Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
A pod co chcesz go podłączyć? Jest to silnik prądu stałego, którego regulator jest nieodzownym elementem (takim elektronicznym komutatorem). Bez tego silnik nie ruszy. Myślę, że prądem przemiennym możesz powalczyć, ale potrzebujesz dwóch, a najlepiej, trzech faz i może jakoś go rozbujasz. Pamiętaj tylko, że napięcie dla tego silniczka to pewnie kilkanaście...
Tak, oczywiście że na samym wtyku do silnika :) i tylko 12V podane było na chwilę na pin OUT1 i OUT2. Będę tam później jeszcze i sprawdzę jaka oporność jest pomiędzy GND i OUT-ami. Spróbuję też dostać się do silnika i przekręcić wał obserwując czy jest ta cykliczna zmiana. Tego PWR wogóle nie dotykałem, tez sprawdzę jakie jest tan napięcie, GND ze...
Czy znalazł by się ktoś kto będzie mi w stanie powiedzieć czy taki układ ma szansę działać ? Całkowicie pominąłeś fakt, że konstrukcja wentylatorów stosowanych w PC, jest klasycznym przykładem "mechatroniki" , a integralną częścią tych napędów, jest komutator elektroniczny. Poniżej, jedno z wielu rozwiązań: http://obrazki.elektroda.pl/1397440600_1...
Z silniczka z CD Romu może być problem. Silniki mają troche skomplikowane sterowanie. Żeby silnik wogóle się kręcił (bo ma elektroniczny komutator) potrzebna jest kość która musi dostać informacje o położeniu magnesów z czujników halla itp. Druga sprawa - moment. Z takiego silnika nie wyciągniesz za dużo momentu. Nie wiem jakim samochodem chcesz skręcać,...
silnik z pralki - na 99% silnik indukcyjny. Silniki bezszczotkowe (prądu stałego) to zupełnie inna historia :P Mają komutator elektroniczny.
Nie neguję tego opracowania naukowego i całkowicie się z nim zgadzam. Kolego Andrzeju najpierw Przeczytaj tytuł tego opracowania. Nawet całkowite zgubienie momentu zaczepowego (magnetycznego i elektromagnetycznego) nie powoduje polepszenie konstrukcji i pracy prądnicy. Symetria indukcji w klasycznym rozwiązaniu i klasyczne uzwojenie jest sprawdzone...
Od początku tematu łamię sobie głowę, czy da się prosto zrobić sterowanie sensorless na jednej fazie, a tym czasem, nie ma takiej potrzeby, na płytce jest czujnik pola magnetycznego U5. U3 z czujnikiem Halla U5 stanowią elektroniczny komutator, jeśli są sprawne albo dadzą się naprawić, to reszta wraz ze spalonym scalakiem nie ma dużego znaczenia
Cewkami steruje czujnik halla i przełącza je gdy magnes wirnika znajdzie się w odpowiedniej pozycji, szybkość zmiany pozycji tego magnesu zależy od pola wytważanego przez cewki, im to pole mocniejsze (siła EM) tym wirnik szybciej się obraca (magnes jest mocniej wypychany) i tym szybciej wirnik znajduje się w odpowiedniej pozycji do przełączenia. Mimo...
KM3505F (SMD p.20) nie jest sterownikiem silnika krokowego. Chodzi o silnik prądu stałego (quasi 3-fazowy) sterowany elektronicznie (z komutatorem elektronicznym). Sterownik umożliwia regulację prędkości obrotowej oraz regulację fazy osi silnika. Opis złącza: 1 - GND 2 - Control 3 - Vcc 12V 4 - Drum FG 5 - GND 6 - Drum PG Do uruchomienia silnika potrzebne...
Ale jest kwestia, jak ten wentylator zachowuje się przy obniżonym napięciu. Małe wentylatory BLDC, jak ten z linku, nie zawierają skomplikowanego sterownika, tylko elektroniczny komutator - czujnik Halla wysterowuje na przemian jeden albo drugi tranzystor, zasilając jedną z cewek. Tak jak w silniku DC, obroty są proporcjonalne do napięcia, o ile to...
Nie lepiej wmontować trzy hallotrony, i zrobić elektroniczny komutator - poczytajcie o silnikach brushless DC.
Wentylator na giełdzie można kupić już za 5-6zł, ale mnie nie oto chodzi. Ja chce je naprawić!
Pytanie- czemu się kolega dziwi przy silniku indukcyjnym. A skąd kolega wie, że to indukcyjny? Wygląda to na jakąś konstrukcję IBO już w formie "pompy elektronicznej" czyli konstrukcji z "elektronicznym komutatorem" czyli nic innego jak pewna odmiana silnika synchronicznego czyli BLDC.
... czy może też silnik z wewnętrznym komutatorem i z odwróconymi rolami stojana i wirnika... Chyba chodzi o bezszczotkowy - więc wymaga 3-fazowego elektronicznego komutatora/regulatora. Dokładnie tak, ale komutator elektroniczny, to też komutator... i a w szczotek tam nie ma... :D
. Nie ma bezpośredniego sterowania częstotliwością (jak w falowniku) tylko wielkością napięcia stałego. reaven22. Proponuję poczytać o silnikach BLDC i nie podawać nieprawdziwych informacji. To nie jest wątek o budowie i zasadzie działania silników BLDC, ale niech Kolega podłączy stojan silnika BLDC pod prąd stały i napisze nam z jaką prędkością silnik...
Czyli elektronika w takowym silniku odpowiada za zmianę napięcia przemiennego na stałe, którym zasilana jest reszta układów silnika? Tak, zazwyczaj działa to jak elektroniczny komutator, załącza uzwojenia na podstawie położenia kątowego wirnika, niektóre mają wejście PWM do regulacji obrotów, podaj typ tego wentylatora, a zobaczę, co masz, bo BLDC...
Na konektorach miernikiem nie wyłapuję żadnego uzwojenia, wszędzie przerwa, czy tak ma być bez podpiętego zasilania? Bo tutaj masz coś w rodzaju elektronicznego komutatora. Pewnie padła elektronika sterująca tym dziadostwem. Samej chyba nie kupisz. Tranzystory mocy są klejone/lutowane bezpośrednio do korpusu. Choć są i tacy (na elektrodzie) co potrafią...
W znanych mi silnikach bezszczotkowych (tzw. silniki z elektronicznym komutatorem) uzwojenia są w stojanie, a wirnik zawiera magnes trwały. Uzwojenia są przełączane przez elektronikę sterującą na podstawie impulsów z czujnika Halla.
...i jest to wyjście bezpośrednio ze sterownika tego silnika, trzeba pamiętać, że to silnik bezszczotkowy (tzw. z elektronicznym komutatorem) i co pół obrotu przełączane jest zasilanie cewek (są ich 2 pary).
Komutator? A czy do napędu płyty nie używa się silnika synchronicznego z magnesami trwałymi (na wirniku) i z komutatorem elektronicznym?
Cel to np. zasilenie kosiarki z silnikiem BLDC Po takiej przeróbce to nie będzie już BLDC tylko silnik synchroniczny PMSM. A jak komutatorem zrobisz regulację napięcia? Przykładowo jak obroty 100% to napięcie 100% a jak obroty 25% to nie możesz podać napięcia 100% silnik się spali, trzeba obniżyć do 25%. Tak mają najprostsze falowniki, regulują wg...
Nie. ten silnik działa na zasadzie przełączania poszczególnych cewek i bez odpowiedniego układu elektronicznego (elektroniczny komutator) nic się nie zrobi. Odsyłam do lektury o silnikach BLDC. http://dcelectricmotorss.com/bldc-motor-...
Moim zdaniem wszelkie LC w tym miejscu są zbędne. Jeżeli zasilanie tego wentylatora będzie musiało być na tyle stabilne ze wentylator mógłby je zakłócić, dałbym filtr między zasilaniem a wentylatorem, a nie tak. Tu nie chodziło o zakłócenie zasilacza, ale o zakłócenie elektronicznego komutatora w silniku BLDC.
Chyba nie ten dział... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52... Działać działa (w sensie że się kręci), ale perpetuum mobile to to nie jest ;) tak zasadniczo to zwykły bezszczotkowy silnik prądu stałego (z tzw. elektronicznym komutatorem) jaki znajdziesz w każdym wiatraczku z PC.
Ale natężenie prądu zależy od mocy odbiornika który ten prąd pobiera, albo się mieści w zakresie który przewidujesz albo nie. Prąd odbiornika (silnika) zmienia się w zakresie od ok. 200 ÷ 400 mA. Przewiduję jednak sytuację że może się zdarzyć zablokowanie silnika i wówczas prąd wzrósłby do ponad 1000 mA. Urządzenie będzie pracowało w terenie. Użytkownik...
To jest wentylator bezszczotkowy (ma elektroniczny komutator) więc odwracanie zasilania jest bez sensu, z tego wynika że stosowanie mostka również jest bez sensu. Do sterowania PWM wystarczy jeden tranzystor. Czy sterowanie PWM jest dobre do takiego typu silnika: -może być, bo silnik różni się od zwykłego tylko elektroniczną komutacją. -może nie być...
Dzień dobry, Chcę stworzyć komutator elektroniczny, by przy jego pomocy sterować pracą silnika 3-faz. BLDC. Dla silnika potrzebuję napięcia 12V i prąd ~6A, ponieważ każda z faz ma ~1 Ohm. Zrobiłem układ w LTSpice, by najpierw wiedzieć co i gdzie się dzieje. Jako fazy silnika wrzuciłem 3 induktory o konkretnej rezystancji - po 1 Ohm - połączone w gwiazdę....
Witam. Wymontowałem dwa tranzystory z elektronicznego komutatora silnika bezszczotkowego. Na 99% są to MOSFET'y ponieważ tworzą mostek z drugą parą MOSFET'ów N-kanałowych. Czyli tranzystory wymontowane są P-kanałowe. To co można z nich odczytać: R3772 PHILIPNES. Ktoś ma coś do tych tranzystorów?
(at)fantasta chodzi o to, żeby ten silnik był cichy, praktycznie bezgłośny niektóre sterowniki potrafią "trzaskać" silnikiem nawet gdy nie dostają żadnych komend zmiany ustawienia sterownik, który poleciłeś, jest drogi, to jest własnie ten problem ze sterownikami 1/128 (at)retrofood masz jakąś konkretną propozycję cichego napędu małej mocy, o zmiennych...
To ma przekształtnik - komutator elektroniczny i jest nie do przeinaczania.
(...) O praktycznej regulacji obrotów można mówic o zakresie powyżej jakieś 30 / 40%. - dla silników szczotkowych. Większe pole manewru prędkoścą uzyskasz stosując 3-fazowe silniki DC (servo napędy) (...) 3-fazowe silniki DC to silniki o prawie identycznych właściwościach regulacyjnych jak klasyczne silniki DC, tylko zastosowano w nich "elektroniczny...
Fizyczne. Żarówka o większej mocy, pobiera większy prąd. Natężenie prądu skacze przy podłączeniu miniwiertarki a nie żarówki. Przy pracującej wiertareczce pomiary były następujące: Napięcie stałe równiutko 9 V. Natężenie skaczące od 96 mA do 101 mA. Różnica w natężeniu ok. 4%, pewnie wynika z pracy komutatora.
Niestety zdjęcia niewiele wnoszą do sprawy szukania zamiennika, ale dają pogląd sytuacyjny. Hall'e, o ile nie są to czujniki magnetorezystancyjne, pracują pewnie w układzie komutatora elektronicznego. Co w ogóle się stało? Dlaczego szukasz tego elementu? Są dwie drogi: 1. Poszukiwania w necie. Trzeba wpisywać coś w stylu: w12 hall sensor i cierpliwie...
Jeśli ma być naprawde płaski to szukaj BLDC... Brushless DC... Czyli bezszczotkowca... Komutator mechaniczny troche miejsca zabiera... Bez niego silnik może być mniejszy... Taki baaaardzo płaski jest w napędzie 3,5'... Tyle, że średnice ma sporą... Aha taki silnik jest troche trudniejszy w sterowaniu... Wymaga elektronicznego komutatora... Ale jeśli...
Silnikiem bezszczotkowym prądu stałego jest np. silnik z komutatorem elektronicznym
Jeśli chodzi o podawanie sygnału PWM zasilanie wentylatora to nie ma z tym większych problemów, sense jest zwierane do masy co 1/2 obrotu wentylatora przez elektroniczny komutator. Sense od strony płyty jest "podciągnięte" do +12V. Faktycznie ostatni tranzystor ma zamieniony emiter z kolektorem, mój błąd... http://obrazki.elektroda.net/89_12391176...
Witam, Mowa tu o silniku Maxon Flat Motor with Hall Sensors - 244879, którego napięcie nominalne wynosi 48V. czy to jest ten silnik którego dane techniczne podane są ? Tym też napięciem muszę zasilić silnik. Niestety do dyspozycji mam jedynie zasilacz laboratoryjny, z którego mogę otrzymać maksymalnie 12V. Dlatego też muszę wzmocnić/przetworzyć napięcie....
A może ma ktoś jakiś schemacik takiego silnika z rozrysowanym komutatorem elektronicznym bo mnie to zainteresowało... Byłbym wdzięczny za udostępnienie
Wygrzebałem stary konspekcik na pracownie energoelektroniczną o silnikach z komutatorem elektronicznym czyli właśnie o silnikach bezszczotkowych prządu sałego. Pozdrawiam
Porównaj Twój pomysł zastosowania silników komutatorowych DC, z alternatywą w postaci silników bezszczotkowych BLDC, zasilanych z obniżonego napięcia DC, z komutatorem elektronicznym. (BLDC Motors - brushless DC). Znika problem konstrukcji zasilacza i zasilania obwodu wzbudzenia, bo strumień magnetyczny pochodzi od magnesów trwałych. Znika problem szczotki-komutator,...
Ale o to mi wlasnie chodzi. Jakie dokladnie roznice w budowie maja silniki PSMS (inaczej tez PMBLDC) od zwyklych BLDC? Zarowno jedne jak i drugie maja maknnesy stale na wirniku i wymagaja elektronicznego komutatora. Wiem na pewno ze PMSM mozna sterowac jak BLDC to czemu i nie na odwrot? W BLDC nie mam mozliwosci zmiany czestotliwosci przelaczania faz...
Wystarczy pogadać z wujkiem google i wpisać: silnik bezkomutatorowy albo silnik z komutatorem elektronicznym.
Witam, zbudowałem silnik wraz z elektronicznym komutatorem. Zasilam to 12 sztukami akumulatorów kwasowo-ołowiowych 60ah każdy. Łącznie bez obciążenia mam około 150V. Pobieram z nich dość spory prąd...rzędu 80-160A. Teraz sedno mojego problemu. Zastanawiam się jak najlepiej je ładować. Nie pytam o parametry, prąd, napięcie, itp. Chciałbym wiedzieć jak...
Witam Poszukaj sobie najpierw cos o komutatorze elektronicznym. I jak juz to bedziesz wiedzial, to sam dojdziesz do tego jak sterowac takim silnikiem.
tmf - artykuł dobry ale nie wynika z niego, że indukcyjność uzwojenia (ograniczająca czas narastania prądu) ani częstotliwość PWM (w rozsądnych wartościach) ogranicza maksymalny prąd/moment silnika. Oburzyłem się dlatego, że wiele godzin spędziłem nad budową czterokanałowego sterownika dla silników bezszotkowych (czyli w sumie DC z elektronicznym komutatorem)...
Czy regulator elektroniczny może być uszkodzony i powodować takie problemy ? Pomiń i sprawdź jak działa regulując podawane napięcie autotransformatorem.
Komutator tradycyjny został zastąpiony przez elektroniczny. Tak uważasz ? Byłbym innego zdania. Wiesz dlaczego - bo z regóły te silniki są trójfazowe,i wówczas obywają sie (mogą) bez komutacji. Zdarzają się oczywiście i jednofazowe (sam mam taki w skuterze) W tym przypadku zgoda. A jak byś nazwał silnik krokowy zasilany z dwufazowego falownika ?? Jeśli...
Ta konstrukcja jednofazowej amerykanki po przetestowaniu jest dobra ale nie najlepsza. Wykryte wady to głośna praca i mała indukcja w przestrzeni powietrznej. Teraz mam Nowy pomysł to będzie 12-to fazowa prądnica prądu stałego z komutatorem elektronicznym z wykorzystaniem 24-ro żłobkowego stojana i z 22-u biegunowym wirnikiem. http://obrazki.elektroda.pl/6747981200_1...
Gdybyś zdemontował silnik od wentylatora - zobaczyłbyś że również tam siedzi driver, który streruje odpowiednio właczaniem/wyłączaniem cewek. Silniki te nazywa się bezszczotkowymi, ponieważ mają komutator elektroniczny (czyli ów driver). W normalnym silniku prądu stałego masz komutator mechaniczny + szczotki.
Twój silnik 400V DC, to "switched reluctance motor" i pod takim hasłem kluczowym znajdziesz wszystkie informacje odnośnie konstrukcji, sposobu zasilania i sterowania silników reluktancyjnych z przełączanymi uzwojeniami. Nepokojąca jest Twoja informacja "Na wale był enkoder", bo jeśli brakuje tego układu, a chodzi z pewnością o układ najczęściej zbudowany...
Czyli zanim sterownik poda sygnały PWM na ABC to musi sprawdzić z czujników halla w jakim położeniu jest wirnik? Niektórzy nazywają to elektronicznym komutatorem, na podstawie sygnałów z czujników odpowiednie cewki dostają zasilanie. Jak pojawi się obciążenie to obroty spadną ale nadal przełączanie uzwojeń będzie działać poprawnie, a gdybyś używał...
Takie sterowniki jednak mają wadę nie potrafią same nabierać prędkości, trzeba je rozpędzać samemu Myślałem o czymś takim jak komutator elektroniczny gdzie cykl przy ciągania biegunów jest w pętli zamkniętej
wyczyść komutator w silniczku
Ach pomyśleć że są silniki bldc jednofazowe. Nie ma takich silników. Silniki BLDC małej mocy mają falownik (komutator elektroniczny) wraz z odpowiednim prostownikiem oraz logiką sterującą, "zaszyte" wewnątrz obudowy. To że na zewnątrz wyprowadzono zasilanie 1f~ wcale nie oznacza iż taki jest silnik. Poza tym, z własnego doświadczenia zauważyłem iż...
Ja też już trochę widziałem różnych central i nigdy nie widziałem w nich silnika DC. (at)Amanda komutator elektroniczny to rodzaj falownika a sam silnik jest silnikiem impulsowym (np. modelarskie 3f) lub AC
Kolego Bogdan, każesz sterować silniczkiem od cd-romu sinusoidą... Silnik BLDC jest silnikiem prądu stałego z elektronicznym komutatorem . Poczytaj sam co jest napisane w podanym przez Ciebie linku. Proszę o podanie przykładów sterowania sinusoidą silników BLDC w praktyce, bo ja takich nie znalazłem. Owszem, jak podasz sinusoidę, to będzie się kręcił,...
Silnik DC ma komutator mechniaczny. Silnik BLDC ma komutator elektroniczny. Sterując odpowiednio kluczami (konieczna jest informacja o położeniu wało z czujników halla lub innej metody pomiaru), można regulować prąd jak w silniku DC, ale silnik jest tak naprawdę prądu przemiennego. Dlatego na wejściu jest napięcie stałe.
Witam! Silnik PMSM to oczywiście silnik synchroniczny o magnesach trwałych. Zasilany jest najczęściej (obecnie) z falownika. Do jego zasilania wymagany jest przebieg sinusoidalny. Stosowane są tam, gdzie wymaga się małych pulsacji momentu. Silnik BLDC jest silnikiem bezszczotkowym prądu stałego. Jego nazwa wywodzi się stąd, że zamienione zostały role...
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
włączam zasilanie i silnik obraca się z max prędkością to wszystko. Tak się nie da, silnik potrzebuje chwile na rozpędzenie. Próbowałem wykorzystać tester serw do tego celu jednak wadą jest to, że po każdym włączeniu zasilania trzeba startować silnik potencjometrem od pozycji początkowej inaczej nie ruszy. Nie wiem co nazywasz testem serw, ale przypuszczam...
Jest to bezszczotkowy silnik prądu stałego. Ma komutator tyle że elektroniczny. Halotrony sterują falownikiem przełączającym prąd w uzwojeniach. To samo dzieje się w silniku prądu stałego z komutatorem mechanicznym.
W prądnicy o której pisałem wirnik jest wykonany w ten sposób że magnesy są wklejone prosto bez skosów w ilości 12szt z równym podziałem odległości miedzy sobą. W prądnicy co robie obecnie zastosuje 16 biegunów magnetycznych. Przerwy po miedzy poszczególnymi magnesami na wirniku wynosić będą 7mm.Zamiast jednego magnesu 45X11X5 na biegun użyję 2 magnesy...
Witam, Bieg jałowy oznacza, że silnik nie jest obciążony żadnym momentem obciążenia ale jak wyliczyć obroty biegu jałowego? Równanie napięciowe silnika obcowzbudnego to: U - Ra*Ia = E zgoda, to jest równanie silnika komutatorowego prądu stałego (również z komutatorem elektronicznym i z odwróconymi rolami stojana i rototora). Tylko, że na biegu jałowym...
Tak, to na 100% silniki bezszczotkowe. Znalazłem taką informację tutaj: http://www.acclivity.ca/electric_bike.ht... Fazy są raczej 3, inna ilość faz "w przyrodzie" raczej nie występuje, na pewno nie w silniku bezszczotkowym. Istnieją tzw. silniki krokowe które mają więcej niż 3 fazy, ale ich używa się do napędu tam, gdzie potrzebna jest jak największa...
Przy czyszczeniu wentylatorów (nie tylko w komputerze) sprężonym powietrzem trzeba wirnik przytrzymać, żeby się nie obracał! Bez tego rozkręca się do wysokich obrotów, znacznie większych niż te, na jakich pracuje i w cewce indukuje się dość wysokie napięcie, które może uszkodzić tranzystory przełączjące (te silniki mają komutator elektroniczny).
Witam, Witam Jest to możliwe, a na rysunku masz przykład najprostszego mechanicznego rozwiązania. Pozdrawiam. taaa... cosik czuję przez pewiem mój organ wydalniczy, iż jest to silnik obcowzbudny prądu stałego z komutatorem elektronicznym, więc rozwiązania mechaniczne ("zawrócenia" kierunku prądu) nie są tu odpowiednie... :cry: Pozdrawiam
Problem w tym, że to się nie kręci, tylko drga. A to dlatego, że brakuje komutatora, który jest zasadniczym elementem silników prądu stałego (nawet BLDC, tylko, że tam jest komutator elektroniczny). W tym doświadczeniu cewka nie zatrzymała się w jednej pozycji tylko dlatego, że nie miała stałego kontaktu ze spinaczami. A więc, nieprawdą jest, że tu...
Po to się ukrywa źródło zasilania, żeby oglądający nie miał namacalnego dowodu jego istnienia. ;) Przyśpieszanie po osiągnięciu określonych obrotów to rezultat użycia układu o takich właściwościach - może włącza się wyłącznikiem odśrodkowym, żeby nie zużywać baterii, kiedy bęben się nie obraca? Komutator może być elektroniczny, umieszczony wewnątrz...
AVE... Silniki Adamsa mają komutator elektroniczny. To samo mają silniki BLDC od napędów CD/DVD/BlueRay, gdzie są aż trzy czujniki Halla sprzężone z trzema kompletami cewek w sterowniku. Fizyka działa, cudów nie ma, a idioci będą dawać się dymać przez kolejnych twórców fantastycznych urządzeń pseudo-naukowych...
Potrzebuję wykonać program, który przełączał będzie kolejne tranzystory (komutator elektroniczny) w określonej kolejności i czasie. Na pierwszej stronie poniższego dokumentu jest pokazana przykładowa sekwencja: http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL... W tym momencie nie interesuje mnie czas przełączeń i długość impulsów (mogą być dowolne),...
Witam mam do Was prosbe tego typu: robie prace dyplomowa (komutacja elektroniczna we wspolczesnych centralach telekomunikacyjnych).... zaprojektowalem juz pole komutacyjne potrzebuje tylko komutator, niestety nie moge nigdzie znalezc informacji na temat komutatorow elektronicznych czy ktos wie gdzie tego szukac a moze ktos podpowie jaki komutator zastosowac...
Witam Potrzebuję wykorzystać regulator PID w sterowniku S7 314C-2DP do sterowania następującym obiektem: Na jedno z wejść analogowych sterownika wprowadzam aktualną prędkość silnika na drugie z wejść wprowadzam prędkość z jaką chcę aby silnik się obracał, np. 200obr/min (silnik ma obroty 0-360obr/min). Układ PID ma za zadanie sterować jednym z wyjść...
Niestety oprócz elektroniki uszkodzeniu uległ układ komutatora - przedwzmacniacza na bloku głowic magnetycznych.
Jeśli nie zależy ci na zaawansowanych metodach sterowania, stabilizacji obrotów itp. a masz silnik z czujnikami halotronowymi sterownik silnika będzie tylko komutatorem elektronicznym, układem kombinacyjnym sterującym tranzystorami wyjściowymi. Jak działa taki sterownik? najwięcej informacji znajdziesz w notach aplikacyjnych mikrokontrolerów polecam...
Witam. Proponuję zapytać sprzedawcę, choć i on może nie wiedzieć... wygląda na to, że tylko typ B14-PS ma możliwość regulacji wydajności przez zastosowanie PWM. Silniki wentylatorów z katalogu, na napięcie 12V, to silniki z komutatorem elektronicznym. Jako takie nie nadają się do regulacji obrotów za pomocą zmiany napięcia. Łatwo jest za to regulować...
Albo masz kolego dziwne newsy, albo miałeś do czynienia z jakimś szmelcem. Ostatnio demonstrowałem działanie bezsensorowego regulatora modelarskiego na porządnym oscyloskopie i wszystkie trzy fazy pracują poprawnie. Na pewno to nie będzie mocniejszy, bo ciekawe jak chcesz uzyskać kontrolę prądu bez PWM-a. ^^ Jest dokładnie tak samo jak w silniku DC...
Jako projekt na studia muszę zaprojektować układ sterowania silnika BLDC 240 V 20 kW (komutator elektroniczny) z interfejsem do mikrokontrolera, tylko że mam już problem ze znalezieniem silnika 240V, 20 kW Największą moc jaką znalazłem na to napięcie to 5 kW, orientuje się ktoś może gdzie znajdę dane techniczne tak dużych silników? Z góry dziękuję za...
fajnie czyli można wykonać i testować w małej skali Oczywiście że można, zależy jakie masz możliwości wykonania, bo pewnie zlecanie na zewnątrz było by nieopłacalne, ale można też kupić gotowe podzespoły jak komutator, szczotki szczotkotrzymacze. W małej skali? A planujesz dużą? a gaszenie łuku? może komutator zamknąć w obudowie i zalać dielektrykiem...
Witam, Może zacznijmy o jakich mocach mówimy? Co to za urządzenie? Wspominasz o prądzie około 5A i Li-ion akumulatorze więc zakładam około 18V co daje około 90W. Ale to w stanie jałowym? To nie jest dobrze. To by oznaczało że przy obciążeniu pobiera on >200W a to już może być widoczne jako grzanie się zwłaszcza jeśli to jakieś małe urządzenie. Osobiście...
Liczba faz nie mówi nic o napięciu tylko o tym, że są trzy przebiegi napięć przesunięte w fazie względem siebie. Są linie wysokiego napięcia też są 3-fazowe a wcale nie jest to 3x380V z resztą teraz jest 3x400V i nadal to są 3 fazy;) W silniku od napędu dyskietek jest silnik z magnesami trwałymi, ale nie ma komutatora. Wirujące pole wytwarzane było...
(at)Phanic - silniki synchroniczne trzeba rozruszać (np. poprzez wbudowaną klatkę rozruchową, albo innym silnikiem) później o ile nie są przeciążone lecą na synchronicznej prędkości, a asynchrony konstrukcyjnie mają zapewnione to, że będą startować (o ile nie przeciążone) i kręcić się z prędkością niższą niż synchroniczna. W szeregowcu odpowiednią rolę...
Witam, mam problem ze sterownikiem komutatora elektronicznego zbudowanym na układach MC33035+MC33039 , mianowicie sygnały pochodzące z czujników położenia wirnika nie mają kompletnie żadnego wpływu na wyjścia sterujące mostkiem tranzystorowym - na wszystkich jednocześnie jest napięcie. Może ktoś spotkał się już z tym układem i ma pomysł co może być...
Zacisk z tyłu to ładowanie do akumulatora. Wzbudzenie izolowany zacisk na korpusie. O ile pamiętam to przy problemach z ładowaniem w większości przypadków winny był regulator. Oczywiście pomijając zużyte szczotki lub zasyfiony komutator. Z doświadczenia wiem, że regulator taki który już się napracował trudno było wyregulować, zawsze wymienialiśmy na...
KOlego fuutro, jest problem do rozwiązania a widzę ze dość mocny jesteś w elektronice ,a wiec tak chodzi o regulacje napięcia prądnicy liniowej gdzie wzbudzenie jest na magnesach stałych i z chwilą podnoszenia obrotów rośnie napięcie i natężenie chodzi o napięcie jakim sposobem twym zdaniem (elektronicznym)ujarzmić ten problem ,t,z aby napięcie utrzymać...
pitrasta92, taki silnik jak może zauważyłeś, nie jest silnikiem z komutatorem mechanicznym, wymaga komutatora elektronicznego. Innymi słowy wymaga specjalnego układu sterowania prądem płynącym przez uzwojenia. Silnik taki nie jest typowy, więc i sterowanie do typowych nie należy. Ponieważ widzę, że masz małą wiedzę, proponowałbym na początku użycie...
Napisz jak to szlifierka typ czy posiada układ elektroniczny ,regulacje obrotów. I podstaw czy z komutatora leca iskry (duży pobór prądu)???
krzychol66 z maszyn jestem słaby to fakt. Ale dlaczego uważasz, że chodzi o silnik z magnesami trwałymi w wirniku. Przecież jest tam komutator elektroniczny i w zasadzie od niego zależy jak szybko silnik będzie wirował. Można to nieco porównać do silnika krokowego. Pewnie graniczna wartość wirowania będzie zależała od budowy, a wszczególności od bezwładności...
Bujda na resorach. To sa silniki synchroniczne Silnik synchroniczny prądu stałego bez komutatora nie będzie działał. Komutator elektroniczny (przekształtnik i przyspieszacz) otrzymuje sygnał z uzwojenia by prąd stały zamieniać na trójfazowy. Potrzebne jest wirujące trójfazowe pole elektromagnetyczne. Są też inne sposoby wzbudzania silnika synchronicznego...
Może być magnes wklejony w oponę a na pałąku kontaktron. Może być na osi coś w rodzaju komutatora z 1 stykiem 10 stopni a pozostała część z izolatora. Może być płaskownik przymocowany do koła zahaczający pałkę na sprężynie uderzającą w kawałek lemiesza - typowo mechanicznie. Sposobów realizacji są setki kwestia wyboru odpowiednio prostego i niezawodnego.
Cześć ! W układzie masz silnik na napięcie stałe z komutatorem elektronicznym, są to tranzystory, którymi sterują ""czujniki" HALLA". Dla poprawnej pracy tego silnika jest potrzebne zasilanie przez cały czas. Nawet jak silnik "stoi", to prąd musi płynąć przez uzwojenia, nie ma siły ruszyć wirnikiem, lecz nadal wytwarza "impulsowe pole" elektromagnetyczne....
Nie dokładam silnika, tylko potrzebuje go opisać w projekcie. Chce to zrobić w miarę dobrze dlatego wolę się dopytać niektórych rzeczy. Zgodzę się z tym że im większa kierownica to moment będzie mniejszy. Z źródeł z których się dowiedziałem że potrzebne jest 5 Nm do obrotu oryginalną kierownicą jak samochód stoi w miejscu dlatego myślałem że taki silniczek...
Witam Niestety nie można zwiększyć obrotów wentyla programowo. Zmniejszyć się da i wyłaczyć ale na niektórych płytach głównych. Zwiększyć można tylko przez zwiększenie napięcia ale to może być ryzykowne dla silnika i sterownika wentylatora (zamiast stykowego komutatora w silniku wbudowany jest układ elektroniczny który działa jak komutator). Zwiększenie...
silnik dmuchawy stawia za duże opory i na wolnych obrotach tranzystor się przegrzewa Silnik kręci się normalnie, problem powoduje miedziano-węglowy pył ze szczotek, który gromadzi się w szczelinach komutatora
Zawsze trzeba patrzeć w pierwszej kolejności do dokumentacji producenta, niestety współcześnie wielu "producentów" to dystrybutorzy, który o produkcji nie wiedzą nic, często nie zatrudniają nawet jednego człowieka, co by odróżniał kondensator od cewki, stąd tak częste są kiepskie dokumentacje - marnej jakości tłumaczenia tworzone przez technicznych...
silnik krokowy nie wchodzi w grę bo trzeba by stosować jakiś sterownik do jego sterowania a ja chce mieć jak najmniej elektroniki Sterownik silnika krokowego (unipolarnego) jest banalnie prosty. Zaleta - to właśnie ten sterownik. JEst to komutator elektroniczny - możesz dowolnie i bardzo dokładnie regulować prędkość obrotową , co w przypadku silnika...
No i tu się Kolego mylisz. Poszukaj sobie hasło maszyna unipolarna. To zaczyna być dyskusja na temat konstrukcji prostownika. Elektroniczny czy mechaniczny. A jeżeli mechaniczny to komutator, lub konstrukcja wirnika? Pozdrawiam.
Drut nawojowy można zakupić w sklepach z częściami elektronicznymi i na giełdach. Części w sklepach wyspecjalizowanych danych procudentów na zamówienie - ja tak robię
To, co piszesz, ma się niestety nijak do rzeczywistości. Porównanie, jakie się nasuwa - to silnik parowy i elektryczny silnik liniowy. I to, i to jest silnikiem. Jeden ma regulator Watta i zawory pary, drugi - komutator elektroniczny. Naprawdę lepiej byłoby, gdybyś zanim rozpoczniesz dyskusję, zdobył minimum wiedzy o działaniu procesora wielocyklowego...
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora w motocyklu K750 z silnikiem Ural na prądnicę 65W. Spaliły się 3 nowe wirniki i nowa prądnica wszystko po około 300km max. Przepala styki przy komutatorze. Co może być przyczyną? Dodam, że były zmieniane regulatory i manualne zostały zastąpione elektronicznym. Stacyjka jest nowa, łączne obciążenia oświetlenia...
komutator elektroniczny silnik komutator elektroniczny przetoczyć komutator
antywirus wyjątek kupić pralkę miele alternator trafic
czarna lista gitara akustyczna
Chiński wzmacniacz estradowy svdioDue 800 - testy i opinie Silnik wentylatora pompy ciepła Atlantic 10kW - specyfikacja i problemy