Przy tak przewymiarowanej prądnicy wystarczyłby hamulec elektrodynamiczny na dużym tyrystorze. Złożenie ogona i tak nie zatrzymuje łopatek a takie przyda się do wszelkich prac serwisowych.
Witam serdeczne, mam do Was prośbę aby sprawdzić ten schemat mostka H. Postanowiłem zastosować hamulec elektrodynamiczny. W związku z tym że elementy jeszcze nie zostały policzone, na schemacie są tylko ich nazwy. Oto schemat: http://obrazki.elektroda.pl/6225773300_1...
Logika w tym jest :) dobra namówiłeś mnie ;) Dodano po 3 Ciężko tutaj dostać odpowiedź co do Arduino, jeden się zadeklarował że w minutę mi zrobi i tak przepadł ,:) Przed chwilą znalazłem forum z arduino.puscilem temat więc tam może szybciej ktoś mi powie jak to podłączyć bo wszystko mam,prawie...czujnik wiatru jeszcze Dodano po 3 Hamulec elektrodynamiczny?...
Przedstawiam schemat podłączenia soft startu do piły stołowej dowolnego typu, w której zastosowano wyłącznik 6 pinowy (z hamulcem elektrodynamicznym). W przypadku przełącznika 4 pinowego podłącznie jest analogiczne.
Witam! Uznałem, że ten dział jest stosowny do mojego pytania. Interesuję się ostatnio elektryką i koleją. Ale do rzeczy: Hamulec elektrodynamiczny - hamulec wykorzystujący pracę prądnicową silników elektrycznych w elektrowozach, tramwajach i lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną. Zasada działania polega na przekształcaniu części energii...
Potrzebowałbym namiar na jakiegoś producenta i stronę z katalogami odnośnie elektromagnesów, w których mógłbym regulować parametry, tak aby uzyskać zmienne natężenia pola magnetycznego. Czy czytał kolega opracowanie tych osób na temat badania na stanowisku z hamulcem elektrodynamicznym. Tam są chyba wskazówki . Krzysztof Nalepa, Wojciech Miąskowski,...
Przecież alternator to świetny hamulec elektrodynamiczny; problem jest w innym miejscu. Zakładam, że alternator nie nagrzewa się lub nie wydaje niepokojących dźwieków, np wycie.
Ciekawe, ilu ludzi kupiłoby EV bez hamulców i amortyzacji Przypuszczam, że w EV z silnikami w kołach są hamulce elektrodynamiczne. Nie mniej jednak nie może to być jedyny system hamowania pojazdu. Nawet w tramwajach czy lokomotywach gdzie takie hamowanie jest stosowane od dawna, są elementy cierne które się zużywają. Poza tym hamulec elektrodynamiczny...
Gratuluję fajnego projektu, od razu nasuwają się pytania: w jaki sposób przebiega proces hamowania i czy jest możliwość odzyskiwania energii podczas hamowania? Hamuje się silnikami tzw hamulec elektrodynamiczny, zastosowane ESC nie maja funkcji odzysku energii.
Co to za urządzenie? może lepiej hamulec elektrodynamiczny (tarcza aluminiowa i elektromagnes) łatwiej to studzić? Silnik będzie się grzał to nie jest normalna praca. Dla klatkowego energia dynamiczna pochodząca z hamowania wydziela się w postaci ciepła na rezystancji pretów wirnika stąd problem ze skutecznym chłodzeniem.
Przy porządnym wykonaniu z tymi dwoma kondensatorami jest możliwe coś takiego: jedziemy z prędkością 7 m/s, musimy się zatrzymać, używamy "hamulca elektrodynamicznego", który ładuje kondensatory, potem żeby ruszyć włączamy silnik i on bez pedałowania rozpędza rower do ponad 5 m/s (przy bardzo dobrym wykonaniu może 6m/s). 5 m/s - to połowa początkowej...
Prawdę mówiąc myślałem kiedyś o wykorzystaniu czegoś podobnego jako dynamo w rowerze. :D Tylko jak bym rozmieścił magnesy? Jak na feldze, to niemiałbym hamulca, chyba, że elektrodynamiczny. :D
ja dopiero z tej wypowiedzi zorientowałem się, że celem (a może jednym z celów) jest hamowanie koła. Ja też, wcześniej autor tematu o tym nie pisał. Takie rozwiązanie nada się tylko do zmniejszenia dużej prędkości lub jej ustabilizowania aby rower nie rozpędził się nadmienie przy zjeździe z górki. Do zupełnego zahamowania niezbędny jest tradycyjny...
I się dziwisz że siedzenie za nisko. Karty mają podwozie na wysokości kilkunastu milimetrów od asfaltu. Trzeba było użyć zabawki na pedały jako bazę do przeróbki, są one nieco wyższe. Kiedyś byłem u znajomego i pokazywał mi swój bolid. Silnik 24V chyba od hulajnogi napędzający jedno koło. Dwa akumulatory 12V. Silnik był zasilany poprzez styczniki, dwa...
Nie wiem jak to jest w cięższym sprzęcie ale tam raczej hamuje się zawsze silnikiem... Często, a nawet zawsze. Zawsze można wrzucić na luz i hamować w ostatnim momencie zasadniczym hamulcem... Uwzględniając powyższe, taka sytuacja jest skrajnie niebezpieczna uwzględniając wagę zestawu około 40 ton. Dodatkowe hamowanie silnikiem, nie tylko zjeżdżając...
A jak duże masz te silniki, na jakie napięcie, jaki prąd znamionowy, co mają napędzać? Są specjalizowane układy, które mają w sobie wszystko "co potrzebuje" mostek. Odnośnie ostatniego schematu - są to zwykłe przekaźniki dwubiegunowe. Przeanalizuj sobie jak popłynie prąd gdy wciśniesz S1, S2, albo nic nie wciśniesz. Wadą takiego rozwiązania jest (teoretycznie)...
Układ w rzeczywistości jest bardziej rozbudowany, jest regulator napięcia itp. Ta cześć układu to po prostu hamulec elektrodynamiczny. Aktualnie jest zastosowany przekaźnik samochodowy 80A i niestety nie wytrzymuje zbyt długo, pomimo że prąd jest znacznie mniejszy od 80A. Jak wstawie po kilka mofetów 100A to musi wytrzymać. Nie wiem jak to zrobić na...
Wtedy płacisz 30zł Taka kwota za poprawkę nie istnieje 2 Ponowne sprawdzenie mechanizmów i zespołów w pojeździe, w którym stwierdzono usterki w trakcie badań technicznych w zakresie: 2.1 - skuteczności i równomierności działania hamulców 20,00 2.2 - skuteczności działania hamulców tramwaju 120,00 2.3 - skuteczności działania hamulca elektrodynamicznego...
Już samo to, że ma znacznie mniej części ruchomych powoduje kilkaset razy większą niezawodność, czyli mniej wydacie na naprawy. A mniej czasu w warsztacie - to więcej czasu na drodze. Znacznie mniej? Chłopie "elektryk" różni się od zwykłego auta tylko rodzajem jednostki napędowej. Chyba, że twoim zdaniem, elektryk nie posiada układu przeniesienia napędu,...
To nie serwis, tylko widać piekarnia. W klamce hamulca masz czujnik, który przekazuje precyzyjne położenie klamki do sterownika silnika, żeby modulować siłę hamowania elektrodynamicznego. Skoro hamowanie załącza się samoczynnie w czasie jazdy i odcina Ci napęd, to masz zamiennik parszywej jakości - wykrywa Ci naciśnięcie hamulca. Czujnik nie ma tam...
Tak tym hamulcem jest siła elektromotoryczna. Nie. To siła elektrodynamiczna generuje ten opór - czyli pole magnetyczne jedne wytworzone przez wirnik, a przeciwdziałające mu wytworzone przez uzwojenie stojana.
Takie urządzenie nazywa się zwalniacz elektromagnetyczny (elektrodynamiczny) i jak najbardziej ma praktyczne zastosowania np. zamontowane na wale napędowym w ciężarówkach/ciągnikach siodłowych [url=https://www.zssplus.pl/prace_dyplom...
jak wnioskuję chcesz zrobić hamulec elektrodynamiczny.Ja bym zrobił na prądnicy-od malucha czy żuka.Jest samowzbudna,w obwód wpinasz rezystory(ja bym dołączał żarówki) i amperomierz który wyskalujesz w N\M
Dokladnie, sam "wydech" nie jest w stanie przenieść tyle ciepła... trzeba by spaliny przepuszczać przez coś w rodzaju intercoolera a to już dodatkowy opór... , katalizator też stawia opór, nie bez powodu pseudo tuningowcy z brzeszczotem i spawarką wywalają kat i wstawiają rurę... W jeździe miejskiej można mieć od groma prądu z hamulca elektrodynamicznego......
A niby z jakiego powodu? Z powodu treści przepisów § 6 6. Badania technicznego pojazdu polegającego na ponownym sprawdzeniu zespołów i układów, w którym stwierdzono usterki, dokonuje się w zakresie ich usunięcia, jeżeli w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia badania sprawdzenia dokonuje stacja, w której te usterki stwierdzono. Po wykonaniu badania...
Krru: Mam rozumieć że ciepło zacznie się wydzielać po zakończeniu hamowania? Wiem mniej więcej co to jest oporność termiczna ale co w takim momencie z tranzystorami? Kolega chciał ci zasugerować że nie zawsze całe ciepło musisz w czasie jego powstawania w złączach tranzystorów wyemitować do otoczenia. Jeśli opróćz rezystancji termicznej radiator będzie...
Hamulce w samochodzie żyją własnym życiem, a życie mają bogate! Zaczęło się od tego, że przy cofaniu autko się turlało popiskując lekko i czasem czuć, że któreś kółko złapie. Do przodu turlanie czy jazda przechodzi bez efektów. Ponieważ się kończy gwarancja na elementy typowo samochodowe (na baterię trakcyjną, silnik, przekładnię, elektrykę HV jest...
Po 1 takie auto nie powinno miec skrzyni biegów tylko silnik powinien byc na stałe połączony z przekładnią. Po 2 zainteresuje się MC3phac jak falownik a zarazem sterownik napędu. Po 3 wykorzystaj energię z hamowania elektrodynamicznego zaowocuje to mniejszym poborem energii oraz wyższą trwałością hamulców
Z EV jest jeden podstawowy i zasadniczy problem - akumulator. Czyli energia. Drugim problemem - jest brak możliwości serwisu. Ani to rozkręcić, ani nawet odczytać błędy, bo monopole.... Trzeci problem - stale wpięty internet w samochód.... Nic dobrego. Czwarty problem - cena w stosunku do okresu życia. Piąty problem - rynek wtórny znika. Kto kupi EV,...
SKP nie ma prawa zabrać dowodu rejestracyjnego. Ma taki obowiązek Diagnosta nie może zatrzymać dowodu, w skrajnych przypadkach, zagrażających życiu i innym uczestnikom ruchu drogowego, Ma taki obowiązek Ustawa PoRD Art. 132 1. Policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej albo funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie...
czy taki regulator moze działać???? mi się wydaje zbyt prosty aby spełniał nasze oczekiwania?? link do aukcji http://www.allegro.pl/show_item.php?item... OPIS AUKCJI DLA POTOMNYCH http://obrazki.elektroda.net/80_12268306... Regulator ładowania elektrowni wiatrowej lub słonecznej RL10 Zamierzając wykorzystać energie słońca lub...
Wskazówka miernika zachowuje się bardzo stabilnie. Wynika to z samej zasady działania miernika magnetoelektrycznego. Występuje tu tzw. hamowanie elektrodynamiczne. Uważam też, że stosowanie wyświetlaczy alfanumerycznych ("cyfrowych") w takim woltomierzu to przerost formy nad treścią. Migające cyferki nic nie mówią, a drgnięcie wskazówki przy naciskaniu...
„Spalanie” z dnia dzisiejszego to 13kWh na 100 km. https://obrazki.elektroda.pl/7065618500_... Gwoli ścisłości, gdy było zimno i na drodze leżało błoto pośniegowe to „spalanie” wzrastało do 20 kWh na 100 km. Niestety, ogrzewanie jest mniej wydajne przy niższych temperaturach i to głównie ono żarło. Natomiast...
Ech kolejny konserwator się trafił bez znajomości budowy maszyn. Taka przeróbka jest raczej zbyt kosztowna. Po pierwsze potrzebna jest pełna dokumentacja techniczna producenta. Po drugie według niej trzeba przeprojektować napęd wyciągarki pod inny silnik lub całą wyciągarkę oraz całą elektrykę. Oczywiście takie zlecenie wykonać może tylko i wyłącznie...
Witam, muszę wykonać projekt hamulca elektrowirowego. Jak dotąd nie miałem okazji projektowania maszyny elektrycznej i prawdę mówiąc mam problem od czego zacząć. Hipotetycznie: mam wirnik zębaty o średnicy 250mm i szerokości 50mm, chcę uzyskać moment hamujący np. 50Nm. Potrzebuję więc siły która na ramieniu 125mm wytworzy moment 50Nm: F=M/r=50/0,125m=400N...
Doświadczalne badania nieliniowych efektów w dynamicznym układzie magnetycznym Władimir Roszczin, Siergiej Godin Przedmowa do artykułu Prace nad projektem "Galileusz" (1988-1993 r.) prowadziła grupa uczonych z Moskiewskiego Instytutu Lotniczego. Rozpoczęła je w 1988 r. Prace były finansowane przez prywatnych inwestorów. W wyniku przeprowadzonych doświadczeń...
Poszukuje informacji na temat liników liniowych i siłowników hydraualicznych Ja znalazłem : 5. KROKOWE SILNIKI LINIOWE Najczęściej są stosowane liniowe silniki skokowe reluktancyjne i hybrydowe znaczne rzadziej elektrodynamiczne. Liniowy reluktancyjny silnik krokowy jest odpowiednikiem wielosegmentowego wirującego reluktancyjnego silnika skokowego....
amperomierz elektrodynamiczny miernik elektrodynamiczny silnik trójfazowy hamulec hamulec
panele dachy płaskim z18xe wymiana silnika pilot evobox
piezoelektryczna zapalniczka radio hobby zestaw
Szczotki węglowe w odkurzaczu Zelmer Jupiter ZVC425HT: wymiana i objawy zużycia Wymiana pierścieni w Opel Vectra C 2.2 Direct bez demontażu silnika