Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
Witam Silnik krokowy to silnik krokowy. A silnik prądu stałego z komutacją elektroniczną to całkiem co innego. Jest to najnowsze rozwiązanie w silnikach elektr. Wewnątrz silnika są trzy czujniki Halla które kontrolują położenie wału (wirnika), i w zależności od tego załączane są poszczególne "fazy" stojana. Te silniki mają najwięcej zalet:brak komutatora,...
Silnikiem bezszczotkowym prądu stałego jest np. silnik z komutatorem elektronicznym
A pod co chcesz go podłączyć? Jest to silnik prądu stałego, którego regulator jest nieodzownym elementem (takim elektronicznym komutatorem). Bez tego silnik nie ruszy. Myślę, że prądem przemiennym możesz powalczyć, ale potrzebujesz dwóch, a najlepiej, trzech faz i może jakoś go rozbujasz. Pamiętaj tylko, że napięcie dla tego silniczka to pewnie kilkanaście...
Wystarczy pogadać z wujkiem google i wpisać: silnik bezkomutatorowy albo silnik z komutatorem elektronicznym.
Czy znalazł by się ktoś kto będzie mi w stanie powiedzieć czy taki układ ma szansę działać ? Całkowicie pominąłeś fakt, że konstrukcja wentylatorów stosowanych w PC, jest klasycznym przykładem "mechatroniki" , a integralną częścią tych napędów, jest komutator elektroniczny. Poniżej, jedno z wielu rozwiązań: http://obrazki.elektroda.pl/1397440600_1...
Wygrzebałem stary konspekcik na pracownie energoelektroniczną o silnikach z komutatorem elektronicznym czyli właśnie o silnikach bezszczotkowych prządu sałego. Pozdrawiam
Komutator? A czy do napędu płyty nie używa się silnika synchronicznego z magnesami trwałymi (na wirniku) i z komutatorem elektronicznym?
KM3505F (SMD p.20) nie jest sterownikiem silnika krokowego. Chodzi o silnik prądu stałego (quasi 3-fazowy) sterowany elektronicznie (z komutatorem elektronicznym). Sterownik umożliwia regulację prędkości obrotowej oraz regulację fazy osi silnika. Opis złącza: 1 - GND 2 - Control 3 - Vcc 12V 4 - Drum FG 5 - GND 6 - Drum PG Do uruchomienia silnika potrzebne...
Silnik DC ma komutator mechniaczny. Silnik BLDC ma komutator elektroniczny. Sterując odpowiednio kluczami (konieczna jest informacja o położeniu wało z czujników halla lub innej metody pomiaru), można regulować prąd jak w silniku DC, ale silnik jest tak naprawdę prądu przemiennego. Dlatego na wejściu jest napięcie stałe.
Tak, oczywiście że na samym wtyku do silnika :) i tylko 12V podane było na chwilę na pin OUT1 i OUT2. Będę tam później jeszcze i sprawdzę jaka oporność jest pomiędzy GND i OUT-ami. Spróbuję też dostać się do silnika i przekręcić wał obserwując czy jest ta cykliczna zmiana. Tego PWR wogóle nie dotykałem, tez sprawdzę jakie jest tan napięcie, GND ze...
Cewkami steruje czujnik halla i przełącza je gdy magnes wirnika znajdzie się w odpowiedniej pozycji, szybkość zmiany pozycji tego magnesu zależy od pola wytważanego przez cewki, im to pole mocniejsze (siła EM) tym wirnik szybciej się obraca (magnes jest mocniej wypychany) i tym szybciej wirnik znajduje się w odpowiedniej pozycji do przełączenia. Mimo...
Z silniczka z CD Romu może być problem. Silniki mają troche skomplikowane sterowanie. Żeby silnik wogóle się kręcił (bo ma elektroniczny komutator) potrzebna jest kość która musi dostać informacje o położeniu magnesów z czujników halla itp. Druga sprawa - moment. Z takiego silnika nie wyciągniesz za dużo momentu. Nie wiem jakim samochodem chcesz skręcać,...
A może ma ktoś jakiś schemacik takiego silnika z rozrysowanym komutatorem elektronicznym bo mnie to zainteresowało... Byłbym wdzięczny za udostępnienie
Ja też już trochę widziałem różnych central i nigdy nie widziałem w nich silnika DC. (at)Amanda komutator elektroniczny to rodzaj falownika a sam silnik jest silnikiem impulsowym (np. modelarskie 3f) lub AC
W znanych mi silnikach bezszczotkowych (tzw. silniki z elektronicznym komutatorem) uzwojenia są w stojanie, a wirnik zawiera magnes trwały. Uzwojenia są przełączane przez elektronikę sterującą na podstawie impulsów z czujnika Halla.
Dzień dobry, Chcę stworzyć komutator elektroniczny, by przy jego pomocy sterować pracą silnika 3-faz. BLDC. Dla silnika potrzebuję napięcia 12V i prąd ~6A, ponieważ każda z faz ma ~1 Ohm. Zrobiłem układ w LTSpice, by najpierw wiedzieć co i gdzie się dzieje. Jako fazy silnika wrzuciłem 3 induktory o konkretnej rezystancji - po 1 Ohm - połączone w gwiazdę....
Przy czyszczeniu wentylatorów (nie tylko w komputerze) sprężonym powietrzem trzeba wirnik przytrzymać, żeby się nie obracał! Bez tego rozkręca się do wysokich obrotów, znacznie większych niż te, na jakich pracuje i w cewce indukuje się dość wysokie napięcie, które może uszkodzić tranzystory przełączjące (te silniki mają komutator elektroniczny).
AVE... Silniki Adamsa mają komutator elektroniczny. To samo mają silniki BLDC od napędów CD/DVD/BlueRay, gdzie są aż trzy czujniki Halla sprzężone z trzema kompletami cewek w sterowniku. Fizyka działa, cudów nie ma, a idioci będą dawać się dymać przez kolejnych twórców fantastycznych urządzeń pseudo-naukowych...
Witam. Proponuję zapytać sprzedawcę, choć i on może nie wiedzieć... wygląda na to, że tylko typ B14-PS ma możliwość regulacji wydajności przez zastosowanie PWM. Silniki wentylatorów z katalogu, na napięcie 12V, to silniki z komutatorem elektronicznym. Jako takie nie nadają się do regulacji obrotów za pomocą zmiany napięcia. Łatwo jest za to regulować...
(at)fantasta chodzi o to, żeby ten silnik był cichy, praktycznie bezgłośny niektóre sterowniki potrafią "trzaskać" silnikiem nawet gdy nie dostają żadnych komend zmiany ustawienia sterownik, który poleciłeś, jest drogi, to jest własnie ten problem ze sterownikami 1/128 (at)retrofood masz jakąś konkretną propozycję cichego napędu małej mocy, o zmiennych...
Witam! Mam pytanie, czy 150V i 28A pomiar wykonany przy wpiętych dwóch grzałkach po 2kw połączonych w szereg daje wynik 4200wat, czy dobrze obliczyłem? Zły pomiar lub miernik oszukuje ,zakładam że grzałki masz na napięcie znamionowe 240V Chcę zrobić silnik DC na neodymach z komutatorem elektronicznym. Czy ktoś z was próbował swych sił w tym kierunku...
Jest to bezszczotkowy silnik prądu stałego. Ma komutator tyle że elektroniczny. Halotrony sterują falownikiem przełączającym prąd w uzwojeniach. To samo dzieje się w silniku prądu stałego z komutatorem mechanicznym.
Nie lepiej wmontować trzy hallotrony, i zrobić elektroniczny komutator - poczytajcie o silnikach brushless DC.
Gdybyś zdemontował silnik od wentylatora - zobaczyłbyś że również tam siedzi driver, który streruje odpowiednio właczaniem/wyłączaniem cewek. Silniki te nazywa się bezszczotkowymi, ponieważ mają komutator elektroniczny (czyli ów driver). W normalnym silniku prądu stałego masz komutator mechaniczny + szczotki.
Jeśli nie zależy ci na zaawansowanych metodach sterowania, stabilizacji obrotów itp. a masz silnik z czujnikami halotronowymi sterownik silnika będzie tylko komutatorem elektronicznym, układem kombinacyjnym sterującym tranzystorami wyjściowymi. Jak działa taki sterownik? najwięcej informacji znajdziesz w notach aplikacyjnych mikrokontrolerów polecam...
Cel to np. zasilenie kosiarki z silnikiem BLDC Po takiej przeróbce to nie będzie już BLDC tylko silnik synchroniczny PMSM. A jak komutatorem zrobisz regulację napięcia? Przykładowo jak obroty 100% to napięcie 100% a jak obroty 25% to nie możesz podać napięcia 100% silnik się spali, trzeba obniżyć do 25%. Tak mają najprostsze falowniki, regulują wg...
Kolega podłączy stojan silnika BLDC pod prąd stały i napisze nam z jaką prędkością silnik zaczął się kręcić. To zwykła demagogia. Przecież napisałem: Taki silnik nie ruszy bez dopasowanego do niego układu zasilania. Wielkością napięcia można sterować klasyczny silnik komutatorowy a nie BLDC. To weź sobie wentylatorek komputerowy i zasilaj go różnymi...
Ach pomyśleć że są silniki bldc jednofazowe. Nie ma takich silników. Silniki BLDC małej mocy mają falownik (komutator elektroniczny) wraz z odpowiednim prostownikiem oraz logiką sterującą, "zaszyte" wewnątrz obudowy. To że na zewnątrz wyprowadzono zasilanie 1f~ wcale nie oznacza iż taki jest silnik. Poza tym, z własnego doświadczenia zauważyłem iż...
To ma przekształtnik - komutator elektroniczny i jest nie do przeinaczania.
Witam! Silnik PMSM to oczywiście silnik synchroniczny o magnesach trwałych. Zasilany jest najczęściej (obecnie) z falownika. Do jego zasilania wymagany jest przebieg sinusoidalny. Stosowane są tam, gdzie wymaga się małych pulsacji momentu. Silnik BLDC jest silnikiem bezszczotkowym prądu stałego. Jego nazwa wywodzi się stąd, że zamienione zostały role...
Witam, Bieg jałowy oznacza, że silnik nie jest obciążony żadnym momentem obciążenia ale jak wyliczyć obroty biegu jałowego? Równanie napięciowe silnika obcowzbudnego to: U - Ra*Ia = E zgoda, to jest równanie silnika komutatorowego prądu stałego (również z komutatorem elektronicznym i z odwróconymi rolami stojana i rototora). Tylko, że na biegu jałowym...
Chyba nie ten dział... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52... Działać działa (w sensie że się kręci), ale perpetuum mobile to to nie jest ;) tak zasadniczo to zwykły bezszczotkowy silnik prądu stałego (z tzw. elektronicznym komutatorem) jaki znajdziesz w każdym wiatraczku z PC.
...i jest to wyjście bezpośrednio ze sterownika tego silnika, trzeba pamiętać, że to silnik bezszczotkowy (tzw. z elektronicznym komutatorem) i co pół obrotu przełączane jest zasilanie cewek (są ich 2 pary).
... czy może też silnik z wewnętrznym komutatorem i z odwróconymi rolami stojana i wirnika... Chyba chodzi o bezszczotkowy - więc wymaga 3-fazowego elektronicznego komutatora/regulatora. Dokładnie tak, ale komutator elektroniczny, to też komutator... i a w szczotek tam nie ma... :D
Porównaj Twój pomysł zastosowania silników komutatorowych DC, z alternatywą w postaci silników bezszczotkowych BLDC, zasilanych z obniżonego napięcia DC, z komutatorem elektronicznym. (BLDC Motors - brushless DC). Znika problem konstrukcji zasilacza i zasilania obwodu wzbudzenia, bo strumień magnetyczny pochodzi od magnesów trwałych. Znika problem szczotki-komutator,...
Pytanie- czemu się kolega dziwi przy silniku indukcyjnym. A skąd kolega wie, że to indukcyjny? Wygląda to na jakąś konstrukcję IBO już w formie "pompy elektronicznej" czyli konstrukcji z "elektronicznym komutatorem" czyli nic innego jak pewna odmiana silnika synchronicznego czyli BLDC.
Witam, Może zacznijmy o jakich mocach mówimy? Co to za urządzenie? Wspominasz o prądzie około 5A i Li-ion akumulatorze więc zakładam około 18V co daje około 90W. Ale to w stanie jałowym? To nie jest dobrze. To by oznaczało że przy obciążeniu pobiera on >200W a to już może być widoczne jako grzanie się zwłaszcza jeśli to jakieś małe urządzenie. Osobiście...
Sorry, w Twoim poście znalazłem, Szanowny Kolego. Wskaż to miejsce, gdzie znalazłeś to w moim poście! Czytaj ze zrozumieniem. Nie wiem czemu Yankee tak go nazwali, Ze brushless to zgoda, ale direct current Silnik BLDC (ang. BrushLess Direct Current motor) jest silnikiem bezszczotkowym prądu stałego. Komutator tradycyjny został zastąpiony przez elektroniczny.
Oczywiście, że można wymienić same wkłady, ale daj zdjęcia oryginalnych szczotek bo niektóre miały już sprężynki zakończone blaszką. Może jednak uda Ci się coś dobrać do Twojej pralki: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr... Tu sposób wymiany: https://youtu.be/R3uW749C2JI pamiętaj również...
Drut nawojowy można zakupić w sklepach z częściami elektronicznymi i na giełdach. Części w sklepach wyspecjalizowanych danych procudentów na zamówienie - ja tak robię
Nie. ten silnik działa na zasadzie przełączania poszczególnych cewek i bez odpowiedniego układu elektronicznego (elektroniczny komutator) nic się nie zrobi. Odsyłam do lektury o silnikach BLDC. http://dcelectricmotorss.com/bldc-motor-...
Jako projekt na studia muszę zaprojektować układ sterowania silnika BLDC 240 V 20 kW (komutator elektroniczny) z interfejsem do mikrokontrolera, tylko że mam już problem ze znalezieniem silnika 240V, 20 kW Największą moc jaką znalazłem na to napięcie to 5 kW, orientuje się ktoś może gdzie znajdę dane techniczne tak dużych silników? Z góry dziękuję za...
Problem w tym, że to się nie kręci, tylko drga. A to dlatego, że brakuje komutatora, który jest zasadniczym elementem silników prądu stałego (nawet BLDC, tylko, że tam jest komutator elektroniczny). W tym doświadczeniu cewka nie zatrzymała się w jednej pozycji tylko dlatego, że nie miała stałego kontaktu ze spinaczami. A więc, nieprawdą jest, że tu...
Witam, Witam Jest to możliwe, a na rysunku masz przykład najprostszego mechanicznego rozwiązania. Pozdrawiam. taaa... cosik czuję przez pewiem mój organ wydalniczy, iż jest to silnik obcowzbudny prądu stałego z komutatorem elektronicznym, więc rozwiązania mechaniczne ("zawrócenia" kierunku prądu) nie są tu odpowiednie... :cry: Pozdrawiam
Czyli elektronika w takowym silniku odpowiada za zmianę napięcia przemiennego na stałe, którym zasilana jest reszta układów silnika? Tak, zazwyczaj działa to jak elektroniczny komutator, załącza uzwojenia na podstawie położenia kątowego wirnika, niektóre mają wejście PWM do regulacji obrotów, podaj typ tego wentylatora, a zobaczę, co masz, bo BLDC...
Witam. Wymontowałem dwa tranzystory z elektronicznego komutatora silnika bezszczotkowego. Na 99% są to MOSFET'y ponieważ tworzą mostek z drugą parą MOSFET'ów N-kanałowych. Czyli tranzystory wymontowane są P-kanałowe. To co można z nich odczytać: R3772 PHILIPNES. Ktoś ma coś do tych tranzystorów?
Ale jest kwestia, jak ten wentylator zachowuje się przy obniżonym napięciu. Małe wentylatory BLDC, jak ten z linku, nie zawierają skomplikowanego sterownika, tylko elektroniczny komutator - czujnik Halla wysterowuje na przemian jeden albo drugi tranzystor, zasilając jedną z cewek. Tak jak w silniku DC, obroty są proporcjonalne do napięcia, o ile to...
pitrasta92, taki silnik jak może zauważyłeś, nie jest silnikiem z komutatorem mechanicznym, wymaga komutatora elektronicznego. Innymi słowy wymaga specjalnego układu sterowania prądem płynącym przez uzwojenia. Silnik taki nie jest typowy, więc i sterowanie do typowych nie należy. Ponieważ widzę, że masz małą wiedzę, proponowałbym na początku użycie...
Witam Niestety nie można zwiększyć obrotów wentyla programowo. Zmniejszyć się da i wyłaczyć ale na niektórych płytach głównych. Zwiększyć można tylko przez zwiększenie napięcia ale to może być ryzykowne dla silnika i sterownika wentylatora (zamiast stykowego komutatora w silniku wbudowany jest układ elektroniczny który działa jak komutator). Zwiększenie...
KOlego fuutro, jest problem do rozwiązania a widzę ze dość mocny jesteś w elektronice ,a wiec tak chodzi o regulacje napięcia prądnicy liniowej gdzie wzbudzenie jest na magnesach stałych i z chwilą podnoszenia obrotów rośnie napięcie i natężenie chodzi o napięcie jakim sposobem twym zdaniem (elektronicznym)ujarzmić ten problem ,t,z aby napięcie utrzymać...
Cześć ! W układzie masz silnik na napięcie stałe z komutatorem elektronicznym, są to tranzystory, którymi sterują ""czujniki" HALLA". Dla poprawnej pracy tego silnika jest potrzebne zasilanie przez cały czas. Nawet jak silnik "stoi", to prąd musi płynąć przez uzwojenia, nie ma siły ruszyć wirnikiem, lecz nadal wytwarza "impulsowe pole" elektromagnetyczne....
Moim zdaniem wszelkie LC w tym miejscu są zbędne. Jeżeli zasilanie tego wentylatora będzie musiało być na tyle stabilne ze wentylator mógłby je zakłócić, dałbym filtr między zasilaniem a wentylatorem, a nie tak. Tu nie chodziło o zakłócenie zasilacza, ale o zakłócenie elektronicznego komutatora w silniku BLDC.
Potrzebuję wykonać program, który przełączał będzie kolejne tranzystory (komutator elektroniczny) w określonej kolejności i czasie. Na pierwszej stronie poniższego dokumentu jest pokazana przykładowa sekwencja: http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL... W tym momencie nie interesuje mnie czas przełączeń i długość impulsów (mogą być dowolne),...
włączam zasilanie i silnik obraca się z max prędkością to wszystko. Tak się nie da, silnik potrzebuje chwile na rozpędzenie. Próbowałem wykorzystać tester serw do tego celu jednak wadą jest to, że po każdym włączeniu zasilania trzeba startować silnik potencjometrem od pozycji początkowej inaczej nie ruszy. Nie wiem co nazywasz testem serw, ale przypuszczam...
krzychol66 z maszyn jestem słaby to fakt. Ale dlaczego uważasz, że chodzi o silnik z magnesami trwałymi w wirniku. Przecież jest tam komutator elektroniczny i w zasadzie od niego zależy jak szybko silnik będzie wirował. Można to nieco porównać do silnika krokowego. Pewnie graniczna wartość wirowania będzie zależała od budowy, a wszczególności od bezwładności...
Nie dokładam silnika, tylko potrzebuje go opisać w projekcie. Chce to zrobić w miarę dobrze dlatego wolę się dopytać niektórych rzeczy. Zgodzę się z tym że im większa kierownica to moment będzie mniejszy. Z źródeł z których się dowiedziałem że potrzebne jest 5 Nm do obrotu oryginalną kierownicą jak samochód stoi w miejscu dlatego myślałem że taki silniczek...
Od początku tematu łamię sobie głowę, czy da się prosto zrobić sterowanie sensorless na jednej fazie, a tym czasem, nie ma takiej potrzeby, na płytce jest czujnik pola magnetycznego U5. U3 z czujnikiem Halla U5 stanowią elektroniczny komutator, jeśli są sprawne albo dadzą się naprawić, to reszta wraz ze spalonym scalakiem nie ma dużego znaczenia
Może w poprzednim poście zbyt ogólnie się wysłowiłem, zatem: co posiadam: - zasilacz 30V/30A - silnik prądu stałego z komutatorem elektronicznym (silnik 3-pasmowy do którego podłączony jest mostek 6T sterowany przy pomocy dodatkowego układu mikroprocesorowego. O tym, która para tranzystorów ma być załączona w danym momencie informują 3 halotrony umieszczone...
Nie podałeś bliższych informacji dotyczących tego silnika, ale zapewne jest to silnik prądu stałego ze stojanem w postaci stałego magnesu i wirnika z komutatorem i szczotkami. Podczas pracy takiego silnika w urządzeniu elektronicznym kondensator ma za zadanie zmniejszać szpilki napięcia w zasilaniu wywołane iskrzeniem szczotek na komutatorze. Przy pracy...
(...) O praktycznej regulacji obrotów można mówic o zakresie powyżej jakieś 30 / 40%. - dla silników szczotkowych. Większe pole manewru prędkoścą uzyskasz stosując 3-fazowe silniki DC (servo napędy) (...) 3-fazowe silniki DC to silniki o prawie identycznych właściwościach regulacyjnych jak klasyczne silniki DC, tylko zastosowano w nich "elektroniczny...
Witam Poszukaj sobie najpierw cos o komutatorze elektronicznym. I jak juz to bedziesz wiedzial, to sam dojdziesz do tego jak sterowac takim silnikiem.
Na Gulsona ! (at)JESIOTR1 To sie nazywa BLDC czyli po polsku Silnik Pradu Stalego Bezszczotkowy, co nie jest fortunną nazwą, bo silnik jako taki jest albo jednofazowy, albo posiada większa ilość faz. Czyli jako taki, jest stricte silnikiem prądu przemiennego. Zasilany prądem stałym jest tylko jego falownik - przekształtnik. Komutator klasyczny lub elektroniczny....
BLDC od PMSM niewiele się różnią, małymi szczegółami konstrukcyjnymi. Można powiedzieć, że zasada działania jest taka sama, tylko jest inny sposób sterowania. PMSM jest sterowany sinusoidą (np. falownikiem), a BLDC prostokątem (komutatorem elektronicznym). Sam silnik BLDC wcale nie jest na prąd stały. Wydaje mi się, że Ty chcesz zrobić coś pomiędzy...
Witam. Mam problem z pralką Candy CB 83T. Jest to pralko suszarka, ale z funkcji suszenia korzystam bardzo rzadko. problem w w/w pralce objawia się tym że nie ma obrotów silnika w jedną stronę i nie ma wirowania. silnik sprawdziłem szczotki są wymienione na nowe, komutator był wyczyszczony, sterowanie silnika jest elektroniczne - podczas pracy silnik...
Witam, zbudowałem silnik wraz z elektronicznym komutatorem. Zasilam to 12 sztukami akumulatorów kwasowo-ołowiowych 60ah każdy. Łącznie bez obciążenia mam około 150V. Pobieram z nich dość spory prąd...rzędu 80-160A. Teraz sedno mojego problemu. Zastanawiam się jak najlepiej je ładować. Nie pytam o parametry, prąd, napięcie, itp. Chciałbym wiedzieć jak...
silnik dmuchawy stawia za duże opory i na wolnych obrotach tranzystor się przegrzewa Silnik kręci się normalnie, problem powoduje miedziano-węglowy pył ze szczotek, który gromadzi się w szczelinach komutatora
Ponieważ elektronika ogranicza prąd. Raptowne podanie dużego prądu może spowodować zniszczenie wirnika. To prawda ale jeżeli próba będzie bez obciążenia- nic nie zostanie uszodzone. Uzwojenie na takim wirniku jest napradę nawijane bardzo grubym drutem i prawdopodobnie jest to uzwojenie pętlicowe(pewności nie mam, bo nie widać uzwojenia wirnika a razej...
Pytanie: praczka Bosch WFK 6730 nie wiruje-startuje a po chwili wyłacza silnik Programator 2HK 460-0N sprawdziłem-styki dobre.(było troche zabawy..) Silnik dobry,komutator,szczotki OK. Pradniczka tachometryczna działa. MOduł elektroniczny "optycznie" i podstawoe pomiary -wydaje sie w porzadku.Pompa,hydrostat-OK. Co jest?? nie mam pomysłu. Zamienego...
Twój silnik 400V DC, to "switched reluctance motor" i pod takim hasłem kluczowym znajdziesz wszystkie informacje odnośnie konstrukcji, sposobu zasilania i sterowania silników reluktancyjnych z przełączanymi uzwojeniami. Nepokojąca jest Twoja informacja "Na wale był enkoder", bo jeśli brakuje tego układu, a chodzi z pewnością o układ najczęściej zbudowany...
Silnik PMSM nie jest tożsamy z silnikiem BLDC. Pierwszy jest silnikiem indukcyjnym z magnesami trwałymi, natomiast silnik BLDC to silnik bez szczotkowy silnik prądu stałego. Działanie obu silników oraz metody sterowania są bardzo podobne, jednak silniki PMSM są droższe ale za to mają lepsze właściwości dynamiczne niż w BLDC gdzie występuje zjawisko...
Liczba faz nie mówi nic o napięciu tylko o tym, że są trzy przebiegi napięć przesunięte w fazie względem siebie. Są linie wysokiego napięcia też są 3-fazowe a wcale nie jest to 3x380V z resztą teraz jest 3x400V i nadal to są 3 fazy;) W silniku od napędu dyskietek jest silnik z magnesami trwałymi, ale nie ma komutatora. Wirujące pole wytwarzane było...
Witam, Mowa tu o silniku Maxon Flat Motor with Hall Sensors - 244879, którego napięcie nominalne wynosi 48V. czy to jest ten silnik którego dane techniczne podane są ? Tym też napięciem muszę zasilić silnik. Niestety do dyspozycji mam jedynie zasilacz laboratoryjny, z którego mogę otrzymać maksymalnie 12V. Dlatego też muszę wzmocnić/przetworzyć napięcie....
...Ściśle to trójfazowa synchroniczna maszyna prądu przemiennego... A co to za jakaś nowa i na dodatek bzdurna teoria :?: Niby skąd masz w rowerze prąd przemienny. To są bezszczotkowe silniki prądu stałego. Tradycyjne komutatory zostały zastąpione komutacją elektroniczną, zrealizowane jest to na tranzystorach Mos-Fet sterowanych przez procesor. Żeby...
Niestety do silnika krokowego konieczne są układy elektroniczne , sterujące obrotami . To wynika z budowy tego specyficznego urządzenia ,., maszyny. Silnik ten nie posiada komutatora. Tą funkcję przejmują tranzystory , które podają prąd na uzwojenia w zależności od tego jakie parametry pracy chce się uzyskać. Więcej na temat silników krokowych było...
Zawsze trzeba patrzeć w pierwszej kolejności do dokumentacji producenta, niestety współcześnie wielu "producentów" to dystrybutorzy, który o produkcji nie wiedzą nic, często nie zatrudniają nawet jednego człowieka, co by odróżniał kondensator od cewki, stąd tak częste są kiepskie dokumentacje - marnej jakości tłumaczenia tworzone przez technicznych...
Cześć, Spotkałem niedawno funkcjonalny i prosty w wykonaniu układ na U2008B, chodzi mi jednak bardziej o układ elektroniczny wytwarzający impulsy sterujące triakiem. Pozdrawiam :)
I widzę że tutaj przynajmniej mechanicznie jest w miarę przyzwoicie. Tzn prądnica jest tak zamocowana że idzie ją wymontować i zamontować gdzieś indziej. To tylko złudzenie optyczne. Wirnik (magnesica) od strony silnika spalinowego podparty jest na wale korbowym za pomocą stożka morse'a. Pokrywa silnika spalinowego i korpus podtrzymujący stojan, to...
Jeśli ma być naprawde płaski to szukaj BLDC... Brushless DC... Czyli bezszczotkowca... Komutator mechaniczny troche miejsca zabiera... Bez niego silnik może być mniejszy... Taki baaaardzo płaski jest w napędzie 3,5'... Tyle, że średnice ma sporą... Aha taki silnik jest troche trudniejszy w sterowaniu... Wymaga elektronicznego komutatora... Ale jeśli...
Kolego Bogdan, każesz sterować silniczkiem od cd-romu sinusoidą... Silnik BLDC jest silnikiem prądu stałego z elektronicznym komutatorem . Poczytaj sam co jest napisane w podanym przez Ciebie linku. Proszę o podanie przykładów sterowania sinusoidą silników BLDC w praktyce, bo ja takich nie znalazłem. Owszem, jak podasz sinusoidę, to będzie się kręcił,...
Kolego, na tym dysku transili nie ma. Jak nazwać brak umiejętności rozpoznawania podstawowych elementów elektronicznych jakim są kondensatory? W takim przypadku trudno mówić o jakimkolwiek poziomie na Forum czy choćby o ewentualnej udanej operacji z tym dyskiem. Z dyskami już tak jest, że w razie wątpliwości najpierw trzeba pytać potem działać. Jeżeli...
czy silniki krokowe da się podłączyć bezpośrednio do źródła prądowego czy potrzebny będzie jakiś sterownik do tego Nie da się, potrzeba sterownika. Z krokowych wychodzą (przynajmniej powinny) 4,6 i 8 przewodów, także krokowy to nie jest. To nie jest też wygląda na to że trój fazowy połączony w trójkąt , jeśłi ma magnesy stałe. Jak dla mnie to silnik...
Robot kuchenny na regulację obrotów?Jeżeli ma to pomiń ten układ i podj mu napięcie bezpośrednio na silnik.Jeżeli jego praca będzie niestabilna,będzie iskrzył z komutatora i będzie się grzał to wirnik do wymiany. P.S. Chodzi mi o elektroniczną regulację obrotów.
(at)Phanic - silniki synchroniczne trzeba rozruszać (np. poprzez wbudowaną klatkę rozruchową, albo innym silnikiem) później o ile nie są przeciążone lecą na synchronicznej prędkości, a asynchrony konstrukcyjnie mają zapewnione to, że będą startować (o ile nie przeciążone) i kręcić się z prędkością niższą niż synchroniczna. W szeregowcu odpowiednią rolę...
Piszą w powyższym linku Zastosowanie hallotronu umożliwiło budowę tanich silniczków prądu stałego np. do wentylatorków, używanych np. w komputerach. Silniczek taki jest wykonany jako silnik prądu przemiennego i charakteryzuje się brakiem komutatora, oraz łatwością regulacji obrotów. Wirnik silnika jest magnesem, natomiast cewki stojana są zasilane poprzez...
Różnych typów silników jest wiele. Klasyczny silnik DC ma stojan z magnesów stałych i wirnik z komutatorem; albo także stojan z elektromagnesem. Silnik asynchroniczny AC ma stojan z cewkami i wirnik klatkowy (zwarte uzwojenie tworzące "klatkę"). Silnik synchroniczny AC ma wirnik z magnesem stałym i stojan z cewkami - i ten silnik dziś często ma nazwę...
Po stronie regulatora, wyjście z komutatora powinno być połączone z uzwojeniem wzbudzenia w stanie spoczynku/przy niskim napięciu z prądnicy. Regulator obsługuje trzy funkcje: 1. Regulacja napięcia. 2. Ogranicznik prądu (przy zbyt mocnym obciążeniu prądnicy tworzy się pewne niekorzystne zjawisko, którego już nie pamiętam). Te dwa regulatory działają...
Panowie...poprawienie komutatora nic nie dało. Nowy silnik do tego typu pralki to, bagatela 600zł. (panel elektroniczny 900zł). Kumpel kupił pralkę w promocji za 1000zł :). Jeszcze nie wiem jak to będzie z przezwojeniem. Więc pralka idzie na szrot. Ceny częsci są zaporowe ;\
Takie sterowniki jednak mają wadę nie potrafią same nabierać prędkości, trzeba je rozpędzać samemu Myślałem o czymś takim jak komutator elektroniczny gdzie cykl przy ciągania biegunów jest w pętli zamkniętej
W prądnicy o której pisałem wirnik jest wykonany w ten sposób że magnesy są wklejone prosto bez skosów w ilości 12szt z równym podziałem odległości miedzy sobą. W prądnicy co robie obecnie zastosuje 16 biegunów magnetycznych. Przerwy po miedzy poszczególnymi magnesami na wirniku wynosić będą 7mm.Zamiast jednego magnesu 45X11X5 na biegun użyję 2 magnesy...
tmf - artykuł dobry ale nie wynika z niego, że indukcyjność uzwojenia (ograniczająca czas narastania prądu) ani częstotliwość PWM (w rozsądnych wartościach) ogranicza maksymalny prąd/moment silnika. Oburzyłem się dlatego, że wiele godzin spędziłem nad budową czterokanałowego sterownika dla silników bezszotkowych (czyli w sumie DC z elektronicznym komutatorem)...
Są jeszcze silniki elektroniczne prądu stałego bezstykowe (bez komutatora) są to silniki hallotronowe , mają one nieruchome cewki i wirnik w postaci magnesu stałego. Pracują jak silniki prądu przemiennego trójfazowe ale przebieg trójfazowy jest wytwarzany przez sam silnik tzn. przez hallotronowe czujniki pola magnetycznego z których sygnał jest wzmacniany...
silnik krokowy nie wchodzi w grę bo trzeba by stosować jakiś sterownik do jego sterowania a ja chce mieć jak najmniej elektroniki Sterownik silnika krokowego (unipolarnego) jest banalnie prosty. Zaleta - to właśnie ten sterownik. JEst to komutator elektroniczny - możesz dowolnie i bardzo dokładnie regulować prędkość obrotową , co w przypadku silnika...
Witam. Mam problem z ładowaniem akumulatora w motocyklu K750 z silnikiem Ural na prądnicę 65W. Spaliły się 3 nowe wirniki i nowa prądnica wszystko po około 300km max. Przepala styki przy komutatorze. Co może być przyczyną? Dodam, że były zmieniane regulatory i manualne zostały zastąpione elektronicznym. Stacyjka jest nowa, łączne obciążenia oświetlenia...
Niestety zdjęcia niewiele wnoszą do sprawy szukania zamiennika, ale dają pogląd sytuacyjny. Hall'e, o ile nie są to czujniki magnetorezystancyjne, pracują pewnie w układzie komutatora elektronicznego. Co w ogóle się stało? Dlaczego szukasz tego elementu? Są dwie drogi: 1. Poszukiwania w necie. Trzeba wpisywać coś w stylu: w12 hall sensor i cierpliwie...
Silnik dysku twardego, podobnie jak napędów dysków optycznych to bezszczotkowy silnik prądu stałego (stąd skrót BLDC). Silnik ten zachowuje parametry podobne do klasycznego szczotkowego silnika. Również jego budowa jest analogiczna do silnika szczotkowego, z tym że posiada trójfazowe uzwojenie na stojanie a nie na wirniku jak w silniku z komutatorem...
Przyczyną awarii podejrzewam, że jest wentylatorek chłodzenia - jakimś cudem dostała się do niego woda, zardzewiał i nie obracał się, co przy niewielkich obrotach silników wentylacji (20%) i zabrudzonych filtrach pewnie spowodowało przegrzanie zasilacza. Silniki wentylacji mechanicznie są sprawne (obracają się lekko kręcąc ręką). Raczej przyczyną awarii...
Witam Potrzebuję wykorzystać regulator PID w sterowniku S7 314C-2DP do sterowania następującym obiektem: Na jedno z wejść analogowych sterownika wprowadzam aktualną prędkość silnika na drugie z wejść wprowadzam prędkość z jaką chcę aby silnik się obracał, np. 200obr/min (silnik ma obroty 0-360obr/min). Układ PID ma za zadanie sterować jednym z wyjść...
Sprawdź moduł elektroniczny czy nie ma na płycie zimnych lutów szczególnie pod przekaznikami i triakiem silnika , podepnij się woltomierzem na programie wirówki pod wyprowadzenia pompy i sprawdź czy wtedy jest zasilana 230V , jeśli tak sprawdź czy nie ma w pompie obcych przedmiotów.Sprawdź połączenia kabelkowe na przejścia pomiędzy modułem elektronicznym...
A dorbny szczegół: silniki prądu stałego posiadaja komutator to takie urządzenie do przełączania cewek osadzone na wale silnika. Nawet silniki do wentylatorów w kompach maja takie coś tylko elektroniczne. A falownik robi z prądu stałego prąd zmienny o rządanym kształcie i częstotliwości. A prąd stały w falowniku, tym potocznie zwanym, pochodzi z wyprostowania...
komutator elektroniczny elektroniczny komutator naprawa silnik komutator
dekoder cyfrowy polsat lanos głowica silnik x20xev
kiano slimstick tmobile światłowód
BMW X5 E53 – brak napięcia na przewodzie sprzęgła kompresora klimatyzacji Pilot Blu-ray Sony Panasonic Samsung – opóźniona reakcja, lag, diagnostyka IR/RF