Witam wszystkich znawców tematu. Ostatnio po zimie próbowałem odpalić mojego Eberka, typ jak w temacie i niestety okazało się ,że Webasto nie odpala. Mam zegar modułowy, więc szybko zdiagnozowałem usterkę, do wymiany sztyft żarowy. Zakupiłem więc sztyft Beru i uruchomiłem Eberka. Odpalił bez problemu,...
Witam, Seat Alhambra 2001, walczę z tym urządzeniem od dłuższego czasu, a historia jest następująca. Rok temu był probelm z odpaleniem, pomogło oczyszczenie urządzenia i sitka sztyftu żarowego, choć nie do końca bo kopciło i kapało paliwo z tłumika. Ostatnio przestało funkcjonować całkowicie. Po...
Właściwie uszkodzone może być wszystko... Obojętnie jaka usterka elektryczna wystąpi na samym urządzeniu lub jego osprzęcie, to i tak wyłączy się po takim samym czasie. Jeśli zastosowany jest duży zegar to po wyłączeniu usterkowym powinien wyświetlić się kod błędu F... Jeśli jest minizegar to niestety...
Sam raczej tego w prosty sposób nie rozgryziesz. Najprostszym sposobem jest podpięcie testera w celu zczytania zapisanych błędów (serwisy Eberspaecher). Sam możesz jedynie po rozebraniu urządzania sprawdzić np. oporność sztyftu żarowego, pomki paliwa i pracy dmuchawy powietrza spalania.
Potencjometr przy ogrzewaniu wodnym nie służy do niczego, dlatego zegarki do ogrzewań wodnych nie maja potencjometru. Poza tym nie różnią się niczym więc może być założony taki z potencjometrem w miejsce takiego bez potencjometru. F20 - przerwa na sztyfcie żarowym, F31 - przerwa na silniku dmuchawy F47...
Dokładnie tak jak napisał kolega wyżej, należy wyczyścić sitko przy świecy żarowej lub wymienić na nowe, koszt około 30 złotych .W niektórych ogrzewaniach , w których występują sztyfty żarowe sitko do rozpylania paliwa jest wewnątrz kociołka(pieca).Podczas rozbierania ogrzewania należy uważać na włókninę...
Wielkie dzięki za pomoc diagnoza w DAF-ie rzeczywiście jest na żółto niebieskim. A teraz jeszcze jedno pytanie co oznacza kod błędu 19? Przypuszczam że coś związane z sztyftem żarowym bo wymieniłem i wszystko chodzi niemniej interesuje mnie co oznacza ten błąd bo nigdzie nie znalazłem.
Rezystancja sztyftu żarowego w Twoim przypadku (12V) powinna wynosić 0,5+/-0,05 Ohm. Sprawdź czy jest przejście na przewodach zasilających pompkę paliwa ( czerwono-zielony ) przewód, drugi to masa.
Mam w passacie B4 dołożone ogrzewanie D4WSC. Od początku nie działało, wywalało błąd F20 - wymiana sztyftu żarowego załatwiła sprawę. Jest to jakiś starszy model ogrzewania bo ma sitko niewymienne. Po poskładaniu piec ruszył, po chwili zgasł i wyrzuciło błąd F71 - przerwa czujnika przegrzania. Rozebrałem,...
Mam mały problem z piecykiem zamontowanym w Sharanie, pracuje jako dogrzewacz. Jako że pieca D3WZ nie dało się rozkręcić do naprawy zdobyłem piec D5WZ sterowany z CAN, i przełożyłem sterownik z D3WZ. I tu pojawił się problem, piec nie chce się odpalić, robi przedmuch, zaczyna dymić i zalewa się ropą....
Tak właśnie to jest palnik bez sitka. W piecu z sitkiem przewód paliwa dochodzi do sztyftu żarowego na którym jest sitko.
Katalog sugeruje sterownik 12V D5 SC 25 1920. Zgodnie z kodem błędu 17, szukał bym braku obiegu płynu chłodzącego w układzie np. zapowietrzenie. Nie doszukiwał bym się błędu w sterowniku. Instrukcja: Z instrukcji wynika, że jest to dogrzewacz, czyli pracuje w momencie pracy silnika. Niestety...
BENY124W: jeśli chodzi o naprawę i jej sposób diagnozowania usterki to wyjaśnię kilka kwestii: 1. większość ogrzewań zarówno webasto jak i eberspacher posiada diagnostykę i od tego się zaczyna 2. diagnostyka informuje o możliwych usterkach (czujniki, świeca,sztyft żarowy,pompka paliwa,przegrzanie...
OK. Dzięki za dokładne odpowiedzi. Jeżeli jednak chodzi o przerobienie mojego urządzenia na ogrzewanie postojowe, to z tych wszystkich wypowiedzi wynika, że chyba bardziej opłacałoby się kupić już oryginalne ogrzewanie ( np D4WZ lub D5WZ ) niż przerabiać to co posiadam. Jeszcze jedno pytanie. Czy...
Jesli masz dogrzewacz firmy eberspacher to najprawdopodobniej padł sztyft żarowy- (swieca żarowa) Niestety bez demontazu sie nie obejdzie. Próbowałeś podłączyc pod VAG i sprawdzić co go boli?
Witam wszystkich,mamSharana 2005 tdi i chciałbym się podzielić pewnymi spostrzeżeniami na temat tych samochodów,a konkretnie na temat ich elektryki. Pamiętać należy żeby nie wieżyć w to co pokazują komputery diagnostyczne wliczając te z serwisów firmowych,ponieważ jeżeli jest uszkodzona jednostka sterująca...