silnik z pralki - na 99% silnik indukcyjny. Silniki bezszczotkowe (prądu stałego) to zupełnie inna historia :P Mają komutator elektroniczny.
Czy znalazł by się ktoś kto będzie mi w stanie powiedzieć czy taki układ ma szansę działać ? Całkowicie pominąłeś fakt, że konstrukcja wentylatorów stosowanych w PC, jest klasycznym przykładem "mechatroniki" , a integralną częścią tych napędów, jest komutator elektroniczny. Poniżej, jedno z wielu rozwiązań: http://obrazki.elektroda.pl/1397440600_1...
Wentylator na giełdzie można kupić już za 5-6zł, ale mnie nie oto chodzi. Ja chce je naprawić!
KM3505F (SMD p.20) nie jest sterownikiem silnika krokowego. Chodzi o silnik prądu stałego (quasi 3-fazowy) sterowany elektronicznie (z komutatorem elektronicznym). Sterownik umożliwia regulację prędkości obrotowej oraz regulację fazy osi silnika. Opis złącza: 1 - GND 2 - Control 3 - Vcc 12V 4 - Drum FG 5 - GND 6 - Drum PG Do uruchomienia silnika potrzebne...
Dzień dobry, Chcę stworzyć komutator elektroniczny, by przy jego pomocy sterować pracą silnika 3-faz. BLDC. Dla silnika potrzebuję napięcia 12V i prąd ~6A, ponieważ każda z faz ma ~1 Ohm. Zrobiłem układ w LTSpice, by najpierw wiedzieć co i gdzie się dzieje. Jako fazy silnika wrzuciłem 3 induktory o konkretnej rezystancji - po 1 Ohm - połączone w gwiazdę....
Dwunastofazowym mostkiem prostowniczym. Ale powiedz co tym zyskasz. Dwunasto fazowy mostek będzie konieczny. Zyskam to że na jeden obrót będzie się mijało 22 bieguny wirnika z 12-toma fazami - porównaj to do popularnego alternatora. Mysle ze dasz rade zrobic cos na wzor koomutatora,. Wielofazowy mostek prostowniczy jest najlepszym komutatorem elektronicznym.
Porównaj Twój pomysł zastosowania silników komutatorowych DC, z alternatywą w postaci silników bezszczotkowych BLDC, zasilanych z obniżonego napięcia DC, z komutatorem elektronicznym. (BLDC Motors - brushless DC). Znika problem konstrukcji zasilacza i zasilania obwodu wzbudzenia, bo strumień magnetyczny pochodzi od magnesów trwałych. Znika problem szczotki-komutator,...
Niestety zdjęcia niewiele wnoszą do sprawy szukania zamiennika, ale dają pogląd sytuacyjny. Hall'e, o ile nie są to czujniki magnetorezystancyjne, pracują pewnie w układzie komutatora elektronicznego. Co w ogóle się stało? Dlaczego szukasz tego elementu? Są dwie drogi: 1. Poszukiwania w necie. Trzeba wpisywać coś w stylu: w12 hall sensor i cierpliwie...
Nie ma tam żadnego stabilizatora napięcia - jest czujnik halla. To jest silnik z tzw. elektronicznym komutatorem, odwracając zasilanie można go co najwyżej spalić. W budowie i zasadzie działania rzeczywiście bardzo przypomina silnik krokowy.
Komutator? A czy do napędu płyty nie używa się silnika synchronicznego z magnesami trwałymi (na wirniku) i z komutatorem elektronicznym?
To ma przekształtnik - komutator elektroniczny i jest nie do przeinaczania.
A pod co chcesz go podłączyć? Jest to silnik prądu stałego, którego regulator jest nieodzownym elementem (takim elektronicznym komutatorem). Bez tego silnik nie ruszy. Myślę, że prądem przemiennym możesz powalczyć, ale potrzebujesz dwóch, a najlepiej, trzech faz i może jakoś go rozbujasz. Pamiętaj tylko, że napięcie dla tego silniczka to pewnie kilkanaście...
Silnikiem bezszczotkowym prądu stałego jest np. silnik z komutatorem elektronicznym
... czy może też silnik z wewnętrznym komutatorem i z odwróconymi rolami stojana i wirnika... Chyba chodzi o bezszczotkowy - więc wymaga 3-fazowego elektronicznego komutatora/regulatora. Dokładnie tak, ale komutator elektroniczny, to też komutator... i a w szczotek tam nie ma... :D
Wystarczy pogadać z wujkiem google i wpisać: silnik bezkomutatorowy albo silnik z komutatorem elektronicznym.
Wygrzebałem stary konspekcik na pracownie energoelektroniczną o silnikach z komutatorem elektronicznym czyli właśnie o silnikach bezszczotkowych prządu sałego. Pozdrawiam
A może ma ktoś jakiś schemacik takiego silnika z rozrysowanym komutatorem elektronicznym bo mnie to zainteresowało... Byłbym wdzięczny za udostępnienie
Tak, oczywiście że na samym wtyku do silnika :) i tylko 12V podane było na chwilę na pin OUT1 i OUT2. Będę tam później jeszcze i sprawdzę jaka oporność jest pomiędzy GND i OUT-ami. Spróbuję też dostać się do silnika i przekręcić wał obserwując czy jest ta cykliczna zmiana. Tego PWR wogóle nie dotykałem, tez sprawdzę jakie jest tan napięcie, GND ze...
Ach pomyśleć że są silniki bldc jednofazowe. Nie ma takich silników. Silniki BLDC małej mocy mają falownik (komutator elektroniczny) wraz z odpowiednim prostownikiem oraz logiką sterującą, "zaszyte" wewnątrz obudowy. To że na zewnątrz wyprowadzono zasilanie 1f~ wcale nie oznacza iż taki jest silnik. Poza tym, z własnego doświadczenia zauważyłem iż...
Ta konstrukcja jednofazowej amerykanki po przetestowaniu jest dobra ale nie najlepsza. Wykryte wady to głośna praca i mała indukcja w przestrzeni powietrznej. Teraz mam Nowy pomysł to będzie 12-to fazowa prądnica prądu stałego z komutatorem elektronicznym z wykorzystaniem 24-ro żłobkowego stojana i z 22-u biegunowym wirnikiem. http://obrazki.elektroda.pl/6747981200_1...
Witam Poszukaj sobie najpierw cos o komutatorze elektronicznym. I jak juz to bedziesz wiedzial, to sam dojdziesz do tego jak sterowac takim silnikiem.
Fizyczne. Żarówka o większej mocy, pobiera większy prąd. Natężenie prądu skacze przy podłączeniu miniwiertarki a nie żarówki. Przy pracującej wiertareczce pomiary były następujące: Napięcie stałe równiutko 9 V. Natężenie skaczące od 96 mA do 101 mA. Różnica w natężeniu ok. 4%, pewnie wynika z pracy komutatora.
To, że jest tam komutator elektroniczny to wiem ale nie rozumiem dlaczego prędkość obrotowa zależy od przyłożonego napięcia. Przecież prędkość powinna zależeć od szybkości przełączania cewek. A jeśli chodzi ogólnie o temat to po prostu chcę wiedzieć bo interesuje się tym tematem. Pozdrawiam
Z silniczka z CD Romu może być problem. Silniki mają troche skomplikowane sterowanie. Żeby silnik wogóle się kręcił (bo ma elektroniczny komutator) potrzebna jest kość która musi dostać informacje o położeniu magnesów z czujników halla itp. Druga sprawa - moment. Z takiego silnika nie wyciągniesz za dużo momentu. Nie wiem jakim samochodem chcesz skręcać,...
Takie sterowniki jednak mają wadę nie potrafią same nabierać prędkości, trzeba je rozpędzać samemu Myślałem o czymś takim jak komutator elektroniczny gdzie cykl przy ciągania biegunów jest w pętli zamkniętej
Ja też już trochę widziałem różnych central i nigdy nie widziałem w nich silnika DC. (at)Amanda komutator elektroniczny to rodzaj falownika a sam silnik jest silnikiem impulsowym (np. modelarskie 3f) lub AC
Gdybyś zdemontował silnik od wentylatora - zobaczyłbyś że również tam siedzi driver, który streruje odpowiednio właczaniem/wyłączaniem cewek. Silniki te nazywa się bezszczotkowymi, ponieważ mają komutator elektroniczny (czyli ów driver). W normalnym silniku prądu stałego masz komutator mechaniczny + szczotki.
Silnik DC ma komutator mechniaczny. Silnik BLDC ma komutator elektroniczny. Sterując odpowiednio kluczami (konieczna jest informacja o położeniu wało z czujników halla lub innej metody pomiaru), można regulować prąd jak w silniku DC, ale silnik jest tak naprawdę prądu przemiennego. Dlatego na wejściu jest napięcie stałe.
Witam, Bieg jałowy oznacza, że silnik nie jest obciążony żadnym momentem obciążenia ale jak wyliczyć obroty biegu jałowego? Równanie napięciowe silnika obcowzbudnego to: U - Ra*Ia = E zgoda, to jest równanie silnika komutatorowego prądu stałego (również z komutatorem elektronicznym i z odwróconymi rolami stojana i rototora). Tylko, że na biegu jałowym...
Twój silnik 400V DC, to "switched reluctance motor" i pod takim hasłem kluczowym znajdziesz wszystkie informacje odnośnie konstrukcji, sposobu zasilania i sterowania silników reluktancyjnych z przełączanymi uzwojeniami. Nepokojąca jest Twoja informacja "Na wale był enkoder", bo jeśli brakuje tego układu, a chodzi z pewnością o układ najczęściej zbudowany...
Przy czyszczeniu wentylatorów (nie tylko w komputerze) sprężonym powietrzem trzeba wirnik przytrzymać, żeby się nie obracał! Bez tego rozkręca się do wysokich obrotów, znacznie większych niż te, na jakich pracuje i w cewce indukuje się dość wysokie napięcie, które może uszkodzić tranzystory przełączjące (te silniki mają komutator elektroniczny).
Kolega podłączy stojan silnika BLDC pod prąd stały i napisze nam z jaką prędkością silnik zaczął się kręcić. To zwykła demagogia. Przecież napisałem: Taki silnik nie ruszy bez dopasowanego do niego układu zasilania. Wielkością napięcia można sterować klasyczny silnik komutatorowy a nie BLDC. To weź sobie wentylatorek komputerowy i zasilaj go różnymi...
Problem w tym, że to się nie kręci, tylko drga. A to dlatego, że brakuje komutatora, który jest zasadniczym elementem silników prądu stałego (nawet BLDC, tylko, że tam jest komutator elektroniczny). W tym doświadczeniu cewka nie zatrzymała się w jednej pozycji tylko dlatego, że nie miała stałego kontaktu ze spinaczami. A więc, nieprawdą jest, że tu...
Witam. Proponuję zapytać sprzedawcę, choć i on może nie wiedzieć... wygląda na to, że tylko typ B14-PS ma możliwość regulacji wydajności przez zastosowanie PWM. Silniki wentylatorów z katalogu, na napięcie 12V, to silniki z komutatorem elektronicznym. Jako takie nie nadają się do regulacji obrotów za pomocą zmiany napięcia. Łatwo jest za to regulować...
AVE... Silniki Adamsa mają komutator elektroniczny. To samo mają silniki BLDC od napędów CD/DVD/BlueRay, gdzie są aż trzy czujniki Halla sprzężone z trzema kompletami cewek w sterowniku. Fizyka działa, cudów nie ma, a idioci będą dawać się dymać przez kolejnych twórców fantastycznych urządzeń pseudo-naukowych...
Witam, Witam Jest to możliwe, a na rysunku masz przykład najprostszego mechanicznego rozwiązania. Pozdrawiam. taaa... cosik czuję przez pewiem mój organ wydalniczy, iż jest to silnik obcowzbudny prądu stałego z komutatorem elektronicznym, więc rozwiązania mechaniczne ("zawrócenia" kierunku prądu) nie są tu odpowiednie... :cry: Pozdrawiam
Potrzebuję wykonać program, który przełączał będzie kolejne tranzystory (komutator elektroniczny) w określonej kolejności i czasie. Na pierwszej stronie poniższego dokumentu jest pokazana przykładowa sekwencja: http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL... W tym momencie nie interesuje mnie czas przełączeń i długość impulsów (mogą być dowolne),...
Nie lepiej wmontować trzy hallotrony, i zrobić elektroniczny komutator - poczytajcie o silnikach brushless DC.
Witam, mam problem ze sterownikiem komutatora elektronicznego zbudowanym na układach MC33035+MC33039 , mianowicie sygnały pochodzące z czujników położenia wirnika nie mają kompletnie żadnego wpływu na wyjścia sterujące mostkiem tranzystorowym - na wszystkich jednocześnie jest napięcie. Może ktoś spotkał się już z tym układem i ma pomysł co może być...
Ale jest kwestia, jak ten wentylator zachowuje się przy obniżonym napięciu. Małe wentylatory BLDC, jak ten z linku, nie zawierają skomplikowanego sterownika, tylko elektroniczny komutator - czujnik Halla wysterowuje na przemian jeden albo drugi tranzystor, zasilając jedną z cewek. Tak jak w silniku DC, obroty są proporcjonalne do napięcia, o ile to...
Jako projekt na studia muszę zaprojektować układ sterowania silnika BLDC 240 V 20 kW (komutator elektroniczny) z interfejsem do mikrokontrolera, tylko że mam już problem ze znalezieniem silnika 240V, 20 kW Największą moc jaką znalazłem na to napięcie to 5 kW, orientuje się ktoś może gdzie znajdę dane techniczne tak dużych silników? Z góry dziękuję za...
Jeśli nie zależy ci na zaawansowanych metodach sterowania, stabilizacji obrotów itp. a masz silnik z czujnikami halotronowymi sterownik silnika będzie tylko komutatorem elektronicznym, układem kombinacyjnym sterującym tranzystorami wyjściowymi. Jak działa taki sterownik? najwięcej informacji znajdziesz w notach aplikacyjnych mikrokontrolerów polecam...
Liczba faz nie mówi nic o napięciu tylko o tym, że są trzy przebiegi napięć przesunięte w fazie względem siebie. Są linie wysokiego napięcia też są 3-fazowe a wcale nie jest to 3x380V z resztą teraz jest 3x400V i nadal to są 3 fazy;) W silniku od napędu dyskietek jest silnik z magnesami trwałymi, ale nie ma komutatora. Wirujące pole wytwarzane było...
Od początku tematu łamię sobie głowę, czy da się prosto zrobić sterowanie sensorless na jednej fazie, a tym czasem, nie ma takiej potrzeby, na płytce jest czujnik pola magnetycznego U5. U3 z czujnikiem Halla U5 stanowią elektroniczny komutator, jeśli są sprawne albo dadzą się naprawić, to reszta wraz ze spalonym scalakiem nie ma dużego znaczenia
pitrasta92, taki silnik jak może zauważyłeś, nie jest silnikiem z komutatorem mechanicznym, wymaga komutatora elektronicznego. Innymi słowy wymaga specjalnego układu sterowania prądem płynącym przez uzwojenia. Silnik taki nie jest typowy, więc i sterowanie do typowych nie należy. Ponieważ widzę, że masz małą wiedzę, proponowałbym na początku użycie...
krzychol66 z maszyn jestem słaby to fakt. Ale dlaczego uważasz, że chodzi o silnik z magnesami trwałymi w wirniku. Przecież jest tam komutator elektroniczny i w zasadzie od niego zależy jak szybko silnik będzie wirował. Można to nieco porównać do silnika krokowego. Pewnie graniczna wartość wirowania będzie zależała od budowy, a wszczególności od bezwładności...
Do TOMSON - te niemieckie kalkulatory u Mnie nie chodzą i na piechotę kalkuluję toco mam - dla przykładu: http://obrazki.elektroda.net/95_11977514... http://obrazki.elektroda.net/88_11977515... Skalkuloawłem ten Stojan pod czterobiegunowy wirnik. 20 nabiegunników na 5 faz, komutator elektroniczny na 10 diodach. Czy mozna by było tego nie przewijać...
Bujda na resorach. To sa silniki synchroniczne Silnik synchroniczny prądu stałego bez komutatora nie będzie działał. Komutator elektroniczny (przekształtnik i przyspieszacz) otrzymuje sygnał z uzwojenia by prąd stały zamieniać na trójfazowy. Potrzebne jest wirujące trójfazowe pole elektromagnetyczne. Są też inne sposoby wzbudzania silnika synchronicznego...
Nie dokładam silnika, tylko potrzebuje go opisać w projekcie. Chce to zrobić w miarę dobrze dlatego wolę się dopytać niektórych rzeczy. Zgodzę się z tym że im większa kierownica to moment będzie mniejszy. Z źródeł z których się dowiedziałem że potrzebne jest 5 Nm do obrotu oryginalną kierownicą jak samochód stoi w miejscu dlatego myślałem że taki silniczek...
Zawsze trzeba patrzeć w pierwszej kolejności do dokumentacji producenta, niestety współcześnie wielu "producentów" to dystrybutorzy, który o produkcji nie wiedzą nic, często nie zatrudniają nawet jednego człowieka, co by odróżniał kondensator od cewki, stąd tak częste są kiepskie dokumentacje - marnej jakości tłumaczenia tworzone przez technicznych...
Cześć ! W układzie masz silnik na napięcie stałe z komutatorem elektronicznym, są to tranzystory, którymi sterują ""czujniki" HALLA". Dla poprawnej pracy tego silnika jest potrzebne zasilanie przez cały czas. Nawet jak silnik "stoi", to prąd musi płynąć przez uzwojenia, nie ma siły ruszyć wirnikiem, lecz nadal wytwarza "impulsowe pole" elektromagnetyczne....
Pytanie- czemu się kolega dziwi przy silniku indukcyjnym. A skąd kolega wie, że to indukcyjny? Wygląda to na jakąś konstrukcję IBO już w formie "pompy elektronicznej" czyli konstrukcji z "elektronicznym komutatorem" czyli nic innego jak pewna odmiana silnika synchronicznego czyli BLDC.
silnik krokowy nie wchodzi w grę bo trzeba by stosować jakiś sterownik do jego sterowania a ja chce mieć jak najmniej elektroniki Sterownik silnika krokowego (unipolarnego) jest banalnie prosty. Zaleta - to właśnie ten sterownik. JEst to komutator elektroniczny - możesz dowolnie i bardzo dokładnie regulować prędkość obrotową , co w przypadku silnika...
Każdy chce wycisnąć moc ile się da tymczasem te modelarskie pracują tylko na 2 fazach ( dwa cylindry ) A kto powiedział że muszą być tylko 3 fazy zwłaszcza że i tak robimy je z DC Najlepszym rozwiązaniem dla silnika jest połączenie go z enkoderem dalej można napisać program w pętli zamkniętej np jak zwykły komutator elektroniczny na N faz bez PWM i...
Witam! Silnik PMSM to oczywiście silnik synchroniczny o magnesach trwałych. Zasilany jest najczęściej (obecnie) z falownika. Do jego zasilania wymagany jest przebieg sinusoidalny. Stosowane są tam, gdzie wymaga się małych pulsacji momentu. Silnik BLDC jest silnikiem bezszczotkowym prądu stałego. Jego nazwa wywodzi się stąd, że zamienione zostały role...
Po to się ukrywa źródło zasilania, żeby oglądający nie miał namacalnego dowodu jego istnienia. ;) Przyśpieszanie po osiągnięciu określonych obrotów to rezultat użycia układu o takich właściwościach - może włącza się wyłącznikiem odśrodkowym, żeby nie zużywać baterii, kiedy bęben się nie obraca? Komutator może być elektroniczny, umieszczony wewnątrz...
Jest to bezszczotkowy silnik prądu stałego. Ma komutator tyle że elektroniczny. Halotrony sterują falownikiem przełączającym prąd w uzwojeniach. To samo dzieje się w silniku prądu stałego z komutatorem mechanicznym.
To, co piszesz, ma się niestety nijak do rzeczywistości. Porównanie, jakie się nasuwa - to silnik parowy i elektryczny silnik liniowy. I to, i to jest silnikiem. Jeden ma regulator Watta i zawory pary, drugi - komutator elektroniczny. Naprawdę lepiej byłoby, gdybyś zanim rozpoczniesz dyskusję, zdobył minimum wiedzy o działaniu procesora wielocyklowego...
Silnik PMSM nie jest tożsamy z silnikiem BLDC. Pierwszy jest silnikiem indukcyjnym z magnesami trwałymi, natomiast silnik BLDC to silnik bez szczotkowy silnik prądu stałego. Działanie obu silników oraz metody sterowania są bardzo podobne, jednak silniki PMSM są droższe ale za to mają lepsze właściwości dynamiczne niż w BLDC gdzie występuje zjawisko...
Czy regulator elektroniczny może być uszkodzony i powodować takie problemy ? Pomiń i sprawdź jak działa regulując podawane napięcie autotransformatorem.
W znanych mi silnikach bezszczotkowych (tzw. silniki z elektronicznym komutatorem) uzwojenia są w stojanie, a wirnik zawiera magnes trwały. Uzwojenia są przełączane przez elektronikę sterującą na podstawie impulsów z czujnika Halla.
...i jest to wyjście bezpośrednio ze sterownika tego silnika, trzeba pamiętać, że to silnik bezszczotkowy (tzw. z elektronicznym komutatorem) i co pół obrotu przełączane jest zasilanie cewek (są ich 2 pary).
Czyli elektronika w takowym silniku odpowiada za zmianę napięcia przemiennego na stałe, którym zasilana jest reszta układów silnika? Tak, zazwyczaj działa to jak elektroniczny komutator, załącza uzwojenia na podstawie położenia kątowego wirnika, niektóre mają wejście PWM do regulacji obrotów, podaj typ tego wentylatora, a zobaczę, co masz, bo BLDC...
wyczyść komutator w silniczku
udało się trafić w punkt "G" :wink: Każdy może trafić, kiedy i gdzie tylko zechce w punkt "G" , ale jak będzie wiedział, o Co Chodzi. Najpierw trzeba rozróżniać, Zaskoki od Momentów Zaczepowych. W opracowaniach poważnych pracowni, które prowadzą badania silników z magnesami stałymi te dwa parametry są rozróżniane,: - Zaskoki powoduje zmienny magnetowód...
Na konektorach miernikiem nie wyłapuję żadnego uzwojenia, wszędzie przerwa, czy tak ma być bez podpiętego zasilania? Bo tutaj masz coś w rodzaju elektronicznego komutatora. Pewnie padła elektronika sterująca tym dziadostwem. Samej chyba nie kupisz. Tranzystory mocy są klejone/lutowane bezpośrednio do korpusu. Choć są i tacy (na elektrodzie) co potrafią...
Cel to np. zasilenie kosiarki z silnikiem BLDC Po takiej przeróbce to nie będzie już BLDC tylko silnik synchroniczny PMSM. A jak komutatorem zrobisz regulację napięcia? Przykładowo jak obroty 100% to napięcie 100% a jak obroty 25% to nie możesz podać napięcia 100% silnik się spali, trzeba obniżyć do 25%. Tak mają najprostsze falowniki, regulują wg...
Nie. ten silnik działa na zasadzie przełączania poszczególnych cewek i bez odpowiedniego układu elektronicznego (elektroniczny komutator) nic się nie zrobi. Odsyłam do lektury o silnikach BLDC. http://dcelectricmotorss.com/bldc-motor-...
(at)Phanic - silniki synchroniczne trzeba rozruszać (np. poprzez wbudowaną klatkę rozruchową, albo innym silnikiem) później o ile nie są przeciążone lecą na synchronicznej prędkości, a asynchrony konstrukcyjnie mają zapewnione to, że będą startować (o ile nie przeciążone) i kręcić się z prędkością niższą niż synchroniczna. W szeregowcu odpowiednią rolę...
Chyba nie ten dział... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic52... Działać działa (w sensie że się kręci), ale perpetuum mobile to to nie jest ;) tak zasadniczo to zwykły bezszczotkowy silnik prądu stałego (z tzw. elektronicznym komutatorem) jaki znajdziesz w każdym wiatraczku z PC.
BLDC od PMSM niewiele się różnią, małymi szczegółami konstrukcyjnymi. Można powiedzieć, że zasada działania jest taka sama, tylko jest inny sposób sterowania. PMSM jest sterowany sinusoidą (np. falownikiem), a BLDC prostokątem (komutatorem elektronicznym). Sam silnik BLDC wcale nie jest na prąd stały. Wydaje mi się, że Ty chcesz zrobić coś pomiędzy...
Moja dezorientacja w tym momencie osiągnęła punkt kulminacyjny. Wywołane jest to tym, że prowadzący moje zajęcia powiedział "to pan będzie sterował tego be-el-ce-de-ka sterownikiem serw" oraz "będzie pan wykorzystywał sygnał PWM". Trochę się zdziwiłem ponieważ czytałem artykuł http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011...
Przyczyną awarii podejrzewam, że jest wentylatorek chłodzenia - jakimś cudem dostała się do niego woda, zardzewiał i nie obracał się, co przy niewielkich obrotach silników wentylacji (20%) i zabrudzonych filtrach pewnie spowodowało przegrzanie zasilacza. Silniki wentylacji mechanicznie są sprawne (obracają się lekko kręcąc ręką). Raczej przyczyną awarii...
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Niestety oprócz elektroniki uszkodzeniu uległ układ komutatora - przedwzmacniacza na bloku głowic magnetycznych.
Moim zdaniem wszelkie LC w tym miejscu są zbędne. Jeżeli zasilanie tego wentylatora będzie musiało być na tyle stabilne ze wentylator mógłby je zakłócić, dałbym filtr między zasilaniem a wentylatorem, a nie tak. Tu nie chodziło o zakłócenie zasilacza, ale o zakłócenie elektronicznego komutatora w silniku BLDC.
To jest wentylator bezszczotkowy (ma elektroniczny komutator) więc odwracanie zasilania jest bez sensu, z tego wynika że stosowanie mostka również jest bez sensu. Do sterowania PWM wystarczy jeden tranzystor. Czy sterowanie PWM jest dobre do takiego typu silnika: -może być, bo silnik różni się od zwykłego tylko elektroniczną komutacją. -może nie być...
Witam. Wymontowałem dwa tranzystory z elektronicznego komutatora silnika bezszczotkowego. Na 99% są to MOSFET'y ponieważ tworzą mostek z drugą parą MOSFET'ów N-kanałowych. Czyli tranzystory wymontowane są P-kanałowe. To co można z nich odczytać: R3772 PHILIPNES. Ktoś ma coś do tych tranzystorów?
(at)fantasta chodzi o to, żeby ten silnik był cichy, praktycznie bezgłośny niektóre sterowniki potrafią "trzaskać" silnikiem nawet gdy nie dostają żadnych komend zmiany ustawienia sterownik, który poleciłeś, jest drogi, to jest własnie ten problem ze sterownikami 1/128 (at)retrofood masz jakąś konkretną propozycję cichego napędu małej mocy, o zmiennych...
Może w poprzednim poście zbyt ogólnie się wysłowiłem, zatem: co posiadam: - zasilacz 30V/30A - silnik prądu stałego z komutatorem elektronicznym (silnik 3-pasmowy do którego podłączony jest mostek 6T sterowany przy pomocy dodatkowego układu mikroprocesorowego. O tym, która para tranzystorów ma być załączona w danym momencie informują 3 halotrony umieszczone...
Witam mam do Was prosbe tego typu: robie prace dyplomowa (komutacja elektroniczna we wspolczesnych centralach telekomunikacyjnych).... zaprojektowalem juz pole komutacyjne potrzebuje tylko komutator, niestety nie moge nigdzie znalezc informacji na temat komutatorow elektronicznych czy ktos wie gdzie tego szukac a moze ktos podpowie jaki komutator zastosowac...
Ale natężenie prądu zależy od mocy odbiornika który ten prąd pobiera, albo się mieści w zakresie który przewidujesz albo nie. Prąd odbiornika (silnika) zmienia się w zakresie od ok. 200 ÷ 400 mA. Przewiduję jednak sytuację że może się zdarzyć zablokowanie silnika i wówczas prąd wzrósłby do ponad 1000 mA. Urządzenie będzie pracowało w terenie. Użytkownik...
(...) O praktycznej regulacji obrotów można mówic o zakresie powyżej jakieś 30 / 40%. - dla silników szczotkowych. Większe pole manewru prędkoścą uzyskasz stosując 3-fazowe silniki DC (servo napędy) (...) 3-fazowe silniki DC to silniki o prawie identycznych właściwościach regulacyjnych jak klasyczne silniki DC, tylko zastosowano w nich "elektroniczny...
Silnik dysku twardego, podobnie jak napędów dysków optycznych to bezszczotkowy silnik prądu stałego (stąd skrót BLDC). Silnik ten zachowuje parametry podobne do klasycznego szczotkowego silnika. Również jego budowa jest analogiczna do silnika szczotkowego, z tym że posiada trójfazowe uzwojenie na stojanie a nie na wirniku jak w silniku z komutatorem...
fajnie czyli można wykonać i testować w małej skali Oczywiście że można, zależy jakie masz możliwości wykonania, bo pewnie zlecanie na zewnątrz było by nieopłacalne, ale można też kupić gotowe podzespoły jak komutator, szczotki szczotkotrzymacze. W małej skali? A planujesz dużą? a gaszenie łuku? może komutator zamknąć w obudowie i zalać dielektrykiem...
Zacisk z tyłu to ładowanie do akumulatora. Wzbudzenie izolowany zacisk na korpusie. O ile pamiętam to przy problemach z ładowaniem w większości przypadków winny był regulator. Oczywiście pomijając zużyte szczotki lub zasyfiony komutator. Z doświadczenia wiem, że regulator taki który już się napracował trudno było wyregulować, zawsze wymienialiśmy na...
Witam, Może zacznijmy o jakich mocach mówimy? Co to za urządzenie? Wspominasz o prądzie około 5A i Li-ion akumulatorze więc zakładam około 18V co daje około 90W. Ale to w stanie jałowym? To nie jest dobrze. To by oznaczało że przy obciążeniu pobiera on >200W a to już może być widoczne jako grzanie się zwłaszcza jeśli to jakieś małe urządzenie. Osobiście...
Jeśli ma być naprawde płaski to szukaj BLDC... Brushless DC... Czyli bezszczotkowca... Komutator mechaniczny troche miejsca zabiera... Bez niego silnik może być mniejszy... Taki baaaardzo płaski jest w napędzie 3,5'... Tyle, że średnice ma sporą... Aha taki silnik jest troche trudniejszy w sterowaniu... Wymaga elektronicznego komutatora... Ale jeśli...
KOlego fuutro, jest problem do rozwiązania a widzę ze dość mocny jesteś w elektronice ,a wiec tak chodzi o regulacje napięcia prądnicy liniowej gdzie wzbudzenie jest na magnesach stałych i z chwilą podnoszenia obrotów rośnie napięcie i natężenie chodzi o napięcie jakim sposobem twym zdaniem (elektronicznym)ujarzmić ten problem ,t,z aby napięcie utrzymać...
Witam, Mowa tu o silniku Maxon Flat Motor with Hall Sensors - 244879, którego napięcie nominalne wynosi 48V. czy to jest ten silnik którego dane techniczne podane są ? Tym też napięciem muszę zasilić silnik. Niestety do dyspozycji mam jedynie zasilacz laboratoryjny, z którego mogę otrzymać maksymalnie 12V. Dlatego też muszę wzmocnić/przetworzyć napięcie....
Komutator tradycyjny został zastąpiony przez elektroniczny. Tak uważasz ? Byłbym innego zdania. Wiesz dlaczego - bo z regóły te silniki są trójfazowe,i wówczas obywają sie (mogą) bez komutacji. Zdarzają się oczywiście i jednofazowe (sam mam taki w skuterze) W tym przypadku zgoda. A jak byś nazwał silnik krokowy zasilany z dwufazowego falownika ?? Jeśli...
W wentylatorach komputerowych stosowane sa silniki bezszczotkowe z magnesami trwałymi. Direct Current Beushless Penrmanent Magnet Motor. Najogólniej mówiąc składa się z stojana i wirnika. Stojan tworzą uzwojenia łączone przeważnie w gwiazdę (3 lub 4 ramienna), trójkąt, rzadziej w kwadrat. Jako wirnik stosowany jest magnes (przeważnie Neodymium Magnets...
Nie wiem jakie masz zaplecze konstrukcyjne warsztatu, ale w warunkach domowych masz niewielkie szanse na konkurencyjny silnik do fabrycznego. Największe rezerwy są w materiale ferromagnetycznym (magnesy stałe i magnetowody ze stali miękkiej). Sam materiał zapewne mógłbyś gdzieś kupić, ale jak obrobić precyzyjnie magnes, aby jego linie sił były dokładnie...
silnik dmuchawy stawia za duże opory i na wolnych obrotach tranzystor się przegrzewa Silnik kręci się normalnie, problem powoduje miedziano-węglowy pył ze szczotek, który gromadzi się w szczelinach komutatora
Jeśli chodzi o podawanie sygnału PWM zasilanie wentylatora to nie ma z tym większych problemów, sense jest zwierane do masy co 1/2 obrotu wentylatora przez elektroniczny komutator. Sense od strony płyty jest "podciągnięte" do +12V. Faktycznie ostatni tranzystor ma zamieniony emiter z kolektorem, mój błąd... http://obrazki.elektroda.net/89_12391176...
Może być magnes wklejony w oponę a na pałąku kontaktron. Może być na osi coś w rodzaju komutatora z 1 stykiem 10 stopni a pozostała część z izolatora. Może być płaskownik przymocowany do koła zahaczający pałkę na sprężynie uderzającą w kawałek lemiesza - typowo mechanicznie. Sposobów realizacji są setki kwestia wyboru odpowiednio prostego i niezawodnego.
tmf - artykuł dobry ale nie wynika z niego, że indukcyjność uzwojenia (ograniczająca czas narastania prądu) ani częstotliwość PWM (w rozsądnych wartościach) ogranicza maksymalny prąd/moment silnika. Oburzyłem się dlatego, że wiele godzin spędziłem nad budową czterokanałowego sterownika dla silników bezszotkowych (czyli w sumie DC z elektronicznym komutatorem)...
Napisz jak to szlifierka typ czy posiada układ elektroniczny ,regulacje obrotów. I podstaw czy z komutatora leca iskry (duży pobór prądu)???
Ja widzę dwie możliwości, jedna to przekazywanie sygnału przez jakiś komutator, druga możliwość - drogą magnetyczną - transformator współosiowy, umożliwiający obrót uzw. pierwotnego względem wtórnego. Drugie rozwiązanie ma mniejszą sprawność (w sensie energetycznym), ale większą trwałość. Zamiast transformatora może być jedno uzwojenie przy układzie...
...Ściśle to trójfazowa synchroniczna maszyna prądu przemiennego... A co to za jakaś nowa i na dodatek bzdurna teoria :?: Niby skąd masz w rowerze prąd przemienny. To są bezszczotkowe silniki prądu stałego. Tradycyjne komutatory zostały zastąpione komutacją elektroniczną, zrealizowane jest to na tranzystorach Mos-Fet sterowanych przez procesor. Żeby...
elektroniczny komutator silnik komutator elektroniczny przetoczyć komutator
katalog kodów schemat saturn blokada mastercook
kiano slimstick tmobile światłowód
Przewody elektryczne pod magnetem Stihl 028: funkcje i diagnostyka Regulacja gaźnika w pilarce NAC CTS 45-40-01