Witam tu masz instrukcję jak to wykonać powodzenia.
Łańcuchem rozrządu.
Takie coś właśnie.
Więc mam prawie pewność, że jest to, co napisałem wyżej.
Problem w czujniku wałka rozrządu
http://obrazki.elektroda.net/79_12363775... http://obrazki.elektroda.net/55_12363776... Pozdrawiam.
To faktycznie coś nie tak.Proponuje wykręcić świece na pierwszym cylindrze włożyć w otwór świecy kawałek pręta(dlugi wkrętak) i kręcić powoli wałem.Jak znaki się pokryją to tłok powinien być w GMP i nie powinien przy lekkich ruchach iść ani w góre ani w dół.Może zablokowałeś koło nie wtym miejscu(jakiś otwór wykonany w celu wyważenia koła)chociaż wierzyć...
Wymień czujnik polożenia wałka rozrządu
Dzięki za info. Przyszło mi do głowy że jeżeli można trochę regulować rozrząd to czy może ktoś z Was robił jakieś próby z jego ustawieniem. U mnie obecnie był trochę jakby spóźniony. Ustawiał go chyba poprzedni właściciel. Nie wiem czy zrobił to celowo czy mu poprostu coś nie wyszło.
http://obrazki.elektroda.net/51_12345164... http://obrazki.elektroda.net/51_12345164...
Rób tak jak mówi Piotrek.k i nic niekombinuj. Piszesz: "w obecnej sytuacji miejsce z którego czyta czujnik wału jest przesunięte do tyłu" To z którego miejsca czyta czujnik to nieważne, liczy się to że komp rozpoznaje dokładnie ilosc obrotów wału oraz jego dokładne połozenie. Tak więc zależy to tylko i wyłacznie od tego jak to sobie wymyślił inżynier...
Witam. W zał.instrukcja wymiany (ustawienia) rozrządu w BMW 3 E36 316i (M43 B16) - 1,6 75kW od 1993 d0 2000 r. Rysunki i opis po polsku, numery blokad, miejsca stosowania.
Zamierzam wymienić czujnik wałka rozrządu na nowy oryginalny. Mam nadzieje że problem zniknie.
sprawdz czujnik położenia wałka rozrządu
Czujnik położenia wałka rozrządu.
2.0 mw e36 prosze o scemat ustawienia rozrzadu z vanosem pilnie potrzebuje
A było robione coś przy rozrządzie ?
Poszukaj w literaturze serwisowej informacji o minimalnej wysokości głowicy, wykonaj też pomiar łańcucha rozrządu i porównaj go z wymiarem granicznym.
Sprawdź kompresję (najlepiej od razu rozrząd, choć co miało się zniszczyć to już pewnie zniszczone jeśli to rozrząd), bo to może być problem z napędem rozrządu.
To, że coś z elektryką to wiem, lecz pytanie brzmi... co?? Przypuszczam że czujnik położenia wału lub wałka rozrządu
sprawdź ciśnienie sprężania.- jeśli pogięło zawory to sprawdzenie wykaże. Prawdopodobnie przeskoczył pasek rozrządu
Jeżeli nie pomoże wymiana świec i przewodów to falowanie obrotów i wystrzały najczęściej w tym modelu powoyduje wyrobiony wałek rozrządu po 300 tys km jest takie zjawisko.Wymienić wałek rozrządu.
Poczytaj; http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.p...
Nie wiesz czy nie chcesz dopuścić do siebie myśli że masz zjechany silnik mechanicznie? Konkretnie to wałek rozrządu.
Podobna sytuacja mi się przytrafiła, klient sam zmieniał rozrząd w VW i nie dokręcił panewek wałka rozrządu (swoją drogą po cholerę je ruszał?)! Objawy były identyczne.
No ale cewke wymienialem a po za tym z komputera prad na ten pierwszy gar tez nie wychodzi. Czy moze miec wine wtrysk , komputer od gazu lub czujnik walka rozrządu .
Witam wszystkich serdecznie. Mój problem jest następujący : wczoraj znajomy poprosił mnie o pomoc w odpaleniu jego beemki w której wymieniał głowice. Według mnie źle ustawił rozrząd , dlatego proszę wszystkich którzy wiedzą jak ustawić prawidłowo rozrząd ( łańcuch) o pomoc. Przeszukałem wiele postów, ale wszystkie są o rozrządzie paskowym. Za wszystkie...
O co Ci chodzi.?
Kolego masz całą wiązke silnika z 3 przekaźnikami złączem diagnozy i całym okablowaniem? Jeśli tak to cie interesuje tylko okrągłe złącze łączące wiązke silnika z instalacją samochodu. Sprawdz czy kabeloczko masy jest wpięte z przodu silnika na obudowie rozrządu.
Raczej wole spróbować chociaż sam coś znaleźć. Podpowiedź mi tylko czy przedstawiony rozrząd może mieć takie objawy?
Również stawiam na zjechany wałek rozrządu. Wszystkie objawy temu pasują.
Miałem przypadki nie prawidłowo włożonej pompy wtryskowej tzn. klin na wałku pompy nie trafił w swoje miejsce w kole zębatym , to wszystko skręcone na siłę spowodowało uszkodzenie klina jak również uszkodzenia w kole zębatym . Taki stan powoduje że nie można ustawić prawidłowo pompy .
Podpinałem pod DISa i nie wywala żadnych błędów, koleś z serwisu nie był w stanie znaleźć przyczyny, postawił na czujnik położenia wałka rozrządu, brak efektów.
Proszę o dalsze sugestie. Jest jedna po prostu zobacz czy masz krzywki na wałku rozrządu i o prawidłowym wzniosie.
trochę popłyniesz. zawór w okolicach 30zł/szt, hydraulika, uszczelki, rozrząd, oj popłyniesz. współczuję.
Hehe. Miałeś kiedyś w ogóle jakieś BMW? M50 i M52 to najbardziej udane silniki benzynowe w BMW a Ty mówisz, że są awaryjne? To jest takie bredzenie internetowych "fachowców". Awaryjność owszem, jak licznik przekręcił się dookoła i pod bezlitosnym butem jakeigoś małolata. Szczególnie w kwestii słynnych, pękających głowic, rozpadających się vanosów,...
filtra nie sprawdzałem jeszcze ,odpala bardzo dobrze i na biegu jałowym pracuje równo czy jest zimny czy gorąy czuinik wałka rozrządu wymieniłem i nie pomogło ..
Pomyśl jeszcze o jednej Marce - Ford Wiem wiem - zaraz ktoś dopowie "Ford G....t " a wcale nie jest tak źle . Tak mówią ci co nigdy nie jeździli Fordami. Escorta nie proponuje , bo się niestety zrobiły zbyt stare ( chociaż RS 2000 zostawia wszystkie BMW w tyle :) ) ale o Mondku możesz pomyśleć - szczególnie 3 generacji - czwarta - trochę drogawa. Fordy...
ten silnik ma łańcuch na rozrządzie i jeżeli to 93r to może mieć vanosa. Ja sprawdziłbym na początek właśnie rozrząd, po zdjęciu pokrywy zaworów wszystko powinno być jasne.
Sprawdziłeś czujnik obrotów i wałka rozrządu, przepływomierz sprawdź napięcie sygnałowe ok. 4V.,na wysokich obrotach.
Witam, Z góry przepraszam jeżeli pytanie już bylo ale nie znalazłam nigdzie podobnego zdarzenia. Tak jak w opisie... podczas jazdy bmw e36 1.6 94r. rozrząd łańcuch (czysta benzyna) nagle tak jakby odcina pedał gazu np. Jadę 60km/h i gdy dodam gazu nie reaguje w żaden sposób i auto spada z obrotów do 50km/h a czasami nawet i niżej, pedał gazu trzymam...
Proponuje nabyc literaturę SAM NAPRAWIAM BMW E36 WKŁ i zdobyc konkretną wiedzę jeśli robisz to pierwszy raz.
Może od strony łańcucha rozrządu ci ciśnie olej jak jest krzywa głowica a może gdzieś pęknięta? To trzeba wszystko sprawdzić.
Stukot jest z dołu czy z góry? Tam stukały też dźwignie na wałku rozrządu. Jak się panewka obróci to klepie dość mocno. Az w końcu coś się urywa.
Silnik m40 nie ma czujnika wałka rozrządu ma tylko czujnik położenia wału oraz czujnik który wkłada się na kable od świec.
Witam kupiłem auto z lpg 1 generacji , oczywiście lpg wywaliłem w dniu zakupu kolektor już powiercony wyszlifowane dysze pod spodu , w sobotę chciałem się wsiąść za resztę montażu i teraz mam kilka pytań : Gdzie dać reduktor , i w która ma być stronę , chciałbym by był po lewej stronie silnika by węże wodne były krótkie. Który przewód z cewki jako sygnał...
Czujnik wału wymieniony na nowy iskra jest paliwo podaje jeżeli ktoś ma filmik jak ustawić rozrząd ewentualnie książkę serwisową proszę o zdj lub adres internetowy
No własnie, bo instalacja e36 i e46 jest inna, w tym problem po drugie, ja mam ews 3, a e36 z m44 ma ews 2.ale poza tym proszę o info dla czego instalacja e46 m43b19 miała by nie pasować na m44b19 ? czego braknie co się nie zgadza proszę o konkretną odpowiedź jeżeli bloki są takie same tylko głowica inna a najważniejsze czujniki w niej to czujnik temp...
Nie ma tanich sposobów na zwiększenie mocy. Są tylko tańsze i droższe. Modyfikacja dolotu, wałki rozrządu, chiptuning, planowanie głowic, odelżyć tłoki.
Problem rozwiązany, przyczyną okazał się czujnik położenia wałka rozrządu nie jest on uszkodzony lecz z wiekiem i w skutek różnych temperatur popękały izolację, w przewodzie dochodziło do zwarcia.
Bmw e36 2.8 1 czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału, na jakiej zasadzie działają nie wiem, jest do nich po 3 przewody i wiem że są bardzo delikatne, do tego żaden zamiennik nie chodził mi dłuzej niz 3 miesiące, teraz kupiłem uzywany oryginal i juz 3 rok spokój . Mam instalacje stag qmax 300 jeśli to w czymś pomoże :) Nie wiem na...
witam panowie mam problem z samochodem mianowicie kupiułem zamochud z z rozgrzebanym rozrządem złożyłem go na orginalne znaki zamochud zapala ale strasznie ciężko byłem na komputerze powiedzieli że dawka palia jest za wczesna przestawiłem o ząb tak jak mi kazał mechanik i zapala ale jeszcze z większym trudem i samostartem jeśli ma ktoś jakąś rade bardzo...
Witam. Bmw e36 i z praktycznie każdym silnikiem predzej czy pozniej jest ten sam problem- czujnik położenia wałka rozrządu, przewody od temperatury kruszą się i pekają pozniej robią zwarcie i samochód wariuje i wygląda to mniej wiecej tak https://obrazki.elektroda.pl/8157836800_... Czym mogę zabezpieczyć przewód, żeby tak szybko się nie zniszczył...
Niedawno przerabiałem to samo. Znajomy zasłaniał sie tym, że nie warto, bo złom. Tepak chytrusek wolał wysyłać do rege sprawną pompe dwa razy i przez rok czasu mogłeś go rowerem wyprzedzić. Wystarczyło kąt pompy ustawić kiedy przy ustawieniach rozrządu nikt nie umiał podpiąć TDS-a żeby kąt zczytać. Zrobiłem po tzw. znajomości.
Skoro silnik ma czujniki stukowe i jest to 2,0 to znaczy że wcześniej pracował na siemensie.Będzie pracował poprawnie na sterowniku bosch ale trzeba zmienić impulsator na wałku rozrządu oraz czujnik wałka musi być bosch albo jakiś zamiennik np eps.Sonda też pewnie została siemensa.
Spróbuj zrobić test bez tego czujnika jak bedzie pracował wtedy silnik? Ja mam E36 ale z silnikiem M50B20 bez vanosa i jak miałem uszkodzony czujnik wałka rozrządu to silnik na zimnym chodził elegancko a jak się rozgrzał to byla tragedia. Mozesz podać wiecej szczegółów na temat silnika i osprzętu oraz rok? Wiem że jest to M52B20 z vanosem, a jeszcze...
Witam od kilku dni posiadam Bmw e36 2.0 benz. + gaz. Nie podoba mi się praca silnika na benzynie, pracuje strasznie nierówno, lecz na gazie jest ok. Po podłączeniu do komputera Wyświetla mi błąd kod 16 Generator impulsów wałka rozrządu. Wymieniłem świece oraz czujnik położenia Wałka rozrządu. Na gazie chodzi prawidłowo lecz na benzynie trzęsie na wolnych...
Postanowiłem sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu w BMW E36 1.6 M43. W książce sam naprawiam napisane jest iż należy zmierzyć oporność na złączu w pinach 1-2 i 2-3. Wartości powinny wynosić odpowiednia dla 1-2 ok 1 ohma a 2-3 powyżej 10M ohmów. Na stykach 1-2 mam taką wartość: http://images34.fotosik.pl/257/a6cba3f2a... A na 2-3 http://images28.fotosik.pl/216/adddeb1f3...
E36 Jeżeli chodzi o ten model to silnik 2,0 jest najmniejszą jednostką jaką warto kupić, unikaj skrzyń biegów automatycznych ze względu na ich krótką żywotność, koniecznie kup model wyposażony w klimatyzacje tak abyś nie miał później problemu ze sprzedażą auta z powodu słabego wyposażenia. Za 7k dostaniesz sedana 1995r, gaz- tylko sekwencja. Spalanie...
Dziękuję. Oddałam go do warsztatu na wymianę uszczelki. Mechanik wycenił robociznę na 400 zł, części na ok 200 zł. Nie wspominał o planowaniu głowicy, ale mam nadzieję, że wie co robi, bo ma na szyldzie napisane m.in. "remonty silników" i ma sporo klientów. Nie znam się na temacie, ale wydaje mi się jednak, że coś te części tanio wycenił. Same płyny...
Witam, W tych silnikach wadą jest zacierajacy sie wałek rozrządu. Zwróć uwagę jak silnik chodzi po rozgrzaniu. Pewnie będzie głośno klepać. Kolejna sprawa to przegnita podłoga na wysokości bagażnika, często zrywają sie dyfry.
Byłem na kompie. Wyszło że rzeczywiście ten czujnik. Zobaczymy jak wymienię. Z komputerem się nie dyskutuje, jak tak pokazał to tak będzie. Dziwne że w ogóle chce (próbuje) odpalić, bo jak ten czujnik szwankuje to w ogóle nie ma iskry. Warto jeszcze zobaczyć połączenia do tego czujnika, bo jak auto było nie jeżdżone może być zaśniedziła kostka. Kiedyś...
witam jeśli jest to silnik M40 to na sam początek do sprawdzenia wałek rozrządu i hydraulika. Dodano po 1 jeszcze pytanie jak się zachowuje silnik po rozgrzaniu?
Witam. Mój problem polega na tym, że gdy dziś rano jechałem do pracy Moja bunia odmówiła Mi posłuszeństwa. Rozpędzając samochód na trzecim biegu samochód zgasł bez powodu wydając dziwne cykanie w silniku, próbując go odpalić wgl nie reaguje i przygasają kontrolki. Czy mógł pęknąć łańcuch rozrządu ? Jestem tu nowy więc jak źle dodałem temat to proszę...
auto było podłączane pod kompa i nie wykryło żadnych błędów! tak sie zastanawiam czy czasami to nie będzie wina hydrauliki zaworowej, wałka rozrządu? Moje BMW ma silnik M40 i słychac już lekkie klekotanie zaworów więc może to ma związek ze stratą mocy?
Witam, Mam taki problem. Po przekręceniu kluczyka na zapłon zaczynają wariować wskaźniki: obrotomierz i temperatury. Jak próbuje odpalić to kręci ale nie odpala. Po chwili odpalam normalnie, bez problemu. Jednak cyklicznie nawet podczas jazdy występuje ten sam problem, wskaźniki wariują, potem spada z obrotów i gaśnie. Byłem na komputerze wykazało błąd...
Polecam Sejczento 900 mało żre tyle co nic części, nadzwyczaj tanie, regulacja zaworów odpada ,rozrząd na łańcuchu no i karoseria ocynkowana wyrwany od poprzedniego właściciela w rozsądnej cenie.
Witam, podepnę się pod temat ponieważ u mnie dzieje się to samo i żaden z mechaników nie wie co się dzieje. Powymieniałem czujnik wału, czujnik wałka rozrządu, czujnik temperatury ECU, sondę lambdę. Wymieniłem wszystkie fajki świec, a nawet filtr paliwa lecz problem nadal pozostaje. Może ktoś pomoże, byłbym bardzo wdzięczny.
Reset kompa, świece wymienione, sonda lambda wymieniona, filtr paliwa no i czujnik na walku rozrządu, vanos wymieniony i dobrze ustawiony Tyle rzeczy wymienionych, a diagnostyka komputerowa zrobiona? Powodem takiego zachowania może być, czujnik położenia wału korbowego.
Po długim postoju lub po nocy ma chęć zapalić ale nie odpala. Odpali po kilku próbach i wtedy chodzi dobrze. Świece grzeją, paliwo jest, z rury dym nieprzepalonego paliwa. Błędów brak, sprawdzony rozrząd i początek wtrysku, wtryski nie leją. Niepokoi mnie kompresja na jednym cylindrze (1,8 MPa). Czy ma to duży wpływ na takie zachowanie?
przeleciałem wszystkie fora i tak: może pompa paliwa - ale co z gazem? może wtryski - ale jak wszystko chodziło to moc była i nie wszystkie na raz! może przewód do silniczka krokowego może czujnik temperatury - rzeczywiście nie zawsze pokazuje ale chyba 2 są? może elektrozawory od gazu może czujnik wałka może przepływomierz może wałek rozrządu i popychacze...
Witam, zwracając się do administratora proszę o możliwe nie kasowanie tematu. Niestety poruszam ten temat ponieważ nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi czytając inne posty. BMW E36 1.6 8V 73kW 1993r. na pasku rozrządu + LPG (palnik). Ogólnie pali na dotyk, na zimno czy na ciepło, bieg jałowy czy jazda samochodem, na benzynie czy na gazie auto nie przyspiesza...
Ale nie do tego stopnia Nie wiem dokładnie jak jest w M42/M44 ale ogólnie źle wyregulowany gaz może namieszać w korektach i mogą się dziać podobne rzeczy. Reset napewno nie zaszkodzi. Ogólnie dobrze by było podpiąć pod kompa i zobaczyć błędy i LIVE DATA bo to dużo powie. poza tym ogólnie może być to spowodowane przez: -czujnik wału/wałka, -lewe powietrze,...
Cóż - odnosząc się do wypowiedzi które tu padły, to nie jest to ani jakaś supernowoczesna jednostka (jak się orientuję, ośmiozaworowiec z jednym wałkiem rozrządu, ulepszona wersja jednostki z E36), ani też toporny silnik od Ursusa, który latami będzie pracował przy 1/4 nominalnego ciśnienia smarowania i operator nawet nie zauważy. Reasumując - wymagań...
Przepraszam za tak dlugą przerwe. Okazało sie że samochód na benzynie pracuje na wszystkich cylindrach, na gazie nie pracuje na ww. Pojechałem wiec do gazownika wymienił jakiś plastik w listwie wtryskowej i teoretycznie pali na wszystkie. Teoretycznie dlatego ze jest reakcja podczas wyciagania przewodów od cewek. Lecz praca silnika nie jest równa (...
Witam wszystkich. Tak jak w temacie, moje BMW E36 powyżej 5 tys. obrotów pali na 3 gary. Dzieje się tak nawet na biegu jałowym. Mógłby ktoś pomóc i powiedzieć co jest do zmiany? Może to być uszkodzony wałek rozrządu? Miał ktoś taki problem?
chętnie sprzedam za 300zl kompletny silni z osprzętem, z Fiata 125p ale to to samo co od poloneza, a nawet lepszy bo na łańcuszku rozrządu. był w naprawdę dobrym stanie, został mi po moim fiacie który przegnił strasznie i poszedł na złom. Lublin skrzyni i mostu nie mam już
Co do Volvo.. Zarówno Saab jak i Volvo, hmm czytałem sporo o tych autach i wiem, że maja wspaniałe i bardzo żywotne silniki turbo, są odporne na korozję i niestety... cechują się wysokimi kosztami utrzymania. Nie mówię tu o klockach, tarczach czy amortyzatorach, bo ich ceny jeszcze nie są zaporowe. Mowa o takich częściach, gdzie nie ma zamienników (a...
Witam. Mam dość nietypowy problem ponieważ przeszukałem całą sieć i nic nie znalazłem. Tydzień temu wymieniałem uszczelkę pod głowica w BMW E36 316 Compact 94r silnik M43 na łańcuszku rozrządu. Powodem była kompresja w układzie chłodzenia. Zleciłem to do zakładu gdzie wszystko zostało wymienione: -uszczelka kolektora ssącego -uszczelka kolektora wydechowego...
Witam. Mam mały problem z akumulatorem exide eb950 w aucie bmw e36 2.5tds. Auto odwiedzało kilku mechaników (głowica, pompa wtryskowa) wiem że było "walone" boostem do odpalania, bo pierwszy mechanik źle złożył rozrząd i nie dało się odpalić auta, później padł nastawnik i u następnego mechanika nie potrafili ustawić dawki i kąta wtrysku więc znowu poszedł...
przede wszystkim musisz ustawić wałek rozrządu oraz pompę. W pompie zazwyczaj twardnieje gumowy oring (uszczelka) pod główka i stąd wyciek, można to zrobić przy okazji regulacji pompy. Co do wałka, łańcuch rozrządu z biegiem czasu rozciąga się, po stronie pompy jest dłuższy a więc wałek się cofa, powoduje to utrudniony rozruch. Pozdrawiam. Nie koniecznie...
mam pytanie czy w tym silniku jest w ogóle czujnik wałka bo ja mam na kablu wysokiego napięcia pierścień i to chyba on ustala położenie wałka rozrządu i czy to jest możliwe że to on powoduje to że auto nie odpala i drugie pytanie czy jest możliwe by czujnik na wale podawał jakiś sygnał i będzie iskra i wtrysk ale auto nie odpali bo kształt tego właśnie...
Kupując auto za 8 czy 14 tysięcy musisz jeszcze włożyć nawet 2tys, nawet jak Ci babcia dołoży. Co do tej ceny to chciałbym się oczywiście zamknąć w niej ze wszystkim (wymianą rozrządu itd.) Dziś miałem okazje przejechać się wymienioną wyżej Mazdą 3 i muszę powiedzieć, że auto bardzo mi przypadło do gustu. Stąd moje pytanie czy byłby to udany zakup...
Silnik 1.6. M43B16 w Compakcie. Wymieniłem łańcuch rozrządu, robiona była korekta rozrządu, sprzęgło wymienione, wydech wymieniony cały ( oczywiście nie na jakiś sportowy) tylko zwykły, ale tłumik końcowy wygląda fajnie. Filtry: paliwa, oleju, powietrza. Wymiana oleju, płynu chłodniczego. Nie robię z auta jakiegoś batmobil'a. Staram się aby auto wyglądało...
omputer zmieniony na kompa od 323i co do obrotów żadnych zmian auto możliwe że lepiej przyśpiesza ale nie Miałem gdzie tego sprawdzić Mogę dodać że po odpięciu czujnika położenia wałka rozrządu nic się nie dzieje wału odrazu gaśnie . Po odłączeniu sond nic się nie dzieje zero reakcji obrotów . po odłączeniu pierwszym cuzjnika temperatury obroty lekko...
Napisz jaki silnik, bo 1.8 tam nie było, chyba że wsadzony od e36. Jaki masz wsadzony? M43 N42 czy N46? Sterownik od starego silnika czy razem z silnikiem? Był robiony swap na inny czy zamontowany jest ten sam typ? W zależności od tego przyczyny mogą być różne natomiast niezależnie od silnika na początek do sprawdzenia ciśnienie paliwa - jakie widzi...
witam czy ktoś może mi powiedziwć jak wygląda CZUJNIK WAłKA ROZRZąDU? i CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO? i gdzie sie znajdują ... wydaje mi sie że ten drugi mam odłączony , możliwe jest żeby to buło przyczyna złej pracy na lpg? Dodano po 1 no wiec to nie jest chyba ani jeden ani drugi on powinien byc na kablu WN który idzie do świecy zobaczyłem w innej e36...
Nie na wszystkie moje poprzednie pytania udzieliłeś odpowiedzi. Za mało danych żeby coś więcej wywnioskować. Czasami stukanie pochodzi ze strony układu tłokowo-korbowego lub rozrządu. Czasami pośrednio od układu wtryskowego. W silnikach z łańcuchem rozrządu może stukać uszkodzony napinacz. Przy wyższych obrotach dźwięk może stawać się cichszy bo czas...
Rozrzad i zaplon sprawdz. Mialem podobny problem i problemem bylo zle ustawienie rozrzadu o jeden zabek.
3 litr w 24V w sigmie pali mniej niz 325 przy róznicy masy 300kg na niekożyść sigmy. A ten sinik to jedna z najlepszych jednostek napędowych z tamtych lat ( seryjnie przystosowany do wersji turbo). Nie napisałeś jakie miałes to mitsubischi, ale w sigmie to chyba nawet nie siedziałeś....Ze piszesz takie rzeczy. A widziałem nie jedno e36 po dzwonie i...
Czy problem został rozwiązany? Bo mam chyba dokładnie to samo (BMW e39 520) na benzynie chodzi idealnie, na gazie krótkie odcinki 10-20km idealnie nawet po mieście po dłuższej trasie 40-50km i wjechaniu w miasto gaśnie przy każdym wciśnięciu sprzęgła (np. podczas dojeżdżania do świateł) czasem też nie ma mocy nie może przyspieszyć po przełączeniu na...
Witam!!!Mam Bmw e36 318i z 93r z wsadzonym silnikiem m42b18 z 91r. z gazem sekwencyjnym . Kłopot jest następujący mianowicie po dłuższym postoju , po odpaleniu przez chwilę tłucze się silnik jak stary diesel i chodzi na 3 cylindry . jak się zagrzeje (po przejechaniu jakiś 5km) zaczyna ciągnąć normalnie, jednak wydaje mi się że mimo wszystko czuć delikatnie...
Tylni napęd to nie jest armagedon, jeździ tysiące BMW i Mercedesów po naszych drogach i po śniegu i po lodzie i.. Jeżdzą dalej :] Ekonomia, trwałość i korozja w E36 - Spalanie jest okey, z LPG bardzo tanie w utrzymaniu auto.. BMW bardzo dobrze toleruje gaz wbrew powszechnej opini, którą już wyjaśniam.. Krążął plotki jakoby po założeniu LPG do BMW pękają...
Powiem ci tak że vanos jest dobry do ciągnięcie przyczepy i rozpędzania się na 5 biegu od 30km/h A czy powyższe stwierdzenie nie świadczy o podniesieniu momentu obrotowego ? Co równoważy się z wiekszą mocą przy niższych obrotach silnika ? Bo jeżeli auto z vanosem z niższych obrotów lepiej się rozpędza niż auto bez vanosa to potwierdza moje poprzednie...
Jaki przebieg ma to auto, że pękła głowica? A jakie to ma panie znawco znaczenie? Silniki BMW słyną z tych pękających głowic - bardzo wrażliwe na przegrzanie. Przy czym jakakolwiek naprawa przez spawanie płaszcza wodnego mija się z celem. Pęknie znowu. Ogólnie biorąc pod uwagę wiek, wartość i raczej żadną unikatowość "kultowego" wozu, to chyba najtaniej...
Witam, Samochód jak w temacie, E36 z 93 roku, silnik M50B20 z Vanosem na osprzęcie Siemens-a. Instalacja gazowa STAG 300 Gdy próbuję go odpalić na benzyne na zimnym silniku, rozrusznik kręci dość energicznie ale nie słychać żeby łapał. Dopiero po ponownej próbie odpalenia silnik załapuje na 10-15 sekund utrzymując obroty poniżej 500/min, strasznie falując...
M40 nie ma żadnych pastylek oryginalnie bo musiały by być pod elementem nr 3 z tego rysunku http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Se... a w M43 wałek i popychacze a zwłaszcza regulatory są podobne ;) http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Se...
Podsumowanie. - rok temu została wykonana kompresja, która okazała się ok czyli na każdym cylindrze 16 barów - wymieniony został czujnik wałka rozrządu oraz założone nowe świece czteroelektrodowe BOSCH - wymieniony moduł cewek - wymieniony czujnik temperatury zasysanego powietrza - kilka dni temu wymieniłem przewody WN NGK na nowe - ponowna wymiana...
Z czystej ciekawosci próbowałem dzis z nowymi fajkami, niestety nie pali nadal. Jutro powinny przyjsc swiece, wybrałem Denso T20KK. Mam nadzieje,ze wkońcu ruszy. Jeżeli nie ruszy gdzie jeszcze szukac ? Moge podmienic listwe wtryskową z regulatorem na druga sprawną 100% Czujnik połozenia wałka rozrządu Sprawdzić cisnienie na listwie (jeżeli będę miał...
...no właśnie, aż tak odważny by ustawiać rozrząd w TS-ie na mazaki, to ja nie jestem... dysponuję KTS-em i ten nic mi nie pokazał, a całą winą okazuje się przepływomierz... po podmiance od kumpla alfa zapi...la jak głupia - wartości na testerze te same, ale przepływka inna - o co chodzi?!!!!!!!!! I tu Ci już nie pomogę. Kiedyś u mnie w e36 miałem...
rozrząd rozrząd passat rozrząd ducato rozrząd rozrząd rozrząd honda
żółta kontrolka samochód kluczykiem termostat lodówka turystyczna lusterka elektrycznie
Czy można obłożyć kaloryfery cegłą szamotową? Zmiany sygnału DFM alternatora a obciążenie