za 220 zł i ze 3 kp.l tanich wtryskiwaczy np magic jet czy stag, za 200 zł /4 szt , które wytrzymywały 50-60kkm. Jedyny problem jaki miałem do przez miesiąc nie mogłem dojść , dlaczego po...
rozrząd wczoraj sprawdziłem trzeci raz,według mnie jest ok,ciśnienie sprężania po 12 atmosfer, spróbuje dziś zdjąć kolektor ssący i zobaczę czy nie ma jakiś uszkodzeń ? Dodano po 2 kolektor wyeliminowany,brak uszkodzeń.
Witam. LPG, Opisz coś więcej o tym. Może to nie fabryczna a dokładna IV generacja i parownik się skończył. Wieczorem jak przyjedziesz to zdejmij ten cienki wężyk idący z parownika do kolektora ssącego (zdejmij od kolektora). Załóż tam nową pusta strzykawkę w pozycji "ściśnięta" I rano zobacz czy tłoczek się ruszył. Jeżeli tak to parownik do wymiany...
Na tym zdjęciu widać, gdzie jest przykręcony kolektor ssący [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph...
Zdejmij rurę kolektora ssącego poproś kogoś niech odpala, a Ty użyj plaka do rozruchu silnika.
odnośnie problemu jaki mnie trapi to raczej po ostatnich oględzinach podejrzewam ze kol.jokerdek wskazał mi prawidłowy kierunek "....skontroluj szczelność układu ssacego, ... po nowym roku umówiony jestem z kolesiem który ma garaż z kanałem i zdejmę kolektory( ssący i wydechowy ) i wymienię uszczelkę wtedy się odezwę co i jak , na razie dzięki za wszelkie...
Wszystko jest sprawdzone, Błąd P0299 (od skasowania wchodzi po kilku km, nie od razu, jazda możliwa ale b. wolno, brak mocy) zasilanie z ECU do elektrozaworu dochodzi (sterowany minusem) przy rozruchu sztanga się podnosi i za chwilę opada) Dodatkowo ECU wyczyszczone styki, rozebrany komputer poprawione wszystkie ewentualne zimne luty. Brak jakiegokolwiek...
Witam. Jak w temacie. Krótko: rozpięte połączenie "pedał" hamulca, 4 śruby mocujące serwo, odkręcona pompa hamulcowa, węże podciśnieniowe itp. Serwo wisi luźno, a za diabła nie mogę go wyjąć. Między kolektorem ssącym a nadkolem mam luz -1cm. (minus 1cm). Nie mogę go wyjąć. Jeśli trzeba to dam foty. Pytanie: czy muszę zdjąć kolektor ssący? Może jakiś...
Witam. Ile ma przejechane na tym LPG? Na już zanim zgasisz auto, zakręć gaz na butli poczekaj aż samo przejdzie na benzynę i zobacz jak rano odpali - normalnie to masz parownik do wymiany. Jest jeszcze inna metoda - z parownika wychodzi cienki wężyk do kolektora ssącego, Zdejmij go z kolektora i załóż na niego strzykawkę jak do rana tłoczek wyjdzie...
Zapchany wydech, lub brakuje mu powietrza. Na samostarcie silnik pracuje, przewód zdjęty przed kolektorem ssącym. Gdy przestaje psikać natychmiast gaśnie. :cry:
Witam Jestem posiadaczem VW Golfa 4 1.6 8v 1999r. przebieg 220 000 km. Silnik zaczął mi pracować nierówno, jakby miał delirkę, szarpie go. Zdjąłem pojedynczo przewody na świece, to szarpie na każdym cylindrze jeszcze bardziej. Zdjąłem kolektor ssący i wydechowy i zalałem zawory WD-40 i raczej trzymają szczelność. Sprawdziłem też ciśnienie na poszczególnych...
Podmieniony, klika tak samo, auto nie odpala Dodano po 3 Zdjąłem dziś kolektor ssący też i wizualnie popatrzyłem na kable czy nie są przetarte, urwane koło listwy itd ale nie widać nic
Chętnie skorzystam z serwisówki ze schematami. To akurat łatwo możesz wykluczyć, bo tylko zamienić kable prawej i lewej głowicy na wejściu i wyjściu. , tego akurat nie sprawdzę teraz bo jeden ze współpracowników pomyślał że zdejmie kolektor ssący i zamieni wtryski, ale niestety nie jest to możliwe, Jak coś mierzysz to wrzucaj konkretne wyniki , niestegty...
Witam. Wskazywało by na któryś z czujników halla ale one bardziej lubią "nie pracować" ciepłe. Skoro piszesz że LPG zakręcone. A na pewno dokładnie zakręcony zaworek na butli? Na parowniku jest jeszcze taki cienki wężyk idzie do kolektora ssącego. Zdejmij go a od strony kolektora zaślep czymś na próbę. Pozdrawiam.
1. Tam jest o ile dobrze pamiętam MAF. Takie info dla kolegi który się zastanawiał. 2. Która sonda była nie oryginalna ? 3. Układy lubryfikatora to bzdura i tyle. Wystarczy zdjąć kolektor ssący by zrozumieć. 4. przy 220 tys. km na benzynie należało sprawdzić luzy zaworowe, przed motażem LPG. 5. Czy mieszanka bogata, czy uboga upali zawór szybciej......
Mój chciał odpalić no ale nie udało się poza tym natychmiast było słychać cykanie do kolektora ssącego .Po zdjęciu głowic i sprawdzeniu szczelności(zastosowałem naftę) okazało się ,że gniazda zaworowe są tak z....ane ,że tylko do poprawki.Wracając do tematu, ja w dalszym ciągu obstawiam pompe wtryskową a tak bardziej konkretnie to regulator skoro faluje.
Zdjąłem kolektor ssący przy okazji innej roboty, spojrzałem tam gdzie widać zawory, wsadziłem palucha ale po trzonkach nic tłustego nie spływało. Jedynie na niektórych cylindrach ta dolna część zaworów ma taką żółtą barwę, pozostałe są srebrne. Czyżby zabarwiły się od oleju? Niedługo zabieram się za te uszczelniacze i zobaczymy jak wyjdzie. Na razie...
0,28 to za dużo, 0.36-0,4 właściwe. Masa powietrza też za niska, nie masz nic w dolocie? Podaj dokładny kod silnika. Gdzieś musi być na dolocie coś.Ta korekta niby +3 ale coś jest nie tak.A jak tam przepustnica? Jest to B5244S czyli 5 cylindrowa rzędówka o mocy 170kM. W dolocie niczego nie ma, wyciągnąłem przepływkę najpierw do czyszczenia a później...
Witam Auto sprowadzone z Niemiec instalacja SGIS 8cyl. USA takie oznaczenie na sterowniku, reduktor nie wiadomo co, jeden na osiem garów, miedź 8mm i listwy Valtek czerwone. Auto na gazie pracowało raczej z przymusu, nieszczelny MAP i ogólnie nieszczelności w dolocie, na Pb nieco lepiej ale szału też nie było. Zostanie zdjęty kolektor ssący i usunięte...
Weż z dowolnego diesla zdejmij kolektor ssący i wstrzyknij do każdego cylindra taką samą ilość oleju. Odepnij sterowanie paliwa tak by go nie dostawał i zakręć rozrusznikiem, w każdym z cylindrów dojdzie do zapłonu i olej się spali ( jak wtyśniesz odpowiednią ilość oleju nie za mało nie za dużo ) Kolega słyszał, że w którymś kościele dzwony biją, ale...
odpal na plaku tzn zdejmij wąż najbliżej kolektora ssącego podczas kręcenia psiknij plakiem do tapicerki .Samochód zapali i powinien sie odpowietrzyć bez wiekszych problemów
Obmacywałem ten kolektor przy pracującym silniku, nie widać i nie czuć żeby gdzieś ssało lewe powietrze. Czy mógłby ktoś z Was zrobić zdjęcie, gdzie ten MAP siedzi?Dodaję zdjęcia z czujnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4652380300_... https://obrazki.elektroda.pl/1030595100_... https://obrazki.elektroda.pl/6074121400_...
To jest zawór EHAB i służy do tego, aby silnik gasł natychmiast to wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Do świecy płomieniowej paliwo idzie z tego zaworka co masz zamontowany na kolektorze ssącym mniej więcej na środku długości kolektora (widać go na zdjęciu) a do samego zaworka to już trzeba popatrzeć po przewodach skąd paliwo idzie. Pompę zasilającą...
Jeśli to silnik 4T to możesz sprawdzić luzy zaworowe. Jeśli są mocno rozstrojone, to mogą być takie problemy. Jeszcze może być problem ze świecą, jeśli jest źle dobrana, to na zimno może mieć problem palić. Możesz jeszcze spróbować zrobić jedną rzecz. Jak jest zimny, to spróbuj zasłonić ponad połowę wlotu powietrza (najlepiej zdjąć filtr). Powinien...
Na parowniku jest taki cienki wężyk - idzie do kolektora ssącego. Zdejmij go od kolektora i załóż na niego nową strzykawkę - popatrz czy wypycha tłok. Zostaw to tak na nawet 2-4 godziny. Jeżeli tłok się ruszy to membrany nieszczelne. Zakręć gaz na butli - na zaworze. Wyjeździj na pozycji "gaz" aż silnik przestanie pracować i wróci na benzynę (dalej...
Wiem że nie jest. Tylko żeby ją wymienić musiałem zdjąć cały kolektor ssący, rozłączyć parę wtyczek... Zszedłem przed blok pomimo deszczu, angielska pogoda, i na męskich pinach w miejscu gdzie wpinam kostkę zauważyłem delikatny biały nalot. Jak się go pozbyć? Dmuchanie nie pomaga. Na jednym, konkretnie piatym od prawej w górnym rzędzie był jakby silikon....
Jest kilka pytań, które istotnie potwierdzą, czy to ma sens, gdy w sytuacji zdjęcia nogi z pedału gazu i teoretycznie zamkniętej przepustnicy, że spaliny/"powietrze" są ponownie zaciągane z kolektora wydechowego do cylindra przy ruchu tłoka w dół (suw ssania) i wydłużonym otwarciu zaworu wydechowego oraz, że spaliny/"powietrze" jest wtłaczane (suw wydech)...
Tak da się to naprawić, Przerabiałem ten temat w 1.6VVT-i. Co prawda inna pojemność, ale oba silniki są do siebie podobne. Naprawa jest banalna jeśli ma się odrobinę wiedzy z mechaniki, a polega ona na wkręcenie czterech wkrętów w kolektor ssący. Jutro zamieszczę zdjęcia, jak to wygląda u mnie. Pozdrawiam
Tak więc po całodniowych potyczkach dalej stoję w pkt wyjścia. Co dziś zauważyłem- podmieniłem przekaźnik świec (ten z blaszką) na inny- dalej nic się nie dzieje, prądu jak nie było na sześciu pinach do świec tak dalej nie ma... rozebrałem kostkę do przekaźnika i wypiąłem pin 8 (kabel brązowo- niebieski z napięciem około 6,5V)- efekt: po przekręceniu...
Wypadało by sprawdzić jeszcze zawór podciśnieniowy paliwa a zwłaszcza przewód (wężyk) podający podciśnienie na zawór. Zdjąć z kolektora ssącego i zassać ustami, paliwo powinno zacząć cieknąć z wężyka dolotowego do gaźnika. Przy złych luzach na zaworach są trudności przede wszystkim z odpaleniem ale jak już "zagada" to jakoś tam chodzi, ja ustawiam po...
Taa, popsute ssanie i pół litra benzyny w tłumiku? Coś za bogata ta mieszanka... Sprawdź kranik podciśnieniowy, pewnie membrana dziurawa. Zdejmij wężyk z kolektora ssącego i załóż strzykawkę i pociągnij, nie ma prawa lecieć tamtędy paliwo.
Zdejmij rurę z kolektora ssącego tą od filtra, przyłóż lekko dłoń i przygazuj, jeśli poczujesz podmuch powietrza to wywaliło Ci uszczelkę między 1 a 2 cylindrem przy szpilce. Lub wykręć szpilkę dociskającą głowicę{szpilka nr 5} i zobacz czy nie jest okopcona. W 100% zgadzam się z Juholex18
Do zdjęcia tego jak to zwał , potrebujesz klucz nasadkowy 10,8, jakiś torks, śrubokręt, i nie pamiętam teraz ale chyba jednak zdjąć górną część kolektora ssącego tą plastikową , bo przepustnica trzyma wszystko i jak próbujesz zdjąć to pęka taki mała część na przepustnicy( aluminiowa), Czyli cała góra i tył. (Torx 30, i takie tam)
Nie to czujnik różnicy ciśnień od filtra cząstek. Szukaj czujnika na rurze która podaje powietrze do kolektora ssącego - rura o średnicy ok 60mm. Pokaż zdjęcia pod maską.
Witam, posiadam Chryslera Voyager 2.5 TD 2000r. przebieg 190000 km. Po odpaleniu silnika słychać stuki. Zdjąłem gumę z kolektora ssącego. Według mnie zawór ssący się nie domyka i powietrze jest pchane w stronę kolektora ssącego - co powoduje charakterystyczne membranowe stuki. Na laskach popychaczy są widoczne ślady zużycia. Co możecie mi doradzić w...
dzięki za odpowiedź, jednak to chyba nie to bo jeździliśmy ze zdjętą rurą dolotową z kolektora ssącego, odpiętą wtyczką przepustnicy i zaślepionym EGR i objaw dalej był, tyle że mocy mniej bo bez boostu.
Silnik był dotarty naprawdę sumiennie więc tu pewnie wchodzi w grę właśnie jakość części 🤔 mechanik kazał mi nie oszczędzać na częściach tylko kupić oryginały i pojechałem kupę kilometrów z nim po oryginalne części i widocznie tak były oryginalne że je zaraz chu... strzelił,więc teraz trzeba wymienić w razie czego tylko pierścienie czy całą...
WIęc masz spadniety wężyk z kolektora ssącego, albo się wwierciłeś PRZED przepustnica hehe. Zrób jakieś sensowne zdjęcie silnika.
Kranik jest wmontowany w zbiornik paliwa. Powinny biec do niego dwa przewody jeden dopływ paliwa do gaźnika drugi podciśnienie z kolektora ssącego, które otwiera kranik. -Jeżeli zrobisz zdjęcia rozebranego gaźnika napisze co i do czego służy tak na 95% oczywiście zdjęcia po otwarciu komory pływakowej, z jednej i drugiej strony.
Nie jestem pewien na 100%, ale ssanie jest sterowane niejako na dwa sposoby. Pierwszy - przez ogrzewanie bimetalicznej sprężyny spiralnej przez ciecz chłodzącą. Drugi - ogrzewanie tej samej sprężyny przez małą grzałkę elektryczną. Oba sposoby działają niezależnie od siebie i się na wzajem uzupełniają. Proponuję więc sprawdzić: czy ciecz chłodząca dociera...
Kupiłem samochód w sobotę bez przeglądu w dość dobrym stanie. Na mrozie pali po jednym obrocie wału. Podczas jazdy czasami czuć paliwo. Dzisiaj pojechałem na przegląd (auto nie miało go od 6 miesięcy) stało w stodole. Okazało się że wycieka paliwo na ziemię. Po powrocie do domu i zdjęciu kolektora ssącego okazało się że paliwo ucieka z 4 wtryskiwacza...
Raczej słaba kompresja już. Jako pomoc przy rozruchu to opalarką dmuchać prosto w kolektor ssący po zdjęciu filtra. Odpalisz i przy -20.
Najpierw trzeba sprawdzić stan techniczny ciągnika czyli akumulator rozrusznik, alternator, połączenia masy i plusowe do rozrusznika, (z elektryki) oraz luzy zaworowe, wtryskiwacze czy nie leją i jakie ciśnienie dają, pompę. Jeśli będzie wszystko ok to później można kombinować z dorzucaniem bajerów. Grzałka w cieczy chłodzącej niby tak, ja bardziej...
Witam i od razu dziękuję, choć przyznam, że traciłem już nadzieję że ktoś odpowie w tym temacie, a szkoda by było, bo problem ciekawy i dość uporczywy. Może kosztować niepotrzebnie... Do rzeczy... Zacząłem od zbiornika. Już po zdjęciu w kabinie z podłogi wykładziny pierwszy zonk. Jeden z przewodów wychodzących z baku luźny na szybkozłączce!!! Jednak...
Portwein nie zauważył że to będzie miało wpływ. To ja zauważyłem. Przepraszam. Zapomniałem dodać, że na Privie 2 dni temu. Wracając na chwilę do pomysłu montażu "wcześniej" czujnika, wrzucam zdjęcia w jaki sposób zabudowany jest oryginalny czujnik wału(strzałka). Nie widzę możliwośći zamontowania drugiego czujnika wyżej. Widać odlewy do przykręcenia...
Panowie, bez obrażania się i głupich docinek, kolega jest wkurw.... bo nikt nie jest mu w stanie pomóc, doskonale go rozumiem bo mam podobny problem, mariuszbmw na sam początek proponuję zdjąć z kolektora ssącego wąż powietrza doładowanego od intercoolera i sprawdzić czy silnik dalej będzie dymił na biało oraz sprawdzić olej i płyn chłodzący w zbiorniczku...
Układ wygląda tak: sterownik faktycznie włącza zasilanie na świece przy niskiej temperaturze i grzeje się świeca i jednocześnie otwiera elektrozawór z paliwem, gdy zacznie się kręcić rozrusznikiem to paliwo wracające z pompy(bo one zasila świece) wlewa się na rozgrzaną świece i powoduje zapalenie (płomień). Można zrobić sterowanie ręczne przez przekaźnik...
Między reduktorem lpg a kolektorem ssącym jest wężyk, Ze zdjęcia wygląda że zdjął ten wężyk. Pytanie czy krótkie wężyki między listwą wtryskiwaczy a kolektorem są szczelne.
Odpowiadam sobie. Jestem po wymianie uszczelek i gornej części kolektora. Ze starego kolektora wylałem jakieś 300ml benzyny. Skąd się wzięła? Obstawiam że winny jest malutki wężyk idący od listwy wtryskowej. Wychodzi z króćca na poniższym zdjęciu i wchodzi w kolektor ssący. Czy po odpięciu wężyka z króćca powinno z niego lecieć paliwo? Dobrze myślę...
Prawdopodobnie reduktor LPG do regeneracji zdejmij wężyk podciśnienia między reduktor a kolektor ssący i spryskać pianką do sprawdzania szczelności jak bąbli a pewnie tak to masz przyczynę
Właśnie. Jak już to regulator ciśnienia. Często na stronę podciśnienia(cienki wężyk do kolektora ssącego - zdejmij i zobacz czy nie leci z niego paliwo) przedostaje się paliwo (po wyłączeniu zapłonu na szynie nadal jest ciśnienie) które powoduje "zalewanie". Czy po odpaleniu (5s) "kopci" z wydechu?
Hmm, jak to najlepiej wytłumaczyć. Obok przepustnicy ,wkręcony w kolektor ssący. Jutro zrobię zdjęcie silnika, to dokładnie zobaczysz jak wygląda. Pozdrawaim
Witam serdecznie forumowiczów! Mam wielki problem z moim Passatem... Auto zdecydowanie nie jedzie jak należy... Porusza się nim jakby brakowało przynajmniej 40KM z seryjnych 150. 2 dni temu miałem okazję "zmierzyć się" z kolegą prowadzącym Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM z 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów i odziwo doganiał mnie bez większego kłopotu!...
Pamiętaj o uszczelnieniu podkładek pod nakrętkami! Tylko nie silikonem! Czytaj to co jest na zdjęciu w poście nr 31. Tak, ale te dwie co są pod kolektorem ssącym.
no to kolejną rzeczą którą należałoby wykonać, aby się dowiedzieć czy usterka nie leży po stronie zasilania paliwem pompowtryskiwaczy jest pomiar paliwa... pomiar ten wykonuje się na pompie umieszczonej z tyłu głowicy silnika... tzw. "tandem pompa" ciśnienie to jest potrzebne do zasilania paliwem pomowtryskiwaczy jak również do Ich chłodzenia... samego...
Ten czerwony ze zdjęcia wyżej powinien iść do tego elektrozaworu na drugim zdjęciu -wydaje mi się że jest to elektrozawór od EGR. Z tego elektrozaworu powinien iść wężyk raczej do kolektora ssącego lub przepustnicy. Na drugim zdjęciu to co jest zaznaczone na fioletowo to chyba jest odpływ wody z podszybia.
Coś gazownik poważnie spaprał i pewnie nie będzie sam umiał tego naprawić. Objawy wskazują na partacki montaż , pokaż nam zdjęcia jak został nawiercony kolektor ssący i zamocowane wkrętki kolektorowe. Pociśnij gazownika lub zażądaj demontażu niesprawnej instalacji i zwrotu gotówki , postrasz rzecznikiem konsumenta bo po dobroci będzie Cię zwodził do...
Gratulacje za ten Mixol.... A widziałeś zdjęcia jak w tym silniku wygląda kolektor ssący od środka? Po przejechaniu kilkunastu tysięcy km?
Silniki DTL DTI i DTH momentalnie wyczuwają zaślepiony zawór EGR. To tak jak byś zdjął przewód podciśnieniowy z zaworu na kolektorze ssącym , czy zaślepiony czy odłączony a ECU wykryje błąd P0100 :-) Nie polecam tego rozwiązania. W starych silnikach się sprawdzało, bez przepływomierza.
Hej, Miałem podobnie, ale zamiast trakcji świecił się check engine, obroty max do 3000, auto wpadało w tryb awaryjny. Wtedy faktycznie pomogło czyszczenie zaworu EGR. W tych samochodach ekologia to porażka. Zdjęcie tego zaworu wraz z rurą dochodzącą do kolektora ssącego to niezbyt wymagająca praca. Ja pokusiłem się dalej, żeby zdjąć kolektor oraz oddzielić...
Eh , nie bądźcie już takimi pesymistami że silnik się rozsypie :( Mam kolejne pomysły :D 1. W związku z wysokimi trudnościami wykonadnia kolektora wydechowego , postanowiłem zaadoptować ten z 2.4 td ( zamieszczam zdjęcie. 2. Dojście powietrza do kolektora ssącego można by przespawać na drugąstrone aby nie prowadzić taaaaaaaaaaakiej długiej rury. (Dolot...
W pompie wody nie ma żadnego czujnika, to załączanie przysłony wirnika. Miałem podobny temat, po dłuższej trasie wyrzucało płyn. Podejrzana chłodnica recylkulacji, wymieniona, wymieniony kolektor ssący z wymiennikiem, nie pomogło. Po zdjęciu głowicy w jednym cylindrze (na tłoku) osad z płynu chłodzącego. Wymiana głowicy załatwiła temat. Przy jeździe...
Witam wszystkich a zarazem proszę o pomoc,mianowicie; Posiadam VECTRĘ 2,0 dti 99rok i od paru dni dzieje się dziwna rzecz mianowicie nie odpala na zimnym silniku po przestaniu nocy, wymienione zostały przelewy filtr paliwa itp. by ją odpalić muszę zdjąć rurę z kolektora ssącego i psiknąć zwykłym PLAKIEM po trzech chechłaniach odpala po czym zaraz ją...
Klin koła zamachowego zawsze warto sprawdzić, ale tutaj rzuca się w oczy straszny miszmasz w układzie sterowania gaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/5932288500_... Według mnie należy wykonać następujące operacje: I/ pręt nr 6 usunąć z obu otworów; II/ końcówkę dźwigni sterującej z oczkiem (nr 2) przenieść do otworu nr 5; III/ sprężyna...
Ok dzięki, myślę że 10 Nm dla przepustnicy i dekla będzie ok. A ile dla kolektora ssącego.
Wiele by wyjaśniło wrzucenie zdjęcia spod maski, a szczególnie miejsca nawiercenia kolektora ssącego, dobrze by było jakby kolega wypisał watrości wszystkich parametrów z zakładki Mixture w programie diagnostycznym.
Witam wszystkich . Jak mogę coś dodać, mam ten sam problem AFN . Testowo gdy zostało podpięte bezpośrednio podciśnienie z pompy podciśnienia do turbiny dymienie ustępuje i silnik pracuje równo na postoju przy 2500. Kolejna testowa sytuacja. Rura od kolektora ssącego zdjęta, sterowanie turbiną odbywa się przez zawór N75 , przy 1500 obr silnik pracuje...
No właśnie też to pisałem i dlatego bije kompresją w kolektor pewnie ssący . Zrób jeszcze zdjęcie z ustawienia wału dla 100% potwierdzenia że pasek ci przeskoczył .
Witam. Pompa pompuje ok 40s ale ciśnienie w zasobniku ciśnienia powinno narosnąć po 1 s kręcenia rozrusznikiem. Częstą przyczyną trudności z rozruchem jest zacięty zawór EGR wskutek czego osadzające się nagary na wejściu do kolektora ssącego ograniczają dopływ powietrza. Proponuje zdjąć przepustnice gaszącą i obejrzeć wlot do kolektora. Silnik odpalamy...
kolektor zdjąć zdjąć kolektor kolektor ssać laguna
audio physic kolumna połączenie cd4017 hasło sprzętowy
taśma kaptonowa praca programista
Lokalizacja bezpiecznika deski rozdzielczej w samochodzie Brak obrazu z GoPro HERO 9, HERO 11, HERO 4 Silver